Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #27441

    Üyelik
    11 Mayıs 2012
    ARKADAŞLAR MERHABA;

    sıfır aldığım cbf 150 ısındığı zaman motordan şıkır şıkır sesler gelmeye başladı servise gösterdim önemli birşey olmadığını söyledi.İlk aldıgımda böyle bir ses yoktu. Motor 90-100 arası nerdeyse bağırıyor diyebilirim daha önce apache ye bindim 3 sene böyle bi durumla karşılaşmamıştım, konu hakkında yardımlarınızı rica ederim


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #27442
    jackal_64 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ocak 2008
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 900
    Alıntı muhammet_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ARKADAŞLAR MERHABA;

    sıfır aldığım cbf 150 ısındığı zaman motordan şıkır şıkır sesler gelmeye başladı servise gösterdim önemli birşey olmadığını söyledi.İlk aldıgımda böyle bir ses yoktu. Motor 90-100 arası nerdeyse bağırıyor diyebilirim daha önce apache ye bindim 3 sene böyle bi durumla karşılaşmamıştım, konu hakkında yardımlarınızı rica ederim
    Aynı şey bende oldu kafanı takma sonra geçiyor ayrıca motor şu an kaç km de ethem sana daha ayrıntılı bir bilgi verecektir...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:52 ----------

    Aslında şıkır şıkır ses biraz tuhaf geldi bana subab lardan olabilir servise ısrarla soyle başka türlü anlatamazsınız.bağırmaya gelince bendede 7000 devirden sonra ses. Toklasiyor yani normal ses çıkıyor. Büyük bir sorun olduğunu sanmıyorum.

  3. #27443

    Üyelik
    11 Mayıs 2012
    bende subablardan tahmin sevris subap dedi ama çok fazla değil de görütdüğümde 2400 km de 3000 de ayar yaparız dediler, ama ısınınca yapıyo zaten , bende çok rahatsız oldum, subap ayarından sonra kesermi onuda bilmiyorum

  4. #27444
    TheNightHawk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 700
    Alıntı ethemm76 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yağ eksiltme, atma veya yakma olayı cbf te biraz aslında karmaşık bi durum. Kullanım tarzıyla alakalı olanlarda var, kullanım tarzı ne kadar sert olursa olsun, devirli kullanım vb. hiç ya eksiltmeyen motorlarda var. Cbf 150 alıyorsan sıfır motor alırken bile şanslı olman gerekiyor. Bir akrabamda 23 bin km de cbf var 2009. A noktasından çıkar gazı kapatır. Ulaşacağı b noktasına kadar gazı bırakmaz. İnanılmaz devirli ve dip gaz kullanır. 1 saatse 1 saat iki saat se iki saat gaz kapalı gider. Çok sabırsızdır. Motoru ısıtırken aşırı yüksek devir çevirttirir. Devir kesiciye bile sokar. Hep kendisine yaw bu motor 40-50 bini görmeyecek biraz sakin kullan falan. Nasıl olsa o zamana kadar satarız diyor. Her neyse. Bu adamın motoru yağ yakmıyor. Kendisi takip etmiyor. Baya ilgisiz. Denk geldikçe ben bakıyorum. Hiç arada yağ takviyesi yapmadan kullanıyor. Bunun gibi çok örnek biliyorum. Ha. onca sakin kullanıldığı halde yağ eksilten motorda var.

    2 cbf deneyimimde de benim başıma şöyle bi şey geldi. Bunu çok söz konusu etmedim. Bi çok kişiye inandırıcı veya mantıklı gelmiyor. ilk motorum 2009 du ve 25 bin km ye kadar yağ yaktı. Eksik yağ görmüyordu. gerektiği zaman eklemesini yapıyordum. Motor 23-25 bin seviyelerinde yağ yakmayı kesti. O seviyede temiz di motor 25 binde kardeşime sattım. Oda 40 binde 3. sahibine verdi. motor 40 bininci km ye kadar yağ eksiltme yapmadı şu anda 3. sahibinde.

    Şimdiki motorum 2011 model 15 binde. son bi kaç yağ seviye kontrolümden elim boş döndüm. İlave yapmam gerekmiyordu. Yağ eksilmemişti hayret. Her halde bu motorumda 15 bin km seviyelerinde yağ yakmayı kesecek gibi.

    Bu örneklerden yola çıkarak şöyle bi tezim var. Bilmiyorum katılan arkadaşlar olurmu. Mekanik olarak istenildiği kadar temiz ve sakin ful bakımlıda kullanılsa yakan motor yakan kardeşim. Yakmayanda keçi gibi kullansanda yakmıyor. Yakan motorun yağ bakımını ve takibini iyi yaptığında hiç yağsız bırakmayıp kaliteli yağlar kullandığında, eğer sakin de kullanıyorsan bununla beraber motorun rodaj dönemi uzun sürdüğünden dolayı. piston silindir arasındaki sürtünme ile zamanla bilenen boşluk anca bu seviyelerde sıfırlanıyor ve kayboluyor. Yağ yakmada son buluyor.

    Ben bunu iki motorumda yaşadım. Başka böyle gözlemi olan arkadaşlar varmı ? Uzun vadeli kullanan arkadaşlardan sıfır aldıklarında yağ yaktığı halde 10-20-30 binler neyse, kullanım tarzına göre daha erken veya daha geçte olabilir, yağ yakması kesilen varmı ?

    Bu çıkarıma göre cbf iki sebepten dolayı yağ yakar diyebilirmiyiz ?

    1. Rodajdadır. Kesinlikle problem yok. Çekişte kayıp yok. Eksozdan çıkan renkli duman yok. Yağ seviyesi belirlenen aralıklarla kontrol edildiğinde ve eksik tamamlandığında kesinlikle problem yok. Rodaj mutlaka bitecek ve yağ yakma kesilecek.

    2. Motor bitme eğilimindedir. Çekiş düşmüştür. Renkli duman atma gözlenebilir.

    Ahmet kardeşim, senin motorun ve Nihat ın motoru yağ yakmayacak gibi düşünüyorum, ikinizin motorunu da sürdüm. Bakalım yanılacakmıyım

    Ethemm76 benim de şahsi görüşüm bu yönde. Çok yumuşak kullanılan ve çok erken sentetik yağa geçilen motorlar, yeterli aşınmayı sağlayamadığından rodajdan çıkmıyor ve yağ yakıyor gibime geliyor. Ben yeni motorumda ilk kilometreler rodaj kurallarına uydum fakat 300km den sonra sıkıştırmaya başladım, ilk çıkan yağ bir hayli talaşlıydı, 1300 de tekrar değiştirdim, yağ temizlendi ve eksiltme yoktu gerçi çok bir km yapmadım. Şimdi 15w50 mineral bazlı bir yağ koydum ve çekişi, debriyajı ve vitesi çok güzel oldu. Bakalım 4000 lere gelinceye kadar yağ eksiltecek mi. Ayrıca ben ön dişliyi 16 ya yükselttim. Arkayı 1 düş azaltmaktan daha kolay gibime geldi, en azından tekeri sökmeye lüzüm yok. Eskisinin 5. vitesiyle gittiğim yerde şimdi 4 le gidiyorum, 5 e atınca 70-80 ile gidince motordan ses bile çıkmıyor desem yeridir fısır fısır derler ya. Geçen gün yağmura yakalandım, durolar ıslakta çok kaydırıyor gerçekten. Bir türlü fırsat bulup lastiği değiştiremedim. Lastik dışında motordan bir şikayetim yok diyebilirim.
    ethemm76 bunu beğendi.

  5. #27445
    cd0345 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Temmuz 2011
    Şehir
    İSTANBUL-KARTAL
    Motosikleti
    12" CBF 150
    Alıntı ethemm76 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Castrol alabilirsin. Bu yağ emsal yağlardan biraz pahalı olduğundan ilave etmen gerektiğinde veya değişimde 1 lt yerine 1100 gram, yani 100 geam fazla koyacaksan, bence ikinci 1 litrelik ambalajı bozma, başka her hangi bi motosiklet yağı ile 1100 grama tamamla veya yağ yakma görürsen takviyelik için aynı özellikte veya en kötü yarı sentetik bi 15w-50 kullanabilirsin. 2 ambalaj alırsan 2. ambalajı 2. yağ değişimine kadar bozmana gerek kalmaz. 1 tane ambalaj al. 100 gram da başka bi yağdan takviye koyarak 1100 gram yağ koy. Eğer yağ eksiltme yoksa motorunda zaten bir daha ki yağ değişimine kadar takviye ihtiyacı da olmayacaktır.

    Ama 1100 gram yağıda castrolden kullanmak istiyorsan yağı değiştirirken 2. ambalajda 900 gram yağın kalacak. Arada motor yağ eksiltmezse takviye gereği oluşmazsa diğer bir yağ değişimine kadar bu yağ elinde bulunacak. Kalan yağın ambalajda kapalı (özellikle kapağı hava almayacak şekilde güzel kapatılmış ise) kolay kolay kolay bozulsun pek sanmıyorum. En azından 6 ay bi sene bekler tahminimce. Bu süre zarfında zaten 2. yağ değişimin de mutlaka gelecektir.
    teşekkürler ethem abi o zmana 1 litre 10-50 castrol alayım servis değiştirecek nasıl olsa onlar üstüne 100 gr castrol 10-40 ekletirim

    tabi kabul ederler demi? benim kendi yağımı götürmemi ?

  6. #27446
    ethemm76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2007
    Şehir
    Kocaeli-İzmit-Yeşilova
    Motosikleti
    Yuki Snoopy 80cc.
    Alıntı cd0345 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    teşekkürler ethem abi o zmana 1 litre 10-50 castrol alayım servis değiştirecek nasıl olsa onlar üstüne 100 gr castrol 10-40 ekletirim

    tabi kabul ederler demi? benim kendi yağımı götürmemi ?
    Etmek zorundalar. Ben yağ aldım dersin, işçiliğini alıarlar ama, bakımdan yağ parasını düşerler. Bizim sattığımız yağdan kullanmak zorundasın gibi bişey diyemezler. Hakları yok.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:15 ----------

    Alıntı jackal_64 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim motorda yakmiyo herhalde ethem şu an 1900 km de yağ çubuğuna bakıyorum ortada normal yani ne dersin benimkinde yağ yakarmi bende pek zorlamiyorum gayet sakin kullanıyorum.. Yaa ben. Sizin gibi pek bilgili değilim. Motoruma gözüm gibi bakmak istiyorum onun için sizin yardiminiza ihtiyacım var. Ahmetin motoruna bende baktım bence hiç bir sorunu yok benimkide öyle ilk aldığımda bende tedirgin olmuştum bana dediler cbf şans işi sıfır bile alsan dandik çıkabiliyor( tekleme,kampana vb sesler) onun için şansına iyi bir makina çıkarsa iyisin dediler. Sansimada iyi bişey çıktı çok şükür artık en ufak bir bilgi için sizi rahatsız edicem.
    Bence ilk bi kaç yağ değişimde çıkan yağı mutlaka ölç. Hatta her zaman ölç. Bişey kaybetmezsin. Yağ seviyesini ortalarda gördüysen eksilme yapmış olabilir. Doğru bir ölçümle eksilmemiş olan 1 lt yağ karterde max. seviyesi veya en çok 1 mm gibi altında görülüyor. Ortalardaysa mutlaka yağ değişimde bence çıkan yağı ölçmeli ve buna göre hareket etmelisin.

  7. #27447
    ethemm76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2007
    Şehir
    Kocaeli-İzmit-Yeşilova
    Motosikleti
    Yuki Snoopy 80cc.
    Alıntı TheNightHawk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ethemm76 benim de şahsi görüşüm bu yönde. Çok yumuşak kullanılan ve çok erken sentetik yağa geçilen motorlar, yeterli aşınmayı sağlayamadığından rodajdan çıkmıyor ve yağ yakıyor gibime geliyor. Ben yeni motorumda ilk kilometreler rodaj kurallarına uydum fakat 300km den sonra sıkıştırmaya başladım, ilk çıkan yağ bir hayli talaşlıydı, 1300 de tekrar değiştirdim, yağ temizlendi ve eksiltme yoktu gerçi çok bir km yapmadım. Şimdi 15w50 mineral bazlı bir yağ koydum ve çekişi, debriyajı ve vitesi çok güzel oldu. Bakalım 4000 lere gelinceye kadar yağ eksiltecek mi. Ayrıca ben ön dişliyi 16 ya yükselttim. Arkayı 1 düş azaltmaktan daha kolay gibime geldi, en azından tekeri sökmeye lüzüm yok. Eskisinin 5. vitesiyle gittiğim yerde şimdi 4 le gidiyorum, 5 e atınca 70-80 ile gidince motordan ses bile çıkmıyor desem yeridir fısır fısır derler ya. Geçen gün yağmura yakalandım, durolar ıslakta çok kaydırıyor gerçekten. Bir türlü fırsat bulup lastiği değiştiremedim. Lastik dışında motordan bir şikayetim yok diyebilirim.
    Evet, muhtemelen böyle, ama bu bağlamda rodajı madeni yağ ile yaparak rodajın erken tamamlanmasına sebep olmak, bi yönden de motorun kullanım ömrünü kısaltmak oluyor gibi geliyor bana. Sıfır motorada bence tam sentetik yağ ile başlanılarak, sakin bir kullanımla rodajın uzun sürmesi sağlanırsa bu uzun dönemde yağ yakma eğilimi de kontrol edilerek yağsız bırakılmazsa motor kullanım ömrü, madeni yağ ile rodaj yapılan motora göre mutlaka daha uzun olacaktır. Rodaj devresinin bittiği an piston silindir arasındaki boşluğun sıfırlandığı, yağ yakmanın sona erdiği andır. Bu eğilim 5000 km de biterse başka 25 bin km de biterse daha başka. Yani rodajın bittiği andan itibaren yine bakım ve kullanım tarzına göre uzun veya değişecek uzunlukta motor yağ yakmayacak, aşınmanın başlaması ile 2. evre yağ yakma devreye girecek ve motor bitme eğilimi de başlayacaktır. Dolayısıyla, sıfır alındığında yağ yakan bir cbf in kullanım ömrü, hiç yağ yakmayan veya çok az yakan bi cbf e nazaran daha uzun olabilir. Buda farklı bi çıkarım. Ama bu işin mantığı buraya varıyor. Bu gözlemleri değerlendirirsek cbf 150 nin motor ve kullanım ömrünü uzun tutabilmek için madeni yağ ile rodaj yapmayı doğru bulmuyorum. Şu anda 15 bin km de olan motorumun bu km lere kadar daha tok olan sesi yağ yakmanın çok düştüğü veya kesildiğini fark ettiğim şu günlerde şimdi biraz daha ince, tiz ve sesiz gibi çıkmaya başladı. Çekişte de ufak çaplıda olsa iyileşme eğilimi hissettirmeye başladı. Yani bence bırakalım sıfır motorun yağ yakmasına üzülmeyi. Madeni yağ ile değil, tam sentetik yağ ile rodaj yapalım. Çok çok yüksek km ler motorun ekmeğini temiz temiz yiyelim. Rodaj madeni ile yapılmalı tezi belki bi çok motor için genel doğrudur ama cbf 150 için benim deneyimlerim bu tezin oldukça yanlış olduğu yönünde. Rodaj çabuk bitsin diye madeni yağ koymak... yani rodaj neden çabuk bitsin ki. Bitmesin. Ne zararı var. Belki yağ yakar. Tamamlarız. Ama motor ömrü çok daha uzun olacaktır. Bu tez, yaklaşım doğruysa tabiki. Ama motorun yağ yakma eğilimi ve benim gözlemlerim 2 cbf motorumda da aynı yönde oldu. Şu motoru yine 30-40 bin herhalde satıcam yine ve motorun ömrünü göremiyicem belkide. Allahta göstermesin diyelim.

    Önde bi diş büyültmek yolculu özellikle yolculu kullanımda baya kasar. Kakışlar çok zayıflar. Yolculu dağ bayır yayla gezileri sıkıntı olur. Bu yüzden yeni kasalara arkaya 42 t takmaları haricinde bi dişli değişikliğini uygun bulmuyorum. Önde bir düş büyültmek arka 3 dişe denk. Ve bence vites oranlarını bu seviyede orjinalinden uzaklaştırmak pek sağlıklı olmayabilir. Motoru her yol koşulunda, sıkıntısız yolculu yolcusuz kullanmak isteyen için uygun bi modif değil bence. Sende 1. vites baya uzun olmalı. 5. viteste gittiği hızı 4. viteste giden motorun 1. viteside 2 vites gibi olmuştur veya bu orana yaklaşmıştır. Ama 1. vitesin de birince vites işlevini yitirmemesine ihtiyacımız var. 43 t de aşırı kısa bu lüzumsuz ama 16 t ön ile fazla uzar. Zararlı olabilir uzun vadede. Senin 1. vitesin orjinal 43 t deki 2. vites oranına yakın olmalı. Ben zamanında arka 40-41 t dişlerde denedim ama yolculu kullanımım fazla ve bayırlı yokuşlu geçtiğim yollar sık olduğundan performans alamadım. 42 t ye geri döndüm. Gerçi her kezin kullanım tarzı farklı. Senin devamlı gezidiğin istikametlerde bayır sıkıntısı yoktur. Yolcu almadan gezersin. 90 kg değilsindir de 60 kg sındır. O zaman 16 ön dişli uygun olur. Ama bu kriterler dışında isen bence 16 t yi kullanma derim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:43 ----------

    Alıntı muhammet_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bende subablardan tahmin sevris subap dedi ama çok fazla değil de görütdüğümde 2400 km de 3000 de ayar yaparız dediler, ama ısınınca yapıyo zaten , bende çok rahatsız oldum, subap ayarından sonra kesermi onuda bilmiyorum
    Soğukken ilk çalıştırmada olmayan ama motor ısınınca artan ve rahatsız eden bi sübap şıkırtısı dahi sente çakısı ile ehil ellerde yapılan bi sübap ayarı ile kesiliyor. Bende 4000 bakımını beklemeden 2500-3000 km seviyelerinde sübap ayarı yaptırmış ve o rahatsız edici sesten kurtulmuştum.
    badircik, blueway2 ve şentürk bunu beğendiler.

  8. #27448
    TheNightHawk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 700
    Kendi bakış açından sen de haklısın Ethemm76, Ama rodaj süresince motorundan tam performans alamayabilirsin, ayrıca yağı kontrol etmeyen arkadaşlar motor problemi ile de karşılaşabilir. Benim mineral yağda ısrar amacım rodaj çabuk bitsin, rodajdan çıkınca güzel güzel bineyim, zaten doğru dürüst km yapmıyorum. Söylediğin gibi önü 16 ile değiştirinde 16T 43 yani, yanlış anlaşılma olmasın çünkü motorum yeni kasa, kilom 85 civarı 110km hıza rahatlıkla çıkıyor ve kalkışta bir problem yok, çok dik yokuşta ağır artçı olursa sıkıntı çıkabilir. Ben artçılı hiç binmiyorum, binmeyi de düşünmüyorum. Kimsenin sorumluluğunu almak istemem. 15T43 den 16T43 e geçmek 15T40 yapmaya hemen hemen eşdeğer bir durum. Arkaya 42 takmak bana göre bir şey fark ettirmeyecekti daha önce de kullanmıştım, 41 dişli arkaya göre sanıyorum bulunmuyor.

  9. #27449
    cbr125cbr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2008
    Şehir
    İstanbul-Beylikdüzü
    Motosikleti
    CBF150'2011 Kırmızı
    Alıntı TheNightHawk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kendi bakış açından sen de haklısın Ethemm76, Ama rodaj süresince motorundan tam performans alamayabilirsin, ayrıca yağı kontrol etmeyen arkadaşlar motor problemi ile de karşılaşabilir. Benim mineral yağda ısrar amacım rodaj çabuk bitsin, rodajdan çıkınca güzel güzel bineyim, zaten doğru dürüst km yapmıyorum. Söylediğin gibi önü 16 ile değiştirinde 16T 43 yani, yanlış anlaşılma olmasın çünkü motorum yeni kasa, kilom 85 civarı 110km hıza rahatlıkla çıkıyor ve kalkışta bir problem yok, çok dik yokuşta ağır artçı olursa sıkıntı çıkabilir. Ben artçılı hiç binmiyorum, binmeyi de düşünmüyorum. Kimsenin sorumluluğunu almak istemem. 15T43 den 16T43 e geçmek 15T40 yapmaya hemen hemen eşdeğer bir durum. Arkaya 42 takmak bana göre bir şey fark ettirmeyecekti daha önce de kullanmıştım, 41 dişli arkaya göre sanıyorum bulunmuyor.
    Ben de 16T43 olarak kullanıyorum, 80km ile 6000 devir sabitlenerek tısır tısır gidebiliyorsunuz. Ayrıca son bir iki haftadır işe gidip geliyorum motosiklet ile ve günde 90km yapıyorum hali ile. İstanbul trafik saatlerini de hesaba katarsak, dur kalk sürekli 2. viteste git şeklinde oluyor bu 90 km, buna rağmen en son km 360 depo da kırmızı çizgi ile bir üstteki çizginin arasında. Yazı bekliyorum acaba uzun yolda ne kadar yakacak diye.

  10. #27450
    ethemm76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2007
    Şehir
    Kocaeli-İzmit-Yeşilova
    Motosikleti
    Yuki Snoopy 80cc.
    41 t dişli sadece bir kere bulabildim. Bir daha da bulamadım. Üretilmiyor olabilir. Zaten döküm kalitesi pek te iyi değildi. Orjinal yan sanayi bi dişli idi. Fazla kullanmadım. Zaten genelde yolculu 85+65 kg kullandığımdan ve istikametimde dik bayırlar çok olduğundan dolayı yemedi. Tekrar 42 ye geçmiştim. Yakıt tasarrufu gerçekten hissediliyor. Kullanım tarzına ve amacınıza uygun dişli modifi gerçekten kullanıcıyı üzmüyor. Verim veriyor. Fakat bi çok servis bu konu ile illgili, orjinal dişli oranlarından motor yüksek oranda uzaklaştırılırsa motorun ömrünü kısaltacağı yönünde fikir veriyorlar. Pekte uzaklaşmamak lazım bence orjinal dişli ebatından. Piyanist İrfan, topu topu 60 kg adam, 40 t arka dişli kullandı bir dönem, ama oda yemiyor düşüncesi ile orjinal 42 t ye geri dönmüş. Yani bu dişli işi herkezin kullanım amacı ve tarzına göre, kullandığı istikametlerin bayır eğim durumuna göre verim veriyor veye vermiyor. 60 kg adam 40 t dişliden bile verim alamayabiliyor.

  11. #27451
    cd0345 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Temmuz 2011
    Şehir
    İSTANBUL-KARTAL
    Motosikleti
    12" CBF 150
    Alıntı ethemm76 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Etmek zorundalar. Ben yağ aldım dersin, işçiliğini alıarlar ama, bakımdan yağ parasını düşerler. Bizim sattığımız yağdan kullanmak zorundasın gibi bişey diyemezler. Hakları yok.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:15 ----------



    Bence ilk bi kaç yağ değişimde çıkan yağı mutlaka ölç. Hatta her zaman ölç. Bişey kaybetmezsin. Yağ seviyesini ortalarda gördüysen eksilme yapmış olabilir. Doğru bir ölçümle eksilmemiş olan 1 lt yağ karterde max. seviyesi veya en çok 1 mm gibi altında görülüyor. Ortalardaysa mutlaka yağ değişimde bence çıkan yağı ölçmeli ve buna göre hareket etmelisin.
    sağol abicim benim km 980 oldu bu hafta herhalde yağın siparişini verir bakıma giderim

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:31 ----------

    arkadaşlar size bi sorum olacak daha önce forumda paylaşıldı diye hatırlıyorum ama yarım saati geçti arıyorum bulamadım
    yiğenime motor alıyoruz ancak plaka işlemlerini biz yapacağız (ben işlemleri sırasıyla detaylı olarak anlatabilirmisiniz?
    yada başka kaynakta varsa link verebilirmisiniz

    motor : kral motor hilal 130
    yada
    yuki yıldız 130

    9 haziranda alcağız motoru

  12. #27452
    ethemm76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2007
    Şehir
    Kocaeli-İzmit-Yeşilova
    Motosikleti
    Yuki Snoopy 80cc.
    Alıntı cd0345 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sağol abicim benim km 980 oldu bu hafta herhalde yağın siparişini verir bakıma giderim

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:31 ----------

    arkadaşlar size bi sorum olacak daha önce forumda paylaşıldı diye hatırlıyorum ama yarım saati geçti arıyorum bulamadım
    yiğenime motor alıyoruz ancak plaka işlemlerini biz yapacağız (ben işlemleri sırasıyla detaylı olarak anlatabilirmisiniz?
    yada başka kaynakta varsa link verebilirmisiniz

    motor : kral motor hilal 130
    yada
    yuki yıldız 130

    9 haziranda alcağız motoru
    Bir ay kadar önce Ahmet N. arkadaşımıza cbf almıştık. Plaka ruhsat işlemleri ile kendisi ilgilenmişti ve foruma yazmıştı. Yazdıklarını aynen kopyalıyorum.

    Ruhsat plaka için yazıyorum aynı yolu takip et ben şimdi bu işlemleri yaptımda geldim:

    1-sigortacıya gidip motoru trafik sigortası yaptırıyorsun 50 tl civarı... ben 66 tl ye bulabildim
    2-Şoforler odasına gidip ek-1 dosyası açtırıyorsun-20 tl
    3-dosyayı alıp trafik takipcisine gidip gümrük belgesi alıyorsun 5 tl.
    4-trafik şubeye gidip ruhsat tescili ve plaka için 135 tl ödüyorsun.
    5-oradan ruhsatını ve belgelerini alıp tekrar şoforler odasının yolunu tutuyorsun plaka basımı için 11,5 tl ödüyorsun
    toplamda:250 tl cebinde olsun yinede
    trafik şubeye gitmeden kimlik fotokipisi ve siğorta poliçesini 2 şer adet kopyala...

  13. #27453
    harun27 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ocak 2012
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    2023 Vespa Primavera 150
    Evet arkadaşlar bugun itibariyle benzinimin bitmesi sonucu yedek depoya geçmiş bulunuyorum 1 depo ile karısık ama düzgün bir kullanım ile (6500 deviri pek geçmeden) 488 kilometre yaptım ne kadar ekonomik bi motor ya


    Uploaded with ImageShack.us
    şentürk ve ethemm76 bunu beğendiler.

  14. #27454
    chemical - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ocak 2011
    Şehir
    D-100
    Motosikleti
    cbr1000RR-cbr 250R
    Merhaba arkadaşlar bayadır takip edemiyorum bizim konuyu ethem abi baya yardımcı olmuş bilgi vermiş sizlere benim motorumuda kullandı denedi hatta saolsun arka dişliyi beraber değiştirdik.
    Şimdi arkadaşlar benimde eklemek istediğim bazı şeyler var.
    Ethem abinin dediklerine kısmen katılıyorum

    1. Yağ yakma ve yağ eksiltme olayı ikisi de bir birinden farklı olaylardır LÜTFEN karıştırmayalım. İşim gereği okuldayım mühendislik fakültesindeyim makine mühendisi arkadaşlarıma bu olayı çok sordum çokta tartıştık. Hangi makine olursa olsun otomobil,motosiklet,uçak,yat,tekne vs vs ısınmadan ve sürtünmeden dolayı yağ EKSİLTİR. Otomobilim 4-4.5lt yağ alıyor eminim eksiltiyor ama en fazla olsun olsun 100ml yoktur bunuda gözle ayırmak mümkün değil bu yüzden otomobil kullanıcıları yağ tam çıktı derler. Kullanıdığımız motorlarda yağ çubuğunda boşuna MAXİMUM ve MİNUMUM ifadesini koymamışlar değilmi. Eğer motorunuza MAXİMUM un üzerinde yağ koyarsanız bu yağı motor normal seviyesine gelene kadar kaybeder yakar eksiltir KOYMAYIN. Motorunuza 1000km bakımında 1lt yağ kodunuz maximuma geldi seviye sonra 4000 bakımında çubuğu kontrol ettiğinizde MAXİMUM ve MİNUMUM çizgileri arasında ise KESİNLİKLE SORUN YOKTUR. Eğer MİNUMUM çizgisinin altındaysa sorun vardır ve motorun yağ yakıyordur ozaman sen motorum yağ yakıyor dersin. Bu durumu iyi ayırt edin iki çizgi arasında ise motor yağ eksiltmiştir ısıdan sürtünmeden dolayı DOĞALDIR.

    2. rodaj konusu
    Ülkemizde zaten parayı zor toparlayıp motor aldığımız için gözümüz gibi bakarız aman rodaj 6000deviri geçmiyim yokuş çıkmıyım 2 kişi binmeyin deriz kullanmayız bende kullanmadım. Ancak yine mühendis arkadaşlarla konuştuğumda ve zamanında yurtdışı kaynakları okurken motoru ilk aldığınızda yaklaşık olarak 20-30 kmyi sıkıştırarak ve sürekli vites değişikliği kompresör yaparak kullanılması ve sonra 1000 bakımına kadar normal kullanılması gerektiğini söylüyorlar ki bana görede doğru olan bu. Çünkü ilk çalıştırmadan sonra yüksek ısı ile piston silindir vs birbirine tam oturuyor herhnagi bir boşluk uyumsuzluk olmuyor sonra 1000bakımına kadarda iyice alışıyor normal devirde. Fakat biz bunu yapmıyoruz yani hiç yüksek devire çıkartmadan uzun km kullanıp bakım yapıyoruz sonra motoru açmaya kalkıyoruz bu yüzden ETHEM ABİ nin dediği arkadaşın motoru yağ eksiltmiyor olabilir. Benimde bir arkdaşıma bu yöntemi söyledim aldığı cbfi bu yöntemle eve getirdik gerçekten yağ ile ilgili bir sorunu olmadı. Yine ethem abinin dediği gibi bizim rodaj dönemimiz uzun sürüyor buda benim söylediğim teoriyle örtüşüyor.

    3. dişli konusu
    Ethem abi benim sürüş karekterimi bilir. Maximum 80-85km/h ile seyir ederim. Motoru aldığımda tabiki üstünde 43t dişli vardı 80-90km/h ile giderken motor kendini yırtıyordu yüksek devir çeviriyor ve rahatsız oluyordum mecburen 70km/h te kadar hızımı düşürüyordum buda trafikte yetmiyor doğal olarak. Sonra forumda araştırdım ethem abi arkayı 42 yapalım sorunun çözülcek dedi ( zaten 2010 ların arka dişlisi 42) bende sipariş verip beraber taktık. Sonuç MÜKEMMEL daha ilk bindiğinizde farkı anlıyorsunuz. 1.vites hemen bitmiyor ve 80-90km/h bandında motor fazla devir çevirmeden rahat rahat gidiyorsun ve buda yakıtımı etkiledi onuda söyliyim. 2011 kullanan arkadaşlara şiddetle tavisye ederim arkayı 42t yapsınlar pişman olmazlar.

    4.şahsi görüşlerim ve tavsiyem

    Yağ olarak yaz kış castrol power1 10-40 kullanıyorum yaz için ayrı kış için ayrı yağ kullanmayın, hangi yağ markasını kullanıyorsanız onunla devam edin ( motorunuz alştığından başka yağ koyarsanız yeniden o yağa alışmaya çalışıcak ve motorda gözle göremediğimiz yağ kanalcıkları tekrar oluşmaya başalayacak zaten amacımız rodajı bitince sağlıklı motora sahip olmak o yüzden yağın markasını ve sınıfını değiştirmeyin) yağınızın içine katkı maddesi bor yada başka marka yağ koymayın yağın karaması önemli kararan yağ iyidir görevini iyi yaptığını gösterir karamayan vizkozitesi değişmeyen yağdan kaçın. Aldığınız yağın sınıfına çok dikkat edin API ve SJ sınıfında olmasına dikkat edin sınıfı uymuyorsa almayın( bu görüşlerim mesleğimle alakalı olarak ve deneyimim olduğundan yazdım)
    Motorun rodaj bakımından sonra sübap sesi geliyorsa boşuna 4000 bakımını beklemeden servisinde sentil ile ayarlatın yakıtınız düşücek motorunuz daha performanslı ve iyi çalışıcak.
    Hava filitrenizi temiz tutun zaten 10lira ben 2000kmde yağ değiştirirken değiştiriyorum değiştirmezsenizde bir hava tutun( çok sağlıklı bir uygulama değil ama hiç yoktan iyidir).
    Para varsa durolardan kurtulalım (bende dahil)
    Başka aklıma gelen yok şuanda yağ ve dişli konusunda aklına takılan birşey varsa sorabilirsiniz. Kafanızı şişirdim kusura bakmayın görüşmek üzere
    harun27, Ahmet N., şentürk ve 4 diğerleri bunu beğendiler..
    Gelmemiş yarından hepmi şikayetçiyiz

  15. #27455
    FermanogLu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Mayıs 2012
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    2011-Red Cbf150
    Paylaşım için teşekkürler.

  16. #27456

    Üyelik
    04 Mayıs 2012
    Şehir
    Gaziantep
    Motosikleti
    cbf 150
    Ethem kardeş benim motor daha 260 km de 55-60 devirde gaz kolunda tabiri caizse gajj diye bir his geliyor.6000 devirden sonra geçiyor.Bunun nedeni nedir acaba??? servise götürdüm kres yağı sürdüler.o an geçer gibi oldu ama o aralıkta devam etmekte..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:04 ----------

    2012 modellerde dişli 42 mi 43 mü acaba????

  17. #27457
    fatih545 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Temmuz 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '16Pulsar200-16'MT07
    2010 ve öncesi 42 dişli, 2011 ve sonrası 43 dişli var
    *İyi gelişmiş refleksler şanstan daha hızlıdır.

    *Ön sezilerini dikkate almayı öğren.Bir gün hayatını kurtarabilir.

  18. #27458
    ethemm76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2007
    Şehir
    Kocaeli-İzmit-Yeşilova
    Motosikleti
    Yuki Snoopy 80cc.
    Nihatçım, çok güzel, deneyim dolu bilgiler paylaşmaşsın. Katılmadığım sadece 3 husus var. Kendimce yazayım.

    Bu civarların ikliminde Kocaeli istanbul... cbf için yazın 10w-40 yağ uygun değil.

    Yazın 15w-50. Ben 4 mevsim aynı yağ değiştirmeden kullanmak istiyorum deniliyorsa 10w-50, kışın ise 10w-40 kullanılmalı. Nedenlerini ve deneyimlerimi defalarca yazdım.

    Nihat arkadaşımın sürüş karakteri gayet dingin ve bilinçli. Kendini hiç bi an kritğie sokmuyor. Motorunu bu billinçle uzun km ler sorunsuz kullanabileceğine eminim. Zaten 42 t yi taktık. Motoru rahatlattık. Ahmet...42 t sırası sende Kurtul şu 43 t den

    Eğer motorun kullanıldığı ortam toz toprak, yol koşulları kötü olumsuz, yağmur çamur değilse, hava filtresinin 2000 km de bir değişim ihtiyacı yok. Servislerin uygulaması dahi 4000 de bir hava ile temizlemek 8000. km de değiştirmek şeklinde. Genellikle asvaltta gezen bizler için 4000 km de bir hava filtresini değiştirmek gayet yeterli bi uygulama. Ki zaten yine yetkili servislerin bakımlarında değiştiridiği sıklığın 2 katı daha sık değiştirmiş oluyoruz. Buda hava filtresi değişim periyodu için gayet yeterli bi uygulama. Mesela ona vereceğimiz fazla parayla, yağın kalitelisini tam sentetiğini 10w-50 sini vb alabiliriz.

    1 lt yağ çubukta max. seviyesinde görülüyor. Yarısına veya ucuna indiğinde yağ eksitmiş demektir. Görüldüğünde bence eklenmelidir. Çünki eksik yağın tüm olumsuzluklarını motor sergiliyor. Bu konumda kullanmak yanlış olur. Şimdiye kadar okuduğum, kendini kanıtlamış bir çok motosikletin kullanma klavuzunda (500 km de bir yağ seviyenizi kontrol ediniz. Yağ seviyesi alt seviyeye yaklaştığında üst seviyeye kadar tavisye edilen yağdan ilave ediniz) Mesela bu ibare Sym Gts 250 Evonun kul..klavuzunda aynen yazılıdır. Bizim klavuzumuzda bu vb. bir bilgiden bahsedilmemiş olması firmanın sorumsuzluğudur. Kullanıcıda genellikle kitapa harfi harfine uyması gerkliliğine inanan yanlış bi bilinç gelişmiştir. Kitaba göre yağ değişimi 4000 km de bir görüldüğü halde yağ seviyesi kontrolünden söz edilmemiştir. Cbf ler bu duyarlılıkla kullanılmadığından dolayı ne yazık ki, çok daha uzun km ler sıkıntısızca kullanılabilecekken 30-40 bin seviyelerinde bi çok motor motor sıfırlama masrafı yapmak durumunda kalmıştır. Fazla yağ uygulaması konusu ise şöyle, deneyimlerim bunlar: 200 gram fazla yağ koyan servisler var. 200 gram fazla. 1200 gram motora ağır geliyor. Rölantiyi ve çekişi düşürüyor. Ama 50-100 gram fazla yağ koymak motorda bi olumsuzluk olarak kendini göstermiyor. 1 litre yağ konularak, hiç fazla koymadan 1000. km de 100 gram veya yaktığı kadar ilave de yapılabilir. Nabza göre şerbet vermek lazım. Yağ yakmayan motora fazla yağ elbette koyulmamalı. Motora fazla yağ konulduğu içinmi yağ yakıyor. Yoksa 1 lt yağında belirli bi km de ... gramını eksiltiyormu. Bu ayrıntı doğru tespit edilmeli. Ve bence buna göre hareket edilmeli.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:48 ----------

    Alıntı harun27 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet arkadaşlar bugun itibariyle benzinimin bitmesi sonucu yedek depoya geçmiş bulunuyorum 1 depo ile karısık ama düzgün bir kullanım ile (6500 deviri pek geçmeden) 488 kilometre yaptım ne kadar ekonomik bi motor ya
    http://img842.imageshack.us/img842/4525/cbf150.jpg

    Uploaded with ImageShack.us
    Arka dişli değişimi falan mı yaptın ? Veya ön dişli. Mükemmel bi sonuç 488 km de yedeğe inmek. daha 370 km den yukarı göremedim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:55 ----------

    Alıntı şentürk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ethem kardeş benim motor daha 260 km de 55-60 devirde gaz kolunda tabiri caizse gajj diye bir his geliyor.6000 devirden sonra geçiyor.Bunun nedeni nedir acaba??? servise götürdüm kres yağı sürdüler.o an geçer gibi oldu ama o aralıkta devam etmekte..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:04 ----------

    2012 modellerde dişli 42 mi 43 mü acaba????
    Sende 43 t diş var. Sanırım yeni kasa idi. Ama yukarıda bahsettiğin sıkıntıyı anlayamadım.

  19. #27459
    harun27 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ocak 2012
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    2023 Vespa Primavera 150
    Alıntı ethemm76 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Nihatçım, çok güzel, deneyim dolu bilgiler paylaşmaşsın. Katılmadığım sadece 3 husus var. Kendimce yazayım.

    Bu civarların ikliminde Kocaeli istanbul... cbf için yazın 10w-40 yağ uygun değil.

    Yazın 15w-50. Ben 4 mevsim aynı yağ değiştirmeden kullanmak istiyorum deniliyorsa 10w-50, kışın ise 10w-40 kullanılmalı. Nedenlerini ve deneyimlerimi defalarca yazdım.

    Nihat arkadaşımın sürüş karakteri gayet dingin ve bilinçli. Kendini hiç bi an kritğie sokmuyor. Motorunu bu billinçle uzun km ler sorunsuz kullanabileceğine eminim. Zaten 42 t yi taktık. Motoru rahatlattık. Ahmet...42 t sırası sende Kurtul şu 43 t den

    Eğer motorun kullanıldığı ortam toz toprak, yol koşulları kötü olumsuz, yağmur çamur değilse, hava filtresinin 2000 km de bir değişim ihtiyacı yok. Servislerin uygulaması dahi 4000 de bir hava ile temizlemek 8000. km de değiştirmek şeklinde. Genellikle asvaltta gezen bizler için 4000 km de bir hava filtresini değiştirmek gayet yeterli bi uygulama. Ki zaten yine yetkili servislerin bakımlarında değiştiridiği sıklığın 2 katı daha sık değiştirmiş oluyoruz. Buda hava filtresi değişim periyodu için gayet yeterli bi uygulama. Mesela ona vereceğimiz fazla parayla, yağın kalitelisini tam sentetiğini 10w-50 sini vb alabiliriz.

    1 lt yağ çubukta max. seviyesinde görülüyor. Yarısına veya ucuna indiğinde yağ eksitmiş demektir. Görüldüğünde bence eklenmelidir. Çünki eksik yağın tüm olumsuzluklarını motor sergiliyor. Bu konumda kullanmak yanlış olur. Şimdiye kadar okuduğum, kendini kanıtlamış bir çok motosikletin kullanma klavuzunda (500 km de bir yağ seviyenizi kontrol ediniz. Yağ seviyesi alt seviyeye yaklaştığında üst seviyeye kadar tavisye edilen yağdan ilave ediniz) Mesela bu ibare Sym Gts 250 Evonun kul..klavuzunda aynen yazılıdır. Bizim klavuzumuzda bu vb. bir bilgiden bahsedilmemiş olması firmanın sorumsuzluğudur. Kullanıcıda genellikle kitapa harfi harfine uyması gerkliliğine inanan yanlış bi bilinç gelişmiştir. Kitaba göre yağ değişimi 4000 km de bir görüldüğü halde yağ seviyesi kontrolünden söz edilmemiştir. Cbf ler bu duyarlılıkla kullanılmadığından dolayı ne yazık ki, çok daha uzun km ler sıkıntısızca kullanılabilecekken 30-40 bin seviyelerinde bi çok motor motor sıfırlama masrafı yapmak durumunda kalmıştır. Fazla yağ uygulaması konusu ise şöyle, deneyimlerim bunlar: 200 gram fazla yağ koyan servisler var. 200 gram fazla. 1200 gram motora ağır geliyor. Rölantiyi ve çekişi düşürüyor. Ama 50-100 gram fazla yağ koymak motorda bi olumsuzluk olarak kendini göstermiyor. 1 litre yağ konularak, hiç fazla koymadan 1000. km de 100 gram veya yaktığı kadar ilave de yapılabilir. Nabza göre şerbet vermek lazım. Yağ yakmayan motora fazla yağ elbette koyulmamalı. Motora fazla yağ konulduğu içinmi yağ yakıyor. Yoksa 1 lt yağında belirli bi km de ... gramını eksiltiyormu. Bu ayrıntı doğru tespit edilmeli. Ve bence buna göre hareket edilmeli.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:48 ----------



    Arka dişli değişimi falan mı yaptın ? Veya ön dişli. Mükemmel bi sonuç 488 km de yedeğe inmek. daha 370 km den yukarı göremedim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:55 ----------



    Sende 43 t diş var. Sanırım yeni kasa idi. Ama yukarıda bahsettiğin sıkıntıyı anlayamadım.
    Hayır tamamen orjinal motorum bu arada belirtmeyi unuttum tamamen artçısız kullandım bu süre zarfında ve de 1. viteste fazla oyalanmadım sürekli motoru ısıtıp çıktım trafige o yuzden az yaktı sanırı

  20. #27460
    dincer59 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mart 2011
    Şehir
    Istanbul ama kalbi Tekirdağ'da
    Motosikleti
    2011 CBF150 GRI
    Alıntı harun27 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet arkadaşlar bugun itibariyle benzinimin bitmesi sonucu yedek depoya geçmiş bulunuyorum 1 depo ile karısık ama düzgün bir kullanım ile (6500 deviri pek geçmeden) 488 kilometre yaptım ne kadar ekonomik bi motor ya
    http://img842.imageshack.us/img842/4525/cbf150.jpg

    Uploaded with ImageShack.us
    Bende sunu soracağım izninle; benzincide arkadaslar pompa otomatik attıktan sonra daha ilave ederler bilirsin sen bu km yi pompa attıgında bırakarak mı yaptın yoksa pompacı arkadas üzerine aldıgı kadar daha ilave etti mi cünkü geçenlerde bende depoyu actıgınızda bi metal görürsünüz oraya kadar doldurulmus depoyla 450 km yaptım sonra benzin aldım daha da giderdi yani acaba diyorum bununla alakalı olabilir mi?
    Yesterday is history, tomorrow is mystery but today is a gift!
    ONE LIFE LIVE IT

    Honda CBF 150 '11 ( 8750 km)


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)

Bu Konudaki Etiketler