Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
4. sayfa BirinciBirinci ... 234

Bu başlıktan sonra heralde "oha sigortam noolmuş lan öyle" başlıkları açılmaz artık.

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #61

    Üyelik
    06 Temmuz 2014
    Motosikleti
    Yamaha Ybr125 >> Bajaj Pulsar 200NS
    Özet geçiyorum : Sigorta şirketleri mağdur.
    Shrieker bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #62
    sahin08 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Şubat 2014
    Şehir
    bodrum muğla
    Motosikleti
    ramzey qm250-2006 skyjet-sj100-7 yuki gy200
    sigorta sistemi haklı olarak mercedes sahibinin zararını 3 binliralık motosiklet sahibine de ödetiyor
    asıl sorulması gereken kimisi mercedes sahibiyken benim alım gücüm neden 3 binliralık motosiklete yetiyor ve neden bu mercedes kullanan arkadaşlar bizimle aynı primi ödüyor

  3. #63
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Önceki sayfalarda bir arkadaşımız gayet güzel açıklamış.
    Sigorta firmaları müthiş zarar ediyorlar bu trafik sigortası denen naneden.
    Ulaştırma bakanlığı ve karayolları genel müdürlüğü istatistiklerine bakarsanız ağzınız açık kalır.
    Önceki yıl 1.030.000 civarında kaza olmuş.
    Toplam maddi hasar 4 milyar dolar.
    Toplam ödenen pirim miktarı ise 4 milyar TL
    Yani sigorta şirketleri aldıkları paranın neredeyse 3 katını ödemişler.

    Muhtemelen yıllardır bu şekilde zarar ediyorlar. Eğer diğer sigorta kalemleri olmasa demek ki çoktan batacaklarmış.

    Benim bütün bunlardan anladığım şey şu.
    Fiyatlar burada kalmayacak daha da artması muhtemel.

    Uzun adam işsizlik ve trafik sorununu çözeceklerine söz vermişti.
    İşsizliği çözdü.
    Geçen gün açıklama yapıp işsizlere Katar'a gidin dedi.
    Şimdi işsizler gidince sorun da kalmıyor haliyle.


    Geriye kaldı trafik sorunu.
    Muhtemelen yakında araçlarınızı satın, otobüse binin gibi bir açıklama yapar.
    Trafik sorunu da böylece hallolur.


    Bazı arkadaşlar 2 bin liralık motora 1100 lira sigorta ücreti mi olur demişler.
    Valla iş arkadaşımın bacanağında 206 var taş çatlasa 500€ yapar, bir kaç ay önce araya tanıdık falan sokturup güç bela 650 Euro'ya sigortasını yaptırdı.

    Yani dünyanın her yerinde böyle bu iş düzelmesini beklemeyin.
    Fiyatlar konusunda uzun adamın yapacağı bir şey yok yani.

    Tabi insanların gelirlerini arttırma konusunda yapabilir ama onu da vatandaş istemiyor.
    En son seçimlerde asgari ücreti 1500 lira yapacam diyen parti liderini yuhlamışlardı.
    3500 lira yapacam diyene hele kendi memleketinden bile 2 oy çıktı.

    Bu nedenle yukarıda satın diye yazdıklarım şaka değil arkadaşlar.
    Eğer önümüzdeki bir kaç ay içerisinde sigorta ücretleri konusunda hükümet düzenleme yapmaya yanaşmaz, sizlerde böyle bol bol kaza yapmaya devam ederseniz bugünleri mumla ararsınız.

    Araçlarınızı mecburen satacak ya da trafikten çekeceksiniz.
    Parası olan binecek.
    Böylece aslında ihtiyaç olan bir mal daha Türk halkı için lüks hale gelecek.

    Yapacak bir şey yok mu peki?
    Olmaz mı var.
    Peki millette bir şey yapacak basiret ve cesaret var mı?
    Hah ! İşte o yok bizde.
    smiles, linkinpark20 ve sahin08 bunu beğendiler.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  4. #64

    Üyelik
    13 Eylül 2014
    Şehir
    Samsun
    bizim devlet büyümeği güçlenmeyi sürekli yeni vergi kalemleri yaratarak halkı öpmek olduğunu sanıyor, bu iş bir yerde patlayacak, olan yine halka olacak, devlet dediğin neki tepedeki 50 100 adamdan ibaret, gerisi memur.

    cep telefonu telsiz ücreti, yeni binalara rant ücreti, genel sahlik sigortası haracı felan fistan..

    bu ülkede hak adalet hak getire, isyan yaparsanız polis size jobu tattırır, ya bu deveyi güdün ya bu diyardan gidin okadar ))))

    esas sıkıntı, bu tarz ciddi ses duyurmu mitinleri vs düşük coğunluk ile yapıp organize olmamak, bu nedenle kimse takmıyor.

    ek olarak bence sigorta şirketleri mağdur değil, sadece mağduruz ayana acitasyon yapıyorlar.
    sen adam gibi kurallar sistemi getirip masumu koruma, suçluyu koru, ondan sonra zarar ediyoz
    diye acitasyon yap yemezler arkadaş.. ya kendini düzelt yada seni düzeltirler.



    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:46 ----------

    sigorta yapılmayan her ay %5 zam yiyeceksin, ister yaptır ister yaptırma, yaptırmazsan polis yakalarsa kol gibi geçirecek, her şekilde bağlısın yani sömürüleceksin kaçışın yok donuna kadar alacaz )) neyin olm senin motor vs açlıkdan ölüyon motora binicem dion.. git zengin ol, çuvalla paran olsun öyle gel kıralsın. hiç bir derdin olmaz.
    smiles ve Panashira bunu beğendiler.

  5. #65
    tyrung - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Haziran 2014
    Motosikleti
    Monster 696, Vespa Primavera
    Bence rakamlar ortada 4 Milyar $ hasarı biz yaptık. Buna katlanacaksınız.


    Herkese bakıyorum ver yansın ediyor. Çok kaza yapan versin, yok apaçiler versin... yahu 40 yaşında adam park ederken tampon sürttü diye tutanak tutup değişim yaptırıyor. Eskiden böyle bişey mi vardı? "tamir" lafı sanayide artık kullanılmıyor zaten sadece "değişim" var. Paso sıfır parça tak. Sonra neden sigortalar arttı.

    Bu tip olaylarda kurunun yanında yaşda yanıyor yapacak çok fazla birşey yok.
    Benim dileğim en azından kasko ile trafik sigortasının bi şekilde birleşmesi yada Kasko yapanın sigorta bedelinin düşmesi.

  6. #66
    Panashira - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mayıs 2015
    Şehir
    Beşiktaş-Koca Mustafa Paşa
    Motosikleti
    Kawasaki Z800
    sorunun en başına dönerseniz eğer kaza sebepleri kuralsızlık genellikle bu da sigorta şirketlerini zarara uğratıyor bizden fazlasıyla geri alıyorlar.. yani herkes kurallara uysa kaza riski azalacak daha az maddi hasar oluşacak bu durumda da sigorta fiyatları düşmüş olacak.. bu ülkede acilen TRAFİK KURALLARI ile ilgili devrim reform yapılması gerekiyor.. biz de dahil trafikte kural tanımamazlık yapınca ceza yapıştırmaları lazım ki yaya yolunda insanlar rahatça karşıya geçsinler.. bu fiyatlar taban olmasın( yani kısaca insan gibi yaşamaya başlayalım )
    smiles bunu beğendi.

  7. #67

    Üyelik
    25 Nisan 2007
    Bu memleketin sigorta şirketleri inovasyonu ve matematiği en geri kalmış sektördür. Direkt ve endirekt bu şirketlerle işim oldu..

    Kuzey Avrupada ve Amerikada özellikle motorlu araç sigorta maliyetlerini risk rasyoları belirler. Örn. Sen 1999 Nissan Primera aldın araba ucuz ama yedek parça olarak şuanki sıfır Nissan dan çokta farkı yok Bu nedenle onunda risk rasyosu 9 sa 9 dur. Türkiyede ki gibi saçma sapan fiyata ve yaşa göre poliçe fiyatlama modeli yok adamlarda.

    Birliğin anlattıklarının özetini size açık açık söyleyeyim ( çok iyi bildigim bir husustur ) Aslında diyorki bu arkadaşlar

    "Kotu niyetli bir suru adam sahte hasarlarla bizi kazıkladı ama biz doğru düzgün denetim ve matematik hesaplar yapamadığımız için en hep 2 yıl geriden geldik , şimdi ettiğimiz zararları devlet serbest bıraktığı için masum insanlardan çıkaracağız nasılsa serbest piyasa var"

    "1000 liranın hatta 2000 liranın altına exper göndermedik zamanımız yoktu fotoğrafla hasar ödedik dolayısıyla birsürü şark kurnazını zengin ettik. ( çünkü 2000 tl altı hasar oranı en yüksek adet hasarın gerçekleştiri bölümdür. ÖRn. yılda 1 mio hasar dosyası varsa bunun 800 bini 2000 TL altıdır ) "

    "Ne yedek parçanın, neden otomobilin farkında değiliz otomobil firmaları bize istediği fiyatı veriyorlar biz sadece pazarlık yapıyoruz %15 indirim alınca mutlu oluyoruz."


    Arkadaşlar size çok net bişey soyleyeyim Türk oto sanayi jargonuyla sigorta experinin söylediği hasarın 1/3 ü esas alınır gerçek hayatta. Yani adamlar 2/3 kazık yerken hiç dememişlerki biz hangi arabaya hangi parçayı kaçtan takıyoruz.

    Bir diğer hususta yedek parça meselesi örn. Valeo yu volkswgen kutusunda alırsan atıyorum 500 odersin. Valeo kutusuyla alırsan 200 odersin aslında ikiside aynı parçadır ve sigorta şirketi bunu gözüne soksan bile bişey anlamaz..

    Özeti şu ki Türk Sigorta şirketleri hep zarar edeceklerdi ki devlet bunlara bir jest yaptı dediki tarife serbest bunlarda nasılsa zorunlu diyerek trafik sigortalarına yüklendiler..

    Ortada matematik hesap falan varsa bu kesinlikle bu adamların iş bilmezliğinden ve hasarı yönetememelerinden kaynaklı. Birsürü kötü niyetli adamın zararını iyi niyetli insanlara yükleyecekler.

    Sormak lazım çok bilen sigorta şirketine kardeşim motosiklet trafik sigortasının primini neye göre hesaplıyosun. Karşı tarafa vereceği maddi zarar nedir bu aletin??? Arabanınkinden neden pahalı yapıyosun bunu???

    Devletin bunu serbest bırakması hatadır. Eğer tüketiciler bu durumu kabul ederlerse çok ciddi ve saçma sapan bedeller ödenmeye devam edecek. Yani sigorta şirketlerinin görevini yapmamasının bedelini vatandaş ödeyecek...

  8. #68
    capozzz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2014
    Şehir
    İzmir, Güzelyalı
    Motosikleti
    Dragstar 1100 sport
    Hayatımda zarar eden bir kuruluşun işine devam ettiğini görmedim. Zaten ekonomik sistemin mantığına aykırı bir durum bu. Bir arkadaşımız açıklamış, sigorta şirketleri trafik sigortasından zarar ediyor, ancak buna marka değeri yaratarak diğer sigortaları satabilmek adına katlanıyor diye. Doğrudur, buna itirazım olmaz. Ama tüm operasyona baktığımızda orada bir kar var demek ki hala bu işe devam edebiliyorlar. Marka değeri yaratmak reklam ile olur, reklam da bedava değildir. Bu durumda marka değeri yaratmak adına trafik sigortasını kullanıyorlarsa, maliyet hesaplarında trafik sigortası zararını reklam ve pazarlama gideri altında görmeleri gerekir. Şirketlerin reklam giderleri tüm ürünlere dağıtılarak pay edilir. O zaman marka değeri yaratmak için kullanılan trafik sigortası zararını sadece trafik sigortasına, üstelik de kazaya karışmayanın dahi sigortasına eklemek bizi öpmek demektir.

