Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

Honda’nın mt07’ye rakip motosikleti yeni hornet 750

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı joshua adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Honda yeni modellerinde süspansiyonları daha kaliteli kullanmaya başladı, şikayetlerden bunalmış olmalı çoğu yeni model showa süspansiyon standart olarak geliyor, bu güzel bir gelişme tabi bir yandan maliyetleri de yükselten bir hareket, süspansiyonu dert edenler motorun fiyatı yükselince şikayet etmesinler artık.
    CB1000R'ımın süspansiyonu Showa'ydi, full ayarlı (preload, compression, rebound). Çöp...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    CB1000R'ımın süspansiyonu Showa'ydi, full ayarlı (preload, compression, rebound). Çöp...
    İki kelime: Ayar yapamamışsınızdır.

    Yayları ağırlığınıza, içindeki yağın kalınlığı ve hava boşluğu sürüş stilinize ve rotalarınıza uygun muydu? Vs vs. Lastiklerin havası bile etkiliyor onlarla deneme yaptınız mı? Vs vs.

    Showa deyince çöp WP veya Öhlins deyince çok iyi diye bir şey yok yani. Honda'nın 1000'lik naked'ına "çöp" bir amortisör koyması çok saçma değil mi?

  3. #23
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İki kelime: Ayar yapamamışsınızdır.

    Yayları ağırlığınıza, içindeki yağın kalınlığı ve hava boşluğu sürüş stilinize ve rotalarınıza uygun muydu? Vs vs. Lastiklerin havası bile etkiliyor onlarla deneme yaptınız mı? Vs vs.

    Showa deyince çöp WP veya Öhlins deyince çok iyi diye bir şey yok yani. Honda'nın 1000'lik naked'ına "çöp" bir amortisör koyması çok saçma değil mi?
    Çok değil. Çünkü zaten iyi bir naked değildi o kasa. Honda tek taraflı arka maşa, hidrolik debriyaj, harika bir gösterge paneli kullanarak egzotik Avrupalı görünümlü bir model denemesi yapmış anladığım kadarıyla. Zaten normal fiyatından $2000 ucuza almıştım sıfır... Aldıktan sonra süspansiyonla ilgili ne bilgi varsa yiyip yuttum resmen bir kaç ay boyunca.

    Süspansiyonun kabul edilebilir hâle gelmesi için minimumda yayları ve yağı değiştirmem lazımdı. Çünkü yay sertliği 60 kiloluk birine göre ayarlı resmen. Günlük kullanımda süspansiyonun sona dayamaması için tek çözüm compression ve rebound'u sona dayamak, o da rezil bir kullanım demek. Bu arada ben de çok değil, 90 kiloydum o zamanlar...

    Yay ve yağ değiştirme olayının pis tarafı, düzgün bir yere yaptırdığınızda işçilik olarak ucuz değil. Ve eninde sonunda elinize vasat ama kullanışlı bir süspansiyon geçiyor. Mevcut süspansiyonu kurcalamak yerine bir-iki misli daha fazla harcayarak çok daha iyi bir süspansiyon yerleştirmek mümkün. Gel gelelim yeni bir motosiklete o kadar masraf yaptığınızda elinizde hâlâ 2011 model, ABS'si dahi olmayan, ağır, dımdızlak bir Honda kalıyor. Bir nevi eşeğe altın semer durumu...

    Velhasıl üreticiler ne yaptıklarını çok iyi biliyorlar. Hiç biri çok iyi şaseye kötü süspansiyon koymuyor, hakkettiğini koyuyor...

    Bir de orta seviye ve iyi seviye süspansiyon farkı çok büyük. Mesele sadece üretim kalitesi vs. değil. Tümden çalışma prensipleri farklı. Ön çatalın sağ borusu tek başına yay, sol borusu da tek başına dampening yapıyor. Çalışma prensibi olarak ta viskoz sıvıyı küçük deliklerden zorlamak yerine çok sayıda ince çelik plakayı esnetme prensibine dayanıyorlar. Olay bayağı ayrıntılı.

    Velhasıl dıştan bakınca CB1000R'ın altın rengi ters ön çatalları Öhlins gibi duruyor ama işin içi bambaşka.

    CB1000R forumunda motosikletle ilgili en büyük şikayet te buydu zaten. Motor taş gibi. Ama motosikleti zevkle kullanmak isteyen çoğu insan süspansiyonu elden geçiriyordu. İngilteredeki modeller elektronik donanım olarak daha güçlü (ABS, vs.) olduğu için değiyordu biraz.

  4. #24

    Üyelik
    31 Temmuz 2014
    Motosikleti
    Mondial 100 Kh 2006. Honda CBF 150 2017
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tam bana göre, EYT'lerdenim ben. Şu son nesil tarasımıyla ...seler MT almam, gözlerimi kanatıyor, buna para versem kendimi ...erim o kadar kötü geliyor tasarımı.

    Zevk meselesi bunlar; her ürünün beğeni beğenmeyeni, tapanı nefret edeni olur.

    Honda olduğu gibi kalsın, serseri görüntü isteyen Yamaha alsın.

    CB750 yurt dışında MT-07'den ucuz veya aynı fiyat bu arada. Artılarına rağmen MT-07 tercih edecek olan tasarımı nedeniyle yaparsa amenna; neticede zevk meselesi, ama özelliklere göre karar verilecekse MT almak bayağı bayağı enayilik olur.
    Ne yalan söyleyim MT'de CB'de akraba evliliği bana göre. Fiyatlar eşitse CB daha iyi gibi kağıt üstünde ama bilemiyorum tabi.

    Genel olarak Honda benim zevkime uymuyor.
    Weak are prey

  5. #25

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ...
    Bir de orta seviye ve iyi seviye süspansiyon farkı çok büyük. Mesele sadece üretim kalitesi vs. değil. Tümden çalışma prensipleri farklı. Ön çatalın sağ borusu tek başına yay, sol borusu da tek başına dampening yapıyor. Çalışma prensibi olarak ta viskoz sıvıyı küçük deliklerden zorlamak yerine çok sayıda ince çelik plakayı esnetme prensibine dayanıyorlar. Olay bayağı ayrıntılı.
    ...
    Honda'nın son birkaç yıldır yeni modellere koyduğu SFF BP USD ön amortisör de sağ sol farklı işlevler görüyor (SFF: separate function fork), ama kartuşlu (şimli) değiller. Bu arada küçük deliklerden zorlama olayı kartuşlu süspansiyonlarda da var. Merak edenler için aşağıya bir video bırakıyorum:

    https://www.youtube.com/watch?v=AzI2IEns3WY



    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)