Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
4. sayfa BirinciBirinci ... 2345 SonuncuSonuncu

Motorsiklette Nasıl Vites Küçültülür ?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #61

    Üyelik
    25 Nisan 2014
    Şehir
    Mersin
    Alıntı ThE_Unforgiven adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Işıklara yaklaşıp durma konusuna girmişken uzun yıllar önce tartıştığımız bir konu geldi aklıma

    Kırmızıda beklerken motor boşta mı olmalı yoksa el debriyajda motor 1nci vitestemi olmalı sizce?
    Konuyu hortlatmak gibi olmasın da..
    Tam olarak bu soruya cevap alabilir miyim acaba birisinden?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #62
    redlion999 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Kasım 2010
    Şehir
    Turkiye degil
    Motosikleti
    BMW R1250R
    Alıntı mcskngr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Konuyu hortlatmak gibi olmasın da..
    Tam olarak bu soruya cevap alabilir miyim acaba birisinden?
    3 senelik konu hortlatmışın valla

    Her zaman 1. viteste olmalı.. İki sebebi var..

    1-Arkadan gelen duramazsa kaçış manevrası yapman gerekecek.. O durumda en son isteyeceğin şey vitese geçmekte vakit kaybetmen..

    2-Birkaç kere yaşadığım yeşil ışık yandığında 'boşta' kaldığından dolayı 1-2 sn geç kalkıp korna yemek.. Bu durum aynı zamanda tehlike arzediyor.. Arkadaki yeşile odaklanmışsa seni farketmez üzerinden geçer..

    Birde tavsiye.. Işıklara yaklaşırken yada dururken ara ara debriyaj sıkılıyken gaz verin.. 'Ben buradayım beni unutma' demenin en iyi yollarından biridir..
    cenkito bunu beğendi.

  3. #63

    Üyelik
    25 Nisan 2014
    Şehir
    Mersin
    Alıntı redlion999 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    3 senelik konu hortlatmışın valla

    Her zaman 1. viteste olmalı.. İki sebebi var..

    1-Arkadan gelen duramazsa kaçış manevrası yapman gerekecek.. O durumda en son isteyeceğin şey vitese geçmekte vakit kaybetmen..

    2-Birkaç kere yaşadığım yeşil ışık yandığında 'boşta' kaldığından dolayı 1-2 sn geç kalkıp korna yemek.. Bu durum aynı zamanda tehlike arzediyor.. Arkadaki yeşile odaklanmışsa seni farketmez üzerinden geçer..

    Birde tavsiye.. Işıklara yaklaşırken yada dururken ara ara debriyaj sıkılıyken gaz verin.. 'Ben buradayım beni unutma' demenin en iyi yollarından biridir..
    Sırf bu soru için yeni konu açmak istemedim.
    Cevap da gayet yeterli oldu, teşekkür ederim
    redlion999 bunu beğendi.

  4. #64
    Camo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Temmuz 2013
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    CBR 650 F
    Bence Bu tarz konuları Videolu anlatmak lazım,Youtube de Altınelbiseli adam gayet güzel anlatıyordu.
    Linki bulduğum zaman paylaşacağım

  5. #65
    Karachali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Mayıs 2014
    Ben ışıklara yaklaşınca debriyaja basıp arka arkaya saydırıp 1 e kadar düşürüp debriyaja basılı şekilde 1de durup, yeşil yazınca ön kaldırarak kalkıyorum.
    cbr1907 bunu beğendi.

  6. #66
    shooter1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2013
    Şehir
    Manisa

  7. #67

    Üyelik
    10 Mayıs 2014
    Bir kere 4. viteste kaçla gittiğin ve ışığa mesafen çok önemli. Kompresyonu kullanacak zamanın varsa tabii ki vites küçültmelisin, ancak ışığa çok yakınsan direk durmalısın. tecrübelendikçe bunu ayarlamayı öğrenirsin. mühim olan ilk başta ( aslında her zaman ) hiç bir şartta ani fren yapacak durumda olmamandır.

  8. #68
    ectuna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Kasım 2013
    Şehir
    İstanbul, Kadıköy, Aacıbadem
    Motosikleti
    Versys 650 (İnazuma-YBR125-Honda Ps150i-H.Kinetix)
    Beklerken arkam dolu ve kıpırdamayan trafikse ben boşa atıyorum.
    Trafikte sürekli debriyaj kullanmaktan ve gün içinde de hep mouse kullanmaktan (solağımda) bileğim ağrıyor zaten.
    ışığı fırsat bilip bileğimi dinlendiriyorum.
    Daha iyi anlatmak için istanbul maslak iş çıkış trafiğine beklerim bir akşam.
    mcskngr bunu beğendi.

  9. #69
    Osırıs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2013
    Hızın düştükçe viteside ona paralel düşür,yüksek hızda giderken birden 1 yada 2 ye takma dişlileri peynir gibi yersin.
    mcskngr bunu beğendi.

  10. #70
    halilom - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2013
    Şehir
    Trabzon
    Motosikleti
    2013 Kuba XR 125 - 2019 Hero Xpulse 200T
    Ali Bircan bunu beğendi.

  11. #71
    ectuna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Kasım 2013
    Şehir
    İstanbul, Kadıköy, Aacıbadem
    Motosikleti
    Versys 650 (İnazuma-YBR125-Honda Ps150i-H.Kinetix)
    Alıntı ectuna adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Beklerken arkam dolu ve kıpırdamayan trafikse ben boşa atıyorum.
    Trafikte sürekli debriyaj kullanmaktan ve gün içinde de hep mouse kullanmaktan (solağımda) bileğim ağrıyor zaten.
    ışığı fırsat bilip bileğimi dinlendiriyorum.
    Daha iyi anlatmak için istanbul maslak iş çıkış trafiğine beklerim bir akşam.
    beklerken boşa atıyorum.
    yoksa yaklaşırken demek istemedim. yanlış anlama olmasın. (düzeltme)
    === Eğitim Şart ===

  12. #72
    smhsaygin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mayıs 2014
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Honda CBF 150 Yamaha XT660X
    Seyir halindeysen debriyajı sık vitesi düşür debriyajı sal,tekrar debriyajı sık tekrar vites düşür ve tekrar sal,tekrar ve tekrar.Debriyajı bir kere sıkıp çat çat çat diye iki-üç vites birden düşürmemelisin.Dururken sorun olcağını sanmıyorum.
    Honda CBF150 - Yamaha XT660X | Hedef: Yamaha WR250R > Suzuki DRZ400SM > KTM 450SMR
    < Four wheels move your Body, Two wheels move your Soul. >

  13. #73
    redlion999 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Kasım 2010
    Şehir
    Turkiye degil
    Motosikleti
    BMW R1250R
    Alıntı halilom adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bunu yapmayı öğrenmek temizinden 2 ayımı aldı.. Hala tam olarak yapamasam da %80 çözdüm..
    halilom bunu beğendi.

  14. #74
    lickup - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2013
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Pulsar 200NS için gün sayıyor
    Alıntı smhsaygin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Seyir halindeysen debriyajı sık vitesi düşür debriyajı sal,tekrar debriyajı sık tekrar vites düşür ve tekrar sal,tekrar ve tekrar.Debriyajı bir kere sıkıp çat çat çat diye iki-üç vites birden düşürmemelisin.Dururken sorun olcağını sanmıyorum.
    Gerek yok buna, debriyaj sıkılıyken gaz vererek düşürülebilir vites. En sonda 2'deyken hafifçe ayağını dokundurup boşa alırsın. Işıklarda boşta mı viteste mi konusuna gelince, eğer yokuş yukarı biyerse tabiki viteste debriyaj sıkıl ve sağ ayak frenin üzerinde sol ayak yerde durmalı. Ama düzlükse keyfinize göre, şahsen ben 1 dakika boyunca debriyajı sıkılı tutamam yorulurum.
    mcskngr bunu beğendi.
    Dört tekerlek bedenini,iki tekerlek ruhunu hareketlendirir...

  15. #75

    Üyelik
    14 Mart 2016
    Alıntı lickup adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gerek yok buna, debriyaj sıkılıyken gaz vererek düşürülebilir vites. En sonda 2'deyken hafifçe ayağını dokundurup boşa alırsın. Işıklarda boşta mı viteste mi konusuna gelince, eğer yokuş yukarı biyerse tabiki viteste debriyaj sıkıl ve sağ ayak frenin üzerinde sol ayak yerde durmalı. Ama düzlükse keyfinize göre, şahsen ben 1 dakika boyunca debriyajı sıkılı tutamam yorulurum.
    anlamadım hocam. mesela 70 le gidiyoruz 4. vitesteyiz karşımızda kırmızı ışık var. debriyaja 1 kere basılı tutarak 4. vitesten hareket ederken 1 e kadar düşürebiliyor muyuz. her viteste debriyajı bırak-sık yapmamız gerekmiyor mu?

  16. #76

    Üyelik
    10 Ocak 2016
    Şehir
    Adana
    Alıntı yunusesss adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    anlamadım hocam. mesela 70 le gidiyoruz 4. vitesteyiz karşımızda kırmızı ışık var. debriyaja 1 kere basılı tutarak 4. vitesten hareket ederken 1 e kadar düşürebiliyor muyuz. her viteste debriyajı bırak-sık yapmamız gerekmiyor mu?
    Motosiklet kullanıyor musun? Debriyajı çekersin gelmek istediğin vitese gelir debriyajı bırakır gaza basar gidersin

  17. #77
    tr100a - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2009
    Alıntı alp_tunay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gayet mantıklı bir soru... Pek çoğumuzun bilmediği konu... Cevabından anlamadığınız düşünüyorum....

    Soruna gelince arkadaşım....
    Eğer acil durman gerekmiyorsa elin debriyaj da durup, teker durduktan sonra vitesleri küçltmen motorun için en idealidir....

    Her durumda dururken vites küçülterek durmak motoru kompresyona bindirmektir ki motoru götürmek için kullanılan basıncın 7 katı br ters basınç oluşturur... Bu da motorun ömrünü kısaltır...

    Acil olmadıkça durduktan sonra vites küçültmeni öneririm..
    siz yalnış biliyorsunuz
    hiç bir motosiklet dururken vitese kolay geçmez yavaşlarken 1- uygun devire gelince vites düşürür ve depriyajı yavaşca salarsın veya 2- depriyajı salmassınız (5-4-3-gibi)düşürürsünüz uygun vitese veya boşa gelince Salarsanız
    bazı motosikletler dururken boşa zor çıkar bunları durmaya yakın boşa almak gerekir
    BİRİNCİ ŞIK: ağır ağır yavaşlarken geçerli
    İKİNCİ ŞIK : motosikletle sert bir şekilde yavaşlarken geçerli

    ben kırmızı ışığa yaklaşırken vitesi boşa alırım kırmızı ışıkta veya trafikte elim- ayağım depriyajda beklemem araçtada bu aynıdır

  18. #78

    Üyelik
    31 Mayıs 2016
    Şehir
    manisa
    Motosikleti
    honda wing go, kenbo 125cc cup
    Alıntı tr100a adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    siz yalnış biliyorsunuz
    hiç bir motosiklet dururken vitese kolay geçmez yavaşlarken 1- uygun devire gelince vites düşürür ve depriyajı yavaşca salarsın veya 2- depriyajı salmassınız (5-4-3-gibi)düşürürsünüz uygun vitese veya boşa gelince Salarsanız
    bazı motosikletler dururken boşa zor çıkar bunları durmaya yakın boşa almak gerekir
    BİRİNCİ ŞIK: ağır ağır yavaşlarken geçerli
    İKİNCİ ŞIK : motosikletle sert bir şekilde yavaşlarken geçerli

    ben kırmızı ışığa yaklaşırken vitesi boşa alırım kırmızı ışıkta veya trafikte elim- ayağım depriyajda beklemem araçtada bu aynıdır
    Cub yarı otomatik motorda nasıl olur? Birde devir saati yoksa?

  19. #79
    Schmuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mayıs 2016
    Benim bildiğim şudur
    Olduğun viteste olabildigince yavaşlarsın sonra debriyajı sıkıp vitesi küçültürsün. Burada önemli olan vitesi küçültürken motorun hareket ediyor olması.
    tr100a bunu beğendi.

  20. #80

    Üyelik
    15 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    R25
    Abiler şimdi benim anlayacağım dilden bi cevap istiyorum sizden kompresör felan demeyin anlamıyorum, 5. Viteste 70 ile gidiyorum karsımda birden kasis gördüm yada bi araba cıktı aradan normal frene basınca kısa mesafede durmayacak ya vuracam yada sert basıp kayacam, fakat vitesi 5 ten 4 E düşürürsem ve frenede basarsam kısa mesafede durup kazadan sıyrılacam hangisi doğru ? Ayrıca bu vites düşürerek frenleme yapmayı sürekli kullansam bi zararı varmı


    REKLAM ALANI
4. sayfa BirinciBirinci ... 2345 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)