Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
5. sayfa BirinciBirinci ... 345

Motorsiklette Nasıl Vites Küçültülür ?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #81
    shruikan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2015
    Motosikleti
    turuncu
    Alıntı Tvs01 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abiler şimdi benim anlayacağım dilden bi cevap istiyorum sizden kompresör felan demeyin anlamıyorum, 5. Viteste 70 ile gidiyorum karsımda birden kasis gördüm yada bi araba cıktı aradan normal frene basınca kısa mesafede durmayacak ya vuracam yada sert basıp kayacam, fakat vitesi 5 ten 4 E düşürürsem ve frenede basarsam kısa mesafede durup kazadan sıyrılacam hangisi doğru ? Ayrıca bu vites düşürerek frenleme yapmayı sürekli kullansam bi zararı varmı
    sert frende istersen 5'ten ta 1'e in tek debriyajda (durma haline yaklaştığını varsayıyorum). ama sen 80'le giderken "motor freniyle yavaşlayacam ben" deyip de 1'e atarsan (1'e geçer mi o hızda o ayrı konu) şanzımanın ömründen yersin. ani frenlemede zaten vites-mites gelmez aklına.

    akıcı bi şekilde (lineer) yavaşlıyosan, bırak motor frenine sakin sakin mesafen varsa ve arkanda sıkıştıran yoksa.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #82

    Üyelik
    28 Haziran 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Forza 250
    Alıntı Tvs01 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abiler şimdi benim anlayacağım dilden bi cevap istiyorum sizden kompresör felan demeyin anlamıyorum, 5. Viteste 70 ile gidiyorum karsımda birden kasis gördüm yada bi araba cıktı aradan normal frene basınca kısa mesafede durmayacak ya vuracam yada sert basıp kayacam, fakat vitesi 5 ten 4 E düşürürsem ve frenede basarsam kısa mesafede durup kazadan sıyrılacam hangisi doğru ? Ayrıca bu vites düşürerek frenleme yapmayı sürekli kullansam bi zararı varmı
    Senin durumun planlı frenlemeye girmiyor acil frene giriyor. Yapabildiğin en performanslı freni yapacaksın. Japon ekolü ve Avrupa ekolü bu konuda farklı şeyler söylüyor. oocan nickli Okan Hocanın videosunu izlemeni tavsiye ederim. Avrupa ekolü acil bir durumda plansız frenleme yapacaksan debriyajı arka freni ve ön freni aynı anda kullan diyor ve hatta arka freni kilitle diyor ve bu sırada da vitesi küçültmen gerekiyor. Anlatması zor ama birkaç pratikten sonra otomatikleşiyorsun. Japon ekolü ise : sen frenine odaklan kardeşim debriyajı da çekme diyor, Ön ve arka freni beraber yap, arka frenin 5'te 3 ü kadarını kullan, durmaya yakın debriyajı çek durduktan sonra da kalkış vitesine 1 e yani blok halinde düşür diyor.
    Aslında bunları çalışmanın ve kafada oturtmanın en güzel yeri eğitim.

  3. #83
    shruikan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2015
    Motosikleti
    turuncu
    Alıntı MimTolga adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Senin durumun planlı frenlemeye girmiyor acil frene giriyor. Yapabildiğin en performanslı freni yapacaksın. Japon ekolü ve Avrupa ekolü bu konuda farklı şeyler söylüyor. oocan nickli Okan Hocanın videosunu izlemeni tavsiye ederim. Avrupa ekolü acil bir durumda plansız frenleme yapacaksan debriyajı arka freni ve ön freni aynı anda kullan diyor ve hatta arka freni kilitle diyor ve bu sırada da vitesi küçültmen gerekiyor. Anlatması zor ama birkaç pratikten sonra otomatikleşiyorsun. Japon ekolü ise : sen frenine odaklan kardeşim debriyajı da çekme diyor, Ön ve arka freni beraber yap, arka frenin 5'te 3 ü kadarını kullan, durmaya yakın debriyajı çek durduktan sonra da kalkış vitesine 1 e yani blok halinde düşür diyor.
    Aslında bunları çalışmanın ve kafada oturtmanın en güzel yeri eğitim.
    japonlar nası motora biniyomuş? motor stop eder öyle.

  4. #84

    Üyelik
    15 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    R25
    Alıntı shruikan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sert frende istersen 5'ten ta 1'e in tek debriyajda (durma haline yaklaştığını varsayıyorum). ama sen 80'le giderken "motor freniyle yavaşlayacam ben" deyip de 1'e atarsan (1'e geçer mi o hızda o ayrı konu) şanzımanın ömründen yersin. ani frenlemede zaten vites-mites gelmez aklına.

    akıcı bi şekilde (lineer) yavaşlıyosan, bırak motor frenine sakin sakin mesafen varsa ve arkanda sıkıştıran yoksa.
    5 ten 1 E atma atma olayı değil abi diyelimki benim frenlerim bana yetersiz geliyor bu arada Apache var bende gerçektende yetersiz arka fren özellikle, sürüş esnalarında fren yetersiz oldugu için örnek vites 5 te yavaşlamak istiyorum kırmızı ışığa yaklasıcam 4 düşürdüm ön ve arka frene basarakta yavaşlamayı sağladım bunu genel olarak kullansam bi zararı olurmu motora, tek vites küçültmek bana yeterli geliyo 5 ten 3 E 2 ye düşürmek hem zor olur hemde dediğin gibi şanzıman gider ama tek vites kullanarak bi zararı varmıdır

  5. #85
    shruikan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2015
    Motosikleti
    turuncu
    Alıntı Tvs01 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    5 ten 1 E atma atma olayı değil abi diyelimki benim frenlerim bana yetersiz geliyor bu arada Apache var bende gerçektende yetersiz arka fren özellikle, sürüş esnalarında fren yetersiz oldugu için örnek vites 5 te yavaşlamak istiyorum kırmızı ışığa yaklasıcam 4 düşürdüm ön ve arka frene basarakta yavaşlamayı sağladım bunu genel olarak kullansam bi zararı olurmu motora, tek vites küçültmek bana yeterli geliyo 5 ten 3 E 2 ye düşürmek hem zor olur hemde dediğin gibi şanzıman gider ama tek vites kullanarak bi zararı varmıdır
    motor boğulmuyosa veya bağırmıyosa bi şey olmaz.

    bazen ışığı geç fark ediyorum ya da keyiften geç duraklamaya başlıyorum. ön fren sıkılı vaziyette 5-4-3-2-1 diye hızlıca, her seferinde debriyajı salarak, motor freniyle birlikte durduğum da oluyor; gene 5-4-3-2-1 diye inip, gene debriyajı salarak her seferinde, motorun devrinin düşmesini bekleyerek de durduğum oluyor.

    yarış pilotları gibi viraj girişinde vitesle arka tekeri kaydırmıyosan bi şey olmaz.

  6. #86

    Üyelik
    15 Aralık 2014
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    Yeşil Kubazaki CR1
    Motosiklet eğitmenleri sayın Okan Sinan Ocan ve Aydın Korkmaz hocaların MotoBaba ile birlikte hazırladıkları acil frenleme ile ilgili videonun bu forumdaki linki:
    Durmak ya da Duramamak
    http://www.motosiklet.net/forum/moto...ml#post3922025

    İzlemenizi tavsiye ederim.

  7. #87

    Üyelik
    15 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    R25
    Alıntı shruikan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motor boğulmuyosa veya bağırmıyosa bi şey olmaz.

    bazen ışığı geç fark ediyorum ya da keyiften geç duraklamaya başlıyorum. ön fren sıkılı vaziyette 5-4-3-2-1 diye hızlıca, her seferinde debriyajı salarak, motor freniyle birlikte durduğum da oluyor; gene 5-4-3-2-1 diye inip, gene debriyajı salarak her seferinde, motorun devrinin düşmesini bekleyerek de durduğum oluyor.

    yarış pilotları gibi viraj girişinde vitesle arka tekeri kaydırmıyosan bi şey olmaz.
    Tamamdır abi Eyw en fazla iki vites küçülterek motor freni çok işime yarıyo teşekkür ettim


    REKLAM ALANI
5. sayfa BirinciBirinci ... 345

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)