Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #26641
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    Alıntı bahadirce adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    herkese iyi günler... 1 mart tarihinde dikiz aynası sipariş etmiştim çin'den. Kargom bugün elime ulaştı.
    Kargo ücreti ödemedim. Aşağıdaki linkten satın aldım. Sitede süper şeyler var, deneme amaçlı küçük bişe sipariş edim dedim önce.
    13,85 dolara dikiz aynası aldım. bu aynayı Türkiye'de satan yer bulamadım. Netten arayınca bu site çıktı karşıma.
    Adamlar nası oluyor da ücretsiz kargoyla yollayabiliyorlar anlamadım. 1-2 dolarlık şeyler var ücretsiz kargo diyor. sticker falan.
    gelmesi 20 gün sürdü. ama çok güzel oldu, üzerinde çince yazan bir kargoyla.. :c))
    aynaları takınca fotoğraf çekip paylaşacam arkadaşlar. ama sanırım h.sonunu bulabilir...

    http://www.aliexpress.com/product-fm...olesalers.html
    bahadır bu siteye nasıl üye oluyoruz alış veriş nasıl yapıyoruz biraz açıklarsan güzel olur gerçekten güzel tank ped ve stikırlaR VAR..
    hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #26642
    TheNightHawk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 700
    Alıntı blueway2 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba,820 km'deyim rodajın bitmesine az kaldı 250 km ye kadar 5000 devir-700 km ye kadar 6000 deviri aşmadan kullandım-1000 km ye kadarda 7,000 deviri aşmadan rodajı tamamlayacağım.1,000 km ilk bakım ve yağ değişimi yapılacak ama yetkili servisleri ile görüşmemde castrol power1 10-40 konulması gerektiğini mineral yağ konulmamalı diye belirttiler ama bazı arkadaşlar 3,000-4,000 kmlere kadar rodaj tamamlanmaz mineralden sonra yarı ve tam sentetiğe geçilebilir yazılıyor bunu anlayamadım.Birde motor 80ve biraz üzerinde giderken çok bağırıyor nasıl rahat uzun yol yapacağız böyle anlayamadım.
    Ek olarak çanta konusunda bilgi vermek isterim 46 lt.lik çanta almıştım ama tablanın yarısı açıkta kaldığından esnemeden dolayı tabla kırıldı.yeni tablanın altına demir kestirdim esnemesini alması için üzerine tabla üzerinede çanta zımba gibi oldu ayrıca çanta demiri falan almanıza gerek bulunmuyor sırf çanta için.
    Bu tip yazıları gördüğümde gerçekten üzülüyorum. Üşenmiyorum araştırıyorum, yazıyorum ama sanki suçlanıyor gibi hissediyorum. Neye göre castrol power1 konulması gerekiyormuş, kitapçıkta mı yazıyor? Neden mineral konulamazmış, kitapçıkta yazan API sınıfını destekliyor mu desteklemiyor mu? Rodajın amacı parçaları birbirine aşındırarak altını çizerek söylüyorum aşındırarak alıştırmaktır. Çok yumuşak rodaj yaparsanız motorunuz gereği kadar alışmadığından gereken performansı alamazsınız. Anlayamayacak bir şey yok gayet açıklayıcı şekilde yazmıştım neden 3000-4000 olmadan geçmemek gerektiğini. Siz istemiyorsanız yapmazsınız ama tutup da servis böyle dedi siz yalan söylüyorsunuz dercesine bu yazıyı yazmanız bence hiç doğru değil. Ana dilim gibi Fransızca ve İngilizce biliyorum, yurt dışı yazılardan tutun msds teknik verilerine kadar araştırıp forumda paylaşıyorum, sonra birisi çıkıyor cık cık servis böyle dedi diyor. Servisteki eleman hangi teknik okuldan mezun, hangi teknik bilgiye dayanarak bu sözleri söylüyor. Ben Ankara da Efe Honda servisini gördüm, Honda Goldwing'in aktarma şaftında her teker söküldüğüne kullanılması gereken moly60 isimli bir yağ var, sormaya gittim, başka bir projemde içeriğindeki %60 molybden disülfid içeriği piyasada hiç bir gres yağı içeriğine mevcut değil, özel bir yağ anlayacağınız. Servis ne dedi biliyor musunuz, o yağı hiç duymadık. Ben de Honda Goldwing servise geldiğine ne yapıyorsunuz dedim, biz 10 numara yağ basıyorduk galiba gibi bir şeyler gevelediler. Honda Goldwing in fiyatı orta halli bir otomobilden yüksek, gördüğü muamele ortada. 20.000 km sonra şaftı elinize aldığınızda servis sizi tanımayacak bile. Herneyse, siz servislerin dediklerini yapmaya devam edin, aman belki motorunuz garantiden falan çıkıverir mazallah.
    ethemm76 ve Garip bunu beğendiler.

  3. #26643
    bahadirce - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ekim 2011
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Şu anda motorsuz...
    fatih arkadaşım, internet explorer yerine google chrome'la aç siteyi. oradan sayfayı türkçeye çevirebilirsin.
    gittigidiyor.com'a üye olmak kadar basit.
    Ben alışverişi sanal kredi kartımla yaptım. sanal kart'a alışveriş yapmadan önce bir limit belirtiyorsunuz. alışveriş bitince limiti tekrar kapatıyorsunuz. kart bilgilerinizi birileri alsa bile limit olmadığı için kullanamayacaklardır.
    o şekilde aldım ben. sadece motosikletle ilgili değil de bayaa güzel ürünler var. ama alırken dikkat edin, türkiyeye bedava kargo olanlardan sipariş verin. siteyi incelediğim kadarıyla, bir ürün için birden fazla satın alma seçeneği var. şöyle ki, kimisinde en az 5 parça almanız lazım diyor, kimisinde en az 100 parça, kimisinde en az 1 parça diyor. en az 1 parça olanların ücretli kargo olanları da var, ücretsiz kargo olanları da. aradığınız şeyi bulunca hem 1 parça olanlardan hem de ücretsiz kargo olandan sipariş vermeniz lazım ki hesaplı olsun...

    herkese iyi akşamlar...
    AB rh (+)Biz rüzgarı hissetmeyi seçtik, klimayı değil...

  4. #26644
    canekin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Şubat 2011
    Motosikleti
    NC700x
    Alıntı TheNightHawk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu tip yazıları gördüğümde gerçekten üzülüyorum. Üşenmiyorum araştırıyorum, yazıyorum ama sanki suçlanıyor gibi hissediyorum. Neye göre castrol power1 konulması gerekiyormuş, kitapçıkta mı yazıyor? Neden mineral konulamazmış, kitapçıkta yazan API sınıfını destekliyor mu desteklemiyor mu? Rodajın amacı parçaları birbirine aşındırarak altını çizerek söylüyorum aşındırarak alıştırmaktır. Çok yumuşak rodaj yaparsanız motorunuz gereği kadar alışmadığından gereken performansı alamazsınız. Anlayamayacak bir şey yok gayet açıklayıcı şekilde yazmıştım neden 3000-4000 olmadan geçmemek gerektiğini. Siz istemiyorsanız yapmazsınız ama tutup da servis böyle dedi siz yalan söylüyorsunuz dercesine bu yazıyı yazmanız bence hiç doğru değil. Ana dilim gibi Fransızca ve İngilizce biliyorum, yurt dışı yazılardan tutun msds teknik verilerine kadar araştırıp forumda paylaşıyorum, sonra birisi çıkıyor cık cık servis böyle dedi diyor. Servisteki eleman hangi teknik okuldan mezun, hangi teknik bilgiye dayanarak bu sözleri söylüyor. Ben Ankara da Efe Honda servisini gördüm, Honda Goldwing'in aktarma şaftında her teker söküldüğüne kullanılması gereken moly60 isimli bir yağ var, sormaya gittim, başka bir projemde içeriğindeki %60 molybden disülfid içeriği piyasada hiç bir gres yağı içeriğine mevcut değil, özel bir yağ anlayacağınız. Servis ne dedi biliyor musunuz, o yağı hiç duymadık. Ben de Honda Goldwing servise geldiğine ne yapıyorsunuz dedim, biz 10 numara yağ basıyorduk galiba gibi bir şeyler gevelediler. Honda Goldwing in fiyatı orta halli bir otomobilden yüksek, gördüğü muamele ortada. 20.000 km sonra şaftı elinize aldığınızda servis sizi tanımayacak bile. Herneyse, siz servislerin dediklerini yapmaya devam edin, aman belki motorunuz garantiden falan çıkıverir mazallah.

    kesinlikle +1milyon katılıyorum size..

  5. #26645
    dincer59 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mart 2011
    Şehir
    Istanbul ama kalbi Tekirdağ'da
    Motosikleti
    2011 CBF150 GRI
    Bu riallide iki tip YBR aynası var biri orijinal olan diğeri yeni diyor hangisi alınmalı aynı gibide duruyorlar ama bilemedim bide motorun rahatlaması için arka dişliyi 42 yapmak gerekiyordu degil mi? Cevaplar için şimdiden teşekkürler.
    Yesterday is history, tomorrow is mystery but today is a gift!
    ONE LIFE LIVE IT

    Honda CBF 150 '11 ( 8750 km)

  6. #26646

    Üyelik
    30 Temmuz 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Angaralı Yasemin
    Hepinize iyi geceler selamlar arkadaşlar...
    2011 model 3100km cbf 150 ile dün d100 de biraz basayım dedim 105-110 u geçmedi, forumdan takip ediyorum yıllardır,tartışmalara girmesemde,en çok merak ettiğim öndişli 15li olanı 16lı yapmak; arka dişli 43 diş imiş sanırım 2011 lerde, bunu 43ten 42 ve ya 41e düşürmek,ya da her ikisini aynı anda yapmak,genelde uzun yolda tek kişi kullanıyorum,deneyeniniz oldu mu hiç? otoyolda 120 sabit gitmesini,en azından yüksek hızlarda motorun fazla bağırmamasını istiyorum. debiyajı normal;çok yukarıdan kavramıyor 1-2 cm boşluk var,motor yağını 999km de ve 2500 km de değiştirildi,ilk 999 km vites geçişleri sertti ilk yağ değişiminden sonra düzeldi,çok hafif eğimli (az biraz bayır aşağı sayılır) düz yolda rüzgar karşıdan 5.vites ibreye göre ortalama 6000devir de 75-80km/h normal mi? 100-110 km/h ile giderken motor devir yüksek iken çok bağırıyor gibi oluyor,daha önceleri mz301 jawa350 kullandım onlara göre kedi yavrusu ama uzun yolda genelde şehirler arası kullandığım için 100-110km\h seyir hızım sanki şehiriçi yaktığıyla da aynı yakıyor,yakıttan tasarruf için ve motoru fazla bağırtmamak için ön dişli veya arka dişli değişikliği ya da her iki dişli değişikliği düşünüyorum,tecrubesi olan arkadaşlardan cevap bekliyorum

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 04:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 04:47 ----------

    23 gün daha erken üye olsaydım 07/07/07 777yi yakalayacakmışım vay be yıllar olmuş zamanı unutmuşuz
    Garip bunu beğendi.

  7. #26647
    ethemm76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2007
    Şehir
    Kocaeli-İzmit-Yeşilova
    Motosikleti
    Yuki Snoopy 80cc.
    Beyler yakınlarında yet. servis olan veya yetkili servise ulaşmata sıkıntısı olmayan, zaten her gün önünden geçen veya servise giden herhangi bi ark.. ımdan bişey rica edicem.

    Dün DB Motor dan hava filt.. ve buji aldım kargoyla, bu gün gelecek. Fakat Buji pipomdan yanık kukuları geliyor. Buji piposuda alacaktım. Ellerinde kalmamış ve bu parçayı alamadım.

    Bana her hangi bir yet. servisten bi arkadaşım buji piposu alarak. Mng veya Yurt içi kargoya. Ethem MUTLUCAN. Kocaeli - Karamürsel, şubeden alınacak, kargo ücretini benim ödeyeceğim şeklinde kargolayabilir mi =? Bu parça çok ucuz bir parça, 3-5 tl arası bi fiyatı var. Bana bu konuda yardımcı olmak isteyen arkadaşım, iban hesabını bana özelinden mesaj atarak uşaltırdığında anında kendisine buji piposunun mevlasını eft veya havale yapacağım.

    Bazı servisler 3-5 tl lik bir parçanın kargosuyla vb uğraşmak istemiyorlarmış gibi davranıyorlar, can sıkıyorlar. Bu yüzden bi ark.. ımdan bu konuda yardım istiyorum.

  8. #26648
    K o r @ y - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2011
    Motosikleti
    ATOM KARINCA
    Alıntı ethemm76 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Beyler yakınlarında yet. servis olan veya yetkili servise ulaşmata sıkıntısı olmayan, zaten her gün önünden geçen veya servise giden herhangi bi ark.. ımdan bişey rica edicem.

    Dün DB Motor dan hava filt.. ve buji aldım kargoyla, bu gün gelecek. Fakat Buji pipomdan yanık kukuları geliyor. Buji piposuda alacaktım. Ellerinde kalmamış ve bu parçayı alamadım.

    Bana her hangi bir yet. servisten bi arkadaşım buji piposu alarak. Mng veya Yurt içi kargoya. Ethem MUTLUCAN. Kocaeli - Karamürsel, şubeden alınacak, kargo ücretini benim ödeyeceğim şeklinde kargolayabilir mi =? Bu parça çok ucuz bir parça, 3-5 tl arası bi fiyatı var. Bana bu konuda yardımcı olmak isteyen arkadaşım, iban hesabını bana özelinden mesaj atarak uşaltırdığında anında kendisine buji piposunun mevlasını eft veya havale yapacağım.

    Bazı servisler 3-5 tl lik bir parçanın kargosuyla vb uğraşmak istemiyorlarmış gibi davranıyorlar, can sıkıyorlar. Bu yüzden bi ark.. ımdan bu konuda yardım istiyorum.
    geçmiş olsun ethem abi.. inşallah yardım eden birisi çıkar...

  9. #26649
    ethemm76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2007
    Şehir
    Kocaeli-İzmit-Yeşilova
    Motosikleti
    Yuki Snoopy 80cc.
    Alıntı K o r @ y adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    geçmiş olsun ethem abi.. inşallah yardım eden birisi çıkar...
    Saol Koray cım, ileri seviyede bi sıkıntı yok aslında, böyle kullanabiliyorum zararsız gibi ama her zaman, yani bi 5 dk da sürsem koku oluşuyor, gecikmeden değiştirmek istiyorum.

  10. #26650
    farcob - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2009
    Şehir
    maltepe istanbul
    Motosikleti
    honda cbf 150
    honda servisi bana yakın cbf 150nin buji piposu oluyormu
    konşuk motor

  11. #26651
    ethemm76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2007
    Şehir
    Kocaeli-İzmit-Yeşilova
    Motosikleti
    Yuki Snoopy 80cc.
    Alıntı farcob adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    honda servisi bana yakın cbf 150nin buji piposu oluyormu
    konşuk motor
    Evet oluyor, bujinin hemen üstünde takılı olduğu siyah bi parça varya, (Kablo değil, sadece siyah parça) ona buji pipusu veya buji başlığı deniliyor. Valla bi sorarsan çok sevinirim. Ellerinde varsa. Ufak, parmak kadar, siyah plastik, L şeklinde bir parça.

  12. #26652
    farcob - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2009
    Şehir
    maltepe istanbul
    Motosikleti
    honda cbf 150
    tamam soracağım

  13. #26653
    blueway2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Şubat 2012
    Şehir
    Yollarda
    Alıntı TheNightHawk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben de bugün hava sıcaktı çıkıp bir 40-50 km dolaştım. Ben de yağı değiştirdim. 20w-40 Actevo kullandım. Motora güzel uyum sağladı, zaten 1000 bakımında tekrar değiştireceğim. Ben senin yerinde olsam hemen 20W-40 actevo koyardım, 1000km olunca da serviste garantiden bir kere daha yağımı değiştirir yazlık olan 10w50 - 15w50 artık servis ne koyarsa onunla kullanırdım. Yağı değiştirmek senin menfaatine olur, ilk kilometrelerde alışan motorun içinde oluşabilecek metal talaşları bu ilk yağ değişimlerinde boşaltılıyor. 1000km bakımından sonra motor tertemiz olur gönül rahatlığıyla binersin. Benim şahsi görüşüm 3000-4000 lere gelmeden sentetik yağ kullanmamak. O zamana kadar motor iyice oturmuş olur, piston sekman iyice alışır sonra sentetiğe geçersin. Ayrıca çok fazla km yapmıyorsan sentetiğe de pek gerek yok çünkü km yi doldurmadan 6 ay geçince yağ özelliğini kaybedecek değiştirmek durumunda kalacaksın. Actevo yağ ucuz 12-13 tl litresi. Benimki 1100km oldu, az daha dolaşayım serviste yağı bir kere daha değiştirteceğim, böylelikle talaşlardan kurtulmuş olacağım. Ama servis kesin "abi ne temiz yağ çıktı, maşallah ne güzel kullanmışsın" diyecek
    Benim amacım kimseyi üzmekde değil kırmakta değil size ithafen yazılmış bir yazıda değildi.ayrıca cıkcık mıkcıkda yapmam direk konuşurum.Kırıcı olmayalım.burası bir bilgi plarformu herkes bilgilerini paylaşıyor ve yardımcı olmaya çalışıyor,doğrular bulunmaya çalışılıyor.üstteki kendi yazınızda 1000 km bakımında servis ne koyarsa onu kullanırım demişsiniz.bende onu dedim servis castrol 10-40 koyuyor zaten kendi gözümle iki serviside gördüm birisi bursa duran diğeride pendik güngördü.ve bizzat castrol firmasıylada görüştüm sonuçta actevoda powerda kendi, yağları onlarda power 10-40 kullanacaksın dedi,isteyen istediğini kullanır ve buradada paylaşır.

  14. #26654
    farcob - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2009
    Şehir
    maltepe istanbul
    Motosikleti
    honda cbf 150
    telefon ettim, bugün gelecek dediler,ethem kardeşim
    takip edeceğim

  15. #26655

    Üyelik
    24 Kasım 2007
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    CBF-150 SİYAH
    Alıntı CANTR06HONDA adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hepinize iyi geceler selamlar arkadaşlar...
    2011 model 3100km cbf 150 ile dün d100 de biraz basayım dedim 105-110 u geçmedi, forumdan takip ediyorum yıllardır,tartışmalara girmesemde,en çok merak ettiğim öndişli 15li olanı 16lı yapmak; arka dişli 43 diş imiş sanırım 2011 lerde, bunu 43ten 42 ve ya 41e düşürmek,ya da her ikisini aynı anda yapmak,genelde uzun yolda tek kişi kullanıyorum,deneyeniniz oldu mu hiç? otoyolda 120 sabit gitmesini,en azından yüksek hızlarda motorun fazla bağırmamasını istiyorum. debiyajı normal;çok yukarıdan kavramıyor 1-2 cm boşluk var,motor yağını 999km de ve 2500 km de değiştirildi,ilk 999 km vites geçişleri sertti ilk yağ değişiminden sonra düzeldi,çok hafif eğimli (az biraz bayır aşağı sayılır) düz yolda rüzgar karşıdan 5.vites ibreye göre ortalama 6000devir de 75-80km/h normal mi? 100-110 km/h ile giderken motor devir yüksek iken çok bağırıyor gibi oluyor,daha önceleri mz301 jawa350 kullandım onlara göre kedi yavrusu ama uzun yolda genelde şehirler arası kullandığım için 100-110km\h seyir hızım sanki şehiriçi yaktığıyla da aynı yakıyor,yakıttan tasarruf için ve motoru fazla bağırtmamak için ön dişli veya arka dişli değişikliği ya da her iki dişli değişikliği düşünüyorum,tecrubesi olan arkadaşlardan cevap bekliyorum

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 04:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 04:47 ----------

    23 gün daha erken üye olsaydım 07/07/07 777yi yakalayacakmışım vay be yıllar olmuş zamanı unutmuşuz
    Yeni kasalarda arka dişli 43 eskilerde 42 ,ben çok araştırdıktan sonra arka dişliyi 40 a cevirdim(rialli motordan sipariş ettim 19 tl) arka dişliyi 42 yapan arkadaşlarımızda var cekişini kaybedecegini düşünerek 1 dişli küçültüyorlar.Lakin o zamanda ben motorun eskisinden cok farklı olmadıgını sanıyorum tabu benim fikrim.Ben 40 dişliyi taktırdıktan sonra motorda önemli derecede rahatlama oldu,motorun o bagırması gitti ,vites araları olabildigince sünmeye başladı önceden 100 km hıza geldigimizde bagıran motor şu an 115-120 km hıza 7500-8000 devir aralıgında ulaşabiliyor ve bunu bagırmadan cigerlerini yırtmadan rahatlıkla yapabiliyor.Ben 40 dişlide cekiş noktasında bi sıkıntı yaşamadım tabi cografi şartlara göre,devamlı kullandıgınız yere görede değişebilir bizim burası çukurova adı üstünde.Ben 40 dişliden gayet memnunum tavsiye ederim
    CANTR06HONDA bunu beğendi.

  16. #26656
    cennetkizi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ocak 2012
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Mondial 150 ZC, TVS Apache 150 RTR, LF100-C PONY
    en yeni cevap, 6 sene öncesi ...

  17. #26657
    ethemm76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2007
    Şehir
    Kocaeli-İzmit-Yeşilova
    Motosikleti
    Yuki Snoopy 80cc.
    Alıntı farcob adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    telefon ettim, bugün gelecek dediler,ethem kardeşim
    takip edeceğim
    Teşekkür ederim faruk. Çok saol. Haberini bekliyorum.

  18. #26658
    TheNightHawk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 700
    Alıntı blueway2 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim amacım kimseyi üzmekde değil kırmakta değil size ithafen yazılmış bir yazıda değildi.ayrıca cıkcık mıkcıkda yapmam direk konuşurum.Kırıcı olmayalım.burası bir bilgi plarformu herkes bilgilerini paylaşıyor ve yardımcı olmaya çalışıyor,doğrular bulunmaya çalışılıyor.üstteki kendi yazınızda 1000 km bakımında servis ne koyarsa onu kullanırım demişsiniz.bende onu dedim servis castrol 10-40 koyuyor zaten kendi gözümle iki serviside gördüm birisi bursa duran diğeride pendik güngördü.ve bizzat castrol firmasıylada görüştüm sonuçta actevoda powerda kendi, yağları onlarda power 10-40 kullanacaksın dedi,isteyen istediğini kullanır ve buradada paylaşır.
    25554 no'lu post a doğru geri gelirseniz neden bunları yazdığımı neden sert çıktığımı anlarsınız. Sayfa 1278

  19. #26659
    ethemm76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2007
    Şehir
    Kocaeli-İzmit-Yeşilova
    Motosikleti
    Yuki Snoopy 80cc.
    Alıntı blueway2 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim amacım kimseyi üzmekde değil kırmakta değil size ithafen yazılmış bir yazıda değildi.ayrıca cıkcık mıkcıkda yapmam direk konuşurum.Kırıcı olmayalım.burası bir bilgi plarformu herkes bilgilerini paylaşıyor ve yardımcı olmaya çalışıyor,doğrular bulunmaya çalışılıyor.üstteki kendi yazınızda 1000 km bakımında servis ne koyarsa onu kullanırım demişsiniz.bende onu dedim servis castrol 10-40 koyuyor zaten kendi gözümle iki serviside gördüm birisi bursa duran diğeride pendik güngördü.ve bizzat castrol firmasıylada görüştüm sonuçta actevoda powerda kendi, yağları onlarda power 10-40 kullanacaksın dedi,isteyen istediğini kullanır ve buradada paylaşır.
    Servisler ne yazık ki her konuda ehil değiller. Çok çok basit bir kaç örnek. Serviste bir kere yağ değişimi yaptırdım kazara, bi daha yağ değişimlerini kendim yapmaya başladım. Şöyle:

    Be kardeşim, o yağ tapası öyle sıkılırmı ! O kadar o tapa 3-5 kere daha sıkılsa tapa veya karter içten mutlaka diş sıyırır. Serviste yağ değiştikten sonraki yağ değişimini kendim yapayım dedim. İnanın servisin sıktığı tapayı zor açtım desem yalan olmaz. Ne tork anahtarları var, nede ellerinin ayarı. Sevgili servis kardeşim, madem yağ kaçıracak endişesi ile o kadar sıkıyorsun. Aliminyum karter tapa jontasını her yağ değişiminde değiştir. Tapa, o kadar yüklenilmesi gerekliliği olmadan kaçırmama özelliğini kazansın. Şimdi daha servise gitmedim ama, gitsem dahi yağını elletmiyicem. Çünki ben her yağ değişiminde karter tapa jontamı da değiştiriyorum. Çok fazla yüklenmeden güzelce sıkıyorum. 25 kuruş. Servislere kalsa belki 5-6 yağ değişimi belkide daha fazla jontayı değiştirmek akıllarına bile gelmiyor. Ondan sonra karter diş kapar. Heli coil bilmem ne uğraş babam uğraş. Benim bu deneyimimin aksine sevis bakımından çıktıktan sonra karter tapasının iyi sıkılmamış olduğunu ve bundan dolayı aşırı yağ kaçağı oluştuğunu söyleyen, belkide jonta ömrü bile bittiği halde servis tarafından değiştirilmemiş bi cbf kullanıcısı da bu yönde kötü bi deneyiminden bahsetmişti.

    Motora hemen müdahale edebilmek için sıcak motora su vurmalar mı dersin. Hava filtresini söktüklerinde yeni filtreyi takmadan önce hava filtresi yuvasını şöyle bi tozbezi ile silme gereği duymadan takmalar mı dersin. Motor yağını boşaltırken yeteri kadar beklememeleri, karter tapası solda olduğundan yağın hepsinin tam olarak boşalabilmesi için motoru sola yatırarak bir müddet tutmaya zahmet etmemeleri mi dersin. Bir sürü şey. Ya adamların başında dikilip hoş olmayan bi biçimde şunu şöyle yap bunu böyle yap aman aman müdahale edeceksin. Yada kaderine razı geleceksin. Ben servis elemanlarına bu şekilde yaklaşarak tüm bakım boyunca başlarında zebellak gibi dikilmeyi kendime yakıştıramadığım için servise gitmiyorum, tüm bakımlarımı kendim yapıyorum. Sırf bu yüzden sıfır aldığım garantideki motoru dahi servise bir kere götürdüm oda 4000 bakımında süpap ayarı var. Bari sübap ayarını yapsınlar diye. Bi dahada gitmedim. Şu anda 13 bini yeni geçtim. Motorum maaşallah saat gibi.

    Samimi söylüyorum, motor pek şehir içi görmüyorsa çok sert kullanılmıyorsa en kötü 25 30 bine kadar hava filt. yağ ve buji değişmi haricinde değişmesi gereken parça yok. Hava filt ..buji ve yağdan sonra sırada genellikle fren balataları ve zincir dişli grubu geliyor. Bunlarda sert kullanılmadığı taktirde 25-30 bin km den erken bitmesi çok zor. Sırf şu üç parçanın değişimi, zincir gevşekse gerdirilmesi, fren deb. tellerini yağlamak vs ıvır zıvır işler için, hem bu servislerini itinasız davranışlarına maruz kalmamak hemde ekonomik fayda sağlamak adına servislere gitmiyorum.

    Yani demem o ki bence servislere tamami ile gebe kalmamak,araştırmak, biraz olsun gözlem yapmayı bilmek lazım. Yetkili servislerde yapılan tüm uygulamalar ne yazık ki doğru değil. Yapılan işlemler motor sıfırlamak değil nihayetinde, ciddi bi arıza olmadığı sürece bu işlemler çok basit ve keyif veren işlemler. Düşünün, ben garantideki motorumu bile servise götürmüyorum.
    Güzel Şale ve Garip bunu beğendiler.

  20. #26660
    TheNightHawk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 700
    Ethemm76 aynı dilden konuştuğumuzu görmek güzel. Daha önceki motorumu sırf tecrübe olsun diye en döküğünden alıp sağını solunu yaparak neyin ne olduğunu öğrenmek için almıştım. Sonunda karbüratör ayarından tut da tekerlek rulman' ı ,debriyaj, değişimine kadar sübap ayarına kadar bilir buldum. Servis ile yaşadığım bahsettiğim goldwing hikayesinden sonra aynı senin gibi düşünüyorum. Motorumu garanti deyken bile servise sokmayıp gereken işlemleri kendim yapacağım. Şimdiye kadar duyduğum korkunç hikayelerden sonra (karter tıpası, çamurluk düzeltmek için demirle kanırtmak vs) eski bir bisikletçi olarak elimden motor indirmek dahil hepsinin geleceğine inanıyorum Hepinize keyifli sorunsuz sürüşler dilerim.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 14 kullanıcı var. (0 üye ve 14 misafir)

Bu Konudaki Etiketler