Yakın zamanda NC750x, Tracer 700, V-strom arasında kalmıştım.
Artçılı sürüş için diğerleri ya aynı konforu sunamadı, ya yükleme değerleri (çantalar vs) düşük kaldı. Arazi değilse bile stabilizede en azından düşünmeden sürebilmek istedim. Honda'nın yakıtı iyi, Yamaha'nın Çanakkale'de servisi vardı.
Sonuç: Aynı kategoride bile olsa, ufak tefek farklar bazen daha öne çıkabiliyor ve ucuzuna değil, işinizi görene yönelebiliyorsunuz. Mt-07 'nin cp2 motor bloğuna bayılmama rağmen,(Tracer'da da aynı blok) V-strom aldım.
Öyle ahım şahım bir kalite farkı olmasa da suzuki ve özellikle kawasaki diğer japonlardan biraz daha kaliteli ama distribütör ve küresel fiyatlandırma politikasının da etkisi var , honda zaten en çok üretim yapan marka ve fiyatları oldukça makul tutarak bu liderliklerini de devam ettiriyorlar ama kalite konusunda kawasaki hondadan iyidir
Genel olarak dahi boyle bir cikarim yapmak bence mumkun degil.
Honda'nin bariz ustun oldugu modeller var:
Mesela 1000cc naked grubunda Honda'nin modeli Kawasaki'den hem pahali, hem de kaliteliydi (arka tek masa, hidrolik suspansiyon, gosterge paneli, vs.) Honda o modeli Turkiye'ye getirmedigi icin bilinmiyor. Ayni sekilde bir Goldwing gercegi mevcut, ki BMW bile K1600 modeli ile rekabet edememekte.
Muadil olduklari modeller var:
Honda, Grom modeli ile cok basari yakalayinca, Kawasaki de benzer bir model cikartti, bunlar kafa kafaya sayilir.
Kawasaki'nin önde oldugu modeller var:
Tabii ki H2 ve H2R. Eski VN1500 EFI da efsaneydi. Honda'nin muadil cruiserlarindan iyiydi.
daha kaliteli sanırım ama tip yok honda yamaha kadar
çoğumuzda varolan bir algılama durumu öğretmenim. düşünürken "4 atlı" düşünmemizden kaynaklanıyor. zihnimizde dördünü bir anıyoruz hep. en azından ülkemizde böyle yapıyoruz. öne çıkan dört marka dördü de aynı ülkeden olunca beynimiz bize oyun oynayıp eşitliyor. sonra aynı organ eşitlediği şeye kendisi itiraz ediyor. aslında bir ve eşit değiller. ikisi diğer ikisinden daha iyi kabaca.
Kawasaki biraz Japonya'nın Ducati'si gibidir.
Bu arada Kawasaki'nin asıl ağırlık verdiği yer türbinlerdir. Yani tek ve asıl işi araç üretmek değil. Ancak diğer rakipleri Honda'da dahil asıl ağırlık verdikleri konu motosiklet yani araç üretimi.
Dolaylı yoldan üretim maliyetlerinde fark vardır. Ayrıca Kawasaki diğer rakiplerinden 1 tık iyi gibi
Sorunuza nacizane tecrübemle cevap vermek isterim. Kullanmış olduğum motosikletlerden nispeten güçlü olanlarından bahsedecek olursam; üç sene sürdüğüm 2012 Kawasaki Z750R ve iki sene sürdüğüm 2013 Z1000SE, gerçekten asfalta basan, virajı, amortisör sönümlemesi, sertliği, geri bildirimi, frenleri ve motor performansından çok memnun kalmış olduğum motosikletlerdi. Hızlanmalarda, ani açışlarda, egzozdan bağımsız olarak motordan gelen emiş sesi gerçekten muazzamdı... Bunları diğer güçlü marka ve modellerle kıyaslayacak kadar çok, büyük motosiklet değiştiremedim. 2011 Honda Cbr 600 RR'ı ise bir sene kullanmıştım. Şu an 2009 üretim Honda VFR 800 kullanıyorum. Kullanmış olduğum Kawasaki'lerin virajdaki hissi, performansı gerçekten çok çok zevkliydi. Sadece bunlar da değil, detayları, kaynak noktaları, bazı altta kalmış detaylar, vs. vs. Temizlik ve bazı iyileştirmeleri bizzat yaptığım için detayları karşılaştırabildim. Motosiklet testlerindeki sonuçlar, birinin diğerini salise ile geçmiş olması sonuç değil. Hele ki Mcn ve türevi İngiliz test otoriteleri(!)... Yani kesin konuşmak pek makul olmayabilir. Fiyat politikaları konusunda ise belirleyici etkenlerin tek bir konu olmadığını, yurt dışındaki fiyatlandırmalardan anlayabiliyoruz. Örneğin; bir aralar, eskiden beri üretilen Honda Cbf 1000 ile Bmw R 1200 GS ile aralarında 1000 pound fiyat farkı vardı. Şimdi o fark 2000 pound olmuş. Biri artık tedavülden kalkmış diye düşünebiliriz. BMW R 1200 GS, CBF'ten üstün demiyorum, sadece bu ülkede saçma pahalı satıldığı için bunu yazdım ve evet biri nispeten eski bir teknoloji ve nerdeyse aynı fiyattalar. Türkiye'de ise hiç öyle olmadı...
Yanısıra, Kawasaki'nin motosiklet sektöründeki ticari kaygılarının nispeten az olduğunu görüyoruz. Küçük hacim ve scooter konusundaki pasif tutumu bunu kanıtlar nitelikte. Herkesin paraya ihtiyacı var ama görünen o ki bazıları, başka sektörlerle memnun ve motosiklette niş pazarla uğraşmayı seçmiş. Yeni çıkan bir amiral motor, yekünde daha iyi sonuçlar alsa bile Kawasaki bir bütün olarak; "bir başkaymış" dedirtecek hissiyatı, tekniği ve imajıyla veriyor. Suzuki'de de benzer durum söz konusu. 2007 ve 2009 Suzuki Gsxr 600 kullandığımda bu nasıl sihirli bir sürüş pozisyonu dediğimi hatırlarım. Diğer taraftan, fiyat / performans araçları değiller ama bekleyeni de bekliyor gerçekten.
Özetle, hepsinin tadı ayrı gerçekten. Son derece hafif İtalyan ve İngiliz çıplakları veya SS'leri, nispeten ağır ama güç eğrileri,sorunsuzluğu ve viraj kararlılığı ile ün yapmış olan japonlar... Herhangi birine daha kötü nasıl diyebiliriz
tasarım, kullanılan malzeme, işçilik, maliyetler, prestij.
Kawasaki euro ile sattigindan oyle. Euro dusukken z800 u bir arkadasim 26000 e almisti. Keza ninja 250 sl de 250likler arasinda en uugun fiyatlisiydi. Eski altin elbiseli adam videolarinda gorebilirsiniz.
Doğru zaten dediğim gibi öyle çok bir fark da yok aralarında , otomobillerde de olduğu gibi motosikletlerde de benzer seviyelerde markalar, yani volkswagen ve mercedes in kaliteleri arasında dağlar kadar fark vardır ama ikisi de alman , ama japon markalarda böyle büyük kalite farkı olmuyor , bi genelleme yaparsak kawasaki nispeten daha kalitelidir ama çok da bir fark yok zaten japon üretici aynı teknoloji ve malzemeyi benzer bir mühendislikle işlediği için otomobilleri de motosikletleri de çok farklı olmuyor
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)