Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Mondial 150MR Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #481
    Unique693 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Kasım 2008
    Şehir
    Bolu
    Motosikleti
    CBR 600F4İ
    Alıntı Seko adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gayet normal arkadaşım, durduğu yerde motor iş yapmıyor ki ancak kendi kendini döndürüyor. Yoldayken de gücü ne kadar yeterse o kadar hızlı gider. Yani sen dişliyi büyüttüğünde de o illa 9000 devire kadar çıkacak diye birşey yok. Kafa kaldırmasyla da son hızını yapamaması biribirleriyle direk bağlantılı değil. Tork yettiğince kafa kaldırır. Sen dişliyi biraz daha büyüt bak ne olacak ? Hem kafa kaldıramazsın, hem de son hızına 4. viteste çıkmaya başlarsın ama 5'e atınca hız tekrar düşer.

    En doğru oran fabrika'nın verdiği orandır, o yüzden bunları değiştirmenin manası ve de gereği yok. Sen dişliyi büyütüp kafa kaldırmaya devam ediyor birşey değişmedi sanıyorsun ama aslında aynı işi (kafa kaldırmayı) daha fazla benzin tüketerek yapıyorsun.

    Kafa kaldırma dediğimden kasıt her vitesde çekişi kast ettim.Yani teker yapmayı değil Ayrıca motorda dişliden sonra torkda değişim olmadı.Zaten motorda bir sorun var mr kullandın mı bilmiyorum ama motorda 120 lerde giderken sanki seni geri birisi çekiyormuş gibi ve bu kesik kesik bu olayıda 9000 de yapıyor.162 cc alet son deviri görmesi lazım 5 nci vitesde ama dediğim olay oluyor.Sanki benzin yetmiyor gibi geldi bana.Kymcodan sonra mr yi fırsat bulursan kullan derim.Bu motor nasıl 140 yapamaz dersin.Arkadaşa veriyorum ybr yi o biraz basıyor arkadan mr le kapattım mı çok rahat geçiyorum benim ybr yi.
    HONDA


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #482

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    120 yapığını söylüyorsun ya, 140 yapabilmen için motorunun kabaca 1,5 kat güçlü olması gerekir. Yani yaklaşık 21 BG. Bu motor 140 km/saat yapamaz.

    Motor şu anda kaç km ile gidiyosa gücü o kadarına yetiyor demektir (çooook kabaca). O yüzden o hızın üzerine dişli değişikliği ile normal sürüş pozisyonunda ve düz yolda çıkmazsın. Bunu, motorda şu anda sana en son hızı yaptrabilecek vites ve dişli oranlarının bulunduğunu varsayarak yazıyorum. Motorun üzerine yatarak hızı biraz daha arttırabilirsin ama o sayılmaz tabi .

  3. #483
    Unique693 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Kasım 2008
    Şehir
    Bolu
    Motosikleti
    CBR 600F4İ
    Alıntı Seko adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    120 yapığını söylüyorsun ya, 140 yapabilmen için motorunun kabaca 1,5 kat güçlü olması gerekir. Yani yaklaşık 21 BG. Bu motor 140 km/saat yapamaz.

    Motor şu anda kaç km ile gidiyosa gücü o kadarına yetiyor demektir (çooook kabaca). O yüzden o hızın üzerine dişli değişikliği ile normal sürüş pozisyonunda ve düz yolda çıkmazsın. Bunu, motorda şu anda sana en son hızı yaptrabilecek vites ve dişli oranlarının bulunduğunu varsayarak yazıyorum. Motorun üzerine yatarak hızı biraz daha arttırabilirsin ama o sayılmaz tabi .

    Aynı motoru kullanan mc nin hızınıda 130 lardan bahsediyolar.Mc nin farkı sadece lastikler 18.Buna ne diceksin
    HONDA

  4. #484

    Üyelik
    29 Mart 2011
    Motosikleti
    250nk
    arkadaşlar 150 mr a üçgen far taksak nasıl durur mc yada mh nin farını takan ardaşlar varmı forumda var ise fotoğraf paylaşımları yapabilirmisiniz lütfen

  5. #485
    inzell - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2010
    Belki yakışabilir.

    Bu arada MR150'me veda ettim. Yola Hyosung GT650 ile devam...
    www.motorumla.net

  6. #486

    Üyelik
    29 Mart 2011
    Motosikleti
    250nk
    hayırlı olsun inzell kazasız belasız kullan


    bu arada kaça sattın 150 mr ı

  7. #487
    inzell - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2010
    2300 liraya saydı arkadaş.
    www.motorumla.net

  8. #488

    Üyelik
    08 Haziran 2011
    Alıntı AydoganX adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Pek benzemiyor sanki.

    Hyosung Karion RT125



    Sana aynen katılıyorum.Bir kere baştan aklımızda bitirmişsek motoru her modeli bir başka markanın modeline illaki benzetiriz."Abi o far ybrdeki gibi aynı değil mi?-Hıhı harley-davidson ve ybr =)" Söylemek istediğim kısaca şu.Motorlar tamamen farklı adeta.Bu kadar benzerlik olması normal çünkü pozisyon aynı ve motorun ne lastiği ne ön kısmı nede arka kısmı benziyor rt'ye.Bir onun kalınlığına bakın bir bunun.

    Bence mondial için gayet başarılı bir model.Ellerine sağlık.Biraz da şu kaliteye odaklansalar tadından yenmiycek motorları ama... =)Saygılar
    Motor=HayatÖlüm

  9. #489

    Üyelik
    09 Haziran 2011
    Arakadaşlar merhaba.
    Benim MR'nin kısa farı yüksek devirlerde kesme yapıyor
    Avaba sorun nerde ?
    orjınal ustundekı ampullun kısası patlaktı bende aynı ampulun phılıps markasını taktım 12 35 35 ama bunda da yuksek devırde kesme yapıyor anlamıs degılım

  10. #490

    Üyelik
    14 Haziran 2011
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Honda Cbf 1000 Fa
    Herkese iyi akşamlar arkadaşlar.Cumartesi günü akbaba'yı aldım.
    Şekli duruşu çok hoşuma gitti ve ilk motorum.Ancak serviste rodajla ilgili bşy söylemediler sadece fazla zorlama dediler.İlerleyen zamanlarda motordan max performans almak için şuan nasıl kullanmalıyım bana verilerle açıklayabilir misiniz?
    yani kaç kilometreye kadar hangi devirlerde hangi hızda kullanmalıyım?benim endişem ilk motorum olduğundan rodaj zamanı yanlış kullanıp motorun yarın öbürgün 100-110 yapamayacak duruma gelmesi yoksa 130 yapsın 140 yapsın diye değil herkesinki ne kadar yapıyorsa o kadar yapsın yeter.
    Aklımda sadece lastikleri değiştirmek,mondial vs reklam olan yerleri söktürüp mat siyaha boyatmak birde lastiğe kırmızı şerit yaptırmak var onun dışında herhangi bi oynama niyetim yok.ilk gün öne koruma taktırdım acemi olduğumdan düşersem fln bacakları korusun diye.
    ek olarak kitapçıkta yazan periyodik bakımlar dışında motora yapmam gereken neler var üstadlar vakit ayırıp mesaj atabilirse çok sevinirim.Herkese kazasız belasız kullanmak nasip olsun.

  11. #491

    Üyelik
    07 Mayıs 2011
    İlk bakım ücretli mi oluyor? Yağı ben mi alacağım mesela? Elimde fiat palio için daha önce almış olduğum 15-40 yağ var, 1 seneyi geçti alalı. Onu koydursam olur mu? İlk bakımda nelere dikkat etmeliyiz?

  12. #492
    inzell - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2010
    Servis kitapçığında ücretli ya da ücretsiz diye belirtilmiştir. Dikkat edilmesi gerekenler; tüm bağlantı aksamlarının elden geçirilmesi dışında gereken her şey kitapçıkta belirtilmiştir.
    www.motorumla.net

  13. #493

    Üyelik
    06 Kasım 2010
    Şehir
    Çanakkale
    motoru ilk aldığımda 60 tl benzin doldurmuştum, 250 km yol yaptım gösterge dibe dayandı. Bugün tekrar fullettim, depo ancak 10 litre benzin aldı. bu demektir ki 250 km'de 7-8 litre benzin yakmışım. Bilmiyorum siz ne düşünüyorsunuz ama beni maddi olarak memnun etti ki motor halen rodajını tamamlamış değil.
    "artmazsa yetmez."

  14. #494

    Üyelik
    29 Mart 2011
    Motosikleti
    250nk
    aynısı bendede oldu ibre dibe dayanınca gittim benzinliğe fullettim depoyu 40 liralık benzin aldı ibre yanlış demekki

  15. #495

    Üyelik
    06 Kasım 2010
    Şehir
    Çanakkale
    Ya ibre yanlış (düşük bir ihtimal) ya da yedek depo oldukça büyük. Yedek deponun kaç litre olduğunu bilen var mı arkadaşlar aramızda?
    "artmazsa yetmez."

  16. #496

    Üyelik
    07 Mayıs 2011
    Bugün 500 km bakımını yaptım. Kap kara yağ çıktı içinden motorun. Castrol yağ koydu servis (Karabağlar Teknik Motor). 25 lira aldılar. Söylediklerine göre Uğur Mondial daha önce servislere verdiği 20 lirayı artık vermiyormuş. Yani ilk bakım ücretli. 10 lira da zincir spreyi aldım. Zincirleri yağladılar, başka da bir müdahale olmadı. Sadece eliyle bazı vidaları ve bağlantıları kontrol etti bakan arkadaş..

  17. #497

    Üyelik
    16 Haziran 2011
    Şehir
    Sivas
    Motosikleti
    Suzuki V Strom DL 650
    Biraz önce ilk sahibi olduğum motor Mondial 150 mc aldım.İnanılmaz derecede şaşırtıcı bir sürüşü var..Motor yeni olduğu için anlık devir yapma şansım oldu ama zorlamadım.Honda düşünürken bir anda karar verip aldığım bu motor için tek söyleyeceğim şey var..Süper..Çin malı kesinlikle değil olamaz..Uygunluk belgesi falan almanca ve evraklardaki model bilgisi falan almanya menşeili..Bilgisi olan varsa söylesin..Motor ile ilgili soru sormak isteyen varsa motor konusunda çok aktif bilgim olmamakla birlikte cevaplarım..

  18. #498
    inzell - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2010
    Halis mulis Çin malı. Yalnız kaliteli Çin malı...
    www.motorumla.net

  19. #499

    Üyelik
    09 Haziran 2011
    Alıntı 3onur5 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aynısı bendede oldu ibre dibe dayanınca gittim benzinliğe fullettim depoyu 40 liralık benzin aldı ibre yanlış demekki
    Selamlar.
    Arkadaşım ibre yanlış değil, şu etkenleri unutuyorsunuz sanırım.
    Motora ilk yakıt konulduğunda hortumların, karbüratör ve yollarının katalizör ve yollarının boş olduğunu hatırlatmak isterim.
    Ayrıca MR'nin yedek deposu 1 Lt alıyor.

    İlk fullemede ve sonraki fullemede çıkan açık bu sebeptendir diye düşünüyorum

  20. #500

    Üyelik
    16 Haziran 2011
    Şehir
    Sivas
    Motosikleti
    Suzuki V Strom DL 650
    Bu gün yaklaşık 100 km yaptım ...Bir kaç defa kısa süreli yüksek devir denedim.7000-8000.iyi hızlanıyor..motor 300 km de..Ani kırmızı ışıkta yanlamadan durabildim biraz geçsemde...Virajlı asfalt yolda asfalttan çıktım farketmeden şarampole, zorlandım ama fazla kaymadan yola girdim...Şartlarını fazla zorlamamak gerekiyo. 115 gördü çok çabuk..Hafif yatmalarda viraj dışına zorluyo..Lastikler dişli olduğundan hızlı virajlarda güven vermiyor..Genel olarak fiyat kullanılırlık kıyaslamasında 5 üzerinden 4..Yakıt çok iyi görünüyor şu aşamada..Eğer lastıkler ilerde daha rahat sürüş sağlarsa uzun yol düşünülebilir bence..


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)