Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #35161
    ethemm76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2007
    Şehir
    Kocaeli-İzmit-Yeşilova
    Motosikleti
    Yuki Snoopy 80cc.
    Alıntı Ezio41 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şuanda motorum tam 2000 km'de subab sesi yok . Yalnızca motor çok ısındığı zaman ara sıra ufak bi şırıltı sesi geliyor . Motor soğukken pek duymuyorum subab sesi . Ama vites boştayken hafif gaz verdiğimde hafif bir şırıltıda geliyor bazen . 4000 km bakımında yaptırırım artık olmadı Motorumun yağını 4000 bin de değişeyim yoksa şimdi mi değişeyim ? Normal şartlar altında kaç bin km'de bir yağ değiştirmek gerekir ? Ben ort. 2000 de bir değişir diye biliyorum . Zincir dişli takımının 12 binde değişmesi biraz erken olmuş . Bende sizin gibi 40 bin km den aşağı değişmediğini biliyorum . Eğer düzgün bir şekilde yağlar ve temizlersek 40 bin km'yi rahatlıkla görür zincir . Bu arada motorum 2 bin km'de ama hala zinciri temizlemedim sadece 500 km'de bir iphone'un zincir yağını kullanıyorum . Biraz dişililer üzerinde pislikler olmaya başladı . Neyle temizlememi önerirsiniz zinciri ? Motoru sakin kullanıyorum redline'a sokmuyorum hiç motoru . Sadece bir keç soktum oda sıfır olduğu için motoru açmak için redline'a soktum onun dışında ort. 100 km hızı geçmiyorum . 80 90 100 km arasında gidiyorum 7 8 bin devir arası . Ort. 400 km ile yedeğe düşüyor depo .
    Zinciri..500 km.yada 400..600 fark etmez. km ye bağlı kalarak, km takip ederek xxxx. km de bir yağlarsak zincir düşlü grubunun ruhuna el fatiha. 50 bin gitmeye niyeti olan zincir dişli gburunu..15-20 binde yenilemeniz gerekir. Neden derseniz..

    Zincir yağlanması ..temizliği ve gergi ayarı kontrolü..vb. kesinlikle km takibi yapılmadan yapılmalı. Basit bir kaç örnek vereyim. 500 km yi bir kaç günde yapmak var. 1 ayda yapmak var. Sizce bir ay sonra o zincirde yağ kalır mı. Kalmaz tabiki. Ne olursa olsun petrol türevi bi malzemedir. Kurur ve uçmak suıretiyle özelliğini yitirir. Mesela.. güneşte uzun süreli park etmek..zincirdeki yağı kurutuyor. Mesela.. sağnak yağışta sürüş yap yarım saat kadar yeterli.. hatta 15 dk bile yeter.. Ertesi gün zincir ve dişlileri bi kontrol et. Zincir ve dişli grubunda bir gram yağ olmadığını göreceksin. Çok şiddetli sağnak ta olması gerekmiyor. Zincir ve dişli sanki basınçlı su ile yıkanmış gibi yağdan arınıyor. Bi dene görürsün. Sen zincir ve dişlilerdeki yağ durumunu elle..(zaman zaman zinciri parmakla)..gözle..kontrol edeceksin. zincir kuru ise yağlayacak.. zincir ham kirli hem kuru ise.. temizledikten ve kurttuktan sonra yağlayacaksın. Aynı zamanda.. zincir gergisinide kontrol edeceksin. Zincirin bollaştığı halde uzun süre böyle kullanırsan zincir daha hızlı esneme gösterecek ve dişli gurubunu daha çabuk yiyecektir. Sonra 2000-3000 km de bir ön dişli kapağını açarak..ön dişli ve yuvasını temizleyebilirsin. Yani yağ marka ve modeli ne olursa olsun.. ben xxx. km de bir yağlıyorum.. demek kadar yanlış bir uygulama yok. Zincirin tüm kontrolleri elle ve gözle yapılacak. Zincir ve dişli grubunu yağsız ise yağlanacak.. kirli ise temizlenerek yağlanacak. Bu arada piyasada kaliteleri ile bilinen çok zincir yağı var ama bir çogu sentetik özelliği yüksek formilasyon içeriyor. Yani bence yağlama kabiliyeti düşük..ama pahalı çok özün var piyasada. Zicir sıkıyorsunuz ..zincir bembeyaz. Ertyesi gün bakıyorsunuz.. Zincir beyaz.. Yağlı sanıyorsunuz.. Ama bi bakıyorsunuz.. sadece beyaz..yağlı değil.. zincir kurumuş. Yağlı zincir parıl parıl parlar.. Ben yağlıyım diye..Gördüğünde zaten anlarsın. Bence en performanslı yağlayıcı.. hem ucuz..hemde..sağlıklı olması açısından..sprey gres. Bildiğimiz gresin spreyde olanları var. Beyaz falan değil.. Şeffaf. Bu yağlar bence hem daha performanslı..hem daha ekonomik. Çok yerden de temin etmek mümkün. Zincir gergiside aynı şekilde belirli bir km ye bağlı kalmaksızın gözle ve elle kontrol edilecek ve gerekli germe işlemi yapılacak. Bunlar basit işlemler. Biz bu motorları bedava. eşantiyon vermediler elbette. 40-50 bin km gidecek bi zincir dişli grubunu 15-20 binde neden ömrünün bitmesine sebep olalım. Yazık günah. Servislerin her dediğine kanaat etmemek lazım. Servislerdeki gerçek ustaları iyi teşhis etmek lazım. 2000 km zincir temizliği için.. geç yada erken diyemem.. zincirde kilirlenme.. yağladığın zaman çamurlaşması gibi..olumsuz gözlemlerin varsa böyle kullanma temizle.. Zincir temizlemesi ve yağlanmasında km ye bağlı kalınmaz..Motoru kullandığın hava ve yol koşulları. (Toz toprak.. asvalt, yada yağmurlu hava sıcak hava). Kullandığın yağ..Motorla 2000 km yi ne kadar zamanda 1 ay 2..yada 3 ay bilemem..gibi kriterlere göre zincir temizlik..gergi ve yağlanması aralığı değişir. Kesinlikle bu gibi bakımlarını yaparken km..ye bağlı kalma.. Zinciri temizlemenin en kolay yolu..bence.. elinde bi boş camsil ambalajı içinde mazot bulundur. Sprey başlı ambalajlar olur..bilirsin. Al bu mazotunu.. Git bi tane benzin istasyonuna yada oto yıkamacıya.. Gittiğin yerde..zincir ve dişlini yıkamadan önce...tekeri çevire çevire.. zincir ve dişlini.. hatta motor boluğu..ve cantlarına fazla yağ sıcradıysa.. mazot uygula.. bi kaç dk bekledikten sonra.. motor rölantide çalışırken orta sehpada... motor 1. viteste iken teker ağar ağar dönerken daya basınçlı suyu zincir ve dişline..bak zincire ve dişline.. nasıl cam gibi oluyor.. Sonra böyle ağar ağar eve gidersin.. eve gidenekadar üzerindeki suyu zaten atmnış olur. Bi kuru bezlede iyice kurularsın tekeri yine orta sehpada çevire çevire. Sonra yağlarsın. Zincirin kurumadan yağlarsan..zincir yağı çabuk atacaktır. Yağladıktan sonra motoru mümkünse bi gün olduğu yerde bırak..ertesi gün kullanmaya devam et. Günün son işi olarak bunu yaparsan sorun olmayacaktır. Ama bu temzilik esnasında ön dişli kapalı olduğu için temizlemeniyor elbette. Ön dişli kapağınıda arada sökerek temizlemek çok iyi olur. Ben bu yöntemle temizliyorum. Mazot..yağlı jant..zincir ve dişli grubu temizliği çin birebirdir.

    2000 km de bir yağ değişimi yap veya yaptır.. Motorunda yağ eksiltme eğilimi varsa.. aman eksik yağ ile gezme. Gerekirse ara ara yağ ilavesi yap. Cbf 150 eksik yağı pek sevmez.
    Ezio41 bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #35162
    Kocaeli İl Temsilcisi Ezio41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2013
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    2016 Yamaha XJ6 Diversion F ABS
    Alıntı ethemm76 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Zinciri..500 km.yada 400..600 fark etmez. km ye bağlı kalarak, km takip ederek xxxx. km de bir yağlarsak zincir düşlü grubunun ruhuna el fatiha. 50 bin gitmeye niyeti olan zincir dişli gburunu..15-20 binde yenilemeniz gerekir. Neden derseniz..

    Zincir yağlanması ..temizliği ve gergi ayarı kontrolü..vb. kesinlikle km takibi yapılmadan yapılmalı. Basit bir kaç örnek vereyim. 500 km yi bir kaç günde yapmak var. 1 ayda yapmak var. Sizce bir ay sonra o zincirde yağ kalır mı. Kalmaz tabiki. Ne olursa olsun petrol türevi bi malzemedir. Kurur ve uçmak suıretiyle özelliğini yitirir. Mesela.. güneşte uzun süreli park etmek..zincirdeki yağı kurutuyor. Mesela.. sağnak yağışta sürüş yap yarım saat kadar yeterli.. hatta 15 dk bile yeter.. Ertesi gün zincir ve dişlileri bi kontrol et. Zincir ve dişli grubunda bir gram yağ olmadığını göreceksin. Çok şiddetli sağnak ta olması gerekmiyor. Zincir ve dişli sanki basınçlı su ile yıkanmış gibi yağdan arınıyor. Bi dene görürsün. Sen zincir ve dişlilerdeki yağ durumunu elle..(zaman zaman zinciri parmakla)..gözle..kontrol edeceksin. zincir kuru ise yağlayacak.. zincir ham kirli hem kuru ise.. temizledikten ve kurttuktan sonra yağlayacaksın. Aynı zamanda.. zincir gergisinide kontrol edeceksin. Zincirin bollaştığı halde uzun süre böyle kullanırsan zincir daha hızlı esneme gösterecek ve dişli gurubunu daha çabuk yiyecektir. Sonra 2000-3000 km de bir ön dişli kapağını açarak..ön dişli ve yuvasını temizleyebilirsin. Yani yağ marka ve modeli ne olursa olsun.. ben xxx. km de bir yağlıyorum.. demek kadar yanlış bir uygulama yok. Zincirin tüm kontrolleri elle ve gözle yapılacak. Zincir ve dişli grubunu yağsız ise yağlanacak.. kirli ise temizlenerek yağlanacak. Bu arada piyasada kaliteleri ile bilinen çok zincir yağı var ama bir çogu sentetik özelliği yüksek formilasyon içeriyor. Yani bence yağlama kabiliyeti düşük..ama pahalı çok özün var piyasada. Zicir sıkıyorsunuz ..zincir bembeyaz. Ertyesi gün bakıyorsunuz.. Zincir beyaz.. Yağlı sanıyorsunuz.. Ama bi bakıyorsunuz.. sadece beyaz..yağlı değil.. zincir kurumuş. Yağlı zincir parıl parıl parlar.. Ben yağlıyım diye..Gördüğünde zaten anlarsın. Bence en performanslı yağlayıcı.. hem ucuz..hemde..sağlıklı olması açısından..sprey gres. Bildiğimiz gresin spreyde olanları var. Beyaz falan değil.. Şeffaf. Bu yağlar bence hem daha performanslı..hem daha ekonomik. Çok yerden de temin etmek mümkün. Zincir gergiside aynı şekilde belirli bir km ye bağlı kalmaksızın gözle ve elle kontrol edilecek ve gerekli germe işlemi yapılacak. Bunlar basit işlemler. Biz bu motorları bedava. eşantiyon vermediler elbette. 40-50 bin km gidecek bi zincir dişli grubunu 15-20 binde neden ömrünün bitmesine sebep olalım. Yazık günah. Servislerin her dediğine kanaat etmemek lazım. Servislerdeki gerçek ustaları iyi teşhis etmek lazım. 2000 km zincir temizliği için.. geç yada erken diyemem.. zincirde kilirlenme.. yağladığın zaman çamurlaşması gibi..olumsuz gözlemlerin varsa böyle kullanma temizle.. Zincir temizlemesi ve yağlanmasında km ye bağlı kalınmaz..Motoru kullandığın hava ve yol koşulları. (Toz toprak.. asvalt, yada yağmurlu hava sıcak hava). Kullandığın yağ..Motorla 2000 km yi ne kadar zamanda 1 ay 2..yada 3 ay bilemem..gibi kriterlere göre zincir temizlik..gergi ve yağlanması aralığı değişir. Kesinlikle bu gibi bakımlarını yaparken km..ye bağlı kalma.. Zinciri temizlemenin en kolay yolu..bence.. elinde bi boş camsil ambalajı içinde mazot bulundur. Sprey başlı ambalajlar olur..bilirsin. Al bu mazotunu.. Git bi tane benzin istasyonuna yada oto yıkamacıya.. Gittiğin yerde..zincir ve dişlini yıkamadan önce...tekeri çevire çevire.. zincir ve dişlini.. hatta motor boluğu..ve cantlarına fazla yağ sıcradıysa.. mazot uygula.. bi kaç dk bekledikten sonra.. motor rölantide çalışırken orta sehpada... motor 1. viteste iken teker ağar ağar dönerken daya basınçlı suyu zincir ve dişline..bak zincire ve dişline.. nasıl cam gibi oluyor.. Sonra böyle ağar ağar eve gidersin.. eve gidenekadar üzerindeki suyu zaten atmnış olur. Bi kuru bezlede iyice kurularsın tekeri yine orta sehpada çevire çevire. Sonra yağlarsın. Zincirin kurumadan yağlarsan..zincir yağı çabuk atacaktır. Yağladıktan sonra motoru mümkünse bi gün olduğu yerde bırak..ertesi gün kullanmaya devam et. Günün son işi olarak bunu yaparsan sorun olmayacaktır. Ama bu temzilik esnasında ön dişli kapalı olduğu için temizlemeniyor elbette. Ön dişli kapağınıda arada sökerek temizlemek çok iyi olur. Ben bu yöntemle temizliyorum. Mazot..yağlı jant..zincir ve dişli grubu temizliği çin birebirdir.

