Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
5. sayfa BirinciBirinci ... 3456 SonuncuSonuncu

kaza anında ( özellikle erkek sürücüler)

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #81
    aykan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2006
    Şehir
    BODRUM
    Motosikleti
    HONDA PCX/HONDA NF
    Alıntı teknoali adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ewet gercekten cok onemli bi konu , şimdi okuyana kadar , motora sıkıca yapışma olarak cewap werirdim , fakat şimdi fikrim deisti, ama o an ne kadar basarılı olunabilir bilemem ama....


    birde cup'ta ne yapmak gerek ,, depo yok fakat ayaklarda acıkta :(
    kaza anı milisaniyelerle ölçülür saniye bile demiyorum bu sırada böyle birşeyi uygulamakta çok zor ben yıllardır cup kullanan biriyim ve sayısız kaza geçirdim tavsiye olarak böyle bişiy karşınıza çıktıgında kendinizi yana bırakabilirsiniz ......tabi saniye yeterse....


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #82
    headhunter251 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mayıs 2007
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    FZ6 Fazer
    [B]*atlantic[/B0] kullanıcısının son msj.ına cvp olarak

    AMİİİN kaza iyi bişey değil Allah kimseye göstermesin
    ..:: Nerde O Eski Günler? ::..

  3. #83
    mertun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV250
    abi haklı sölemiş bende o araca carpmamak için ayağa kalkıp fren yapmıstım üstünden atlayabildim
    Evil 9 MK Turkey President : Mert Martı No Matter What You Ride!

  4. #84
    osmanba - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2006
    Şehir
    İstanbul /( Katkısız Laz )
    Motosikleti
    Honda şhadow VT 750 c 4 - Honda CBF 150
    Okadar ufak işlerle darbe alacak gibi ise taşımayın be onları.......

  5. #85
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Konu önemli...
    ama !!!
    önemi,
    söz konusu olan organı korumak açısından değil, kaza ihtimali ile karşılaşıldığında nasıl davranılması gerektiği açısından bakıldığında ortaya çıkıyor.


    Yapılan yorumlarda bir çok hatalı ve ölmenize neden olabilecek öneriler ve doğruya yakın ama tam doğru olmayan bazı şeyler tespit ettim.
    Bu nedenle bazı noktalara dikkat çekme gereği duyuyorum.


    Öncelikle kaza anı milisaniyelerle ölçülen bir şey değildir.
    Biz kaza anı (an demek çok yanlış) en az 5 saniyedir.
    Yani kaza yapacağınızı hissettiğiniz an ile kazanın gerçekleştiği an arasında en az 5 saniye vardır.
    Burada ki 5 saniyeden kastım,ayağa kalkıp, takımları kurtarmaya çalıştığınız kaza türleridir.


    Ölüm ve yaralanma ile sonuçlanan kazaların büyük çoğunluğu yüksek düşüş sonucu olmaktadır. Yani kaza anında ayağa kalkmanız, ölmenizi kolaylaştıracak bir hareket olabilir.
    Kısacası takımları kurtarayım derken, bir daha asla kullanamayacağınız duruma düşmeniz mümkündür.


    Kimsenin ciddiye almadığı, güvenli sürüş teknikleri,ilk öğreti olarak, doğru oturuş pozisyonu ve doğru motosikletten bahseder. Bu konuda, bilgi sahibi iseniz, bahsi geçen organlar için korkacak fazla bişey yoktur. Bu hiç risk yoktur anlamına gelmez.

    Düşme anında, cenin pozisyonu almak tartışmalı bir konudur. Cenin pozisyonu aldığınızda, yere daha az temas edeceğiniz için durmanız gecikecek ve darbeler daha sert olacaktır. Mantıklı olan vücudun daha fazla bölgesinin yere temas etmesi ve bu sayede sürtünmeden dolayı daha çabuk durmak gibi görünüyor. Fakat üzerinizde sizi koruyacak bir kıyafet yoksa, sonuçları çok acıklı olabilir.

    Herhangi bir kaza riskinde son ana kadar motosiklet üzerinde kalmak ve tüm uğraşınızı hızınızı azaltmak için vermek en mantıklı yöntem diye biliniyor.
    Fakat tüm uğraşlarınıza rağmen, kazanın hayatınızı riske atacak şiddette gerçekleşeceği hissine sahipseniz,motosikletten ayrılmak, en mantıklı çözüm gibi görünmekte.
    Fakat bu ayrılma işini havaya doğru değil yere doğru yapın.
    Unutmayın ki yerden ne kadar yüksekseniz, Allah'a o kadar yakınsınız.

    Bir diğer konu da trafikte motosiklet kullanıyorsunuz.
    Yani çarpışmanın şiddetini elimine edecek hareketlerde bulunurken, trafiği de hesaba katmanız gerekiyor.
    Çarpma anından kurtulup, arkadan gelen ve ya karşı yönden gelen bir aracın altında kalma ihtimaliniz yüksek.
    Bu nedenle özellikle trafiğin yoğun olduğu yerlerde, çarpışma en iyi çözüm olabilir.
    Burada önemli olan, panik değil, mantıklı bir eylem sergilemektir.
    Fakat bu mantık hareketi eğitimle çözülecek bir konu değil.
    Yani tabii ki eğitimin faydası var ama yaşadığınız tecrübeler bu konuda en güvenilir referansları oluşturur.

    Her zaman söylediğimiz gibi;
    İyi bir motosiklet kullanıcısı olmak ve riskleri en aza indirmek için yapmamız ve daha doğrusu çalışmamız gereken şeyler var.
    Öncelikle sert frenleme ve bakışların doğru kullanılmasını öğreneceğiz.
    Bu bize en az 4 saniye kazandırır.
    (Bu konuyu daha sonra detaylandırmaya çalışacağım)

    Kaza ihtimalinde motosikletin üzerinde ayağa kalkmak gibi hayatımızı tehlikeye atacak şeyler yapmayacağız.


    Olayın mantığını daha iyi kavramak için,
    "Ulen adamlar her türlü korumayı yapmışlar ama bu bölge için neden bir koruma tertibatı yok?
    Yoksa gerek mi yok?"
    sorusu üzerine düşüneceğiz.

    Daha sonra konuyu biraz daha detaylandırmaya çalışacağım.
    Şimdilik uyumam gerekiyor...
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  6. #86

    Üyelik
    04 Eylül 2006
    Paylaşım için teşekkürler ama kaza anında aklına gelmesi ve bunu uygulamaya koymak zor olsa gerek

  7. #87
    Forumdan Uzaklaştırıldı MrCool - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Eylül 2005
    Şehir
    İzmir-Bornova
    Motosikleti
    Suzuki LS 650 Savage / Kawasaki ZX-9R / Yamaha 600 Fazer
    Alıntı Djhaylaz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Paylaşım için teşekkürler ama kaza anında aklına gelmesi ve bunu uygulamaya koymak zor olsa gerek
    Güzel bir noktaya değindin. Olayı refleks olarak beynimize kazımak gerek. Ben son 3 yıldan beri bu refleksi kendimde oluşturmaya çalıştırıyorum. Karşımdan gelen ve sola (yani önümden) dönüş yapan arabalar, karşıdan hatalı sollama yapan arabalar ve benim önümdeki duran arabaya arkadan hızla yaklaşma anlarında içimden hep "Zıpla" diye seslenirken aynı anda motorun üzerinden zıplama hareketinin ilk harekete geçme kısmını yapıyorum. Yerimden sadece belki 1 cm kalkıyorum ama sonuçta bir hareket yapıyorum. Gerçek olay olursa, ben hazır olacağım.

  8. #88
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    ÇARPIŞMADA ALINMASI GEREKLİ BEDEN POZİSYONLARI

    Alttaki hareketli resimde high-side denen aşırtma düşüşte sürücünün motorunu zamanında bırakarak ve motorun üzerinde yükselip açılarak kendini havada dönüp motorun önüne düşmekten nasıl kurtardığına dikkat ediniz(sürücü eğer kapanıp motora tutunmağa çalışsaydı çok daha ciddi yaralanmalar kaçınılmaz olurdu):



    Yine aynı mantıkla önünüzdeki bir araca bir şekilde artık çarpmanızın kaçınılmaz olduğu bir durumda çarpışmadan önce motorunuzun ayak pedalları üzerinde ayağa kalkınız. Kendinizi olabildiğince yükseğe doğru fırlatınız ama havada dönmeden. Basketçinin riebounta kalkması gibi. Bu saliselik bir hadisedir. Mesafe belki 5-10 metre ya var ya yok. Motoru durdurmanız ya da kıvırıp geçmeniz hatta yan yatırmanıza zaman olmayan çok ani ve acil bir durumdur. Oturup asla motora kapanmayınız. Kalkınız ve çarpışma anından hemen önce ya da yapabileceğiniz en iyi zamanlamayla motordan açılınız. Bu sizin başınız önde olarak vurduğunuz araca çakılmanızı önler. Bu tür bir çarpışmada genellikle fırlama yayı düz bir hattır ve araca çarpmadan yükselerek ve havada dönmeden fırlamak neticede belki kol bacak kırığı ile kurtaracağınız aksi durumda ise boyun, bel kırılması gibi çok daha vahim yaralanmalardan korunmanıza yardım edecek bir durumdur. Bunun için her motora binişte böyle bir şey olursa düşünmeğe vaktinizin olmayacağını ve dolayısıyla kendinizi otomatikman açarak motordan yükseleceğinizi telkin ediniz. Şayet yana yatış ve yerde sürüklenme olursa gevşek kalmağa gayret ederek, yuvarlanmamağa yada el ve ayağınızdan destek alarak kalkmağa çalışmayınız. Kayma sırasında iki şeye dikkat edilmelidir. Motorunuz sizin önünüzde mi ve arkadanızdaki trafik ne durumdadır. Şayet motorun üzerinden aşırtma şeklinde düşme olursa yine motora asılmadan açılınız ve ayaklarınız üzerine düşmeğe gayret ederken motorunuzun size gelip çarpması durumundan kurtulmak için elinizden geleni yapınız.

    Not.: Yanlış anlaşılmalar ve uygulamalar olur korkusuyla şimdiye kadar yazmadığım bu konuyu artık yazmanın daha doğru olduğuna karar vererek yazıyorum. Bu önerilen uygulama sadece artık çarpıyorsunuz, hız yüksek ve başka çare kalmamış ise geçerlidir. Yoksa en ufak bir durumda kaldırıp kendinizi motordan atmayınız.

    Kaynak.// http://www.alfamotosiklet.com http://alfamotosiklet.blogspot.com
    KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
    BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
    KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....

  9. #89
    shadow_57 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ekim 2007
    Şehir
    sinop
    Motosikleti
    600RR
    oo testis olayı cok kotu arkadasım ya ! bı gun motorsıkletcıde kazalı bır motor gelmıstı o depodakı testislerın yaptıgı yada actıgı ezıgı gormelıydınız ya cok kotu bısey adam gorunce bı ıcı tuhaf oluyo we bır ınsanın yumrugunun yarısı deponun ıcıne gırecek sekılde ezilmiş dusune bılıyomusunuz arkadaslar bu nedemek dır ya allah korusun wallaaa we bu ezıgıde yapan kaza anındakı carpısmada testislerın depoya wurmasıyla gerceklesmı .gercekten cok guzel bı konuya deyınmısın abı ellıne saglık
    Rüzğarı_hissSet

  10. #90
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    24 Aralık 2008
    okurken testislerime agrilar girdi
    Onur34 bunu beğendi.

  11. #91
    canercamalan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2008
    Şehir
    -AVCILAR-
    Motosikleti
    GT-250 ЯЯ
    biliyordum bu tekniği !! kaza yı hissettiğimizdeki en mantıklı davranış ta bu olsa gerek zaten
    ۞۞۞۞Drift Religion۞۞۞۞ GT 250RR

  12. #92

    Üyelik
    30 Ocak 2009
    Alıntı yürekçe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ÇARPIŞMADA ALINMASI GEREKLİ BEDEN POZİSYONLARI

    Alttaki hareketli resimde high-side denen aşırtma düşüşte sürücünün motorunu zamanında bırakarak ve motorun üzerinde yükselip açılarak kendini havada dönüp motorun önüne düşmekten nasıl kurtardığına dikkat ediniz(sürücü eğer kapanıp motora tutunmağa çalışsaydı çok daha ciddi yaralanmalar kaçınılmaz olurdu):



    Yine aynı mantıkla önünüzdeki bir araca bir şekilde artık çarpmanızın kaçınılmaz olduğu bir durumda çarpışmadan önce motorunuzun ayak pedalları üzerinde ayağa kalkınız. Kendinizi olabildiğince yükseğe doğru fırlatınız ama havada dönmeden. Basketçinin riebounta kalkması gibi. Bu saliselik bir hadisedir. Mesafe belki 5-10 metre ya var ya yok. Motoru durdurmanız ya da kıvırıp geçmeniz hatta yan yatırmanıza zaman olmayan çok ani ve acil bir durumdur. Oturup asla motora kapanmayınız. Kalkınız ve çarpışma anından hemen önce ya da yapabileceğiniz en iyi zamanlamayla motordan açılınız. Bu sizin başınız önde olarak vurduğunuz araca çakılmanızı önler. Bu tür bir çarpışmada genellikle fırlama yayı düz bir hattır ve araca çarpmadan yükselerek ve havada dönmeden fırlamak neticede belki kol bacak kırığı ile kurtaracağınız aksi durumda ise boyun, bel kırılması gibi çok daha vahim yaralanmalardan korunmanıza yardım edecek bir durumdur. Bunun için her motora binişte böyle bir şey olursa düşünmeğe vaktinizin olmayacağını ve dolayısıyla kendinizi otomatikman açarak motordan yükseleceğinizi telkin ediniz. Şayet yana yatış ve yerde sürüklenme olursa gevşek kalmağa gayret ederek, yuvarlanmamağa yada el ve ayağınızdan destek alarak kalkmağa çalışmayınız. Kayma sırasında iki şeye dikkat edilmelidir. Motorunuz sizin önünüzde mi ve arkadanızdaki trafik ne durumdadır. Şayet motorun üzerinden aşırtma şeklinde düşme olursa yine motora asılmadan açılınız ve ayaklarınız üzerine düşmeğe gayret ederken motorunuzun size gelip çarpması durumundan kurtulmak için elinizden geleni yapınız.

    Not.: Yanlış anlaşılmalar ve uygulamalar olur korkusuyla şimdiye kadar yazmadığım bu konuyu artık yazmanın daha doğru olduğuna karar vererek yazıyorum. Bu önerilen uygulama sadece artık çarpıyorsunuz, hız yüksek ve başka çare kalmamış ise geçerlidir. Yoksa en ufak bir durumda kaldırıp kendinizi motordan atmayınız.

    Kaynak.// http://www.alfamotosiklet.com http://alfamotosiklet.blogspot.com
    bu alfablog çok iyi ya herkes okusun bence bir sürü faydalı bilgi var teşekkürler yürekçe...

  13. #93
    jr. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Kasım 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Kymco Xciting 500 Ri
    Alıntı MrCool adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben de Kickbox yaptığım için kuki'm var. Merak edenler için şekli önden ve yandan şöyledir:



    Zohan filmindeki gibi gezilir bunla ya başlık için teşekkürler
    jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.

  14. #94
    canercamalan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2008
    Şehir
    -AVCILAR-
    Motosikleti
    GT-250 ЯЯ
    tövbe tövbeee bebek bezi gibi koruyucu özelliği olabilir ama bunu takacak varmı bilmiyorum yani
    ۞۞۞۞Drift Religion۞۞۞۞ GT 250RR

  15. #95
    jr. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Kasım 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Kymco Xciting 500 Ri
    Alıntı headhunter251 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu konuya bizzat örnek gösterebileceğim kişiler var



    karşıdan gelen transitle kafa kafaya girerken keşke ayağa kalksaydım
    hedhantır neaptın kardeş içimiz gitti konur mu foto oraya
    jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.

  16. #96
    Grayline - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2009
    Şehir
    Bahçelievler
    Alıntı babaçi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    uzak doğu sporu ile ilgilenen arkadaşlar bilirler,kuki denen bir korumalık mevcuttur.

    her uzvumuzu korumak için birşeyler giyiyoruz,neden kuki takmayalım

    bayan kullanıcı arkadaşlar kusura bakmasınlar konu biraz onlara ters fakat ciddi bir mesele
    Evet bende müsabakalara çıkarken kuki takıyorum.Hareketi kısıtlıyor fakat Korumada ondan başka bişey yok.
    Yarın Olmayacak Gibi Kullanırsan Yarın Olmaz...

  17. #97
    huceyn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2008
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    SUZUKİ GSX-R 1300
    Alıntı babaçi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    uzak doğu sporu ile ilgilenen arkadaşlar bilirler,kuki denen bir korumalık mevcuttur.

    her uzvumuzu korumak için birşeyler giyiyoruz,neden kuki takmayalım

    bayan kullanıcı arkadaşlar kusura bakmasınlar konu biraz onlara ters fakat ciddi bir mesele
    kuki
    ne güzel isimmiiş o
    Orgazma Dudak Büktürür

  18. #98

    Üyelik
    24 Haziran 2008
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    beat gitti geriye ne kaldı şimdi
    ben dağıldım bir kaç gün kendime gelemicem galiba
    Biz gökyüzüne inanırız, sunroof'a değil . . .

    [B][COLOR="Blue"]MerT ÇiftÇi[/COLOR][/B]

  19. #99
    CBR- KADİR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    istanbul - beykoz
    Motosikleti
    honda cbr 125r repsol idi..
    paylaşım için teşekkürler inşallah uygulayacağımız bir kaza anı yaşamayız
    motorumla hayatımı çeyrek mil yaşıyorum

  20. #100

    Üyelik
    27 Aralık 2008
    Şimdiye kadar hiç böyle bir şey düşünmemiştim off.


    REKLAM ALANI
5. sayfa BirinciBirinci ... 3456 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)