Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Anket: Rodaj nasıl yapılmalıdır?

Katılımcı sayısı
530. Sizin bu Ankette oy kullanma yetkiniz bulunmuyor
  • Basabildiğiniz kadar zorlayın motor sağır olmasın.

    29 5.47%
  • Devir saatine dikkat edin 4000 deviri gecmeyin.

    58 10.94%
  • Kademeli, alıştırarak gidin: 0-100km max50, 100-300km max75, 300-500 max100, 500-1000km max 120.

    126 23.77%
  • Zorlayabilirsiniz ama sık, sık vites değiştirin, viteslerde gezinin.

    60 11.32%
  • Kullanım kitapçığında ne yazıyorsa ona uyun.

    299 56.42%
  • Rodaja inanmıyorum, nasıl kullanırsanız kullanın farketmiyor.

    35 6.60%
Birden fazla seçeneğe oy verilebilir.
9. sayfa BirinciBirinci ... 789101119 ... SonuncuSonuncu

Rodaj

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #161
    Super Moderator Olcan138 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Stockholm
    Motosikleti
    Keeway Superlight 150
    Alıntı ebru_soldier adlı üyeden alıntı
    1 vitesdeyken neden stop ettiğini anlamış değilim
    1. vitesteyken stop etmesi hareket etmeye çalışırken debriyajı gerektiğinden hızlı bırakman yüzündendir muhtemelen. Bunun dışında 1. viteste stop durumu çok da açıklanabilir birşey değil sanki.
    Merak ettim şimdi...
    1-3-8........................................138
    FORUM KURALLARI ve KULLANIMI HAKKINDA


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #162

    Üyelik
    13 Nisan 2006
    Şehir
    istanbul
    Alıntı olcan138 adlı üyeden alıntı
    1. vitesteyken stop etmesi hareket etmeye çalışırken debriyajı gerektiğinden hızlı bırakman yüzündendir muhtemelen. Bunun dışında 1. viteste stop durumu çok da açıklanabilir birşey değil sanki.
    Merak ettim şimdi...

    valla ybr v.b. motorlarda motoru ısıtmadan hareket etmek istersen oluyor bu ybr den örnek vermek istiyorum jikle çekili değilken marş bilem basmıyor jikleyi çekiyorun marşa basıyorsun ve bekliyorsun motor ısındıkça devir yükseliyor tavsiye ettikleri devir 4000 devir saati 4000 e geldiğinde jikleyi indiriyorsun ve hareket ediyorsun ve kesinlişkle jikle çekiliyken hareket etmemek gerekiyor ybr de durum böyle belki aynı mekanizma vardır bilmişyorum
    Kask tak!

  3. #163

    Üyelik
    05 Mayıs 2006

    rodaj

    slm herkeze arkadaslar bu konuda sizlere sunu soylemek sterim cunku ben bir mekaniker olarak rodaj donemi motorsikletin en hassas oldugu klm olarakta yapilan bazi istatistiklersonucu konulur ve motorsikletinizin nezaman nasil kullanicanizi sizlere yetkili bailerden satin alindigi gun servislerinde izahi yapilir cunku rodaj donemin de ki hararet ve surtunmeler mekanik olarak isayla degerlendirilir metal alisimlar ile olustu icin oda su demek oluyor ki yeni ve hararete dayaniklilik ve alisim birden olmaz bu belli bir klm ister yaglanmasi yaglandiginda hararete dayanikliligi sogumasi motorsiklete binmek tak marsi sur yola olmaz bunlari dikkat etmek gerekir simdi arkadasimsenin motorsikletini surekli busekilde kullan maya devam edersen yakinda mekanik sorunlar cikicak sakin markayisuclama buyuzden en basta hata yapmissin rodaj donemine uymamissin benimkisi 200 klm de bitmistir demek yanlis cunku bogle birsey yok senin yapican enkisa zaman da avsiyem tabi dinlersen yag degisimi yap bu durumu birazcik duzeltir hayirli ugurlu olsun motorsikletin allah kaza bele vermesinkardesim butun motorcular dikkat kask kullanin lutfen.....!

  4. #164

    Üyelik
    01 Temmuz 2005
    vallahi dostlar kafalar allak bullak bir şekilde gidin motorunuza binin bakalım neler olacak akıllıcası şu olur arkadaşlar sürat devir bölü saniye akış hızınız ve yoldaki rüzgar sürtünme ivmelenme gibi durumları göz önüne alırsanız zaten anlarsınızki motorunuz sizinle konuşmak istiyor yada normal konumuzu sizden değiştirmenizi istiyor yani bir yerde sizinle konuşuyor işte bu sizin onunla nekadar iyi anlaştığınızla ilgili rodaj (alışma) dönemiz uyumlu birer ikili gibi konuşmada ve sizin onu anlamanızda ve cevap vermenizle ilgili çok soğuk bir motoru illa çabuk benimle temasa geçsin diye zorlarsanız motoru kucagınıza alıp ona mezar ararsınız sanırım anlayanlar daha çoğunluktadır. elinizden geldiğince hızınızı vitesinizi kombineli değiştirin va ayarlayın size sunulan degerleri göstergelerden takip edin ve şartlarınızı zorlamayın hersey yolunda gidecektir. iyi sürüşler

  5. #165

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Arkadaşlar lütfen servise veya "bir bilene" sormayı bırakın ve kullanma klavuzunda ne diyorsa onu uygulayın. Hiç kimse fabrikanın kendisinden daha iyi bilemez nasıl yapılacağını bu işin.

  6. #166
    Sinan Er - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    Türkmenistan
    Motosikleti
    BMW F650 GS
    valla okurken güleyimmi ağlayayımmı bilemedim herkes bişeyler uydurmuş yazmış kafasına göre sallamış ( dayanamadım tamamını okumadım ) size eski bir motorcu olarak kısa ve öz anlatayım elimden fazlasıyla sıfır araba geçdi sıfır motor geçti bu çin motorları geleli beri sürücülük ve kullanım teknikleri teknik olmaktan ziyade varsayım ve mantık kurmak çabasına dönüştü.neyse kısa ve öz olarak rodaj ve önemi motor açma hususu şu şekilde oluyor

    1- rodaj dönemi -amacı sürücü güvenliği

    birdaha yazayım SÜRÜCÜ GÜVENLİĞİ

    araç değil




    mersedes dahil bütün üreticiler yaptıkları üretimi 4/3 lük olarak kabul ederek olabilecek mekanik elektronik veya herhangi bir imalatat montaj hatasının seyir halinde meydana gelebileğini. oluşacak kazaların ve beraberinde gelecek üzücü olayların engellenmesini sağlamaktır. bu da bilem kaç km yavaş gidilerek deneme safhasının tamamlanmasıdır.

    Yoksa altınızdaki makina çok hassas vede duygusal birden yüklenmeyin alınır bozulur demek değil.


    Motor açma da kısaca motoru deli gibi zorlamak demektir ki bu ilk alındığında yapılır

    otobana çıkıp son sürat gitmek değil çok yüksek devirlere küçük viteslerde çıkarak piston ve yatakların alıştırılması motorun SAĞIR olmasının engellenmesidir.

    otomatik manuel fark etmez

    BİR MOTOR HER ZAMAN BİR ÇEŞİT YAĞ KULLANIR

    BAŞKA SORUSU OLAN

  7. #167
    serkan79 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Nisan 2006
    Şehir
    istanbul / Bahçelievler
    Motosikleti
    SYM GTS 250
    eyvalla güzel bilgiler ama ben anlamam gaz versende gitmiyo vermesende gitmiyo mecburiyetten rodaj iyi geciyo
    motor diye eşek almışız megerse bi tek çüş diyince durmayı biliyo

  8. #168
    free_eagles - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Eylül 2005
    Şehir
    manisa
    Motosikleti
    Yamaha YBR 125
    söliyeceğim şeyle ilgili konu geçtimi bilmiyorum geçtiyse kusura bakmayın.
    ben şunu anlıyamıyorum bende ybr var gerçi hangi motor olduğu farketmez 4000 devir geçmeden nasıl kullanılır bu motor.4000 devire geldik vites büyülttük e kaça düştü devir soruyorum size?bu kadar baygın kullanmak motora daha zararlı olmazmı?
    B rh +(pozitif)

  9. #169
    mudurnulu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Nisan 2006
    Şehir
    İstanbul Kadıköy
    Motosikleti
    Bajaj Boxer
    Alıntı free_eagles adlı üyeden alıntı
    söliyeceğim şeyle ilgili konu geçtimi bilmiyorum geçtiyse kusura bakmayın.
    ben şunu anlıyamıyorum bende ybr var gerçi hangi motor olduğu farketmez 4000 devir geçmeden nasıl kullanılır bu motor.4000 devire geldik vites büyülttük e kaça düştü devir soruyorum size?bu kadar baygın kullanmak motora daha zararlı olmazmı?
    Sana katılıyorum free_eagles. Bende ybr mi yeni aldım ve rodal a uymaya çalışıyorum ama motor daha çok yoruluyomuş gibime geliyo.

  10. #170
    H@S@N - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Nisan 2006
    Şehir
    DENİZLİ
    Motosikleti
    Honda CBR 125 R
    arkadaşlar sizin dediklerinize bakılırsa 4000 - 6000 devir falan benim motoru hurdaya ayırmam lazım ben 9000 devirden aşağıya vites atmıyorum üstü var altı yok yani zaten 4000 de vites değiştirirsem stop etmese bile karter deki bütün yağı tavan yapar yani sibop vurur motoru devrinde kullanmak lazım ne fazla nede az benimki biraz fazla sanırım
    CBR 125 R

  11. #171
    Carcharoth - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Nisan 2006
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha FZ6 Fazer
    Hasan sende sıfır aldın sanırım sen rodajı nasıl geçirdin nelere dikkat ettin bayidei usta ne dedi ?
    Bende 2 3 ay sonra cbr alıcamda tavsiyen benim için önemli teşekkürler...
    Okan ACAR

  12. #172
    Buyukbaba - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Eylül 2005
    Şehir
    Manisa
    Motosikleti
    Honda CBR 600F

    Rodaj için iki cümle

    CBR 600F kitapçığında yazanı aynen yazıyorum, bilginize:

    "Motorunuzun ilerideki güvenilirliğini ve performansını garanti altına almak için ilk 500 km. (300 mil) boyunca motorunuzu nasıl kullandığınıza dikkat edin.
    Bu periyot süresince, tam gaz kalkıştan ve ani hızlanmalardan kaçının."

  13. #173
    PcKopatGhostRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2005
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    Honda CBR 600F
    Alıntı Buyukbaba adlı üyeden alıntı
    CBR 600F kitapçığında yazanı aynen yazıyorum, bilginize:

    "Motorunuzun ilerideki güvenilirliğini ve performansını garanti altına almak için ilk 500 km. (300 mil) boyunca motorunuzu nasıl kullandığınıza dikkat edin.
    Bu periyot süresince, tam gaz kalkıştan ve ani hızlanmalardan kaçının."

    budur abi..
    CBR 600F Honda,

  14. #174
    GeCe__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Nisan 2006
    Şehir
    ıstanbul
    Motosikleti
    K3 GSX R 600 YELLOW/BLACK
    ebrunun vıtesteyken stop ettırmesı bence debrıajı fazla kacırmasıdır

    ..

  15. #175
    cuk_o - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Haziran 2005
    Şehir
    Başakşehir 4.etap/2.kısım/ikitelli/İSTANBUL
    Motosikleti
    Regal Raptor DD250E-9 (RC "racing cruiser")
    Ebru ayaklık açık olduğu için olabilir bazı motorlarda böle bir önlem var ayaklık açıksa 1. vitese taktığında stop ediyo
    etrafına bir baksana evrendeki herşey sana hizmet etmek için yaratılmış.........

  16. #176
    bayali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2006
    Arkadaşlar Sene 2006 Artik Okadar Teklanaji Ilerlediki Pekte Bişey Farketmiyor Bende Derbi 125 Gpr Var Adamlar Rodajin Iyi Olasi Için Motorun Alt Kismina Bir Sigorta Yerleştirmişler Ve Alete Bassanda Belli Bi Hizi Geçmiyor Du 1000km Boyunca 130 U Geçmedi Sigortayi Söktükten Sonra Alet Evrim Geçirdi Sanki 125 Lik Gitti Yerine 300 Lük Geldi Sanki 175 I çok Rahar Görüyor Biraz Maksimum 183 Yapti

    Yanİ DİyeceĞİm Şu İster Bas İster Basma Derbİ 125 Gpr De Pek BİŞey DeĞİŞmİyor Şu An 6000 Devİrden Sonra Koprtiyor OrtaliĞi

  17. #177
    rEnE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2005
    Şehir
    Denizli
    Alıntı Gokcell adlı üyeden alıntı
    Motorumu aldığım günden beri Full gaz gittim, çoğunlukla iki kişi bindim ve şu anda 1150 km.de gazı çevirdiğim anda uzamaya başlıyor ve top speed olarak 95 km/h sürekli, hafif rampa aşşağı yollarda da 105 km/h ı gördüm.

    NOT: Yağ değişimi 500 km de yapılacak diyordu, 730 km de gittim.

    Kop Kop Hoca Ayrılda GeL
    Comfirmation Bias

  18. #178
    infrared - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Şubat 2006
    Şehir
    Datca,Akcay
    Motosikleti
    Regal Raptor 250cc Su Soğutmalı [34 GS 0912]-1350km
    Motosikletin İlk Kullanımı

    --------------------------------------------------------------------------------

    Motosikletin ilk 1000 km kullanımı motosikletinin ömrünü ve motorun teknik performansını direkt etkiler. Bu yüzden motosikletinizi ilk 1000 km de özellikle ilk çeyreğinde;

    . Yolcu ve yük olamadan kullanmaya

    . Uzun süre yokuş yukarı çıkmamaya

    . Aşırı bozuk yollarda kullanmamaya

    . Uzun süre tam ve yarım gaz kullanmamaya dikkat ediniz.

    . ilk 1000 km de motosikletten gelebilecek olağan dışı bir ses veya parçalarda bir gevşeklik hissetmeniz durumunda en yakın servisinizden yardım isteyiniz.


    1) O - 500 KM

    Uzun süre yarım gazla gitmekten sakının 1 saat sürüşten sonra 10 dakika motoru dinlendirin. Motosiklet farklı süratlerde kullanılabilir. Fakat uzun süre gaz vermekten kaçının.

    2) 500 - 1000 KM

    Uzun süre yarım gazla gitmekten sakının.Düşük hızda ve sürati sabitleyerek kullanmaya dikkat edin.

    3) 1000 KM ÜSTÜ

    Motor açımı (Rodaj) tamamlanmıştır.Motosikletin diğer parçalarının rodajı tamamlanmıştır.
    Şimdi daha önce belirtilen tüm bakımlar ve ayarlar yapllmalı.Kirli motor yağı yenilenmelidir.


    ASYA MOTOR'dan alınmıştır..
    Bir de, devir saati olmayan motosiklet suruculeri ne yapacak peki?
    Chopper/Cruiser'ların Karşılaştırılması (http://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?t=11014) --- anket>>>>>>http://www.motosiklet.net/forum/show...557#post210557
    -----ANKET Regal Raptor (250cc)'unuz Kaç km'de (http://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?t=17733 )

  19. #179
    infrared - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Şubat 2006
    Şehir
    Datca,Akcay
    Motosikleti
    Regal Raptor 250cc Su Soğutmalı [34 GS 0912]-1350km

    Rodaj nasıl yapılmalı Anketi?

    Bu konu :

    http://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?t=14863

    taşındı... Anket de orada.. Çok seçeneklidir.. Buraya lütfen yazmayınız..
    Chopper/Cruiser'ların Karşılaştırılması (http://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?t=11014) --- anket>>>>>>http://www.motosiklet.net/forum/show...557#post210557
    -----ANKET Regal Raptor (250cc)'unuz Kaç km'de (http://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?t=17733 )

  20. #180
    ziganizagor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Ducati monster 620 2006
    ben 5 numaraya oy veriyorum :D
    MONSTER 620 FOREVER!!! [FONT="Palatino Linotype"][COLOR="Red"]DUCATI[/COLOR][/FONT]


    REKLAM ALANI
9. sayfa BirinciBirinci ... 789101119 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler