Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Mz Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #2981
    585858 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Eylül 2011
    Şehir
    sivas
    Motosikleti
    BMW 1955 r25 Mz 1990 251 Honda cb 125 e
    Alıntı MZ781 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    585858 motor filan indirme.Karşılayan kısımda yine kulakçık.Yalama olmuştur. 12-13 yıldız anahtarını ortadan kestim.13 lük kısmının içine arap yapıştırıcısını sürüp 13 somunu içine yapıştırdım.Sağ dan daracık alana sokup karşısından sıktım oldu bittti.Anahtar da orda kaldı.Eğerki birgün indirirsem kulakçığı yenilerim.
    MZ Cİ SONER Dostum muhtemelen karbüratör hava ayarın iyi değil.Anlatman ona benziyor.tabikide silindirden olma ihtimali de var ama burdan bir şey demem mümkün değil.En azında karbüraör ayarına bir baktır.
    Size zahmet biraz daha açıklayıcı olursa sevinirim dedikleriinzi tam anlayamıyorum.
    ZEMHERİ!


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2982

    Üyelik
    09 Nisan 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 650 Haojue 150-9 Mz 301
    Alıntı MZ'Cİ SONER adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sağol arkadaşım yardımın için ben bunla ilgili epeyce uğraştım dediklerinin hepsini anladım tel benzin havuzundaki memede şamandıranın ortasında olanda(başka meme göremedim) tek tel var toplu iğnenin ince olanından çok teller denedim büyük olunca motor yerinden kalkmıyor aslında saçma bişey gibi geliyor bu tel işi bana ama yinede yapıyorum genelde yüksek viteslerde düşük gazda gidiyorum faydası yok senin dediğin gibi karbüratördeki benzinle nekadar gittiğini ölçüp teli değiştirip tekrar ölçerim ama vites değiştirme ve gazlamalardan dolayı değişiklikler olur gibime geliyor aynı yerlerde aynı viteste gitmek lazım bunu yaparsam bi sonuç alırım bu arada sende mz mi var profilinde 301 var yazıyor onun yakıtı nasıl sen ne değişiklikler yapıyorsun motorda yardımların için sağol..

    kardeş benim mz 100km de 4lt yakıyor ben rektefe yaptırdım yakıt için çok önemli, aşınmışsa ne yaparsan yap yakıtı düşüremezsin bujinin ateşleme yapan yeri mutlaka beyaz yada açık kahve rengi olmalı az yakması için oda ancak ateşleme ve karbüratör ayarının iyi olası gerekiyor. mz in az yakması için silindir sağlam olacak ateşleme ve karbüratörde düzgün ayarlı ise hiç bir mz çok yakmaz.Mz ile binlerce km yaptım çok yaktığını hiç görmedim rektefe yaptırana kadar tabi. Bende hala mz var tertemiz orjinal alman olarak duruyor. ben motoruma üst kapak taşalaması elektronik ateşleme (keeway arn ateşleme beyni takılı) bing 84 karbüratör var.

    senin motor teli biraz büyüttüğünde kalkmıyor aldığında da çok yakıyorsa şunu deneya memeyi 110 luk memeile değiştir yada memeyi komple havya ve lehim teli kullanarak tıka ve çapı 1 mm olan matkap ucu ile del delemzsen de matkap ucunun düz kısmı meme içinde kalacak şekilde lehim yap sonra pense ile çevirerek çıkar ben öyle yaptım iğne ortada ne uzun ne kısa numaram 543 473 38 08 istersen buradan arayabilirsin senin motor kaç model ne zamandır sende kaç km de temiz mi

  3. #2983
    MZ781 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mayıs 2010
    Şehir
    ZSCHOPAU
    Motosikleti
    MZ ETZ 251/1993 , Bajaj Boxer 150
    Alıntı 585858 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Size zahmet biraz daha açıklayıcı olursa sevinirim dedikleriinzi tam anlayamıyorum.
    Şöyle: Karşılayan kısmıda kulakçık. Yalama olmuştur. Oraya bir somunu el ile indirmek zor karşıdan cıvatasını sürüp sıkabilmen için. Çok Dar yani. Bunu aşmak için somunu bir şeyle sıkıştırıp oraya nazikçe sürüp karşısından sıkmak gerekiyor. Hadise bundan ibaret. Ben 13 lük anahtarı feda ettim yani. Sen başka bir yöntemde bulabilirsin.

