Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

KASK SEÇİMİNDE DOĞRULAR VE YALNIŞLAR..

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #41
    MahmutBiner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    1200Z Super Ténéré
    Alıntı mavzer-i adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    teşekkür ederim. bahsettiğin konuya hakimim. ece ve snell aynı güvenliği içeriyor hemen hemen 275g kuvvetin üstüne sertifika vermiyordu
    dot 400g ye kadar izin veriyordu.

    benim bell kaskta arkasında kocaman dot yazıyor altında ufacık snell onaylıdır yazıyor. sonuçta snell'im var genede :D
    ya olumlu olumsuz forum bu kask konusunda bizi bu tip konuşmalarla baya güçlendirdiğini düşünüyorum. Herkes araştırıyor artık hergün yeni bir bilgi öğreniyoruz. Hiç değilse fırsatçı satıcılara karşı artık güçlüyüz..
    mavzer-i bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    CagrioneTR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Kasım 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    XMAX 300, MT 25, ARORA BEATRİX
    Alıntı mavzer-i adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    teşekkür ederim. bahsettiğin konuya hakimim. ece ve snell aynı güvenliği içeriyor hemen hemen 275g kuvvetin üstüne sertifika vermiyordu
    dot 400g ye kadar izin veriyordu.

    benim bell kaskta arkasında kocaman dot yazıyor altında ufacık snell onaylıdır yazıyor. sonuçta snell'im var genede :D
    Benimki de aynı DOT kocaman snell küçük.
    mavzer-i bunu beğendi.
    baba bilgisiyle adam olunmaz bekar hayatı yaşa.

  3. #43
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı MahmutBiner adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dot çok geniş aralıklı bir test olduğu için snell kaskları ece 22.05 standartlarında test ediyor. Yani ece 22.05 olan bir kask zaten snell standartlarında kabul ediliyor.
    Kim kabul ediyor? Yanlış bilgi. Ece ve Snell aynı test değil. Kimden duyduysanız yanlış duymuşsunuz.

  4. #44
    myagdi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Eylül 2006
    Şehir
    İstanbul, Göztepe
    Motosikleti
    Honda FES 250 Foresight; CBF 150, NC750S
    arkadaşlar, konu üzerinde tüm yazılanları okudum ve hepsini toparlayacak bir açıklama yapmak istiyorum.

    - daha pahalı kask daha güvenli demek değildir. aynı kask üreticisinin ucuzdan pahalıya doğru şu veya bu serisi arasındaki farklılık ses konforu, hafiflik, iç kaplamasında kullanılan malzeme gibi ikincil nitelikler bakımındandır. fiber kabuk ile polikarbonat kabuk arasındaki fark da temelde ağırlık farkıdır.

    - bir motosiklet kullanıcısının birden fazla kaskı olur. ilk kaskınız tam kapalı bir kask olsun, uzun mesafe ve otoyol kullanacağınızda bu kaskınızı kullanın. günlük kullandığınız güzergahtaki trafik hızını dikkate alıp ihtiyaç duyarsanız bir çeneden açılır kask edinin. yarım kasklar bana yeterince güvenli gelmiyor.


    - sharp testinin eksikleri olabilir, lakin elimizdeki en güvenilir kaynak olduğunu düşünüyorum. filanca satıcının tavsiyesinden veya "bilmem kaç senedir kask üreten ve kaç meşhur yarışçıya sponsor olan X markası ile uzak doğudan Y markası hiç bir olur mu?" tarzı akıl yürütmelerden kesinlikle daha güvenilir.

    - snell testi amerika pazarına yönelik bir test. snell testinden geçmemiş bir markanın çöp olduğunu söyleyemeyiz, adam orada mal satmadığı için teste girmemiş olabilir. benzer şekilde avrupa'da satılmayacak bir markanın veya o markanın bir serisinin sharp testinden geçmemiş olması mümkündür. o seriye çöp diyemeyiz.

    - kask alırken kullandığınız özeni kullanırken de gösterin. kasklarınızı düşürmeyin, çizilmekten koruyun. hafif de olsa bir kaza atlatıp yere çarpmış bir kask artık çöp olmuştur. değiştirin. 5 yıldan fazladır kullandığınız kaskı değiştirirseniz iyi olur, içindeki köpükler sapasağlam duruyorsa siz bilirsiniz.


    - görüş açısı konusunu üzerinde bu kadar konuşmaya değer bulmuyorum. normal şartlarda kafanızı ve boynunuzu sopa yutmuş gibi sabit tutup göz ucuyla sağa-sola bakmazsınız. inanmazsanız deneyin.

  5. #45

    Üyelik
    05 Eylül 2012
    Öncelikle hakaret ve aşağılamalar hariç, karşı çıkan, eksikleri hatırlatan yada eleştirenler dahil herkese teşekkür ederim.
    Hakaret, alay ve aşağılamaları kaale almamak sanırım onlara en iyi cevap olacak.
    Evet.. Snell ve DOT sertifikalarından bahsetmemiş olmam bir eksiklik olabilir. Özellikle SNELL 2-3 yılda bir sertifikasyon almış kaskların listesini yayınlıyor. En son 2015yılında yayınladıkları listeye http://www.smf.org/certlist/std_M2015 adresinden ulaşılabilir.

    Fakat benim özellikle SHARP üzerinde durmamın nedeni, aynı testlerin teste tabi tutulan tüm kasklara uygulanarak sonuçların marka model bazında detaylı olarak yayınlanıyor olmasıdır. Yani eğer ilgilendiğiniz marka ve model kask SHARP tarafından test edilmişse, benzer kasklara göre perfomansını görebiliyorsunuz. Yani para ödeyeceğiniz iki kask arasında kıyaslama imkani veriyor.
    Ayrıca, SHARP testlerinin güvenilir olmadığına belirten arkadaşlar, bu sonuca hangi bilgilerle vardıklarını belirtirlerse, bizde öğrenmiş oluruz. Yıllardır konuyla ilgili araştırmalar yaparım. Dünya üzerinde sertifikasyon konusunda Snell ve DOT, çarpma testleri konusunda da SHARP dışında kasklarla ilgili bir oluşuma rastlamadım. Kimi kaskları SHARP'ta 1-2 yıldız almış kask üreticileri dahi, bazı kaskları SHARP testlerinde 5 yıldız aldığında bunları reklamlarında kullanırken, SHARP testlerinin güvenilmez olduğunu iddia etmiyorlar. Tekrar sorarım. Bu testlerin adil ve güvenilir olmadığına daie elinde bilgi olan arkadaşlar kaynağını paylaşırsa biz de hatamızdan döneriz.

    Gelelim Full face kask ile diğerleri arasındaki tartışmaya. Üçüncü maddeyi yazarken gelecek tepkileri tahmin ediyordum. Bazı konular var ki, tabu gibi tartışmaya açılması dahi doğrudan suçlanma, aşağılanma yada hakarete uğrama gerekçesi olabiliyor. Benim oradaa değinmek istediğim konu şu temel sorunun cevabını bulmaya yöneliktir.

    "Güvenlik Sadece Çarpışmadan Sonrası ile ilgili bir sorun mudur?"

    Yani kazayı önlemek güvenliğin bir parçası değil midir. Ben herhangi bir şekilde full faca kask kullanmayın. Yada full face olmayan kasklar daha güvenlidir demiyorum. Kullanım amacına ve yerine göre, birinin diğerine göre artıları ve eksileri olabileceğini söylüyorum.

    Benim iddiam odur ki, görüş açısı motosiklet kullanımında güvenliğin en önemli parçalarından birisidir. Hele ki sürekli akan trafikte ve arabaların arasında seyrediyorsanız. Sağınızda ve solunuzda seyreden araçları yarım saniye erken farkettiğinizde olasi bir kaza riskinden kurtulmuş olabilirsiniz. Tabi eğer görüş açısı sorunu olmayan bir full kask kullanırsanız daha iyidir. Yazıda da belirtim. Çok az sayıda böyle kask mevcut. Örneğin kış aylarında kullandığım Nolan N44 model kask, açık kaskların görüş açısını sunan bir kask. Ama her kask herkesin kafa yapısına uymuyor. Örneğin bir arkadaşım aynı kaskı kafa anatomisi farklı olduğu için kullanamıyor ve o da full face kaskların görüş açısından şikayetçi..

    Ne yazık ki, hiç bir sertifika yada test bize %100 güvenlik garantisi sunmuyor. Nitekim SNELL ve/veya DOT sertifikası olan açık kasklara ne diyeceğiz. Yada SNELL sertifikalı bir full face kask ile yine SNELL sertifikalı bir Open Face kaskı aynı derecede güvenli olarak mı sınıflandıracağız. Yoksa açık kasklara sertifika veriyorlar diye bu kurumları da güvensiz mi ilan edeceğiz. Ne yazık ki bizi sonuca götürecek tek bir parametre yok..
    Sonuç olarak, güvenlik kavramı sadece kask yada koruma ekipmanları ile sınırlandırılamayacak ve oldukça fazla sayıda parametrenin göz önünde bulundurulmasını gerektiren bir konudur. Ben sadece, motosikleti benim gibi bir ulaşım aracı olarak ve yoğun kullanan ve her gününün 2-3 saatini yoğun ve akıcı trafikte geçiren insanların, kask seçerken görüş aşısını da dikkate almaları gerektiğini söylüyorum.

  6. #46
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    Sharp testi, marka ve modele ek olarak bedeni de belirtiyor. L için yapılmış bir testin sonucu M için geçerli olmayabilir.

    Arai videosunda, en azından kendi kasklarının, elden düşmeyle koruma özelliğini kaybetmeyeceğini söylüyor.

    Snell, full face dışında kask testi yapmıyor.

  7. #47
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı myagdi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    snell testi amerika pazarına yönelik bir test.
    DOT ECE ve Sharp devlet testleri. SNELL ise herhangi bir devletle ilişkisi olmayan, kar amacı gütmeyen Snell vakfının testi. Dolayısıyla belli bir pazara yönelik değil aslında.

    Alıntı greekurt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Nitekim SNELL ve/veya DOT sertifikası olan açık kasklara ne diyeceğiz. Yada SNELL sertifikalı bir full face kask ile yine SNELL sertifikalı bir Open Face kaskı aynı derecede güvenli olarak mı sınıflandıracağız. Yoksa açık kasklara sertifika veriyorlar diye bu kurumları da güvensiz mi ilan edeceğiz.
    Böyle bir yazı yazmadan önce testler hakkında kendinizi bilgilendirmenizi öneririm. DOT en gevşek, Snell ise en sıkı test. Değil açık kask, çenesi açılan ve Snell sertifikası olan kask modeli bi elin on parmağını geçmiyor.

  8. #48
    MahmutBiner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    1200Z Super Ténéré
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    DOT ECE ve Sharp devlet testleri. SNELL ise herhangi bir devletle ilişkisi olmayan, kar amacı gütmeyen Snell vakfının testi. Dolayısıyla belli bir pazara yönelik değil aslında.
    Dot sertifikası olmadan snelle giren bir kask var mı ? Arkadaş gayet doğru söylemiş amerika pazarına yönelik diye. Çünkü snell ece22.05 standartlarında bir kaskı inceleme almıyor. Yani varsa böyle bir model söyleyin bilelim.

    Haricinde şunu üzerine basarak söylemek isterim avrupada satışı yapılacak kaskın üzerinde mutlaka ece22.05 certifikası olmak zorundadır. Dot ve snell avrupa standartlarında bir karşılık bulmuyor. Herkes inandığı birşeye bağlı kalarak istediğini alabilir.

    Yinede markaların sahibi gibi kesin bilgilerle bu böyledir demek doğru değil. Benim bir önceki yorumumda söylemek istediğimde bu tarz birşeydi. Dot ve ece22.05 ülkede o kaskların satılabilmesi için geçerli olan güvenlik standartlarıdır. bunlar gibi Brazilyada nbr7471 var başka ülkelerde buna benzer standart sertirikaları mevcut.

    Snell ve sharp bağımsız test kuruluşlarıdır. Snell amerikada olduğu için dot kasklarını inceler bundan daha doğal daha normal birşey yoktur. Sharp kaskları avrupadan temin ettiği için ece22.05 olmayan hiçbir kaskı incelemeye alamaz. Haricinde snell yarım, çene açılır veya kross kasklara test uygulayabilirken, Sharp testi yarım ve kross kaskları değerlendirmeye almamaktadır.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:48 ----------

    Alıntı watercolours adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sharp testi, marka ve modele ek olarak bedeni de belirtiyor. L için yapılmış bir testin sonucu M için geçerli olmayabilir.

    Arai videosunda, en azından kendi kasklarının, elden düşmeyle koruma özelliğini kaybetmeyeceğini söylüyor.

    Snell, full face dışında kask testi yapmıyor.
    snell açık kask ve kross kasklara sertifika veriyor. Örneğin shoei RJ Platinum-R/RJ Platinum-LE

  9. #49
    ashes35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul/Sarıyer
    Motosikleti
    CBR 250 R --> CBR 650F
    Açık kask kullanıp görüş açısını genişletmek ile ekipman giymeden sıcaktan bayılmayacak seviyeye gelmeyerek kazadan korunmak arasında fark mıdır ? İlkini yaşamadım ama 2.si sebebiyle patlayacaktım. Fikirlerinizi merak ediyorum.

  10. #50
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı MahmutBiner adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dot sertifikası olmadan snelle giren bir kask var mı ? Arkadaş gayet doğru söylemiş amerika pazarına yönelik diye. Çünkü snell ece22.05 standartlarında bir kaskı inceleme almıyor. Yani varsa böyle bir model söyleyin bilelim.
    Snell sertifikası olan bir kask DOT şartlarını zaten sağlar. Snell kriterleri, DOT ve ECE kriterlerinden daha güçlü. ECE ve Snell sertifikalı kasklar mevcut. Arai websitesinden:

    SNELL is a (voluntary) test standard usually displayed on American helmets together with the in America obligatory DOT mark and is regarded as much more stringent than ECE with among others a penetration test as part of the testing program.* If your helmet has both ECE-2205 and SNELL signs on the back this means your helmet is ‘Dual Homologated’ a unique Arai feature which allows use both in Europe and US. The following models meet this dual specification – RX-7 GP, RX-7 RC (Carbon), Quantum ST and RX-7V

  11. #51

    Üyelik
    03 Ekim 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250 Ironmax 2019
    Farklı pazarlara yönelik standartlar birebir aynı olmayabilir. Dot gevşek snell sıkı ece bilmem ne diye sınıflandıramayız. Sharp ise farklı bir test otomobillerdeki euroncap benzeri. Dolayısıyla sharptan yıldız almış bir kask snell sertifikasına sahip olmayabilir ama illaki ece onayı vardır. Bu konuda çok kafa karışıklığı var. Ben Sharpı ciddiye almam dot ve snell bakarım diyen yanlış düşünüyor.

  12. #52
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı artemis99 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dot gevşek snell sıkı ece bilmem ne diye sınıflandıramayız.
    Ama öyle. Kriterler belli. Öyleyse niye denilmesin?

    "Ben Sharpı ciddiye almam dot ve snell bakarım" şeklinde düşünen bence de yanlış düşünüyor. Her testin ve sertifikanın yeri ayrı. Şahsen Sharp testine girdiyse iyi skor almış, Snell sertifikalı bir kask tercih ediyorum.

    DOT ve ECE, en basit anlamda, "bu ürün kask olarak iş görür" demektir. DOT veya ECE standardına uymayan bir kask güvenilip takılmaz kafaya.

  13. #53

    Üyelik
    29 Nisan 2018
    Alıntı greekurt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aslında bu yazıyı iki yıl kadar önce yazmaya niyetlenmişken, geçirdiğim bir trafik kazası ile köprücük kemiğimde oluşan çoklu kırıklar nedeniyle platin takılması, daha sonra motosikletle ve kazayla ilgisi olmayan sağlık sorunları ve geçirdiğim ameliyatlar nedeniyle fırsat bulamamıştım. İki yıl gecikmeli olsa da önemli bulduğum için konuyu sizlerle paylaşmaktan kendimi alamadım.

    2011 yılında iki tekerlekli hayata geçmeden önce en fazla takıldığım konulardan birisi kask konusuydu.
    Doğal olarak herkes gibi iki tekerlek üzerinde kaporta olarak kendi bedeninizi kullanacağınız bir ulaşım aracına geçiyorsanız konu sizi endişelendiriyor. Bu ve benzer forumlarda okuduğum şeyler sonucu bir full-kask ile motosiklet hayatına başlamıştım.
    Şimdi.. iki tekerlek üzerinde geçen altı yıl ve toplamda 280 bin kilometre sonrasında her müstakbel motosiklet kullanıcısının kafasını kurcalayan bu konuda kendi bulduğum yanıtları kısaca özetlemek istiyorum. Umarım birilerine yardımcı olur.
    ================================================== =================================
    YANLIŞ-1 : PAHALI KASK İYİDİR
    ================================================== =================================
    Öncelikle konu kask seçimine geldiğinde en sık karşılaştığım klişe, "Kafanız kaç para ediyorsa o fiyatta bir kask takın" cümlesiydi.
    Yani Türkçesi kask pahalıysa iyidir. Bir defa bu kesinlikle yanlış. İngiltere'de ulaştırma bakanlığı bünyesinde oluşturulan ve tek işi İngiltere piyasasında satılan kaskların test edilerek güvenlik derecelendirmesi yapmak olan bir departman mevcut. Ve ülkemizde de satılan pek çok marka ve model kask bu kurum tarafından testlere tabi tutularak 1 ile 5 arası yıldız ile derecelendiriliyor. İlgili kurumun web sitesine ve ilgilendiğiniz kaskın test sonuçlarına https://sharp.dft.gov.uk adresinden ulaşabilirsiniz. Bu test sonuçlarında açıkça görülebilir ki Türkiyede 3-5 Bin TL'ye alacağınız kimi kasklar 2-3 yıldızda kalırken, 500-1000 TL'ye alabileceğiniz kimi kasklar 5 Yıldız almış.

    ================================================== =================================
    YANLIŞ-2 : FALANCA MARKA KASK İYİDİR.
    ================================================== =================================
    Bir diğer yanlış bilgi ise bir markanın tüm kasklarının mükemmel olduğu fikridir. Sakın rağbet etmeyiniz. Kimi markalar isimlerini duyurabilmek adına Uluslararası organizasyonlara sponsor olup, ünlü yarışçılara kasklarını giydirir. Gerçekten de firmalar bu tür organizasyonlarda kullanılan kasklarda tüm bilgi ve deneyimlerini konuştururlar. Ama sorun şu ki, aynı markanın sizin satın alacağınız modelinde aynı teknoloji yada malzeme kalitesi olmayabiliyor. Benim önerim bir kaskı almadan önce yukarıda belirttiğim adresten kaç yıldız aldığına bakmanızdır. Eğer varsa ve 5 yıldız almış ise, en azında çok para ödeyip ödemeyeceğinize, o parayı hakedip etmeyeceğine karar verebilirsiniz.
    Benim kendi deneyimimdir. Dünyanın en iyi markalarından kabul edilen bir Alman markasına ait bir kask, sadece elimden beton zemine düşme sonucu çene bölümü tuz buz oldu. Sonradan yukarıda bahsettiğim siteyi keşfettikten sonra baktığımda kaskın çarpma testlerinde de çene bölümünün koptuğunu ve sadece 2 yıldız alabildiğini gördüm.

