Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
3. sayfa BirinciBirinci 123

Boy sorunu

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #41
    arslanfb - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Aralık 2006
    Şehir
    istanbul-Ataşehir
    Motosikleti
    ktm 390 düke-kmcyo 250 xciting
    Alıntı Sj's adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    taneramos ve diğer başlayacak arkadaşlar, ben biraz açık ve dürüst konuşacağım;

    Bu konu defalarca tartışıldı ve konuşuldu, neticelendirildi: Kesinlikle 125 cc üzeri motosikletle motosiklete başlanmamalı. Sebepleri:

    1- Motosiklet bir hobi olmasıyla birlikte aynı zamanda bir spordur. Vücut geliştirme yaparken ilk günden 150 kiloluk dumble kaldıramayacağınız gibi, ilk günden 600'lük bir racingle kusursuz bir başlangıç yapamazsınız.

    Bunların haricinde orta halli biri için spor bir makineyi kazayla park halindeyken yere yatırmak bile korkunç derecede tuzlu masraf çıkarır.

    Mali yönünü geçelim, bu işlere deneyiminiz olmadan kalkışmak şakaya gelmez; candan söz ediyoruz.

    125 cc ile şehir trafiğinde en az 15.000 km veya 2 sene tecrübe, fren, yol tutuş ve trafikte hakimiyet kabiliyeti, ondan sonraysa önerilen kademe kademe hacim atlamaktır.

    Ben 150 cclik bir çinli scooter ile başlamıştım, frenlemeyi onunla öğrendim. Şimdi 500 cclik bir scootera biniyorum ve 150lik çinli motosiklette öğrendiğim frenlemeyle hayattayım.

    Hangimiz racing makine istemiyor ki? 4ncü senem oldu hala benim de gözümde tütüyor 600lük bir yamaha veya honda. Geçmiyorum, yakın arkadaşımın kawasaki 636sıyla haftada 2-3 kez trafiğe kapalı alanda antrenman yapıyorum seneye bunlardan bir tane almadan önce.

    Şekle kesinlikle kanmamak lazım. Racing makineler hiç deneyim etmemiş biri için kontrolü neredeyse imkansız sayılabilecek taşıtlar. Buna göre kim olursanız olun, bodoslama 600cc ve üzeri racinge oturup gezmeye başlarsanız sizi haberlerde görmemiz en fazla 2 aydır, bunun da yüzdesi oldukça yüksektir.

    2- Şekilli motosikletle motor olayına dimdirek giriş yapacağım hevesiyle "motorcu, motosikletçi" camiası olarak bizleri de topluma rezil etmeyin.
    Yeterince "serseri, kural tanımaz" mimine sahibiz ve yıllardır bu kalıbı yıkmaya çalışıyoruz zaten.

    Keza Allah korusun motosiklet kazası haberi görürseniz dikkat edin, çok çok azı motosikletçiyi haklı görür, kalanı 20 km hızla gerçekleşmiş, motosikletlinin haklı olduğu bir kaza da olsa haber başlığı "hız ölüm getirdi", "motorcu terörü" gibi bir şey olacaktır.

    Mesajın başında da dediğim gibi, biraz "dost acı söyler" tavrıyla yaklaştım. Dilerim hem motosiklet sürücüleri olarak bizler, hem de 4teker sürücüleri zamanla daha da bilinçleniriz.
    Hayy ağzına sağlık ne güzzel yazmışsın olay budur anlayana tabiiiiiii..........


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42

    Üyelik
    20 Nisan 2009
    cevaplar için herkese tşk.ler sizlerle konuştuktan sonra 600cc'in başlangıc olmayacağına iyice karar vermiş oldum. hyosung 250cc 'i düşünebilirim sanırım. benimkisi bir işe girmeden önce ön bir araştırma yapmak yani boy ile ilerde bu işe girersem sorun yaşarmıyım tabiki yaşayacağım ama bu hiç kullanamam anlamına mı gelir onu öğrenmek istemiştim. Boyum tam 1.56'da denmez 1.57-1.58 gibi topuklu giymezsem şaka bir yana ayakkabı ile 1-2 cm daha oynuyor. bir arkadaşın Daniel PEDROSA'ın 1.58 boyunu söylemesi benim için iyi bir destek verdi sonuçta motoGP'de yarışıyor tabiki onun tecrübesi çok ama sonuçta o da bu işe başlarken boyu kısaydı elbetdeki motorsikleti normal hayattında da kullanmıştır, bir başkası yapıyorsan kendime güvenirsem benimde yapabileceğimi düşünüyorum, zor olacak ama bir şekilde olacak zaten motorsiklet heveside zaten buradan geliyor, ne olursa olsun bu hevesden vazgeçmemek. (tabiki tecrübe vb. olaylara dikkat ederek)

    asfalt meleği arkadaşımın dediğine göre motorsiklet üzerinde birazda oynama yaparak sele seviyesi düşerebiliyormuş, zaten çok abartı bir oynamada olacak değil. o da olmazsa olmaz artık bir şekilde çaresini bulucaz

    tekrar herkese tşk.ler

  3. #43

    Üyelik
    06 Aralık 2016
    Merhabalar;

    bende aynı sorunda muzdaribim, boyum 167cm naked motor ile başlamak istiyorum açıkcası direk beni benden alan motor Yamaha MT 125 oldu, fakat çeşitli forumlarda okuduğumda sizlerinde ilgisini çekebileceğini düşündüğüm http://cycle-ergo.com isimli bu site ile karşılaştım. burada boy ve bacak boyunuzu giriyorsunuz ve istediğiniz motorun model-markasını girerek simule edilmis gorselde ayaklariniz degiyor mu değmiyormu onu gorebiliyorsunuz. fakat bu forumda da gordugum kadari ilei cogu kişi 155 boyunda ki bir kişiye bile ybr125 bile önerebiliyor rahatlıkla ayağın değer diyebiliyor. ya ben bacak ölçümü yanlış ölçüyorum inatla ya da ortada bir problem var.. çünkü yukarıda vermiş olduğum sitede en iyi ayağımı yere basarak kullanbileceğim naked modeli Yamaha MSX 125R olarak görünüyor oda taban tam değmemekte... Bu konuda yeterli bilgiye sahip olan var ise ve beni yönlendirmek gibi bir güzellik yapar ise sevinirim.

    Şimdiden teşekkür ederim arkadaşlar...

  4. #44
    Grumpy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Aralık 2016
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı zeminkat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhabalar;

    bende aynı sorunda muzdaribim, boyum 167cm naked motor ile başlamak istiyorum açıkcası direk beni benden alan motor Yamaha MT 125 oldu, fakat çeşitli forumlarda okuduğumda sizlerinde ilgisini çekebileceğini düşündüğüm http://cycle-ergo.com isimli bu site ile karşılaştım. burada boy ve bacak boyunuzu giriyorsunuz ve istediğiniz motorun model-markasını girerek simule edilmis gorselde ayaklariniz degiyor mu değmiyormu onu gorebiliyorsunuz. fakat bu forumda da gordugum kadari ilei cogu kişi 155 boyunda ki bir kişiye bile ybr125 bile önerebiliyor rahatlıkla ayağın değer diyebiliyor. ya ben bacak ölçümü yanlış ölçüyorum inatla ya da ortada bir problem var.. çünkü yukarıda vermiş olduğum sitede en iyi ayağımı yere basarak kullanbileceğim naked modeli Yamaha MSX 125R olarak görünüyor oda taban tam değmemekte... Bu konuda yeterli bilgiye sahip olan var ise ve beni yönlendirmek gibi bir güzellik yapar ise sevinirim.

    Şimdiden teşekkür ederim arkadaşlar...
    En saglıklısı bayıye gıdıp motorun uzerıne oturmak. Sana ayakların yere deger derler, degmeyebılır. Bacak boyun farklı olabılır. Boyu benle aynı olup bacak boyu farklı olan bır suru arkadasım var. Tabı oyle 10-15cm falan farketmıyor ama 3 4cm ıle topugun yerle teması farkeder.

  5. #45

    Üyelik
    06 Aralık 2016
    Alıntı Grumpy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    En saglıklısı bayıye gıdıp motorun uzerıne oturmak. Sana ayakların yere deger derler, degmeyebılır. Bacak boyun farklı olabılır. Boyu benle aynı olup bacak boyu farklı olan bır suru arkadasım var. Tabı oyle 10-15cm falan farketmıyor ama 3 4cm ıle topugun yerle teması farkeder.
    Çok doğru söylüyorsun, yorumun için teşekkür ederim. tecrübeli bir uzun yol bisikletçisi olarak afallamaktayım bu konuda

  6. #46

    Üyelik
    21 Eylül 2016
    2008 de burda mt nette tanıştığım benden yaşça küçük bir arkadaşım var. Boyu en fazla 160. o yıllarda cbf 150 kullanıyordu. Hatta bir buluşmamıza babasının fazeriyle gelmişti. Ikı hafta önce bir şekilde tekrar iletişime geçtik. Ve buluşmaya aprilla pegaso işe geldi. (Yanlış yaZmış olabilirim. Aprila nın devasa bir turingiydi. ) boy aynı kilo aynı. O devasa aleti oyuncak gibi kullanıyo. Sonuç olarak iyi eğitim ve yuksek tecrübeyle istediğin aleti kullanabilirsin.


    REKLAM ALANI
3. sayfa BirinciBirinci 123

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)