Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

BMW F650 GS / Dakar Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #561
    a vagrant - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Haziran 2006
    Motosikleti
    Yamaha Tenere XT660 ZA
    Alıntı apn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba arkadaşlar;
    Çamurluğu, imal eden Melih Bey ile görüştüm. Dakarların ön teker büyük olduğundan uyum konusunda kendisi de kesin bişey söylemedi.Sanırım pazartesi gidip deneyeceğim. Melih Bey den Chiquita isimli arkadaş alıp takmış sanırım bir sorun yok. Birde borusan ile görüştüm. Çamurluk 42 eu+kdv uydurmak için aparat 135 eu+kdv Benim amortisörün üzerinde çamurluğun takılacağı yerde allen vida ile sabitlenmiş metal bir plaka var sanırım çamurluk bu plaka altına monte ediliyor yani takma yeri var gibi geldi bana...
    Eğer o levhanız yoksa, size biraz pahalıya patlar ama bence değer. Önemli bir parça Dakar'larda eksik. Faydası çok. Levha ile teker arası mesafe yeterli ise; istediğiniz çamurluğu alıp takabilirsiniz. Gidip denemek en iyisi. Size yardım edecektir.
    The Venturer


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #562
    apn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ağustos 2009
    Motosikleti
    BMW F650 GS DAKAR
    Alıntı a vagrant adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eğer o levhanız yoksa, size biraz pahalıya patlar ama bence değer. Önemli bir parça Dakar'larda eksik. Faydası çok. Levha ile teker arası mesafe yeterli ise; istediğiniz çamurluğu alıp takabilirsiniz. Gidip denemek en iyisi. Size yardım edecektir.
    Merhaba;
    Dün tekrar inceledim bende levha mevcut. Çamurluğun sparişini verdim ve bu gün geldi. Montajını kendim yaptım, gerçi miraz modifiye etmek gerekiyor 4 adet civata mevcut altlarına pul koyup ayarlamak gibi... Lastiği çevirdim temas yok ama daha süremedim motoru sanırım bi problem yok...

  3. #563
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    23 Temmuz 2007
    BMW motosikletlerde akü bakımı/Şarjı

    Rideturkey.com sitesinden abimiz Cem YILDIZ'dan alıntıdır

    Giriş

    Motosikletlerde, aracın tüm diğer parçaları gibi akümülatörler de bakım gerektirir. Ayrıca, aracın kullanılmadığı durumlarda, akümülatörün bakımı diğer parçalara göre daha da önem kazanmaktadır, zira akümülatörler kendi kendilerine belirli bir hızda deşarj olurlar (boşalırlar).
    Diğer tüm parçalarda olduğu gibi, akümülatörde de kullanıcıya bazı sorumluluklar düşmektedir. Akümülatör bakımına dikkat edilmemesi, hem akümülatörün ömrünü en aza indirecek, hem de sorunun ve bundan doğacak diğer sorunların garanti kapsamında değerlendirilememesine neden olacaktır. Bu kitapçıkta BMW Motosikletlerde akümülatörler ve bakımı ile ilgili ayrıntıları bulabilirsiniz.

    Akümülatör Nedir?


    Akümülatör, elektrik enerjisini depolayan bir araçtır. Daha ayrıntılı olarak, galvanik pil kullanarak kimyasal enerjiyi elektrik enerjisine dönüştüren elektrokimyasal bir araç olarak tanımlanabilir. Galvanik pil ise iki adet elektrot (anot ve katot) ve elektrolit çözeltisinden oluşur. Akümülatörler de bir veya daha fazla galvanik pilden oluşur.
    Akümülatör, elektrik enerjisini üretmez, depolar. Akümülatör içindeki kimyasal durum değiştikçe elektiksel enerji saklanır veya bırakılır. Şarj edilebilen akümülatörlerde bu işlem bir çok kez tekrarlanabilir.
    Akümülatörler %100 verimli cihazlar değildir, şarj etme ve deşarj sırasında enerjinin bir bölümü ısı ve kimyasal tepkime olarak kaybedilir. Örneğin bir akümülatörden 1000 Watt enerji kullanıldı ise, şarj etmek için 1200 Watt enerji gerekebilir.

    Elektrolit Nedir?

    Akümülatör içindeki kimyasal reaksiyon için gerekli olan su ve sülfatı sağlayan çözeltidir. Kurşun-asit akümülatörlerde, elektrolit sülfürik asittir.
    Kendiliğinden Boşalma Nedir?
    Bir akümülatör kullanılmasa da kendiliğinden boşalır. Kendiliğinden boşalma miktarı, akümülatör kapasitelerinin yüzdeleri şeklinde gösterilir ve standart tiplerde elektrolit sıcaklıkları 20-30°C’de iken günde yaklaşık % 0.5-1.5’dir.
    Bir akümülatör eğer kullanılmazsa ve şarj edilmezse 1 ile 3 aya arasında tümüyle kendiliğinden boşalır.

