Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Motosiklet alacağım yardım… diyenler için..

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    11 Temmuz 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    gönüller bir olsun da..
    Motosiklet alacağım yardım… diyenler için..

    Kendimce bildiklerimi aklıma geldiği kadarı ile paylaşmaya çalışayım dedim. umarım biraz olsun yardımı olur.

    Bir kere en başta motosikleti ne için istediğinizi dürüstçe kendinize itiraf edin .. kızlar mı? İnanın araba çok ama çok daha işlevsel.. tabi ortalama yeteneklerdeki bir erkek için. Eğer ilk görüşte daha etkileyici görünme ihtiyacı içindeyseniz doğaldır motosiklete ihtiyacınız olabilir. Taki siz konuşmaya başlayıncaya kadar motosiklet günü kurtarır.. Ama dediğim gibi siz konuşmaya başladığınız ana kadar kurtarır..

    Motosiklet almaya kararlısınız ama gözünüz türlü türlü modellere kayıyor.. bunun içinde cruiser i var endurosu var race tipi var naked tipi var.. var da var yani.. ambole olmamak elde değil.. nerede kullanacağınızı nerede kullanmak istediğinizi düşünün.. ona göre tarzı belirleyin. Cross alıp asfaltta kullanmak zorunda kalırsanız, yada cruiser ile hız yapmaya kalkarsanız, naked alıp piknik dağ taş kamp hayali kurarsanız keyfiniz kaçabilir.. Birde şurada kullanmak istiyorum derken kullanıp kullanamayacağınızdan emin olun.. şehrin ortasında yaşayıp haftada altı gün çalışıyorsanız. Ve yorucu bir işiniz varsa cross tarz çok mantıklı olur mu bilmem? Vakit ayırıp dışarı çıkamadıktan sonra ne anlamı var.. sonradan pişman olmamak için mümkün olduğunca doğru bir seçim yapılmalı geri dönüşü zor çünki..

    Seçim yaparken 2 seçenek oluyor cc için.. 250 cc mi 125cc mi? Biri 10-15, biri 20-25 hp.. çinlileri saymayayalım. 15 hp der 12 hp çıkar bilemezsin.. zaten aynı motosikletin farklı ilanlarında bile 11,12,14,15 hp gibi farklı bilgilerle karşılaşıp kafayı yiyebilirsin.. çok takmayacaksın o bilgilere..

    Yok ben daha yüksek cc ile başlarım diyorsan da birkaç soru sor kendine..

    1) Sakat kalınca hayatımın sonuna kadar idare edebilir miyim kendi
    kendime,
    2) Motosikleti düşürünce hemen tamir ettirebilecek param var mı
    3) Benzin parasına yetişebilir miyim
    4) Daha havalı görünmek gerçekten sağlığımdan önemli mi
    5) Ortalamanın çok üstünde bedensel yetilerim var mı (refleks denge
    olayları vs)
    6) Bedensel zekam çok mu kuvvetli
    7) Zeki bir tip miyim? Olayların akışını kafamda birkaç salise içinde
    toparlayıp, karar verip, uygulamaya koyabilir miyim
    8) Hep çok şanslı bir tip mi olmuşumdur hayatta

    Eğer tüm bu sorulara kesinlikle evet. Ama kesinlikle evet diyorsa arkadaşımız daha yüksek bir cc ile de başlayabilir..

    Zaten yeni başlayan biri için her iki cc de oldukça kuvvetli geliyor.. en az 10000 km de idare eder gücün yeterliliği.. senede altı ay binebileceksen ve haftada 4 gün süreceksen.. bu km yi tamamlaman da ortalama 2 yılını alır.. tabi her bindiğinde 50 km yol yapabilirsen o da....

    tabi şu noktayı gözönünde tutmalı. Genel (bakın genel diyorum) itibarı ile (anlamayanlar için oran belirtelim %60-70) itibarı ile şehirlerarası, yada şehir dışındaki yollarda kullanacaksanız 250 cc daha doğru olur sizi uzun yolda üzmez gücü hızlanmanızı kolaylaştırır gerektiğinde. yoksa 125 cc maksimum hız 120-130 ise 250 likler de 140-150 yapar fazla fazla.. kadranlara aldırmayın.. orda hep yazarlar ama o yazanlar tutmaz bir türlü.. (250cc lik hyosungla 180-190 yaptığını söyleyenleri de duyabilirsiniz. ben de duydum. ama sesimi çıkarıp mahcup etmedim kimseyi..) 125cc şehir içinde kullanacağım yarı yarıya diyorsanız daha uygun bir çözüm olabilir.. tabi aslında en uygunu sizin zorlanmadan hükmedebildiğiniz motosiklettir..

    Tarzı belirledin.. ama gelelim bütçeye oda var.. bütçe barajın sınır noktası her cümle, laf oraya gelince tıkanıp kalır.. Bir kere azıcık düzgün bir tipsen, kendine dikkat ediyorsan en kötü ihtimalle kask ı alıyorsun önce. Sonra mont, eldiven, dizlik diyorsun. Bunlara bir şekilde ulaşıyorsun.. doğru olanı, kask mont eldiven dizlik sırtlık çizme ve pantolon.. ve belki tam koruma üst ve alt.. yaşadığın tehlikelerin dozu arttıkça zaten kendiliğinden almaya başlıyorsun.. en iyisi en başta kaza yapmadan alıp kullanmaya başlaman..

    Bütçede bunları irdeledik çünki.. bütçe motosiklet bütcesi değildir. Bu hobinin genel bütcesidir. Eğer bir metal yığınına 3bin tl verip kendin sadece kaskla idare ediyorsan zaten söyleyebilecek bir şey yok.. kendine faydası olmayanın kimseye faydası olmaz..

    Bir kere herkesin sorunu.. hele yeni başlayanlar için ucuz ama iş görür motosiklet bulabilmek.. bunun içine tarz ve beğeni de girince işin çivisi çıkıyor.. çinlilerden başka seçenek kalmıyor. Halbuki doğru değil.. seçenek var ama biz bakmayı bilmiyoruz..

    Akıllıca olan 3-4 senenlik 125 cc lik motosikletlere bakmaktır. Ki bunların içinde ybr ve cg başta geliyor. Söz konusu bütçe ile hem giyim kuşamın hem motosikletin olur. Hem de her ikisi düzgünce olur..

    yada motosiklete biraz daha fazla para ayırabiliyorsan. 3-3,5 gibi.. bu paraya uzakdoğu mallarına yönelmek yerine 2. El yamaha honda kawasaki gibi markaları araştırmak doğru olmaz mı? Tabi ikinci ellere bakarken bir sürü noktaya dikkat etmek lazım. Aldığın motosiklete binemeyeblirsin de.. çinliler gibi onların da elde patlama tehlikesi var.. alacağın motosikletin yağdan başka değiştirilecek şeyi olmamalı. Muayene vb sorunu olmamalı, kazası belası borcu cezası olmamalı gibi..

    Motosikletten tek bir şekilde keyif alabilirsiniz. Olmazsa olmaz şartı budur.. düzgün bir şekilde gitmeli, her zaman çalışmalı, her zaman sorunsuz çalışmalı, herhangi bir kusuru sizi tehlikeye atmamalı, her hangi bir kusuru çalışmasında probleme yol açmamalı.. Çünki ne içinde sıcak sıcak oturabilirsiniz, ne müzik dinleyebilirsiniz, ne ayaklarınızı uzatıp kestirebilirsiniz. Motosikletin yapılma amacı gitmek.. o zaman her koşulda gidebilmeli..

    Bütçe derken görülmeyen bir masraf toplamı da var.. 3 ana kalemden oluşuyor aslında.. bu masrafları düşmek lazım öncelikle motosiklet almadan..
    İlk ana kalemi açıkladık giyim kuşam dedik..ki ortalama 1000 tlden oluşur giyim masrafı…. ikinci ana kalem motosiklet hobisinin diğer masrafları.. ehliyetten tutun (ki nerden baksanız 350 civarı bir masraf), motosiklet alım satım ruhsat sigorta vb masraflarına kadar (ortalama 2-3000 tl lik motosiklet için 300 tl diyebiliriz) ciddi bir bedel söz konusu, hele alınan motosiklet sıfırsa ufak tefek masrafı daha çıkar.. üçüncü kalem de alınmış motosikletin masrafları.. bakımı, yağ değişimi, belki lastik ve zincir değişimi gibi gözünüze daha önce görünmeyen masraflar zaten cebimiz çoktan delindiği için başka bir tarafı zorlayabilir.. hele yok çanta, yok alarm yok kilit (hatta en doğru olanı kilitler) gibi gerekli masrafları, yok ayna yok sinyal yok jant şeridi gibi daha az gerekli masrafları sayarsak… çanta alarm iki düzgün kilit derseniz en aşağı 200 tl lik masrafınız var demektir.. o da en az… yani bütçe 3 bin tl diye yola çıktık ama daha motosiklet haricinde minimum 2000 tl masrafımız çıktı ortaya..

    Motosiklet kısmına gelince bütçe içindeki.. motosikletin masrafsız, sorunsuz olmasına dikkat edin yeterli öncelikle.. parçası kolay bulunuyor mu ucuz mu? Servisi var mı iyi mi? Satarken değer kaybeder mi? Bunları düşünmek iyi olur her zaman.

    Seçim sırasında acemilerin sıkça düştüğü bir hata.. boyuma kiloma uygun olur mu diye bakmayın.. önemli olan nasıl göründüğünüz değil kullanıp kullanamadığınız yada bunu rahat yapıp yapamadığınızdır.. üstüne oturduğunuzda kollarınız bacaklarınız sorun yaşıyorsa, motosikletin tasarım ölçülerine uymuyorsa inin gitsin. Size uyan bir şeye bakın.. aslında o kadar basit bir mantık ki hala algılayamamıza şaşıyorum.

    Adam yapışıyor ben cruiser alcam havalı olcam yada ybr almam küçük motosiklet diye.. iyi de sivrizekalılık yapmadan önce iki dakika düşünsek olmaz mı? Ayakkabı alırken önce ne diyoruz 42 numara.. sen altın kaplama da getirsen en şık ayakkabıyı da getirsen ben bir tarafımı yırtsam 39 numarayı giyemem, 45 numara ile yürüyemem.. yani önemli olan vücut ölçülerimize uygun olması.. ayakkabının siyah yada kahverengi, düz yada desenli olması gibi ikincil planda kalıyor diğer tercihler..

    tenere geldi fuarda.. ayaklarım yere değmiyor.. ne yapayım ben o motosikleti.. yada mt03 hayalleri kuruyordum, Fuarda üstüne oturdum ki o da ne.. race motosiklete biner gibi oldum enduro/naked karışımı tipteki motosikletin üstünde. Yarı fiyatına bile alma imkanım olsa, üstünde rahat edemedikten sonra, rahat kullanamadıktan sonra bir anlamı var mı? ayakkabı mantığı yine.. 40 numara pierre cardin ayakkabı hediye olsa ne olacak olmasa ne olacak.. giyemem ki..

    özellikle ehliyet sınavından çıkan arkadaşların mesajlarını görünce tekrar hatırlatayım birşeyleri, elimden geldiğince yazayım dedim.

    böyle işte arkadaşlar.. elbette yazarken aklımdan çıkan, atladığım daha bir çok konu vardır. farkeden arkadaşların tamamlamalarını rica ederim.
    Ahmanamra, atiTheSun, Anıl_88 ve 5 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    21 Aralık 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Zs 200 Gy-2
    Tebrik ederim Abi süper olmuş.

  3. #3
    wermeer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Şubat 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    CBF 500
    çok güzel bir bilgilendirme.. bundan iyisi olamaz sanırım teşekkürler..

  4. #4
    baklawah - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Nisan 2009
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha Dragstar XVS650A Classic "Custom"
    bu ayrıntılı yazı için çok teşekkürler; gerçekten görünmeyen şeyler görünenden daha fazla, iş ciddiye binince anladım ben de... umarım kendi adıma doğru kararı verebilirim.

  5. #5
    yt_servan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2008
    Şehir
    istanbul/merter
    Motosikleti
    Triumph TİGER
    eline sağlık yeni başlayanlar için çok akıllıca olmuş. ama unuttuğun bir nokta var bence bayan sürücüler en az 250 cc başlamalı malum yollarda birçok maganda araç ve motor kullanıcısı var. bunlarıda unutmak lazım.
    Bekliyorum; öyle bir havada gel ki vazgeçmek mümkün olmasın

    Kazasız Sürüşler Dilekle Olmaz Eğitimle Olur

  6. #6

    Üyelik
    11 Temmuz 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    gönüller bir olsun da..
    Teşekkür ederim arkadaşlar, gerçekten bir cümlesi dahi işe yararsa ne mutlu bana..
    Dediğim gibi eksiklerim olacaktır, siz kapatırsınız.

    Bayanların 250 cc kullanması konusuna gelince, tamamen bedensel yetenek istidatlar ve bedensel zekaya bağlı. biraz gücü kuvveti fazla olmalı bunun için, yoksa bence 125 cc genel itibarı ile daha doğru bir çözüm olabilir.
    sıkıştırılma için bence,
    hanım olduğu dışarıdan anlaşılmayacak şekilde giyinmek, saçları kaskın içinde bırakmak daha doğru olabilir..

    asıl çözüm ise magandaları elimine etmek.. kanlı yada kansız

  7. #7

    Üyelik
    13 Ocak 2009
    (Bütçe derken görülmeyen bir masraf toplamı da var.. 3 ana kalemden oluşuyor aslında.. bu masrafları düşmek lazım öncelikle motosiklet almadan..
    İlk ana kalemi açıkladık giyim kuşam dedik..ki ortalama 1000 tlden oluşur giyim masrafı…. ikinci ana kalem motosiklet hobisinin diğer masrafları.. ehliyetten tutun (ki nerden baksanız 350 civarı bir masraf), motosiklet alım satım ruhsat sigorta vb masraflarına kadar (ortalama 2-3000 tl lik motosiklet için 300 tl diyebiliriz) ciddi bir bedel söz konusu, hele alınan motosiklet sıfırsa ufak tefek masrafı daha çıkar.. üçüncü kalem de alınmış motosikletin masrafları.. bakımı, yağ değişimi, belki lastik ve zincir değişimi gibi gözünüze daha önce görünmeyen masraflar zaten cebimiz çoktan delindiği için başka bir tarafı zorlayabilir.. hele yok çanta, yok alarm yok kilit (hatta en doğru olanı kilitler) gibi gerekli masrafları, yok ayna yok sinyal yok jant şeridi gibi daha az gerekli masrafları sayarsak… çanta alarm iki düzgün kilit derseniz en aşağı 200 tl lik masrafınız var demektir.. o da en az… yani bütçe 3 bin tl diye yola çıktık ama daha motosiklet haricinde minimum 2000 tl masrafımız çıktı ortaya..)


    Abicim yazın mukemmel olmus elllerine sağlık.Ama yukardaki paragraf milleti motor almaktan soğutmasın

  8. #8

    Üyelik
    11 Temmuz 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    gönüller bir olsun da..
    kardeş doğru ama bilmek lazım. sonra kabak gibi açılıyor bir taraflarımız.. en azından hazırlıklı oluruz biraz olsun..

  9. #9

    Üyelik
    13 Ocak 2009
    Abi tabiki haklısın o işin espirisi...İnsanlar bunları bilmeden motor alıyor sora para yetmio kask yok dizlik yok kaza oluo allah korusun ya biryerleri parçalanıyor kırılıyor yada hayatlarını kaybediyorlar...Toplumu bilinçlendirmek gerekiyor...Asfalt meleği abim(cok garip oldu kusra bakmayın isminizi bilmiorum xD) tekrar ve tekrar ellerinizze ve emeğinize sağlık ...

  10. #10

    Üyelik
    11 Temmuz 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    gönüller bir olsun da..
    ...
    Gencay

  11. #11

    Üyelik
    13 Ocak 2009
    Memnun oldum gencay abicim bnde buraaaaakkk. xD(yaş:15)xD

  12. #12

    Üyelik
    11 Temmuz 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    gönüller bir olsun da..
    ben de memnun oldum bittabi

  13. #13

    Üyelik
    17 Nisan 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    yok
    Alıntı asfalt meleği adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben de memnun oldum bittabi
    Çok güzel hareketler bunlar

  14. #14

    Üyelik
    13 Ocak 2009
    Alıntı onuray adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok güzel hareketler bunlar
    Katılıyorum

  15. #15

    Üyelik
    21 Temmuz 2008
    Şehir
    KARAMAN
    Motosikleti
    honda cbr 125 portakal : )
    Ellerinize sağlık çok güzel bir kompozisyon olmuş
    İmzamı? Bilmiyorum! Parmak bassam olmazmı? :cat: :P :mrgreen:

  16. #16

    Üyelik
    03 Ekim 2008
    Şehir
    Diyarbakır / Merkez
    Motosikleti
    Honda CBR 600F
    Hepsini Okudum Gerçektende Yazın Harika Olmuş Bu Yazı Devamlı Güncel Kalırsa Artık Hangi Motosikleti Aliyim Diye Başlıklar Açılmaz Fazla
    [B][COLOR="DarkRed"]wWw.Motosiklet.Net[/COLOR][/B]
    [B][COLOR="Blue"]Bağımlılık Yaratır[/COLOR][/B]:P

  17. #17

    Üyelik
    11 Temmuz 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    gönüller bir olsun da..
    Alıntı ByBaTeR!ST adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hepsini Okudum Gerçektende Yazın Harika Olmuş Bu Yazı Devamlı Güncel Kalırsa Artık Hangi Motosikleti Aliyim Diye Başlıklar Açılmaz Fazla
    Soranlara gösterirsiniz o zaman

  18. #18

    Üyelik
    17 Nisan 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    yok
    Asfaltmeleği sadece bir yerine katılmadım yazının.Eleştirmek mahiyetinde değil de "yada mt03 hayalleri kuruyordum, istesem alabilirim ama motosiklete o gözle bakmadığım bir hobiye de o kadar para bayılamayacağım için yanaşmadım hiç." bölümüne katılmadım.Sonuçta ne kadar para verirsen o kadar paraya satıyorsun bu aletleri.Tabi ufak tefek zararlar oluyor.Ama Bayılmış olmuyorsun.

  19. #19

    Üyelik
    11 Temmuz 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    gönüller bir olsun da..
    Alıntı onuray adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Asfaltmeleği sadece bir yerine katılmadım yazının.Eleştirmek mahiyetinde değil de "yada mt03 hayalleri kuruyordum, istesem alabilirim ama motosiklete o gözle bakmadığım bir hobiye de o kadar para bayılamayacağım için yanaşmadım hiç." bölümüne katılmadım.Sonuçta ne kadar para verirsen o kadar paraya satıyorsun bu aletleri.Tabi ufak tefek zararlar oluyor.Ama Bayılmış olmuyorsun.
    canın sağolsun çıkarırız orayı olur biter

  20. #20

    Üyelik
    27 Aralık 2008
    Çok yararlı paylaşımlar yapıyorsuna abi eline sağlık.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler