Badem yağlı silikon geçti elime arabalarda kullanılan torpido tampon kokpit parlatıcılarından bizim motora kullansam zararı olmaz deyilmi ?:
Badem yağlı silikon geçti elime arabalarda kullanılan torpido tampon kokpit parlatıcılarından bizim motora kullansam zararı olmaz deyilmi ?:
ben brodway arabama kar lastiği alıcam 400 Tl tutuyo petlas. biaz daha kaliteli alırsam 500 e çıkıyo. oto lastigi ile kıyaslayınca ne kadar pahalı motor lastikleri. motor işi hakaten zevk işi
garantin bitmediyse garantiden akü değiştirecekler akün bozulmuş servisin bunu biliyor olması lazım H:05 dt8 25 diye kod gelir uzun uzun konuşmak istemiyorum hafife alınacak bir arıza değildir kaza yapmışlığım vardır
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:45 ----------
az önce mc25 bogart modeli ön arka takım 350 tl montaj balans dahil ve adam bunu tavsiye etti su kanalları daha iyi mc 50 racer yazlık lastık bu dört mevsimede gider dedi aklında bulunsun
Yolların Kralı Değil ! Kuralı Vardır..
Merhaba bajaj pulsar almayı dusunuyorum kullanıcısı olarak sorularımı cevaplarsanız sevınırım
Motorun kronık bı sorunu varmı?(ıstop etme vb.)
Son hızı nedir ?
Servis sorunu varmı?(yedek parça...)
2.el 2015 düsürüyorum şunlara şunlara dikkat edin dediğiniz konu varmı?
Kmde en fazla ne kadar yakıyo?
Kontrol edemediğin güç , güç değildir.
Lastik bilgileri için teşekkürler faydalı oldu istanbul'da yer bakıyorum karar verirsem sizden tam yerini öğrenebilirim ;) sawa olabilir
Dengesi güzel virajı iyi ama sele biraz alçak olsa iyiymiş. Motor yüksek olunca virajda fazla yatmak korkutuyo insanı. Ben motora binerken belden denge sağlamayı severim, yüksek oturunca kafam karışıyor. Yükseklikten dolayilı bide rüzgara karşı olan alanın fazla olduğundan kışın üşüyosun biraz.
Bir de şu basit işlemler için kullanma klavuzunu okusak mesela, ne güzel olur.
Sayfa 13
-----------
MOTOR YAĞI SEVİYESİ KONTROLÜ
Motor yağ seviyesini kontrol etmek için aşağıdaki işlemleri takip
edin.
1. Motoru çalıştırıp birkaç dakika rölantide çalıştırın.
2. Motoru durdurun ve 2-3 dakika bekleyin.
3. Motosikleti düz bir zeminde dik tutun ve seviye camından yağ
seviyesine bakınız.
-------------------
Motor soğukken yağ göstergesinde yağ görememeniz normal .
Soğuk iken yine yağı görmeniz lazım, üst çizgiye yakın olmasında fayda var, fazlası zarardır, sıcak iken bekleyin sonra bakın ve yine aynı üst çizgiye yakın olması lazım.
Beyler motorda on frene basinca ama biraz kuvvetli basinca bi hafifden sallama gibi bi his oluyo basta zemin bozuklugu diye dusunuyodum yeni atilmis asfalttada yapinca yoldan olmadigina emin oldum on freni kullanirken sizdede ayni his oluyomu disk papatya oldugu icinmi yapiyo yoksa bendemi sorun var
Ben motoru hep yan ayakta bırakıyorum, motoru çalıştırmadan dikleştirdiğimde camda yağ seviyesi hiç yok ile dipte azıcık arası görünüyor. 1.35 - 1.4lt arası koyuyorum yağı. O camın orası karterin dibi mi oluyor bilmiyorum ancak motoru çalıştırdığınızda o cam kısma yavaştan yağ girişini gözlemleyebiliyorsunuz.
Kdiner hocam, motor soğuk iken dik duruma getirdiğinizde üst çizgiye yakın olmasından bahsediyorsanız, o duruma gelecek şekilde yağ koyduğumda(ki en az 1.4lt ya da daha fazla yağ koymanız demek tecrübelerime göre) kitaba göre motoru ısındırıp, sonra kapatıp yağı ölçmek için 2-3 dakika beklediğimde yağ seviyesi camdan full görünüyor, yani max seviyeyi de geçip camın tamamını dolduruyor neredeyse.
Ama siz böyle deyince şimdi kendi bilgilerimden de şüphe duydum, motorun yanında değilim, Pazartesi günü deneyip tekrar dönüş yapıcam buraya. Yanlış yönlendirmek istemem kimseyi.
Bazı arkadaşlarda gidon göbeğinde boşluk olabiliyor, sıkılması gerekiyor, hatta face grubundan bir arkadaşta gidon göbeğinin yağsızlıktan bilye ve yatakta sorun çıkarttığını biliyorum. Kontrol edin/ettirin. Daha büyük bir sıkıntıya yol açmasın.
Yağ penceresi kirlendi veya yağ gerçekten eksik. Motoru biraz daha üzerime doğru yatırıcam düşürmeden Yeri gelmişken söyleyim ilk vitesli motorumu aldığım gün evin bahçesinde set üstü bir yerde motoru ağaca kilitlemeye çalışırken ağaç yapraklarından dolayı kayıp motorla birlikte 1 metre düşmüştüm. Bana bişey olmadı ama motosikletin ön lastiği patladı darbeyi yiyince
"Decamen"
lastik basınçlarını kontrol edin. sıfır araçlarda 30 ps olması gereken lastik hava basıncı 50 ps çıkıyo. fabrika çıkışında lastiklere fazla hava vuruyorlar belki senin motorunda lastik hava basıncı fazladır. birde sıfır lastiklerin raf ömrünü uzatmak için mum gibi bir maddeyle kaplı geliyomuş ve bu mmaddeden kurtulmak için belirli bir km yapmamız gerekiyormuş
Kullanma kılavuzunda üst ve alt çizginin arasında olması gerektiği yazıyor, 1.4litre koyduğunuz zaman dik ve düz konumda yağ gösterge kısmı ful oluyor bu yüzden filtre ile beraber 1.3litre yağ koydurmanız da fayda var. Motor soğukken dikleştirmeye çalışırken tabiki yavaş yavaş yağ gösterge kısmına gelecektir çünki yan ayakta iken tüm yağ bir yere yığılma yapıyor. Eğer yağ fazla ise yağı istenilen gösterge seviyesine getirin aksi taktirde motoru zorlarsanız hava filtresi kısmına yağ akıtma ve motor kısmına yağ gitme gibi durum sözkonusu oluyor. Bu durumu yaşayanlar var lütfen servisten çıkmadan önce motoru orta ayaklığa alın ve biraz çalıştırın ve kontağı kapatın, beş on dakika bekleyin düz ve dik konumda kontrol edin fazla ise fazla yağı boşalttırın.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:38 ----------
Akviran ön maşa boşluk vardır servise kontrol ettirin aksi taktirde bilyelerine zarar verebilirsiniz. 10000 bakımda ön maşa, ön arka teker rulmanlarını kontrol ettirip gresleme yaptırın.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:48 ----------
Maktama daha fazla yağ koymanıza gerek yok hatta daha az yağ koymanız gerek, göstergede iki çizgi var üst çizgiye yakın olması lazım fazlası zararlı.
Kütük gibi süspansiyonla ön tekerin başına herşey gelir. Benimki de ön frene abanıp amortisörü dibe dayadığımda ön çamurluğu çıtırdatmaya başladı şimdiden.
Bajaj pulsarla takas olabilir...
http://www.sahibinden.com/listing/va...0693968/detail
Kontrol edemediğin güç , güç değildir.
Şu an bu konu içerisinde 6 kullanıcı var. (0 üye ve 6 misafir)