Motorsiklet ve Paradoks Haline Gelen Boy Sorunu

Katılım
3 Mar 2012
Mesajlar
46
Selamlar Motorsiklet.net ailesi;

Motorsiklet ve Paradoks Haline Gelen Boy Sorunu

Arkadaşlar bu denli sorunlardan bıkmış,bayağı ve aşağı bir konu olarak görme ihtimalinizin fazla olduğu kaanatindeyim[Motorsiklet ve Boy sorunu hakkında okuduğum bazı yorumlardan edindiğim bilgiler kadarıyla :)]

187 Boy ve 90 Kilo biri olarak kaç senedir Tutkudan çok artık neredeyse hastalığa dönüşen bu Motorsiklet zevkimi daha iyi(özelikleri,sürüş hakimiyeti vb) ve yakışır(motorun bir parçası gibi görünmek ve/veya üstünde sırıtmamak:) ) bir düzeyde yaşamak için tenkik-boyut vb konularda araştırmadığım motorsiklet kalmadı :pale:

Son olarak Hayabusa ve/veya 1100 xx arasında kaldım (bildiğim kadarıyla en kalıplı modeller)

Bu konu hakkında benim bulunduğum sıkıntılar içersinde olan ve sıkıntılarını aşmış arkadaşlarımında olduğunu düşünerek böyle bi konu açma gereği hissettim

Kalıplı(enduro hariç) bir motorsiklet bulamıyacak mıyım ben?:silent:

Bazı arkadaşlara konu saçma ve gereksiz gelebilir ;kendi görüşlerimdir mazur görmeniz dikelerimle.
 
Son düzenleme:
Katılım
3 Mar 2012
Mesajlar
2
benim sorunum seninkinden daha büyük aslında 196 boy ve 122 kiloyum ama 50cc lik bi motor kullanıyorum kötü görüntüyü biraz olsun espriye çevirmeye çalışıyorum artık ama komiklikte bi yere kadar tabi bizim için üretilen motorlar enduro tipinde çaresiz onlara yönelmek zorundayız =)
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
1 Eyl 2011
Mesajlar
813
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
ben gecen yaz elektrikli bisiklet bile kullandim yazin :) su an cbf 150 ve 250 lik maxi scooter kullaniyorum hicte siritmiyorum o kadarda önemli degil takma kafana bu kadar rahat ol :)

Not: 190 boy 90 kiloyum.
 
Katılım
4 Eki 2007
Mesajlar
990
ben de 190 boy 95 kiloyum. yıllardır da 85 ile 95 kilo arasında gider gelirim. bir çok motosiklet sahibi oldum. şu an hyosung gt650 sahibiyim. 125'lik veya 250'lik genel geçer motorlar dışındaki bütün motorlar hemen hemen standart boyutlarda zaten.

seninki, vaktinde benim ve diğer bir çok insanın da yaşadığı gibi psikolojik şartlanmadan başka birşey değil.

üç beş modelin ebatları standartlar dışında. ama 250 cc den sonraki motorlar genelde neredeyse standart ebatlarda.

endurolar, amacına göre çok farklı kalıplarda üretiliyorlar. ben mesela geçen yıllarda, fuarda tenereye bi bindim şöylesine. 190 boy ile tek ayağımın parmak uçları ancak yere basıyordu. hani sokaktaki adam nasıl sürer onu bilemedim. ama standart 600 - 650 cc, veya üstü motorların mesela genel olarak uzunluğu 200 - 210 cm civarında. çoğunun dingil aralığı 140 - 150 cm arasında. çoğunun sele yüksekliği 79 - 85 cm arasında. çoğunun sele - gidon uzaklığı 70 - 75 cm civarında.

yani seni aldatan tasarım ve psikolojik şartlanma. Bir de mt03 çok sıkışık bi motor :D

yani diyeceğim o ki, sürmesinden ve tasarımından keyif alacağın bütçene uygun bir motor al. takma gerisini.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
8 Ara 2011
Mesajlar
1,782
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
maşallah sizi ne ile beslediler 190 boy 90,100 kilo ağırlıklar..bi benim mi malzemeden çalmışlar? gerçi neye binsem yakışıyorum :)
 
Katılım
3 Ocak 2007
Mesajlar
521
Bence bu sorunu kullanan kişiden çok etraftan gelen yorumlar belirliyor, 1,5 yıl ninja 250r kullandım bu sürede saplanmış gibi diyenler çoktu, daha sonra vfr800'e geçtim ama yinede uzun kalıyorum. Tavsiyem bu konuyu pek kafanıza takmamanızdır. Boyum 1,92 kilo 95

Enduro iyi hoşta, ancak 10 yıl sonrasına belki Yaş 33
 
Katılım
13 Nis 2010
Mesajlar
5,448
Tecrübede sıkıntı yoksa 1000cc herhangi bir racing alabilirsin altında yine küçük durabilir ama sırıtmaz.Sonuçta Kenan Sofuoğluda 1.83 boyunda.
tecrübe yoksa hyosung öneririm 1000rr yanında kardeşi gibi kalıyor :)
 
Katılım
7 Ara 2010
Mesajlar
494
anladığım kadarıyla güçlü ve torklu aynı zamanda rahat makineler bakıyosunuz enduro hariç
size uygun fazer 8 olabilir cbf 1000 olabilir suzukinin 1250f i var 1250 f bu arada deli torklu bi makine cbf 1000 kullanıyorum gayet rahat torklu bi o kadarda güçlü uzun yol ve şehir için yormayacak şekil olarakta güzel bi motor öneririm
 
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
5,149
Önemli olan başkasının nasıl gördüğü değil, sizin o motoru kullanırken ne hissettiğiniz.
 
Katılım
3 Mar 2012
Mesajlar
46
Önemli olan başkasının nasıl gördüğü değil, sizin o motoru kullanırken ne hissettiğiniz.

Aslında haklısınız, bir çok arkadaşımda budenli ''pskolojik'' bir sorun olduğunu düşünüyor, işin açıkcası bende düşünmüyor değilim ancak gelgelelim; ben razı olsam gönül razı olmuyor :)...

Şu benim külüstür arabayı satarsam üstüne 3-5 daha bulur bulmaz bi Hayabusa alıcam artık yeter :pale:
 
Katılım
1 Mar 2012
Mesajlar
14
ne güzel uzun boylusunuz işte daha ne ben bibuçuk boyla ayak uçlarıyla durmaya çalışıyorum. daha ne istiyorsunuz yahu :)

durmak için kaldırım yada mantara ihtiyacınız yok üstelik ;)
 
Son düzenleme:
Katılım
28 Nis 2009
Mesajlar
1,946
öncelikle iç dünyandaki sorunları çözmek lazım....bana kalırsa en komik bazı kadınlar gözüküyor motor üzerinde cok ufaklar v strom ve onun gibi büyük endurolara bınerler depoya yapısıyolar gidona yetişmek icin buda bana göre cok absurt bir durusa neden oluyor onlar icin, demek istediğim kadınlarla dalga gecmek degil tabiki bana komik gelen bir durum ama bunlar o kişilerin iyi ,guzel motor kullanmasına engel degil o kocaman motorları idare edebildiğine inandıgın ve kullanımdan zevk aldıgın sürece sorun yok nasıl gözükürsen gözük senin durumda tam tersi ama motorlar üzerinde cok büyük duran motosiklet yarıscılarıda var adam yarısıyor yani sonucta motorlar guclu alet senın ne kadar buyuk oldugunun bir önemli yok seni kapıp gider valla :)
 
Katılım
7 Eki 2008
Mesajlar
1,124
Tecrübede sıkıntı yoksa 1000cc herhangi bir racing alabilirsin altında yine küçük durabilir ama sırıtmaz.Sonuçta Kenan Sofuoğluda 1.83 boyunda.
tecrübe yoksa hyosung öneririm 1000rr yanında kardeşi gibi kalıyor :)

Ali eminmisin :) 174cm diye geçer kenanın boyu heryerde
benimde 183 77kg cbf 150ye biniyorum :) bir ara video çekmiştim de arkadan görünüm epey farklıymış :)

bisiklet sürseniz demek yerlere yatacaklar :cherry: peki cruiser motosikletlere baktınız mı. Genelde ya enduro ya chopper seçerler boy fazlası olanlar.. ya da kilo :)
 
Katılım
3 Mar 2012
Mesajlar
46
Ali eminmisin :) 174cm diye geçer kenanın boyu heryerde
benimde 183 77kg cbf 150ye biniyorum :) bir ara video çekmiştim de arkadan görünüm epey farklıymış :)

bisiklet sürseniz demek yerlere yatacaklar :cherry: peki cruiser motosikletlere baktınız mı. Genelde ya enduro ya chopper seçerler boy fazlası olanlar.. ya da kilo :)

cruiserlar'dan Kawasaki VN 1500-1600 'lar aslında çok heybetli ve kalıplı ancak fiyatları çok el yakıyor.

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:26 ----------

ben de 190 boy 95 kiloyum. yıllardır da 85 ile 95 kilo arasında gider gelirim. bir çok motosiklet sahibi oldum. şu an hyosung gt650 sahibiyim. 125'lik veya 250'lik genel geçer motorlar dışındaki bütün motorlar hemen hemen standart boyutlarda zaten.

seninki, vaktinde benim ve diğer bir çok insanın da yaşadığı gibi psikolojik şartlanmadan başka birşey değil.

üç beş modelin ebatları standartlar dışında. ama 250 cc den sonraki motorlar genelde neredeyse standart ebatlarda.

endurolar, amacına göre çok farklı kalıplarda üretiliyorlar. ben mesela geçen yıllarda, fuarda tenereye bi bindim şöylesine. 190 boy ile tek ayağımın parmak uçları ancak yere basıyordu. hani sokaktaki adam nasıl sürer onu bilemedim. ama standart 600 - 650 cc, veya üstü motorların mesela genel olarak uzunluğu 200 - 210 cm civarında. çoğunun dingil aralığı 140 - 150 cm arasında. çoğunun sele yüksekliği 79 - 85 cm arasında. çoğunun sele - gidon uzaklığı 70 - 75 cm civarında.

yani seni aldatan tasarım ve psikolojik şartlanma. Bir de mt03 çok sıkışık bi motor :D

yani diyeceğim o ki, sürmesinden ve tasarımından keyif alacağın bütçene uygun bir motor al. takma gerisini.

Yorumunu gözden kaçırmışım,çok teşekkür ederim bilgiler ve tavsiyler için,
Sanırım öyle yapıcağım bende;yaptığım plana göre :) 1 seneye kadar 2000-2001 model bir hayabusa alıcam inşallah...

şuanda aradığım şey ise 190lık birisinin hayabusa üzerinde ki fotografı :silent:
 
Son düzenleme:
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
3 Eyl 2009
Mesajlar
777
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
paradoks değil, bende kaos haline geldi.. 600 srad emanet gibi duruyor altımda :pr:
1.90-90;
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst