Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Mz Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1241
    osaday - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2007
    Şehir
    Ayvalık
    Motosikleti
    1957 BMW R26 / MZ 1971 ES 175 / Mz 251 Sporstar 98
    sinan kardeşim çok teşekkürler paylaşımın için gerçektenn çok yararlı oldu motorun perfonmasini etkiliceğine eminim walla çok mutlu ettin beni burdan buji dioz bosh ngk dioz modeli belli olmadan verio adamlar )

    ngk b8hs bize lazım olan sanirim 2 adet ayvalıkte zor bulunuyor bunlar

    http://www.tekneyatmalzemeleri.net/c...mrk=142&slmt=2

    daki siteden alsam marin filan diye geçio gerçi 2 tane var ama sonuçta ngk b8hs problem çıkarmı sence? çok teşekürler paylaşm içinn

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:30 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:25 ----------

    Alıntı MZ781 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Osaday;Peder bey motoru tam koruma altına almış bu arada.Makine çok güzel ayrıca.Bı güne kadar bu şekilde kalması takdire değer.
    çok teşekkürlerr

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:01 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:30 ----------

    arkadaşlar birşey sormak istiyormm

    251 sporstarda benim ön keçeler patlak :/ nasil değiştiriceğim konusunda fikri olan varmı tarif edermisiniz çok zorlarmi beni burda 50tl demişlerdide hazır sokukken ben yapsam daha mantıklı gibi duruo nasil geçe alıncak bide sökümü filan nasil söken arkadaşlar bi detaylı tarif ederseniz çok sevinriimmm


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #1242
    kashmar54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mayıs 2008
    Şehir
    sakarya
    Alıntı osaday adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    251 sporstarda benim ön keçeler patlak :/ nasil değiştiriceğim konusunda fikri olan varmı tarif edermisiniz çok zorlarmi beni burda 50tl demişlerdide hazır sokukken ben yapsam daha mantıklı gibi duruo nasil geçe alıncak bide sökümü filan nasil söken arkadaşlar bi detaylı tarif ederseniz çok sevinriimmm
    daha önce anlatmıştık.direksiyonun altındaki maşanın somunlarını açacaksın
    amortisörün yaylarını çıkartıyorsun.alt maşayı yukarı doğru kaldırıyon (yani amortisör kapanıyo/kısalıyo)
    maşanın altından 10-11 olması lazım tam hatırlamıyom lokmayla açacan.
    bu arada üst delikten bir demir çubukla bastıracan.yuvarlak bi keçe var
    eskisini görünce aynısından alırsın.

    [COLOR="Silver"]

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 03:06 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 02:54 ----------

    [IMG] Uploaded with ImageShack.us[/IMG]
    "Son gün olmasın dostum, çelengim top arabam;
    Alıp beni götürsün tam dört inanmış adam!”

  3. #1243
    MZ781 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mayıs 2010
    Şehir
    ZSCHOPAU
    Motosikleti
    MZ ETZ 251/1993 , Bajaj Boxer 150
    Ben kendi formülümü yazayım.Ön tekeri çıkarıyorum.lokma anahtar ile amortisör silindiri alt yuvasındaki somunlarıda çıkartıyorum.eski yağı boşalt,temizle,yenisini koy ve tak.Hah burda ki püf nokta şu Kashmar54 ünde belirttiği gibi vede servis kitabında yazdığı şekliyle bu alt somunların iyi sıkılması gerekir.Yani demir çubukla basmak gerekir diye şekilde yazmasının amacı da bu.Bunu sağlamak için amortisör silindirine yağı koyduğumda tabi keçesinide değiştiriyorum yavaşça ön milin içine sokuyorum,bu arada işaret parmağım alt yuva deliğini tıkamış vaziyette.Bu haliyle gelen yağın basıncını net şekilde hissediyorum.Alt kısımdaki pul pistonun((alttan sökülecek somun un üstündeki geniş pul şekildeki) dibe geldiğini anladığım anda çok yavaş şekilde bunu da aşıyorum.ve silindiri yerleştiriyorum.Şimdi püf nokta şu:Motorun üzerine birini oturtarak bende dizim vasıtasıyla silindiri kaldırabileceğim en üst seviyeyeye kaldırarark alt yuvadaki somunu sıkıyorum.Bçylece "üstten demirle bastırılacak "dediğimiz mil dönmeden somun tam anlamıyla sıkılmış oluyor. Zaten amaç ta bu.Unutmadan en alttaki yağın çıkmamasını sağlayan küçük conta eski ise değiştirin.Bunu klingirik conta ile kendiniz keserekte yapabilirsiniz.

  4. #1244
    sinan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2004
    verdiğin linkteki yerdende alabilirsin dikkat ettiysen iki zamanlı bujisi yazıyor NGK koduda doğru aynı buji yani, istersen ngk türkiye ofisiyle de irtibata geçebilirsin ben bulamadığımda kendilerinden istemiştim göndermişlerdi orjinal ngk buji fişide istemiştim sanırım onun kodu LB05F U_Karabiyik@ngk.com.tr

    Alıntı osaday adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sinan kardeşim çok teşekkürler paylaşımın için gerçektenn çok yararlı oldu motorun perfonmasini etkiliceğine eminim walla çok mutlu ettin beni burdan buji dioz bosh ngk dioz modeli belli olmadan verio adamlar )

    ngk b8hs bize lazım olan sanirim 2 adet ayvalıkte zor bulunuyor bunlar

    http://www.tekneyatmalzemeleri.net/c...mrk=142&slmt=2

    daki siteden alsam marin filan diye geçio gerçi 2 tane var ama sonuçta ngk b8hs problem çıkarmı sence? çok teşekürler paylaşm içinn

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:30 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:25 ----------



    çok teşekkürlerr

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:01 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:30 ----------

    arkadaşlar birşey sormak istiyormm

    251 sporstarda benim ön keçeler patlak :/ nasil değiştiriceğim konusunda fikri olan varmı tarif edermisiniz çok zorlarmi beni burda 50tl demişlerdide hazır sokukken ben yapsam daha mantıklı gibi duruo nasil geçe alıncak bide sökümü filan nasil söken arkadaşlar bi detaylı tarif ederseniz çok sevinriimmm

  5. #1245
    osaday - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2007
    Şehir
    Ayvalık
    Motosikleti
    1957 BMW R26 / MZ 1971 ES 175 / Mz 251 Sporstar 98
    kashmar54 & MZ781

    verdiğiniz bilgiler için çoook teşekkürler gerçekten geçmiş konularda görmemiştim :$ uğraştırdım belki sizi ama gerçekten çok süper oldu benim için teşekkür ederimmm

    sinan

    çok saol bende mail atiyorum şimdi adamlara onlarla itibat kurup istemek daha mantıklı gibi geldi çook teşekkürlerr

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:00 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:44 ----------

    Sinan kardeşim ngk nin sitesini detaylıca bi inceledim

    http://www.ngk.com.tr/VX_bujileri.1870.0.html

    vx bujisi almaya karar verdim 71 mz es 175/2'ye çünkü tam bu problem için üretilmiş bizdede aynisi var hatta bi sorunu var makinenin ondan bujiyi yağlıyor kurum bağlıyor filan tam bizim sorunumuza yönelikmiş VX bujisi bi deneyim diyorum 251 mz içinde B8HS alıcam şimdi itibata geçiyorum tesekkürler tekrarr

  6. #1246
    MZ781 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mayıs 2010
    Şehir
    ZSCHOPAU
    Motosikleti
    MZ ETZ 251/1993 , Bajaj Boxer 150
    vites değiştirme milinin dibinden çok az miktarda yağ sızıntısı var.Uzun uğraşlardan sonra zor topladım makineyi.Nerde hata yaptım veya göremedim bilmiyorum.Tekrar açmak şu an çok zor geliyor bana.Neden olabilir?Ne yapabilirim?Şu an için sorun keyfe keder düzeyinde ama,hastalık işte

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:22 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:33 ----------

    Birde ayak koyma demiri bulabilirmiyim?Yardımcı olacak arkadaş varsa sevinirim.Zira bulamadım buralarda:(

  7. #1247

    Üyelik
    16 Nisan 2003
    Alıntı MZ781 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    vites değiştirme milinin dibinden çok az miktarda yağ sızıntısı var.Uzun uğraşlardan sonra zor topladım makineyi.Nerde hata yaptım veya göremedim bilmiyorum.Tekrar açmak şu an çok zor geliyor bana.Neden olabilir?Ne yapabilirim?
    Eğer çok azsa, yere damlamıyorsa hiç elleme.

    Ama birkaç günde yağı eksiltecek kadar damlama yapıyorsa şöyle yapabilirsin:
    -Vites pedalını sök sadece mil kalsın.
    -Dişli kutusundaki yağı boşalt.
    -Hiçbiryeri sökmeden sadece keçeyi sök.Nasıl yapıcam dersen, keçenin üzerine 2 tane vida sık, vidaların kafasından 2 pense yada elinde hangi alet varsa onunla çek gelsin.Yada kendin daha iyi bir yöntem bulabilirsin çalışırken.Demek istediğim o keçe parçalanarak çıkacak, başka yolu yok.
    -Yeni keçeyi takarken keçenin dış çevresine ve vites miline silikon gres sür.Mobilin zincir yağlama spreyi var, o da olur.

    Keçeyi elinde örnekle gidersen sanayide rulmancı dükkanları olur, orada bulabilirsin.

  8. #1248

    Üyelik
    28 Mart 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    97 mz251,2005 jinlun 150,2003 seyhan 251
    motordan gazla doğru orantılı olarak bi vuruntu sesi geliyo tak tak tak şeklinde.mz'i olan bi arkadaşım aynı sorundan ustaya götürdüğünde devirsiz kullanımdan dolayı krank bilyası ses yapıyo bi sorun olmaz demiş.hiç bilgisi olanınız varmı arkadaşlar.doğrumudur.yada ne olabilir başka.uzun yola gidicem 1 ay sonra.bi sorun çıkarırmı ki.

  9. #1249
    MZ781 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mayıs 2010
    Şehir
    ZSCHOPAU
    Motosikleti
    MZ ETZ 251/1993 , Bajaj Boxer 150
    Jawa teşekkürler...bende birisinin bunu demesinden korkuyordum

  10. #1250

    Üyelik
    29 Mayıs 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    MZ 301 1998 MODEL
    slm arkadaşlar aranıza yeni katıldım.
    benim arabam oldugu halde gittim bir tane MZ 301 aldım hastalık işte. şimdi o motoru parçalayıp yeniden toplayacagım zaman zaman fotolarını ekleyeceğim.bir tanıdıgım krom kaplamacı ile çok samimi ona krom kaplamaları yaptıracagım.sanra gerisini boyatım devammmm.bakalım nasıl olacak.

  11. #1251
    MZ781 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mayıs 2010
    Şehir
    ZSCHOPAU
    Motosikleti
    MZ ETZ 251/1993 , Bajaj Boxer 150
    Bir dakika hiç bir yeri sökmeden sadece keçeyi sök.Bunu biraz daha açarmısın jawa;anlayamadım olayı?

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 11:35 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 11:22 ----------

    Pardon anlaşıldı şimdi

  12. #1252

    Üyelik
    16 Nisan 2003
    Krom kaplama ile ilgili olarak; bazı motorlarda görüyorum silindir petekleri krom kaplama yaptırılıyor, çok yanlış! Silindir peteklerinin ısı iletimi engelleniyor.Krom kaplı petekler yada kat kat boya atılmış silindirler daha fazla hararet yapar, motorun ömrünü kısaltır.Silindiri mümkünse boyamamak en güzeli.Bkz: bmw silindirleri, yada diğer pekçok motor.

    Zaten krom olan yerleri yenilemek elbette iyi birşey ona diyecek sözüm yok.

  13. #1253

    Üyelik
    28 Mart 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    97 mz251,2005 jinlun 150,2003 seyhan 251
    arkadaşlar 2dir yazıyorum.yokmu fikri olan biri...
    kalkışta motor boğuluyor geç alıyor.tek kişi neysede 2 kişi ufak bi rampada boğuluyor ve stop ediyorr.sebebi ne olabilir.yardım lütfennn.

  14. #1254
    Sergeant - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mayıs 2006
    Şehir
    İST
    Motosikleti
    2005 kle, 2007 kymco ck
    Alıntı sabrigul adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar 2dir yazıyorum.yokmu fikri olan biri...
    kalkışta motor boğuluyor geç alıyor.tek kişi neysede 2 kişi ufak bi rampada boğuluyor ve stop ediyorr.sebebi ne olabilir.yardım lütfennn.
    bir kez kalktıktan sonra devrini alınca güzel gidiyormu yoksa çekiş her zamanmı düşük, ayrıca devirli kullanıyormusun motoru yani ne zamandır mz kullanıyorsun ?

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 02:28 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 02:17 ----------

    Alıntı Sergeant adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bir kez kalktıktan sonra devrini alınca güzel gidiyormu yoksa çekiş her zamanmı düşük, ayrıca devirli kullanıyormusun motoru yani ne zamandır mz kullanıyorsun ?
    hocam ikidir yazıyorum deyince cevap vereyim dedim soruna ama sen yazana kadar ben yatıyorum üzgünüm
    Now the world is gone. Im just one.

  15. #1255

    Üyelik
    27 Nisan 2010

    1990 mz 150

    1990 senesinde sıfır mz almıştım bodrum gezsi yaptım inanılmaz keyifli bir motordu orjinal alman olanları sonra burda bir firma yapmaya başladı motor bozulmaya başladı eski kalitesi düştü

  16. #1256

    Üyelik
    16 Nisan 2003
    Alıntı sabrigul adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar 2dir yazıyorum.yokmu fikri olan biri...
    kalkışta motor boğuluyor geç alıyor.tek kişi neysede 2 kişi ufak bi rampada boğuluyor ve stop ediyorr.sebebi ne olabilir.yardım lütfennn.
    Önce hava filtresini kontrol etmek lazım.Temiz değilse yada filtre değiştireli çok olduysa yeni filtre takılmalı.Aynı şekilde benzin filtresi varsa (bazen harici olarak hortuma takılıyor) buna da bakmak lazım.Eskiyse değiştirmeli.Son olarak karbüratör kontrol edilmeli.Yanlış hava ayarı yada tıkalı bir yerler olabilir.Doğru hava ayarı nedir diye sorma, bende bilmiyorum.Karbüratörle aram iyi değil.

  17. #1257

    Üyelik
    28 Mart 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    97 mz251,2005 jinlun 150,2003 seyhan 251
    Sergeant Nickli Üyeden Alıntı bir kez kalktıktan sonra devrini alınca güzel gidiyormu yoksa çekiş her zamanmı düşük, ayrıca devirli kullanıyormusun motoru yani ne zamandır mz kullanıyorsun kalkışta boğulma yaşıyorum.devrini alınca gidiyor.


    motoru yeni aldım.ama daha önce 97 model kullandım 2 sene kadar.bu 2003 model.97 modelde aldığım verimi bunda alamıyorum.

  18. #1258
    MZ781 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mayıs 2010
    Şehir
    ZSCHOPAU
    Motosikleti
    MZ ETZ 251/1993 , Bajaj Boxer 150
    Sabrigül;kanımca debriyaj balataları yenilenecek.

  19. #1259

    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    Sen bana bakma ben rüzgar gibiyim
    Motosikleti
    Yamaha Ybr 2011'Siyah
    Merhaba Beyler ,

    Bir Orjinal Mz etz 301 i Bu hale getirmek için tahminen kaç tl Harcamak gerekir ? Ve bu ilandaki motorda değişen parçalar Hangileridir ? Yardımcı olabilicek Arkadaş Varsa Yardım bekliyorum Orjinal mz etz 301 alıp bunun Aynısını yapmayı düşünüyorum

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...u-mz-301/detay

  20. #1260

    Üyelik
    29 Mayıs 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    MZ 301 1998 MODEL

    arkatekere disk

    arkadaşlar slm

    bende 301 çelik jantlı mz var arka tekeri disk fren yapabilirmiyim.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)

Bu Konudaki Etiketler