    Sülfatlanma Nedir?


    Kurşun-Asit akümülatörlerde kurşun (Pb) ve kurşun dioksit (PbO2) plakalar, iletken bir çözeltinin (elektrolit, seyreltilmiş sülfürik asit) içine daldırılmıştır. Böylece plakalar arasında gerilim oluşur, kurşun plaka negatif, kurşun dioksit plaka da pozitif yüklenir.
    Plakalara, yani akümülatöre bir dış devre bağlandığında, devreden elektrik geçmeye başlar. Bu da elektrolit içindeki sülfürik asitle plakalardaki kurşunun tepkimeye girmesine neden olur. Sonuçta her plakanın etrafında kurşun sülfat tabaka oluşur. Aynı zamanda elektrolit içindeki asit oranı ve buna bağlı olarak elektrolitin yoğunluğu azalmaya başlar.

    Eğer bu durum akümülatör tekrar şarj edilmeden devam ederse, oluşan sert kurşun sülfat (PbSO4) kristalleri her iki plakanın yüzeylerini kaplayacaktır (bu oluşuma “plakalar sülfatlandı” denir). Her iki plaka da aynı miktarda kurşun sülfat ile kaplandığından, birbirlerine göre elektrokimyasal olarak nötr (yüksüz) duruma geleceklerdir, yani daha fazla kimyasal reaksiyon oluşmayacaktır. Bu noktada da akümülatörün boşaldığı söylenir.

    Eğer sülfat oluşumu fazla ise plakalar üstünde büyük kristaller oluşur, akümülatör gerektiği gibi çalışmaz. Sülfatlanmanın ana nedenleri ise akümülatörün uzun süre şarjsız bekletilmesi, yüksek sıcaklıklarda kullanılması, veya gereğinden az veya fazla şarj edilmesidir.

    Motosikletlerde Hangi Tip Akümülatörler Kullanılır?


    Motosikletlerde genellikle kurşun-asit akümülatörler kullanılmaktadır. Bu akümülatörler genelde bir hazne içinde birbirine seri olarak bağlanmış olan her biri 2 Volt’luk 6 adet pilden oluşur. Bu akümülatörlerin ana özellikleri şunlardır:
    a) Depoladıkları enerji alındığı zaman tekrar şarj edilebilirler.
    b) İç direnç değerleri düşüktür, böylece büyük gerilim kayıpları olmadan yüksek akım çekilebilir.
    Motosikletlerde kullanılan kurşun-asit akümülatörler, standart, jel ve AGM (Absorbed Glass Mat) akümülatörlerdir. Standart akümülatörler klasik, yani sökülebilen tapaları olan, veya bakımsız (maintenance-free) tip olabilir. Bütün jel akümülatörler sızdırmaz, bazıları ise valf düzeneklidir, bu valfler akümülatör içinde az miktarda pozitif basıncın kalmasını sağlar. AGM akümülatörler “kuru” olarak da bilinir, çünkü içindeki elyaf %95 oranında sülfürik asite doymuştur.Hemen hemen tüm AGM akümülatörler sızdırmaz ve valf düzeneklidir (VRLA - Valve Regulated Lead-Acid) yani Valf Düzenekli Kurşun-Asit olarak bilinirler).

    Standart Kurşun-Asit (Sulu) Akümülatörler

    Klasik kurşun-asit akümülatörler, kullanılmadıkları takdirde bir günde % 0.5-1.5 oranında kendi kendilerine deşarj olur. Yüksek sıcaklıklarda bu oran daha da fazladır. Çeşitli elektrik devreleri de sürekli akım çekerek akümülatörün kaynaklarının harcanmasına katkıda bulunur. Uzun sure kullanılmadan bekletilen motosikletlerin akümülatörleri, her 3 haftada bir şarj edilmelidir.

    Akümülatörün kullanılmadan veya bakım yapılmadan 1 aydan fazla bekletilmesi, içindeki kurşun plakalar üzerinde kalıcı olarak kurşun sülfat oluşması için yeterlidir. Bu madde akümülatörün şarj kapasitesini azaltmaktadır ve telafisi mümkün değildir.
    Şarj işlemi sırasında her zaman elektrik tesisatı akümülatörün kutup başlarından sökülmeli, veya 12V güç soketinden BMW Motorrad şarj cihazı (Parça No: 71 60 7 688 864) ile şarj işlemi yapılmalıdır.

