Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Anket: Rodaj nasıl yapılmalıdır?

Katılımcı sayısı
530. Sizin bu Ankette oy kullanma yetkiniz bulunmuyor
  • Basabildiğiniz kadar zorlayın motor sağır olmasın.

    29 5.47%
  • Devir saatine dikkat edin 4000 deviri gecmeyin.

    58 10.94%
  • Kademeli, alıştırarak gidin: 0-100km max50, 100-300km max75, 300-500 max100, 500-1000km max 120.

    126 23.77%
  • Zorlayabilirsiniz ama sık, sık vites değiştirin, viteslerde gezinin.

    60 11.32%
  • Kullanım kitapçığında ne yazıyorsa ona uyun.

    299 56.42%
  • Rodaja inanmıyorum, nasıl kullanırsanız kullanın farketmiyor.

    35 6.60%
Birden fazla seçeneğe oy verilebilir.
23. sayfa BirinciBirinci ... 13212223

Rodaj

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #441
    ufukk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    kymco venox
    kullanma klavuzunda rodajla alakalı nasıl kullanman gerektiği yazıyordur ona göre hareket edersin düşük devirde sağır olur demesi eski model arabalarla alakalı araba alan uzun yolda, traktör alan tarlada zorlardı.şimdi yeni nesil motorlarda üretim kalitesi daha hassas tolerans sapmaları daha düşük ama yinede rodaj döneminde kullanma talimatına uyman senin için sattığın zaman alacak arkadaş için iyi olur


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #442

    Üyelik
    08 Eylül 2013
    Motosikleti
    Kanuni GV170
    Zaten pişman oldum bu 2 kere hız denememde motorum zarar görmüşmüdür.

  3. #443
    ufukk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    kymco venox
    kapalı kutu bilemezsin ki, nasıl zorladığına ,ne kadar süre zorladığına bağlı zarar gördüyse bile motor ömrü atıyorum 100.000 ise 80. 000 de biter, gibi , bunun matematiksel bir çözümü yok. misal benzetme yapayım motoru kullanırken ona özel kışlık elbiselerini giyen mi yaşlılığında daha sağlıklı olur. yoksa ben gencim bana bişey olmaz diyen mi farzı misal etkileri uzun zaman zarfında belli eder

  4. #444

    Üyelik
    08 Eylül 2013
    Motosikleti
    Kanuni GV170
    Anladım.Yardımın için eyvallah :D

