Selam Cihan
demek döndün dolaştın tilki misali dükkana geri geldin
yeni arkadaşlara
Neden CBF 150 anlatırmısın biraz..
Selam Cihan
demek döndün dolaştın tilki misali dükkana geri geldin
yeni arkadaşlara
Neden CBF 150 anlatırmısın biraz..
Hayırlı olsun Samet kardeşim güle güle ve kazasız belasız kullan inş. Bir günde 470 km mi yaptın yoksa 2. el mi aldın ? Toplam maliyet ne kadar tuttu ? Lastikleri değiştirmeni tasiye ederim . Michelin pilot street olan lastikli bir cbf kullan aradaki farkı anlayacaksın hemen . Led sis farlarıda çok önemli , cbf'in kendi farları beş para etmez gece aydınlatması çok kötü . Buyur buda ledlerin linki buradan alırsın ; http://www.sahibinden.com/ilan/yedek...51348056/detay
Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F
kardeşlerim,abilerim herkeze merhabalar bende CBF kullanıcısıyım aranıza yeni katıldım Tekeriniz Düz Bassın.
Herkese iyi akşamlar. Ethem abi bu gün arka lastiği değiştirdim. Pirelli taktım. Lastik güzel fakat benim devir kaybinda nerdeyse hiç fark olmadı. 0.1 yada 0.2 devir belki kazanmıştır. Nereye gitti koskoca 0.5 devir ben anlamadım. Bir de lastiği taktiktan sonra fren yaparken hız 20 km civarlarina düştüğü sırada bir titreme oluyor. Lastiğin takilisinda bir sikinti mi oldu acaba zamanla düzelir mi ? Yoksa üzerine duseyim mi?
sağ ol teşekkür ederim. evet lastikleri değişmek gerekiyor aklımda. ledleri de ekledim sık kullanılanlara almak lazım
esas konu rodaj. 5. viteste 5bin devirde 60 ile gidiyo şu an. bugün bir yere gittim ama çok yavaş geldi dönüşte 6500 devire felan çıktım ama çıkmasamıydım acaba. 5 bin devir ve altında devam mı eksem şöyle 800 km ye kadar
Hocam rodaj boyunca 5 6 bin devirleri arası kullanın sıkıntı olmaz , bende rodajda hep 5 6 bin devirleri arasında kullandım , genel olarak olarak 5 ve 5500 devirleri arasında kullandım . Rodajdan sonra 60 km hızın 5000 devirden 4500 devire doğru düşecek , motorun torku artacak . Rodaj bitene kadar dip gaz gitme , ani kalkışlar yapma , sakin sakin takıl 1000 bakımından sonra yapıştır ufak ufak .
Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F
önemli değil...önemseme..o hizin düştugünde hisettigin tıkırti..lastigin fazla dişli olmasindan kaynaklaniyor. hizin düştügunde diş tikirtisini hissediyorsun. lastik kullanildikca yumusasin..yola alissin. bendede ayni tepkiyi vermisri..ama 1000-2000 km. seviyelerinde hissetmemeye baslamistim farkettigin tikirtiyi. zaten arkana yolcu aldiinda..o tikirtiyi muhtemelen hissetmeyeceksin. belirli bir muddet sonra da zaten ortadan kalkacak. rahat ol. sorun yok.
devir kazanimi hic olmadi demissin bu konu hakkinsa da yazayim. duz yolda yolcusuz ruzgara karsi bile surus yapsan..devir olmasi gerekenden 0,2-0,3 yuksek seyerediyor. hele birde arkanda yolcu varsa.dahada yukselir. bu her zaman ayni olmaz. duz yolda gidiyorum. hizim 80.. karsidan ruzgar esiyor.yada yolcum var. lastik capi dusik vaziyette. motor 6500 devir ceviriyor. yolcusuzum. ruzgar karsidan esmiyor..duz yoldayim. motor 80 le giderken cevirdii devir 6-6.2 araligina kadar dusunuyor. bayir inerken cikarken farkli olur mesela. lastik hava basinclarinin idealden fazla yada cok olmasi bu devir degerini degisririr. yani kesinlikle motor 80 km-h hizla gittigi..her yol kesiminde yada şartta..zaten ayni devri kullanmaz.bence eski lastiklerinin disleri az ise.simdiki prelli ile en az.. 0,2 devir kazanmis olmalisim. ama lastikleri daha ömru ve disleri varken degistirdiysen..fazla devir kazanimi hissetmemen mümkün.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:58 ----------
geniş taban lasik motorun cecirdii devri degistirmez. motorun ayni hizla giderken cevirdigi devir..sadece lastigin capi degisirse degisir. bendede orjonal ebat lastik var..90-90-18
.. benim motorda 90 km-h la giderken 7000 devir ceviriyor.
Yolcuyla ruzgarla alakali devir artmamasi lazim,ozaman ben debriyaj balatasindan supelenirim sonucta ayni hizla gidiyon devir yukselirse debriyaj kaciriyodur bana pek mantikli gelmedi.
Dişli oranları değişmediği sürece devir/hız denklemi değişmez.
Rodajdan sonra 60 km hızın 5000 devirden 4500 devire doğru düşecek
Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F
Mantıksız ama bende de aynı şey oldu nedense. Gösterge de rodaj yaptı demek ki
Aynı marka aşınmış (dişleri kaybolmuş) lastik ile, aynı marka lasitiğin yenisi arasında devir-hız ilişkisi arasında dişli değişimi kadar olmasa da fark oluyor. 0.2 devir seviyelerinde. Dişli değişiminde görülen devir oranı değişimi dişlinin çapının değişmiş olması sebebiyle oluşuyor. Dolayısıyla aynı mantıkla.. dişleri tam olan lastiğin çapı..dişleri erimiş lastikten daha yüksek olacağından..dişleri erimiş lastiğe nazaran daha düşük devirler çevirebilmekte. Bu farkı her arka lastik değiştirdiğimde fark ediyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:37 ----------
[QUOTE=Rodajdan sonra 60 km hızın 5000 devirden 4500 devire doğru düşecek[/QUOTE]
Bu bilgi yanlış bir bilgi, peki doğru olduğunu idea ediyorsanız..rodajdan sonra.. aynı hız ve aynı viteste devrin neden düşeceğini idea ettiğinizi açıklarmısınız. Size yada deneyiminize göre neden devir düşer rodajdan sonra ?
Valla Ethem hocam yanlış mı doğru mu bilmiyorum ama , benim motorum rodajdayken 5. viteste 60 km hızla giderken 5000 devir çevirirken , rodaj bakımından sonra 5. vites 60 km hızı 4500 devirde yapmaya başladı . Motor rodaj evresindeyken daha torku düşük ve sakindi , rodaj bakımından sonra birazcık güç artışıda oldu çekişte .
Bu arada motorum 6250 km ve hiç subab ayarı yapılmadı , artık ufaktan subab sesi iyice artmaya başladı motor boşta çalışırkende şıkır şıkır sesler gelmeye başladı . 8000 bakımını beklemeli miyim yoksa sadece subab ayarı yaptırmaya mı gitmeliyim ?
Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F
Motor kullandıkça kendine gelir,parçaların birbirine alışmış olması.. rodajın tamamlanmaya başlamış olması kaynaklı ilerki km lerde fazla olmasada performans artışı oluyor. fakat. hız ve aynı hızda çevirdiği devir arasında teknik ve mantık olarak..ilerki km lerde.. devirin aynı hızda daha düşük seyretmesini sağlayacak bence bir sebep yok. Devir tam tersine.. lastiğin ömrü bitme seviyesine ulaşarak dişlerinin neredeyse hiç kalmadığı dönemlerde yükselmeye başlıyor. Şu anda ve motorun yeniyken çevirdiği devirleri mutlaka biliyorsun. Arka lastiği daha erken değiştirmezsen birde 8-10 bin km sonra..motorunun aynı hızda daha yüksek devirler çevirmeye başladığını göreceksin.
Sübap ayarı ile ilgili, 6250 den 8000 bakımına kadar, genelde ufak vitesleri kullandığın şehir içi yolculuklar yaparak.. bu süreç çok uzun olacaksa bence bekleme.. ama ben sıklıkla uzun yol yapıyorum.. 8000 bakımına bi kaç ay içinde giriyorum diyebiliyorsan bence bekleyebilirsin. Sübap sesi aşırı seviyede yüksekse..bence hiç bekleme..inceden belli olmaya başladıysa sorun olmaz.
Valla hocam dedikleriniz doğrudur fakat ben kendi motorumda gözlemlediğim şeyleri söylüyorum size Rodajdayken motorum Samet10 arkadaşımızında dediği gibi 5. vites 5000 devirde 60 yapıyordu , rodajtan sonra 4500 devirde 60 yapmaya başladı . Bakalım samet10 arkadaşımızın rodajı bitince 5. vites 5000 devirde kaç yapacaz göreceğiz .
Subab sesi hafiften çıt çıt çıt vurmaya başladı biraz rahatsız olmaya başladım , hatta motorumdan beni soğutmaya başladı diyebilirim . Biraz takık birisiyimdir böyle şeylere . Subab sesi hiç olmasa daha çok seveceğim motorumu .
Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F
Şu an bu konu içerisinde 7 kullanıcı var. (0 üye ve 7 misafir)