    Standart kurşun-asit akümülatörlerin elektrolit düzeyi düzenli olarak kontrol edilmeli, gerekiyorsa elektrolite arıtılmış su eklenerek düzeyin her zaman min-max işaretleri arasında olması sağlanmalıdır.

    Jel Kurşun-Asit Akümülatörler

    Bu akümülatörlerde, elektrolitin akümülatör içinde sabit kalmasını sağlamak amacıyla elektrolitin içine jelleştirici bir madde eklenmiştir. Jel akümülatörlerin çoğunda havalandırma kanalları yerine tek yönlü valfler bulunur, bunlar oluşan gazların tekrar suya dönüşmesini sağlar. Kırılma durumunda dahi elektrolit dökülmez. Jel akümülatörlerin şarj gerilimi, şarj sırasında gaz oluşumu nedeniyle pil haznelerinin hasar görmesini önlemek amacıyla, standart ve AGM akümülatörlere göre daha düşüktür. Klasik bir otomotiv şarj cihazı ile bir jel akümülatörnün şarj edilmesi, akümülatöre kalıcı hasar verebilir.

    BMW Motosikletlerde Akümülatör Bakımı

    Jel tip akümülatörlerin kapaklarında tapalar bulunmaz. Asit yoğunluğu ölçülemez ve saf su eklenemez. Jel akümülatörler kapalıdır ve hiç bir koşulda açılmamalıdır. Ayrıca drenaj çıkışı da yoktur, belirli bir iç basınç değerinde açılan basınç emniyet valfi vardır. Buradan asit çıkışı olmaz. Jel akümülatörlerin gövdesi gri renktedir ve standart akümülatörler gibi şeffaf değildir.

    Akümülatörün motosiklet üzerine takıldığı ancak kullanılmadığı durumlarda jel akümülatör en az 3 haftada bir kez şarj edilmelidir. Sadece net bir şekilde jel akümülatörler için uygun olduğu belirtilen şarj cihazları kullanılmalıdır.

    Jel akümülatörler maksimum 14.4 V şarj gerilimine sınırlı bir sure tabi tutulabilir. 14.4 V veya daha fazla gerilime sürekli tabi tutulan akümülatörler zarar görecektir. Bu, şarj sırasında akümülatör içerisinde çok fazla hidrojen (H2) ve oksijen (O2) oluşmasına neden olur ve bu maddeler su ile yeniden birleşemez. Bu da akümülatör içindeki basıncın aşırı artmasına neden olur. Belirli bir iç basınç değerine ulaşıldığında da basınç emniyet valfi açılır ve gazlar dışarı çıkar. Akümülatör de çalışmaz hale gelir.

    Jel akümülatörler için uygun olduğu açıklanan şarj cihazlarının kullanımı sırasında akümülatörün kutup başlarının motosikletin elektrik tesisatından söküldüğünden kesinlikle emin olunmalıdır, çünkü bu şarj cihazları akümülatörde sülfat giderme işlemi yapar ki bu sırada sınırlı bir süre için şarj voltajı 15.5 V değerine çıkar. Bu da kontrol ünitelerinin ve diğer elektrik/ elektronik komponentlerin tamamen arızalanmasına neden olur !

    AGM (Absorbed Glass Matt) Akümülatörler


    AGM akümülatörler, ana çalışma prensibi olarak normal kurşun-asit akümülatörlere benzemektedir. En önemli fark, AGM akümülatörlerde, plakalar arasındaki sülfürik asitin tamamen Boron-Silikat cam lifi postundan yapılmış ayraçlar arasında olmasıdır.
    AGM akümülatörler de Jel akümülatörler gibi sızdırmazdır, ve elektrolit veya su ilavesi gerektirmezler.
    AGM akümülatörler, normal kurşun-asit akümülatörleri şarj edebilen şarj cihazları ile şarj edilebilirler.
    Akümülatörün motosiklet üzerine takıldığı ancak kullanılmadığı durumlarda AGM akümülatör en az 3 haftada bir kez şarj edilmelidir.

    AGM akümülatörün avantajları:
    Bu akümülatörlerde, şarj sırasında oksijen gazı negatif plakalara transfer edilir, burada hidrojen ile tekrar birleşir. Bu birleşme işlemi %99 oranında verimlidir, dolayısıyla neredeyse hiç su kaybı olmaz. Şarj etme gerilimi de standart kurşun asit tipte olduğu gibidir, dolayısıyla standart tip akümülatörleri şarj eden cihazlarla şarj edilebilirler. İç direnç değeri çok düşük olduğu için, yüksek şarj ve deşarj akımlarında neredeyse hiç ısınma olmaz.

    Akümülatöre Asit Eklenmeli mi?


    İçine bir kez asit konmuş bir akümülatöre hiçbir zaman tekrar asit eklenmemelidir. Standart tiplerde elektrolit seviyesi düzenli olarak kontrol edilmeli, gerekiyorsa arıtılmış su eklenmelidir.
    Motosikletimin Akümülatörünün Şarj Durumunu Nasıl Kontrol Edebilirim?
    Standart tiplerde şarj durumu en hassas olarak bir hidrometre ile elektrolit yoğunluğu ölçülerek anlaşılabilir. Genel olarak da şarj durumu bir voltmetre kullanılarak akümülatörün açık devre gerilimi ölçülerek kontrol edilebilir. Açık devre gerilimi en az 12.7 Volt olmalıdır (Açık devre gerilimi ölçümü: Akümülatöre herhangi bir devre bağlanmamış olmalı ve ölçüm öncesinde de yaklaşık bir saat kadar akümülatör kullanılmamış ve şarj edilmemiş olmalıdır).

    Motosikletimi Çalıştırmak İçin Başka Bir Akümülatörden Nasıl Takviye Yapabilirim?

    DİKKAT: Akümülatörlerde patlayıcı gazlar bulunur. Bu yönergeler patlama / yanma tehlikesini en aza indirmek için verilmektedir. Kıvılcım, alev kaynaklarını ve sigaraları her zaman akümülatörlerden uzak tutunuz. Takviye alınacak akümülatörün gerilimi motosikletinizin akümülatörü ile aynı olmalıdır.
    Takviye işlemi sırasında mutlaka koruyucu gözlük kullanınız ve akümülatörlere temas etmeyiniz. Hasarlı bir akümülatörü kullanmayınız, takviye kablolarını bağlamadan önce mutlaka her iki akümülatörü de Borusan Otomotiv inceleyiniz. Akümülatör tapalarının sıkıca kapalı olduğundan emin olunuz. Takviye akümülatörü başka bir araç üzerinde ise her iki aracın birbirine temas etmemesine dikkat ediniz ve kontak kilitlerinin kapalı olmasını sağlayınız. Bütün elektriksel donanımın (farlar, müzik sistemi, ısıtma elemanları vs.) kapalı olmasını sağlayınız.

    Aşağıdaki adımları sırasıyla uygulayınız:

    1. Artı (+) takviye kablosunu boş akümülatörün artı (+) terminaline bağlayınız.
    2. Artı (+) takviye kablosunun diğer ucunu takviye akümülatörünün artı (+) terminaline bağlayınız.
    3. Eksi (-) takviye kablosunu takviye akümülatörünün eksi (-) terminaline bağlayınız.
    4. Son bağlantı olan, “eksi (-) takviye kablosu – boş akümülatörün olduğu araç” bağlantısını; akümülatör, karbüratör veya yakıt sistemlerinden uzak bir noktada aracın şasisine (bazı motosikletlerde bunun için özel takviye bağlantı noktası bulunur) yapınız. Böylece takviye akümülatörü – marş motoru arasındaki elektriksel direnç en aza indirilmiş olur.
    5. Her iki kablonun da araçların hareketli parçaları (fan, kayış, zincir vs.) ile temas etmediğinden emin olunuz.
    6. Motoru çalıştırınız ve kabloları ters sıra ile sökünüz.

    Bakım ve Şarj İşlemi:

    * Önce güvenlik: Akümülatör üzerinde çalışırken koruyucu gözlük ve eldiven kullanınız. İyi havalandırılmış bir ortamda çalışınız. Akümülatör içindeki gazlar patlayıcıdır, alev ve kıvılcım kaynaklarını akümülatörden uzak tutunuz. Cilt ile temas durumunda bol su ile yıkayınız ve gerekiyorsa bir hekime başvurunuz.
    * Motosikletin elektrik tesisatını veya bir şarj cihazını akümülatörden ayırırken, önce eksi (-) terminali, sonra da artı (+) terminali sökünüz. Takma işlemi ise bunun tersi sırada yapılmalıdır.
    * Standart kurşun-asit akümülatörlerde şarja başlamadan önce elektrolit seviyesinin uygun olduğundan emin olunuz.
    * Akümülatörü ve motosiklette bulunduğu yeri temiz tutunuz. Kir ve asit kalıntıları akümülatörün gereğinden çok daha çabuk boşalmasına neden olabilir. Akümülatörün dış yüzeyi su ve sabun ile temizlenebilir.
    * Akümülatör terminallerini düzenli olarak temizleyiniz, bağlantıların sıkılığını kontrol ediniz. Oksitlenme olması durumunda, terminaller tel fırça kullanılarak temizlenebilir. Terminalleri oksitlenme ve korozyondan korumak amacıyla da asit içermeyen koruyucu malzeme (örneğin vazelin) kullanılabilir.



    Şarj:

    * Güç soketi üzerinden şarj işlemi, sadece BMW Motorrad şarj cihazları ile yapılabilir.
    BMW Motorrad Akümülatör Şarj cihazı:
    Bütün BMW Motosikletlerde kullanılabilir (Standart, AGM ve Jel akümülatörlere uygundur, tampon şarj özelliği vardır.
    Parça No:
    71 60 7 688 864


    Temin etmek için lütfen Borusan Otomotiv Yetkili Bayilerine başvurunuz.
    * Sıradan (BMW olmayan, piyasadan alınan) bir şarj cihazı ile sadece akümülatörün kutup başları üzerinden şarj işlemi yapılabilir (asla motosikletin 12V güç soketinden akümülatör şarjı yapılmamalıdır). Ancak bu işlem sırasında aracın elektrik tesisatı mutlaka akümülatörden ayrılmalıdır. Aksi takdirde aracın kontrol üniteleri zarar görebilir.
    * Jel akümülatörlere uygulanması gereken şarj gerilimi standart akümülatörlerden farklı olduğu için, sıradan (BMW olmayan) bir şarj cihazı ile jel akümülatör şarjı yapılmak isteniyorsa, mutlaka cihazın “jel akümülatörler için uygun olup olmadığı” kontrol edilmelidir. Uygun olmayan bir cihaz ile yapılan şarj akümülatöre zarar verecektir.
    * Şarj cihazının tampon şarj (trickle charge) işlemi yapıp yapamadığı kontrol edilmelidir. Tampon şarj özelliği olmayan cihazlar, şarj olduktan sonra akümülatörden ayrılmalıdır. Aksi takdirde akümülatör zarar görecektir.
    * BMW Motosikletlerin akümülatörlerinin şarjı için en pratik çözüm, BMW Motorrad Akümülatör Şarj Cihazı kullanmaktır. Bu sayede akümülatör tipi ne olursa olsun motosikletin güç soketinden şarj yapılabilir, şarj cihazının tampon şarj özelliği olduğu için araç üstünde bırakılabilir.
    * Açık devre gerilimi 10.8 Volt’tan düşük ise, motosikletin güç soketini kullanmak yerine elektrik tesisatını ayırarak şarj işlemini doğrudan akümülatör kutup başlarından yapmak uygun olacaktır. Bu durumda da yukarıda belirtilen şarj cihazı ile birlikte akümülatör terminal adaptörü kullanılmalıdır:Akümülatör terminal adaptörü:
    Parça No:
    61 70 7 690 235


    * Ayrıca açık devre gerilimi 3.5 Volt’un altına inmiş olan akümülatörler standart şarj cihazları ile şarj edilemeyebilir.

  4. #564
    a vagrant - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Haziran 2006
    Motosikleti
    Yamaha Tenere XT660 ZA
    Alıntı apn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba;
    Dün tekrar inceledim bende levha mevcut. Çamurluğun sparişini verdim ve bu gün geldi. Montajını kendim yaptım, gerçi miraz modifiye etmek gerekiyor 4 adet civata mevcut altlarına pul koyup ayarlamak gibi... Lastiği çevirdim temas yok ama daha süremedim motoru sanırım bi problem yok...
    Hayırlı olsun. Kazasız belasız sürüşler diliyorum. Parçanın faydasını muhakkak göreceksiniz.
    The Venturer

  5. #565
    mslck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2007
    Şehir
    sivas, istanbul,
    Motosikleti
    F650 GS
    Arkadaşlar merhaba, düzgün iyi durumda sorunsuz bmw orjinal yan çantalarımı satıyorum ihtiyacı olanlar için ilanın linki;

    http://www.sahibinden.com/bmw_f_650_...XQQdisplayitem
    kısmetindir gezdiren yer yer seni...

  6. #566
    a vagrant - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Haziran 2006
    Motosikleti
    Yamaha Tenere XT660 ZA
    Alıntı mslck adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar merhaba, düzgün iyi durumda sorunsuz bmw orjinal yan çantalarımı satıyorum ihtiyacı olanlar için ilanın linki;

    http://www.sahibinden.com/bmw_f_650_...XQQdisplayitem
    Özel mesaj kutunuzu kontrol eder misiniz?
    The Venturer

  7. #567
    apn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ağustos 2009
    Motosikleti
    BMW F650 GS DAKAR
    Merhaba arkadaşlar;
    Yeni BMW sahibi olarak çözemediğim unsurlardan bir tanesi daha

    Motorun ABS sisteminin nasıl devre dışı bırakılacağını ve tekrar devreye sokulacağını bulamadım. Sanırım gidonun üzerindeki ABS düğmesine belli bir sn. basılı tutmak gerekiyormuş. Bir arkadaş söylemişti, yanlışlıkla devre dışı kalmasın diye belli aralıklarla basılıyormuş sanırım. Birde motor çalışır vaziyetteyken değilde kontak açık çalışmaz vaziyetteyken yapılıyormuş. Kesin bilgim olmadığından bozmamak için sizelre sormak istedim...

  8. #568
    a vagrant - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Haziran 2006
    Motosikleti
    Yamaha Tenere XT660 ZA
    Alıntı apn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba arkadaşlar;
    Yeni BMW sahibi olarak çözemediğim unsurlardan bir tanesi daha

    Motorun ABS sisteminin nasıl devre dışı bırakılacağını ve tekrar devreye sokulacağını bulamadım. Sanırım gidonun üzerindeki ABS düğmesine belli bir sn. basılı tutmak gerekiyormuş. Bir arkadaş söylemişti, yanlışlıkla devre dışı kalmasın diye belli aralıklarla basılıyormuş sanırım. Birde motor çalışır vaziyetteyken değilde kontak açık çalışmaz vaziyetteyken yapılıyormuş. Kesin bilgim olmadığından bozmamak için sizelre sormak istedim...
    Vites boşta ve kontak açık, birkaç saniye basılı tutun. Tekrar etkin hale getirmek için de; düğmeye basıp bırakın. Etkisiz hale getirdiğinizde, uyarı ışığı yanıp söner.
    Dikkat etmeniz gereken şey; vites boşta olacak ve motor çalışmayacak. Kontak açık olması lazım.
    Bir dipnot: bende ABS hep açık. Bence fazla kurcalamayın. Önemli olan sensörlerini her kullanımdan sonra kontrol etmeniz.
    Keyifli sürüşler.
    The Venturer

  9. #569
    apn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ağustos 2009
    Motosikleti
    BMW F650 GS DAKAR
    Alıntı a vagrant adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Vites boşta ve kontak açık, birkaç saniye basılı tutun. Tekrar etkin hale getirmek için de; düğmeye basıp bırakın. Etkisiz hale getirdiğinizde, uyarı ışığı yanıp söner.
    Dikkat etmeniz gereken şey; vites boşta olacak ve motor çalışmayacak. Kontak açık olması lazım.
    Bir dipnot: bende ABS hep açık. Bence fazla kurcalamayın. Önemli olan sensörlerini her kullanımdan sonra kontrol etmeniz.
    Keyifli sürüşler.
    Selamalar;
    Bilgiler için teşekkürler. Sensörleri nasıl kontrol edeceğim acaba? Nelerden etkilenir? Sensörler tekerin göbeğinde bulunan delikli plakaya bakan siyah çubuklarmıdır?
    Sorular belki basit gelebilir kusurabakmayın böyle bir motoru ilk defa kullanıyorum ve tanımak istiyorum. yanlış bişey yapmamak için.
    Tekrar teşekkürler.

  10. #570
    a vagrant - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Haziran 2006
    Motosikleti
    Yamaha Tenere XT660 ZA
    Alıntı apn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selamalar;
    Bilgiler için teşekkürler. Sensörleri nasıl kontrol edeceğim acaba? Nelerden etkilenir? Sensörler tekerin göbeğinde bulunan delikli plakaya bakan siyah çubuklarmıdır?
    Sorular belki basit gelebilir kusurabakmayın böyle bir motoru ilk defa kullanıyorum ve tanımak istiyorum. yanlış bişey yapmamak için.
    Tekrar teşekkürler.
    Eğer offroad kullanıyorsanız, tozda çamurda çok gidiyorsanız, sensörler bunlardan çabuk etkileniyor. Bunlar plastik algılayıcılar ve içlerinde hassas devreler var siz her fren yaptığınızda taş toz çamur disk arasında sıkışıyor ve ezebiliyor tabiki bu dediğim şeyler herzaman olacak diye birşey yok. Her geziden sonra oraları temizlemeniz kâfi. Dediğim gibi paniğe gerek yok.
    The Venturer

  11. #571
    apn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ağustos 2009
    Motosikleti
    BMW F650 GS DAKAR
    Selamalar Arkadaşlar;
    Geçen gün hava filitresini temizlemek için açtım ve yırtık olduğunu gördüm. Sanırım bakım esnasında takarken olmuş. Plastik hava odası toz kum olmuş. Servise sordum içindeki yağ sayesinde motora kir ulaşmaz dedi. Bu arada yeni hava filitresi olarak K&N aldım performansı arttırdığını duymuştum. Ben kullandığımda elle tutulur bi fark göremedim acaba yüksek devirlerdemi fark ettirir? Performansın yanında yakıt sarfiyatına nasıl etkisi olur? Birde Benim motorun yakıt tüketimi şehir içi genellikle 4 bin deviri geçmeden kullandığımda 4 lt kadar yaktı bu normalmidir?

  12. #572
    mslck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2007
    Şehir
    sivas, istanbul,
    Motosikleti
    F650 GS
    Alıntı apn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selamalar Arkadaşlar;
    Geçen gün hava filitresini temizlemek için açtım ve yırtık olduğunu gördüm. Sanırım bakım esnasında takarken olmuş. Plastik hava odası toz kum olmuş. Servise sordum içindeki yağ sayesinde motora kir ulaşmaz dedi. Bu arada yeni hava filitresi olarak K&N aldım performansı arttırdığını duymuştum. Ben kullandığımda elle tutulur bi fark göremedim acaba yüksek devirlerdemi fark ettirir? Performansın yanında yakıt sarfiyatına nasıl etkisi olur? Birde Benim motorun yakıt tüketimi şehir içi genellikle 4 bin deviri geçmeden kullandığımda 4 lt kadar yaktı bu normalmidir?
    Seçime saygı duymakla beraber K&N hakkında fikrimi söylemek isterim. Bu tip ekipmanları alırken iyi hesaplamak ve araştırmak gerekiyor inşallah faydasını görürsün. Ömür boyu garantili demelerine rağmen, filtrenin bakımı için temizleme ve tekrar yağlama olaylarını da düşünürsen artı filtrenin fiyatını, filtrenin kendini amorti etmesi baya uzun bir süre alıyor. Performansa gelince hava girişinde yapacağın değişiklik için çıkışında da yani egzosda da değişiklik yapmalısın diye duymuştum. Yakıt sarfiyatın normal sanırım. Benim önceki 2000 model f 650 6 litre yakıyordu Yeni gelen 2004 ün 2. depoyu bitirmesini bekliyorum sarfiyat bilgisi için. Tabi sarfiyat kullanıma ve trafiğe göre çok değişkenlik gösteriyor. Saygılar. Kazasız belasız...
    kısmetindir gezdiren yer yer seni...

  13. #573
    a vagrant - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Haziran 2006
    Motosikleti
    Yamaha Tenere XT660 ZA
    KN hava filtresi de altı üstü sünger. Kesinlikle performansa bir katkısı yok. Uzun ömürlülüğü de tartışılır. Ben de KN hava filtrelerinje kafayı takmıştım fakat birtakın araştırmalardan sonra, çok daha iyi filtrler olduğunu gördüm fakat arkadaşımızın da yazdığı gibi bunların spreyleri, yağları derken; boynuz kulağı geçiyor. En iyisi, periyodik bakımlarda filtreyi değiştirmek ve 5000 km'de bir muhakkak hava tutturmak. Hava şnorkeli içinde yağ olması normal bir durum. Fakat bu yağ filtre edilemeyen tozun çok azını tutabilir. Bunu siz de görebilirsiniz. Şnorkeli sökün, ve elinizi tankın içine doğru sokun, tozu taşı hissedebileceksiniz hava duvarı çeperlerinde. En iyisi kaliteli filtre ve periyodik değişim, 5000 km'de de hava ile temizleme. Yakıtınız normal.
    Hepimize keyifli sürüşler.
    NOT: Katalizatörü iptal ederek bir miktar performans artırmak mümkün.
    The Venturer

  14. #574
    apn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ağustos 2009
    Motosikleti
    BMW F650 GS DAKAR
    Evet, malesef filitrenin yırtıldığını görünce bende normal filitre aradım ama yolda kaldığım için kn almak zorunda kaldım. Hava duvarı çeperlerini de iyice temizledim umarım bi sorun yaşatmaz.
    Bilgiler için çok teşekkürler...

  15. #575

    Üyelik
    11 Mayıs 2006
    Şehir
    Bodrum
    Motosikleti
    '04 DAKAR - '08 CygnusRS
    arkadaşlar, elimde fazladan 93-99arası F650 için yeni orijinal bmw orta sehpa ve tüm twin spark 650ler için DR8EIX tipi, kutusunda,sıfır NGK iridium bujiler mevcut. almak isteyen arkadaşlar özelden mesaj atabilirler...

  16. #576
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    23 Temmuz 2007
    Alıntı a vagrant adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    KN hava filtresi de altı üstü sünger. Kesinlikle performansa bir katkısı yok. Uzun ömürlülüğü de tartışılır. Ben de KN hava filtrelerinje kafayı takmıştım fakat birtakın araştırmalardan sonra, çok daha iyi filtrler olduğunu gördüm fakat arkadaşımızın da yazdığı gibi bunların spreyleri, yağları derken; boynuz kulağı geçiyor. En iyisi, periyodik bakımlarda filtreyi değiştirmek ve 5000 km'de bir muhakkak hava tutturmak. Hava şnorkeli içinde yağ olması normal bir durum. Fakat bu yağ filtre edilemeyen tozun çok azını tutabilir. Bunu siz de görebilirsiniz. Şnorkeli sökün, ve elinizi tankın içine doğru sokun, tozu taşı hissedebileceksiniz hava duvarı çeperlerinde. En iyisi kaliteli filtre ve periyodik değişim, 5000 km'de de hava ile temizleme. Yakıtınız normal.
    Hepimize keyifli sürüşler.
    NOT: Katalizatörü iptal ederek bir miktar performans artırmak mümkün.
    filtreyi hava tutarak temizlemek bana göre son derece hatalı bir çözüm,Gözenekler yüksek basınçla zedeleniyor.Kağıt filtre kirlendiyse tek çare değiştirmektir.

  17. #577
    a vagrant - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Haziran 2006
    Motosikleti
    Yamaha Tenere XT660 ZA
    Alıntı apn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet, malesef filitrenin yırtıldığını görünce bende normal filitre aradım ama yolda kaldığım için kn almak zorunda kaldım. Hava duvarı çeperlerini de iyice temizledim umarım bi sorun yaşatmaz.
    Bilgiler için çok teşekkürler...
    Bir sorun olmaz. Mesele filtrenin öteki tarafıdır. Hava şnorkelinde zaten toz duman ne ararsanız mevcut. Sınır kapısı görevini filtreler halleder.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:53 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:50 ----------

    Alıntı savaskayan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    filtreyi hava tutarak temizlemek bana göre son derece hatalı bir çözüm,Gözenekler yüksek basınçla zedeleniyor.Kağıt filtre kirlendiyse tek çare değiştirmektir.
    Filtre çerçevesi tarafından sıkılan hava ki onda da yeterli tazyik en iyisi; hiçbir şey yapmaz. Ancak çok yakından ve saatlerce çok yüksek hava zedeleyebilir.
    The Venturer

  18. #578
    Ates_Hirsizi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    KTM 690 SMC
    Birkaç mesaj gördüm ama tatminkar bir cevap bulamadığım için yineliyorum:

    Bu dakar'lara nerden orta sehpa buluruz bileniniz var mı? (aman touratech, louis.de demeyin dostlar)

    kazasız sürüşler...

  19. #579
    a vagrant - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Haziran 2006
    Motosikleti
    Yamaha Tenere XT660 ZA
    Alıntı Ates_Hirsizi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Birkaç mesaj gördüm ama tatminkar bir cevap bulamadığım için yineliyorum:

    Bu dakar'lara nerden orta sehpa buluruz bileniniz var mı? (aman touratech, louis.de demeyin dostlar)

    kazasız sürüşler...
    Size tavsiyem; sahibinden.com'daki çıkmacılarla irtibata geçin. Muhakkak bulursunuz.
    The Venturer

  20. #580
    azgurbuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Eylül 2007
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Bianchi 21 Vites
    Alıntı a vagrant adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Vites boşta ve kontak açık, birkaç saniye basılı tutun. Tekrar etkin hale getirmek için de; düğmeye basıp bırakın. Etkisiz hale getirdiğinizde, uyarı ışığı yanıp söner.
    Dikkat etmeniz gereken şey; vites boşta olacak ve motor çalışmayacak. Kontak açık olması lazım.
    Bir dipnot: bende ABS hep açık. Bence fazla kurcalamayın. Önemli olan sensörlerini her kullanımdan sonra kontrol etmeniz.
    Keyifli sürüşler.
    Ben motor çalışırken düğmeye uzun süre basarak kapatıyorum ama bazen inat ediyor ve kapanmıyor. Tekrar açmak için kontağı kapatıp tekrar açıyorum. Düğmeye basıp tekrar açmayı ilk defa duydum.
    ABS'yi arazi dışında kapatmak bencede güvenli değil. Ama arazide ABS açık gitmek kafa göz yarabilir (youtube'da bir 1200GS'in yokuş aşağı inişi vardı, görseniz bir daha ABS açık araziye girmezsiniz)


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler