Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #34721
    soa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Haziran 2011
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Honda CBF 500
    gün itibari ile yaptığım 250 km lik gezi ile rodajım km olarak tamamlanmıştır 1000 km rodaj bakımında motora neler yapılacak yaklaşık maliyet ne kadar tutar ??


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #34722

    Üyelik
    09 Mayıs 2013
    Şehir
    İstanbul - Beykoz
    Motosikleti
    CBF 150' idi. İnşallah yenisine az kaldı.
    Alıntı soa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    gün itibari ile yaptığım 250 km lik gezi ile rodajım km olarak tamamlanmıştır 1000 km rodaj bakımında motora neler yapılacak yaklaşık maliyet ne kadar tutar ??
    20 ile 30 arasında birşey tutuyordu hatırladıgım kadarıyla. Yağ değişir, zincir gergine bakıp zincir yağlanır, lastiklerin hava basıncı yerinde mi onu kontol ederler. Yani; yağı değiştirip, sağına soluna bakıp yolluyorlar.
    Muhammed Karayama
    542 718 0324
    0 RH (+)

  3. #34723
    mustbe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Şubat 2014
    Motosikleti
    cbf 150
    Ezio41 hocam eğitimdeki lastikler fabrika lastikleri mi?

  4. #34724
    Kocaeli İl Temsilcisi Ezio41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2013
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    2016 Yamaha XJ6 Diversion F ABS
    Alıntı mustbe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ezio41 hocam eğitimdeki lastikler fabrika lastikleri mi?
    Yok fabrika çıkış lastikleri değildi genel olarak IRC falan vardı yarı yol yarı arazi lastiği tarzında . Kaliteli lastik yoktu ama gördüğüm kadarı ile

  5. #34725
    soa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Haziran 2011
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Honda CBF 500
    Alıntı Ezio41 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yok fabrika çıkış lastikleri değildi genel olarak IRC falan vardı yarı yol yarı arazi lastiği tarzında . Kaliteli lastik yoktu ama gördüğüm kadarı ile
    1 gün teorik ve pratik. Yaptiniz resimlerden anlasilan. 2.gün ne yaptiniz kardeşim pratiğe devam mi

  6. #34726
    Kocaeli İl Temsilcisi Ezio41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2013
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    2016 Yamaha XJ6 Diversion F ABS
    Alıntı soa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1 gün teorik ve pratik. Yaptiniz resimlerden anlasilan. 2.gün ne yaptiniz kardeşim pratiğe devam mi
    2. Gün yoktu kardeşim . Bizimkisi bir günlük kurstu ücretsiz . Honda motorsiklet satin alanlara verilen özel bi kurs diyelim ama temel teorik şeyleri gosterdiler . Parali olarak gitmenizi tavsiye etmiyorum . Hocalar alakasiz çünkü hepsi ayri bi havadalar . Ama ömrü boyunca vitesli motor nedir bilmeyenlere tavsiye ederim . Ama vitesli surmesini bilenlere baska bir kursu denesinler derim şahsen ....
    soa bunu beğendi.

  7. #34727
    soa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Haziran 2011
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Honda CBF 500
    Alıntı Ezio41 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2. Gün yoktu kardeşim . Bizimkisi bir günlük kurstu ücretsiz . Honda motorsiklet satin alanlara verilen özel bi kurs diyelim ama temel teorik şeyleri gosterdiler . Parali olarak gitmenizi tavsiye etmiyorum . Hocalar alakasiz çünkü hepsi ayri bi havadalar . Ama ömrü boyunca vitesli motor nedir bilmeyenlere tavsiye ederim . Ama vitesli surmesini bilenlere baska bir kursu denesinler derim şahsen ....
    Bakalım bu hafta sonu bende gidicem görücez.

    Bugün haldızlarda rodaj bakımını yaptırdım 34 lira tuttu hayırlısıyla rodajı da bitirdik.
    Ezio41 bunu beğendi.

  8. #34728
    Kocaeli İl Temsilcisi Ezio41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2013
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    2016 Yamaha XJ6 Diversion F ABS
    Alıntı soa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bakalım bu hafta sonu bende gidicem görücez.

    Bugün haldızlarda rodaj bakımını yaptırdım 34 lira tuttu hayırlısıyla rodajı da bitirdik.
    Kocaelinde misin sende ? benim rodaja 350 km falan kaldı . para verip gitme sakın 1. eğitime tavsiye etmem ama haldız bedavaya yolluyor 1 günlük eğitime ona gidebilirsin

  9. #34729
    soa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Haziran 2011
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Honda CBF 500
    Alıntı Ezio41 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kocaelinde misin sende ? benim rodaja 350 km falan kaldı . para verip gitme sakın 1. eğitime tavsiye etmem ama haldız bedavaya yolluyor 1 günlük eğitime ona gidebilirsin
    Aynen değirmendere deyim...
    Ezio41 bunu beğendi.

  10. #34730
    onurordek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBF 150>GW 250>RX3İ>XMAX400+RKS RT 250+SHERCO 250
    İyi kötü motosiklet kullanan biri Güvenli Sürüş 1'i tercih etmemeli zaten.
    Ben de 7-8 nisan için rezervasyon yaptırdım güvenli sürüş 2 için. Nakit para olunca sıkıntı. Denkleştiremezsek iptal olacak.

  11. #34731

    Üyelik
    08 Ağustos 2009
    Motosikleti
    2014 KIRMIZI BAJAJ BOXER BM 150
    arkadaşlar bende kocelideyim cbflerinizi ne kadara aldınız.haldızdan mı aldınız yaza doğru bende almayı düşünyorum

  12. #34732
    Kocaeli İl Temsilcisi Ezio41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2013
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    2016 Yamaha XJ6 Diversion F ABS
    Alıntı OSİMAN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar bende kocelideyim cbflerinizi ne kadara aldınız.haldızdan mı aldınız yaza doğru bende almayı düşünyorum
    Evet Haldızdan aldım . 5200 tlye aldım plaka ruhsat hariç ama 2 nisanda zam gelicek tekrar honda motorlara . Şuan ki güncel fiyatı 5390 tl plaka ruhsat hariç

  13. #34733
    soa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Haziran 2011
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Honda CBF 500
    Alıntı OSİMAN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar bende kocelideyim cbflerinizi ne kadara aldınız.haldızdan mı aldınız yaza doğru bende almayı düşünyorum
    bende sofuoğlundan aldım hocam 5390'a Kredi kartına taksitle aldım. 400 peşin verdim 5000 i 9 a böldüler. ama 1 daha zam gelecek fiyatlara...

  14. #34734

    Üyelik
    02 Ağustos 2010
    aslında zam yerine indirim gelmesi lazım fiyatlara,çünkü honda en son zam yaptığında dolar 2.30 seviyesindeydi,şuan 2.13ten işlem görüyor ve hızla aşağıya gidiyor ama malesef ülkemizde fiyata yansıtılan kur farkı asla geri alınmadığı için kazanan yine satıcı oluyor.

  15. #34735

    Üyelik
    08 Ağustos 2009
    Motosikleti
    2014 KIRMIZI BAJAJ BOXER BM 150
    2.el alınır o zaman yaa.para biriktirmek lazım.

  16. #34736
    soa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Haziran 2011
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Honda CBF 500


    Arkadaşlar rodaj biteli 100 km kadar oluyor rodajda hiç sıkıştırmadığım için dikkat etmemişim ama 5 bin devirden sonra (bazen 7 bin devirden sonra) devir saati sapıtıyor. Ama her zaman olmuyor nadiren daha önce böyle bir sorun yaşayan oldu mu?
    gitaryolcusu bunu beğendi.

  17. #34737
    İhtiyarbebe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mart 2014
    Şehir
    06-71 arasındaki tire işareti
    Motosikleti
    Kawasaki KLE 500
    Bunu Biliyormuydunuz?
    Arkadaşlar Cbf'nin kendine has birtakım durumları var. Şöyleki;
    piston çapı diğer rakiplerine göre çok daha küçük, hafif ve seridir. Yani tork kaldırmaz, üst devir çevirir. Ben racing motor tipine benzetirim. Ybr'de durum biraz farklı, 3-4bin devirde bile hafif silkerek gidebiliyor. Bunu Cbf'de denemeyin. Zaten sert bir şekilde silkeler size haber verir çekemediğini. Motorunuzu seviyor ve uzun ömürlü olmasını istiyorsanız üst devir kullanın. Normalin üstünde yağ veya benzin çok yakmaz, aksine rahatlayacağı için gömlek ve sekmanlar uzun süre dayanır.
    Gösterge resimlerini belirtme nedenime gelince, cbfde 6-7 bin devire gelince gösterge panosunun sonuna ibre gelmiş oluyor. Bu sürücüyü vites değiştirmeye yönlendiriyor. Fakat dikkatli bakıldığında 9 binden sonra redline vermiş. Honda o kırmızı yeri renk olsun diye yapmaz malum, bu demek oluyor ki 8.5 bin deviri gönül rahatlığıyla çevirebilirsiniz.
    Deneyin, 1 hariç, 2-3-4. vitesleri 8 bin devirde değiştirin motorun rahatladığına tanık olursunuz.


  18. #34738
    SULH - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '15 Xmax 250 10bin km - '13 CBF150 21bin km
    Alıntı İhtiyarbebe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bunu Biliyormuydunuz?
    Arkadaşlar Cbf'nin kendine has birtakım durumları var. Şöyleki;
    piston çapı diğer rakiplerine göre çok daha küçük, hafif ve seridir. Yani tork kaldırmaz, üst devir çevirir. Ben racing motor tipine benzetirim. Ybr'de durum biraz farklı, 3-4bin devirde bile hafif silkerek gidebiliyor. Bunu Cbf'de denemeyin. Zaten sert bir şekilde silkeler size haber verir çekemediğini. Motorunuzu seviyor ve uzun ömürlü olmasını istiyorsanız üst devir kullanın. Normalin üstünde yağ veya benzin çok yakmaz, aksine rahatlayacağı için gömlek ve sekmanlar uzun süre dayanır.
    Gösterge resimlerini belirtme nedenime gelince, cbfde 6-7 bin devire gelince gösterge panosunun sonuna ibre gelmiş oluyor. Bu sürücüyü vites değiştirmeye yönlendiriyor. Fakat dikkatli bakıldığında 9 binden sonra redline vermiş. Honda o kırmızı yeri renk olsun diye yapmaz malum, bu demek oluyor ki 8.5 bin deviri gönül rahatlığıyla çevirebilirsiniz.
    Deneyin, 1 hariç, 2-3-4. vitesleri 8 bin devirde değiştirin motorun rahatladığına tanık olursunuz.

    http://i.hizliresim.com/w19LkD.jpg

    bazen devri yükseltmeden vites değşiştiriyorum hızlanmam zaman alıyo ama devri yükseltip vites değiştirince sanki daha güçlü bi motor kullanıyomuşum gibi oluyo. bu his anlattıklarından dolayı olabilir. ben başka motor kullanmadığım için bilmiyorum fakat devri yükseltip vites değiştirmek zaten mantıklı olan diye biliyorum.

  19. #34739

    Üyelik
    09 Mayıs 2013
    Şehir
    İstanbul - Beykoz
    Motosikleti
    CBF 150' idi. İnşallah yenisine az kaldı.
    Alıntı soa adlı üyeden alıntı Mesajı göster


    Arkadaşlar rodaj biteli 100 km kadar oluyor rodajda hiç sıkıştırmadığım için dikkat etmemişim ama 5 bin devirden sonra (bazen 7 bin devirden sonra) devir saati sapıtıyor. Ama her zaman olmuyor nadiren daha önce böyle bir sorun yaşayan oldu mu?
    Çok ilginçmiş ya. CBF'te değil, genel olarak motorlarla ilgili hiç karşılaşmamıştım böyle bir görüntüyle.


    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:52 ----------

    Bu arada, benim göstergenin de en sonunda ampulü kesti. Daha önce söküp takma tecrübem olduğu için ben yapacağım bunu. Nasıl bir ampul kullanıyoruz göstergede bilen var mı ?

    2.si; benim motorun 8000 bakımı geldi. Bugün D&B motoru aradım; ne kadar tutuyor bakım diye. Hani extra olarak hava filtresi ve buji değişirse 120-130 civarında birşey tutar deyince, zaten niyetim yoktu bakımı serviste yaptırmaya şimdi hiç kalmadı. 130 lira ücret mi alınır len

    3.sü; daha önce yedek parça ihtiyacı olan kişilere sesleniyorum.. Nerden alıyorsunuz veya nerden almalı yedek parçaları ? Bir kaç tane parçaya ihtiyacım varda..

    Ya arkadaşlar birde; motoru aldığımızda yanında verdikleri aletlerin içerisinde bujiyi çıkartmak için gerekli olan anahtar var mı ?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:00 ----------

    Alıntı İhtiyarbebe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bunu Biliyormuydunuz?
    Arkadaşlar Cbf'nin kendine has birtakım durumları var. Şöyleki;
    piston çapı diğer rakiplerine göre çok daha küçük, hafif ve seridir. Yani tork kaldırmaz, üst devir çevirir. Ben racing motor tipine benzetirim. Ybr'de durum biraz farklı, 3-4bin devirde bile hafif silkerek gidebiliyor. Bunu Cbf'de denemeyin. Zaten sert bir şekilde silkeler size haber verir çekemediğini. Motorunuzu seviyor ve uzun ömürlü olmasını istiyorsanız üst devir kullanın. Normalin üstünde yağ veya benzin çok yakmaz, aksine rahatlayacağı için gömlek ve sekmanlar uzun süre dayanır.
    Gösterge resimlerini belirtme nedenime gelince, cbfde 6-7 bin devire gelince gösterge panosunun sonuna ibre gelmiş oluyor. Bu sürücüyü vites değiştirmeye yönlendiriyor. Fakat dikkatli bakıldığında 9 binden sonra redline vermiş. Honda o kırmızı yeri renk olsun diye yapmaz malum, bu demek oluyor ki 8.5 bin deviri gönül rahatlığıyla çevirebilirsiniz.
    Deneyin, 1 hariç, 2-3-4. vitesleri 8 bin devirde değiştirin motorun rahatladığına tanık olursunuz.

    http://i.hizliresim.com/w19LkD.jpg
    Bilgi bilgidir. Vesselam.
    Ben genel olarak 6-7bin devir arası değiştiriyorum vitesi.Bugüne kadar hiç yağ yakma problemi ile karşılaşmadım. Yedek depoya geçene kadar ise ort:320 km yol gidiyorum. Daha üst devirlere çıkarsam muhtemelen benzin sarfiyatı artar; aralıksız uzun kullanımlarda da muhtemelen yağ yakma problemi ile karşılaşılabilir. Keza, olması gerende bu gibi sanki.
    Muhammed Karayama
    542 718 0324
    0 RH (+)

  20. #34740
    İhtiyarbebe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mart 2014
    Şehir
    06-71 arasındaki tire işareti
    Motosikleti
    Kawasaki KLE 500
    bende yedeğe inmeden ortalama 320 km yapıyorum. ve üst devir kullanıyorum. öğrenci yıllarımda motorla çalıştığım için ybrnin üstünde 40 bin km tecrübem var. cbfde bir 20 bin var. aslında vurgulamak istediğim iki motorun çalışma prensiplerinin farklı oluşuydu. ybr, apache çok farklı. cbfnin iki katı pistonları var. cbfnin kullanımı bu, büyük piston = tork. kısa ve hareket mesafesi uzun olan piston = üst devir. yağ yakma konusundada nasıl sürerseniz sürün cbfnin yağ yakma olasılığı hep vardır. düşük devir sürüp belki belli belirsiz fark olabilir ama motorun ömrü konusunda çok akil olmaz.
    Sadece sürerim


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)

Bu Konudaki Etiketler