    Fakat burada başka bir durum olduğunu düşünüyorum. Cari açık çok arttı, ülkemiz motorlu araç üreten bir ülke değil. Var olan fabrikalar sadece üretim tesisi, marka bize ait değil, neticede ithalattır. Krediler ucuz yanılsamasıyla herkesin altında artık araba-motor var. Üstelik alınca da iş bitmiyor. Bunun ithal olan benzini var, yedek parçası var... Gümrük birliği anlaşması var, bu bizim sattığımızın 2 katı alım yapmamıza neden oluyor. Eskiden Avrupa-Amerika'ya karşı cari dengeyi gümrük ile koruyan devlet, gümrük birliği anlşaması ve diğer ticari anlaşmalar ile bunu yapamaz hale geldi. Çin de ucuz iş gücü ile devreye girince, ekonomik yapımız sürdürülebilir olmaktan çıktı. Eh ürün fiyatlarına eskisi gibi müdahale edemeyince, bunu kontrole almanın en etkili yolu olan kullanımda zorluklar çıkarma yoluna gidiyor şimdi. Ehliyet almak zorlaşıyor (aslında toplumun iyiliği için zaten öyle olması lazımdı ama bunu cari açık için yapıyor), sigorta primleri artıyor, yarın öbür gün otoyollara zam gelir, motorlu taşıt vergileri de daha değişik yerlere çekilir. Tüm bunların sebebi bir türlü dizginlenemeyen cari açıktır. Bu hükümetin kusurları hepimizin bildiği şeyler, ama cari açık da bir gerçek. Her ay ülke olarak 500 lira gelirimiz var ama biz 1000 lira harcıyoruz. Aradaki farkı da dededen kalan tarlalardan birini satarak karşılıyoruz. Da nereye kadar? Bu devam edebilir bir durum değil. Biz fakir bir ülkeyiz ve motorlu araç sahibi olmak bizim için lüks.
    polemos ve Dusty bunu beğendiler.

  9. #69

    Üyelik
    13 Eylül 2014
    Şehir
    Samsun
    "bakın arkadaşlar biz doğru düzgün heasp yapıp, zarar etmem durumuna kendimizi kurallarla vs getiremedik"
    bu yalanın önde gidenir, bir kere bir sigorta şirketinin kurulması için gereken meblağı kazanacak bir zeka
    nasıl oluyorda bu hesapları yapamıyor yapmıyor bana biriniz açıklasın, bu görünen kısmı tamamiyle.

    sen ben o şu kurabiliozmu sigorta şirketi bana ondan bahset ))
    bence devlet sigorta şirketlerine ayar verdi, suriyeli sığınmacı ve kapımızdaki savaşdan ötürü para lazım, ondan ötürüde sigorta şirketleri ayaklarını yorganlarına göre uzatıp, kılıflarınıda ayarladılar.



    extra olarak bence, hani bi çözüme ulaşamayacaksınız ama yinede deneyin )) http://basvuru.akim.akparti.org.tr/vatandas/
    buradan ilgili bakanlıklara şikayetinizi iletin, önceden cumhur başkanlığıda vardı kaldırdılar amcalar )
    hatta forumdaki linkleride verin. sonra gelen cevabıda buraya yapıştırın bilgilenelim.

    ve son olarak çok fazla insanlara vatandaşlara bilgi vermeyin anlatmayın ha,
    bu halkı isyana teşvikdir, döşerler sora arkanızdan muhahahaah


    REKLAM ALANI
4. sayfa BirinciBirinci ... 234

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)