Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Mondial 150zc Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #4821
    Volkan Serezli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Şubat 2009
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Honda CBR 250R
    İzmirde 35 tl ön arka diyo adam napmak lazım bunları


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #4822

    Üyelik
    22 Ocak 2011
    Şehir
    beylikdüzü
    Motosikleti
    150 zc

    ok

    çakar devresi falan yok bunun sadece ampul den ibaret eski ampulü çıkarıp bu ampulleri taktım hepsi bu 2 ampul 50 tl
    KARAMANOĞLU MEHMET BEY DERKİ "Bugünden sonra divanda, dergahta, bergahta, mecliste ve meydanda Türkçeden başka dil kullanılmayacaktır."
    13 Mayıs 1277

  3. #4823
    maxi97 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2010
    Şehir
    Malatya
    Motosikleti
    '12 SYM GTS 250i '10 YBR125City, '10 Mondial 150ZC
    Alıntı spaw10 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    çakar devresi falan yok bunun sadece ampul den ibaret eski ampulü çıkarıp bu ampulleri taktım hepsi bu 2 ampul 50 tl
    biraz pahalıymış. bu işlere girsem mi ne yapsam? iyi para kırarız...

  4. #4824
    emreakyol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2007
    Şehir
    İstanbul Tuzla
    Motosikleti
    ---waiting---
    Alıntı maxi97 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    biraz pahalıymış. bu işlere girsem mi ne yapsam? iyi para kırarız...
    50tl çok uçuk bir rakam tahminen aldığınız kişi kendi yapıp satıyor. maliyeti en fazla 2 ampul için 5 liradır.

  5. #4825
    WolfKing - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2010
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Mondial 150 zc
    Alıntı emreakyol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba arkadaşlar uzun zamandır foruma girmiyordum hatta motorumu satmayı bile düşündüm ama artık vaz geçtim ve onu hep saklicam sonuçta ilk motorumdu ve hep ole kalsın istiyorum seneye yanına bir abide getirmeyi düşünüyorum.
    Daha öncede benzer bir uygulama yapmıştım fakat eski farımda uzun kısa olmadığı için farımı komple değiştirip orjinale dönmüştüm fakat xenonlar hala mevcuttu. akşamları karşıdan gelen araçların tepkileri ve yolu tam olarak aydınlatmadığı için Bi Xenon yani uzun kısa mercekli far yapmaya karar verdim. elimden geldikçe resimlerler size açıklamaya çalışıcam.

    malzemeler
    Hella Bi-xenon mercek ve kapağı (İlker Beye çok teşekkür ederim.)
    Sıvı Conta (merceğin etrafında kalan boşklukları doldurmak için)
    Şeffaf Silikon (far camını kapamak için)
    Pense, tornavida, falçata ıvır zıvır işte
    Tabiki xenon kit ve oldukça sabırrr

    • Öncelikler motorumuzun önünü tamamen sökerek farı yerinden çıkarıyoruz ve artık motorumuz kör:D
    • daha sonra far camını çıkarmamız lazım internette fırına atın daha kolay çıkar felan yazılmış ama malum çin malı motorun farını fırına koyarsak heralde plastik yığını bulabileceğimiz için ben işgence yöntemini seçtim ve farın bir köşesinden düz tornavida ve falçata yardımıyla açmaya başladım. (açarkan kırılcak diye kormayın ben ne denediysem kırılmadan açıldı:D)
    • far camını çıkardıkdan sonra farın içini tamamen boşaltıyoruz ve önümüze gelen ne varsa söküyoruz.
    • merceği farın zeminine oturtmak için orjinal deliği merceğin boyutuna göre büyültüyoruz.(benim bixenon yani mercek perdesi motorlu olduğu için oldukça büyüktü)
    • sonra merceğe alttaki vida yerlerine 2 tane vidayla sabitliyoruz fakat üst kısımlara vida atmıyoruz.
    • daha sonra artık kısmen mercekli farımız olmuş oluyor ve xenon ampulunu merceğe takıp motorun başına gelip emaneten farı 2 vidayla tuturuyoruz(tabi işi gece yapmamız lazımki far ayarı olsun) daha sonra motoru düz bir yola koyuyoruz ve üst kısma bir tane vida atarak yükseklik ayarını en uygun pozisyona getirip motorun üzerine tekrar binerek kontrol ediyoruz. ayar işlemi tamam olduğunda farın merceğini oynatmadan motordan söküp tekrar atölyemize dönüyoruz(odam atölyeye döndü çünkü:D)artık merceği ayarı bozmadan duzgünce sabitlemek işi kaldı bunun içinde üstte eksik kalan 1 vidamızıda attıktan sonra mercek etrafını sıvı contayla dolduruyoruz ve özellikle evde kullanmadığınız bir odaya koyuyorsunuz çünkü çok kötü kokuyor. sabaha kadar hiç oynamadan durucak.
    • far kururken bizde boş durmuyoruz ve farın içinden çıkan krom çerçeveyi ve mercek çerçevesini zımparalıyoruz(Mercek çerçevesine çok hafif zımpara yaptim çünkü üzerinde BMW DYNAMİC XENON gibi terimler yer alıyodu onları silmek istemedim sonuçta işin espirisi burda) . daha sonra iyice yıkayıp kuruttuktan sonra onu boyuyoruz ve farın yanında kurumaya bırakıyoruz. ayrıca far camında kalan orjinal silikonlarıda temizliyoruz.
    • ertesi gün :D sabah saatlerinde odayı açınca dikkatli olun bayılmayın boya kokusu ve sıvı conta birleşince adamın başı dönüyor. hemen odanın camları açılarak havalandırılıyor ve ilk olarak sıvı contanın sertliğine bakılıyor ve siyaha boyadığımız yüzeyinde kontrolü yapılınca cok az bir işimiz kaldı.:D
    • herşey kuruduktan sonra farın plastiğinde kalan silikonlarda temizlenir ve mercek kapağıyla farın çerçevesi takılır şöyle bir bakılır ve vay canına denir :D ve o anda bütün yorgunlukları unutursunuz.
    • daha sonra merceğin motoruna elektrik tesisatı için gerekli kablodan beslersiniz ve tekrar motorun yanına giderek kontrol edersiniz ve artık farınız şimşek gibi uzuın kısa yapabilir.
    • herşey normalse çalışıyorsa önce fara silikon sıkılarak cam yerine monte edilir.

    Ve sıra geldi resimlere…

    Farın içinden çıkanların zımparalanmış halleri


    Merceğin sıvı conta ve vidalarla fara sabitlenmiş şekli.






    Mat siyaha boyadığım far çerçevesi ve mercek çerçevesi




    Farın içinin ve elektrik tesisatını n bitmiş hali








    Ve son olarak motordaki duruşu






    Not: Anlatırken her şey kolay gibi fakat rahat 2 gün sürüyor. geçen gece 4 te yattım ve dün akşam 5 gibi işim bitti ve ellerim parçalanmak üzere. ayrıca işlere öğleden sonra başlayın ki akşama far ayarını yapmış olursunuz ve gece siz uyurken bütün yapıştırıcı ve boyalar kurumuş olur.
    Herkese kolay gelsin...gece çekeceğim resimleride akşama yüklerim..





    bu yetenek ısı kardesım bee ellerıne saglık çok gusel olmus ama bende o yetenek yok)
    вιz кαяѕıуαкαℓıуız

  6. #4826
    scooboy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Şubat 2011
    Şehir
    istanbul(İzmirli)
    Motosikleti
    Yamaha xj6N 2013
    Bütün zc kullanıcılarına selam.
    Yaklaşık 2 aydır bu motoru almak için araştırma yapıyordum. Birkaç gün önce aldım.
    3000km de bu motoru seçmemdeki sebep fiyat fayda orantısı ve bu paylaşım başlığı altındaki yazdıklarınız oldu.
    Şimdi sormak istediğim 3000km de olan bir zc de yapmak gereken şeyler nelerdir.
    motor yaklaşık 4 aylık aldığım kişi iyi bakmış. Şimdilik teşekkür ederim.

  7. #4827
    emreakyol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2007
    Şehir
    İstanbul Tuzla
    Motosikleti
    ---waiting---
    Alıntı WolfKing adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu yetenek ısı kardesım bee ellerıne saglık çok gusel olmus ama bende o yetenek yok)
    yorum için teşekkürler. evet biraz yetenek ve azim gerektiriyor sonuçta kırılganbi parça ve ayar söz konusu kafamıza göre merceği yerleştirirsek oda ii sonuç vermez.
    Alıntı scooboy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bütün zc kullanıcılarına selam.
    Yaklaşık 2 aydır bu motoru almak için araştırma yapıyordum. Birkaç gün önce aldım.
    3000km de bu motoru seçmemdeki sebep fiyat fayda orantısı ve bu paylaşım başlığı altındaki yazdıklarınız oldu.
    Şimdi sormak istediğim 3000km de olan bir zc de yapmak gereken şeyler nelerdir.
    motor yaklaşık 4 aylık aldığım kişi iyi bakmış. Şimdilik teşekkür ederim.
    öncelikle yeni motorunuz hayırlı olsun. motorunuz en son tahminimce 2000kmde bakıma girmiştir ve üzerinden 1000km geçtiği için motor yağını değiştirmeniz lazım onun içinde castrol power 1 scooter serisi yağı kullanmanızı tavsiye ederim. scooterda en önemli bakım motor yağıdır sonuçta çok devirli çalışıyor ve her 1000kmde yağ değiştirirseniz çok iyi olur. daha sonraki bakımı 6000kmde bu bakımda buji hava filtresi ve her 1000kmde olduğu gibi motor yağı değişecek ayrıca kayış ve debriyaj grubu kontrol edilir. eğer motoru zorlamassanız periyodik bakım haricinde servise gitmenize gerek kalmıcaktır zaten. ilerleyen zamanda bir aksilik olduğunda bizlerde yardımcı olmak için burdayız kazasız belasız sürüşler..

  8. #4828
    scooboy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Şubat 2011
    Şehir
    istanbul(İzmirli)
    Motosikleti
    Yamaha xj6N 2013
    öncelikle yeni motorunuz hayırlı olsun. motorunuz en son tahminimce 2000kmde bakıma girmiştir ve üzerinden 1000km geçtiği için motor yağını değiştirmeniz lazım onun içinde castrol power 1 scooter serisi yağı kullanmanızı tavsiye ederim. scooterda en önemli bakım motor yağıdır sonuçta çok devirli çalışıyor ve her 1000kmde yağ değiştirirseniz çok iyi olur. daha sonraki bakımı 6000kmde bu bakımda buji hava filtresi ve her 1000kmde olduğu gibi motor yağı değişecek ayrıca kayış ve debriyaj grubu kontrol edilir. eğer motoru zorlamassanız periyodik bakım haricinde servise gitmenize gerek kalmıcaktır zaten. ilerleyen zamanda bir aksilik olduğunda bizlerde yardımcı olmak için burdayız kazasız belasız sürüşler..[/QUOTE]


    Çok teşekkür ederim Verdiğiniz bilgiler için. Hemen yağını dediğiniz gibi değişicem umarım kendim yapabilirim.Yağ koyulan kapağı gördüm kapağa bağlı çubuktan yağımı kontrol ediyoruz acaba?
    Tekrar teşekkürler

  9. #4829

    Üyelik
    27 Mayıs 2010
    Motosikleti
    HusaberG Sf650
    0,75 lt yağ koyacaksın...
    siyah tıpadan yağı koyuyorsun..
    aynı tıpadanda yağı ölçüyorsun...
    bu arada hayırlı olsun motorunuz...

  10. #4830

    Üyelik
    24 Kasım 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    suzuki burgman AN 400 k6
    Alıntı scooboy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    öncelikle yeni motorunuz hayırlı olsun. motorunuz en son tahminimce 2000kmde bakıma girmiştir ve üzerinden 1000km geçtiği için motor yağını değiştirmeniz lazım onun içinde castrol power 1 scooter serisi yağı kullanmanızı tavsiye ederim. scooterda en önemli bakım motor yağıdır sonuçta çok devirli çalışıyor ve her 1000kmde yağ değiştirirseniz çok iyi olur. daha sonraki bakımı 6000kmde bu bakımda buji hava filtresi ve her 1000kmde olduğu gibi motor yağı değişecek ayrıca kayış ve debriyaj grubu kontrol edilir. eğer motoru zorlamassanız periyodik bakım haricinde servise gitmenize gerek kalmıcaktır zaten. ilerleyen zamanda bir aksilik olduğunda bizlerde yardımcı olmak için burdayız kazasız belasız sürüşler..

    Çok teşekkür ederim Verdiğiniz bilgiler için. Hemen yağını dediğiniz gibi değişicem umarım kendim yapabilirim.Yağ koyulan kapağı gördüm kapağa bağlı çubuktan yağımı kontrol ediyoruz acaba?
    Tekrar teşekkürler[/QUOTE]

    benzinciden de yağ değişimi yaparlar hayırlı olsun
    ne toyotası lan benim babam adam gibi adam:salut:

  11. #4831

    Üyelik
    27 Mayıs 2010
    Motosikleti
    HusaberG Sf650
    iyide benzincide motor yağı olacak mı?

  12. #4832
    WolfKing - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2010
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Mondial 150 zc
    Alıntı emreakyol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yorum için teşekkürler. evet biraz yetenek ve azim gerektiriyor sonuçta kırılganbi parça ve ayar söz konusu kafamıza göre merceği yerleştirirsek oda ii sonuç vermez.


    öncelikle yeni motorunuz hayırlı olsun. motorunuz en son tahminimce 2000kmde bakıma girmiştir ve üzerinden 1000km geçtiği için motor yağını değiştirmeniz lazım onun içinde castrol power 1 scooter serisi yağı kullanmanızı tavsiye ederim. scooterda en önemli bakım motor yağıdır sonuçta çok devirli çalışıyor ve her 1000kmde yağ değiştirirseniz çok iyi olur. daha sonraki bakımı 6000kmde bu bakımda buji hava filtresi ve her 1000kmde olduğu gibi motor yağı değişecek ayrıca kayış ve debriyaj grubu kontrol edilir. eğer motoru zorlamassanız periyodik bakım haricinde servise gitmenize gerek kalmıcaktır zaten. ilerleyen zamanda bir aksilik olduğunda bizlerde yardımcı olmak için burdayız kazasız belasız sürüşler..





    mercek ve far tertıbatını nerden kaca aldıgınıda belırtsen ve hangı boyayla boyadını belırtırsen sevınrım bı fıkrımız olsun mercek falan gusel olmus ondan nasıl alabılırız bırazda bunlardan bahsedermısın kardesım
    вιz кαяѕıуαкαℓıуız

  13. #4833
    emreakyol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2007
    Şehir
    İstanbul Tuzla
    Motosikleti
    ---waiting---
    Alıntı WolfKing adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    mercek ve far tertıbatını nerden kaca aldıgınıda belırtsen ve hangı boyayla boyadını belırtırsen sevınrım bı fıkrımız olsun mercek falan gusel olmus ondan nasıl alabılırız bırazda bunlardan bahsedermısın kardesım
    far tertibatı olarak zaten xenon kitim daha önce vardı onu kullandım merceğe normalde d2s ampul takıldığı için ben şimdilik h7 ampulu bi şekilde yuvaya oturttum ve ole taktım bu hafta içinde d2s ampullerim gelicek o zaman uzunlarda daha net bir görüntü elde edicem. bu arada d2s ampul 70 lira, mercek ve kapağını 40liraya daha öncede mercek aldığım ilker beyden aldım. boya olarak raykon marka mat siyah boya kullandım ısıya dayanıklı boyaya gerek duymadım çünkü mercekle boyadığım yer arasında oldukça mesafe olduğu için boya ısınmıyordu. eğer sizde fardan yapmak isterseniz ayrıca yardımcı olurum

  14. #4834
    maxi97 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2010
    Şehir
    Malatya
    Motosikleti
    '12 SYM GTS 250i '10 YBR125City, '10 Mondial 150ZC
    öbürgün sabah 7de istanbul'a iniyorum. motorsikletle ilgili ıvır zıvır satan yerleri gezmek istiyorum. motor parçaları satan dükkanların ve servislerin adreslerini buraya yazabilir misiniz?

  15. #4835
    WolfKing - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2010
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Mondial 150 zc
    Alıntı emreakyol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    far tertibatı olarak zaten xenon kitim daha önce vardı onu kullandım merceğe normalde d2s ampul takıldığı için ben şimdilik h7 ampulu bi şekilde yuvaya oturttum ve ole taktım bu hafta içinde d2s ampullerim gelicek o zaman uzunlarda daha net bir görüntü elde edicem. bu arada d2s ampul 70 lira, mercek ve kapağını 40liraya daha öncede mercek aldığım ilker beyden aldım. boya olarak raykon marka mat siyah boya kullandım ısıya dayanıklı boyaya gerek duymadım çünkü mercekle boyadığım yer arasında oldukça mesafe olduğu için boya ısınmıyordu. eğer sizde fardan yapmak isterseniz ayrıca yardımcı olurum


    eyw.. kardesım saolasın ..
    вιz кαяѕıуαкαℓıуız

  16. #4836

    Üyelik
    22 Ocak 2011
    Şehir
    beylikdüzü
    Motosikleti
    150 zc

    egzos

    BEYLER MERAK ETTİM FİKRİ OLAN VARMI 150 RF YADA 151RS LERİN EGZOSTLARI 150 ZC YE UYARMI TAKILABİLİRMİ SAKINCASI VARMI MOTORDAN ÇIKAN SES DEĞİŞİRMİ .SANKİ MEVCUT EGZOSTTAN DAHA HOŞ DURUR GİBİ GELİYOR BANA ZİRA BİZİMKİLER YILAN GİBİ KIVRIMLI PEK HOŞ DEĞİL.CEVAP YAZAN ARKADAŞLARA TEŞEKKÜR EDERİM.
    KARAMANOĞLU MEHMET BEY DERKİ "Bugünden sonra divanda, dergahta, bergahta, mecliste ve meydanda Türkçeden başka dil kullanılmayacaktır."
    13 Mayıs 1277

  17. #4837
    sky_forever - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Nisan 2007
    Şehir
    Artık Bodrum Turgutreis
    Motosikleti
    Motoran SCUB 150
    takamazsın çünkü eğilip motora baktığında egzozun bağlı olduğu demir (siyah olan) yapı itibari ile rslerden farklı işlemlerden geçirmen lazım o işi yapman için...

    Yoksa ben çoktan taktırmıştım egzozum resmen çürüdü çünkü..

    Ama zaten yeni egzoz modeli var fabrikada.. SAlyangoz değilde düzgün bir egzoz modeli.. ve hatta rslerdende güzel gözüküyor..

  18. #4838

    Üyelik
    23 Ekim 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    PCX
    Alıntı sky_forever adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Ama zaten yeni egzoz modeli var fabrikada.. SAlyangoz değilde düzgün bir egzoz modeli.. ve hatta rslerdende güzel gözüküyor..
    Bahsettiğin o model egsozu ben alıp taktım. Çok kısa zamanda üstündeki krom parça ses yapmaya başladı ve sesi kesmek mümkün olmayınca kromu çıkardım. Daha sonra otobanda egsozun uç kısmındaki gri parça uçtu. 4-5 ay içinde içi dağıldı ve motor sesinden çok zırıltı gelmeye başladı.
    İçini boşaltıp ucuna küçük bir boru kaynattım öyle kullanıyorum. Egsozla uğraşmaktan bıktım artık kafama takmıyorum.

  19. #4839
    emreakyol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2007
    Şehir
    İstanbul Tuzla
    Motosikleti
    ---waiting---
    Alıntı spaw10 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    BEYLER MERAK ETTİM FİKRİ OLAN VARMI 150 RF YADA 151RS LERİN EGZOSTLARI 150 ZC YE UYARMI TAKILABİLİRMİ SAKINCASI VARMI MOTORDAN ÇIKAN SES DEĞİŞİRMİ .SANKİ MEVCUT EGZOSTTAN DAHA HOŞ DURUR GİBİ GELİYOR BANA ZİRA BİZİMKİLER YILAN GİBİ KIVRIMLI PEK HOŞ DEĞİL.CEVAP YAZAN ARKADAŞLARA TEŞEKKÜR EDERİM.
    benim üzerinde şuanda zaten 151rsnin egzozu var ve hiçbir işlem yapılmadan 1 adet kelepçeyle tutturuldu ve sesi çok güzel resimleri akşam isterseniz yüklerim. nasıl montaj yapıldığınıda görürsünüz.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:04 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:31 ----------

    resimleri şimdi telefonla çektim biraz kötü kusura bakmayın




    Not: Yerdeki yağ motordan değil yağ değiştirirken geçen gün yere döktüm

  20. #4840

    Üyelik
    27 Mayıs 2010
    Motosikleti
    HusaberG Sf650
    yeni tip ekzozdan şükürler olsun ben bi problem yaşamadım...
    ikincisi sesve performansı çok güzel tavsiye ederim...


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler