Kötü komşu adamı mal sahibi yapar
Kötü servis adamı motor ustası yapar
CBF 150'nin balata ve kampanalarının ne kadar ömrü kaldığını ya da ömrünü tükettiğini nasıl anlayabiliriz ? Dİskten mutlaka kötü bir ses gelecektir ama kampana da ne olur? Açıklar mısınız?
merhaba arkadaşlar bugün arkadaşın cbf150 motorunun yağını ve zincirini temizledik, ama yağ filtresi varmı yokmu onu bilmiyorum arkadaşın pek fazla bilgisi yok burda size danışmak istedim. tşk ederim.
Yağ filtresi yok.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:12 ----------
Ön fren balatasının durumu dışardan gözle görülebilmekte. Bitip bitmediği. Kaliperin içinde diskin sağ ve solunda..fren sıkıldığında diski sıkıştıran iki ayrı balata vardır. Bu eriyip bittiğinde dışardan dikkatlice bakıldığı taktirde görülebilmekte. Diske çok yaklaşmışsa değiştirmekte fayda var. Orjinal ön fren balatasını 22 bin km. arka fren balatasını ise 30 bin km kullanmıştım. Kullanım tarzına..şehir için dur kalktlı kullanım dağılımına göre bu km. yükselebilir de azalabilir de. Arka fren balatamın bittiğini 30 bin km. de servis bakımına girdiğimde servis söylemişti. Arka balatan bitmiş abi. değiştirelim mi diye. Söylemlerine göre kumpasla balata kalınlığını ölçmüşler..değişmesi gerektiğini söylemişlerdi. Frene basıldığında, arka kampana üzerinde bir ok işsreti vardır. fren kolunun üzerindeki ok..karşı karşıya geldiğinde..fren balatası bitmiş oluyor..aslında böyle ama benim arka fren balatamın daha da erken değişmesi gerektiği söylenmişti.
Elinden gelirse..arka fren balatanın durumunu arka tekerleği sökerekte görebilirsin. Hem aynı zamanda teker göbeği içine dökülmüş balata tozlarını temizler..balatalara ince bi zımpara çekersin..arka frenin de kaymak gibi olur.
http://www.motosuperstore.net/Mts-Ca...i,PR-2022.html Bugün motorum için , lastik tamir kiti aldım 60 tl'ye . Herkese tavsiye ederim , uzun yolda olmazsa olmazlardan .
110 tl'yede kendim için yağmurluk aldım , yolda yağmura yakalanırsak ıslanmayalım diye . http://www.motosuperstore.net/Prosev...e,PR-1635.html
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:32 ----------
Arkadaşlar cbf için angel far düşünüyorum , sizin fikirleriniz nelerdir ? Kullanan tavsiye eden var mı ? Orjinal sarı farlar çok kötü hiç aydınlatmıyor . http://www.sahibinden.com/ilan/yedek...78284599/detay
Aydinlatmasi cok iyi dezavantaji o birsuru kablo,ariza yapma ihtimali yuksek bende vardi arasira yanmiyodu lambasinida degistiremiyon uzun yolda gece bir sorun yaratirsa iste ozaman yandin bende sokup attim orjinalini taktim
sanırım bende pazartesi cbf li olucam daha sık görüşürüz artık
arkadaşlar merhaba motorun depo üstüne ya da direksiyonuna telefon tutucu koymak istiyorum tavsiyeniz varmıdır? Birde hangisi kullanisli olur..telefonum g.mobile da discovery..şimdiden teşekkürler
Zenon cbf in başına beladır. Pişman olmamak adına bence hiç bulaşma. Çok denedim....ama orjinaline geri döndüm.. Zenon işi ile ugraşırken motor..elektirk tesisatı kaynaklı bildiğin yanacaktı neredeyse. En güzeli..çok az akım tüketen led aydınlatma ile orjinal far aydınlatmasını takviye etmek. Ve çok geçmişte de yazım. yine yazayım. Cbf in orjinalde gelen far yükseklik ayarı çok ta kaliteli değil. Far kafası fazla yukarı bakıyor. Aydınlık şiddeti dağılarak iyi performans vermiyor uzunlar dağılıyor.. kısalar ise far kafası yüksekte olduu için çok iyi performans vermiyor.Far yükseklik ayarı güncellenerek (biraz öne eğilmek suretiyle) az da olsa perfomansı iyileştirmek mümkün. Orjinal far ve led aydınlatma takviyesiyle..Kocaeliden gece 4 te yola çıkarak d-100 den Ankara' ya gittim. Vardiyalı çalışıyorum..Gece yolculuklarıda sıklıkla yaparım. Sorun yaşamıyorum. Bence zenon işine hiç girme. Orjinal far aydınlatma tesisatını 50 yerden kesip biçme çalışması yapılması gerekiyor..Orginalini hiç bozma. Balastın..ASngel far ampulün..bozulursa üzülürsün..Ama orjinal farında olsa olsa ampulün patlar..Değiştirirsin olur biter. Bence hiç gerek yok.
Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F
Fren ve kampana soruma cevaplarınız için çok teşekkürler ethemm76 ve sinka251
Burak kardeş. Bu ürünü nereden temin edebilirim??
Hocam ben bu ürünü gittigidiyor.com'dan aldım fakat şuan ilan kapanmış . Başka yerden bulmanız lazım , sahininden com'a bakın belki bulabilirsiniz .
http://www.sahibinden.com/ilan/yedek...77992411/detay Burada telefon tutucunun ölçüleri yazıyor , telefonunuz ile ölçün uyuyorsa alın yoksa başka yerden bulmanız lazım .
Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F
ganga sen bari deme bunu... zenonsuz bir cbf düşünemiyorum...ben zenonu çıkma aldım şansa kalmış bu olay...CİHAN kardeşim sağolsun montajı yaptı..montaj esnası da kendi makinası bende kaldı 1-2 gün...zenon şart ganga orjinal bir halta yaramıyor...ve senin iş ev güzergahı bence Marmaranın en sakat yolu zenonsuz iyi cesaret...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
way metocum benim. bu ne şeref. ilk önce hoşgeldin diyorum..uzun bir zaman sonra
Metecim. ben zenondan gercekten col cektim. zenon kit aldim.. orjinal farin icine uyuyarlamadim. iyi aydinlatma performansi alamadim. bir müddet sonra uzun farlar bozuldu.. motoru yikarken far duyundan su kaçmalar vb. bir mudet boyle kullandim. ama beklediim performansida zaten alamamam kaynakli..hemde mevcut ariza nedeniyle..sökmek istedim. sokerken bi yerden kisa devre yapti.. bi yanik kokulari geldi. bi baktim kablolardan dumanlar cikiyor falan. yani bildigin motor yaniyordu.. tak sök falan orjinal far duyuna hasar verdim. o zaman 60 tl. yan sanayi komple far aldim. taktim. yan sanayi ya..yapacak ya yan sanayiligini mutlaka..gercektn cok kalitesizdi ve far ayari dahi yapamiyordun. dedim boyle olayacak..iyisimi orjinal komple far alayim ben..pk..150 tl. aldim ve full orjinale döndüm.
yani bu bana has bi durum olablir ama..zenonda umduğumu bulamadim. ve toplamda..ugrastigim zamani hic saymiyorum. 260 tl. zarar ettim. su anda led far rakvi em var. gece orjinal farlarim kapali dahi suruş yapabliyorum. fara acma kapama anahtari koydum. kontagi acinca sadece parklar yaniyor.. kisa ve uzunlari ayri ayri istedigim zam acip kapatabliyorum. farlar komple kapaliyken selektor dumesiyle selektor yapabliyorum araba gibi. gunduz orjinal farlarim hep kapali.ledlerim devamli acik. ayrica ledlerin az enerji tuketmesi kaynakli..surus aninda 35 watt tuketen far da kapali oldugundan.. akunun kendini toplamasi..sarji zayifsa kendini sarj etmesi..mutlaka kolaylasacak..belkide aku daha da uzun ömürlu olacak. gunduz sadece ledlerim acik..gunduz fari niyetine. şu andaki aydinlatmamdan gercekten memnunum. sikayetim olsa inan yazarim
zenona ihtiyaç duymuyorum. yine gece vardiyasina işe geldim. sıkıntı yok. elbette cbf e zenon calismasi yaparak..guzel sonuclar alanda var. ama ben şahsen guzel bi sonuc elde edemedim. gece sıklıkla sürüş yapan..far aydinlasinin yetersiz olduunu dusunerek
.kendini guvende hissetmeyen.. elbette..kendi istegi dogrultusunda..far aydinlatmasini..kendi istedigi sekilde iyilestirsin. ben zenondan cani yanan bir örnektim belkide..elbette.. genellemek.. zenon hiç bir cbf te performans vermez. sizi üzer demek doğru olmaz.
---------- Mesajlar birleştirildi - 05:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 04:49 ----------
arkadaslar
gecenlerde.. motorum icin..oringli..tvs apachi orjinal zinciri.. orjinal ön ve arka zincir almistim. motor 48 binde..uzerindeki disliler orjinal.. zincir ise 20 binde degisti. fakat zincirin ömru daha var..ve arka dislidede bir deformasyon yok. elimin altinda set olarak dursun..48 bin oldu..yarin öburgun ..bi kac icinde degistiririm. sonra dusundum. yahu..zincirin daha en az bi 10-20 bin gideri var. arka disli halen sorunsuz. yeni aldiim orjinal disli grubunu ve oringli tvs apaci zincirini erken erken takip yazik etmiyim. 2015 sezon basi takarim diyodum. bi kaç hafta geçti.zinciri temezledim.. yagladim falan.. orta sehpada arka tekeri bi çevireyim dedim..yaw..ön disliden rahatsi edici seviyede.duzensiz bi takir tukur sesler geliyor. yani anormal bi ses. bi bakayim dedim..muhtemelen ön disli bitti dedim kendi kendime..beni değistir diye bagriyor.. bende elimdeki orjinal hazir seti bozmak istemedim. rialliden yan sanayi..ön disli aldim. 2015 sezon basini görsün yeter. neyse..dişli kapagini actim. disliyi söktüm. disli gercekten bitmiş. orjinali ile yan yana koyarak fotografladim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 06:24 ----------
Arkadaşlar..üstteki dişli yeni yan sanayi ön dişli. Alttaki dişli ise.. 48 bindeki orjinal dişli.. deformasyonu görüyorsunuz. Neredeyse dişler v şeklinden u şeklini almış ve dişler zincirin kastırdığı tarafa doğru eğilme göstermiş. Ayrıca.. yeni dişliyi takınca fark ettim. 0.1-0.2 devir-dk. seviyelerinde devir kazanımı gözlemledim. Oda zamanla aşınmadan kaynaklanan..dişlinin çapının ufak oranda düşmüs olması kaynaklı olduğunu düşünüyorum. Yani motor 5. viteste 80 le giderken 6200-6300 devir çevirirken.. şimdi 6000-6100 sevieyerlinde seyrediyor. Sonuçta aktarma organında önemli bir parça değişmiş..motor sanki daha rahat ve akıcı gidiyor. Yani sanki eskiden arkadan küçük bi çocuk tutuyormuşta..artık tutmayı bırakmış gibi.. En iyi kullanımla en iyi şartlarda 30 bin km yi pek geçmemek lazım. en azından ön dişlide.. Orjinali 12 tl. yan sanayisi 7 tl. olan parçayı fazla kullanayım diye fazlaca abartmışım sanırım. Artık ön dişli den.. takır tukur sesler gelmiyor ve sanki sürüş daha bi konforlu bir hal aldı. Devir kazanımım ve motorun daha rahat..akıcı seyretmesi ile birlikte ufak orandada olsa benzin tasarrufu yapacağımı düşünüyorum. Belkide bedavadan fazla benzin yaktık son 10-15 bin km.Hayırlısı. Kurtulduk ya..Ona bakalım
Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)