Honda Cbr600F Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
-
19 Nisan 2010, 13:09
#1901
Merhaba arkadaşlar, hiç yazmadım şimdiye kadar bu başlığa ama takip ediyorum. Adım Serkan.
Baytar77 başka bi sorun yok mu motorda ? Rolantisi nasıl mesela, sadece kalkışta mı bu sorun var ? Ne zamandan beri böyle ? Rolanti devrinden 5 - 6000'e boşta yavaş yavaş gaz açtığında da aynı sorun oluyor mu ?
Reklamlar
-
19 Nisan 2010, 13:18
#1902
Baytar_77 adlı üyeden alıntı
1 aylık K&N hava filtresi takılı, ikimiz birlikte aldık filtreleri. filtreden olması imkansız
Benim aynı olay filtrem çok kirlendiğinde başıma gelmişti ama haklısın, bahsettiğin gibiyse filtreden olması imkansız.
Çok sık rastlanan bir durum değildir, genelde kilometresi fazlaca olan araçlarda uygulanır enjektörlerin temizlenmesi ama, belki enjektörler kirli olduğu için enjektör temizliği gerekiyor olabilir.
Bundan da değilse sübap ayarıyla ilgili olabilir mi ya da elektronik bir hata olabilir mi acaba düşünüyorum, gaz yeme ile alakalı bir gaz sensörü ya da beyinden kaynaklanan bir durum? Bilemedim..
-
19 Nisan 2010, 13:46
#1903
-
21 Nisan 2010, 00:30
#1904
CBR-125 CBR-250-R CBR-600-F
-
21 Nisan 2010, 10:31
#1905
-
21 Nisan 2010, 12:28
#1906
septimus adlı üyeden alıntı
Merhaba arkadaşlar, hiç yazmadım şimdiye kadar bu başlığa ama takip ediyorum. Adım Serkan.
Baytar77 başka bi sorun yok mu motorda ? Rolantisi nasıl mesela, sadece kalkışta mı bu sorun var ? Ne zamandan beri böyle ? Rolanti devrinden 5 - 6000'e boşta yavaş yavaş gaz açtığında da aynı sorun oluyor mu ?
Rolanti normal, kalkışta bire attım mesela kalkıyorum yavaş yavaş hızlanıyorum normal, ama gaza asıldığımda bir iki üç fark etmiyor bir iki saniye yığılır gibi oluyor yani o gazı yemiyor, benim motorla kıyaslayınca o farkı hissedebiliyorum. 5-6 bin devirde yavaş yavaş gaz açınca olmuyor. Sanki nasıl diyeyim ben gaza yüklendiğimde bir üç saniye arkadan biri tutuyor ve sonra motoru bırakıyor ve motor uzayıp gidiyor. Anlam veremedik. Önce hava filtresi kirli diye düşündük KN hava filtresi taktık yeni
---------- Mesaj ekleme zamanı: 09:28 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 09:25 ----------
dreamdark adlı üyeden alıntı
Benim aynı olay filtrem çok kirlendiğinde başıma gelmişti ama haklısın, bahsettiğin gibiyse filtreden olması imkansız.
Çok sık rastlanan bir durum değildir, genelde kilometresi fazlaca olan araçlarda uygulanır enjektörlerin temizlenmesi ama, belki enjektörler kirli olduğu için enjektör temizliği gerekiyor olabilir.
Bundan da değilse sübap ayarıyla ilgili olabilir mi ya da elektronik bir hata olabilir mi acaba düşünüyorum, gaz yeme ile alakalı bir gaz sensörü ya da beyinden kaynaklanan bir durum? Bilemedim..
Bir çok neden olabilir ama Ankara'da bunu tam anlayan bir usta bulmak tüm mesele. Yoksa ondan olabilir hadi değiştir yok olmadı bunu değiştirelim belki bundandır diye girdikmi işe bir motor fiyatı masraf yaparız belkide ufak bir sorun için.
Düşünüyoruz düşünüyoruz yok bunun bir çıkar yolu aklımıza gelen bir neden yok. Bu arada km 29 binde.
-
21 Nisan 2010, 12:30
#1907
karbüratörllümü enjeksiyonlumu diye sormuştum ama herhalde enjektörlü. gerçi cevap vermedin ama tipik karbüratör sorununa benzediği için sormuştum bunu.
ancak ben yine de sorunun hava filtresinden kaynaklandığını düşünmekteyim. Ancak kirli olmasından ziyade uygun model olmamasından. eğer hava geçirgenliği fazla olan bi model kullanıyosanız bu da anlık kesikliklere yol açar.
gerçi aynı model motorlarınıza aynı KN filtreden taktıysanız bu da ihtimal dışı ama filtrede farklılık varsa olabilir. ben olsam orjinal filtresini takıp denerdim.
.....ve sordu torununa yaşlı kızılderili büyücüsü : sen hiç
orta sehpalı supersport gördün mü.....
-
21 Nisan 2010, 13:01
#1908
Baytar_77 adlı üyeden alıntı
Rolanti normal, kalkışta bire attım mesela kalkıyorum yavaş yavaş hızlanıyorum normal, ama gaza asıldığımda bir iki üç fark etmiyor bir iki saniye yığılır gibi oluyor yani o gazı yemiyor, benim motorla kıyaslayınca o farkı hissedebiliyorum. 5-6 bin devirde yavaş yavaş gaz açınca olmuyor. Sanki nasıl diyeyim ben gaza yüklendiğimde bir üç saniye arkadan biri tutuyor ve sonra motoru bırakıyor ve motor uzayıp gidiyor. Anlam veremedik. Önce hava filtresi kirli diye düşündük KN hava filtresi taktık yeni
---------- Mesaj ekleme zamanı: 09:28 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 09:25 ----------
Bir çok neden olabilir ama Ankara'da bunu tam anlayan bir usta bulmak tüm mesele. Yoksa ondan olabilir hadi değiştir yok olmadı bunu değiştirelim belki bundandır diye girdikmi işe bir motor fiyatı masraf yaparız belkide ufak bir sorun için.
Düşünüyoruz düşünüyoruz yok bunun bir çıkar yolu aklımıza gelen bir neden yok. Bu arada km 29 binde.
29 binde olan bir 600f kolay kolay parça arızası vermez diye düşünüyorum. Bujileri değişti mi ? 25600 bakımı büyük bir bakımdır. Bu bakım esnasında bujilerin değişmesi ve subab ayarlarının kontrolü gerekli. Bunlar yapıldı mı ? Bujiler değişmediyse önce onları (NGK'nın imr9a-9h iridium modeli ) mutlaka değiştirin. Bunların dışında benzin basınç regulatörü ya da benzin pompası arızalı olabilir. Yine de ben bu km de bir Honda'nın bu tür sorunlarının olacağını zannetmiyorum.
Subab ayarına bakılması lazım. Genelde 25600'de ayar yapılması gerekmiyor ama mutlaka bakılmalı bence.
-
21 Nisan 2010, 17:54
#1909
ARkadaşlar merhaba sizlere bir konuda danışmak istiyorum motorumla 2004 model honda cbr 600 F sport takasına girdim. bu motor ile cbr 600 F arasında ne gibi farklar mevcut? birde motoru kontrol ettirirken nelere dikkat etmem gerekiyor? Bu motorların ederi ne civardadır bahsedildiğine göre motor temiz ve 12000 kmde sadece arka lastik istiyormuş fiyatını bilen varsa çok sevinirim.
NOT : Forumun tümünü okusam belki bütün bu sorduklarıma cevap bulabilirdim ama hak verirsiniz ki çok acil bir durum söz konusu o yüzden aspirin tedavisi lazım tüm cevaplayanlara teşekkür ederim şimdiden.
İyi günler...
-
21 Nisan 2010, 20:31
#1910
chopperrider adlı üyeden alıntı
karbüratörllümü enjeksiyonlumu diye sormuştum ama herhalde enjektörlü. gerçi cevap vermedin ama tipik karbüratör sorununa benzediği için sormuştum bunu.
ancak ben yine de sorunun hava filtresinden kaynaklandığını düşünmekteyim. Ancak kirli olmasından ziyade uygun model olmamasından. eğer hava geçirgenliği fazla olan bi model kullanıyosanız bu da anlık kesikliklere yol açar.
gerçi aynı model motorlarınıza aynı KN filtreden taktıysanız bu da ihtimal dışı ama filtrede farklılık varsa olabilir. ben olsam orjinal filtresini takıp denerdim.
Özür dilerim yazını fark etmediğim için cevap veremedim. Karbüratörlü değil motorum. 24.000 binde bakım yaptırdık motora şimdi 29 binde bakılacak. Bujileri 16 binde değişmiş. 24 binde bakımı yapılırken usta bujilerin iyi demiş.
Hava filtresi 2005 model için K&N marka hava filtresi. Hava filtresi takıldıktan sonra yakıt harcaması biraz arttı gibi tam ölçülmedi ama. Belkide geçen yıla göre kıyaslıyoruz litre bazında ölçmedik hiç.
Bundan önceki filtresi orjinaldi ama nerdeyse tamamen eskimişti. O filtreyi çıkartıp KN filtre takınca filtreye bağlı olacağını sanmıyorum. Bu bizim fikrimiz tabiki.
O gazı asıldığında altından fırlayan motor yok. Özellikle devir düşükken. Yüksek devirlerde bu sorun olmuyor. Ama düşük devirde gazı asıldığında o fırlamayı hissedemiyor
---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:31 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:29 ----------
septimus adlı üyeden alıntı
29 binde olan bir 600f kolay kolay parça arızası vermez diye düşünüyorum. Bujileri değişti mi ? 25600 bakımı büyük bir bakımdır. Bu bakım esnasında bujilerin değişmesi ve subab ayarlarının kontrolü gerekli. Bunlar yapıldı mı ? Bujiler değişmediyse önce onları (NGK'nın imr9a-9h iridium modeli ) mutlaka değiştirin. Bunların dışında benzin basınç regulatörü ya da benzin pompası arızalı olabilir. Yine de ben bu km de bir Honda'nın bu tür sorunlarının olacağını zannetmiyorum.
Subab ayarına bakılması lazım. Genelde 25600'de ayar yapılması gerekmiyor ama mutlaka bakılmalı bence.
Ankarada subap ayarlarını adam gibi yaptırabileceğim bir yer varmı? Herkesin bir ustası var hepsi o adama göre iyi. Ama subap ayarı yapacam diye daha beter eden çok usta oldu ve bunun muzdaribi çok arkadaşım var duyduğum. Yardımcı olursan sevinirim.
-
21 Nisan 2010, 21:41
#1911
Yokmu bu konuda bilgisi olan?
Shorin adlı üyeden alıntı
ARkadaşlar merhaba sizlere bir konuda danışmak istiyorum motorumla 2004 model honda cbr 600 F sport takasına girdim. bu motor ile cbr 600 F arasında ne gibi farklar mevcut? birde motoru kontrol ettirirken nelere dikkat etmem gerekiyor? Bu motorların ederi ne civardadır bahsedildiğine göre motor temiz ve 12000 kmde sadece arka lastik istiyormuş fiyatını bilen varsa çok sevinirim.
NOT : Forumun tümünü okusam belki bütün bu sorduklarıma cevap bulabilirdim ama hak verirsiniz ki çok acil bir durum söz konusu o yüzden aspirin tedavisi lazım tüm cevaplayanlara teşekkür ederim şimdiden.
İyi günler...
-
21 Nisan 2010, 23:03
#1912
Shorin adlı üyeden alıntı
Yokmu bu konuda bilgisi olan?
Arkadaşım 2004 model 600F için 8000 tl. isteyende var,12000 tl isteyende var.Sahibinden.com da iyice araştır derim ben sana.Arka lastik için Buzmotor.com, a bakabilirsin.180 X 55 X 17'' 73W 400 tl civarında.Zincir ve dişlileride kontrol et bence.Takım değiştirmek istersen 500 tl civarında.Ve bana göre 2004 modellerin KM,si şuanda ortalama 25000 ile 40000 Km arasında.12000 km. ya gerçekten çok temiz yada km,si ile oynanmış.İyi vede güvendiğin bi ustanın bakması daha doğru olur.Kimsenin pazarını buradan etkilemiş olmayalım.
-
21 Nisan 2010, 23:58
#1913
kardesler vallaha motor dedigin bunlar gerisini bos verin hiç deyilse insanın rahat bi yol yapmasını saglıyo mesala 200 km bi yere gittigini düsünsene sıkuturla veya bir 125 lik motorla bitmez o yol yav yolda siser kalır mejbur durucan ama bunlar öyle deyil bas gaza 1:30 saate ordasın vala motor bunlar helal olsun japonlara adamlar yapıyor kardesim o yüzden paran varsa bin en iyisine 600 750 900 1100 1300 lük motora bindigini anlarsın haaa bilincli binmek lazım hava atmaya fazla gelmez ağzının üstüne cakar vallaha yerde mi göktemi oldugun belli olmaz sonraa saygılar.
:cat:slm honda boldor cbx750 hiç gördünüzmüüü bende varrrr tambir canavar 87 model hala orcinal.
-
22 Nisan 2010, 00:02
#1914
Shorin adlı üyeden alıntı
ARkadaşlar merhaba sizlere bir konuda danışmak istiyorum motorumla 2004 model honda cbr 600 F sport takasına girdim. bu motor ile cbr 600 F arasında ne gibi farklar mevcut? birde motoru kontrol ettirirken nelere dikkat etmem gerekiyor? Bu motorların ederi ne civardadır bahsedildiğine göre motor temiz ve 12000 kmde sadece arka lastik istiyormuş fiyatını bilen varsa çok sevinirim.
NOT : Forumun tümünü okusam belki bütün bu sorduklarıma cevap bulabilirdim ama hak verirsiniz ki çok acil bir durum söz konusu o yüzden aspirin tedavisi lazım tüm cevaplayanlara teşekkür ederim şimdiden.
İyi günler...
İkisi arasında çok fazla fark yoktur.
F-Sport'un arka kuyruk dizaynı farklıdır, bir de ön dişli 16 yerine 15 diştir.
Motor mekanik aksamları tamamen aynıdır.
F-Sport'un piyasasını bilmiyorum açıkcası piyasada fazla olmadığından, ama 600F ile aynı düşünerek mukayese et sen.
Arka lastik fiyatı ortalama 400-900 TL arasında değişir.
Motoru kontrol ettirirken özellikle motorun sesinden iyi anlayan bir ustaya götür, iyice dinlesin.
Motorun bakımları zamanında yapılmış mı, değişmesi gereken parçalar zamanında ve orjinaliyle değişmiş mi, şaseye etki edecek bir kazası var mı, bunların hepsini öğren.
Bir de bana da km. si çok düşük geldi modeline göre, mutlaka orjinal olup olmadığını öğren.
-
22 Nisan 2010, 00:13
#1915
Teşekkür ederim arkadaşlar elinizden gelen yardımı yaptınız banada çok yararlı oldu. Yalnız sormak istediğim motorun sesi yerine arabalardaki gibi bir bağlantı filan yokmu yani km orjinalmi değil mi yada değişen parçaları orjinaliylemi değişti filan nasıl anlayacağız ki? Sonuçta bakımları dışarıda yaptırılıyor adam eline ne parça geldiyse onu taktırmıştır. Farklı şehirlerde olunca tanıdık usta vs de yok... ne yapacağımız şaşırdım valla
dreamdark adlı üyeden alıntı
İkisi arasında çok fazla fark yoktur.
F-Sport'un arka kuyruk dizaynı farklıdır, bir de ön dişli 16 yerine 15 diştir.
Motor mekanik aksamları tamamen aynıdır.
F-Sport'un piyasasını bilmiyorum açıkcası piyasada fazla olmadığından, ama 600F ile aynı düşünerek mukayese et sen.
Arka lastik fiyatı ortalama 400-900 TL arasında değişir.
Motoru kontrol ettirirken özellikle motorun sesinden iyi anlayan bir ustaya götür, iyice dinlesin.
Motorun bakımları zamanında yapılmış mı, değişmesi gereken parçalar zamanında ve orjinaliyle değişmiş mi, şaseye etki edecek bir kazası var mı, bunların hepsini öğren.
Bir de bana da km. si çok düşük geldi modeline göre, mutlaka orjinal olup olmadığını öğren.
-
22 Nisan 2010, 00:17
#1916
öncelikle selam arkadaslar sibop ayarı cok önemlidir o yüzden gercekten anlayana yaptırın artı bu motorları anlıyan kişilere yaptırın paradan kac mayın vallaha iki katını ödersiniz bugünün sartlarında motorsikletin motoru 2500 3500 arası yazık anlayana baktırın 4 buji 100 tl civarı 40 tl de var ama hız yaptıgında patırdıyo 100 tl lik olanı al benim böyle bi sorunum yok cok şükür motorum 87 honda boldor cbx 750 siboblarını otamatik kendi ayarlıyo valahi daha orjinal bucileriyle duruyo saagat gibi tambir canavar motorcuya gidiyorum beni dükkandan kovuyo neden mi motorun hiç bi yerinde arza yok ben götürüyorum yanına motordan oynama diyo adam tam bir honda hastası böyle bir usta bulun kendinize adamın lakabı bile honda artı siz düsünün gerisini uzun lafın kısası her motorcu ustası gercek bi usta degildir para kazanacam diye seni yolar ben yasadıgım için yazma geregi duydum ister anla ister kız sana kalmış lafım sahtekar ustalaraaa bileginin hakkını verenlere degil saygılarımlaaa
:cat:slm honda boldor cbx750 hiç gördünüzmüüü bende varrrr tambir canavar 87 model hala orcinal.
-
22 Nisan 2010, 00:50
#1917
Shorin adlı üyeden alıntı
Teşekkür ederim arkadaşlar elinizden gelen yardımı yaptınız banada çok yararlı oldu. Yalnız sormak istediğim motorun sesi yerine arabalardaki gibi bir bağlantı filan yokmu yani km orjinalmi değil mi yada değişen parçaları orjinaliylemi değişti filan nasıl anlayacağız ki? Sonuçta bakımları dışarıda yaptırılıyor adam eline ne parça geldiyse onu taktırmıştır. Farklı şehirlerde olunca tanıdık usta vs de yok... ne yapacağımız şaşırdım valla
Km. saati dijital olduğu için anlayamazsın oynanıp oynanmadığını kolay kolay.
Ancak motorun yıpranma payı, sesi vb. etkenlerden ve belki de üzerindeki sarf malzemelerinin durumundan anlaşılabilir biraz da olsa.
Mesela bahsettiğin kilometrede bir motorun orjinal zincirinin en az bir 5-10 bin km. daha gitmesi lazım; germe payından ne durumda olduğuna bakılabilir.
Eğer motorun bakımları servisinde yapıldıysa zaten bakım kayıtları vardır. Servis bakımlı değilse satıcıya inanmaktan başka çaren yok malesef ya da dediğim gibi iyi bir usta anlar zaten motorun durumunu ve bakılacak yerlerini de bilir.
-
22 Nisan 2010, 00:50
#1918
-
22 Nisan 2010, 10:40
#1919
CBR-125 adlı üyeden alıntı
Bu projeler arasında kafa grenajına ayna montajı varmı ?
hep yapmak isteyip yapamadığım bi projeydi bari sen yap benim yerime. Gerçi '
EMRE nin F e yaptıklarının yanında hiç kalır ama.... neyssse
600 F topiğini meşgul etmeyelim cıbır topiğine yazayım bari plan programımı oradan devam Bu arada benim cıbırı eğer kısmet olur da istediğim gibi yapabilirsem Emre'nin F'i yalan olacak bak gör
-
22 Nisan 2010, 11:52
#1920
Baytar_77 adlı üyeden alıntı
Özür dilerim yazını fark etmediğim için cevap veremedim. Karbüratörlü değil motorum. 24.000 binde bakım yaptırdık motora şimdi 29 binde bakılacak. Bujileri 16 binde değişmiş. 24 binde bakımı yapılırken usta bujilerin iyi demiş.
Hava filtresi 2005 model için K&N marka hava filtresi. Hava filtresi takıldıktan sonra yakıt harcaması biraz arttı gibi tam ölçülmedi ama. Belkide geçen yıla göre kıyaslıyoruz litre bazında ölçmedik hiç.
Bundan önceki filtresi orjinaldi ama nerdeyse tamamen eskimişti. O filtreyi çıkartıp KN filtre takınca filtreye bağlı olacağını sanmıyorum. Bu bizim fikrimiz tabiki.
O gazı asıldığında altından fırlayan motor yok. Özellikle devir düşükken. Yüksek devirlerde bu sorun olmuyor. Ama düşük devirde gazı asıldığında o fırlamayı hissedemiyor
---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:31 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:29 ----------
Ankarada subap ayarlarını adam gibi yaptırabileceğim bir yer varmı? Herkesin bir ustası var hepsi o adama göre iyi. Ama subap ayarı yapacam diye daha beter eden çok usta oldu ve bunun muzdaribi çok arkadaşım var duyduğum. Yardımcı olursan sevinirim.
Malesef haklısın. Ankara'da bu işi kitabına göre yapacak, gönül rahatlığıyla motorumu teslim edebileceğim bir usta ben bilmiyorum. Yok demiyorum ancak ben bilmiyorum. Benim motorum henüz 22000'de. Bakımlarını kendim yapıyorum. 25600 bakımında subab ayarlarına kendim bakıp, ayar gerekli değil mi görücem. (Elimde servis kitabı var. Adım adım anlatıyor herşeyi.) Eğer ayar gerekliyse o zaman Honda Efe'ye götürüm zannedersem. ( Eğer kendim girişmezsem) Efe 'ye götürmemin nedeni ise ustalarına çok güvendiğimden değil, en azından yetkili servis olmalarından olur.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)
Bu Konudaki Etiketler