    ================================================== =================================
    YANLIŞ-3 : SADECE FULL KASK GÜVENLİDİR.
    ================================================== =================================
    Aslında bu yazıyı yazma ihtiyacı hissetmeme neden olan asıl sebep bu maddedir. İnternet ortamında yerli yabancı tüm forumlarda kask önerisi istediğinizde hep Full Kask kullanın tavsiyesi ile karşılaşırsınız. Ben de iki yıl süreyle bu tavsiyelere uydum. Ta ki bir gün boğaz köprüsünde soldan dibime kadar sokulmuş aracı fark etmeyip kıl payı kazadan kurtuluncaya dek...
    Evet mantıken full kask, yapısı itibariyle olası bir darbede daha fazla koruma sağlamalı.. Ama acaba güvenlik sadece darbeyi aldıktan sonrası için mi geçerli...
    Eğer motosikleti bir ulaşım aracı olarak değilde, yarış pistlerinde kullanıyor olsaydık full kask kesinlikle en güvenlisidir derdim.
    Ama eğer İstanbul gibi bir şehirde trafik keşmekeşinin içerisinde saatlerinizi geçiriyorsanız, çarpışma sonrası kadar, çarpışmayı engellemekte bir güvenlik sorunudur.

    İşte tam da bu noktada full kaskların büyük bir hendikapı var. Ciddi anlamda görüş alanınızı daraltıyorlar. Kullandığınız motosikletin modeli ve aynaların konumu da dikkate alındığında, kimi zaman aynaya bakmak için bile kafanızı yarım saniye süre ile sağa sola çevirmek zorunda kalıyorsunuz. Bazen o yarım saniye sizin kazayı yapıp yapmayacağınızı belirleyen zaman dilimi haline gelebiliyor.

    İki tekerlek üzerindeki ikinci yılımın sonunda, yukarıda belirttiğim olay başıma geldikten sonra, daha iyi görüş sağlayacak kask arayışım başladı. Ve sonunda yüzün tamamını kaplayan açılır vizörlü bir yarım kask aldım. Görüş açısı inanılmaz temiz. Resmen daha önce trafikte körmüşüm. O kaskı kullanmaya başladıktan sonra daha önce araçlarla girdiğim tedirgin edici anların hiç birini yaşamaz oldum.

    Nitekim, hayatımdaki tek motosiklet kazamı da bu kaskla yaptım. TEM otoyolu Hadım köy mevkiinde, aniden önüme kırıp fren yapan belediyeye ait bir kamyonete arkadan 130 km hızla çarptım. Motosikletten düşüp 70 metre kadar top gibi savruldum. Başımın bariyerlere kaç kez çarptığını ilk üçü dışında hatırlamıyorum. Kazayı şans eseri ve belkide kıyafetlerim sayesinde kırık bir köprücük kemiği ile atlattım. Fakat ne kafamda ne de yüzümde en ufak bir hasar oluşmadı. Kask kullanılamaz hale geldi ama işini yapmıştı.

    Ayrıca İtalya, Fransa ve Tayland gibi şehir trafiğinde motosiklet kullanımının bize göre çok daha yoğun olduğu ülkelere bakarsanız, şehir kullanımında yarım kaskların çok daha fazla tercih edildiğini görebilirsiniz.

    Bence çarpışmayı önlemek açısından yarım kasklar çok daha fazla güvenlik sunuyor. Ama çok azda olsa ön tarafı tamamen vizörden oluşan full kasklar var. Belki onlardan birini tercih edebilirsiniz.

    Ancak burada yarım kasktan kastım, vizörü sadece göz bölgesinde bulunan mini yarım kasklar değil. Kask, yüzün tamamını örtmeli.. Uçan böcekler yada araçların lastiklerinden fırlayan taşlar yüz bölgenize gelirse ciddi yaralanmalara sebep olabilir. Bu nedenle yüzün tamamını örten bir vizör şart.

    ================================================== =================================
    PEKİ DOĞRU KASK NASIL SEÇİLİR.
    ================================================== =================================
    Altı yıl süren ve günde ortalama 2-4 saatini iki tekerlek üzerinde geçirmiş biri olarak, öncelikle konforu birinci planda tutarak kask seçmenizi öneririm. Çünkü sürüş sırasındaki konfor dikatinizin yoldan uzaklaşmasına engel olarak, kaza riskini en aza indirecektir.

    Kısaca Kask seçerken aşağıdaki konulara dikkat etmenizi öneririm.

    - Bir defa kask başınıza tam oturmalı. Sağa sola oynamamalı. Başınızı sıkmamalı.
    - Çene kilidi sağlam olmalı. Çene pedi de rahatsız etmemeli.
    - Kask içerisinde hava akımı düzgün olmalı. Terletmemeli, buğu yapmamalı.
    - Eğer yoğun olarak trafikte kullanacaksanız görüş açısı en geniş olan kask seçilmeli.(Yarım yada full kask olmasına bakılmaksızın.)
    - Kask mümkün olduğunca hafif olmalı. uzun süre başınızın üstünde taşıyacağınız ağırlık, sizi bezdirebilir.
    - Mümkün olduğunca yedek parçası bulunabilen marka-modeller tercih edilmeli. Çünkü hareket eden parçalar ve kask yumuşak malzemeleri
    zaman içerisinde yıpranıyor. Yeniden kask parası ve konfordan ödün vermemek için yıpranan parçayı değiştirebilir olmanız önemli.
    - Kapalı kasklar için, mutlaka markanın modelin kendisi için üretilmiş buğu önleyicisi olmalı. Eğer o modelin kendisine uygun bir buğu
    önleyici yoksa, takacağınız oem buğu önleyiciler size aynı performansı vermeyecektir. Bu nedenle kaskı almadan önce buğu
    önleyicisinin olup olmadığından, yoksa o marka ve model kask için ayrıca satıldığından emin olun.
    - Yüzün ön bölümünü tamamen yada kısmen açık bırakan kasklardan uzak durulmalı. Bir Sakarya gezimiz sırasında gözlük ve nazi kaskı
    ile motosiklet kullanan bir arkadaşımız 70-80 km ile seyir halinde iken yüzüne çarpan uçan bir böcek (Bızı yada dozdoz böceği
    deniliyor) yüzünden yoldan çıkarak kaza yaptı. Aynı böcekler defalarca benim vizörüme çarpsa da sadece irkilme dışında bir zarar
    veremediler.
    - Yarım kask, yada çene açılır kasklarda, çalışan parçaların rahat hareket ettiğinden ve sağlam olduğundan emin olun. Elle ve gözle
    kontrol ederek anlayabilirsiniz. Çalışan parçalar kapalı iken kaskı salladığınızda azıcıkta olsa oynamamalı.
    Hocam kesinlikle madde 3 linç edilmeli ve Arai RX-7 GP İyidir yani şu marka model iyidir denilebilinir !
    Spidi Göksel

  14. #54
    MahmutBiner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    1200Z Super Ténéré
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Snell sertifikası olan bir kask DOT şartlarını zaten sağlar. Snell kriterleri, DOT ve ECE kriterlerinden daha güçlü. ECE ve Snell sertifikalı kasklar mevcut. Arai websitesinden:

    SNELL is a (voluntary) test standard usually displayed on American helmets together with the in America obligatory DOT mark and is regarded as much more stringent than ECE with among others a penetration test as part of the testing program.* If your helmet has both ECE-2205 and SNELL signs on the back this means your helmet is ‘Dual Homologated’ a unique Arai feature which allows use both in Europe and US. The following models meet this dual specification – RX-7 GP, RX-7 RC (Carbon), Quantum ST and RX-7V
    Bu yazı iyi güzel hoş ama ben hiç denk gelmedim sadece ece22.05 ve snell olan bir kaska varsa böyle bir kask bilen lütfen örnek versin çünkü ben bu konuyu bayadır savunuyorum. Tamam iki etikete sahip olan kaskları inceleyebilir fakat sadece ece 22.05 etiketli bir kaskı incelemeye nasıl alır.. Zaten kurum amerikada. Yanılıyor olabilirmiyim bilmiyorum fakat yemeden içmeden uyumadan araştırmıştım zamanında

    Sadece ece 22.05 olan hiç bir kask snell tarafından test edilmez demeye devam ediyorum.

    Fakat dot olmadan hiç bir kask snell testine giremez dolayısıyla amerikada satışı olmayan ve dot etiketine sahip olmayan hiçbirkaskı snell testine sokamassınız.

    Yine aynı şekilde ece22.05 olmayan hiç birkaskı sharp testine sokamassınız. Cevap verdiğim yazıyı tekrar okursanız daha sağlıklı olur.

    USA DOT
    European ECE 22.05
    Brazil NBR 7471
    Taiwan CNS
    Australia AS 1698-2006
    Japan SG or JIS
    New Zealand NZ 5430
    Korea KS G 7001
    Malaysia SIRIM
    Thailand TIS
    India IS 4151
    Singapore PSB
    Canada CSA CAN3-D230-M85

    BU KODLAR o ülkelerde kask satışı yapılabilmesi için karşılanması gereken standart sertifikalar. Bu cepte..

    SNELL, SHARP Gibi kuruluşlar kaskları bu sertifikaların dışında o ülkedeki insanlara daha iyi bir seçim yapmaları için yardımcı olan test kuruluşları ... Sharp kaskları firmalardan değil direk herhangi bir perakende satıcısından alarak bağımsız olarak test eder. Bunun için gerekli belgeleri vardır.

    Kask seçimi yaparken türkiyede alacağınız kaskta sadece dot ve snell varsa zaten yasal olarak satışı yasaktır gümrükten ece 22.05 olmadan içeriye giremez. Yok mu giren kasklar tabiki var nbr standartlarında ülkemize sokulmuş birsürü ucuz kask var. Ülkemizde yasal satış sertifikası ece22.05 dir. Dot ve ece bir arada olsun istiyorum bide snell olsun bu tamamen tercih meselesidir. Fakat söylediğim gibi. Snell bir test kuruluşudur aynı sharp gibi burada snell daha iyidir sharp daha iyidir diye tartışmak için internet ortamındaki veriler çok yetersizdir. Amerikada yaşayan bir adamın snell testinden başka bakabileceği bir değer yoktur. Dolayısıyla hertürlü snell etiketi olan bir kask tercih etmelidir. Fakat snell testi olmayan ece.22.05 sertifikasına sahip ve sharp tarafından test edilmiş çok daha güçlü ve çok daha başarılı yüzlerce kask vardır.

    Sanırım daha açıklayıcı oldu.
    artemis99 ve myagdi bunu beğendiler.

  15. #55
    Wing750 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CRF1000L Africa Twin
    Görüş açısı üzerinde çok durulmuş. Ben fullface Arai kullanıyorum. Şu ana kadar görüş açısıyla ilgili sıkıntı yaşamadım. Kör nokta her zaman var. Kör nokta kontrolü de yaparsınız. Kask takmasanız da 360 derece göremezsiniz. Zaten o nedenle motosikletlerde ayna var. Vizörü alttan 1 cm açık bırakın gerekirse. Hele trafikte kafasında o yumurta sahanı gibi kasklarla gezenleri hiç anlamıyorum. Motosiklete dünyanın parasını verip, koruma demirleri taktırıp, zincir, çanta, sis farı bir sürü gerekli gereksiz malzeme donatıp, kaska, ayakkabıya, cekete, eldivene para vermeyi gereksiz görmek çok yanlış. Motosikletiniz çıplak olsun. Siz korunun. Motosiklet yine alınır ama can alınmaz.
    artemis99, kulspruta ve PsychOnur bunu beğendiler.

  16. #56
    CagrioneTR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Kasım 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    XMAX 300, MT 25, ARORA BEATRİX
    Benim kaskım BELL VORTEX ve arkasında sadece DOT ve SNELL var. Bu kaskın satışı şimdi yasal değil mi diyorsunuz? Kaçak mal mı aldım? 845 lira para verdim.

  17. #57
    MahmutBiner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    1200Z Super Ténéré
    Alıntı CagrioneTR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim kaskım BELL VORTEX ve arkasında sadece DOT ve SNELL var. Bu kaskın satışı şimdi yasal değil mi diyorsunuz? Kaçak mal mı aldım? 845 lira para verdim.
    Boşuna para vermemişsiniz, burada okadar konuşuyoruz dot ve snell testine girmiş bir kaskınız var gayet başarılı bir seçim olmuş. Kaskınızın üretim tarihi 2016 veya öncesi muhtemel. Çünkü 2018 yılından itibaren türkiyedeki motosiklet kasklarında ECE22.05 sertifikası zorunluluğu getirildi. Merdiven altı üretilen kaskların satışının önüne geçilebilmesi için bu şekilde bir değişiklik yapıldı. Resmi gazetedeki yayını bulduğumda mutlaka buradan paylaşacağım. Ama almış olduğunuz kask ece22.05 sertifikasına sahip değilse avrupada satışı yasal değil. Yukarıdaki yazımda 13 ülkedeki geçerli olan yasal kodları paylaştım.

    http://www.motosiklet.net/forum/gunc...ayinlandi.html

  18. #58

    Üyelik
    03 Ekim 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250 Ironmax 2019
    Alıntı CagrioneTR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim kaskım BELL VORTEX ve arkasında sadece DOT ve SNELL var. Bu kaskın satışı şimdi yasal değil mi diyorsunuz? Kaçak mal mı aldım? 845 lira para verdim.
    Muhtemelen 2018 öncesi ithal edilmiş bir üründür. Emin değilim ama sanırım Haziran başında gümrükle ilgili yeni kanun devreye girdi. Kasklar da bu paketin içinde ECE sertifikası isteniyor artık. AB harici ithal edilenlerde ekstra gümrük vergisi de geldi.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:28 ----------

    İlave olarak kask seçiminde yapılan yanlışlardan biri de, kaskı denemeden internetten veya yurtdışından sipariş etmek. tüm sertifikasına bilmem neyine ayrıntısına bakana kadar kafaya uyuyor mu diye bakmadan kask sipariş ediliyor çoğunlukla. Kafa ölçüsü alıp ona göre sipariş vermekle olmaz mutlaka uygun bedenini denemeniz gerekir. Çünkü her kask her kafaya olmuyor. Ben ilk full face kaskımı alırken karar verdim gittim AGV K3-SV almaya illa velakin L bedeni olmadı sıktı. Satıcı sizin kafanız M olmalı dedi M giydirdi az kalsın basınçtan kafam patlayacaktı. XL giydim o da büyük geldi. K3 ü denedim onun da hiç bir bedeni olmadı. AGV'den vazgeçtim LS2 ve Caberg falan denedim bir uyumsuzluktur gidiyor LS2 nin kalitesini de beğenmedim; gittim Nolan N86 L beden denedim cuk ! mükemmel oldu; kutu içinden pinlock da çıkıyormuş. Siz siz olun denemeden kask almayın.

  19. #59
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Herhangi bir kask şirketi, Snell sertifikalı her ürünü Avrupa pazarına ECE etiketi ile sürebilir. Çünkü Snell sertifikası endüstrideki en sıkı kuralları içeriyor. Muhtemelen daha da ucuz olur, çünkü Snell vakfı, sertifika verdiği ürünü belli aralıklarla raftan alıp deniyor, üretimdeki kalitenin zaman içerisinde değişmediğinden emin olmak için.

    Alıntı artemis99 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İlave olarak kask seçiminde yapılan yanlışlardan biri de, kaskı denemeden internetten veya yurtdışından sipariş etmek. tüm sertifikasına bilmem neyine ayrıntısına bakana kadar kafaya uyuyor mu diye bakmadan kask sipariş ediliyor çoğunlukla. Kafa ölçüsü alıp ona göre sipariş vermekle olmaz mutlaka uygun bedenini denemeniz gerekir. Çünkü her kask her kafaya olmuyor.
    Bence kask konusunda en önemli tavsiye bu.

    Denediğim hiç bir Schubert, Nolan, Shoei kafama uymadı. Bazı HJC ve Arai modelleri cuk oturdu. Senelerce Medium HJC kullandıktan sonra Small Arai kullanmaya başladım. Süper rahat.

  20. #60

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    bu kask konusunda ihtiyar dayılar gibi bir anımı anlatıp bir dahada konu hakkında bir şey yazmıycam

    yıl 1600 malazgirtte atın üstündeyim ) yok yok bu o değildi

    Neyse şaka bir yana bir gün nargiledeyim tdm yi de yeni aldığım vakitler oturuyorum o sıra iki genç arkadaş geldi duke200 ile oturdular kaskıda yeni almışım arai 1600-1800 tl mi ne vermişdim o günün parası sağlam para o gün dolar desenki 3 tl falan bugünkü kurdan vur rahat 3-4 bin liradır o kask bugünkü değeri..

    çocukda abi tdm seninmi ben çok beğeniyorum bunları falan işte bende bunu sattım mı fazer düşünüyorum konuşuyoruz falan kaskına gözüm takıldı yalan olmasın ls2 yada mt falandı onlardan biriydi dedim keşke iyi bir şey alsaydın kask falan .. oda abi ece ve dot standartları var dedi senin kaskındada var dedi yani ikimizde aynı koşullarda düşsek aynı güvenlik standartları altında korunucaz dedi...

    senin kaskın pahalıdır daha sessizdir daha hafifdir belki benim kaskdan 2 kat daha uzun ömürlüdür ama zaten bu kaskların ömrü beş yıl kaldıki ben 5 yıl bunu kafama takmam 3 sene sonra değiştiririm sıkılırım dedi .. şimdi 3 sene kafama takıcağım bir şey için niye bir ton para harcıyım kaldıki aynı güvenlik standartları dahilindeysek..

    valla çocuk doğru dedi .. belki kendimden 10 yaş küçük müçük ama çocukdan ders aldım.. dedikleri mantıklıydı .. belki benim kaskım 10-15 sene dayanıcak ne olucak ki evimde eski kaskdan geçilmiyor. kullanım ömrü doldumu takmıyorum kafaya .. satmıyorumda odada duruyor öyle..

    bende o günden sonra karar aldım bundan sonra belirli ece dot standartları varsa karşılıyorsa kask yeterli alıcam.. yıllarca yeterince paralar harcayıp kask firmalarını zengin ettik zaten.. şu an elimdeki suomy nin ömrü bitsin bakıcam artık öyle çok paralar yatırmak yok..


    Neyse nerde kalmışdım malazgirtte atınüstünde dıgıdı dıgıdı gidiyorum bir bakdım napolyon yok bu o değildi ..


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)