Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Aprillia Scarabeo 200ie Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1501

    Üyelik
    14 Ağustos 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Piaggio Beverly 250
    Selamlar,

    Geçen hafta atlattığım bir tehlikeyi paylaşmak istedim. Ustama olan güvenimi kaybettim o yüzden de fikrinizi almak istiyorum.

    uzun süredir motorun sallaması ile ilgili şikayetlerim vardı fakat ustam motorun ısrarla iyi durumda olduğunu söylüyordu. Bu arada yaz başında motordan gelen sürtme sesleri sebebiyle varyatör ön komple, varyatör kayışı ve tahrik bilyası takımını değiştirdiğini söyledi ve 450 tl mi aldı.
    Sallama şikayetinin balanstan kaynaklanabileceğini söylediği için Ankara'nın meşhur balansçısına gittim ve orada rezilliğe tanık oldum. Yaşlı amca motorcuları sevmediğini çok titiz olduklarını söyleyerek özensiz bir şekilde balansını yaptı (yapmış gibi yaptı). Ama bu arada söküp takarken hız göstergesini bozdu ve arka tekerin bağlantılarını o kadar kötü yaptı ki, çın çın çınlamaya başladı motor. Üstüne üstlük titreme de kesilmedi. Ben de ustama gittim ve seslerden bahsettim motoru bıraktım. 2 gün sonra almaya gittiğimde bir sorun olmadığını söyledi ve motoru geri verdi. Sesler gelmeye devam etti tabi. Eve gittiğimde alimle arka kısmı yokladığımda egzozun ve dişlilerin oynadığını gördüm. Kış yaklaştığı için dokunmamaya ve yaz başında bana çok uzak olan yetkili servisi Ulusan'a götürmeye karar verdim.
    Geçen hafta gözüm metrolarda sürünmeyi kesmedi ve motoru çıkardım. 3 şeritli yolda orta şeritteyken, 60-70 km hızla seyrediyordum ki bir anda arka teker gücü kesti ve motor devri tavan yaptı. Zar zor kendimi sağa attım. Yaptığı ve yapmadığı tamirlerle bundan sorumlu olduğunu düşündüğüm ustamı aradım ve gelip motoru aldı.
    2 gün sonra motorun hazır olduğunu, arka volan dişlisinin sıyırdığını, orijinal parça olmadığı için tornacıda yaptırdığını 200 tl'mi alacağını söyledi.
    Şu an bir sorun yok gibi ama kandırılıp kandırılmadığımı merak ediyorum. Acaba böyle bir parça var mı? Kendi hatasından dolayı mı yaşadım ben bu tehlikeyi? kafamda sorular sorular...

    Okuduğunuz için teşekkür ederim.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #1502
    toomuchcc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2006
    Önceki mesajımda 10.7gr Piaggio bagalarıyla ilgili bir link vermiştim. Motopitshop sitesi değişip Motopit olmuş ve sanırım o esnada bagayla ilgili olan link de karışmış. Mesajı editleyemediğim için MT yöneticisiyle iletişime geçtim ve kendisi linki olması gereken hale getirdi. Tekrar bir karışıklık olursa diye buradan fotoğraflı olarak yazmak istiyorum bir kez daha.

    Benim bahsettiğim 10.7gr Piaggio (Vespa GT200) bagaları şu oluyor:

    Ölçüleri:


    Scarabeo'nun orijinal bagalarıyla tamamen aynı ölçüdeler ve sorunsuzca takılabiliyorlar. Motopit'ten Vespa GT 200'ü seçince şu an görebiliyorsunuz orada (link). Link olur da yine sapıtırsa: benim bahsettiğim ürün fotodakilerdir.

  3. #1503

    Üyelik
    10 Ekim 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Scarabeo 2013
    Uzun süredir buraya gelmediğimden forumun aktif olduğunu bile unutmuşum.

    Bende Kasım başında 2013 Scarabeo 200ie alarak aranıza katıldım, aldığımdan beri 500km den fazla yol yaptım ve çok memnun kaldım motordan genel olarak.

  4. #1504

    Üyelik
    23 Kasım 2015
    herkese slm. ben de yakın zaman scarabeo almayı düşünüyorum şuan hero plesure 100cc var 6.500 km de onu satıp alıcam. yakın arkadaşımda var scarabeo çok memnun. sizlerden isteğim ben denizli de ikamet ediyorum çevrenizde scarabeo satan varsa güvenilir ve temiz bir motor almak istiyorum.

  5. #1505

    Üyelik
    09 Haziran 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2012 Aprilia Scarabeo 200

    Fotoğrafları düzeltilmiş son mesajım.

    Balatalarımın hallerini fotoğraflamıştım, fotoğrafları düzgün yükleyememiştim.
    (İş bitti okul başladı sınavlar projeler derken ancak vakit buldum, özür dilerim.)

    Ön Balatalar Ağlamış

    Arka Balatalar normal


    ------------------------------------------------

    Bir diğer hususta bir önceki uzun fotoğraflı anlatımımda değinmeyi unutmuşum.
    Sinyal kolum bozulmuştu o zamanlar. Sağa Sola hareket ettirdiğimiz o sinyal düğmesi sallabaş olmuştu, işlevini yerine getirmiyodu ve sabit durmuyordu. Bende düşündüm dedim ki bunu yapanda insan. E bunun tamiri vardır. Ben neden yapmıyım.
    Ve açtım baktım neler varmış diye.

    İç Kısım Şöyleydi


    Şu arkadaşı yerinden çıkarttım.


    İçindeki mekanizma tahmin edebileceğiniz üzere tuşun arkasında bir bilye. Bilyenin girebileceği 3 yuva, ve bilyeyi yuvalar dışında bir yere kaçmasın diye sıkıştıran yay.


    Benimkinin yayı kırılmıştı. Bende alet çantasından bir yay uydurdum.

    ---------------------------------------------------

    Bu konuların dışında. Aliexpresten sipariş ettiğim vinyl le grenajlarımı kaplamayı denedim. Şimdilik sadece fotoğrafta gözüken parçaları kapladım.
    (Çizikleri gizlemek için yaptığım bir uygulama)


    Şöyle bi sistem kurdum :D işe yaradı


    ----------------------------------------------------

    Plastidip ile fotoğraftaki parçayı boyadım.
    Sonuç mükemmeldi ama diz örtüm sürekli sürttüğü için bazı kısımları soyuldu. (şu anda elimde fotoğrafı yok)


    ----------------------------------------------------

    Beo mu en son bu kadar sökebildim. Kapatırken bazı eksik vidalarını orjinal vidalarla tamamladım.
    Vida karşılıkları almıştım parçacımdan onlarıda taktım.
    Bir daha ki sefer üstünde grenaj kalmayacak kısmet olurda satılmazsa.
    (Yaza girerken tamamen açıp içinin tozunu alasım var :D )



    Bu arada satılık Beo soran arkadaş.
    Ben aslında satıyodum ama bunu satıpta elime alıcağım 6 7 bin TL ile bundan daha iyisini alamıyacağım için şu an kararsızım.
    Param olsa bu motoru satmaz, çocuğuma ilk motoru yaparım.
    Yaza doğru hatta belki fuarda çok beğenip çokta düşeşe bir scrambler, enduro veya off-road bulursam o zaman kesin satışa çıkartıcam =)
    İçimde bu modellere karşı bir tutku var hepsine teker teker sahip olup en son tekrar scootera dönücem
    Ki bu sene fuarda hepsinin güzel örnekleri olucağı yavaş yavaş ortaya çıkıyo =)
    Yine de çok isteyen olursa satabilirim motorumu.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:03 ----------

    Alıntı toomuchcc adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Scarabeo'sunu hantal bulan, kalkışlarda sorun yaşayan, rampalarda takılı kalan, debriyajından garip sesler gelen tüm kullanıcılara Piaggio 10.7 gram (Vespa GT200) bagaları/varyatör ağırlıklarını mutlaka denemelerini öneriyorum. Sonuçlardan çok memnun kalacağınızı düşünüyorum. Fiyatı 40tl sadece. Beğenmezseniz 12 gramlık orijinal bagalara geri dönüş yaparsınız. 10.7 gramlık bu bagalar, Scarabeo'nun kendi bagalarıyla aynı ölçüdeler (21x17mm) ve sorunsuz şekilde takılabiliyorlar.

