Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Boy sorunu

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    02 Kasım 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    DRZ400 SM
    Boy sadece başlangıçta sıkıntı verir. Motosiklete iyice alıştıktan sonra 600'lük aleti de rahat kullanırsın bence. Ama çat diye 600'lükle başlarsan, boy dertlerinin en küçüğü olur.



    Fotoğraftaki adam Gaston Rahier. Onun da boyu 1,50 küsür ama üç defa dünya motokros şampiyonu olmuş, selesi göğsüne gelen devasa motorlarla da iki defa da Paris-Dakar rallisi kazanmış. "Sen binsen binsen scooter'a binersin" diyenleri Allah'tan dinlememiş o.

    Meşhur Moto GP pilotu Daniel Pedrosa'nın boyu da 1,58. Dünyanın en gelişmiş yarış motorlarını kullanan bu arkadaş geçen sene üçüncü olmuştu galiba. Gerçi, bak o bile önce 125cc'de yarışmaya başlamış. Sonra 250'ye, en son Moto GP'ye geçmiş.

    Boyun kısa olduğuna göre senin kilon da azdır. Düşük kilo ise avantaj. Binicisi hafif motor daha hızlı gider, tabii diğer şartlar eşitse.
    [B]J şimdi asker[/B]


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    Yalnız bahsettiğin kişiler yarışçı, trafikte kullanmıyorlar o motorları. Gaston Rahier o motorla kırmızı ışıkta durduğunda ayağını yere koyamaz

  3. #23

    Üyelik
    02 Kasım 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    DRZ400 SM
    Gaston Rahier kırmızı ışıkta değil bir ayağını, iki ayağını bile koyar yere.
    [B]J şimdi asker[/B]

  4. #24
    slamdunk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Temmuz 2005
    Şehir
    İstanbul (Çanakkale)
    Motosikleti
    Mondial X-Treme Supermoto 250
    Niyeki, ismin Gaston olunca bacakların mı uzuyo? Bal gibi de koyamaz ayaklarını yere..

  5. #25

    Üyelik
    11 Temmuz 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    gönüller bir olsun da..
    arkadaşlar, vatandaşın topiğine önce ben ettim zaten yeterince.
    allahtan iyi niyetli çıktı da arkadaş olduk.

    bide siz elalemin ayağı yere değerdi değmezdi tartışmasına girerseniz ayvayı yedi topik iyice.. ama ben jagadam sayesinde daha önce unuttuğum bir şeyi öğrendim.. demek ki insan istedikten sonra yapıyor..

  6. #26

    Üyelik
    12 Ekim 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Daha değil =)
    Valla moruk , bende racing motora hyosung ile başlamayı düşünüyorum. boyum 1.70 civarı. geçen gün 600 lük bir makine gördüm. tırstım yani , canavar gibi.

    başlangıç için en ideali hyosung gt250r. yoksa diğer yüksek ccli motorların bu tecrübede imamın kayığından bir farkı kalmıyor.

  7. #27

    Üyelik
    06 Aralık 2008
    Şehir
    denizli
    Motosikleti
    2005-Cbr 125
    Eğer maddi sIkIntIn yoksa ve 125lik işimi görür dersen (2zamanlı) Derbi bence sana uyar..
    Tekbir R1 No1 Denizli. .

  8. #28
    anılyuksel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Temmuz 2007
    Şehir
    izmit/kandıra/cebeci
    Motosikleti
    Bianchi Falcon 125 (2006) Hyosung MS3 250 (2010)
    Allah ıma binlerce kez şükürler olsun boy sorunum yok
    Bianchi Falcon 125 41 N 3103
    Hyosung MS3 250 35 AP 4831
    Yeni bir gün, yeni bir savaş . . .

  9. #29
    Akileos - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ocak 2009
    seni choper temizler ...en rahatı

  10. #30

    Üyelik
    24 Şubat 2008
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    R' lı bişiler düşünüyom
    ya 1.56 da baya kısaymış... şaka yapıyorum sakın kızma arkadaşım ama başlangıcta ayaklarını yere koyma gereksınımı hissedecegını düşünecek olursak işin zor...ama sen yok ben yaparım dıosan o ayrıbı dava. hyo 250 r denmış onunda dier 600 luklerın kasasından pek farkı yok cüsseli bi makına.sen iisimi 125 r düşün ..saygılar
    ::winkwink[B]zeki çevik ve ahlaksızım beni böle seven manitanın hastasıyım::winkwink[/B]

  11. #31
    sıradışıbiri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Nisan 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    CBF 150ı
    boyum 1.90 modial 125 uag aldım.motor tatlı ,ben memnunum ama milletin çenesinden duramıyorum.motor düdük gibi oldu ya oof oofff!!!

    haaa birde bu ayak yere deyme olayını ben daha önce duymuştum ama konu motor değildi galiba)) neyse konuyu dağıtmayayım.

  12. #32

    Üyelik
    23 Ocak 2009
    Şehir
    Lnquɐʇsı
    Motosikleti
    gt250comet
    sözüm kimseye değil yanlış anlamayın ama ehliyetini almış bir sürücü daha önce motora binmiş olsun veya olmasın en azından gittiği kursta 125cc de olsa bir motor kullanmıştır. Aklı selim biriyse neyi kullanıp neyi kullanamayacağı hakkında bir fikir oluşur insanın kafasında.

    bakıyorum cbr125r sele yüksekliği 77,6cm, cbr600rr 82cm... yani bu kadar tartışma 4 cm için mi??

  13. #33

    Üyelik
    08 Eylül 2008
    Şehir
    Afyonkarahisar
    Motosikleti
    Motoyoko
    Belki boyun genelleme olarak kısa ama kim bilir belkide özel yeteneklerin vardır Allah herşeyi 1 vermiyor be abi
    [B][U]Utku SAYAR[/U][/B]

  14. #34

    Üyelik
    12 Eylül 2007
    Şehir
    Ankara-Çukurambar-
    sen 4cm neleri değiştirir bilmiyosun sanırım o rakamda gözüktüğü kadar küçük olmuyo.

    ayrıca sele yüksekliğini kafanıza takmışsınız.anlatamıyorum galiba sen eğer aynı yükseklikte bi enduroya binersen ayağın 5cm havada kalır.nasıl ya diceksin ama unuttuğunuz birşey var her motosikletin sele yapısı farklı.hyonun selesi alabildiğine geniş.600rr ondan yüksek ama bin aynı basarsın yere

    ikinci bir konu da yükseklik kadar motosikletin ağırlığı ve ağırlık merkezi.bunlar da en az sele yüksekliği kadar dengeyi etkileyen şeyler.

    sözüm ona pedrosa öyle bi basarki yere inanamazsın senden iyi tutar o motoru yerde

    yani kısaca burda sorma git dene sen karar ver
    :bestmt:

  15. #35
    mach1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    mondial zn125 (pırpır)
    Alıntı taneramos adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    peki 125cc ile başladım ama ilerde ne yapıcam
    görünüşü adam gibi değil ki 125cc'lerinde bakınca motor denmiyor çoğu

    ilk öğrenmek için düşük cc ile başlarım o sorun değil 125cc ile ama ben ilersi için soruyorum.

    herkese tşk.ler forumda 1.60 boy ile tüm motorsikletleri kullanıyorum diyen bir arkadaş vardı sanırım (tabi racing 600,1000cc)

    sanırım tam anlamadım kusura bakmayın benim istediğim motor tipi racing başka bir tip düşünmüyorum
    125cc seni uçururCBr 125 en dandiği bile 120 km görür iyisi 130-140 görüyor.Cruiser motor belki düşüne bilirsin onların seleleri alçak ama ağırlıkları fazla
    Malımızı mülkümüzü bir horoz taşır,keyfimizi Sultan Mecit vapuru taşıyamaz
    Drift Religion

  16. #36
    schizoprenic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2009
    Motosikleti
    hyosung GT 250 naked
    arkadaşlar ben yeni motor kullanıcısıyım yani acemiyim daha şuan cgl 125 kullanıyorum motor kullanmaya başlamadan bile racingler çok hoşuma gidiyodu halada gidiyo ya biraz daha zaman geçtikten sonra racing almak istiyorum benim için f mi yoksa r mi uygun olur şehir içinde kullanıyorum sonuçta racing makine aldığım zaman hala acemi olucam (yazdıklarımın konu ile alakası olmadığı için kusura bakmayın )
    yapcak bişey yok sistem böyle

  17. #37
    alkadras - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Nisan 2008
    Şehir
    İstanbul - Rize
    Motosikleti
    Kawasaki Versys 650
    Alıntı federal adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1.56 boy kısa , honda today 50 öneririm...
    bu saygısızlıktır bence..

  18. #38
    Sj's - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2006
    Şehir
    istanbul
    taneramos ve diğer başlayacak arkadaşlar, ben biraz açık ve dürüst konuşacağım;

    Bu konu defalarca tartışıldı ve konuşuldu, neticelendirildi: Kesinlikle 125 cc üzeri motosikletle motosiklete başlanmamalı. Sebepleri:

    1- Motosiklet bir hobi olmasıyla birlikte aynı zamanda bir spordur. Vücut geliştirme yaparken ilk günden 150 kiloluk dumble kaldıramayacağınız gibi, ilk günden 600'lük bir racingle kusursuz bir başlangıç yapamazsınız.

    Bunların haricinde orta halli biri için spor bir makineyi kazayla park halindeyken yere yatırmak bile korkunç derecede tuzlu masraf çıkarır.

    Mali yönünü geçelim, bu işlere deneyiminiz olmadan kalkışmak şakaya gelmez; candan söz ediyoruz.

    125 cc ile şehir trafiğinde en az 15.000 km veya 2 sene tecrübe, fren, yol tutuş ve trafikte hakimiyet kabiliyeti, ondan sonraysa önerilen kademe kademe hacim atlamaktır.

    Ben 150 cclik bir çinli scooter ile başlamıştım, frenlemeyi onunla öğrendim. Şimdi 500 cclik bir scootera biniyorum ve 150lik çinli motosiklette öğrendiğim frenlemeyle hayattayım.

    Hangimiz racing makine istemiyor ki? 4ncü senem oldu hala benim de gözümde tütüyor 600lük bir yamaha veya honda. Geçmiyorum, yakın arkadaşımın kawasaki 636sıyla haftada 2-3 kez trafiğe kapalı alanda antrenman yapıyorum seneye bunlardan bir tane almadan önce.

    Şekle kesinlikle kanmamak lazım. Racing makineler hiç deneyim etmemiş biri için kontrolü neredeyse imkansız sayılabilecek taşıtlar. Buna göre kim olursanız olun, bodoslama 600cc ve üzeri racinge oturup gezmeye başlarsanız sizi haberlerde görmemiz en fazla 2 aydır, bunun da yüzdesi oldukça yüksektir.

    2- Şekilli motosikletle motor olayına dimdirek giriş yapacağım hevesiyle "motorcu, motosikletçi" camiası olarak bizleri de topluma rezil etmeyin.
    Yeterince "serseri, kural tanımaz" mimine sahibiz ve yıllardır bu kalıbı yıkmaya çalışıyoruz zaten.

    Keza Allah korusun motosiklet kazası haberi görürseniz dikkat edin, çok çok azı motosikletçiyi haklı görür, kalanı 20 km hızla gerçekleşmiş, motosikletlinin haklı olduğu bir kaza da olsa haber başlığı "hız ölüm getirdi", "motorcu terörü" gibi bir şey olacaktır.

    Mesajın başında da dediğim gibi, biraz "dost acı söyler" tavrıyla yaklaştım. Dilerim hem motosiklet sürücüleri olarak bizler, hem de 4teker sürücüleri zamanla daha da bilinçleniriz.

  19. #39
    NoVaRiX - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2006
    Şehir
    Istanbul, Tekirdağ
    Racing'ler kısalara, Endurolar uzunlara daha uygundur. Geri kalan tüm makineler orta platformda kalıp her bünyeye gidebilir. Ama tabii 1.95'lik adamı Honda Today'e yada 1,50'lik adamı Suzuki Hayabusa'ya bindirmek çokta mantıklı değil.
    ~ Bütün mesele yolda olmak... ~

  20. #40
    Luxor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ekim 2005
    Şehir
    İstanbul/Göztepe
    Motosikleti
    2007 Honda CBF150
    Alıntı asfalt meleği adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    doğru söze ne denir...
    Seni çok seviyorum Babacığım.Sen her zaman benim kalbimde yaşayacaksın...


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)