Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

DADYW DD250E-9 Regal Raptor Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #2221
    acemi_sofer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ocak 2006
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Yakında RR olacak insallah
    Alıntı talkie adlı üyeden alıntı
    dostum aradığın dosyayının linkini Bilgegölge nickli arkadaş vermişti onun mesajlarını aratırsan bulursun
    Talkie cok tesekkurler, BilgeGolge'nin mesajlarini aratarak buldum.

    Muhendis; sana da teşekkur ederim adrese yollama teklifin için. Kullanıcı kılavuzunu bulduğum için gerek kalmadı.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2222

    Üyelik
    12 Haziran 2006
    Arkadaşlar kabul etmek lazım monero hızlı fakat basit ve adi işçilikli bir motor

  3. #2223
    Topuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Aralık 2005
    Şehir
    Trabzon
    vibrasyon ile ilgili bir hatırlatma yapmak istiyorum. kusura bakmayın ama.. bazı arkadaşlar motosiklet açısından "vibrasyon" nedir tam anlamamış olabilirler. bunu anlamak için, motosiklet üzerine bindiğinizde.. hissetmelisiniz. ayrıca, vibrasyon konusu basit bir mesele değildir. uzun tecrübe ister. bir motosiklet için uzun sürüşler sonrası demelisiniz ki.. vibrasyon var yada yok. daha önce vitesli motora binmemiş bir kullanıcı.. ilk defa ve o da test amaçlı 5 dakikalık yarım yamalak bir sürüş yapıyor.. ondan sonra da kalkıp "engin ve deriiiiiiiiiiiiiiiinnn" tecrübelerini forumlarda paylaşmak istiyor. böyle saçmalık olamaz.

    gsw; vibrasyon konusundaki açıklamalarınız için teşekkürler. sonuç olarak vibrasyon biraz var diyorsunuz. daha önceden yok deniliyordu gibi. bu meselede, başka topiklerde arkadaşlar ile de yazışıyorum. orda da regal kullanmış tecrübeliler var.. ve regalde vibrasyon yok denilemez, az da olsa var dediler. ancak, çinliler içinde ve bu fiyata en iyi regaldir diye de belirtiyorlar.

    vibrasyonun otomobillerde de olduğu doğrudur. otomobillerde bunun olmaması için "sibob ayarı" denilen işlem yapılır. bilenler bilir. bu işlemde motor ustası elinde sentil denilen bir alet ile, motorun külbütör kapağı altındaki walflerin ayarlarını yapar. motorun sesini dinler.. aracın içine oturur.. gaz verir.. titreşime bakar.. motorun saat gibi güzel bir ses ile senkronize ve titreşimsiz çalışmasını sağlar vs. şimdi.. burdan hareketle şöyle bir soru soralım:

    regal.. iki silindir. dolayısı ile iki bujisi var. acaba.. bujilerden biri iyi ateşliyor.. biri iyi ateşlemiyor da ondan mı az vibrasyon oluyor. yada her iki silindir senkronize çalışmıyor mu? yada gsw motorun krank milini resimlemiş.. bu krank mili balanssız mı? krank milinin balanssız olması ihtimali bana göre çok zayıf bir ihtimal. sonuçta bu parçalar en hassas ölçümlü cihazlar ile ölçülerek üretiliyorlar. tabi şimdi burada çinli minli denilecek ama.. çinli de olsa inanıyorum ki, onlarda da bu ölçümler mutlaka vardır. yani kalite kontrol sistemleri. sonuçta dünyaya ihraç edilen bir marka üretiyorsunuz. elbette ki kendinizi riske atmayacaksınız.

    bu anlamda regal kullanan bir arkadaştan özel mesaja gelen ve vibrasyon konusu ile ilgili olan yanıtla ilgili kısımları aktarayım:

    "Vibrasyon var bu doğru. 80km'de baya bir titreşim yapıyor. Japon motorlarında böyle bir şey görmedim. Ama 100km'ye çıkınca titreme azalıyor. Sorun motorun bağlantı noktalarından kaynaklanıyor. Titreşimi motorun şasesine aktarmamaları lazım. Geçen gün bir harley gördüm, motor ve egzos bölgeleri, motor rölantide iken aşırı titriyor ama bu titreşim kauçük bağlantı noktaları sayesinde gövdeye hiç aktarılmıyor. Sadece motor kısmının titremesi de hoş bir görüntü ve ses veriyor. Bu da japonların da yapamadığı bişey. Harley'in efsanevi sesinin kaynağı bu olsa gerek.

    Zamanla bu vibrasyon biraz azaldı ama tamamen kaybolmadı. Kaybolmasını da beklemiyorum artık. Bağlantı noktaları biraz yumuşadığı için belki de azaldı. Bu kadarına razı oldum ben"

    zannedersem eralp hocanın (motoregitim.com'dan) yazısında okumuştum. motor vibrasyonunu azaltmak için, aldığı bir motosikletin motor ve şasi bağlantı yerlerinin arasına O (yuvarlak.. içi boş) sert küçük kauçuk bir malzeme takarak (oto sanayiinde bu tür malzemeler bulunabilir) önemli bir vibrasyon azalması sağlamış. tabi o motosiklet regal değildi. ancak, ben regal için böyle bir müdahaleye gerek olabilir mi diye sormak isterim. eğer böyle bir şey regal e yaparsak.. işte o zaman vibrasyon her devirde 0 (sıfır) olur. bu konuya takmış modifiyeci arkadaşları iş başına çağırıyorum.

    gsw; uygun devirde vibrasyonun sıfırlandığını yazıyorsunuz. şu devri vitesler açısından bir test edip.. burda yazarsanız iyi olur. sizden de çok şey istiyoruz ama.. idare ediniz.


    egsozun motor bloğundan kesilmesi olayı.. tamamen aşırı vibrasyondan kaynaklanıyor. yani motor o kadar titriyor ki.. egsoz bağlantı civatasını koparıyor. benim bulunduğum yerde 3 adet osmanlı motor'un banhe 125 lik motosikleti satılmış ve 3'ünün de bu bağlantısı kopmuş. bu motorlar satılalı daha 5 ay falan oldu. ben bir tanesini gördüm. bir arkadaşımda. hatta ilgili firmaya mail bile yazdım ki.. bu sorun nasıl halledilecek diye.. onlar da en kısa zamanda bize geri dönüşüm yapacaklarına dair bir mesaj yazdılar. öyle kaldı. hala bir cevap gelmedi. ama.. regal in böyle bir sorunu yoktur. olsa idi.. 1 senedir satışta olan çoğu regalin egsozu kopmuştu. bunu kim iddia ediyorsa.. desteksiz bir iddia olduğu belli.

    motosiklet kazaları konusunda bir tanıdığımın bir sözünü sizlere aktarmak istiyorum:
    "motosiklette konmayı bileceksin" yani durabilmeyi bileceksin derdi. araba böyle değildir.. gider bir duvara çarparsın ama araba hala dört teker üzerindedir. motor da ise; iki teker üzerinde durabilmeyi.. duramayacaksak isek.. motoru düşme anında altımızdan atabilmeyi bilmemiz gerektiğini ifade ederdi.

    coolmaster; monero topik açarsan.. ordan detaylar görüşülebilir. bulunduğum yerde monero'nun scooterlerini görüyorum. tabi bizim muhabbetlerde scooterlar yer almıyor.
    [COLOR="Red"][B]Dikkat. 6D Kuralı. Konu motosiklet olunca 4x4-10 yönlü bir sürüş dikkati gerekir.[/B][/COLOR]
    [COLOR="Red"]D1: Öne dikkat, D2: Arkaya dikkat, D3: Sağa dikkat, D4: Sola dikkat, D5: Aşağı dikkat, D6: Yukarı dikkat.[/COLOR]

  4. #2224

    Üyelik
    05 Kasım 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Regal-Raptor
    Monero'yu çocukluk arkadaşım satıyor. Deneme fırsatım oldu. Bisiklet irisi bir makine. Kesinlikle çok rahatsız. Depoya alttan bakmayı denerseniz işçilik ve malzeme kalitesi hakkında ilginç fikirlere sahip olabilirsiniz. Ayrıca hız isteyene güzel race makineler tavsiye edebilirim.
    Mühendis'in dediği gibi hele birde şöyle bir çanakkale yapında gelin bakalım neler hissedeceksiniz Monero'yla.
    Şahsen bendeniz RR ile denedim. Sonuçları topiğin biryerlerinde yazıyor.
    Not: Bende ağır abi değilim. Amacım sadece polemik yaratmak
    Acı yoksa kazançta yok.

  5. #2225
    aytu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Haziran 2006
    Şehir
    AYDIN
    Motosikleti
    2001 yzf r1-Honda beat 2007
    muhamuhamuhahahahaha moneromu
    aman uzak olsun benim dükkan komşusunun vardı alet manyak 10 metrede 60 kmh hıza çıkıyordu tabii o öyle sanıyodu sonradan fark etti ki ibre yanlış o yüzden salla gitsin bu arada 5 defada hava filtresinin hortumu patladı oda en sonunda 2 aylık motorunu sattı şimdi mondial chooper var ama benim raptorada hasta oluyor en azından kendisi söylemesede bakışları belli ediyor....
    muhamuhamuhahahahaha....

  6. #2226
    dishchy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Şubat 2006
    Şehir
    İzmir/Gaziemir
    Motosikleti
    cbr600f+Varadero
    Arkadaşlar naçizane bir fikrim var günlük konuşmalarımızı yahoo da oluşturulan grupta yapsak burda sadece önemli ve gerekli teknik detaylar hakkında yazışsak? İnanın 150 sayfa içinde aradığım hiç birşeyi bulamıyorum. Ha derseniz ki daha kaç mesaj attın? haklısınız. Saygılar.....

  7. #2227
    demonicdreams - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    DADYW
    Alıntı petitfalcon adlı üyeden alıntı
    Monero'yu çocukluk arkadaşım satıyor. Deneme fırsatım oldu. Bisiklet irisi bir makine. Kesinlikle çok rahatsız. Depoya alttan bakmayı denerseniz işçilik ve malzeme kalitesi hakkında ilginç fikirlere sahip olabilirsiniz. Ayrıca hız isteyene güzel race makineler tavsiye edebilirim.
    Mühendis'in dediği gibi hele birde şöyle bir çanakkale yapında gelin bakalım neler hissedeceksiniz Monero'yla.
    Şahsen bendeniz RR ile denedim. Sonuçları topiğin biryerlerinde yazıyor.
    Not: Bende ağır abi değilim. Amacım sadece polemik yaratmak
    Monero kullanan bir arkadaşım var. Denemek için bir gün değiştik motorlarını. İndikten sonra benim RR'ye binesim gelmedi. Çok abartmışız arkadaşlar bizim motorları. ben hemen satıp bi monero alcam. Her yerimiz zırıltı. Size de birer tane monero yapalım harbiden
    Not: Ben ağır abiyim. Amacım gıcıklık yapmak. Var mı itirazı olan?

    Gerçek not: Monero'yu bilmem ama bizim DADYW'ler iyidir. Çok iyidir.

    Önemli bir not: dishchy kesinlikle haklısın. Henüz çok az mesajın var ama forumun asıl görevini bizden iyi bildiğin kesin. Bir yerden sonra kopuyoruz işte ama inan bana nasıl olduğunu anlamıyorum. Makinelerimiz iyi ya.. keyiften geyiğe vuruyoruz herhalde. Kusurumuza bakma. Umarım dediğin gibi yapabiliriz.

  8. #2228

    Üyelik
    05 Kasım 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Regal-Raptor
    Sevgili dishchy;
    Bu forumu baştan sona 1 kere okursanız teknik konuda merak edeceğiniz (RR ile ilgili) bir konu kalmayacak zaten. Eğer burada biraz muhabbet birazda geyik yapmayacaksak 2 gün sonra bu topic'i bir daha canlandıramazsınız. Ben bu başlıkta arkadaşlarımla olmaktan mutluyum.
    Acı yoksa kazançta yok.

  9. #2229
    buraketli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ocak 2006
    Şehir
    Başkent
    Motosikleti
    Motosikleti alamadı ancak 1.8 Passat Turbosu var
    Benim Kendi Kanaatime Göre Bu Makineyi Beğenmeyipte Bide Üstüne Laf Edeni Sokak Ortasında Dövmek Lazım (Bu sözlerim herhangi bir arkadaşa özellkle söylenmemiştir şimdi monero kullanan arkadaş alınabilir yanlış olmasın yani) Motoru Almışsın Çok kötü Sürekli Sorunun Var bilmemne böyle diyenlar beni deli ediyo bi kaşık suda boğasım geliyo
    Palayım Amma TEK RAKİBİM ŞAHİN K :) Muhaha

  10. #2230
    fes71 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bajaj Dominar D250
    Bunlar da benden

    Regal Raptor DD 250E-9'un güzel bir versiyonu

    Bu da bizim RR'un custom modeli SPYDER
    PRUVANIZ NETE,DENİZLERİNİZ SAKİN,
    MOTOSİKLET HAYALLERİNİZ GERÇEK OLSUN! 34 HVD 12 SİYAH İNCİ

  11. #2231
    nightwatcher - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ağustos 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    kawasaki ER-6N
    beyler hodri meydan adana da kaç tane varsa gelsin monero da gelsin. makinamın performansı çok iyi. bu makina süper bunu herkese anlatıyorum. regali olan arkadaşlarım en iyi seçimlerden bir tanesini yapmışız. hiç bi makina benim alete kafa tutamaz. yanlış anlamayın regal olsun baştacı ama monero falan anlamam.
    live to ride, ride to live

  12. #2232
    infrared - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Şubat 2006
    Şehir
    Datca,Akcay
    Motosikleti
    Regal Raptor 250cc Su Soğutmalı [34 GS 0912]-1350km

    Vida gevşemeleri ve Kayıplar

    Alıntı yanar17 adlı üyeden alıntı
    Hayırlısıyla o da olur. Acele etmemek lazım. Yalnız teslimatta şuna dikkat et. Motorlar kasadan çıkarılıyor ve montajlanıyor. Eğer senin gözünün önünde yapacaklarsa baştan savma yapmamasına dikkat et. Eğer montajlı alıyorsan fazla binmeden servise git ve her vidayı sıkktır. Gözden geçir. Kapalı bölümlerde çok vida somun var. Herbiri öneme haiz bağlantılar. Gözden geçir.

    Ben 6 somun kaybettim 2 si eksoz bağlantısı alttan.... Debriyaj elcik alt somunları....Radyatör yedek depo bağlantı civataları...... bir sürü gevşek bağlantı..... Dikkat et.... yolda düştüler...... ilk zamanlar uzun yola çıkma kısa mesafelerde gez eksilme yoksa uzun hedefler seç..... zevkine doyamazzsın.... şimdiden hayırlı olsun.



    BİRŞEY DAHA DUYURMAK İSTİYORUM

    Bu güne kada ön amortisörleri yükseltmek isyeten oldumu. Değiştiren varmı?

    Gidonu değiştirmek isteyen oldumu ( mesela kartal kanadı gibi yükseltmek ) bunun için kablolarda yeterli mesafe yok gibi....

    Ayrıca eksozu keserek kısalltmayı düşüüyorum. Sesin nasıl çıktığını hiç duymadım. Harley sesi kazanıyormu????
    Ayrıca uzun yolculuklarda ses rahatsız edici oluyormu? Kullanan açısından? Dostum BOZKUT ( Balıkesir) un motor eksozları kesik.
    Görmek nasip olmadı... Sesini duyamadık... Eğer hoş değilse vaz geçeceğim.... Saygılar

    Sevgili RR Dostları,

    1-Cumartesi 275 km'yi tamamladığımda kırmızı ışıkta kaldım. Hemen yedek depoya aldım. Bir benzincide 11.7 lt benzin aldı ağzına kadar. Ilkinde depo ağzına kadar dolumuydu bilmiyorum. Ama çoğu zaman ara sokaklarda düşük vitesle yol yaptığımı düşünürsek 4.2lt/100km iyi bir performans.

    2- Tam benzin koyarken farkettim ama aradım oralarda bulamadım. Km sıfırlama göstergesinin düğmesi/kolu (ne derseniz deyin) düşmüş. Bunu nasıl temin edeceğiz? Serviste yoktu.

    3- Önemli gevşeme noktaları varsa vidalar vs. düşüp döküldene arkadaşlar uyarırsa biz de sıkarız. Parçalar kaybolmaz. Bu konuda önerilerinizi bekliyorum.
    Chopper/Cruiser'ların Karşılaştırılması (http://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?t=11014) --- anket>>>>>>http://www.motosiklet.net/forum/show...557#post210557
    -----ANKET Regal Raptor (250cc)'unuz Kaç km'de (http://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?t=17733 )

  13. #2233
    dishchy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Şubat 2006
    Şehir
    İzmir/Gaziemir
    Motosikleti
    cbr600f+Varadero
    60. Sayfaya kadar okudum . gerisini bıraktım. Gerçi İlk 10 15 sayfa bile yeterliydi. Bundan sonra artık 154. sayfadan devam ederim...
    Cevap yazan arkadaşlarıma saygılar... Database ile ilgili olarakta herkes bilgilerini yazarsa raptorcular olarak gittiğimiz yerlerde arkadaşlarla beraber olmak iyi olabilir diye düşünüyorum. Şahsen ben izmire gelenleri büyük bir zevkle ağırlarım....Saygılar.....

  14. #2234

    Üyelik
    29 Mayıs 2006

    Yeni RR sürücüsü

    Arkadaşlar hepinize merhaba.
    Sitenizi 2 aydır takip ediyorum İsmim Mehmet Aksu 46 yaşında 29 yıllık E sınıfı ehliyetli ama hiç motosiklet kullanmamış biri olarak motosiklet için içimde ayrı bir uhte vardı. Tabii ki tüm mesajları okuyorum. 10 Haziran da Ankara da motor fuarında idim ve dayanamadım Şaşmaz oto sanayi sitesindeki bayi Birol Ustadan kırmızı bir RR için anlaştım bugün vekaleti yolluyorum 06 plaka istediğim için. Anahtar teslim plaka vs.dahil 4.500 YTL. 2500 peşin 2000 YTL 2 ay vadeli çek ile aldım. Bugün yarın A2 ehliyete de müracaat edeceğim. Bu arada işyeri yanında İDTM sahası boş alanda alışma turlarına yavaş yavaş başlarım. Herhalde Çarşamba Perşembe motoru getiririm. Bisiklete bindin ancak hiç Motosiklete binmedim ama kafamda işi bitirdim. Mesajlarınız o kadar güzel ki işyerindeki bir arkadaşa okumasını tavsiye ettim. o da şimdi tutturdu ben de alacağım diye. Ehliyeti alınca sizlerle yakınen tanışma fırsatı bulacağım için sabırsızlanıyorum. Tüm arkadaşlara kazasız arızasız sürüşler ve sağlıklı günler diliyorum Görüşmak üzere sevgiler saygılar

    Yeşilköy İ.D.T.M. sahası içerisindeyim A 2 ehliyet için müracaat edebileceğim yakın semtlerde sürücü kursu tavsiye den varmı. Ben iş için istanbul dayım, herhalde daha uzun süre kalacağım. İstanbul u fazla bilediğim için sürücü kursları için bilgilendirmelerinizi bekliyorum. Kask -Mont-Eldiven nereden alabilirim tabii ki hesaplı olarak İlgilerinize şimdiden teşekkürler.

  15. #2235

    Üyelik
    16 Mayıs 2006
    Motosikleti
    Regal raptor 250 CC su soğutmalı

    Motorcu Nasil Sulanir,

    Başlığı okuduktan sonra, sizleri duyar gibi oluyorum." Biz otmuyuz kardeşim" yok kardeşlerim biz ot değiliz ama idarecilerimiz içinde o kadar ot kafalı varki sormayın.

    Bugün merterden çağlayana gittim, kayınbiraderi gördüm oradan taksime abimi gördüm dönüşte unkapan köprüsünü geçip balat istikametine döndüm, bir iki ışık geçtim bir kamyoneti solluyordum ki o ne üstüme tazyikli bir su, neye uğradığımı şaşırdım, üstüm başım canım motorumun her yeri ıslandı kenara çektim neler olduğunu anlamak için, meğerse beyefendiler otomatik sulama sisteminin ayarlarını iyi yapmamışlar su tamamen caddeyi suluyor, tam küfürün bini bir para sallarken garibim bir kurye de aynı şekilde ıslanmazmı, ve ıslanmakla kalmadı cıvvvvvvv bir ses ve kurye kardeşim yerde, koştum kaldırdım, tabi başkalarıda geldi, garibim şaşkın bana ne oldu diyor, tabi anlattım, o da bastı kalayı, kalktık onun motorunu kaldırdık allahtan bişey olmamıştı, çalıştırdı gitti.

    SAYIN YETKİLİLER ARTIK KAFALARIN İÇİNDE OT YETİŞMESİN, ŞU MOTOSİKLET KULLANANLARI DA DÜŞÜNÜN,

    BRE GAFİLLER SİZ BİLMEZMİSİNİZ Kİ BİR İKİ SENEYE KALMAZ HER EVDE MUTLAKA BİR MOTOSİKLET OLACAK, (BUNLARDAN BİRİDE REGAL OLACAK).

    Alıntı Aksu adlı üyeden alıntı
    Arkadaşlar hepinize merhaba.
    Sitenizi 2 aydır takip ediyorum İsmim Mehmet Aksu 46 yaşında 29 yıllık E sınıfı ehliyetli ama hiç motosiklet kullanmamış biri olarak motosiklet için içimde ayrı bir uhte vardı. Tabii ki tüm mesajları okuyorum. 10 Haziran da Ankara da motor fuarında idim ve dayanamadım Şaşmaz oto sanayi sitesindeki bayi Birol Ustadan kırmızı bir RR için anlaştım bugün vekaleti yolluyorum 06 plaka istediğim için. Anahtar teslim plaka vs.dahil 4.500 YTL. 2500 peşin 2000 YTL 2 ay vadeli çek ile aldım. Bugün yarın A2 ehliyete de müracaat edeceğim. Bu arada işyeri yanında İDTM sahası boş alanda alışma turlarına yavaş yavaş başlarım. Herhalde Çarşamba Perşembe motoru getiririm. Bisiklete bindin ancak hiç Motosiklete binmedim ama kafamda işi bitirdim. Mesajlarınız o kadar güzel ki işyerindeki bir arkadaşa okumasını tavsiye ettim. o da şimdi tutturdu ben de alacağım diye. Ehliyeti alınca sizlerle yakınen tanışma fırsatı bulacağım için sabırsızlanıyorum. Tüm arkadaşlara kazasız arızasız sürüşler ve sağlıklı günler diliyorum Görüşmak üzere sevgiler saygılar

    Yeşilköy İ.D.T.M. sahası içerisindeyim A 2 ehliyet için müracaat edebileceğim yakın semtlerde sürücü kursu tavsiye den varmı. Ben iş için istanbul dayım, herhalde daha uzun süre kalacağım. İstanbul u fazla bilediğim için sürücü kursları için bilgilendirmelerinizi bekliyorum. Kask -Mont-Eldiven nereden alabilirim tabii ki hesaplı olarak İlgilerinize şimdiden teşekkürler.
    Arkadaşım senle neredeyse yaşıtız, bende 47 yaşındayım ama ben eski motorcuyum, 15 sene sonra eşimin bütün hayırlarına karşın aldım, şimdi çok isabetli bir karar verdiğimi anlıyorum, alalı 3 hafta oldu ama her hafta sonu uzun yol yaptım inanılmaz bir zevk, özgürlük her erkeğin tatması gerek bu duyguyu.

    Hayırlı olsun allah kaza bela vermesin, ama çok yol katetmen gerek, ama kimse motor kullanmayı anasının karnında öğrenmedi,sende çok kısa zamanda öğrenirsin.

    Bende ehliyetimi bugün sabah güngören emniyet müdürlüğünden teslim aldım, benimki biraz problemli oldu, eski ehliyetim e sınıfıydı 1977 senesinde almıştım,kayıtlardan çıkmadı falan neyse hallettim, ben ehliyetimi Fenerbahçe Sürücü Kursundan aldım, belki reklam oldu ama hiç sıkıntı çektirmediler,hatta parasınıda peyder pey ödedim, kurs benden 150YTL aldı ama başka masraflarda oldu, saplık raporu+sınav harcı+dosya parası+devletin aldığı başka bir harç+boş ehliyet parası= yani 190YTL de böyle harcanıyor, tabi diploma noter tastikli ver 15YTL, eski ehliyetin noter tastikli sureti ver 15YTL, gibi soygunlardan sonra ehliyetine kavuşuyorsun ve ohhhhhhhhhhhhhhhh çekiyorsun artık polislerden kaçmıyorsun

    Giyim kuşamla ilgili sana şunu söyliyeyim, sirkeci de çok çeşit bulabilirsin ama inan çok kazık atıyorlar, ben montumu ve diğer aksamlarımı, güngörenden aldım, eski londra caddesi diye bilinen davutpaşa güngören haznedar ve şirinevler yolu üzerinde belki 20 tane dükkan var özellikle şirinevlerde istediğin herşeyi hesaplı bulursun.

    KAZASIZ BELASIZ SÜRÜŞLER.

  16. #2236
    aidikurt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Suzuki intruder C800
    ya biri bana acil yardım etsın herkes 4300 den alıyor raptorlerı ben sordum bayılere 3 gun once 4700 4500 artı 200 plaka verdıler bakıyorum mıllet hala 4300 den alıyor eger aranıza katılmamı ıstemıyorsanız bılmem ama katılmamı ıstıyen varsa sesımı duysun bana 4300 den alıcagım bı yer bulsun

  17. #2237
    fevkalbesher - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Regal Raptor DADYW 250E-9
    Alıntı Topuz adlı üyeden alıntı
    vibrasyon ile ilgili bir hatırlatma yapmak istiyorum. kusura bakmayın ama.. bazı arkadaşlar motosiklet açısından "vibrasyon" nedir tam anlamamış olabilirler. bunu anlamak için, motosiklet üzerine bindiğinizde.. hissetmelisiniz. ayrıca, vibrasyon konusu basit bir mesele değildir. uzun tecrübe ister. bir motosiklet için uzun sürüşler sonrası demelisiniz ki.. vibrasyon var yada yok. daha önce vitesli motora binmemiş bir kullanıcı.. ilk defa ve o da test amaçlı 5 dakikalık yarım yamalak bir sürüş yapıyor.. ondan sonra da kalkıp "engin ve deriiiiiiiiiiiiiiiinnn" tecrübelerini forumlarda paylaşmak istiyor. böyle saçmalık olamaz.

    ....
    Titreşim ile ilgili biraz bilgi de benden. REZONANS mevzuu;

    Her mekanik sistem titreşir, ve her titreşen sistemin de titreşim genliğinin maksimum olduğu bir rezonans frekansı (özfrekans) bölgesi vardır. Bu bölgede sistem genliklerin maksimuma ulaşmasından ötürü aşırı zorlanır ve dayanımı düşer. Bu rezonans bölgesinde çalıştırılmakta ısrar edilirse de ömrü azalır ve bir süre sonra bozulur.

    Titreşen sistem, rezonans bölgesinde çalışmasa bile sürekli elastik deformasyonlara maruz kaldığından dinamik bir zorlanma altındadır. Aracın ömrünü belirleyen de bu dinamik zorlanmaların karakteristiği ve sisteminizin bu karakteristiğe karşı uygunluğudur. Eğer sisteminiz bu titreşimlere karşı iyi izole edilmemişse, ya da sistem iyi dengelenmemişse ömrü de az olacaktır.

    Buradaki dengelemeden kasıt, balans ayarı yapılırkenki dengelemeden farklıdır. Sistemdeki her elemanın (motor, şanzıman, zincir, vs.) kendi özfrekansı vardır. Bu elemanların oluşturduğu sistemin ise bir toplam frekansı vardır. Dengeli bir sistem için birbirine uygun elemanlar seçilmeli, sistemdeki ayrık elemanların özfrekansları birbiriyle çakışmamalı ve sistemin toplam özfrekansını aşağıya çekmemelidir.

    Balans dengelemesi ise, bu bahsi geçen genliklerin azaltılmasına yöneliktir, özfrekansı çok az etkiler (sadece dönme ataletini çok az etkilediği için).

    Eğer tekerlekli araçlarda titreşim motor devrinden bağımsız ve araç hızına bağlı ise özfrekansın baskın elemanı şanzımandan sonradır ve şasinin kendisidir, eğer araç hızından bağımsız ve motor devrine bağımlı se titreşimin baskın elemanı motorun kendisi ve şanzımandır. Teknik olarak istenen titreşimin hızdan bağımsız olmasıdır. Böylece hareketleri daha kolay kontrol edilebilen motor ve şanzımandaki bir takım ayarlarla sistem rahatlıkla dengelenebilir.

    Şimdi gelelim RR ve diğerlerine. Görülen o ki RR motor devrinden bağımsız olarak 80 kmh civarında rezonansa giriyor, yani titreşim motordan bağımsız. HD'da ise rölanti devrinde motor yürüyen aksama bağlı olmadığı için bu bölgede rezonans görülüyor, aktarma organları bağlandığında ise sistemin özfrekansı konforlu sürüş bölgesinden öteleniyor. Japonlar ise bir titreşim uzmanı olduklarını burada rahatlıkla ispat ediyorlar ama bu da araçlarının karakter problemi yaşamasına sebep oluyor.

    Sevgiler,
    Aytuğ
    34 GS xxxx, may the force be with you...
    MoER, MoMMO

  18. #2238

    Üyelik
    16 Mayıs 2006
    Motosikleti
    Regal raptor 250 CC su soğutmalı
    [QUOTE=aidikurt]ya biri bana acil yardım etsın herkes 4300 den alıyor raptorlerı ben sordum bayılere 3 gun once 4700 4500 artı 200 plaka verdıler bakıyorum mıllet hala 4300 den alıyor eger aranıza katılmamı ıstemıyorsanız bılmem ama katılmamı ıstıyen varsa sesımı duysun bana 4300 den alıcagım bı yer bulsun[/QUOTE

    Beni ara 0532 228 08 59

  19. #2239
    aidikurt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Suzuki intruder C800
    ya biri bana acil yardım etsın herkes 4300 den alıyor raptorlerı ben sordum bayılere 3 gun once 4700 4500 artı 200 plaka verdıler bakıyorum mıllet hala 4300 den alıyor eger aranıza katılmamı ıstemıyorsanız bılmem ama katılmamı ıstıyen varsa sesımı duysun bana 4300 den alıcagım bı yer bulsun

  20. #2240

    Üyelik
    16 Mayıs 2006
    Motosikleti
    Regal raptor 250 CC su soğutmalı
    Alıntı aytugarikan adlı üyeden alıntı
    Titreşim ile ilgili biraz bilgi de benden. REZONANS mevzuu;

    Her mekanik sistem titreşir, ve her titreşen sistemin de titreşim genliğinin maksimum olduğu bir rezonans frekansı (özfrekans) bölgesi vardır. Bu bölgede sistem genliklerin maksimuma ulaşmasından ötürü aşırı zorlanır ve dayanımı düşer. Bu rezonans bölgesinde çalıştırılmakta ısrar edilirse de ömrü azalır ve bir süre sonra bozulur.

    Titreşen sistem, rezonans bölgesinde çalışmasa bile sürekli elastik deformasyonlara maruz kaldığından dinamik bir zorlanma altındadır. Aracın ömrünü belirleyen de bu dinamik zorlanmaların karakteristiği ve sisteminizin bu karakteristiğe karşı uygunluğudur. Eğer sisteminiz bu titreşimlere karşı iyi izole edilmemişse, ya da sistem iyi dengelenmemişse ömrü de az olacaktır.

    Buradaki dengelemeden kasıt, balans ayarı yapılırkenki dengelemeden farklıdır. Sistemdeki her elemanın (motor, şanzıman, zincir, vs.) kendi özfrekansı vardır. Bu elemanların oluşturduğu sistemin ise bir toplam frekansı vardır. Dengeli bir sistem için birbirine uygun elemanlar seçilmeli, sistemdeki ayrık elemanların özfrekansları birbiriyle çakışmamalı ve sistemin toplam özfrekansını aşağıya çekmemelidir.

    Balans dengelemesi ise, bu bahsi geçen genliklerin azaltılmasına yöneliktir, özfrekansı çok az etkiler (sadece dönme ataletini çok az etkilediği için).

    Eğer tekerlekli araçlarda titreşim motor devrinden bağımsız ve araç hızına bağlı ise özfrekansın baskın elemanı şanzımandan sonradır ve şasinin kendisidir, eğer araç hızından bağımsız ve motor devrine bağımlı se titreşimin baskın elemanı motorun kendisi ve şanzımandır. Teknik olarak istenen titreşimin hızdan bağımsız olmasıdır. Böylece hareketleri daha kolay kontrol edilebilen motor ve şanzımandaki bir takım ayarlarla sistem rahatlıkla dengelenebilir.

    Şimdi gelelim RR ve diğerlerine. Görülen o ki RR motor devrinden bağımsız olarak 80 kmh civarında rezonansa giriyor, yani titreşim motordan bağımsız. HD'da ise rölanti devrinde motor yürüyen aksama bağlı olmadığı için bu bölgede rezonans görülüyor, aktarma organları bağlandığında ise sistemin özfrekansı konforlu sürüş bölgesinden öteleniyor. Japonlar ise bir titreşim uzmanı olduklarını burada rahatlıkla ispat ediyorlar ama bu da araçlarının karakter problemi yaşamasına sebep oluyor.

    Sevgiler,
    Aytuğ

    Çok yararlı bilgiler teşekkür ederiz, ama fazla bilimsel olmuş, ben mühendis olmama rağmen 2 kere okudum , işin gerçeği işte bu, bu konuda tez bile yazılır.

    Şaka biyana arkadaşlar demekki sizler 15-20 sene önceki Jawa-ceze-bide ijemi neydi adı o motorları kullansaydınız bidaha motora binmezdiniz, şu titreşim işine fena taktınız, titreşimsiz motor istiyorsanız 4 silindir alacaksınız yani 15binYtl bayılacaksınız.

    Beyler artık bu titreşim muhabbetini bırakalım çünkü yeni arkadaşlar gerçekten yanlış anlıyorlar herkes motoruma vibratör gibi bakmaya başladı, yapmayın yaaa titreşim mitreşim yok bu motorlarda, 2000KM den sonra hiçbir titreşim kalmıyor biraz sabır.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler