en kısa zamanda motosikletimin fotolarını eklemeyi zaten bende düşünüyorum ama bu aralar çok yoğunum ev taşıma telaşı işlerin yoğunluğu vs.. ama en kısa zamanda yükliycem ...
Her asker yeşil bereli olamaz
ninjacıların hafta sonu etkinliği varmı yakınlarda
Arkadaşlar dün akşam motor kullanırken devir arttıkca çıt çıt bi ses geliyodu, durup kontrol ettiğimde zincirde gevşeme vardı.. 700 km'de olan bi motorda bu normalmi?
Bugün işe motorla geldim, akşam çıkışta gidip ayarlattırıcam ama huzursuz oldum
[B]Rüzgara karşı koşmadıysan onla esmeyi bilemezsin, henüz motora binmediysen ben yaşıyorum diyemezsin :wiinkk:[/B]
Hayır bırakın kaskı bugüne kadar dizliğimi takmadan bile çıkmadım.. Ama vizörüm açıktı sesi o yüzden net duyabildim..
[B]Rüzgara karşı koşmadıysan onla esmeyi bilemezsin, henüz motora binmediysen ben yaşıyorum diyemezsin :wiinkk:[/B]
bende kesinlikle hep kaskımı takarım ama geçen pazar boş bi alanda abime motosiklet sürmeyi öğrettim ve kask takmadım çünkü trafiğe kapalı alandı,kaskı takıyorum çıt ses yok ama kaskı çıkarıyorum motorun en küçük dişli sesini bile sanki duyuyorum,kaskı oyüzden sormuştum,bence bugünde böyle bin ama ses kesilmezse devam ederse yarın ilk işin tamirciye gitmek olsun diye bir tavsiyede bulunabilirim...
Her asker yeşil bereli olamaz
Düşük devirde, 1'nci viteste yada 2'nci viteste ufak ufak gaz açtığında (dur kalklarda ayağını yere koymamak için debriyaj - gaz yaparken mesela) bazen TAK diye ses gelir. Bu yanlış bilmiyorsam zincir takozundan gelen bir ses, gayet normal. Benim motorda da var.
Bunun dışında gaz koluna hafif bir dokunuşta, hız farketmiyor, gaz kolunun ordan (gidonun etrafından bir yerden) "çıt" diye -sanki fren manetini hafifçe sıktığında gelen ses gibi- ses geliyorsa, aynı ses bende de var.
Zincirin zaten tam sıkı olmaması lazım. Zincirin 2 - 3cm kadar esneme yapması gerekiyor.
Motora binen tecrübeli bir arkadaşına göster eğer çok gevşek olduğunu söylerse serviste iki dakkada ayarlarlar ama az önce dediğim gibi zincirin asla tam sıkı olmaması lazım, mutlaka 2cm'lik bir esneme payı olmalı
Bu arada bu sesleri yakalayabilmen güzel, motoru tanıdıkça ileride bir şeylerin ters gitmesi durumunda dinleyerek farkına varabilirsin.
the evil that men do - cbr 125r 7500km - ninja 250r (tabiki yeşil) 25000km - transalp ile yollarda
Merhaba arkadaşlar... Yeni bir ninjacı olarak siteye yeni üye oldum Herkese kazasız sürüşler ))
Vites geçişlerindeki tak sesini tanıyorum özellikle 1.vitese düştüğümde daha çok oluyo bu ses..
Zincirin 2 cmlik esnemesini de biliyorum bunu hergün kontrol ediyorum hemen hemen.. Ama bu gevşeklik normalden fazla gibi geldi bana ve tekerlek dönüşü hızlandıkca ritmik olarak bu ses de artıyo tıkır tıkır olarak.. Zincirin yağı da kurumuş gibi yağmurlu havalarda kullandığım için.. Ondan da olabilir belki.. Bugün tecrübeli bi arkadaşa göstericem ona göre servise götürücem..
Sesleri yakalama konusunda ise motor sadece sürmekle bitmiyo tabiiki elimden geldiğince kendimi her konuda geliştirmeye, bişeyleri kendi kendime yapmaya çalışıyorum..
Teşekkürler..
---------- Mesaj ekleme zamanı: 09:59 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 09:56 ----------
Hoşgeldiniz, hayırlı olsun.. Kazasız günler dileğiyle..
[B]Rüzgara karşı koşmadıysan onla esmeyi bilemezsin, henüz motora binmediysen ben yaşıyorum diyemezsin :wiinkk:[/B]
Zinciri her 200km'de bir yağlamaya özen gösterirsen motorun gidişinde rahatlama olur.
Dediğim ses vites geçişlerinde değil, ani şekilde debriyaj - gaz yaptığında gelen bir ses, neyse.. Birde hareket halindeyken vitesi 1'e atmamaya özen göster, tabi neredeyse durmak üzereyken atabilirsin.
Bunu biraz otomobildeki gibi düşün. Otomobilerde hareket halindeyken 1'e atmana izin vermez mesela.
Ayrıca gelen her ses için endişelenme şu anda motorun parçaları birbirine alışıyor ve gevşeyen vidalar vs varsa ses gelmesi normaldir. Servis bunları kontrol eder.
Bu arada senin servis zamanı yaklaşıyor. Motor yağı olarak ipone yada motul tam sentetik yağ alıp serviste bunu kullanmalarını iste, yağı koyarlarkende başlarında durup senin verdiğin yağı kullandıklarından emin ol. Büyük ihtimalle 15-50 yağ kullanmakta ısrar edeceklerdir çünki genelde servisler tüketim politikası gereği tek tip yağ alıp sürekli bunu kullanırlar. 2 adet 1LT'lik alman gerekli (1.7lt yağ alıyor motor) İpone 10/40 rs4000 yada 10/50 full power katana yağ alabilirsin.
Motul'de aynı şekilde kaliteli bir yağdır. Forumdan Şevki arkadaşımız almıştı ama hangi modeli hatırlayamıyorum. Ipone yada Motul hangisini alırsan al, ilk yağ değişiminden sonra herzaman aynı marka yağı kullanmaya devam et
the evil that men do - cbr 125r 7500km - ninja 250r (tabiki yeşil) 25000km - transalp ile yollarda
genelde castrolden şaşmıyorum ama bu ıpone ve motul u çok övdünüz bidahaki yağ değişiminde bunlardan birisini kullanmayı deniycem,bakalım nasıl bi fark ortaya çıkıcak...
Her asker yeşil bereli olamaz
Manisada ninja 250r ı olan kimse yokmu forumda acaba
Ya ben çok kararsız kaldım nasıl bir motor alacağım konusunda
Ninjanın keskin çizgileri selenin arka uzantısı falan göze çok hoş geliyor ama deponun olduğu kısım falan ufak gibi geldi birde selenin yüksekliği az gibi geldi.
Hyosung gt250r var bide kafamda. Onunda motorundan sonraki arka kısmı çok kötü tasarım olarak. Hiç hoşuma gitmedi. Ama onunda ön kısım daha kaslı güzel duruyor.
hyosung u yakından gördüm ama ninjayı yakındn hiç görmedim.
Birde ninjanın arka tekeri en itibariyle kucuk gibi geldi.
Altımda ufak durmasından korkuyorum.
varmı manisada ninja sahibi olan kimse.
Zincir yağlama konusunda biraz özensiz davrandım bugüne kadar açıkcası ama şimdi ne zaman yağlamam gerektiğini az çok anlayabiliyorum 1.vitese atma konusunda merak etmeyin aynen dediğiniz gibi arabadaki mantık nasılsa motorda da aynı şekilde kullanıyorum.. 1.vitesi yalnızca tamamen durup kalkıcağım zaman kullanıyorum yoksa motor yığılıp kalır zaten..
Bu sesin zincir olduğuna eminim ama..
Motor ve zincir yağı olarak ipone aldım 800 kmde bakım için götürücem inşallah.. İlk bakımı bi atlatalım da yaşadıkca öğrenicez işte bu detayları
[B]Rüzgara karşı koşmadıysan onla esmeyi bilemezsin, henüz motora binmediysen ben yaşıyorum diyemezsin :wiinkk:[/B]
Çok canını sıkma bence yağmurlu havalarda da kullandım demişsin bu 700 km boyunca arada zincirini yağladın mı ?? eğer yağlamadıysan bu ses ondan yapıyor olabilir. Bolluk meselesi ayrı onunda 10 dakikalık bir işi var.
Ben her motoru yıkadıktan sonra zincirin eski yağını güzelce temizleyip tekrar yağlıyorum.
Bakıma gitmeden önce servisinin hangi marka yağ kullandığını ve onların kullandıkları yağlar haricinde bir yağ koydurup koyduramayacağını öğren. Ben 5000 bakımı için sorduğumda Z moto koymuyoruz demişti ama kawanın başka bir servisinde aldığım Motul yağının koydurdum.
5000 bakımın da ben Motulun 300V 4T FACTORY LINE 10W-40 Tam sentetik yağını alıp koydurdum motosikletime. Bizim makinalar için motulun 3 yağ önerisi var. Bunlar;
İyi 5100 4T 10W-40
Daha iyi 7100 4T 10W-40
En iyi 300V 4T FACTORY LINE 10W-40 (b)
Bu yağı koydurduktan sonra makinanın sesi değişti. 6000-7000 devir aralığında vites değiştirirken motor şimdi vites değişimlerinde 8000 devre kadar rahatlıkla çıkabiliyor tabi ben o kadar sıkıştırmıyorum ayrı
---------- Mesaj ekleme zamanı: 11:57 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 11:54 ----------
Hayırlı olsun. Kazasız belasız kullanırsın inşallah. Facebook sayfamıza ve Perşembe günleri yapılan haftalık toplantılarımıza da bekleriz.
bende 1 hafta içinde önce motoruma güzel bi pasta poliç sonrada motoru arka sehpaya alıp güzel bi zincir temizleme sonrada yağlama yapmam lazım,yaz bakımını yaptım ama son rütuşlar kaldı
Her asker yeşil bereli olamaz
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)