  5. #445
    Wing750 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CRF1000L Africa Twin
    Herkese selam. Yeni bir motosiklet kullanıcısıyım, ama yaşım itibariyle motorlu araçlar konusunda biraz tecrübem var. Motosiklete almadan önce 14 farklı marka ve modelde otomobil sahibi oldum. Şimdi otomobille motosiklet aynı mı diyenler olacak. İşin içinde motor mekaniği olunca birebir aynı olmasa da benzer. Honda NC750X motosikletim var ve sıfır kilometre satın aldım. Bu rodaj konusunda çok fazla şey yazılıyor çiziliyor. Herkesin kendine göre doğru veya yanlış bildikleri var. Motosikleti satın aldığım bayinin ve üreticinin önerileri doğrultusunda rodajı tamamlamaya çalışıyorum. Yıllardır otomobil kullanıcıları dahil herkesin ağzında bir 'sağır motor' lafı dolanıp duruyor. Motor düzgün rodajlanmazsa motor 'sağır' olurmuş. Sağır olmak demek de gitmemesi demekmiş. Rodajın düzgün yapılması konusunda ben de aynı fikirdeyim. Ancak düzgün rodaj nasıl yapılır konusunda çok kişiyle farklı fikirlerim var. Bence en yanlış olan, rodajın gaz açmak ve sürat yapmakla ilgili kısımları. Ya da sürekli belli bir sürat ve devirde rodaj tamamlamak. Rodajda süratten daha önemli olan devir sayısıdır. Önerilen, her motorun maksimum devri farklıdır, yüksek devirlerden mümkün mertebe kaçınmak. Peki nasıl? Ben motosikletimin rodajını nispeten trafiği yavaş akan yollarda, sürekli vites değiştirerek, devri aşağı yukarı oynatarak ve tabii yüksek devirlerden kaçınarak tamamlamaya çalışıyorum. E-5 veya TEM gibi trafiğin hızlı aktığı yollardan uzak duruyorum şimdilik. Bunun bana ve motosikletime iki faydası var. Birincisi, motosikleti şu andaki rodaj döneminde zorlayıp, pistonların düzgün aşınmasını sağlıyorum. İkincisi de motosikleti daha iyi tanıma fırsatı buluyorum. Rodaj dönemi tamamlandıktan sonra zaten motosikletin karakterini aşağı yukarı tanımış olacağınızdan istediğiniz süratte kullanacaksınız. Acele etmeyin. Rodaj dönemi aslında bir nevi eğitim ve alışma dönemi. Hem motosikletiniz için, hem de sizin için. 'Motor sağır' kısmına ben kendi adıma inanmıyorum. Motorlar canlı değil. Hepsi aynı şekilde üretiliyor ve insan gibi çalıştıkça daha kaslı olmuyorlar. Düzgün rodajlı motorun ömrü daha uzun olur ve daha sağlıklı çalışır. Motosikletin ne kadar hızlı ya da atak olduğu daha fazla sürücüyle ilgili. Doğru aralıklarda vites değiştirirseniz, motorunuz daha atak olur. Bunu motora değil, biraz da kendinize bağlayın. Bakımını düzgün yaptığınız motosikletiniz her zaman yeni kalır ve sağlıklı çalışır.
    Benim özellikle sitenin gençlerine bir önerim olacak büyüğünüz olarak. Motosiklete binerken mutlaka koruyucu ekipmanınızı kullanın. Sadece kaskla kalmayın. Ceketinden, eldivenine, dizliğinden ayakkabısına kadar tam olarak giyinin. Hava sıcakmış, terliyormuşsunuz dert etmeyin. Teçhizat tam olmadan asla yola çıkmayın. Parayı önce ekipmana ayırın, kalanıyla motosiklet alın. Üzülerek görüyorum yollarda, kaskı takmamış bir sürü genç dolaşıyor. Ya da sadece kaskı var. Şort-tişört binenler var. Tecrübenize güvenmeyin, en acı tecrübe son tecrübe olmasın. Ne kendinize, ne motosikletinize, ne de diğer sürücülere tam güvenmeyin. Kuşku hayat kurtarır, hep tetikte olun.
    Sıkılmadan okuduysanız teşekkür ederim. Herkese kazasız, belasız keyifli sürüşler dilerim.

  6. #446

    Üyelik
    24 Aralık 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Peugeot 103
    Alıntı Wing750 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Herkese selam. Yeni bir motosiklet kullanıcısıyım, ama yaşım itibariyle motorlu araçlar konusunda biraz tecrübem var. Motosiklete almadan önce 14 farklı marka ve modelde otomobil sahibi oldum. Şimdi otomobille motosiklet aynı mı diyenler olacak. İşin içinde motor mekaniği olunca birebir aynı olmasa da benzer. Honda NC750X motosikletim var ve sıfır kilometre satın aldım. Bu rodaj konusunda çok fazla şey yazılıyor çiziliyor. Herkesin kendine göre doğru veya yanlış bildikleri var. Motosikleti satın aldığım bayinin ve üreticinin önerileri doğrultusunda rodajı tamamlamaya çalışıyorum. Yıllardır otomobil kullanıcıları dahil herkesin ağzında bir 'sağır motor' lafı dolanıp duruyor. Motor düzgün rodajlanmazsa motor 'sağır' olurmuş. Sağır olmak demek de gitmemesi demekmiş. Rodajın düzgün yapılması konusunda ben de aynı fikirdeyim. Ancak düzgün rodaj nasıl yapılır konusunda çok kişiyle farklı fikirlerim var. Bence en yanlış olan, rodajın gaz açmak ve sürat yapmakla ilgili kısımları. Ya da sürekli belli bir sürat ve devirde rodaj tamamlamak. Rodajda süratten daha önemli olan devir sayısıdır. Önerilen, her motorun maksimum devri farklıdır, yüksek devirlerden mümkün mertebe kaçınmak. Peki nasıl? Ben motosikletimin rodajını nispeten trafiği yavaş akan yollarda, sürekli vites değiştirerek, devri aşağı yukarı oynatarak ve tabii yüksek devirlerden kaçınarak tamamlamaya çalışıyorum. E-5 veya TEM gibi trafiğin hızlı aktığı yollardan uzak duruyorum şimdilik. Bunun bana ve motosikletime iki faydası var. Birincisi, motosikleti şu andaki rodaj döneminde zorlayıp, pistonların düzgün aşınmasını sağlıyorum. İkincisi de motosikleti daha iyi tanıma fırsatı buluyorum. Rodaj dönemi tamamlandıktan sonra zaten motosikletin karakterini aşağı yukarı tanımış olacağınızdan istediğiniz süratte kullanacaksınız. Acele etmeyin. Rodaj dönemi aslında bir nevi eğitim ve alışma dönemi. Hem motosikletiniz için, hem de sizin için. 'Motor sağır' kısmına ben kendi adıma inanmıyorum. Motorlar canlı değil. Hepsi aynı şekilde üretiliyor ve insan gibi çalıştıkça daha kaslı olmuyorlar. Düzgün rodajlı motorun ömrü daha uzun olur ve daha sağlıklı çalışır. Motosikletin ne kadar hızlı ya da atak olduğu daha fazla sürücüyle ilgili. Doğru aralıklarda vites değiştirirseniz, motorunuz daha atak olur. Bunu motora değil, biraz da kendinize bağlayın. Bakımını düzgün yaptığınız motosikletiniz her zaman yeni kalır ve sağlıklı çalışır.
    Benim özellikle sitenin gençlerine bir önerim olacak büyüğünüz olarak. Motosiklete binerken mutlaka koruyucu ekipmanınızı kullanın. Sadece kaskla kalmayın. Ceketinden, eldivenine, dizliğinden ayakkabısına kadar tam olarak giyinin. Hava sıcakmış, terliyormuşsunuz dert etmeyin. Teçhizat tam olmadan asla yola çıkmayın. Parayı önce ekipmana ayırın, kalanıyla motosiklet alın. Üzülerek görüyorum yollarda, kaskı takmamış bir sürü genç dolaşıyor. Ya da sadece kaskı var. Şort-tişört binenler var. Tecrübenize güvenmeyin, en acı tecrübe son tecrübe olmasın. Ne kendinize, ne motosikletinize, ne de diğer sürücülere tam güvenmeyin. Kuşku hayat kurtarır, hep tetikte olun.
    Sıkılmadan okuduysanız teşekkür ederim. Herkese kazasız, belasız keyifli sürüşler dilerim.
    Böyle bir bilgilrndirme için ve tüm motorcu camiasını düşünüp önemsediğiniz için size teşekkür ediyorum. Düşünüp önemseyenleriniz çok olsun inşallah. Allah razı olsun.

  7. #447
    tokhanoğlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mayıs 2017
    Şehir
    SAMSUN-BAFRA
    Alıntı Wing750 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Herkese selam. Yeni bir motosiklet kullanıcısıyım, ama yaşım itibariyle motorlu araçlar konusunda biraz tecrübem var. Motosiklete almadan önce 14 farklı marka ve modelde otomobil sahibi oldum. Şimdi otomobille motosiklet aynı mı diyenler olacak. İşin içinde motor mekaniği olunca birebir aynı olmasa da benzer. Honda NC750X motosikletim var ve sıfır kilometre satın aldım. Bu rodaj konusunda çok fazla şey yazılıyor çiziliyor. Herkesin kendine göre doğru veya yanlış bildikleri var. Motosikleti satın aldığım bayinin ve üreticinin önerileri doğrultusunda rodajı tamamlamaya çalışıyorum. Yıllardır otomobil kullanıcıları dahil herkesin ağzında bir 'sağır motor' lafı dolanıp duruyor. Motor düzgün rodajlanmazsa motor 'sağır' olurmuş. Sağır olmak demek de gitmemesi demekmiş. Rodajın düzgün yapılması konusunda ben de aynı fikirdeyim. Ancak düzgün rodaj nasıl yapılır konusunda çok kişiyle farklı fikirlerim var. Bence en yanlış olan, rodajın gaz açmak ve sürat yapmakla ilgili kısımları. Ya da sürekli belli bir sürat ve devirde rodaj tamamlamak. Rodajda süratten daha önemli olan devir sayısıdır. Önerilen, her motorun maksimum devri farklıdır, yüksek devirlerden mümkün mertebe kaçınmak. Peki nasıl? Ben motosikletimin rodajını nispeten trafiği yavaş akan yollarda, sürekli vites değiştirerek, devri aşağı yukarı oynatarak ve tabii yüksek devirlerden kaçınarak tamamlamaya çalışıyorum. E-5 veya TEM gibi trafiğin hızlı aktığı yollardan uzak duruyorum şimdilik. Bunun bana ve motosikletime iki faydası var. Birincisi, motosikleti şu andaki rodaj döneminde zorlayıp, pistonların düzgün aşınmasını sağlıyorum. İkincisi de motosikleti daha iyi tanıma fırsatı buluyorum. Rodaj dönemi tamamlandıktan sonra zaten motosikletin karakterini aşağı yukarı tanımış olacağınızdan istediğiniz süratte kullanacaksınız. Acele etmeyin. Rodaj dönemi aslında bir nevi eğitim ve alışma dönemi. Hem motosikletiniz için, hem de sizin için. 'Motor sağır' kısmına ben kendi adıma inanmıyorum. Motorlar canlı değil. Hepsi aynı şekilde üretiliyor ve insan gibi çalıştıkça daha kaslı olmuyorlar. Düzgün rodajlı motorun ömrü daha uzun olur ve daha sağlıklı çalışır. Motosikletin ne kadar hızlı ya da atak olduğu daha fazla sürücüyle ilgili. Doğru aralıklarda vites değiştirirseniz, motorunuz daha atak olur. Bunu motora değil, biraz da kendinize bağlayın. Bakımını düzgün yaptığınız motosikletiniz her zaman yeni kalır ve sağlıklı çalışır.
    Benim özellikle sitenin gençlerine bir önerim olacak büyüğünüz olarak. Motosiklete binerken mutlaka koruyucu ekipmanınızı kullanın. Sadece kaskla kalmayın. Ceketinden, eldivenine, dizliğinden ayakkabısına kadar tam olarak giyinin. Hava sıcakmış, terliyormuşsunuz dert etmeyin. Teçhizat tam olmadan asla yola çıkmayın. Parayı önce ekipmana ayırın, kalanıyla motosiklet alın. Üzülerek görüyorum yollarda, kaskı takmamış bir sürü genç dolaşıyor. Ya da sadece kaskı var. Şort-tişört binenler var. Tecrübenize güvenmeyin, en acı tecrübe son tecrübe olmasın. Ne kendinize, ne motosikletinize, ne de diğer sürücülere tam güvenmeyin. Kuşku hayat kurtarır, hep tetikte olun.
    Sıkılmadan okuduysanız teşekkür ederim. Herkese kazasız, belasız keyifli sürüşler dilerim.
    Allah razı olsun hocam çok güzel anlatmışsın.


    REKLAM ALANI
23. sayfa BirinciBirinci ... 13212223

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler