Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #28601
    ethemm76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2007
    Şehir
    Kocaeli-İzmit-Yeşilova
    Motosikleti
    Yuki Snoopy 80cc.
    Alıntı dohansen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    eyvallah Ethem Bey. demekki herkezsin başına geliyor zaman zaman bu tip olaylar:) allah ciddi kaza bela vermesin.
    Vistesli motor sürmek keyiflidir, elbette hepimizin başına gelir, 10 senedir vitesli motor sürenin de mutlaka ilk bi gün anısı vardır.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:33 ----------

    Alıntı ahmet-42 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    slm arkadaşlar cbf imin üst fren merkezi hidrolik kutusunun camı çatladı bu olaya bir çözüm sunabilecek arkadşlar varmı?? yardımcı olursanız sevinirim..
    Bence en yakın servise git, yağ boşaldı mı ? Benim eski cbf inkide çatlaktı ama sızıntı yoktu, öyle kullanmıştım. Bazı cbf lerin zamanla deforme olup üzerin çizilmiş gibi çatlamış görüntüsü oluşuyor, böyle ise sorun olmaz ve yağ kaçırmaz. Hidrolik yağ kaçağı yoksa bence sıkıntı olmaz. Ama düşme devrilme, darbe vb sağlam kırıldıysa zaten yağ boşalmış olmalı. Eğer 2. seçenekteki gibi olduysa bence servise git.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #28602
    K o r @ y - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2011
    Motosikleti
    ATOM KARINCA
    Alıntı ethemm76 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motoruma bayiden çıkmadan önce kulaktan dolma bilgilerle ve bi hevesla, motorumuz ful olacak ya,(aman olmazsa olamz, oringli zincir olsun) diye düşünerek o ringlli zincir taktırmıştım. 14 ay önce. Sıfır alırken bayiden çıkmadan önce, motor hazırlama aşamasında. Orjinal dişli ebatı ile bir bir örtüşmediği için ne kadar yağlasamda temizlesemde 20 bin km zincir sesi dinleyerek yol yaptım. Zincir sesli idi, çünki bakla araları bizim dişlilere ufak oradan da olsa büyük geliyor, 20 bin km boyunca belki oringli zincir nedeniyle fazla benzin bile yaktım. En sonunda bu dişliye bire bir oturmayan oringli zincir nedeniyle bi kaç hafta önce geçmiş sayfalarda bahsettiğim gibi yolda kalmıştım. Kilidi çıkmıştı ve bi baklası yamulmuştu, bu hep o-ringli zincirin dişli ile tam uyumlu olmaması kaynaklı zamanla zincirde oluşan deformasyonun bana bi armağanıydı. Çünki 20 bin km boyunca dişli ile bire bir uyumlu olmayan zincirin bakla araları açılmış ve daha gürültülü çalışmaya başlamıştı. En sonunda dayanamayıp yolda bırakmıştı. Sorasında zincir bi kaç kere çok sık aralıklarla esneme yaptı, ok, gerdirdim. Son bi kaç gündür (sıklıkla eşimi arkaya alırım) eşim, (arkadan takur tukur sesler geliyor, bak yine yolda kalırsan görürsün) falan diyor, ben sesin zincirden geldiğini biliyorum, zincir temiz ve yağlı olduğu halde gerçekten çok ses yapmaya başlamıştı yolda bıraktıktan sonraki kullanımımda. Sanırım zincir kopma anında fazlaca hasar almştı.

    Neyse, dün sabah şu zincire bi alıcı gözle bakayım dedim, derdi ne imiş. Zincir inanılmaz seviyede hasar almış ve ben yolda kalma veya belkide kaza yapma riski ile 10-15 gün gezmişim. Orta sehpada tekeri elle çeviriyorum. Zincir gerginliğini kontrol ediyorum. Teker dönerken zincir bi noktada taş gibi sertleşiyor, neredeyse tekerin dönüşü duruyor, zincir kopacak gibi oluyor. Biraz daha çeviriyorum, 2-3 cm serbest esneme yapacak kadar gevşiyor, Yani zincir öyle bi hal olmuş ki, belirli bi yeri çok sıkı iken belirli bi kısmıda çok esneme yapmış. Sonra arka dişli üzerindeki baklaları inceledim, baklalar dişlilerin üzerinde aşağı yukarı çok serbest oynuyorlardı. Dişlerli tam olarak kesinlikle kapatmıyorlardı. Parmaklarımla baklaları yukarı doğru çektiğimde yarım cm e kadar baklalar zincirden ayrılıyordu. Hıı bu zincir ayvayı yemiş, sen onu bırakmazsan o seni bırakacak oğlum Ethem. Uzun ömürlü olsun, sürüş konforunu arttırsın derken, yolda dahi kaldık ki 20 bin km de işi bitti. Ki zaten bizim orjinal dişlilerle uyumlu değildi. Bide 70-80 tl mi vermiştim ne zamanında, yazık etmişim. Allahtan dişlileri yememiş, bari onlara masraf etmemiz gerekmedi.

    Oringli zincirde orta sehpada tekeri elle çevirdiğimde 2-3 tur anca atan ve kütür kütür takur tukur sesler çıkaran arka teker ve zincir, (biraz önce orj zincir taktım çok şükür) orj zincirde aynı hareketi yaptığımda neredeyse sıfır ses ile 7-8 tura kadar rahat dönüyor, kasksız sürüş denemem de bile hiç zincir sesi duymuyorum. Sadece elle orta sehpada çevirdiğimde ön dişliden gelen düzenli ve aykırı olmayan, düşük seviyede bi dişli sesi var. Motor şimdi daha serbest gidiyor, resmen o-ringli zincir için motoru sıkıyormuş diyebilirim. Motora ağır geliyormuş, 5. viteste 80 ile düz yolda motorun yaptığı devir bile ortalama 0,2 seviyelerinde iyileşme kaydetti. Yani ben motoru 20 bin km boyunca çok hafif te olsa bayır çıkıyormuşum gibi kasıntı ile kullanmışım. Bedavadan fazla benzin yaktırmışım. Bende diyordum (Yaw ben bi depo ile neden yüksek km ler yapamıyorum). Belkide sebebi bu idi.

    Demem o ki, orj.. zincire dişli gurubunuzun kıymetini bilin. Ömrü bitenekadar değiştirmeyin. Piyasada daha iyi performans alabileceğiniz başka bi zincir yok, hızınızda artmıyor, performansınızda, konforunuzda, bunu bilin. Oring li zincirden çok farklı beklentiler var. Açıkçası benimde vardı ama, ne yazık ki boş muş.
    Evet Ethem abi büyük geçmiş olsun , o şekilde 10-15 gün kullanmak şans işi diyelim.. Buradaki hata aslında o-ring li zincir değil. Burada ki hata , set olarak takılmamasıdır.
    Ön dişli ,arka dişli ve o-ring li zincir olarak monte edilseydi 30-40 bin km garantisi oluyor , bu zincirlerin.......
    O-ring li zincir ; yağı tutan bi özelliğe sahip olduğu için az bakım gerektiren ,az yağlama gerektiren ve bu durumlardan yola çıkarak az değişim gerektiren bi zincirdir. Dediğim gibi değişimin tüm bir set olarak yapılması lazımdı.. Tekrar geçmiş olsun Ethem abi, hemen zinciri değiştirdiğine sevindim

  3. #28603
    ethemm76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2007
    Şehir
    Kocaeli-İzmit-Yeşilova
    Motosikleti
    Yuki Snoopy 80cc.
    Arkadaşlar, biliyosunuz yeni kasalarda devir kesici yok, bu anlamda devri motor üzerinden elektronik olarak devri kesen bişey yok. Gaz kolunu kapattığınızda kaç saniye sonra motora ne olur bilinmez. Acaba gaz kolunun belirli bi yerden sonra dönmesini engelleyebilirmiyiz ? Mesela 8000 devri geçmesin. Yarın sabah motorun bi gaz koluna ve bağlandığı yere falan bi bakıcam. Hani bazı ağır vasıtaların gazının altında bi vida vardır. Sıkarsanız içe girer, açarsanız uzar. Açıp uzatırsanız, fazla gaz pedalına basamazsınız ya, pedal vidaya dayanır. Bizim gaz kolunda da böyle bişey varsa çok tatlı olur. Yarın bi bakıyim bari.