    ŞURADAN veya herhangi bir yetkili servisten alabilirsiniz. (bu değişimi yaparken varyatör tırnaklarını da yenileyin. LİNK )

    Bendeki Scarabeo'da şu an Dr.Pulley 10 gram sliderlar takılı. 10.7 gramlık Piaggio bagalara fiyat/performans olarak 5 üzerinden 5 verirsem, bu Dr.Pulley'lere en fazla 2/5 veririm (165 tl fiyatları var zira..). O yüzden Dr Pulley'yi önermiyorum zaten. Gereksiz yere pahalı. Dr.Pulley'den önce bahsettiğim bu Piaggio 10.7 gramları kullandım ve motorum gerçekten çok daha keyifli bir hale bürünmüştü. Dr Pulley'ler bittiği zaman geri döneceğim sistem bundan sonra da bu 10.7 gramlık bagalar olacak zaten. 12 gramlık orijinal bagaları kullanmayı kesinlikle düşünmüyorum.

    Bu modifiyenin negatif etkileri son hızın düşmesi ve yakıt sarfiyatı ile motor/egzoz sesinin artması olacak. Yüksek hızlara çıkmayan, çoğunlukla şehir içinde takılan kullanıcılara denemelerini tavsiye ediyorum dediğim gibi. Bu modifiye sonrası gaz kolu hissiyatı ve kontrolü de artmakta bu arada.
    Bu varyatör ağırlıklarının nasıl çalıştığını biliyormusunuz. Yani çalışma prensibi nedir ? ben ağırlıkların merkezkaç kuvvetinden dolayı bir dönme ivmesi kazandırdıklarını hayal ediyorum, eğer benim hayal ettiğim gibiyse sizin dediklerinizi destekliyor gibime geldi ? yoksa çok alakasız birşeymi düşündüm ?
    smiles bunu beğendi.

  6. #1506
    toomuchcc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2006
    Alıntı ozanturna adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ...
    Dediğinizi pek anlamadım. CVT'nin çalışma prensibini mi soruyorsunuz? Öyle ise şu videoyu izleyin: https://youtu.be/dcDs27QWrRQ

    Bu arada sizdeki Scarabeo pek iyi bir konumda gözükmüyor. Siz bu motoru kimden aldınız, nasıl kullanmış bu kişiler vs.? O ön balatayı tornavida ile siz mi parçaladınız? O nasıl geldi ki o hale?

    Alıntı smiles adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ...
    Volan kasnağı dediğiniz şey nedir bilmiyorum ama Motopit'te arka tekerle ilgili bazı parçalar var (link). Ordan fiyatlarına bakabilirsiniz. En olmadı onlarla iletişime geçin.

    ...

    Buradaki Scarabeo kullanıcılarından bir şey rica edeceğim. Eskiden beridir Scarabeo'nun Youtube'da son sürat videosu yok. CBR250R ile çekilmiş bir video mevcut ancak onda CBR'ın kadran gözüküyor. Ben kendi Scarabeo'm ile hız konusunda bir şeyler çekip yüklüyorum ancak bu konuda başka bir video olmadığı için karşılaştırma yapamıyorum. Apriliaforum'da zamanında açılmış son sürat konusunda (link) kimisi 96 mil/h(155 km/h) gördüğünü yazmış, kimisi de "en fazla 75 mil/h(120 km/h) yapabildim" demiş.. İçinizde Scarabeo'su ile 140+ yapan varsa şunu bir video çekip koyabilir mi acaba? 0-100 süresi de önem arz etmekte. Bendeki Scarabeo gibi hızı arka tekerden manyetik olarak okuyan yeni versiyonlardan olanı lazım bana özellikle. Ön tekerden eski usül okuma yapanlar yüksek gösteriyor olabilir. Agility'nin, PCX'in, Xmax'in falan her bir şeyin son sürat videosu var ama bu motorun yok. Millet gelip benim videomun altına "bendeki orijinal halde 140 yapıyor" yazıyor ama videosu yok ortada nedense. Çekim yapmak isteyen varsa ama kamera bulamıyorsa ben verebilirim bendekini.
    smiles bunu beğendi.

  7. #1507

    Üyelik
    10 Ekim 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Scarabeo 2013
    Kameram olduğu anda çekim yapacağım 2013 31bin km de motorum, bir iki defa denemek için otobanda yüklendim önümdeki yol tıkandığından en fazla 130km hız yaptım, daha açık bir yolda 140+ ları yapıyor mu olayını fırsat bulunca deneyeceğim bana 135-140 arası yapabilir gibi geliyor.

  8. #1508

    Üyelik
    09 Haziran 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2012 Aprilia Scarabeo 200
    Alıntı toomuchcc adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ...
    Bu arada sizdeki Scarabeo pek iyi bir konumda gözükmüyor. Siz bu motoru kimden aldınız, nasıl kullanmış bu kişiler vs.? O ön balatayı tornavida ile siz mi parçaladınız? O nasıl geldi ki o hale?
    Ben bu motoru bir özalitçide çalışan 30 yaşlarında birinden aldım. Bu kişiyi sürerken izledim sözüm meclisten dışarı kadın gibi sürüyordu gayet temkinli, ve virajlarda yatmak yerine yavaşlayarak bisikletle döner gibi dönen biriydi ve 3 senede 8 bin km yapmıştı. Alırken Altın Elbiseli Adam ında motorlarını götürdüğü ustaya götürdüm. Usta: görsel çizikleri kafaya takmazsan motorun hiçbişeyi yok sapa sağlam. Alabilirsin direk dedi. Bende iyi bir pazarlık yapıp aldım motoru. 6 ayda 7000km yaptım bakımınıda kendim yaptım balatalar dışında herşeyini kendim değiştirdim. Balataları sökemedim başka bir ustaya götürdüm oda zorlandı ama dediğine göre yağda bekletip açabilmişti. Çıkarttım diye gösterdi bana sadece balataları. Şimdi siz öyle deyince bi şüphelenmedim değil ustadan. Ama şükürki hiç bir sorun yok sessiz ve sağlam tutuyor frenlerim. Ondan sonra başka bir ustaya da kontrol ettirdim güvenemeyip o da okeylemişti.

    Bunun dışında neyini beğenmediniz motorun? Neden pek iyi gözükmüyor dediniz, üzüldüm görsellikten dolayıysa çok takmıyorum çiziklerini ve boyanın solmuş olmasını

  9. #1509
    toomuchcc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2006
    Alıntı ozanturna adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ...
    Sizin o balataları görünce irkildim çünkü ben o kadar offroad sürüş yapmama rağmen bendeki balatalarda böyle bir durum oluşmadı. Normal kullanımla o şekle gelmiş olmaları için yani ne bileyim motocross yarışına falan girmiş olmanız lazım :D Şimdi usta yağda falan bekletmiş diyorsunuz herhalde o esnada oluştu o kopukluklar?

    Onun dışında motorunuz bana pek temiz gözükmedi evet. Çizikler, kayıp/kırık parçalar vs. O kadar temkinli süren birisiyse öyle olmaması lazım. Motorunuzda sorun yoksa gerisi teferruat tabi ki
    ...

  10. #1510

    Üyelik
    09 Haziran 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2012 Aprilia Scarabeo 200
    Motor aldığımda çok fazla kirliydi. 3 senedir yıkamamış sadece yağmurda yıkanmış. O kiri çıkartmak kolay değil. Bende içini temizlemedim
    Çizikleri bende ilk motorum olduğu için çok takmıyorum. Nasıl olsa değiştiricem bunu diye hiç kafaya takmadan aldım. Ama aldıktan sonra benim eklediğim bir çizikte olmadı. İşleyen kısımları sağlam olduğu için gerisi teferruat dediğiniz gibi.

    Bu arada biliyorsanız ve daha önce söküp fotoğraflarını çektiyseniz, Gidon Rulmanımıza müdahale etmek için özel bir yetenek alet veya bilgi gerekiyormu ? Gidonda biraz kontrolsüz dönme seziyorum, bilyelerde sıkıntı olabilir fırtlamış veya yazğsız kalmış olabilirler diye düşünüyorum. Müdahale edebilirmiyim sizce?

    Birde top speed i bende ilk güzel havada çekip yükleyeceğim.

    FORUMU ziyaretimin amacı motopit.com da YEDEK PARÇALARIMIZDA İNDİRİM olduğunu söylemekti. FIRSATı kaçırmayın.

  11. #1511
    toomuchcc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2006
    Alıntı ozanturna adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motor aldığımda çok fazla kirliydi. 3 senedir yıkamamış sadece yağmurda yıkanmış. O kiri çıkartmak kolay değil. Bende içini temizlemedim
    Çizikleri bende ilk motorum olduğu için çok takmıyorum. Nasıl olsa değiştiricem bunu diye hiç kafaya takmadan aldım. Ama aldıktan sonra benim eklediğim bir çizikte olmadı. İşleyen kısımları sağlam olduğu için gerisi teferruat dediğiniz gibi.

    Bu arada biliyorsanız ve daha önce söküp fotoğraflarını çektiyseniz, Gidon Rulmanımıza müdahale etmek için özel bir yetenek alet veya bilgi gerekiyormu ? Gidonda biraz kontrolsüz dönme seziyorum, bilyelerde sıkıntı olabilir fırtlamış veya yazğsız kalmış olabilirler diye düşünüyorum. Müdahale edebilirmiyim sizce?

    Birde top speed i bende ilk güzel havada çekip yükleyeceğim.

    FORUMU ziyaretimin amacı motopit.com da YEDEK PARÇALARIMIZDA İNDİRİM olduğunu söylemekti. FIRSATı kaçırmayın.
    O iş için 46mm anahtar gerekiyor. Sökerken bir tane yeterli ama geri takarken iki tane lazım düzgün şekilde ayar yapabilmek için. Ben şaft üzerindeki deliği genişletmiştim gidon daha kolay şekilde kilitlenebilsin diye ve çok güzel olmuştu. Elimde foto yok malesef.

    O bilyalara olur da erişirseniz bir şeyi kontrol ederseniz sevinirim çünkü karşılaştırma yapmak istiyorum: bendeki bilya yuvalarına sanki bir bilya daha konabilirmiş gibime gelmişti söktüğüm zaman. Üst ve alt kısımda da aynı şekildeydi (bilyaları ben düşürüp kaybetmedim; fabrikadan nasıl çıktıysa öyleydi). Belki bilyalar daha kolay hareket etsin diye bilerek öyle yapmış olabilirler ama yine de bence 1 tane daha bilya olabilirmiş. Siz de işlem yaparsanız bunu kontrol edin lütfen. Bilyaları sırayla dizip kalan boşluğa bakın. Eğer oraya 1 yerine 2 tane daha bilya girebilecekmiş gibi duruyorsa bendekiyle aynıdır.

    Motopit'te ne indirimi var anlamadım bu arada?

  12. #1512

    Üyelik
    09 Haziran 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2012 Aprilia Scarabeo 200
    Rulmanı bugün açıcaktım ama hastalandım biraz, görevi tamamlayamam diye açmıyorum.
    Motopit değilmiş motomax taymış indirim =) onuda siteye giren zaten direk karşısında görüyormuş kusura bakmayın

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:25 ----------

    Şimdi bir şey buldum belki işimize yarar, şurda dursun.
    http://www.ekilavuz.com/kilavuz/c1fadedc986196d5/aprilia/rb/a/00-scarabeo-200/motosiklet

    Bunu becerebilen olursa pdf ye çevirebilir mi ? bilgisayarlarımıza kaydederiz. Türkçe olduğu için daha anlaşılır.

  13. #1513
    toomuchcc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2006
    Scarabeo'mun gidonunda sürüş esnasında istemsiz sallantılar oluşuyordu eskiden. Yaptığım bazı modifiyelerden sonra bunların çoğundan kurtuldum. Modifiyeler sonrasındaki durumla ilgili bir video çektim: https://youtu.be/_rSgDYRGQpQ

    Tahminime göre stabilite kazanımına en büyük fayda sağlayan işlem maşa bacaklarındaki koruyucu plakaları sökmek oldu; ancak pek çok şeyi aynı anda yaptığım için bundan tam olarak emin olamıyorum. Kendi Scarabeo'sunda gidonda benzer sorun yaşayan bir kullanıcı bu koruyucuları söküp bir deneme yapabilir mi acaba? Bu kategorideki benzer başka motorlarda öyle bir parça yok mesela. Bunları sökmesi nispeten kolay ve fazla uğraştırmıyor. Ayrıca bu işlem sonrasında ön çamurluk da gayet stabil şekilde takılı durabilmekte (6000 km sürdüm o şekilde. Hatta düşük hızda yere bile düşürdüğüm oldu motoru. Çamurluk zedelenmişti biraz ama yine de kırılmadı). Bir denemenizde fayda olabilir. Deneyen olursa tecrübesini paylaşsın lütfen
    smiles bunu beğendi.

  14. #1514
    DAYYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CRF Rally 250
    Merhaba arkadaşlar, sürüş modu düğmesini hareket halinde iken kullanmanın (eco dan sport a, sport tan eco ya ) herhangi bir sakıncası var mı acaba?
    Teşekkürler

  15. #1515

    Üyelik
    09 Haziran 2012
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı DAYYAR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba arkadaşlar, sürüş modu düğmesini hareket halinde iken kullanmanın (eco dan sport a, sport tan eco ya ) herhangi bir sakıncası var mı acaba?
    Teşekkürler
    Kullanım Kılavuzu "istediğiniz zaman değiştirebilirsiniz" diyor, ve sonra da "SIKIŞIK TRAFİKTE GİDERKEN, VEYA İYİ/TAM KAVRAMA YAPILAMAYAN DURUMLARDA DEĞİŞTİRMEYİN" diye uyarıyor büyük harflerle.

    http://www.manualslib.com/download/3...0-Ie-2010.html

  16. #1516
    DAYYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CRF Rally 250
    Alıntı chetaq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kullanım Kılavuzu "istediğiniz zaman değiştirebilirsiniz" diyor, ve sonra da "SIKIŞIK TRAFİKTE GİDERKEN, VEYA İYİ/TAM KAVRAMA YAPILAMAYAN DURUMLARDA DEĞİŞTİRMEYİN" diye uyarıyor büyük harflerle.

    http://www.manualslib.com/download/3...0-Ie-2010.html
    Teşekkürler.
    Mevsim şartları ve şehir içi kullanım olarak 100 km / 4 Litre tüketiyor makine.
    Sizlerin güncel tüketim değerleri ne kadar acaba? Konunun içerisinde geçmiş yıllarda 100 km de 2,60 litreye kadar yazan arkadaşlar olmuş. En yüksek ise 3,5 litre yazılmış.
    Kazasız sürüşler dilerim

  17. #1517

    Üyelik
    09 Haziran 2012
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı DAYYAR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Teşekkürler.
    Mevsim şartları ve şehir içi kullanım olarak 100 km / 4 Litre tüketiyor makine.
    Sizlerin güncel tüketim değerleri ne kadar acaba? Konunun içerisinde geçmiş yıllarda 100 km de 2,60 litreye kadar yazan arkadaşlar olmuş. En yüksek ise 3,5 litre yazılmış.
    Kazasız sürüşler dilerim

    Şehir içi ve özellikle yoğun trafikte kullanımda tüketimin biraz yüksek çıkması normaldir.

    Yalnız Scarabeo için 4 litre yine de biraz fazla gibi.

    Bende 2012 model enjeksiyonlu olan var ve aldığım günden bugüne kadar 4 Litreyi hiç görmedim.

    3,5 yılın ortalamasını alınca da, şehir içi/şehir dışı dahil olmak üzere ortalama yakıt tüketimi 100 km/3,1 Litre.



    http://www.fuelly.com/motorcycle/apr.../chetaq/230191

    Sizin motorun özellikleri nedir? Kaç model? Karbüratörlü mü, Enjeksiyonlu mu?

    Tabii motorun bakımlarının düzenli yapılması da önemli. Örneğin hava filtresinin temizliği tüketimi etkileyen önemli faktörlerden biri.

  18. #1518
    DAYYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CRF Rally 250
    Alıntı chetaq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şehir içi ve özellikle yoğun trafikte kullanımda tüketimin biraz yüksek çıkması normaldir.

    Yalnız Scarabeo için 4 litre yine de biraz fazla gibi.

    Bende 2012 model enjeksiyonlu olan var ve aldığım günden bugüne kadar 4 Litreyi hiç görmedim.

    3,5 yılın ortalamasını alınca da, şehir içi/şehir dışı dahil olmak üzere ortalama yakıt tüketimi 100 km/3,1 Litre.

    http://i1252.photobucket.com/albums/...-26_161826.jpg

    http://www.fuelly.com/motorcycle/apr.../chetaq/230191

    Sizin motorun özellikleri nedir? Kaç model? Karbüratörlü mü, Enjeksiyonlu mu?

    Tabii motorun bakımlarının düzenli yapılması da önemli. Örneğin hava filtresinin temizliği tüketimi etkileyen önemli faktörlerden biri.
    Merhaba, iyi haftalar.
    Benim motorum 2015 model, 3700 km de. Sadece bin km de rodaj bakımı yapıldı. Bir kaç şehir dışı yolculuğu dışında 3,50 litrenin altına düşmedi hiç. Enjeksiyon lu 2015 model. Muhtemelen üretim den kaynaklı bir kaç ufak eksiği yada arızası var diye tahmin ediyorum. Bunlardan biri de fazla yakıt tüketmesine sebep oluyor. Sizin bir fikriniz yada öneriniz olur mu ?

  19. #1519

    Üyelik
    09 Haziran 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2012 Aprilia Scarabeo 200
    Benimde havalar soğuduğundan beri muhtemelen birazda önceden ısınsın diye bekleme olayından 4/ 4.3 litrelere yükseldi. Son hızım da düz yolda 120 km ye düştü. Yağmur yağdığında daha çok yakıyo :D

  20. #1520

    Üyelik
    09 Haziran 2012
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı DAYYAR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba, iyi haftalar.
    Benim motorum 2015 model, 3700 km de. Sadece bin km de rodaj bakımı yapıldı. Bir kaç şehir dışı yolculuğu dışında 3,50 litrenin altına düşmedi hiç. Enjeksiyon lu 2015 model. Muhtemelen üretim den kaynaklı bir kaç ufak eksiği yada arızası var diye tahmin ediyorum. Bunlardan biri de fazla yakıt tüketmesine sebep oluyor. Sizin bir fikriniz yada öneriniz olur mu ?
    Motor yeniymiş, kazasız sürüşler dilerim.

    Bende 12.000 bakımına kadar ortalama 3,30 Lt. yakıyordu motor. 12.000 bakımından sonra düşmeye başladı tüketim. Km. yaptıkça sizin tüketim de düşecektir.

    Eksik veya arıza durumunu bilemiyorum. Servise sordunuz mu? Servis ne diyor? Bana kalırsa 3,50 Litre de çok abartı bir rakam sayılmaz rodajı yeni biten bir motor için.

    Alıntı ozanturna adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benimde havalar soğuduğundan beri muhtemelen birazda önceden ısınsın diye bekleme olayından 4/ 4.3 litrelere yükseldi. Son hızım da düz yolda 120 km ye düştü. Yağmur yağdığında daha çok yakıyo :D
    Marşa bastıktan sonra motorun sesini dinliyor, en fazla 5-6 saniye sonra da hareket ediyorum ben. Bundan daha uzun bir bekleme yapmıyorum.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)