Mondial 150MR Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
-
03 Haziran 2011, 16:32
#481
Seko adlı üyeden alıntı
Gayet normal arkadaşım, durduğu yerde motor iş yapmıyor ki ancak kendi kendini döndürüyor. Yoldayken de gücü ne kadar yeterse o kadar hızlı gider. Yani sen dişliyi büyüttüğünde de o illa 9000 devire kadar çıkacak diye birşey yok. Kafa kaldırmasyla da son hızını yapamaması biribirleriyle direk bağlantılı değil. Tork yettiğince kafa kaldırır. Sen dişliyi biraz daha büyüt bak ne olacak ? Hem kafa kaldıramazsın, hem de son hızına 4. viteste çıkmaya başlarsın ama 5'e atınca hız tekrar düşer.
En doğru oran fabrika'nın verdiği orandır, o yüzden bunları değiştirmenin manası ve de gereği yok. Sen dişliyi büyütüp kafa kaldırmaya devam ediyor birşey değişmedi sanıyorsun ama aslında aynı işi (kafa kaldırmayı) daha fazla benzin tüketerek yapıyorsun.
Kafa kaldırma dediğimden kasıt her vitesde çekişi kast ettim.Yani teker yapmayı değil Ayrıca motorda dişliden sonra torkda değişim olmadı.Zaten motorda bir sorun var mr kullandın mı bilmiyorum ama motorda 120 lerde giderken sanki seni geri birisi çekiyormuş gibi ve bu kesik kesik bu olayıda 9000 de yapıyor.162 cc alet son deviri görmesi lazım 5 nci vitesde ama dediğim olay oluyor.Sanki benzin yetmiyor gibi geldi bana.Kymcodan sonra mr yi fırsat bulursan kullan derim.Bu motor nasıl 140 yapamaz dersin.Arkadaşa veriyorum ybr yi o biraz basıyor arkadan mr le kapattım mı çok rahat geçiyorum benim ybr yi.
Reklamlar
-
03 Haziran 2011, 16:48
#482
120 yapığını söylüyorsun ya, 140 yapabilmen için motorunun kabaca 1,5 kat güçlü olması gerekir. Yani yaklaşık 21 BG. Bu motor 140 km/saat yapamaz.
Motor şu anda kaç km ile gidiyosa gücü o kadarına yetiyor demektir (çooook kabaca). O yüzden o hızın üzerine dişli değişikliği ile normal sürüş pozisyonunda ve düz yolda çıkmazsın. Bunu, motorda şu anda sana en son hızı yaptrabilecek vites ve dişli oranlarının bulunduğunu varsayarak yazıyorum. Motorun üzerine yatarak hızı biraz daha arttırabilirsin ama o sayılmaz tabi .
-
03 Haziran 2011, 17:13
#483
Seko adlı üyeden alıntı
120 yapığını söylüyorsun ya, 140 yapabilmen için motorunun kabaca 1,5 kat güçlü olması gerekir. Yani yaklaşık 21 BG. Bu motor 140 km/saat yapamaz.
Motor şu anda kaç km ile gidiyosa gücü o kadarına yetiyor demektir (çooook kabaca). O yüzden o hızın üzerine dişli değişikliği ile normal sürüş pozisyonunda ve düz yolda çıkmazsın. Bunu, motorda şu anda sana en son hızı yaptrabilecek vites ve dişli oranlarının bulunduğunu varsayarak yazıyorum. Motorun üzerine yatarak hızı biraz daha arttırabilirsin ama o sayılmaz tabi
.
Aynı motoru kullanan mc nin hızınıda 130 lardan bahsediyolar.Mc nin farkı sadece lastikler 18.Buna ne diceksin
-
07 Haziran 2011, 18:15
#484
arkadaşlar 150 mr a üçgen far taksak nasıl durur mc yada mh nin farını takan ardaşlar varmı forumda var ise fotoğraf paylaşımları yapabilirmisiniz lütfen
-
08 Haziran 2011, 01:04
#485
Belki yakışabilir.
Bu arada MR150'me veda ettim. Yola Hyosung GT650 ile devam...
-
08 Haziran 2011, 03:30
#486
hayırlı olsun inzell kazasız belasız kullan
bu arada kaça sattın 150 mr ı
-
08 Haziran 2011, 03:35
#487
2300 liraya saydı arkadaş.
-
08 Haziran 2011, 03:43
#488
AydoganX adlı üyeden alıntı
Pek benzemiyor sanki.
Hyosung Karion RT125
Sana aynen katılıyorum.Bir kere baştan aklımızda bitirmişsek motoru her modeli bir başka markanın modeline illaki benzetiriz."Abi o far ybrdeki gibi aynı değil mi?-Hıhı harley-davidson ve ybr =)" Söylemek istediğim kısaca şu.Motorlar tamamen farklı adeta.Bu kadar benzerlik olması normal çünkü pozisyon aynı ve motorun ne lastiği ne ön kısmı nede arka kısmı benziyor rt'ye.Bir onun kalınlığına bakın bir bunun.
Bence mondial için gayet başarılı bir model.Ellerine sağlık.Biraz da şu kaliteye odaklansalar tadından yenmiycek motorları ama... =)Saygılar
-
12 Haziran 2011, 01:44
#489
Arakadaşlar merhaba.
Benim MR'nin kısa farı yüksek devirlerde kesme yapıyor
Avaba sorun nerde ?
orjınal ustundekı ampullun kısası patlaktı bende aynı ampulun phılıps markasını taktım 12 35 35 ama bunda da yuksek devırde kesme yapıyor anlamıs degılım
-
14 Haziran 2011, 00:25
#490
Herkese iyi akşamlar arkadaşlar.Cumartesi günü akbaba'yı aldım.
Şekli duruşu çok hoşuma gitti ve ilk motorum.Ancak serviste rodajla ilgili bşy söylemediler sadece fazla zorlama dediler.İlerleyen zamanlarda motordan max performans almak için şuan nasıl kullanmalıyım bana verilerle açıklayabilir misiniz?
yani kaç kilometreye kadar hangi devirlerde hangi hızda kullanmalıyım?benim endişem ilk motorum olduğundan rodaj zamanı yanlış kullanıp motorun yarın öbürgün 100-110 yapamayacak duruma gelmesi yoksa 130 yapsın 140 yapsın diye değil herkesinki ne kadar yapıyorsa o kadar yapsın yeter.
Aklımda sadece lastikleri değiştirmek,mondial vs reklam olan yerleri söktürüp mat siyaha boyatmak birde lastiğe kırmızı şerit yaptırmak var onun dışında herhangi bi oynama niyetim yok.ilk gün öne koruma taktırdım acemi olduğumdan düşersem fln bacakları korusun diye.
ek olarak kitapçıkta yazan periyodik bakımlar dışında motora yapmam gereken neler var üstadlar vakit ayırıp mesaj atabilirse çok sevinirim.Herkese kazasız belasız kullanmak nasip olsun.
-
14 Haziran 2011, 01:02
#491
İlk bakım ücretli mi oluyor? Yağı ben mi alacağım mesela? Elimde fiat palio için daha önce almış olduğum 15-40 yağ var, 1 seneyi geçti alalı. Onu koydursam olur mu? İlk bakımda nelere dikkat etmeliyiz?
-
14 Haziran 2011, 02:15
#492
Servis kitapçığında ücretli ya da ücretsiz diye belirtilmiştir. Dikkat edilmesi gerekenler; tüm bağlantı aksamlarının elden geçirilmesi dışında gereken her şey kitapçıkta belirtilmiştir.
-
15 Haziran 2011, 18:19
#493
motoru ilk aldığımda 60 tl benzin doldurmuştum, 250 km yol yaptım gösterge dibe dayandı. Bugün tekrar fullettim, depo ancak 10 litre benzin aldı. bu demektir ki 250 km'de 7-8 litre benzin yakmışım. Bilmiyorum siz ne düşünüyorsunuz ama beni maddi olarak memnun etti ki motor halen rodajını tamamlamış değil.
-
15 Haziran 2011, 18:58
#494
aynısı bendede oldu ibre dibe dayanınca gittim benzinliğe fullettim depoyu 40 liralık benzin aldı ibre yanlış demekki
-
15 Haziran 2011, 19:58
#495
Ya ibre yanlış (düşük bir ihtimal) ya da yedek depo oldukça büyük. Yedek deponun kaç litre olduğunu bilen var mı arkadaşlar aramızda?
-
16 Haziran 2011, 00:06
#496
Bugün 500 km bakımını yaptım. Kap kara yağ çıktı içinden motorun. Castrol yağ koydu servis (Karabağlar Teknik Motor). 25 lira aldılar. Söylediklerine göre Uğur Mondial daha önce servislere verdiği 20 lirayı artık vermiyormuş. Yani ilk bakım ücretli. 10 lira da zincir spreyi aldım. Zincirleri yağladılar, başka da bir müdahale olmadı. Sadece eliyle bazı vidaları ve bağlantıları kontrol etti bakan arkadaş..
-
16 Haziran 2011, 14:38
#497
Biraz önce ilk sahibi olduğum motor Mondial 150 mc aldım.İnanılmaz derecede şaşırtıcı bir sürüşü var..Motor yeni olduğu için anlık devir yapma şansım oldu ama zorlamadım.Honda düşünürken bir anda karar verip aldığım bu motor için tek söyleyeceğim şey var..Süper..Çin malı kesinlikle değil olamaz..Uygunluk belgesi falan almanca ve evraklardaki model bilgisi falan almanya menşeili..Bilgisi olan varsa söylesin..Motor ile ilgili soru sormak isteyen varsa motor konusunda çok aktif bilgim olmamakla birlikte cevaplarım..
-
16 Haziran 2011, 15:09
#498
Halis mulis Çin malı. Yalnız kaliteli Çin malı...
-
16 Haziran 2011, 16:14
#499
3onur5 adlı üyeden alıntı
aynısı bendede oldu ibre dibe dayanınca gittim benzinliğe fullettim depoyu 40 liralık benzin aldı ibre yanlış demekki
Selamlar.
Arkadaşım ibre yanlış değil, şu etkenleri unutuyorsunuz sanırım.
Motora ilk yakıt konulduğunda hortumların, karbüratör ve yollarının katalizör ve yollarının boş olduğunu hatırlatmak isterim.
Ayrıca MR'nin yedek deposu 1 Lt alıyor.
İlk fullemede ve sonraki fullemede çıkan açık bu sebeptendir diye düşünüyorum
-
19 Haziran 2011, 00:25
#500
Bu gün yaklaşık 100 km yaptım ...Bir kaç defa kısa süreli yüksek devir denedim.7000-8000.iyi hızlanıyor..motor 300 km de..Ani kırmızı ışıkta yanlamadan durabildim biraz geçsemde...Virajlı asfalt yolda asfalttan çıktım farketmeden şarampole, zorlandım ama fazla kaymadan yola girdim...Şartlarını fazla zorlamamak gerekiyo. 115 gördü çok çabuk..Hafif yatmalarda viraj dışına zorluyo..Lastikler dişli olduğundan hızlı virajlarda güven vermiyor..Genel olarak fiyat kullanılırlık kıyaslamasında 5 üzerinden 4..Yakıt çok iyi görünüyor şu aşamada..Eğer lastıkler ilerde daha rahat sürüş sağlarsa uzun yol düşünülebilir bence..
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)