  4. #28604
    K o r @ y - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2011
    Motosikleti
    ATOM KARINCA
    Alıntı ethemm76 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar, biliyosunuz yeni kasalarda devir kesici yok, bu anlamda devri motor üzerinden elektronik olarak devri kesen bişey yok. Gaz kolunu kapattığınızda kaç saniye sonra motora ne olur bilinmez. Acaba gaz kolunun belirli bi yerden sonra dönmesini engelleyebilirmiyiz ? Mesela 8000 devri geçmesin. Yarın sabah motorun bi gaz koluna ve bağlandığı yere falan bi bakıcam. Hani bazı ağır vasıtaların gazının altında bi vida vardır. Sıkarsanız içe girer, açarsanız uzar. Açıp uzatırsanız, fazla gaz pedalına basamazsınız ya, pedal vidaya dayanır. Bizim gaz kolunda da böyle bişey varsa çok tatlı olur. Yarın bi bakıyim bari.
    Bana kalırsa böyle bişey yapma.. İzmit trafiğini biliyorsun.. Türkiye'nin tüm transporter leri buradan geçiyor.. Yeri geldiği zaman 100-110 gidiyorum , trans yanımdan 130-140 la arkasında yükü ile geçiyor..Motorların zaten bi sıkımlık canı var, onuda elinden alma abi... Belki bi sıkışma anında lazım olur..

  5. #28605
    ethemm76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2007
    Şehir
    Kocaeli-İzmit-Yeşilova
    Motosikleti
    Yuki Snoopy 80cc.
    Alıntı K o r @ y adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet Ethem abi büyük geçmiş olsun , o şekilde 10-15 gün kullanmak şans işi diyelim.. Buradaki hata aslında o-ring li zincir değil. Burada ki hata , set olarak takılmamasıdır.
    Ön dişli ,arka dişli ve o-ring li zincir olarak monte edilseydi 30-40 bin km garantisi oluyor , bu zincirlerin.......
    O-ring li zincir ; yağı tutan bi özelliğe sahip olduğu için az bakım gerektiren ,az yağlama gerektiren ve bu durumlardan yola çıkarak az değişim gerektiren bi zincirdir. Dediğim gibi değişimin tüm bir set olarak yapılması lazımdı.. Tekrar geçmiş olsun Ethem abi, hemen zinciri değiştirdiğine sevindim
    Saol Koray kardeşim, bizim motorlara o-ringli zincir duydum ama o zincirlere uygun birde cbf 150 için orignli zincir dişlisi hiç duymadım şimdiye kadar. Keşke zamanında bilseydim bu bilgiyi, sorgulamadan orj zincir üstüne oringli zincir takmazdım. Çakal servislerde hiç uyarmıyor hı, tamamen ticari davranıyorlar. Nejat (Buradaki kanuni mondial servisi) dişli zinciri görür görmez zaten (Bu dişlinin zinciri bu zincir değil) dedi. Zincir bariz bi şekilde boşluk yapmış ve dişlilerin üzerinde oynuyordu. Zinciri sökerken bir piminin daha yamulduğunu fark ettik zaten. Hık dese kopacak mış, o konuma gelmiş inan. Ucuz yırtmışız dediğin gibi.

    Zincir bakım ve temizliğini ihmal etmem ben, zaten zevkle yaptığımız şeyler, kirlensede temizlesek diye bakıyoruz dermişim Her hafta bi kere yıkarım zaten. Önceki motorumda normal zincirle kullanmıştım. Eski günleri geri döneriz napalım Şimdi biraz daha fazla janta yağ atma vakkası yaşıyıcam ama olsun, yağdan bol ne var. Şu an elimde 4-5 çeşit zincir için kullanabileceğim yağ var Ama motor kaymak gibi gidiyor, sesiz. Harbiden zincir sesi çekmişim ben 20 bin km. Hamın şimdi yarın zincir sesini duymayınca çok şaşıracak Demek ki yolcuyu da rahatsız eden bi sesmiş.

  6. #28606
    K o r @ y - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2011
    Motosikleti
    ATOM KARINCA
    Alıntı ethemm76 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Saol Koray kardeşim, bizim motorlara o-ringli zincir duydum ama o zincirlere uygun birde cbf 150 için orignli zincir dişlisi hiç duymadım şimdiye kadar. Keşke zamanında bilseydim bu bilgiyi, sorgulamadan orj zincir üstüne oringli zincir takmazdım. Çakal servislerde hiç uyarmıyor hı, tamamen ticari davranıyorlar. Nejat (Buradaki kanuni mondial servisi) dişli zinciri görür görmez zaten (Bu dişlinin zinciri bu zincir değil) dedi. Zincir bariz bi şekilde boşluk yapmış ve dişlilerin üzerinde oynuyordu. Zinciri sökerken bir piminin daha yamulduğunu fark ettik zaten. Hık dese kopacak mış, o konuma gelmiş inan. Ucuz yırtmışız dediğin gibi.

    Zincir bakım ve temizliğini ihmal etmem ben, zaten zevkle yaptığımız şeyler, kirlensede temizlesek diye bakıyoruz dermişim Her hafta bi kere yıkarım zaten. Önceki motorumda normal zincirle kullanmıştım. Eski günleri geri döneriz napalım Şimdi biraz daha fazla janta yağ atma vakkası yaşıyıcam ama olsun, yağdan bol ne var. Şu an elimde 4-5 çeşit zincir için kullanabileceğim yağ var Ama motor kaymak gibi gidiyor, sesiz. Harbiden zincir sesi çekmişim ben 20 bin km. Hamın şimdi yarın zincir sesini duymayınca çok şaşıracak Demek ki yolcuyu da rahatsız eden bi sesmiş.
    aynen abi ne varsa orjinalde var..

  7. #28607
    ethemm76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2007
    Şehir
    Kocaeli-İzmit-Yeşilova
    Motosikleti
    Yuki Snoopy 80cc.
    Alıntı K o r @ y adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bana kalırsa böyle bişey yapma.. İzmit trafiğini biliyorsun.. Türkiye'nin tüm transporter leri buradan geçiyor.. Yeri geldiği zaman 100-110 gidiyorum , trans yanımdan 130-140 la arkasında yükü ile geçiyor..Motorların zaten bi sıkımlık canı var, onuda elinden alma abi... Belki bi sıkışma anında lazım olur..
    8500 e ayarlarız, sorun diil 8500 devirde 110 km-h seviyelerinde yapıyor zaten, düz yolda tek kişi iken bu hızı zaten geçemiyorum, bayır aşağıda 110 u geçmesin. Zaten motor devir kesici seviyesine kadar 5. viteste hızlanamıyor, bayır aşağı bile öyle, benim yapmak istediğim bilmeyen vatandaşın biri, gaz kolunu ellediğinde ara gaz mara gaz. veya emenet verdin, motor devirinden bi haber birine, (öyle bilmediğim insanlara emanet vermem ama) buna benzer pozisyonlarda zarar görsün istemiyorum. Eski kasalar da 9000 devir seviyelerinde kesiciye giriyor diye biliyorum. Ben benim motoru 8500 yapabilirsem çok çok tatlı olur. Olmazsada çok sorun diil de, bi bakayım diyorum, zahmetsiz ve kolay bi ayarlanabilme imkanı varsa, çok çok sökmeden falan bi el atayım diyorum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:01 ----------

    Sabırsızlık yaptım, motorun yanına indim, istediğim gibi bi gaz ayarı yapabileceğim her hangi bi ayar göremedim Db ye gittiğimiz zaman sorarız artık

  8. #28608
    K o r @ y - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2011
    Motosikleti
    ATOM KARINCA
    D&B ' ye ne zaman gidiyoruz.. Benim işlerin durumuna göre 750 TL bi bütçe ayırıp kıyafet ve koruma ekipmanı alacağım

  9. #28609
    ahmet-42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2012
    Şehir
    KONYA
    Motosikleti
    yamaha ybr 125
    Alıntı ethemm76 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Vistesli motor sürmek keyiflidir, elbette hepimizin başına gelir, 10 senedir vitesli motor sürenin de mutlaka ilk bi gün anısı vardır.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:33 ----------



    Bence en yakın servise git, yağ boşaldı mı ? Benim eski cbf inkide çatlaktı ama sızıntı yoktu, öyle kullanmıştım. Bazı cbf lerin zamanla deforme olup üzerin çizilmiş gibi çatlamış görüntüsü oluşuyor, böyle ise sorun olmaz ve yağ kaçırmaz. Hidrolik yağ kaçağı yoksa bence sıkıntı olmaz. Ama düşme devrilme, darbe vb sağlam kırıldıysa zaten yağ boşalmış olmalı. Eğer 2. seçenekteki gibi olduysa bence servise git.
    camda akıntı sızıntı yoktu zaten anlayamadım nasıl böyle bişey oldu her neyse bügün sıkıntıyı halletik oraya özel plastik yaptırdım tornacıya ama hidrolik yağ sıvısı gözükmüyor zamanla bu motorlarda güneşten etkilenip çatlıyormuş...

  10. #28610
    Garip - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2012
    Şehir
    Pendik
    Motosikleti
    PCX 125
    arkadaşlar bugun fark ettim.normal çalışırken arka frenler yanıyor.sanki frene basarmış gibi.anlayamadım.çantanın ışıkları da olduğu için baya aydınlatıyor.öyle biraz dolaştım.baka baka.fark ettim ki arka frene basınca oluyor.bi sönüyor.frene basıyorum yanıyor..çekiyorum ayağımı hala yanıyor.ön frende sorun yok ama basıyom yanıyor çekiyorum sönüyor..durdum.baktım kurcaladım.harbiden öyle..fren pedalında ne gibi sorun olabilir ? komplemi değişmesi gerekir yoksa bi gevşeme falan mı olmuştur ?
    birGarip..

  11. #28611
    ahmet-42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2012
    Şehir
    KONYA
    Motosikleti
    yamaha ybr 125
    Alıntı Garip1701 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar bugun fark ettim.normal çalışırken arka frenler yanıyor.sanki frene basarmış gibi.anlayamadım.çantanın ışıkları da olduğu için baya aydınlatıyor.öyle biraz dolaştım.baka baka.fark ettim ki arka frene basınca oluyor.bi sönüyor.frene basıyorum yanıyor..çekiyorum ayağımı hala yanıyor.ön frende sorun yok ama basıyom yanıyor çekiyorum sönüyor..durdum.baktım kurcaladım.harbiden öyle..fren pedalında ne gibi sorun olabilir ? komplemi değişmesi gerekir yoksa bi gevşeme falan mı olmuştur ?
    Bence sorun arka frenin sivişinden kaynaklanıyordur yani anlayacağın o zımırtı ayarsızdır arka fren balataların bitikse veya balatalar yeniyse ondanda yapabilir arka fren pedalının tam üstüne bak siviş orda ayarıda ordan yapılır..

  12. #28612
    Garip - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2012
    Şehir
    Pendik
    Motosikleti
    PCX 125
    Alıntı ahmet-42 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bence sorun arka frenin sivişinden kaynaklanıyordur yani anlayacağın o zımırtı ayarsızdır arka fren balataların bitikse veya balatalar yeniyse ondanda yapabilir arka fren pedalının tam üstüne bak siviş orda ayarıda ordan yapılır..
    teşekkürler..bakıcam yarın..sanki biraz oynuyor gibiydi.çıkacakmış gibi sanki.. :(
    birGarip..

  13. #28613
    ahmet-42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2012
    Şehir
    KONYA
    Motosikleti
    yamaha ybr 125
    Alıntı Garip1701 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    teşekkürler..bakıcam yarın..sanki biraz oynuyor gibiydi.çıkacakmış gibi sanki.. :(
    Ne demek yardımcı olabildiysem sevindim..

  14. #28614
    ethemm76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2007
    Şehir
    Kocaeli-İzmit-Yeşilova
    Motosikleti
    Yuki Snoopy 80cc.
    Alıntı Garip1701 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar bugun fark ettim.normal çalışırken arka frenler yanıyor.sanki frene basarmış gibi.anlayamadım.çantanın ışıkları da olduğu için baya aydınlatıyor.öyle biraz dolaştım.baka baka.fark ettim ki arka frene basınca oluyor.bi sönüyor.frene basıyorum yanıyor..çekiyorum ayağımı hala yanıyor.ön frende sorun yok ama basıyom yanıyor çekiyorum sönüyor..durdum.baktım kurcaladım.harbiden öyle..fren pedalında ne gibi sorun olabilir ? komplemi değişmesi gerekir yoksa bi gevşeme falan mı olmuştur ?
    Sağ gri kapağın altında, yeni kasalarda kapağı sökmeden müdahale edebileceğin biçimde görünen, arka frenin stop lambası için ayar müşürü var. Elle çevirrek ayarlayabiliyorsun. Deneye deneye doğru ayarı bulabilirsin.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:07 ----------

    Alıntı K o r @ y adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    D&B ' ye ne zaman gidiyoruz.. Benim işlerin durumuna göre 750 TL bi bütçe ayırıp kıyafet ve koruma ekipmanı alacağım
    Senin bütçe baya sağlammış ha Maaşallah. Benim daha 25 bine 5000 km var. En erken 2,5-3 ay. Lastikleri değiştireyim diyorum gitmişkende, bari gittiğimize değsin, bu yüzden biraz daha lastikleri kullanabileyim diyorum. Sonra burada kargoyla satın alıp, sök tak uğraşmayayım, şu lastikler bi bitsin de hayırlısı ile.
    Yaw daha öncede gideriz senin ihtiyaçların için, sorun olmaz. Sen kedini ekonomik olarak harızla, haber ver. Nasıl olsa vardiyeler aynı.

  15. #28615
    K o r @ y - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2011
    Motosikleti
    ATOM KARINCA
    Alıntı ethemm76 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sağ gri kapağın altında, yeni kasalarda kapağı sökmeden müdahale edebileceğin biçimde görünen, arka frenin stop lambası için ayar müşürü var. Elle çevirrek ayarlayabiliyorsun. Deneye deneye doğru ayarı bulabilirsin.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:07 ----------



    Senin bütçe baya sağlammış ha Maaşallah. Benim daha 25 bine 5000 km var. En erken 2,5-3 ay. Lastikleri değiştireyim diyorum gitmişkende, bari gittiğimize değsin, bu yüzden biraz daha lastikleri kullanabileyim diyorum. Sonra burada kargoyla satın alıp, sök tak uğraşmayayım, şu lastikler bi bitsin de hayırlısı ile.
    Yaw daha öncede gideriz senin ihtiyaçların için, sorun olmaz. Sen kedini ekonomik olarak harızla, haber ver. Nasıl olsa vardiyeler aynı.
    Dedim ya abi, özel işler var .... onun durumuna göre bende kendimi ayarlayacağım.. yoksa bu kışta donmaya devam.. neyse açarız elcik ısıtmaları artık

  16. #28616
    ethemm76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2007
    Şehir
    Kocaeli-İzmit-Yeşilova
    Motosikleti
    Yuki Snoopy 80cc.
    Alıntı K o r @ y adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dedim ya abi, özel işler var .... onun durumuna göre bende kendimi ayarlayacağım.. yoksa bu kışta donmaya devam.. neyse açarız elcik ısıtmaları artık
    Ok Sen oradan bence güzel bi ayır el altından, hanımada dersin sanada tam takım alalım falan pembiş pembiş Hoşuna gider mutlaka. Bizimki ne zaman pembe kask falan görse, çok hoşuna gidiyor, alası geliyor

    Benimde kış için 200-250 tl seviyelerinde bi kask (İçine ls-2 ler gibi cam üstlerinden rüzgar almayan bi model) geçen kış hep başım ağrıdı bu yüzden, bu güne kadar 6-7 tane ls 2 kask elimden geçti, çeneden açılır+kapalı kask. Hepsinde camın kapandığı üst noktadan rüzgar alıyorlardı. Kışın hep başım ağrırdı sürüşten sonra.

    Sonra tam kışlık mont, tam kışlık eldiven ve yağmurluk ihtiyacım var. Önem sırasına göre teker teker de olsa kışa kadar hazırlayabilmek istiyorum. Geçen sene kışın binmiştim ama hayli üşümüştüm.

  17. #28617
    cd0345 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Temmuz 2011
    Şehir
    İSTANBUL-KARTAL
    Motosikleti
    12" CBF 150
    Alıntı dohansen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hüseyin kardeşim,
    ısrarlara dayanamadım ve ilanı yayından kaldırdım:) yanlış anlaşılmasın hiç kullanamıyor değilim. benimki eski bir alışkanlıktan gelme. bisiklet aşığıyım ve yıllardır kullandığım için bisikletin fren mekanizması beynime işlemiş. ani bir panik durumunda direkt ön fren kollarına ( fren ve debriyaj oluyor tabi motorda:) abanıyorum. motorsikletin farklı oldugunu ve değişik bir frenleme sistemi oldugunu ancak deneye dene ve kullanarak öğreneceğim. çok zevkli birşey gerçekten.kurtköy-orhanlı arasında 10 km kullanıyorum şimdilik arada bir de geniş yollarımızda antrenmanlar yapıyorum. sürekli dur kalklar hızlanmalar vs çalışıyorum. şimdilik satma işini askıya aldım ama umarım bir kez daha bu "panik düşüşlerden" yaşamam.
    adem 80,
    çok güzel özetlemişsin konuyu. o arkadaşı çok iyi anlıyorum çünkü aynı paniği ben de yaptım. bu ehliyetin olsa dahi vitesli motoru ve özellikle de fren sistemini kesinlikle bilmemekten kaynaklanıyor. eminim o arkadaş yavaşlamak istedi ama benim gibi önlere asılınca
    (debriyaj ve frene aynı anda abanmıştır) ne oldugun anlamadan kendini yerde buldu.
    sonuç olarak destek için çok teşekkürler arkadaşlar.çalışmaya ve kullanmaya devam. alışıyoruz birbirimize motorumla.
    selamlar,
    doğan avcı
    doğan abi en iyisini yapmışsın ;) abi öğrenmenin utanması olmaz bilmediğimiz herşeyde biribirimize destek oluruz;) hiç çekinme istediğin zaman gece uyku tutmaz kafana birşey takılır motorla ilgili bi sıkıntı olur ara olabildiğim kadar yardımcı olurum ;)

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 03:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:58 ----------

    abi kıyafet ve korumayı fuarı bekleyip alın elinizde idare edecek birşey varsa çünkü çok kaliteli şeyleri ucuza bulabiliyorsun

