Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 1234 ... SonuncuSonuncu

Oktan meselesinin açıklaması. Kendinizi kandırmayın.

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    AKREPAHMET - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ağustos 2006
    Şehir
    İSTANBUL
    Bizi Aydinlattiğin Için çok Teşekkürler.
    [I][B][COLOR="Blue"]Ahmet KÖSE[/COLOR][/B][/I]
    [I][B][COLOR="Blue"]05544016341[/COLOR][/B][/I]
    ::tutkuy::


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    serkan79 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Nisan 2006
    Şehir
    istanbul / Bahçelievler
    Motosikleti
    SYM GTS 250
    bu topiğin anasayfada sabitlenmesi lazım

    bu konu hakkında bilgi sahibi olmayan cok insan vardır ben dahil

    bugün servise sordum 95 oktan kullan dedi ben shell den 100 oktan alıyodum motoru cabuk yersin dedi eyvallah bundan sonra 95 alırım dedim

    bu arada verdigin bilgiler için teşekkürler

  3. #23
    Süper Moderatör (BBRR) Barış Şuşut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2005
    Şehir
    marmaris
    Daha önce bi kere yanlışlıkla 98 oktan aldım hem motorun performansı düştü hem yakıt çabuk bitti ..95 kullanıyorum gayet memnunum
    [B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]

  4. #24
    desperadost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2005
    Şehir
    istanbul küçükyalı
    Motosikleti
    TİGER 250 S
    yemin ederim yazıyı sonuna kadar okumadım 'biraz youmlara baktım ve yazıyorum ... artık yok 97 yok bilmemne bitti hocam 95 e devam sağol varol içimden ara sıra geçiyordu sende uğraşmış araştırmıssın' okeydir
    çocuklar hepimizin onları kucaklayalım.......

  5. #25
    watergun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2005
    Şehir
    Kırıkkale
    Motosikleti
    yamaha ybr 125
    Eline emeğine sağlık arkadaşım. Hakikaten çok çok faydalı bir topic açmışsın. Bir defa denemiştim yüksek oktanı fark edecek az yakacak performans artıracak diye hiç bir artısını görmemiştim. Merak ettğimi bir konuydu sayende bilgilenmiş oldum.

  6. #26
    Mad Bike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ocak 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Yamaha Wildstar 1600
    bence 600cc ve üzeri spor motorlarda 98 oktan fark yaratıyor...125cc le yada 250 cc le denersen fark yaratmaz tabiki...drag yarışlarına çıkıyorsanız 98 oktan koydurmanız yararınıza olablilir fakat günlük kullanımda pekde gerekli değil

    önemli olan hangi benzin firmasından benzin aldığınız..reklam gibi anlaşılmaması için hangi markaları kullanılmasının daha iyi olacağını yazmıyorum...öğrenmek isteyen varsa özel mesajla söyleyebilirim
    MOTOR GÜÇLÜ ADAM İŞİDİR

  7. #27
    memin1857 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2006
    Şehir
    Bostanlı, İzmir
    Motosikleti
    Yamaha Fazer
    Alıntı Mad Bike adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bence 600cc ve üzeri spor motorlarda 98 oktan fark yaratıyor...
    Fark yaratan oktan değil yüksek enerjili yakıt. Bir firmanın 98 oktanı yüksek enerjili olup diğer firmanın 98 oktanı 95le aynı enerjinin yüksek oktanlısı olabilir. Yani 600cc ve üzeri spor motorlarda fark yaratmak ZORUNDA DEĞİL. Yaratırsa yüksek enerjili yakıt yaratır. Her 98 oktan fark yaratmaz. Yani fark yaratabilmesi için 98 oktan olması değil yüksek enerjili yakıt olması lazım. TV'de izlediğim bir testte bazı marka 98 oktanların fark yaratmadığını ölçtüler. (Çünkü bunların sadece oktanı fazla enerjisi değil)
    Arkadaşlar alın 95 oktan benzin içine oktan artırıcı katkı ekleyin hop 98 oktan benzininiz oldu ama performans artmadı. Hatta tersine azaldı bile.
    Performans farkı için muhakkak yakıtın kalitesinin yüksek olması lazım sırf pompanın üstünde 98 yazması yeterli değil. Ayrıca %5 bile farketmiyecek. Yani bi SS yarış motoru 200km hıza 10 saniyede çıkıyosa bu süre kaliteli yakıtla bile 9 saniyeye inmeyecek.
    Oktan artırımı sadece detonasyonu (vuruntu, ateşlemeden yanma) engellemek için yapılır. YÜKSEK OKTANLI YAKIT YÜKSEK PERFORMANSLI OLMAK ZORUNDA DEĞİL. X marka istasyondaki 98 oktan %4 farkedip, Y istasyondaki 98 oktan %1.5, Z istasyondaki 98 oktan %0 farkedebilir.

  8. #28
    Mad Bike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ocak 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Yamaha Wildstar 1600
    bende o yüzden firma olayına girmiştim...sadece birkaç firmanın 98 oktanı diğer 98 oktanlardan farklı...haa bu fark gereklimi bence değil ben zaten 95 oktan kullanıyorum 98 oktan perfermans yakıtı olduğu için uçuculuğu daha fazla..eh şimdi benzinin en pahalı olduğu memlekette yaşıyorsan bide çabuk biten benzin almak nekadar akıl karı herkes biliyor...yani çokda irdelemenin gereği yok insanları güzel aydınlatmışsın...boş yere para harcamaya gücü olan ve yarışçılar kullanır zaten bu yakıtı
    MOTOR GÜÇLÜ ADAM İŞİDİR

  9. #29
    memin1857 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2006
    Şehir
    Bostanlı, İzmir
    Motosikleti
    Yamaha Fazer
    Yakıt tüketimi meselesine gelince. 98 oktan yakıt 95 oktan yakıtten %8-%11 arası daha pahalı. 100 oktanın farkı dahada fazla. Bir depoyla 30km fazla şeklinde ibareler veriliyor. Tabi kimi arabanın 45 litre kimi arabanın 90 litre deposu var. Ama hadi ortalama bir otomobille bir depoyla 500km ortalama gidildiğini düşünelim.
    Burada yaptığımız hesapta yüksek oktanlı benzinin litresine verdiğiniz yüzdelik fark, GERÇEK OLSA BİLE elde ettiğiniz az tüketimden daha düşük. Yada hadi aynı olsun! Sonuçta kim kazandı?

  10. #30
    Mad Bike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ocak 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Yamaha Wildstar 1600
    vergi azgını devlet ve benzin firmaları
    MOTOR GÜÇLÜ ADAM İŞİDİR

  11. #31
    clint - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul
    Memin, senin bu makaleler gayet iyi gidiyor ve kendi adıma takdirle karşılıyorum. Teknik okumamış, sosyal ağırlıklı bir eğitim almış benim gibi birisine bile çok açıklayıcı geliyor senin makaleler. Bravo yahu! Devam! Çok güzel işler çıkartıyorsun... Tebrik ederim. (Keşke bu sitede bu gibi bilgilendirici topicler çoğalsa.)


    Yönetime Not:Senin bu makalelerin teknik bilgilerde sabit şekilde kalması tarftarıyım, kaliteli yazılar bunlar... Umarım diğer makalelerinle birlikte teknik bilgilere sabitlerler... Böylece sitede ciddi bir yazar kazanmış olur.
    "Bir adamın makosenleriyle bir kilometre yürümeden onun hakkında karar verme." (Kızılderili Atasözü) - (Clint is Cloud)

  12. #32
    entellektüel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mayıs 2006
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Mondial Zat 150 Yakında Yamaha 1200 cc Chopper
    Evet yıllardan beri motosiklet kullanırım... Arkadaşımız doğru konuya değinmiş... Önemli olan Motorun kitapçığında tavsiye edilen benzini kullanmak... İlginçtir... Reklamlarına aldanarak PO 97 kullandım. Kullanmaz olaydım... Motor sendelemeye başladı... Hava filtresi kirlendi.. Buji meme yaptı... Ama her zaman aldığım süper benzinde olmuyor bunlar... Bu nedenle önemli olan kullandığın benzini ve istasyonu değiştirmemek bence...Paylaşım için teşekkürler
    [B][I][COLOR="Red"]Yanlışlarıyla Mutlu olanları, Doğrularınızla Rahatsız etmeyiniz...[/COLOR][/I][/B]

  13. #33
    Thunder79 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2006
    Şehir
    Ataşehir/ İSTANBUL
    Arkadaşım değerli bilgiler için teşekkürler fakat olayın bir başka boyutunuda sana söylemeden geçemiyeceğim.
    Yakıtların verimliliğini sadece enerjisi belirlemez. aynı zamanda çıkardığı basınç kadar bu basıncın oluşma hızıda belirler. Oktanın artmış olması daha hızlı yandığını (patladığını) gösterir. Özellikle yüksek devirlerde kullanılan ve küçük silindirli motorlarda yüksek oktan kullanılması doğrudan verime etkiler.

    95 oktan ile 100 oktan arasındaki farkı bize çok iyi özetledin. Fakat şunuda belirtmek isterim, yüksek oktanlı benzin size yüksek enerji olarak yada extra beygir anlamına gelmez. Size hızlı yanan ve aracın performansını hızlı yanmasıyla açığa çıkartabilecek bir yakıt olarak sunar.

    Bir cruiser cı için 100 oktan ile 95 oktan arasındaki tek fark değeridir. Ama racing motoru kullanan ise etkisini görebilecektir.

    Bir extrasıda titreşim azalır. Sevgiler saygılar.

    Alıntı entellektüel adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet yıllardan beri motosiklet kullanırım... Arkadaşımız doğru konuya değinmiş... Önemli olan Motorun kitapçığında tavsiye edilen benzini kullanmak... İlginçtir... Reklamlarına aldanarak PO 97 kullandım. Kullanmaz olaydım... Motor sendelemeye başladı... Hava filtresi kirlendi.. Buji meme yaptı... Ama her zaman aldığım süper benzinde olmuyor bunlar... Bu nedenle önemli olan kullandığın benzini ve istasyonu değiştirmemek bence...Paylaşım için teşekkürler
    zannedersem PO 97 ye bayii tarafından extra güç maddesi konulmuş daha çok kazanmak için
    "Mevzubahis Vatansa Gerisi Teferruattır." M.Kemal Atatürk

  14. #34

    Üyelik
    20 Temmuz 2006
    Şehir
    adana
    Motosikleti
    keeway superlight
    kimse gulmesinde peki bu kursun olayi nedir arkadaslar?yani kursunsuz olmasi ne demek oluo.benzindeki kursun miktari neyi etkilioki ve kursunu yuksek benzin motora ne sekilde zarar verir?dusuk cc deki motorlar icin nekadar onemlidir bu kursun miktari??

  15. #35
    Thunder79 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2006
    Şehir
    Ataşehir/ İSTANBUL
    Alıntı loisnowifu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kimse gulmesinde peki bu kursun olayi nedir arkadaslar?yani kursunsuz olmasi ne demek oluo.benzindeki kursun miktari neyi etkilioki ve kursunu yuksek benzin motora ne sekilde zarar verir?dusuk cc deki motorlar icin nekadar onemlidir bu kursun miktari??
    V-power kullan farkı görceksin ama dikkat et fazla güçlü oluyor motor
    Kurşun bildiğim kadar katalizördür. Hızlı yanma işlemini gerçekleştirmek için.küçük ccli motorda olsa büyük ccli motorda olsa yanma işlemi yanma işlemidir. Kurşun motora değil ama çevreye zarar verir ağır metal olduğundan çok toxic bir metaldir.

    Artık benzinlerimizde kurşun yok diyebiliyorum. En son super benzinlerde kalkarak sadece kurşunsuz benzinler kaldı.
    "Mevzubahis Vatansa Gerisi Teferruattır." M.Kemal Atatürk

  16. #36
    scorpi0 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mayıs 2006
    Şehir
    Izmir
    Motosikleti
    Hyo' GT650S
    Super bir aciklama olmus. Ben de bu yanlisda direnenlere dilim dondugunce anlatmaya calisiyordum. Artik direk bu aciklamaya yonlendiririm.

    Eline saglik memin1857
    Sert cisimlere çarpmayın. Sert cisimlerin size çarpmasına izin vermeyin. Düşmeyin. Lastik kısmı aşağıda, parlak kısmı yukarıda tutun.

  17. #37
    wolky34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    SUZUKİ DL650 V-STROM
    hocam ellerine sağlık, sayende kazıklanmayacağız..
    süpersin..

  18. #38
    wehwetx1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Şubat 2006
    abi teşekkür ederim ya bende merak ediyordum.Bende dedim bi ara ama iyi diye sonra 95 kullanmaya başladım çünkü arkadaşlarım boş ver 95 ve 98 arasında fark yok dediler

  19. #39
    Forumdan Uzaklaştırıldı giallorosso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Temmuz 2006
    Şehir
    kozyatağı
    Motosikleti
    hyosung gt250 sarı
    mesela motoru benim abim teslim aldı kendisi her türlü sunulan promosyon ve reklama kanmaya hazırlıklı bir insan tabiki gidip 97 oktan almış banada diyoki hep 97 al yani fiyatında değilim 3kuruş daha fazla ama gerek yok 97 almaya performans düşüyor gereksiz yere
    bir sonraki depoyu 95le fullemem gerekiyor

  20. #40
    farsak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Eylül 2006
    Şehir
    adana
    Motosikleti
    x
    evet arkadaşmıza herkes gibi bende teşekkür ederim ancak şunuda vurgulmak gerek burda türkiyede genelde motorlar olsun elektronik cihazların büyük bi kısmı ithal ve kitapçıklara baktıgımızda türkçe dışında en uyduruk ülkelerin dahi dilleriyle açıklamlar yapılamsına ragmen trükçe kullanım bilgilirine rastlamak çok zor yani aldıgımız her cihaz kullanım kitapçıgı okunamadgı için cihazlardan yüzde yüzlük bir verim alamıyoruz. okatan konusuda bu baglmada düşünülürse türkiyede 100 yıldır ithal motorlar benzeinler vs var ama türkçe olarak açıklamasını okuma şansımız yok. bu konuda ithalatçıları protesto etmek gerek ama ne şekilde..?


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 1234 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler