Motoru teslim aldığımızda zinciri yağlamak gerekli mi?
Başka neler yapmalıyız?
Motoru teslim aldığımızda zinciri yağlamak gerekli mi?
Başka neler yapmalıyız?
Efeler Diyarı EDREMİT
Hemen yağlamanıza gerek yok. Ama kullanım ortamınızda da önemli (tozlu, topraklı yol gibi), bu gibi durumlarda yağlama aralığınız daha sık olmalı. Bence ilk bakım zamanına kadar zincirdeki yağ size yeterli gelecektir.
Başka neler yapmalıyız derken ilk bakıma kadar olanını kastediyorsanız bence günün ilk çalıştırmasında yeterince ısınmasını bekleyin, Ya da tam ısınma sağlanana kadar motoru sıkıştırmayın. Rodaj olayında herkes kendine göre bir yol izliyor ama ben genelde 5-6.000 deviri pek geçmedim. 400-500km'den sonra da hafif hafif 7-8000 devirlere çıkmaya başladım.
Sağlıkla binin
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...71040706/detay
Beyler şu pulsarları Allah aşkına sıfır fiyatından daha aşağıda satın 8550 tl yazmış
Bir arkadaş benzin musluğunu sormuş. Bizim aldıklarımız enjeksiyonlu modelleri olduğu için o musluk yok
Merhaba arkadaşlar. Neden ülkemize gelen modeller hindistandaki gibi tek renk değil?
Ayrıca merak ettiğim bir diğer konuda şudur; kırmızı olanın üzerindeki yapıştırmalar sökülüp tek renk olabilir mi motor? Varmı böyle birşey yapan?
Hayırlı ramazanlar.
ilk soruna cevap: adamların(bajaj) satış politikası böyle, değişikliğe gitmişler, üründeki renk gamlarını değiştirmişler. Yoksa eşek arısı sarısı çok yakışıyor bu motosiklete ama yok işte, sarı gelmiyor Türkiyeye.
ikinciye cevap: 69. sayfada, bize gelen motorların depo renkleri siyah, onun için sabitrenk+siyahdepo şeklinde oluyor yapıştırmaları sökünce.
http://www.motosiklet.net/forum/moto...ml#post3363428
Yalnız adam çanta demiri, michelin lastik, topcase vs. gibi ekstralarla veriyor motoru. Bu fiyat eder mi tartışılır ancak bunları da gözardı etmemek lazım.
Bu arada arka lastiği 140 ölçüsünde takmış. Orjinali 130 bildiğim kadarıyla. Bunu yapmak bir şey fark ettirir mi? + ya da - ne kazandırır motora?
Sadece kalın arka lastik takıntısı sebebiyle mi yapılmış bir şeydir acaba? Nedendir bilmem benim de hafiften böyle bir takıntım var da.
Konuya hakim arkadaşlar yanıtlayabilirse sevinirim.
Lastiği orjinalinden büyük ölçüde takmak bir yerden kazanç sağlarken diğer taraftan kaybettiren bir şeydir(hangi lastik tarzı-konik/düz- seçildiğine göre). O arkadaş gördüğüm kadarıyla geniş/düz yüzeyli bir lastik takmış(michelin pilot demiş ama 800tl'ye hangi pilot acaba, var bilmem kaç çeşidi, hem de sanırım sadece arka teker fiyetı, peeeh), düz giderken yol tutuşunu ve fren mesafesini iyileştirir ancak yanaklar küçülmüş, bu da virajlarda/dönüşlerde tutunmayı azaltır, bunu da kimsenin isteyeceğini düşünmüyorum. Adamlar her motor için ölçüp biçip ona göre belirliyorlar ölçüleri, lastik gibi sizi yere bağlayan tek şey üzerinde bilinçsizce oynanmasını tavsiye etmem. Yok, "ben iyi sürücüyüm, o kaybı tolare ederim" derseniz tabii ki bu herkesin kendi bileceği bir şey.
Altın Elbiseli Adam'ın lastik değişimi konusunda vidyosu vardı, izleyince daha iyi bilgileneceksiniz.
Bir ara bu lastik konusu için çok bakmıştım. Bajaj pulsar 200ns nin on ve arka jant genişliği internette
Rims Front 10 spoke 2.5 x 17, Alloy
Rims Rear 10 Spoke, 3.5 x 17, Alloy şeklinde yazıyor
Bu tabloda 3,5 inch arka jant genişliği için 130/70 lik jantın standart yada ideal olduğu belirtilmiş.
Bu linkdeki lastik arası karşılaştırmada performansa olumlu yada olumsuz etkileri yüzdelik oranda belirtilmiş
http://www.tacomaworld.com/forum/tirecalc.php?tires=130-70r17-140-70r17
Bu jant genişliğine 140/70 lık lastik takılabilir ama performansa olumsuz etkileri olabilir (kağıt üzerinde en azından)
yinede 140lık bir lastik takılmak isteniyorsa bence bu 140/65/17 olmalıdır.
http://www.tacomaworld.com/forum/tirecalc.php?tires=130-70r17-140-65r17
Lastik karşılaştırmasında kafa kafaya olduğunu görebilirsiniz. Fakat ülkemizde bu ölçüde lastik yok
Cevaplar için teşekkürler.
CB125'in bisiklet tekeri gibi görüntüsünden sıkılmış biri olarak sormuştum soruyu. Ama en iyisi orjinaliyle oynamamak. Sonuçta dediğiniz gibi motoru tasarlayan kişiler o ölçüyü belirlediyse bir bildikleri vardır.
Sirkecide siyah bi pulsar gordum,basinda durmus incelerken sahibi geldi ve baya bi muhabbet ettik. 170 i goruyorum dedi.. yahu harbiden çok yakışıklı alet,yakindan bi başkaymış..
bencede degil ama sahibi idda etti,hatta daha bassam gider yeni diye basmiyorum dedi :D 2013 gt250r aldim dedim keske almasaydin ben seni gecerim tarzi biseyler soyledi )) suan pulsarci ariyorum bi deneme yapmak icin
2 gun once bi cbr250 ile kapistik,o tek kisiydi ben hem articiliydim hemde 2 adet cantam vardi.. cbr mobiletci gibi kapandi motorun uzerine yatti resmen ben normal oturus pozisyonunda yanindan gectim gittim ozaman pulsar cbr yi geciyor? Oyle mi?
bu hacim motosikletlerden(pulsar,duke200,cbr250,ninja250r,g t250r) son hizda beklenti icinde olmak cok yanlis ama insanimiz ille biseyler bekliyor
Şu an bu konu içerisinde 7 kullanıcı var. (0 üye ve 7 misafir)