  18. #28618
    ethemm76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2007
    Şehir
    Kocaeli-İzmit-Yeşilova
    Motosikleti
    Yuki Snoopy 80cc.
    Ark..lar geçenlerde orjinal olmayan oringli zincirimden ve başıma gelenlerden bahsetmiştim. Motorda bi kasa devrilme yan yatma vb, bi durum olmadığı halde bi kaç aydır gidonda rahatsız edici bi titreşim olduğunu ve gidermeye çalıştığımı sıklıkla yazdım. Lanet olası titreşimi yapan benim zamanla ömrü bitmeye başlayan ve kopup onarıldıktan sonra 10-15 gün bilmeden ileri derecede hasarlı olarak zincirimi kullandığımdan bahsetmiştim. Dün bu sorunlu oringli zincirimi değiştirdim. o ringsiz bi zincir taktım. Gidonda hiç titreşim kalmadı. Gidonda el uğuşturacak, karıncalandıracak seviyede titreşim hissetmeye başlayanlar varsa, bu titreşim daha önce olmayan ve herhangi bi kaza yan yatma olmadığı halde görülmeye başlayan bi titreşimse zincir gergi ayarından ve zincir ömür+kalitesinden şüphelenebilirler. Titreşimle bire bir ilgisi var demek ki, bence mutlaka kontrol edilmeli. Ama benim 5-6 bin aralığından değil, daha yüksek devirlerde de, şehir içi düşük süralerde de elimi uğuşturan bi titreşim vardı 1 ay kadardır. Şu anda sıfır titreşim seviyelerine indi. Yani bu oringli zincir motora nasıl eziyet etmiş anlatamam, şimdi motor sessiz, kaymak gibi akıyor, çekişi ve gidişi iyileşti. Zincir bakım ve kalitesi gerçekten ileri seviyede önemli.

    Bir üye benim ve 45 konuk, hay maşşallah

  19. #28619
    Garip - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2012
    Şehir
    Pendik
    Motosikleti
    PCX 125
    Alıntı ethemm76 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ark..lar geçenlerde orjinal olmayan oringli zincirimden ve başıma gelenlerden bahsetmiştim. Motorda bi kasa devrilme yan yatma vb, bi durum olmadığı halde bi kaç aydır gidonda rahatsız edici bi titreşim olduğunu ve gidermeye çalıştığımı sıklıkla yazdım. Lanet olası titreşimi yapan benim zamanla ömrü bitmeye başlayan ve kopup onarıldıktan sonra 10-15 gün bilmeden ileri derecede hasarlı olarak zincirimi kullandığımdan bahsetmiştim. Dün bu sorunlu oringli zincirimi değiştirdim. o ringsiz bi zincir taktım. Gidonda hiç titreşim kalmadı. Gidonda el uğuşturacak, karıncalandıracak seviyede titreşim hissetmeye başlayanlar varsa, bu titreşim daha önce olmayan ve herhangi bi kaza yan yatma olmadığı halde görülmeye başlayan bi titreşimse zincir gergi ayarından ve zincir ömür+kalitesinden şüphelenebilirler. Titreşimle bire bir ilgisi var demek ki, bence mutlaka kontrol edilmeli. Ama benim 5-6 bin aralığından değil, daha yüksek devirlerde de, şehir içi düşük süralerde de elimi uğuşturan bi titreşim vardı 1 ay kadardır. Şu anda sıfır titreşim seviyelerine indi. Yani bu oringli zincir motora nasıl eziyet etmiş anlatamam, şimdi motor sessiz, kaymak gibi akıyor, çekişi ve gidişi iyileşti. Zincir bakım ve kalitesi gerçekten ileri seviyede önemli.

    Bir üye benim ve 45 konuk, hay maşşallah
    Ethem abi gerçekden citti konu bu. Bunu Formda ayrı bi konu açmalısın bence..
    birGarip..

  20. #28620
    jr. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Kasım 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Kymco Xciting 500 Ri
    ethem gerek yok ani gaz ihtiyacın olur sollamada falan o vida kaza yaptırır. eline hakim ol kırmızıya sokma yeterli.
    jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 7 kullanıcı var. (0 üye ve 7 misafir)

Bu Konudaki Etiketler