  4. #2984

    Üyelik
    09 Mart 2014
    Şehir
    ZONGULDAK
    Motosikleti
    MZ 251
    Alıntı atomhamdi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kardeş benim mz 100km de 4lt yakıyor ben rektefe yaptırdım yakıt için çok önemli, aşınmışsa ne yaparsan yap yakıtı düşüremezsin bujinin ateşleme yapan yeri mutlaka beyaz yada açık kahve rengi olmalı az yakması için oda ancak ateşleme ve karbüratör ayarının iyi olası gerekiyor. mz in az yakması için silindir sağlam olacak ateşleme ve karbüratörde düzgün ayarlı ise hiç bir mz çok yakmaz.Mz ile binlerce km yaptım çok yaktığını hiç görmedim rektefe yaptırana kadar tabi. Bende hala mz var tertemiz orjinal alman olarak duruyor. ben motoruma üst kapak taşalaması elektronik ateşleme (keeway arn ateşleme beyni takılı) bing 84 karbüratör var.


    senin motor teli biraz büyüttüğünde kalkmıyor aldığında da çok yakıyorsa şunu deneya memeyi 110 luk memeile değiştir yada memeyi komple havya ve lehim teli kullanarak tıka ve çapı 1 mm olan matkap ucu ile del delemzsen de matkap ucunun düz kısmı meme içinde kalacak şekilde lehim yap sonra pense ile çevirerek çıkar ben öyle yaptım iğne ortada ne uzun ne kısa numaram 543 473 38 08 istersen buradan arayabilirsin senin motor kaç model ne zamandır sende kaç km de temiz mi
    kardeşim sağol öncelikle motordan bilgi vereyim istersen motor 1992 model dayım bunu sıfır almış 92 den beri motor bizde işe gidip gelmekte kullamıyordu araba alınca binmek istemedi bende ondan aldım 5 senedir biniyorum temiz mi derken eli ayağı yeterince düzgün kilometreler haric çalışmayan aksam yok herşeyi orjinal çalışmayan kilometreler,karbüratör dahi ilk karbüratörü o yüzden karbüratörün aşınmasından şüpheleniyorum,benden 2 sene önce çekiş düşmesi nedeni ile 1 kere iyi bir ustada rektefe görmüş karbüratöre dediğini yapayım bakalım ne olacak çok şey denedim az yakıt için sebebi sağlam bi motor sanayi yüzü görmüyor boş zamanımda ararım seni en son ihtimal 100 liraya karbüratör alıcaz şansa kalıyor artık

  5. #2985

    Üyelik
    30 Nisan 2014
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    MZ ETZ 125
    Merhaba arkadaşlar. Uzun bir süre sonra yine sorularımla geldim. 2 ay önce aldığım 1992 model alman yapımı MZ 125 imi söke taka sorun yaşaya yaşaya iyice özümsedim artık. Kendime bile şaşıyorum. Sorunlarım krank kilitlenmesiyle başladı. Daha sonra şase yamukluğu ve şimdi de çok fazla benzin yakması ile devam etti. Krank değişirken usta sekmanları da yeniledi. ancak çok yakmaya devam etti. Sorunun karbüratörden kaynakladığını düsünerek söktüm. İngilizce kullanma va bakım kılavuzunun tamamını okudum. Adamlar o zamanlar için gerçekten çok büyük emek harcayarak hazırlamışlar. Gerekli bütün bilgiler var. Neyse kılavuzda yazanlarla göre benim şamandıranın değerleri pek tutmuyordu. Yakıt seviyesinin ayarının motora giren hava-yakıt karışım oranını doğrudan etkilediğini de yine kılavuzdan öğrendim. Değerler +-1 mm hata payı ile veriliyor. Yani şamandıra ayarında 1 mm bile çok önemli. Sonunda kılavuzda yazan değerlere göre orjinal karbüratörünün şamandırasını ayarladım. Ayar yapmadan önce çoğunuz gibi benim yakıt tüketimim de çok yüksekti. İnanın 100 km de 5,5 lt olan yakıt, ayar sonrası 4,4 lt ye düştü. İki ölçümü de öyle 1 ya da 2 litre benzinle değil depoyu fulleyip öyle yaptım. Ancak bu düşüş de beni memnun etmedi. Türkiye de bildiğim ve araştırdığım yerlerden orjinal karbüratör sordum ama bulamadım. Hepsinde Taiwan malı muadiller var. Sonunda ebay'dan polonya malı orjinalin bire bir ölçülerinde yeniden yapılmış ve alıp kullananların memnun kaldığı bir satıcıdan yeni sıfır bir karbüratör aldım. Takıp denediğimde motor tam gaz yemez oldu. Gazı %75 e kadar güzel yedi ama %76 dan sonra motor boğulmaya başladı ek olarak 2 kişi ile 50 km/h süratin üzerine çıkamaz oldum. hava ayarını yapamadığımı düşünerek ustaya götürdüm. Tam 2 gün uğraştı. platin ve mekzefeyi, bujiyi değitirdi ama nafile, yine olmadı. En son artık piston yatağın aşınmış ve sıkıştırman zayıf, rektefiye yapmamız lazım dedi. Sonra usta kendi hurdalığından eski bir Mz in üzerindeki BVF karbüratörü benimkine taktı. Motor sanki yeniden doğdu. 125 cc lik motor 120 km/h hızı oyuncak gibi yapıyordu. Ama yakıtı sormayın tekrar başladığım yere döndüm. Elimde 3 tane karbüratör ve artık gerçekten bıktım. Motosikleti aldığımdan beri uğraşıyorum. Yok mudur bir çare bu yakıt meselesine.

    Saygılarımla

  6. #2986

    Üyelik
    09 Mart 2014
    Şehir
    ZONGULDAK
    Motosikleti
    MZ 251
    Alıntı MuZip adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba arkadaşlar. Uzun bir süre sonra yine sorularımla geldim. 2 ay önce aldığım 1992 model alman yapımı MZ 125 imi söke taka sorun yaşaya yaşaya iyice özümsedim artık. Kendime bile şaşıyorum. Sorunlarım krank kilitlenmesiyle başladı. Daha sonra şase yamukluğu ve şimdi de çok fazla benzin yakması ile devam etti. Krank değişirken usta sekmanları da yeniledi. ancak çok yakmaya devam etti. Sorunun karbüratörden kaynakladığını düsünerek söktüm. İngilizce kullanma va bakım kılavuzunun tamamını okudum. Adamlar o zamanlar için gerçekten çok büyük emek harcayarak hazırlamışlar. Gerekli bütün bilgiler var. Neyse kılavuzda yazanlarla göre benim şamandıranın değerleri pek tutmuyordu. Yakıt seviyesinin ayarının motora giren hava-yakıt karışım oranını doğrudan etkilediğini de yine kılavuzdan öğrendim. Değerler +-1 mm hata payı ile veriliyor. Yani şamandıra ayarında 1 mm bile çok önemli. Sonunda kılavuzda yazan değerlere göre orjinal karbüratörünün şamandırasını ayarladım. Ayar yapmadan önce çoğunuz gibi benim yakıt tüketimim de çok yüksekti. İnanın 100 km de 5,5 lt olan yakıt, ayar sonrası 4,4 lt ye düştü. İki ölçümü de öyle 1 ya da 2 litre benzinle değil depoyu fulleyip öyle yaptım. Ancak bu düşüş de beni memnun etmedi. Türkiye de bildiğim ve araştırdığım yerlerden orjinal karbüratör sordum ama bulamadım. Hepsinde Taiwan malı muadiller var. Sonunda ebay'dan polonya malı orjinalin bire bir ölçülerinde yeniden yapılmış ve alıp kullananların memnun kaldığı bir satıcıdan yeni sıfır bir karbüratör aldım. Takıp denediğimde motor tam gaz yemez oldu. Gazı %75 e kadar güzel yedi ama %76 dan sonra motor boğulmaya başladı ek olarak 2 kişi ile 50 km/h süratin üzerine çıkamaz oldum. hava ayarını yapamadığımı düşünerek ustaya götürdüm. Tam 2 gün uğraştı. platin ve mekzefeyi, bujiyi değitirdi ama nafile, yine olmadı. En son artık piston yatağın aşınmış ve sıkıştırman zayıf, rektefiye yapmamız lazım dedi. Sonra usta kendi hurdalığından eski bir Mz in üzerindeki BVF karbüratörü benimkine taktı. Motor sanki yeniden doğdu. 125 cc lik motor 120 km/h hızı oyuncak gibi yapıyordu. Ama yakıtı sormayın tekrar başladığım yere döndüm. Elimde 3 tane karbüratör ve artık gerçekten bıktım. Motosikleti aldığımdan beri uğraşıyorum. Yok mudur bir çare bu yakıt meselesine.

    Saygılarımla
    Arkadaşım sen 125 çok yakıyor diyosun ben 251 le ne yapayım ben yakıta çözüm bulamadım inşallah sen bulursun ne yaptıysam olmadı tel koy kalkmıyor benzine yağ at boğuluyor ne yapacağımı bilemedim artık söküp takmaktan karbüratör aşındı motoru değiştir bitsin gitsin az param olsa arkama bakmadan değiştirecem ben ona acıdıkça o bana acımıyor 20 liraya yol gidemez oldum resmen sömürüyor beni ne kadar az binersem o kadar para kalıyor cebime
    elindeki karbüratörler 251 e olursa 1 tane alırım 3-5 veririm hadi kolay gele SAYGILARR..

  7. #2987
    ucanteneke5 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mart 2007
    Şehir
    avcılar istanbul
    Motosikleti
    Super Tenere xt1200z. Actros 1841 megaspais.
    Alıntı MZ'Cİ SONER adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşım sen 125 çok yakıyor diyosun ben 251 le ne yapayım ben yakıta çözüm bulamadım inşallah sen bulursun ne yaptıysam olmadı tel koy kalkmıyor benzine yağ at boğuluyor ne yapacağımı bilemedim artık söküp takmaktan karbüratör aşındı motoru değiştir bitsin gitsin az param olsa arkama bakmadan değiştirecem ben ona acıdıkça o bana acımıyor 20 liraya yol gidemez oldum resmen sömürüyor beni ne kadar az binersem o kadar para kalıyor cebime
    elindeki karbüratörler 251 e olursa 1 tane alırım 3-5 veririm hadi kolay gele SAYGILARR..
    memeye tel tak ama fazla kalın olmasın hava ayarını 1.5 tur yap sorun kalmıyo tam gaz değilde yarım gazla kalk ve ondan sonra gazla.
    bu çözüm değil diyosan arkaya MZ kanuni dört zamanlının dişlisini koy zanedersem 7 diş ufatı kalkış biraz yavaş kalıyo ama benzin çok fazla düşüyo.
    üst kafayı 1 veyat 2 milim aldır tornada sıkıştırma artsın oda etkiliyo.
    MZ den bunlar kalmış aklımda.
    bende en son FUN 301 vardı dişlilerle oynadığımdan 3500 devirde 120 yapıyodu şehir içinde yüzde 3.0 lt. yakıyodu onla 180 000 km yaptım kuryelikte ve sattim.
    Hayat ENDURO yla başlar
    ENDURO yla devam eder
    ENDURO yla biter.

  8. #2988
    Aka - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Temmuz 2010
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    PULSAR 200 NS
    Alıntı MZ'Cİ SONER adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşım sen 125 çok yakıyor diyosun ben 251 le ne yapayım ben yakıta çözüm bulamadım inşallah sen bulursun ne yaptıysam olmadı tel koy kalkmıyor benzine yağ at boğuluyor ne yapacağımı bilemedim artık söküp takmaktan karbüratör aşındı motoru değiştir bitsin gitsin az param olsa arkama bakmadan değiştirecem ben ona acıdıkça o bana acımıyor 20 liraya yol gidemez oldum resmen sömürüyor beni ne kadar az binersem o kadar para kalıyor cebime
    elindeki karbüratörler 251 e olursa 1 tane alırım 3-5 veririm hadi kolay gele SAYGILARR..
    Hala kapıda öylece bekliyor 4 yıldır kullanmadan benim 251.Ama 12 yıl hizmet verdi bana.
    Asından z sine kadar defalarca sökmüş takmışım motoru.
    Rektifiye haricinde mz imi hiç tamirciye göstermedim bir servis beni kazıkladıktan sonra

    Ben Alman karbüratörle haşır neşir olduğum için bing le tanışmadım..
    Ama o bahsettiğin çekiş problemleri gaz kesmeler sadece karbüratörden kaynaklı olmaz.Aldatıyor olabilir..
    Benim tahminim ateşleme sorunu var sende..Platin yada elektronik ateşleme plakasından sağlam birde ayar çekmelisin.
    en azından bundan emin olmalısın.

    MZ ateşleme ayarında çok kimse bilmesede dikkat edeceğin 2 ayar vardır.Seri atak güçlümü kısa yoldamı kullanmak istiyorsun yoksa yumuşak ama uzun yoldamı kullanmak istiyorsun?Biraz farkediyor (tabii yakıt durumunu ben hiç hesap etmedim oda ayrı)

    Bujiyi sök kısa bir tornavida al silindire sok.Bujiyi yine başlığa takıp motorun şasesine değecek şekide koy.Allen anahtarı al dinamoyu kranka bağlayan vidayı döndür.(tabii kontağı açmayıda unutma)

    Bir kaç defa pistonu en üst noktaya çıkar geri al.O sorada ateşlemesine bak bujinin silik bir ateşlememi var yoksa sağlam çakışmı var kontrol et..Piston üst ölü noktaya varmadan milimden daha kısa bir mesafeden önce ateşleme yapıyorsa uzun yol için gayet iyidir.
    Ama piston sıkıştırma yönünden üst ölü noktaya gelmeden 1 milim önce ateşlerse motor daha seri ve güçlü olur.Ateşleme olmasa bile bu noktayı bulduğunda platini gevşetip o noktada çakıncaya kadar döndürürsen ve platin memeleri arasındaki mesafeyi iyi ayarlarsan MZ nin ateşleme ayarı ile çok farklı çekiş imkanı olduğunu göreceksin.Hatta platini sıkılı ama çok sıkılı değilken motoru çalıştır sonrada platin plakasını aşağı yukarı döndürmeyi dene milimden kısa vuruşlarla.Ve platini yaklaştırma uzaklaştırmayı dene. motor temposundan farkedersin bazı şeyleri.
    Hatta yan kapağı kapamadan yaptığın ayarları denersin.Çekişine bakarsın yapa yapa bulursun en sonunda

    Ben yapa yapa 5 dk lık iş gibi anlattım ama kolay gelsin

  9. #2989
    ucanteneke5 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mart 2007
    Şehir
    avcılar istanbul
    Motosikleti
    Super Tenere xt1200z. Actros 1841 megaspais.
    MZ in en ideail ateşleme aralığı 2 veya 2.2 mm.dir bende halen saati var bujinin yerine takıp ufak ampulle yapıyodum tam milimetrik oluyo bidaha tut tutabilirsen
    1 mm. gibi yaparsan seriliği kaybolur daha fazla yakar bide 3 mm gibi yaparsan ters çalışma oluyo yani geri geri gider öyle düşen çok arkadaş oldu

  10. #2990

    Üyelik
    30 Nisan 2014
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    MZ ETZ 125
    Alıntı MZ'Cİ SONER adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşım sen 125 çok yakıyor diyosun ben 251 le ne yapayım ben yakıta çözüm bulamadım inşallah sen bulursun ne yaptıysam olmadı tel koy kalkmıyor benzine yağ at boğuluyor ne yapacağımı bilemedim artık söküp takmaktan karbüratör aşındı motoru değiştir bitsin gitsin az param olsa arkama bakmadan değiştirecem ben ona acıdıkça o bana acımıyor 20 liraya yol gidemez oldum resmen sömürüyor beni ne kadar az binersem o kadar para kalıyor cebime
    elindeki karbüratörler 251 e olursa 1 tane alırım 3-5 veririm hadi kolay gele SAYGILARR..

    Mrb Mz ci soner. 3-5 sorun değil ben sana karbüratörü bedava da veririm ama benim sorunumu çözmedikten sonra senninkini hiç çözmez. Bende artık bu yakıt meselesi takıntı ya da saplantı gibi birşey oldu. Eninde sonunda çözeceğim ama nasıl bende bilmiyorum. En son yapılan hava ve şamandıra ayarından sonra motorun maşallahı var 70 km de 4,9 lt (25 tl)yaktı (36 kuruş/km). Yeminle işten çok tamirciye gidiyorum. Ateşleme ile ilgili yazılanları okudum. Benim motorumun ateşleme de bir sorunu olduğunu sanmıyorum. Bugun sabah karbüratöre tel taktık ama boş viteste 7000 devirin üzerine çıkınca boğuluyor, gaz yemiyor. platin ve mekzefe yeni takıldı. Ben artık silindir ve pistondan şüpheleniyorum. Başka da bakacağım bir yer kalmadı. Rektefiye yaptıracağım ve sonucu paylaşacağım. Yabancı sitelerde okuduklarıma göre mz lere Mikuni karbüratör de takılıyorumuş. Deneyenler hem yakıt sarfiyatından hemde performanstan gayet memnun. Benim memlekette yamaha rx 115 var. Onun karbüratörü de mikuni ve çok memnundum. Eğer nasip olurda yakıt konusunu halledebilirsem Ramazan bayramına Mz 125 le gitmeyi düşünüyorum. Orjinal çanta demirine kadar aldım. Motorun çalışmayan hiçbirşeyi yok ama yakıt konusu beni yedi bitirdi. Rektefiyeden sonra orjinal BVF 22N-2 karbüratörün yerine Mikuniyi de takıp deneyeceğim. Ama kurtuluşu yok bu sorunu çözeceğim.

    Yaşadıklarımı burda paylaşıyorum çünkü Mz gibi bir motorun samanlıklarda hurdalıklarda çürümesi, çin malları ile kıyaslanması beni çok derinden üzüyor. Edindiğim deneyimler le bura da bir mz daha yollara dönse benim için kardır. Parasından pulundan geçtim. Zaten şu ana kadar yaptığım masrafla iyi bir mz daha alırdım. Ama motorumu seviyor ve kullanmak istiyorum. Ünlü bir düşünür demişki dünya da 3 tür deli vardır. birincisi akıl hastası olanlar, ikincisi motosiklet kullananlar üçüncüsü ise mz kullananlar

  11. #2991

    Üyelik
    01 Ekim 2007
    Motosikleti
    mz 251
    vallahi muzip arkadaşım sana hayran kaldım ben de bir kaç sene önce senin gibi düşünüyordum mz gibi bir efsane felan diyorum ama acı gercek şu ki mz devri kapandı yakıt parça anlamayan bakmayan ustalar vs vs ancak senin benim gibi meraklıları biniyor bu da sabır sevgi işi merak işi benim motorun bakımlarını ben kendim yapıyorum ama ilginç benim motor 1 litreyle 35 km gidiyor 98 251 mz ama komple orjinal oynanmamış sökülmemiş tamamıyla orjinal makina bir de motora manyetör takıp dene platin ve meksefeyi sök at akü derdi de kalmaz ateşleme sorunu felan da kalkar yakıt ta düşer kolay gelsin soruların olursa ben buradayım

  12. #2992

    Üyelik
    09 Mart 2014
    Şehir
    ZONGULDAK
    Motosikleti
    MZ 251
    Alıntı MuZip adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mrb Mz ci soner. 3-5 sorun değil ben sana karbüratörü bedava da veririm ama benim sorunumu çözmedikten sonra senninkini hiç çözmez. Bende artık bu yakıt meselesi takıntı ya da saplantı gibi birşey oldu. Eninde sonunda çözeceğim ama nasıl bende bilmiyorum. En son yapılan hava ve şamandıra ayarından sonra motorun maşallahı var 70 km de 4,9 lt (25 tl)yaktı (36 kuruş/km). Yeminle işten çok tamirciye gidiyorum. Ateşleme ile ilgili yazılanları okudum. Benim motorumun ateşleme de bir sorunu olduğunu sanmıyorum. Bugun sabah karbüratöre tel taktık ama boş viteste 7000 devirin üzerine çıkınca boğuluyor, gaz yemiyor. platin ve mekzefe yeni takıldı. Ben artık silindir ve pistondan şüpheleniyorum. Başka da bakacağım bir yer kalmadı. Rektefiye yaptıracağım ve sonucu paylaşacağım. Yabancı sitelerde okuduklarıma göre mz lere Mikuni karbüratör de takılıyorumuş. Deneyenler hem yakıt sarfiyatından hemde performanstan gayet memnun. Benim memlekette yamaha rx 115 var. Onun karbüratörü de mikuni ve çok memnundum. Eğer nasip olurda yakıt konusunu halledebilirsem Ramazan bayramına Mz 125 le gitmeyi düşünüyorum. Orjinal çanta demirine kadar aldım. Motorun çalışmayan hiçbirşeyi yok ama yakıt konusu beni yedi bitirdi. Rektefiyeden sonra orjinal BVF 22N-2 karbüratörün yerine Mikuniyi de takıp deneyeceğim. Ama kurtuluşu yok bu sorunu çözeceğim.

    Yaşadıklarımı burda paylaşıyorum çünkü Mz gibi bir motorun samanlıklarda hurdalıklarda çürümesi, çin malları ile kıyaslanması beni çok derinden üzüyor. Edindiğim deneyimler le bura da bir mz daha yollara dönse benim için kardır. Parasından pulundan geçtim. Zaten şu ana kadar yaptığım masrafla iyi bir mz daha alırdım. Ama motorumu seviyor ve kullanmak istiyorum. Ünlü bir düşünür demişki dünya da 3 tür deli vardır. birincisi akıl hastası olanlar, ikincisi motosiklet kullananlar üçüncüsü ise mz kullananlar
    Kardeşim bizim burada bu motordan anlayan yok motorcu var ama 2 zamanlıdan çakmıyorlar şansıma anlayan tek kişi buldum oda işinin ehli benim karbüratör ısınınca sapıtıyor artık ömrü tükenmiş dedim ya ilk karbüratörü daha denemek te fayda var denemeden karbüratör almak istemiyorum seninki 251 e olursa ben sana kargo parasını havale yapar adresi veririm istersen inan bende senin gibi hurdalıkta jawa-mz gördüğüm zaman özellikle internette içim gidiyor bu aralar binemiyorum motora 1 litre uzun yolda ne kadar gittiğini ölçüp paylaşacağım bakalım ne olacak karbüratörü ayarlarsak sevinirim kardeşim...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:16 ----------

    Alıntı mzcı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    vallahi muzip arkadaşım sana hayran kaldım ben de bir kaç sene önce senin gibi düşünüyordum mz gibi bir efsane felan diyorum ama acı gercek şu ki mz devri kapandı yakıt parça anlamayan bakmayan ustalar vs vs ancak senin benim gibi meraklıları biniyor bu da sabır sevgi işi merak işi benim motorun bakımlarını ben kendim yapıyorum ama ilginç benim motor 1 litreyle 35 km gidiyor 98 251 mz ama komple orjinal oynanmamış sökülmemiş tamamıyla orjinal makina bir de motora manyetör takıp dene platin ve meksefeyi sök at akü derdi de kalmaz ateşleme sorunu felan da kalkar yakıt ta düşer kolay gelsin soruların olursa ben buradayım
    mzcı kardeş 1 ltreyle 35 kilometre gidiyorsa öpte başının üstüne koy bizim mz inde ilk sahibiyiz rektefeden başka bişey görmedi ama platinli olduğu için mi yakıt fazla bilemedik 35 kilometreyi saaatte kaç km ile gidiyorsunuz düşük devirlermi yoksa yüksek devirdemi gidiyorsunuz.

  13. #2993

    Üyelik
    01 Ekim 2007
    Motosikleti
    mz 251
    ben 3500 devri geçmiyorum sakin kullanıp sıkıştırmıyorum maksimum 3500 de vites degiştiriyorum herkesin tarzına uymaz sakin ve nazik kullanıyorum hiç rektefe olmadı orjinal silindir piston o şekilde 35 km gidiyor 60 70 km yi geçmiyorum şıkıştırmsam 110 120 km yapsan 20 25 km anca gider ancak daha fazlasını yakmaz yakıyorsa problem vardır ben burada tam tamına 45 yıllık eski bir usta buldum normalde onun yanındaki ustalar bakıyor amaa benim motora kendisi bakıyor ayarını bakımını hiç sıkıntı yok

  14. #2994

    Üyelik
    30 Nisan 2014
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    MZ ETZ 125
    Bugün tekrardan motorun eski orjinal karbüratörünü taktım. şu anda performansı gayet güzel. Yarın yeni bir usta duydum oraya gideceğim. Bu ustadan pek randıman alamadım. Bir buçuk aydır gidip geliyorum hiçbir sonuç alamadım. Motorun ateşleme sisteminin yakıt üzerinde çok önemli olduğunu bende biliyorum ama uygun fiyatlı bir manyeto(elektronik ateşleme) sistemi bulamadım. Yabancı sitelerde Mz ve jawa lara elektronik ateşleme sistemi üreten VAPE adlı çek cumhuriyeti üzerimi ürünler var ancak fiyatları çok fazla 350 - 400 tl civarında. O nedenle vazgeçtim şimdilik ama ilerde ateşleme sisteminde sorun yaşarsam almayı düşünüyorum ya da uygun fiyata bildiğiniz bir yerden de olabilir. Yakıt konusunda tabiki de motorun tamamen orjinal olması çok önemli ama sürekli kullandığınız bir motorla bugun olmasa da yakın bir gelecekte orjinal parça problemi yaşanacaktır.Benim amacım da zaten kendi problemim üzerinden bir çoğumuzun yıllar boyunca edindiği tecrübelerle performanstan çok da taviz vermeden yakıt tüketimini en aza indirmek ve kararlılığı sağlamak. Karbüratör memesine tel tak falan demeyin çünkü o zaman motor mz olmaktan cıkıyor. Şu anda yapacağım tek şey kaldı o da rektefiye. Yarın inşallah onu da halledip sonucları yazacağım. Herkese iyi sürüşler.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:28 ----------

    Merhaba arkadaşlar, sizlerle bugun yasadıklarımı paylaşmak istedim. Civarda herkesin bildiği eski bir mz ustasına gittim. Motorun çok yaktığını söyledim. Önce ustalık icabı galiba bakmak istemedi onlar zaten çok yakar al bir çin malı kurtul o zaman dedi.Önce derdimi bile anlatamadım. Sonra biraz yumuşadı. Mz lerin karbüratörlerinin 10 yıl sonra bozulur bir daha da tutmaz dedi. Karbüratörün değişmesi lazım dedi. Var mı elinde dedim. Son 1 tane var dedi fiyat oldukça yüksek ama aldım taktık. Dönüş yolu 40 km. yola çıkmadan depoyu fullemiştim. Sonra bir daha fulledim. 6,5 TL. Hesap su oldu şimdi agresif kullanımla 2 kişi , 6,5/40=0,162 kuruş. Yani 1 lt yağsız benzin ile 31,7 km. Motorum 92 model alman 150 mz. 4 yıl önce rektefiye olmuş. 2 ay önce krank kolu kilitlendiği için motor açıldı. Hazır açılmışken sekmanları da değiştirmiştik. Başka herhangibir şey yapmış değilim motora. Ama butün bu yaşadıklarımdan çıkardığım sonuç; gerçekten işini bilen hakiki bir usta bulmadıkça motorunuzu götürmeyin. Ufak tefek arızalardan bahsetmiyorum ama sorun motor, krank ya da karbüratör ise mutlaka iyi bir usta şart.

  15. #2995

    Üyelik
    01 Ekim 2007
    Motosikleti
    mz 251
    muzip arkadaşım bence normal yakıt degerlerine ulaşmış hayırlı olsun daha fazla da kurcalama bence ne kadar sökülür takılırsa düzeni kacar alıştıgı ayarda devam ben eskiden forumda çok yazıyor bilgi alışverişinde bulunuyordum ama kimse kalmayınca bırakmıştım arada sorum olursa 16 yıllık mz kullanıcısı olarak yazarım bilgi paylaşımında bulunurum dediğim gibi bende anlarım ustam da süper sorun yok kalbüratörü kaça almıştım bu arada orjinal bıng 84 mü alman ıfa kalbüratörün şu anda

  16. #2996

    Üyelik
    30 Nisan 2014
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    MZ ETZ 125
    Alıntı mzcı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    muzip arkadaşım bence normal yakıt degerlerine ulaşmış hayırlı olsun daha fazla da kurcalama bence ne kadar sökülür takılırsa düzeni kacar alıştıgı ayarda devam ben eskiden forumda çok yazıyor bilgi alışverişinde bulunuyordum ama kimse kalmayınca bırakmıştım arada sorum olursa 16 yıllık mz kullanıcısı olarak yazarım bilgi paylaşımında bulunurum dediğim gibi bende anlarım ustam da süper sorun yok kalbüratörü kaça almıştım bu arada orjinal bıng 84 mü alman ıfa kalbüratörün şu anda
    Özellikle yıllarca bu motosikletleri kullananların paylaşımlarda bulunması çok faydalı olur. Karbüratör olarak benim motorun üzerindeki BVF marka 22N2-2 idi. Son aldığım ise yine BVF 150 cc notora uyumlu olan 24N-2-1 modeli. arada sadece meme yani jet boyutlarında farklılık var. Fiyatı ise 250 lira.

  17. #2997

    Üyelik
    30 Nisan 2014
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    MZ ETZ 125
    Merhaba arkadaşlar,

    Mz 125 im için acil olarak yan çanta ihtiyacım var. Nasip olursa Ramazan bayramına gidiş dönüş 1100 km yol yapmayı düşünüyorum. Piyasada satılan yan çantalar oldukça pahalı. Ayrıca bağlantı parçaları da ayrıca satılıyor. Piyasada satılan mz e uygun yan çanta demirlerinden bende aldım ancak alacağım çanta bu demire uygun olur mu olmaz mı bilemedim. Bu konudaki tecrübelerinize ihtiyacım var. Herkese hayırlı ramazanlar.

  18. #2998

    Üyelik
    09 Mart 2014
    Şehir
    ZONGULDAK
    Motosikleti
    MZ 251
    Selam Arkadaşlar 2 gün önce normal seyir halinde iken motor tekleme yapmaya başladı ve 10 metre sonra stop etti çalıştırmak istedim poflama yapıyor buji ye baktım tırnağa değil yanlara ateşleme yapıyor.yedek buji vardı onu taktım çalıştı devam ettim bu buji şimdi kestimi ne oldu anlayamadım yada neden kesiyor neden poflama yapıyor buji bosch marka orjinal buji demişlerdi internette pek yararlı cevap bulamadım herkese hayırlı ramazanlar.

  19. #2999
    Şahin__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2014
    Şehir
    Kahramanmaraş
    Motosikleti
    99 ModeL Mz etz 251
    Soner NGK buji kullanmanı tavsiye ederim

  20. #3000
    egnkhrmn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Kasım 2012
    Şehir
    istanbul esenyurt
    Motosikleti
    MZ ETZ 251 1990
    Arkadaslar ben toros 12 bujisi aldim canavar gibi vallahi


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)

Bu Konudaki Etiketler