    2000 km de bir yağ değişimi yap veya yaptır.. Motorunda yağ eksiltme eğilimi varsa.. aman eksik yağ ile gezme. Gerekirse ara ara yağ ilavesi yap. Cbf 150 eksik yağı pek sevmez.


    Az önce aşağı inip motorumu çalıştırdım sesini dinlemek için subab sesi var mı yok mu diye . Çalıştırdım rolantide . Motor çalışırkende ufak ufak bi şırıldı sesi vardı . Gaz verdikçe şırıltı sesi artıyordu . Sanırım erkenden subab ayarı yaptırmam gerekecek .... Zincire baktım zincir hala yağlıydı parlıyordu ama jantım yine yağ içinde kalmış sanırsam jantı temiz tutmanın bir formulu yok Yere eğilip küçük dişlinin oraya baktım . Dişli kapağının içi biraz pislenmiş pislik birikmiş . Onuda söküp temizlememiz gerekecek anlaşılan . Birde motoru çalıştırmadan önce motor soğukken yani yağını kontrol ettim . Yağ çubuğunu önce bi peçete ile silip kuruladım . Sonra çubuğu sokup biraz çevirdikten sonra tekrar çıkardım yağ seviyesi bir tık aşağıdaydı yani sanırsam yağ yakmaya başlamış bizim alette ... Yarın gidip servise baktıracam motora .

    Zincir temizlemek içinde artık dediğiniz gibi yapar . Bir şişeye mazot alır fırça ile temizlerim . Tayzikli suyla yıkamayı sevmiyorum motoru . Hortumla yıkıyorum hep motorumu Bu arada biz kendimiz yağ değiştirirsek motor garantiden çıkıyormuş sanırsam . Her 2 bin de bir yağ değişimi için Honda'ya fazladan 90 tl işçilik ücreti vermek istemiyorum .... Biz kendimiz yağı değiştirip , genel rutin bakımları Honda'da yaptırsak olur mu ?


    Zincir geri ayarınada baktım normal gözüküyordu ama pek anlamıyorum germe işinden . Kitapçığa baktım tekeri döndüreken zincire vurduğunuzda 1 santim kadar boşluk olması gerekiyormuş . Normal olması gerektiği gibi sanırsam zincir . Ama boşluk falan olunca nasıl gerdirecem bilmiyorum

  3. #35163
    ethemm76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2007
    Şehir
    Kocaeli-İzmit-Yeşilova
    Motosikleti
    Yuki Snoopy 80cc.
    Alıntı Ezio41 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Az önce aşağı inip motorumu çalıştırdım sesini dinlemek için subab sesi var mı yok mu diye . Çalıştırdım rolantide . Motor çalışırkende ufak ufak bi şırıldı sesi vardı . Gaz verdikçe şırıltı sesi artıyordu . Sanırım erkenden subab ayarı yaptırmam gerekecek .... Zincire baktım zincir hala yağlıydı parlıyordu ama jantım yine yağ içinde kalmış sanırsam jantı temiz tutmanın bir formulu yok Yere eğilip küçük dişlinin oraya baktım . Dişli kapağının içi biraz pislenmiş pislik birikmiş . Onuda söküp temizlememiz gerekecek anlaşılan . Birde motoru çalıştırmadan önce motor soğukken yani yağını kontrol ettim . Yağ çubuğunu önce bi peçete ile silip kuruladım . Sonra çubuğu sokup biraz çevirdikten sonra tekrar çıkardım yağ seviyesi bir tık aşağıdaydı yani sanırsam yağ yakmaya başlamış bizim alette ... Yarın gidip servise baktıracam motora .

    Zincir temizlemek içinde artık dediğiniz gibi yapar . Bir şişeye mazot alır fırça ile temizlerim . Tayzikli suyla yıkamayı sevmiyorum motoru . Hortumla yıkıyorum hep motorumu Bu arada biz kendimiz yağ değiştirirsek motor garantiden çıkıyormuş sanırsam . Her 2 bin de bir yağ değişimi için Honda'ya fazladan 90 tl işçilik ücreti vermek istemiyorum .... Biz kendimiz yağı değiştirip , genel rutin bakımları Honda'da yaptırsak olur mu ?


    Zincir geri ayarınada baktım normal gözüküyordu ama pek anlamıyorum germe işinden . Kitapçığa baktım tekeri döndüreken zincire vurduğunuzda 1 santim kadar boşluk olması gerekiyormuş . Normal olması gerektiği gibi sanırsam zincir . Ama boşluk falan olunca nasıl gerdirecem bilmiyorum
    Normal şebeke suyu basıncı ile.. zincir ve dişlilerdeki kir..tam olarak çıkmıyabilir.. motorunu yıkama sadece zincir ve dişlileri basıçlı suyla yıkaman kafi. Mazot uyguladıktan sonra zincirdeki mazotu iyi arındırmazsan, zincir ve dişli üzerinde hafif mazot yağı kalıyor. Bu şekilde zincir yağı uygularsan yağın, zincir ve dişli üzerinde tutunamayarak çabucak kaybolmasına sebep oluyor. İlk sürüşte yağı atar. Jantına sıçratır ve jantını batırır.

    Motorun garantiden çıkmaması için 4000 km de bir servis bakımına girilmesinin yeterli olduğunu biliyorum. Bi kaç sene önce böyleydi. Şimdi değiştimi bilmiyorum. Bunu kesin olarak öğrendikten sonra aradaki 2000 km için yağ değişimini sen yapabilrisin. 4000 km de birde servise girersin.. Serviste zaten yağ değişiyor. Böylece garantiden çıkmamış olur motorun.

    Yağ seviyesi kontrol edilirken asla yağ cubuğunu sıkma yönüne çevirmeyeceksin. Çubuğun tüm çeperinin yağlanması ve doğru sonuç görebilmek için yağ çubugunu kartere sok..ama ters yönüne doğru bi kaç tur çevir ve öyle bak. Sıkma yönüne doğru biraz olsun çevirip sıkarak bakarsan. yağı. olduğundan daha fazla görmene ve yanlış teşhis koymana sebep olabilir. Zeminin düz olduğuna emin ol. Ve mümkünse yağ seviye kontrolünü her zaman aynı yerde yapmaya özen göster.. Göz ile algılamanın zor olduğu çok hafif bi eğim bile yağ seviyesini çubukta gördüğün yeri degiştirecektir.

  4. #35164
    Kocaeli İl Temsilcisi Ezio41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2013
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    2016 Yamaha XJ6 Diversion F ABS
    Alıntı ethemm76 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Normal şebeke suyu basıncı ile.. zincir ve dişlilerdeki kir..tam olarak çıkmıyabilir.. motorunu yıkama sadece zincir ve dişlileri basıçlı suyla yıkaman kafi. Mazot uyguladıktan sonra zincirdeki mazotu iyi arındırmazsan, zincir ve dişli üzerinde hafif mazot yağı kalıyor. Bu şekilde zincir yağı yağın, zincir ve dişli üzerinde tutunamayarak çabucak kaybolmasına sebep oluyor. İlk sürüşte yağı atar. Jantına sıçratır ve jantını batırır.

    Motorun garantiden çıkmaması için 4000 km de bir servis bakımına girilmesinin yeterli olduğunu biliyorum. Bi kaç sene önce böyleydi. Şimdi değiştimi bilmiyorum. Bunu kesin olarak öğrendikten sonra aradaki 2000 km için yağ değişimini sen yapabilrisin. 4000 km de birde servise girersin.. Serviste zaten yağ değişiyor. Böylece garantiden çıkmamış olur motorun.

    Yağ seviyesi kontrol edilirken asla yağ cubuğunu sıkma yönüne çevirmeyeceksin. Çubuğun tüm çeperinin yağlanması ve doğru sonuç görebilmek için yağ çubugunu kartere sok..ama ters yönüne doğru bi kaç tur çevir ve öyle bak. Sıkma yönüne doğru biraz olsun çevirip sıkarak bakarsan. yağı. olduğundan daha fazla görmene ve yanlış teşhis koymana sebep olabilir. Zeminin düz olduğuna emin ol. Ve mümkünse yağ seviye kontrolünü her zaman aynı yerde yapmaya özen göster.. Göz ile algılamanın zor olduğu çok hafif bi eğim bile yağ seviyesini çubukta gördüğün yeri degiştirecektir.

    Bugün benzinlige gidip 1 litre mazot aldim . Camsil kabina koydum . Bütün zinciri fırça ile temizledim . Zincir , disliler ve jant tertemiz oldu Ama sizinde dediginiz gibi hafif bi pislik kaldi . Onuda artik yarin tekrar benzinlige gidip bu sefer tayzikli su ile temizleyip yagliyacagim . Verdiginiz bilgiler icin cok teşekkür ederim

  5. #35165
    NiGHTMaRe07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mart 2013
    Şehir
    AnTaLYa
    Motosikleti
    2013 honda cbf 150
    Ben 2800 de motorun yagini kendim değiştirdim..bence garantiden cikacagini sanmıyorum..birde servis yagin değiştiğini anlayamaz gibi geliyor..

  6. #35166
    Kocaeli İl Temsilcisi Ezio41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2013
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    2016 Yamaha XJ6 Diversion F ABS
    Alıntı NiGHTMaRe07 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben 2800 de motorun yagini kendim değiştirdim..bence garantiden cikacagini sanmıyorum..birde servis yagin değiştiğini anlayamaz gibi geliyor..
    Yarın ön jantı garantiden değiştirmeye gideceğim servise . O sırada soracam sadece kendim yağ değiştirirsem garantiden çıkar mı diye . Muhtemelen garantiden çıkar derler.

  7. #35167
    NiGHTMaRe07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mart 2013
    Şehir
    AnTaLYa
    Motosikleti
    2013 honda cbf 150
    Alıntı Ezio41 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yarın ön jantı garantiden değiştirmeye gideceğim servise . O sırada soracam sadece kendim yağ değiştirirsem garantiden çıkar mı diye . Muhtemelen garantiden çıkar derler.
    Kesinlikle çıkar derler..çünkü adamlar yağ değişiminden ve yağdan para alıyorlar..sorarsan bilgilendirirsen sevinirim..
    ÇoK YaZMaYa Ne HaCeT MüHiM oLaN KıSa Ve Öz YaZMaKTıR....

  8. #35168
    Kocaeli İl Temsilcisi Ezio41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2013
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    2016 Yamaha XJ6 Diversion F ABS
    Alıntı NiGHTMaRe07 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kesinlikle çıkar derler..çünkü adamlar yağ değişiminden ve yağdan para alıyorlar..sorarsan bilgilendirirsen sevinirim..
    Evet arkadaşlar bugün Honda Haldız'a gittim garantiden ön jantı değişmek için . Depo 388 de yedeğe düştü Bu sefer fazla sert kullanmışım motoru o yüzden fazla yaktırmışız hayvana ... Yağ değişme konusunuda sordum servise . Kendimiz yağı değiştirebiliyormuşuz çok şaşırdım valla iyi oldu bu iş . Sırf yağ değişimi için fazladan servis ücreti vermemize gerek kalmayacak . Ama yağ değişiminde Honda'nın kullandığı iphone 10 w 40 tam sentesik yağdan başka yağ koyup motor yağ yakarsa o zaman garantiden çıkabilir dedi . Şuan zaten motorumda da iphone 10 w40 tam sentesik yağ var . Cbf'in yağ yakma özelliğini ortadan kaldırıyormuş bu yağ . BBende zaten yağdan memnunum o yüzden kendimde yağ değişeceğim zaman aynı yağdan kullanacağım . Ön jantımda da balans sorunu vardı garantiden değiştirdim buyrun bunlarda fotosu ;

    Bu jant balans ayarlı olan jant . Jantın ortasında 2 tane ufak demir parçası var .
    [IMG][/IMG]

    Bu da eski jantın çıkmış hali
    [IMG][/IMG]

    Bu da yeni sıfır jantım
    [IMG][/IMG]


    Bu yağda motorumda kullandığım yağ .
    [IMG][/IMG]

  9. #35169

    Üyelik
    15 Temmuz 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    İnazuma F
    herkese selamlar…geçen hafta 2013 model bir CBF alarak aranıza katıldım.forumları biraz okudukca henüz işin çok başında olduğumu anladım.umarım uzun süre beraber olabiliriz. Ankaradayım. 35 yaşındayım. sanırım ilerleyen zamanlarda bayağı sorum olur…) görüşmek üzere...

  10. #35170
    Kocaeli İl Temsilcisi Ezio41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2013
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    2016 Yamaha XJ6 Diversion F ABS
    Alıntı jjakabo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    herkese selamlar…geçen hafta 2013 model bir CBF alarak aranıza katıldım.forumları biraz okudukca henüz işin çok başında olduğumu anladım.umarım uzun süre beraber olabiliriz. Ankaradayım. 35 yaşındayım. sanırım ilerleyen zamanlarda bayağı sorum olur…) görüşmek üzere...
    Hayırlı olsun abi aramıza hoşgeldin . Cbf kullanıcıları başlığı biraz ölü bir başlık . Çok kişi var kullanan ama yorum yazan kişi sayısı çok az . Soruların olursa yardımcı olamaya çalışırız her zaman abi Sıfır mı aldınız motoru yoksa ikinci el mi ?

  11. #35171

    Üyelik
    15 Temmuz 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    İnazuma F
    Teşekkürler kardeş. 2.el 2500 km de aldım.

  12. #35172
    mustbe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Şubat 2014
    Motosikleti
    cbf 150
    Alıntı jjakabo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Teşekkürler kardeş. 2.el 2500 km de aldım.
    Hayirli uğurlu olsun abi. İlk defa birinin yaşını bilerek hocam deme zorunlulugu hissetmedim ))
    Kaca aldınız renk ne merak ettim.

  13. #35173

    Üyelik
    15 Temmuz 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    İnazuma F
    Teşekkürler kardeş...siyah renk...5000 TL ye aldım...

  14. #35174
    ..Carmentality.. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Temmuz 2006
    Şehir
    EDİRNE
    Şu sıralar, hatta her yaza girdiğimde niyetine girip vazgeçiyorum, Bu sefer sağlam araştırma içindeyim, pulsar diyorlar fiyatı sıfır araca ve özelliklere göre normal ama hintli ? ekonomik cbf var, parçası bol ve ucuz Ve benim ilk tecrube edeceğim bir motor olacak. Sanırım cbf 150 olacak

    Siyah honda aracımın yanına siyah cbf 150 yakışır diye düşünüyorum

    jjakabo, hani sıfır fiyatı ile arasında pek fark yok, hem 1 sene modelli alcaksın hemde rodajını kendi özeninle binmek daha iyi değilmiydi sıfır motor?

    şuan arayış içindeyim temizini uyguna bulmaya çalışıyorum.
    Benim gibi motordan pek anlamayan birisi için ne dersiniz ? sıfır mı almalıyım.
    yoksa ikinci el alırken 5000 de 15000 de aracı alırken nelere dikkat etmem gerek.

    Gördüğüm kadarıyla yedek parçaları çok ucuz , bir çok şeyi değiştirilebilir.

    Ankaralı hemşerim aynı yaştayız , 17 yaşından beri motor sevdasındayım. Çevremdekiler mani oldu
    hala olmakta

    inatla sahip olmak için , ailemle bizans oyunları içindeyim..
    Passionately in love with Motorcycle

  15. #35175
    Kocaeli İl Temsilcisi Ezio41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2013
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    2016 Yamaha XJ6 Diversion F ABS
    Alıntı jjakabo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Teşekkürler kardeş. 2.el 2500 km de aldım.

    Hayırlı olsun abi Allah kaza bela vermesin .


    Alıntı ..Carmentality.. adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şu sıralar, hatta her yaza girdiğimde niyetine girip vazgeçiyorum, Bu sefer sağlam araştırma içindeyim, pulsar diyorlar fiyatı sıfır araca ve özelliklere göre normal ama hintli ? ekonomik cbf var, parçası bol ve ucuz Ve benim ilk tecrube edeceğim bir motor olacak. Sanırım cbf 150 olacak

    Siyah honda aracımın yanına siyah cbf 150 yakışır diye düşünüyorum

    jjakabo, hani sıfır fiyatı ile arasında pek fark yok, hem 1 sene modelli alcaksın hemde rodajını kendi özeninle binmek daha iyi değilmiydi sıfır motor?

    şuan arayış içindeyim temizini uyguna bulmaya çalışıyorum.
    Benim gibi motordan pek anlamayan birisi için ne dersiniz ? sıfır mı almalıyım.
    yoksa ikinci el alırken 5000 de 15000 de aracı alırken nelere dikkat etmem gerek.

    Gördüğüm kadarıyla yedek parçaları çok ucuz , bir çok şeyi değiştirilebilir.

    Ankaralı hemşerim aynı yaştayız , 17 yaşından beri motor sevdasındayım. Çevremdekiler mani oldu
    hala olmakta

    inatla sahip olmak için , ailemle bizans oyunları içindeyim..

    Kardeşim bu aralar Honda devamlı zam yaptığı için . 2. el piyasasını öldürdüler . O yüzden 2. el almanı tavsiye etmem . Ama 4750 5000 tl arasında temiz 5 bin km'den az cbf bulursan al Sıfır almanıda tavsiye etmem çok çıktı fiyatı . Aldıktan bir süre sonra satmak isteyeceksin ve hemen satamayabilirsin biraz zarar edebilirsin . Şuan sıfır fiyatı 5670 tl çıplak hali ile . Koruma demiri çanta vs vs plaka ruhsat derken 6500'ü bulacak . Satarkende kilometren 10 bin ve üzerindeyse 4500'e falan anca satabilceksin . Ama yok ben satmam yıllarca binerim diyorsan o zaman sıfır alabilirsin . Ama 7300 tl yede cbf'ten daha güçlü bajaj pulsar var . Gerçi pulsarda daha yeni makine şuan herhangi bi şikayette yok ama zamanla belli eder oda kendisini

  16. #35176

    Üyelik
    22 Nisan 2014
    arkadaşlar selam herkese
    geçen benim cbfin lastikleri değiştirdim haldızda. 250 tl işçilik dahil hallettiler. ama sanırım balans yapmadılar. neyse titreme fln yok gibi yada çok az var.
    yalnız ben motorda 4500 km de yagı kendim değiştim. mobil 10/40 yarı sentetik. bu aralar şanzımanda takılma yaşıyorum. yani debriyaja basıp motoru durduruyorum ama mesela 4 te takılı kalıyor. basıyorum düşmüyor. biraz debriyajdan çekiyoruö tık tık yaptıktan sonra tekrar debriyaja basıp vitesi düşürebiliyorum. varmı başına viteste takılma olayı gelen. yağdan kaynaklanıyor olabilirmi. motor 2012 model 5000 kmde. ipoen yada motul gibi bir markanın tam sentetik yağına geçmelimiyim?

  17. #35177
    Kocaeli İl Temsilcisi Ezio41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2013
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    2016 Yamaha XJ6 Diversion F ABS
    Alıntı Mr.Smith adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar selam herkese
    geçen benim cbfin lastikleri değiştirdim haldızda. 250 tl işçilik dahil hallettiler. ama sanırım balans yapmadılar. neyse titreme fln yok gibi yada çok az var.
    yalnız ben motorda 4500 km de yagı kendim değiştim. mobil 10/40 yarı sentetik. bu aralar şanzımanda takılma yaşıyorum. yani debriyaja basıp motoru durduruyorum ama mesela 4 te takılı kalıyor. basıyorum düşmüyor. biraz debriyajdan çekiyoruö tık tık yaptıktan sonra tekrar debriyaja basıp vitesi düşürebiliyorum. varmı başına viteste takılma olayı gelen. yağdan kaynaklanıyor olabilirmi. motor 2012 model 5000 kmde. ipoen yada motul gibi bir markanın tam sentetik yağına geçmelimiyim?
    Lastik değişiminde balans olmuyor ama jantta balans ayarı oluyor . Benim ön jantımda balans sorunu vardı garantiden değiştiler . Yukarıda fotoları mevcut.


    Benim motorumda iphone var . Vites geçişleri son derece güzel . Tavsiye ederim . Yukarıda hatta yağ hakkında da foto paylaştım oradan yağın modeline bakabilirsin .

  18. #35178

    Üyelik
    22 Nisan 2014
    Alıntı Ezio41 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Lastik değişiminde balans olmuyor ama jantta balans ayarı oluyor . Benim ön jantımda balans sorunu vardı garantiden değiştiler . Yukarıda fotoları mevcut.


    Benim motorumda iphone var . Vites geçişleri son derece güzel . Tavsiye ederim . Yukarıda hatta yağ hakkında da foto paylaştım oradan yağın modeline bakabilirsin .
    zaten geçişlerde sorun yok. yüükseltirken sıkıntı yok. ama mesela 4 te yada 5 te debriyaja basıp durdum diyelim. durduğum yerde motor çalışırken vites bazen düşmüyor. biraz debriyajdan çekip hareket ettirmem gerekiyor. yoksa vites yükseltme yada hareket halinde vites düşme hızına göreyse sıkıntı yok. şıkır şıkır.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:26 ----------

    birde yağı değiştikten sonra motorun sesi baya değişti. çok dişli sesi geliyordu. yağı değişince hemen ses azaldı ve çıkan yağ simsiyahtı. sanki 20000 gitmiş gibiydi. tam su gibiydi.

  19. #35179
    Kocaeli İl Temsilcisi Ezio41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2013
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    2016 Yamaha XJ6 Diversion F ABS
    Alıntı Mr.Smith adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    zaten geçişlerde sorun yok. yüükseltirken sıkıntı yok. ama mesela 4 te yada 5 te debriyaja basıp durdum diyelim. durduğum yerde motor çalışırken vites bazen düşmüyor. biraz debriyajdan çekip hareket ettirmem gerekiyor. yoksa vites yükseltme yada hareket halinde vites düşme hızına göreyse sıkıntı yok. şıkır şıkır.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:26 ----------

    birde yağı değiştikten sonra motorun sesi baya değişti. çok dişli sesi geliyordu. yağı değişince hemen ses azaldı ve çıkan yağ simsiyahtı. sanki 20000 gitmiş gibiydi. tam su gibiydi.


    o zaman sorununuzu bilemiyeceğim Haldız'a bi baktırın en iyisi Yağ çok önemli aksatmayın hiç . En fazla 3000 km'de bir veya 2000-2500 km de bir kaliteli yağ koyun paraya acımayın ....

  20. #35180

    Üyelik
    22 Nisan 2014
    sağol dostum yağı değişebilirim sanırım.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)

Bu Konudaki Etiketler