Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Aprillia Scarabeo 200ie Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1481
    solo__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2014
    Motosikleti
    xcity
    Alıntı toomuchcc adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Scarabeo'ma yaptığım modifiyelerin detaylarına ŞU linkten ulaşabilirsiniz.

    selamlar,
    ilgili modifiyeleri yaparken parçaları nasıl söktüğüze dair fotoğrafları da siteye koymanız mümkün olur mu?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #1482
    toomuchcc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2006
    Alıntı solo__ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    selamlar,
    ilgili modifiyeleri yaparken parçaları nasıl söktüğüze dair fotoğrafları da siteye koymanız mümkün olur mu?
    Merhaba,

    Servis kitapçığında sökme işlemi için gerekli bilgiler mevcut olduğundan ben hangi parça nasıl sökülür göstermeyi düşünmüyorum. Detay istediğiniz bir konu varsa yardımcı olabilirim burdan yazarak.
    ...

  3. #1483
    solo__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2014
    Motosikleti
    xcity
    Alıntı toomuchcc adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba,

    Servis kitapçığında sökme işlemi için gerekli bilgiler mevcut olduğundan ben hangi parça nasıl sökülür göstermeyi düşünmüyorum. Detay istediğiniz bir konu varsa yardımcı olabilirim burdan yazarak.
    servis kitapçığım olmadığı için sorma gereği duydum :(
    kayış değişimi ile birlikte fren balatalarını değiştirmek istiyorum

  4. #1484

    Üyelik
    09 Haziran 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2012 Aprilia Scarabeo 200
    Kayış değişimi için öncelikle varyatör kapağındaki her vidayı söküyosunuz. Alttaki vidaları sökmeden önce alttan bir göz atın iki vidada somun kısmında alttan geçen hortumları sabit tutmak için kullanılmış parçalar var. Sonra takarken bunlar nerden çıktı dememeniz için söyledim.

    Kapağı çıkarttıktan sonra ön ve arka varyatör gözler önüne seriliyor.
    Bunları tutan somunları muhtemelen elle açamazsınız. Çokta vurup kırmaya gerek yok. Ben sanayide amcamın dükkanında söktüğüm için ordaki hava tabancasını kullanıyorum. Ama lokma takımlarınızla da açabilirsiniz tabi. Eskiden kompresör yoktu.

    ÖNEMLİ: Ben sadece ön (yani direksiyona yakın olan Ön Varyatör Dişlisi) soğutucu kısmın somununu söktüm. Kayışı arkadan sıyırarak çıkarttım.
    Yani arka varyatörü sökünce ne olucağını bilmiyorum. Arada bir yay var sanırım o atabilir. Atarsa sert atar. Onuda sökerken dikkat edin.

    Yeni kayışıda aynı şekilde sıyırarak takıp gerdirip ön varyatör dişlisini yerine takabilirsiniz. Çok sıkmayın ama iyi sıkın somunları.


    -----------------------------
    Bir diğer hususta şu balatalarımın halleri.

    Ön Balatalar Ağlamış

    Arka Balatalar normal


    -----------------------------

    Bir diğer hususta bir önceki uzun fotoğraflı anlatımımda değinmeyi unutmuşum.
    Sinyal kolum bozulmuştu o zamanlar. Sağa Sola hareket ettirdiğimiz o sinyal düğmesi sallabaş olmuştu, işlevini yerine getirmiyodu ve sabit durmuyordu. Bende düşündüm dedim ki bunu yapanda insan. E bunun tamiri vardır. Ben neden yapmıyım.
    Ve açtım baktım neler varmış diye.


    İç Kısım Şöyleydi


    Şu arkadaşı yerinden çıkarttım.


    İçindeki mekanizma tahmin edebileceğiniz üzere tuşun arkasında bir bilye. Bilyenin girebileceği 3 yuva, ve bilyeyi yuvalar dışında bir yere kaçmasın diye sıkıştıran yay.


    Benimkinin yayı kırılmıştı. Bende alet çantasından bir yay uydurdum. Şu an kaymak gibi 2 aydır çalışıyor, Çalışmaya devam edeceğinide garanti ederim kendime =) .
    -----------------------------------

    toomuchcc kadar olmasa da, böyle şeylere cesaret edip el atmak hoşuma gidiyor. ama en keyiflisi burda sizinle paylaşmak. Çünkü kendim arayıpta bulamadığım zamanlar elimdeki o şey neyse ondan soğurdum. Burda okuyup kendi sorununuza cevap bulmak çok güzel çok tatmin edici bişeydir.

    toomuchcc ye de kendi adıma teşekkür ederim paylaşımları için.

    birde sorum olur kendisine =) Şu linkteki ürün 125W olarak geçiyor. Birde iki yana birer tane takmak istediğimi düşünürsek bu bir hayal midir?
    Bakmamız gereken değer o mudur? yoksa şu giriş voltajı değerleri 12V-80V mi?
    https://www.auxbeam.com/92618754?page=3

    Elektrik konusunda hiç bir bilgim yok. Malesef bu yüzden çok soru sorup yük oluyomuş gibi hissediyorum. Aldığım ürünü bi ustaya taktırıcam zaten ama almadan önce uyup uymayacağını bilmek istiyorum. Bende Enduro motorlara karşı dinmek bilmeyen bir ilgi var. Bu tarz sağ ve solda sis lambası şeklinde uygulamalarada bayılıyorum onlara çok yakışıyor. Motoru satıyorum ama dayanamıyorum yine takıcam bunlardan. =)

  5. #1485
    toomuchcc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2006
    Alıntı ozanturna adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ...
    O ürün 15w güç çekiyormuş. 2 tane alırsanız 30w çeker. Öte yandan sis farı demişsiniz. Sis farları sarı renk olur. Bu ledler ise 6000k renk sıcaklığına sahip ve komple beyaz ışık yayıyor. Motorun kendi orjinal farı siste daha çok işe yarar bu ledlerden. Trafikte görünmek adına işlem yapacaksanız bu ürünler yerine 3-4wlık power led takın amortisör bacaklarına falan Örnek1 - Örnek2 .Sizin link verdiğiniz ürün offroad spot ışık oluyor. Bunların üzerlerine gidip 'driving light' yazıyorlar insanları çekmek için. Bunlar offroad ışıktır. Trafikte karşıdan gelenin gözünü alırsınız bu ışıklarla. Benim dediğim ufak power ledler dahi göz alıyor karanlık yerlerde. Ayrıca motoru satacaksanız bu tarz şeylerle uğraşmayın bence; ama siz bilirsiniz tabi

  6. #1486

    Üyelik
    24 Mayıs 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Suzuki DR-350 / Aprilia Scarabeo 200 i.e.
    Merhaba,
    Bayram haftası beo ile İstanbul'dan Kaz Dağları'na bir seyahat yaptık.
    Bu seyahat öncesi ben de her motorcu gibi görünürlük için bazı eklemeler yapmayı düşünüyordum fakat yetiştiremediğim için dönüşe kaldı, iyiki de öyle olmuş.

    Gitmeden önce aklımda bir sürü aydınlatma fikri vardı (sis farı, gündüz farı, amerikan park, 4'lü flaşör, plakalık altına ledli kedi gözü gibi) fakat yolda hem kendi sürüşüm hem karşıdan gelen motorculardan gördüğüm hem de insanların bu ışıkları çok da takmamaları konusu bunlardan elemeler yapmama neden oldu.

    İlk olarak sis farına değineceğim, Ozan Bey'in gösterdiği sürüş farlarından satın almıştım ancak scarabeoma uyduramadığım için başka model bakmak üzere takmadım ve şimdi de aşağıdaki nedenlerden ötürü takmayı düşünmüyorum.
    * Kaz dağlarında köy yollarında sürüş yaparken kendi farımın gayet yeterli olduğunu fark ettim.
    * Özgür Bey'in dediği gibi bunlar sis farı değil ve gerçekten önden bakınca inanılmaz göz alıyor. Karşıdan gelen sürücüleri düşünerek bunları bağlarken açılarına gerçekten dikkat etmek lazım. Ben bile çoğuna küfür ediyorum.
    * Benim ihtiyacım daha ileriyi daha iyi aydınlatmak olduğu için, örnek fotoğraflarda da bu tarz farların scarabeonun kendi farından ileri gitmek yerine aynı mesafede daha ferah bir görüntü sağladığını gördüğüm için şu anda bunlardan tercih etmiyorum ama araştırmaya devam ediyorum. Tabi bu fotoğraflara da böyle yansımış olabilir. Bunu da öğreneceğim.

    Dolayısıyla sadece görünürlük için yeteceğini düşündüğüm gündüz farı ve arkada frene bastığımda çakarak ikaz eden bir kedi gözü ile yetindim şimdilik, bir de almışken 4'lü flaşörünü de bağladım. Aşağıda fotoğraflarını da paylaşıyorum.


    4lü yakıp karanlıkta çektiğim fotoğraftan da anlayacağınız gibi Amerikan Park modülünü de taksam iyice çingene bohçası gibi olacağından ondan da vazgeçtim.

    Bu gündüz farı bile neredeyse diğer beyaz sürüş farları gibi göz alıyor bence sadece görünürlük için sürüş farı yerine bunlar tercih edilebilir.


    Arkada plaka altında bulunan kedi gözü yerine ledlisini takıp bir de araya çakar modülü ekledim. frene basınca 5 6 kere hızlı sonra da yavaş yanıp sönüyor. Benim hoşuma gitti.


    düğmeleri de bu şekilde konumlandırdım. siyah olan şimdilik boşta onu da sis farı bulup bağladığımda ayrıca paylaşacağım.

  7. #1487

    Üyelik
    09 Haziran 2012
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı ozanturna adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Bir diğer hususta şu balatalarımın halleri.

    Ön Balatalar Ağlamış
    http://postimg.org/image/cfcuq64kv/
    Arka Balatalar normal
    http://postimg.org/image/746l85t01/

    -----------------------------

    Ve açtım baktım neler varmış diye.
    http://postimg.org/image/tjm6cyron/

    İç Kısım Şöyleydi
    http://postimg.org/image/8einbt7v5/

    Şu arkadaşı yerinden çıkarttım.
    http://postimg.org/image/u4489i3uf/

    İçindeki mekanizma tahmin edebileceğiniz üzere tuşun arkasında bir bilye. Bilyenin girebileceği 3 yuva, ve bilyeyi yuvalar dışında bir yere kaçmasın diye sıkıştıran yay.
    http://postimg.org/image/itehgpmir/

    Bakmamız gereken değer o mudur? yoksa şu giriş voltajı değerleri 12V-80V mi?
    https://www.auxbeam.com/92618754?page=3


    Paylaştığınız fotoğraflar sayfada görüntülenemiyor, ve lütfen link paylaşımlarını da tık'lanabilecek şekilde yapalım.

    Yazıların okunması ve takip edilebilmesi adına bunlara dikkat etmekte fayda var.

  8. #1488
    solo__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2014
    Motosikleti
    xcity
    Alıntı ozanturna adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kayış değişimi için öncelikle varyatör kapağındaki her vidayı söküyosunuz. Alttaki vidaları sökmeden önce alttan bir göz atın iki vidada somun kısmında alttan geçen hortumları sabit tutmak için kullanılmış parçalar var. Sonra takarken bunlar nerden çıktı dememeniz için söyledim.

    Kapağı çıkarttıktan sonra ön ve arka varyatör gözler önüne seriliyor.
    Bunları tutan somunları muhtemelen elle açamazsınız. Çokta vurup kırmaya gerek yok. Ben sanayide amcamın dükkanında söktüğüm için ordaki hava tabancasını kullanıyorum. Ama lokma takımlarınızla da açabilirsiniz tabi. Eskiden kompresör yoktu.

    ÖNEMLİ: Ben sadece ön (yani direksiyona yakın olan Ön Varyatör Dişlisi) soğutucu kısmın somununu söktüm. Kayışı arkadan sıyırarak çıkarttım.
    Yani arka varyatörü sökünce ne olucağını bilmiyorum. Arada bir yay var sanırım o atabilir. Atarsa sert atar. Onuda sökerken dikkat edin.

    Yeni kayışıda aynı şekilde sıyırarak takıp gerdirip ön varyatör dişlisini yerine takabilirsiniz. Çok sıkmayın ama iyi sıkın somunları.


    -----------------------------
    Bir diğer hususta şu balatalarımın halleri.

    Ön Balatalar Ağlamış
    http://postimg.org/image/cfcuq64kv/
    Arka Balatalar normal
    http://postimg.org/image/746l85t01/

    -----------------------------

    Bir diğer hususta bir önceki uzun fotoğraflı anlatımımda değinmeyi unutmuşum.
    Sinyal kolum bozulmuştu o zamanlar. Sağa Sola hareket ettirdiğimiz o sinyal düğmesi sallabaş olmuştu, işlevini yerine getirmiyodu ve sabit durmuyordu. Bende düşündüm dedim ki bunu yapanda insan. E bunun tamiri vardır. Ben neden yapmıyım.
    Ve açtım baktım neler varmış diye.
    http://postimg.org/image/tjm6cyron/

    İç Kısım Şöyleydi
    http://postimg.org/image/8einbt7v5/

    Şu arkadaşı yerinden çıkarttım.
    http://postimg.org/image/u4489i3uf/

    İçindeki mekanizma tahmin edebileceğiniz üzere tuşun arkasında bir bilye. Bilyenin girebileceği 3 yuva, ve bilyeyi yuvalar dışında bir yere kaçmasın diye sıkıştıran yay.
    http://postimg.org/image/itehgpmir/

    Benimkinin yayı kırılmıştı. Bende alet çantasından bir yay uydurdum. Şu an kaymak gibi 2 aydır çalışıyor, Çalışmaya devam edeceğinide garanti ederim kendime =) .
    -----------------------------------

    toomuchcc kadar olmasa da, böyle şeylere cesaret edip el atmak hoşuma gidiyor. ama en keyiflisi burda sizinle paylaşmak. Çünkü kendim arayıpta bulamadığım zamanlar elimdeki o şey neyse ondan soğurdum. Burda okuyup kendi sorununuza cevap bulmak çok güzel çok tatmin edici bişeydir.

    toomuchcc ye de kendi adıma teşekkür ederim paylaşımları için.

    birde sorum olur kendisine =) Şu linkteki ürün 125W olarak geçiyor. Birde iki yana birer tane takmak istediğimi düşünürsek bu bir hayal midir?
    Bakmamız gereken değer o mudur? yoksa şu giriş voltajı değerleri 12V-80V mi?
    https://www.auxbeam.com/92618754?page=3

    Elektrik konusunda hiç bir bilgim yok. Malesef bu yüzden çok soru sorup yük oluyomuş gibi hissediyorum. Aldığım ürünü bi ustaya taktırıcam zaten ama almadan önce uyup uymayacağını bilmek istiyorum. Bende Enduro motorlara karşı dinmek bilmeyen bir ilgi var. Bu tarz sağ ve solda sis lambası şeklinde uygulamalarada bayılıyorum onlara çok yakışıyor. Motoru satıyorum ama dayanamıyorum yine takıcam bunlardan. =)
    hocam çok teşekkür ederim.
    acaba varyatör fotoğrafı üzerinde vidaları işaretleyebilmeniz mümkün olur mu? bir de sizden fren balatasını nasıl söktüğünüze dair bilgi rica edeceğim

  9. #1489
    toomuchcc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2006
    Alıntı kid adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ...
    Dörtlüleri nasıl bağladınız? Motor üstündeki flaşörü mü kullandınız?
    ...

  10. #1490

    Üyelik
    24 Mayıs 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Suzuki DR-350 / Aprilia Scarabeo 200 i.e.
    Alıntı toomuchcc adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dörtlüleri nasıl bağladınız? Motor üstündeki flaşörü mü kullandınız?
    Hayır motor üzerindekini kullanmadım yeni bir 4 flaşör alıp devreye onu bağladım.
    Kymco da da aynı şekilde bağlamıştm.

  11. #1491

    Üyelik
    14 Ağustos 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Piaggio Beverly 250
    Merhabalar,

    Gösterge panelindeki servis uyarısı (anahtar) yanmaya başladı. Servisini yaklaşık 1000 km önce yaptırmıştım. uyarı kendi kendine söner mi? Yoksa bir şey yapmam gerekiyor mu?

  12. #1492

    Üyelik
    09 Haziran 2012
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı smiles adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhabalar,

    Gösterge panelindeki servis uyarısı (anahtar) yanmaya başladı. Servisini yaklaşık 1000 km önce yaptırmıştım. uyarı kendi kendine söner mi? Yoksa bir şey yapmam gerekiyor mu?


    Uyarıyı resetlemek gerekiyor.

    Resetlemek için; Önce "MODE" tuşuna basıyor, sonra Mode tuşu basılıyken kontak anahtarını "Açık" konumuna getiriyor ve 10 sn. bekliyoruz.


    Not: Scarabeo için kullanıcı ve servis kılavuzlarını önceki sayfalarda paylaşmıştım. Hemen hemen her türlü soruların cevaplarını bu kılavuzlarda bulabilirsiniz.

    Scarabeo'su olan herkesin bu kılavuzları indirmesini tavsiye ederim.
    smiles ve ozanturna bunu beğendiler.

  13. #1493

    Üyelik
    14 Ağustos 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Piaggio Beverly 250
    Alıntı chetaq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Uyarıyı resetlemek gerekiyor.

    Resetlemek için; Önce "MODE" tuşuna basıyor, sonra Mode tuşu basılıyken kontak anahtarını "Açık" konumuna getiriyor ve 10 sn. bekliyoruz.


    Not: Scarabeo için kullanıcı ve servis kılavuzlarını önceki sayfalarda paylaşmıştım. Hemen hemen her türlü soruların cevaplarını bu kılavuzlarda bulabilirsiniz.

    Scarabeo'su olan herkesin bu kılavuzları indirmesini tavsiye ederim.
    Teşekkür ediyorum

  14. #1494

    Üyelik
    19 Ekim 2015
    Merhaba,

    Ufak bir talihsizlik sonucu motorun altında bulunan plastik korumalardan biri kırıldı. Ayaklarımı koyduğum bölümün sağ ve solundaki çıkıntı parçalardan sol tarafta olanı. Yenisinin fiyatını bilen var mıdır ?

    Çok teşekkürler.

  15. #1495
    DAYYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CRF Rally 250
    Merhaba arkadaşlar, yine bir kaç sorunla karşınızdayım
    İlki; forumlarda okuduğum kadarı ile 100 km de 3 litrenin altında tüketim yapabiliyor bir çok kişi. Bense ortalama 3,5 litre tüketiyorum. Eco mod da ve 100 km üzerine çıkmadan hemde. Sport modda ve 100 km üzeri çıksam çok rahat 4 litreyi buluyor. Bu konuda sizin tüketim değerleriniz nedir? Benim gibi ortalama 3,5 litre 100 km olan var mı? Motor 2500 km ye ulaştı. Rodaj bakımından sonra ufak bir azalma oldu tüketimde ama hiç burada yazılanlar gibi değil.
    İkinci olarak; daha önce sabit hızda ve gazdan çektiğimde elimi bir sallantıdan bahsetmiştim. Maalesef ustaların hiç biri bunu anlayamadı ve bu sallanma sorunu biraz daha arttı. Yüksek hızlarda güvenlik riski oluşturmaya başladı. Şerit değiştirirken özellikle yalpalanma yapıyor ve rahatsız ediyor, bu yüzden uzun yola çıkmaya cesaret edemiyorum, bu sorunla beraber bir kaç hafta önce artçı ile birlikte çok dik bir rampadan çıkarken makine çekmedi. Sanki arabada çok dik bir rampayı 2 yada 3. viteste çıkmaya çalışırmış gibi tepki verdi. O günden sonra 2 kişi rampa çıkışlarda ve tek kişi rampa ve düz yol kalkışlarında çatır çutur yada cızır cızır gibi sesler çıkartıp kalkışı zor yapmaya başladı. Kalkış sonrasında sorun yok ama genelde çekişin düştüğünü hissedebiliyorum. Sport moda alıp özellikle seri kalkış yapmaya çalışsam da ilk 2-3 sn kadar kasıyor motor. Gaz yemiyor düz yolda bile. Bunun için bir ustanın açıklaması; 'düşük cc motosikletlerde normaldir, bir sorun yok hepsi böyledir', diğerinin ise 'otomatik şanzıman olduğundan gayet normal, doğal bir durum' dedi. Ben ehliyeti alma aşamasında 110 cc lik Honda Spacy de bile böyle bi durumla karşılaşmadım. Daha gerideki sayfalarda silindir kapağından çıkan metal yağlama borusunun imalat hatası ile iyi tutturulmadığı, bunun düzeltilmesi ile performans, tüketim ve seste azalma olabileceği gibi bir şey anladım..? Bilgisi olan varsa lütfen yardımlarını bekliyorum.
    En son aklıma gelen, bu 2015 modellerde fiyat indirimine gidilmesi acaba hatalı bir serinin Türkiye de uygun fiyatla satılması mı ve bana denk gelmesi sorusunu soruyorum kendime. Sıfır bir ürün de bu kadar sorun olması normal mi?
    Sizden isteğim; Tüketim değerleri, bu çekiş ve sallanma konusu başına gelen var mı ve tavsiye edebileceğiniz İstanbul için düzgün iyi bir usta ?
    Uzun bir mesaj oldu, başınızı ağrıtmadım umarım ama şu an çok severek ve isteyerek aldığım bu motosikleti satıp maalesef Honda yada Yamaha gibi bir markaya yönelme isteği oluştu içimde
    Teşekkürler, kazasız sürüşler

  16. #1496
    volkanocak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Aralık 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Scarabeo 200
    bence motorunu bi yetkili bayide kontrol ettir, avrupa yakasında maslak merkez, anadolu yakasında kadıköy motor var. sakın ola italyan dan anlamayan tamircilere götürme ben öyle bir hata yaptım, herif yağı fazla koymuş yağlama hortumu yerinden fırladı, şükür farkedip düzelttik sorunu

  17. #1497
    DAYYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CRF Rally 250
    Alıntı volkanocak adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bence motorunu bi yetkili bayide kontrol ettir, avrupa yakasında maslak merkez, anadolu yakasında kadıköy motor var. sakın ola italyan dan anlamayan tamircilere götürme ben öyle bir hata yaptım, herif yağı fazla koymuş yağlama hortumu yerinden fırladı, şükür farkedip düzelttik sorunu
    Merhaba, motoru dediğiniz yetkili servislere gösterdim zaten. Anlamayan bilmeyen birine göstermedim.
    Lastiğim 2 gündür inik miş, vida girmiş lastiğe, yama yaptırdım. Sorun bulmada üstüme yok
    Teşekkürler

  18. #1498
    murat_71 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Eylül 2006
    Şehir
    ist
    Motosikleti
    F650cs /Scarabeo
    Tek kelimeyle muhteşem bir scooter (tabii fiyatına ve emsallerine göre ama tmax dan konforlu diyebilirim bana göre ) , ikinci motorum olarak istanbul içinde keyife kullanıyorum, süspansiyon konusunu daha önce kullandığım scooterlarla (kymco dink 200, xmax 250, xmax400, vespa 250, 150 ps 150 ) mukayese ettiğimde gs 1150 gibihele iki kişiyle konfor daha hoş yaylana yaylana tabiri caizse.

    Boşuna scooter'in ENDUROSU dememişler... Ben keyifle kullanıyorum ...
    chetaq ve smiles bunu beğendiler.

  19. #1499
    toomuchcc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2006
    Scarabeo 200, Türkiye'de satışta olan scooterlar* içerisinde 'en iyi' model (*: ayak zemininde kesinti olmayan). Scooter piramidinin zirvesinde Scarabeo 200 var burda. Honda SH300 sıfır olarak alınamadığı için onu saymıyorum. Yeni 2015 SH300 buraya gelirse en iyi scooter o olur. UMA, Kymco People GT200/300'ü buraya getirirse en iyi scooter o zaman o olur vs. Burda 'en iyi' tanımını motor özelliklerine göre yapıyorum tabi. Yoksa çok daha 'düşük' bir model, bir kullanıcı için 'en iyisi' olabilir. Ufacık köy gibi bir yerde yaşayan birisinin People GT300 alması saçma olur mesela. Öyle bir kişi o alet yerine gidip atıyorum Yamaha Delight falan alsa çok daha memnun kalır ve onun için 'en iyisi' o olmuş olur. O ayrı bir şey.

    Burdaki 'en iyi' scooter olması onu muhteşem yapıyor mu peki? Kesinlikle hayır. Ben kimin neyi ne şekilde betimleyeceğine karar verecek değilim. Benim haddime değil öyle bir şey. Ancak şunu biliyorum ki eğer bu gerçekten muhteşem bir scooter olsaydı, biz yerli yabancı forumlarda paylaşım üstüne paylaşım görüyor olurduk. Youtube'a onlarca sürüş videosu yükleniyor olurdu vs. Ben Sahibinden'deki Scarabeo 200 ilanlarına bakıyorum; satan kişiler "İtalyan mühendisliğinin son notkası", "o bir İtalyan" vs. diye methiyetler düzüyorlar. Scooterın anavatanı, bu işi başlatan İtalyanlar olarak geçiyor ya hani.. Gidin bakın bakalım kaç kişi Scarabeo 200 alıyor İtalya'da.. Geçen Scooturk'te konu açmışlar satış adediyle ilgili. Bu sene ilk 100'e bile girememiş Scarabeo 200. Çıktığı ilk yıl bir satış yakalamış; ancak ondan sonra hep düşüş yaşamış. Neden tercih etmediklerini gayet iyi biliyorum tabi ben şu an.

    Günümüzde 'overhype' denen bir olay mevcut. Ederi 5 olana 10 deniyor. Bu çok yanlış bir şey bence. Böyle olduğu zaman beklenti büyüyor ve sonradan hüsran yaşanma ihtimali artıyor. Ne ise o söylenmeli, objektif şekilde. Ondan sonra alacak olan zaten yine alır ve neyle karşı karşıya olduğunu bilir. Doğrusu bu bana göre.

    Daha sonra detaylı bir paylaşım yapacağım Scarabeo ile ilgili. Şimdilik bu kadar.

  20. #1500
    toomuchcc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2006
    Scarabeo'sunu hantal bulan, kalkışlarda sorun yaşayan, rampalarda takılı kalan, debriyajından garip sesler gelen tüm kullanıcılara Piaggio 10.7 gram (Vespa GT200) bagaları/varyatör ağırlıklarını mutlaka denemelerini öneriyorum. Sonuçlardan çok memnun kalacağınızı düşünüyorum. Fiyatı 40tl sadece. Beğenmezseniz 12 gramlık orijinal bagalara geri dönüş yaparsınız. 10.7 gramlık bu bagalar, Scarabeo'nun kendi bagalarıyla aynı ölçüdeler (21x17mm) ve sorunsuz şekilde takılabiliyorlar.

    ŞURADAN veya herhangi bir yetkili servisten alabilirsiniz. (bu değişimi yaparken varyatör tırnaklarını da yenileyin. LİNK )

    Bendeki Scarabeo'da şu an Dr.Pulley 10 gram sliderlar takılı. 10.7 gramlık Piaggio bagalara fiyat/performans olarak 5 üzerinden 5 verirsem, bu Dr.Pulley'lere en fazla 2/5 veririm (165 tl fiyatları var zira..). O yüzden Dr Pulley'yi önermiyorum zaten. Gereksiz yere pahalı. Dr.Pulley'den önce bahsettiğim bu Piaggio 10.7 gramları kullandım ve motorum gerçekten çok daha keyifli bir hale bürünmüştü. Dr Pulley'ler bittiği zaman geri döneceğim sistem bundan sonra da bu 10.7 gramlık bagalar olacak zaten. 12 gramlık orijinal bagaları kullanmayı kesinlikle düşünmüyorum.

    Bu modifiyenin negatif etkileri son hızın düşmesi ve yakıt sarfiyatı ile motor/egzoz sesinin artması olacak. Yüksek hızlara çıkmayan, çoğunlukla şehir içinde takılan kullanıcılara denemelerini tavsiye ediyorum dediğim gibi. Bu modifiye sonrası gaz kolu hissiyatı ve kontrolü de artmakta bu arada.
    bora62 ve smiles bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)