Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
10. sayfa BirinciBirinci ... 8910

Oktan meselesinin açıklaması. Kendinizi kandırmayın.

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #181
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    Abilerim ben 100 oktan alıyorum, birde depoya redbull attımmı kanatlandırıyor valla


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #182
    bounrock - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2011
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 125R, Yamaha XJ6 Diversion F
    bu tarz konuları güncel tutmamız lazım, bende foruma yeni katıldım ve bu topiği görünce baya bilgilendim :D

    bendende bir ek:
    yüksek performanslı motorlarda, sıkıştırma oranı daha fazladır, bu yüzden daha önce belirtildiği gibi vurmayı engellemek için yüksek oktanlı yakıt kulanılır.

  3. #183
    krd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mayıs 2010
    Şehir
    istanbul
    paylaşımlar için herkese teşekkürler, ben de kendi çapımda google dan araştırdım ama kafam karıştı biraz.

    1) benim motorun (600F) kitabinda minimum ron91 kullanın diyor. ama ron91 in karşılığını bulamadım? 95 oktandır diye tahmin ediyorum?

    2) 97 oktan kullanırsam sürekli yüksek devirli mi kullanmam gerek? depoda 95 oktan varken üstüne 97 alirsam bir zarari olurmu?

    cevaplar için şimdiden teşekkurler

  4. #184
    Fatih Ada - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Eylül 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBF 600 SA
    -Uzmanlar, Türkiye’de otomobil parkında bulunan araçların büyük bir çoğunluğunun motorları 95 oktan kurşunsuz benzine göre ayarlandığı belirtiyorlar.
    -98 oktan kurşunsuz benzinin 95 oktan benzine göre en büyük farkının, motorun özellikle yüksek devirlerde çalışması sırasında oluşabilecek vuruntuya karşı direncini artırması olduğunu belirten uzmanlar, daha yüksek devir ve daha yüksek sıkıştırma oranı ile tasarlanan motorlarda daha yüksek oktana ihtiyaç duyulduğunu ifade ediyorlar.
    -Otomotiv Yetkili Satıcıları Derneği verilerine göre, Türkiye’de benzin tüketiminin yüzde 61’ini kurşunsuz benzin oluşturması da bu pazarın büyüklüğü açısından yüksek oktanlı benzin üzerine konuşulmasını gerektiriyor.

    -Bir aracın hangi oktan yakıta ihtiyaç duyduğunu o aracın üreticisi belirlerken, genellikle daha yüksek devir ve daha yüksek sıkıştırma oranı ile tasarlanan motorlarda daha yüksek oktana ihtiyaç duyuluyor. 98 oktan kurşunsuz benzinin 95 oktan benzine göre en büyük farkı, motorun özellikle yüksek devirlerde çalışması sırasında oluşabilecek vuruntuya karşı direncini artırıyor olması... 98 oktan kurşunsuz benzin kullanan bir araç daha yüksek devirlerde daha sessiz çalışırken, titreşimsiz çalışan bir motorun performansı da buna paralel olarak artıyor. Böylece, daha yüksek verim elde edilirken, motor parçalarının ömrü uzuyor.
    -Piyasaya sundukları araçların motorlarının 95 oktan kurşunsuz benzine göre ayarlandığını söyleyen Mercedes-Benz Türk Pazarlama ve Satış Direktörü Eşref Biryıldız, ‘98 oktan benzin belirgin bir performans artışı sağlayabilir, ama aracınızın da ralli otomobiline dönüşmesini beklemeyin’ diyor.

    -Tüpraş Genel Müdürü Hüsamettin Danış ise, 98 oktan kurşunsuz benzinin 95 oktan kurşunsuz benzinden tek farkının, motorları bu ürüne göre tasarlanmış araçlarda belli oranda performans artışı sağlaması olduğuna işaret ederek, şöyle devam ediyor: ‘Ülkemizde bulunan araçların yüzde 90’ından fazlasının motorları, 95 oktan kurşunsuz benzine göre tasarlanmış ve bu araçlarda en verimli sonuçlar 95 oktan kurşunsuz benzin kullanımı sonucu elde edilmiştir. Bu nedenle araçların büyük bir çoğunluğu 95 oktan kurşunsuz benzinle hem daha fazla kilometre yapılabilmekte, hem de benzin maliyeti daha düşük olmaktadır..’

    -Otomotiv Sanayii Derneği Genel Sekreteri Ercan Tezer ise, 98 oktan benzinin yeni nesil araçlarda performansı artıran bir akaryakıt olduğuna dikkat çekerek, motor teknolojisi bu yakıta uyumlu olmayan araçlarda bir performans artışının beklenmemesi gerektiğini kaydediyor.
    -Auto Start Dergisi Teknik Danışmanı Onno Usta da, ‘Araç, yüksek oktana göre ayarlanmamış ise, 98 oktan yakıt, performansı artırmaz, aksine düşürür’ uyarısında bulunuyor. Türkiye’deki otomobil parkının büyük bir bölümünün 95 oktan benzine göre üretilmiş motorlara sahip olduğuna dikkat çeken Onno Usta, ‘Bu nedenle, en iyi performans, süper ve 95 oktan kurşunsuz benzinle elde edilir. Performansı artırmak için daha fazla bedel ödeyip, yüksek oktan sayısına sahip yakıt kullanmaya gerek yok’ diyor.
    -Onno Usta, 98 oktan benzinin yüksek sıkıştırma oranlarıyla çalışan motorlu spor araçlar ile lüks sınıfa giren bazı otolarda kullanılması gerektiğinin altını çiziyor.
    -Ayrıca, 98 oktanlı benzinlerin araçlardaki vuruntu sesine göre kullanılması gerekiyor. Silindirlerde yanlış zamanda meydana gelen ateşlemeden ya da tutuşmadan kaynaklanan bu ses, motorun performansını düşürebiliyor. Yüksek oktanlı benzin, düşük oktanlı benzinden daha yavaş yandığı için motor yüksek devirde çalışırken vuruntu oluşmasını engelliyor. Bu nedenle, yüksek oktanlı benzin vuruntuya karşı daha dirençli olabiliyor. Aracın motoru dikkatlice dinlendiğinde, vuruntu sesi gelmiyorsa, yüksek oktanlı yakıt kullanmaya da gerek kalmadığı belirtiliyor.

    Oktan nedir?

    Oktan sayısı, benzinin kalitesini gösteren en önemli parametre olup motordaki vuruntunun ölçümüdür. Benzinlerde oktan değeri, Araştırma Oktan Sayısı (RON) ve Motor Oktan Sayısı (MON) olarak iki şekilde tanımlanmaktadır. RON sayısı, motorun yüksüz (rolanti) durumdaki, MON sayısı ise motorun yüke bindiği (ağır yük, yokuş tırmanma) durumdaki vuruntu kalitesini gösterir. Bu nedenle MON sayısı aracın gerçek yol koşullarına uyum performansını belirler. Türkiye’de satılan standart kurşunsuz benzinin oktan değeri RON 95, MON 85 iken, 98 oktan kurşunsuz benzinde bu değerler 98 RON, 87 MON’dur.
    Facebook SYM Türkiye: facebook.com/photo.php?v=10150404954988509#!/groups/255250534521200/

  5. #185
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    Bir hap buldum depoya iki tane atınca 200 oktan oluyor ve motorunuzu kanatlandırıyor.
    Tel +359877863713
    +381690073561
    +359899342975
    +359877023029
    Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.

  6. #186

    Üyelik
    11 Haziran 2012
    Başlık için teşekkürler arkadaşlar. Bu arada motosiklet kullanıcıları da olmasa benzin talebi bayağı bir düşer diye düşünüyorum. Benzin sektörü motosiklet sektörüyle beraber yürüyor şu anda.

    Otomobillerin çoğu LPG kullanıyor artık.

  7. #187
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    Bu numara yeni
    +359877012996



    Alıntı sanalomer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Başlık için teşekkürler arkadaşlar. Bu arada motosiklet kullanıcıları da olmasa benzin talebi bayağı bir düşer diye düşünüyorum. Benzin sektörü motosiklet sektörüyle beraber yürüyor şu anda.

    Otomobillerin çoğu LPG kullanıyor artık.
    LGP de oktan ayarı yapılıyor şimdilerde, eskiden siboplara çelik gaydlar yapılıyordu kapakçılarda şimdi gerekmiyor.
    Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.

  8. #188
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    bu mesele oktan bence çok ...tan


    REKLAM ALANI
10. sayfa BirinciBirinci ... 8910

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler