Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Anket: Rodaj nasıl yapılmalıdır?

Katılımcı sayısı
530. Sizin bu Ankette oy kullanma yetkiniz bulunmuyor
  • Basabildiğiniz kadar zorlayın motor sağır olmasın.

    29 5.47%
  • Devir saatine dikkat edin 4000 deviri gecmeyin.

    58 10.94%
  • Kademeli, alıştırarak gidin: 0-100km max50, 100-300km max75, 300-500 max100, 500-1000km max 120.

    126 23.77%
  • Zorlayabilirsiniz ama sık, sık vites değiştirin, viteslerde gezinin.

    60 11.32%
  • Kullanım kitapçığında ne yazıyorsa ona uyun.

    299 56.42%
  • Rodaja inanmıyorum, nasıl kullanırsanız kullanın farketmiyor.

    35 6.60%
Birden fazla seçeneğe oy verilebilir.
11. sayfa BirinciBirinci ... 91011121321 ... SonuncuSonuncu

Rodaj

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #201
    conix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Nisan 2005
    Motosikleti
    yuan f5
    tamamda dayından bizene (yanlış anlama bu bi hakaret değil sadece sitem...) ona bakarsan bende otomotiv 1. sınıf öğrencisiyim ama her kafadan bi ses cıkıyo hocalarıma soruyorum kimi teknoloji ilerledi bunlara gerek yok diyo kimide mutlaka yapcan diyo tabi dayında benzerini söylüyo... ama dayının ucak üstündeki uzmanlığıyla(Uçak motoru konusunda onun üzerine yoktur) bunların ne alakası var anlayamadım.....


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #202
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Rodaj konusunda kullanma kılavuzuna başvurun !

    Ama yavaş baş vurunki başınız acımasın

  3. #203
    boy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2003
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    2016 Aprilia RSV4 RF
    @conix
    ama dayının ucak üstündeki uzmanlığıyla(Uçak motoru konusunda onun üzerine yoktur) bunların ne alakası var anlayamadım.....
    Büyüyünce veya okuldan mezun olunca anlarsın
    Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.

  4. #204
    conix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Nisan 2005
    Motosikleti
    yuan f5
    HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAH COK KOMİKSİN YAAAA DAYIN SANADA MOTOR TAKTI HERALDE... NEYSE CVP VERMENE GEREK YOK BÜYÜYÜNCE ANLARIM... UCAK MOTORU

  5. #205
    fromalanya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Haziran 2005
    Şehir
    Alanya
    Motosikleti
    RKS 150
    bence motorunuzun kalitesine bağlıdır bu olay mesela eskiden japon malı motorlarım oldu ve hiçbirinde rodaj falan dinlemedim sıfır kmde aldığım gibi kökledim ve emsallerine göre daha güzel açıldı(bu arada tekrar söylüyorum bunlar benim şahsi fikrim) herkes soruyordu senin motor modifiyelimi diye ancak 2senedir çin malı motorlar kullanıyorum onlarda da aynı şeyi denedim rodaja inanmayan birisi olarak ancak gerek subap kesmesi gerekse yağ sızdırması ,conta patlatması vida gevşemesi gibi biçok sorunla karşılaştım benim tavsiyem çin mallarında biraz daha özenli kullanmanız fazla yüksek devirli kullanmaktan kaçınınız we ilk teslim aldığınız andan itibaren gerekirse hemen tekrar servise bakıma götürüp motoru baştan aşağı elden geçirtin rodaj süresincede bunu yapın ;)
    ''Çekemedim Akça Kızın Göçünü , Yol Ver Bana Çubuk Beli Geçeyim''
    AB RH (+)

  6. #206
    SHADOW MAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2006
    Arkadaşlar ben ilk defa rodaj diye bi şey duydum.çünkü daha motorum yok.Ama hyosun gt250r de karar kıldım. tatilde alıcam ALLAH nasip ederse.Acaba alırken bunları söylüyorlar mı?(1000 km 4000 deviri geçme)Bi de kullanırken önemli tavsiyeniz olabilir mi?Genelde ilk kullanımla ilgili forumların hepsini okudum ama bazı teknik bilgiler olduğundan anlamadım.yardım ederseniz sevinirim.Sağolun.

  7. #207
    infrared - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Şubat 2006
    Şehir
    Datca,Akcay
    Motosikleti
    Regal Raptor 250cc Su Soğutmalı [34 GS 0912]-1350km
    Bende Regal Raptor 250cc var. Anketin yönlendirmesine göre gittim kitapçığa tekrar baktım.
    0-500 km de 50km/saaat'i
    500-100 km de ise 70 km/saat2i gecme demiş.

    Devir saati olmadığı için devire bakamıyorum (6000 deviri geçme demiş ama)
    Ben 180 km deyim ve 90km'e degdirdim. Eyvahlar ola :-(
    Chopper/Cruiser'ların Karşılaştırılması (http://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?t=11014) --- anket>>>>>>http://www.motosiklet.net/forum/show...557#post210557
    -----ANKET Regal Raptor (250cc)'unuz Kaç km'de (http://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?t=17733 )

  8. #208
    fromalanya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Haziran 2005
    Şehir
    Alanya
    Motosikleti
    RKS 150
    bazı durumlarda kullanıcı el kitabı yanıltabiliyor örneğin ilk 500km boyunca saatte 50 km hızı geçme diye yazıyor bence yanlış daha dorusu eksik biligi tamam 50 km geçilmeyebilir ancak sürekli aynı vitesde 50km sabit hızla gidilmez sürekli vites değiştirip yavaşlayıp hızlanılmalıdır.
    ''Çekemedim Akça Kızın Göçünü , Yol Ver Bana Çubuk Beli Geçeyim''
    AB RH (+)

  9. #209
    boy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2003
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    2016 Aprilia RSV4 RF
    @infrared
    Bende Regal Raptor 250cc var. Anketin yönlendirmesine göre gittim kitapçığa tekrar baktım.
    0-500 km de 50km/saaat'i
    500-100 km de ise 70 km/saat2i gecme demiş.
    Devir saati olmadığı için devire bakamıyorum (6000 deviri geçme demiş ama)
    Ben 180 km deyim ve 90km'e degdirdim. Eyvahlar ola :-(
    @fromalanya
    bazı durumlarda kullanıcı el kitabı yanıltabiliyor örneğin ilk 500km boyunca saatte 50 km hızı geçme diye yazıyor bence yanlış daha dorusu eksik biligi tamam 50 km geçilmeyebilir ancak sürekli aynı vitesde 50km sabit hızla gidilmez sürekli vites değiştirip yavaşlayıp hızlanılmalıdır.
    50 km/h hızı geçme ne demek? Bu durumda birinci viteste devri dibine dayayıp 45 km/h ile giderseniz de sağlıklı rodaj yapmış mı oluyorsunuz? Arkadaşlar bu işin tek parametresi motor sıcaklığıdır. Motordan anlamayanlar şu devri geçme, bu hızı geçme deyip dururlar. Bilinçsizce söylenen "Şu devri geçme, bu hızı geçme" demekteki esas amaç motoru belli bir sıcaklıktan daha yukarıdaki bir sıcaklıkta kullanmamak anlamına gelir. Motor gereğinden fazla ısınırsa, sürtünmeden dolayı aşırı sıcak motordan daha büyük ve fazla parçacık kopartacağı için motor yataklarında aşınmalar olur. Ayrıca sabit devirde yapılan bir rodaj en kötü rodajdır. Motora arada sırada (sıcaklığı da kontrol ederek) yüklenmeniz gerekir. Motor sıcaklığı sabit kalıyorsa istediğiniz devire ve hıza çıkabilirsiniz. "Artık rodaj gerekmiyor" diye bir düşünce de tamamen yanlıştır. Makine mühendisleri bilirler, mekanik olan herşeyin alışma süresine ihtiyacı vardır. Teknolojik gelişmeler sadece bu süreyi kısaltır, yok etmez.
    Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.

  10. #210
    Kaan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Aralık 2003
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    İlgi alanları
    motor yeni ısındıgı için yataklara bence tetbirli kullanmak lazım.
    Motorize07.com Antalya Team

  11. #211
    fromalanya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Haziran 2005
    Şehir
    Alanya
    Motosikleti
    RKS 150
    Alıntı boy adlı üyeden alıntı
    @infrared


    @fromalanya


    50 km/h hızı geçme ne demek? Bu durumda birinci viteste devri dibine dayayıp 45 km/h ile giderseniz de sağlıklı rodaj yapmış mı oluyorsunuz? Arkadaşlar bu işin tek parametresi motor sıcaklığıdır. Motordan anlamayanlar şu devri geçme, bu hızı geçme deyip dururlar. Bilinçsizce söylenen "Şu devri geçme, bu hızı geçme" demekteki esas amaç motoru belli bir sıcaklıktan daha yukarıdaki bir sıcaklıkta kullanmamak anlamına gelir. Motor gereğinden fazla ısınırsa, sürtünmeden dolayı aşırı sıcak motordan daha büyük ve fazla parçacık kopartacağı için motor yataklarında aşınmalar olur. Ayrıca sabit devirde yapılan bir rodaj en kötü rodajdır. Motora arada sırada (sıcaklığı da kontrol ederek) yüklenmeniz gerekir. Motor sıcaklığı sabit kalıyorsa istediğiniz devire ve hıza çıkabilirsiniz. "Artık rodaj gerekmiyor" diye bir düşünce de tamamen yanlıştır. Makine mühendisleri bilirler, mekanik olan herşeyin alışma süresine ihtiyacı vardır. Teknolojik gelişmeler sadece bu süreyi kısaltır, yok etmez.
    sanırım ne demek istediğimi yanlış anlamışsın bende 1.viteste yada 5.viteste sürekli sabit hızda gidiniz diye bişey yazmadım 50 km yazıyorsa el kitabında o 50 km yı bütün vitesleri deneyerek hızlanıp yavaslamayı kastettim motorun sabit parçalarından tut hareketli parçalarına kadar bu olay çok önemlidir sürekli vites değiştirmekte ki amaç ise şanzımandaki dişlilerin ve vites aralıklarının motora alışmasıdır ve 50 km olayı bi örnekti motor sıcaklığının en önemli kısım olduğunda da hemfikiriz ;)
    ''Çekemedim Akça Kızın Göçünü , Yol Ver Bana Çubuk Beli Geçeyim''
    AB RH (+)

  12. #212
    NicemaN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ocak 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 250R
    en doğrusu tabiki üreticinin tavsiye ettiği rodaj biçimidir ama kanımca bu anket insanların üretici ile müşteri ilişkisi arasındaki iletişim biçimini ortaya koyacaktır...
    www.enguclu.com ==>> EnGuclu Bilişim&Internet Hizmetleri

  13. #213
    johny - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Eylül 2005
    Alıntı conix adlı üyeden alıntı
    HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAH COK KOMİKSİN YAAAA DAYIN SANADA MOTOR TAKTI HERALDE... NEYSE CVP VERMENE GEREK YOK BÜYÜYÜNCE ANLARIM... UCAK MOTORU
    İnsanlar "mantıklı cevap veremeyecek duruma geldiklerinde", saldırma yöntemine kayarlar....

    Bence tecrübesi olana saygı duyun...Yaşınızın gerektirdiği gibi konuşun...Yoksa o motor gelir döner başka yere monte olur...

  14. #214
    motocycleboyreigns - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Şubat 2006
    Motosikleti
    BMW R26-MZ 251-SRAD 750
    Dostlar bu rodaj olayını çok büyütüyoruz.Yurtdışındaki motosiklet kullanıcıları bizim kullandığımız limit gitme,rodaj gibi terimlere epey yabancılar.Nedeni ise
    1-Bizden daha bilinçli olduklarından motor kullanımları çok daha ''Temiz''.Zaten(boy un da bahsettiği gibi) fizik normlarını zorlamamaları gerektiğini biliyorlar,yeni motor aldım dur bağırtayım,bi son hıza çıkayım açılır!,yok çalılşmıyo servise ne gerek var bi vurdurum(bu terime hastayım ) gibi mevzulara bulaşmıyorlar.
    2-Bir arkadaş da bahsetmiş;özellikle Çin motorları daha hassas olduklarından bu tip zorlamalara dayanamayabiliyorlar.Çin malı motorlar Avrupa'da da var,ama emin olun Türkiye'ye göre çok daha kalıplı standartlar içerisinde üretiliyorlar.Bunun sonucunda da bizim motorlarımızla tecrübe ettiklerimizi yurtdışında insanlar '50 model motorla yaşamıyorlar.
    En iyi rodaj ''manufacturer's advice'',yok bilmemne's manual yazan,motorla beraber gelen kitapçığı bir güzel uygulayarak;gerek fiziki gerek trafik kurallarına uymakla yapılır.Ondan sonra da endişe edilecek birşey kalmaz,döküleceği bozulacağı varsa elinizden fazla birşey gelmez,aman rodajda falan diye de motor zevkimize limon sıkılmaz

  15. #215
    boy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2003
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    2016 Aprilia RSV4 RF
    31.05.2006 tarihinde eşimin kullanması, motora alışması için ona bir Honda CBR125R aldım. 03.06.2006 tarihinde de bu motorla İstanbul-Çanakkale, Çanakkale-İstanbul yolculuğu yaptık. Daha yeni ve rodajı tamamlanmamış motor ile dip gaz gidip, dip gaz geldik. Giderken 135 kg yükle (ben 70 kg, eşim 50 kg, çanta 15 kg) rampalara ancak 80-90 km/h süratle tırmanabilen makina, dönüşte rampalara 100-110 km/h süratle tırmandı. Aletin gidişinde ve sesinde değişme oldu. Ne belli bir devirle, ne de belli bir süratle sınırlı kaldım. Sadece yolculuk boyunca gözüm hep motor sıcaklığı ibresindeydi. Tam gaz giderken motor gayet stabil bir sıcaklık sergilediğinden motoru tam performans kullanmayı hiç kesmedim. Otobanda bile ortalama 110-130 km/h ile seyir ettik. Tabi bu kadar kısa sürede 1000 km bakımına giren bir CBR125R var mıdır bilmiyorum. Servise götürdüğümde adamlar çok şaşırdı, "abi daha motoru 2 gün önce aldın, 1000 km yi ne çabuk devirdin?" dediler. Şu bir gerçek ki, şehirler arası yolculukta rodaj çok daha sağlıklı şekilde gerçekleşiyor. Trafikte motor sıcaklığı stabil olmadığından, kullanırken daha dikkatli olmanız gerekiyor.

    Gezi hakkında kısa yazı ve fotolara aşağıdaki linkten erişebilirsiniz...

    Rodajdaki CBR125R ile İstanbul-Çanakkale Gezisi
    Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.

  16. #216
    infrared - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Şubat 2006
    Şehir
    Datca,Akcay
    Motosikleti
    Regal Raptor 250cc Su Soğutmalı [34 GS 0912]-1350km
    Alıntı boy adlı üyeden alıntı
    31.05.2006 tarihinde eşimin kullanması, motora alışması için ona bir Honda CBR125R aldım. 03.06.2006 tarihinde de bu motorla İstanbul-Çanakkale, Çanakkale-İstanbul yolculuğu yaptık. Daha yeni ve rodajı tamamlanmamış motor ile dip gaz gidip, dip gaz geldik. Giderken 135 kg yükle (ben 70 kg, eşim 50 kg, çanta 15 kg) rampalara ancak 80-90 km/h süratle tırmanabilen makina, dönüşte rampalara 100-110 km/h süratle tırmandı. Aletin gidişinde ve sesinde değişme oldu. Ne belli bir devirle, ne de belli bir süratle sınırlı kaldım. Sadece yolculuk boyunca gözüm hep motor sıcaklığı ibresindeydi. Tam gaz giderken motor gayet stabil bir sıcaklık sergilediğinden motoru tam performans kullanmayı hiç kesmedim. Otobanda bile ortalama 110-130 km/h ile seyir ettik. Tabi bu kadar kısa sürede 1000 km bakımına giren bir CBR125R var mıdır bilmiyorum. Servise götürdüğümde adamlar çok şaşırdı, "abi daha motoru 2 gün önce aldın, 1000 km yi ne çabuk devirdin?" dediler. Şu bir gerçek ki, şehirler arası yolculukta rodaj çok daha sağlıklı şekilde gerçekleşiyor. Trafikte motor sıcaklığı stabil olmadığından, kullanırken daha dikkatli olmanız gerekiyor.

    Gezi hakkında kısa yazı ve fotolara aşağıdaki linkten erişebilirsiniz...

    Rodajdaki CBR125R ile İstanbul-Çanakkale Gezisi
    Dostum güzel bir rodaj hikayesi yazmışsın. Herseyi çürüttün. Kullanım kitapçıklarında falan artçı alma, yokuş çıkma 70-80'i gecme falan diyor. Masallah butun tabulari yerle bir etmissin. Bir de sifreli konusuyorsun. FREAK dostumun gorusu ile birebir opusuyor desek yeridir.
    Chopper/Cruiser'ların Karşılaştırılması (http://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?t=11014) --- anket>>>>>>http://www.motosiklet.net/forum/show...557#post210557
    -----ANKET Regal Raptor (250cc)'unuz Kaç km'de (http://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?t=17733 )

  17. #217
    fbmania - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ocak 2006
    fazla detaylara girmeden konusucam bence dewirli kullanmak en ii rodajdır

  18. #218
    mostwanted_57 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ocak 2006
    Şehir
    İst./Bostancı
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250 ABS
    Kullanım kitapçığında ne yazıyorsa ona uyun.

  19. #219
    macrol 500 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ocak 2006
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    '05 Kawasaki z750s maviş :)
    kullanım kılavuzu ne dıyorsa o dur bence
    Kawasaki z750s O Bir Aşk

  20. #220
    kahraman34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Temmuz 2005
    Şehir
    içmeler köprüsünden aşagı in tersaneleri geç işte ben ordayım(tuzla)
    Motosikleti
    bir adet 2005 model kırmızı düldül(as150t)
    ilk 1000 km'ye kadar basma parçalar alışsın,ondan son bas basabildiğin kadar.tek rakibin thy
    [SIZE="2"][B][FONT="Comic Sans MS"][COLOR="Red"]gerçekleri [/COLOR][COLOR="Yellow"]tarih [/COLOR][COLOR="Red"]yazar[/COLOR],[COLOR="Yellow"]tarihi [/COLOR][COLOR="Red"]galatasaray[/COLOR] [COLOR="Yellow"]yazar[/COLOR][/FONT][/B][/SIZE]


    REKLAM ALANI
11. sayfa BirinciBirinci ... 91011121321 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler