Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

120 ile gidiyorsunuz bırden durmanız gerekti nasıl durursunuz duramıyorum ben

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #41
    natila - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cbf150 + HD sporster xl 1200 custom cb
    hepsinden önemlisi trafiği takip edeceksin yolu takip edeceksin etrafını takip edeceksin...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42

    Üyelik
    06 Temmuz 2014
    Motosikleti
    Yamaha Ybr125 >> Bajaj Pulsar 200NS
    Lastikleri de tanımak önemli , YBR125 motoru 34000 km üzerinde gelen ChengShin Lastiklerle kullandım , bütün kazalarım böyle garç şeklinde bir tekerlek kayması ileydi , Sonra Billas marka lastik taktırdım , nazar değmesin , D100'de önümde taksi durması , Haliç Köprüsüne giderken öndeki araçların ani durması gibi bir kaç böyle ayaklarımı titreten fren yapmam gereken durum oldu , sorunsuz durmayı başardım.


    Alıntı s.e.c adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aslında iyi fren yapabilmek, tecrübenin yanında motosikletini tanımakla da alakalı. Tekerleklerden gelecek geribildirimleri hissetmek motorunu tanımakla paraleldir.
    Lastiklerin tam kilitlenme noktasının bir önceki evresine kadar sıkabilmek (abs mantığı gibi düşünün ) lazım. Fakat bunun için aynı motorla baya bir tecrübe edinmek şart. Motoru tanıdıkça, lastiklerin yolu bırakacağı anı hissetmeye başlıyorsun.
    Tabiki ön fren, arka fren ve vites küçültme gibi parametrelerin de hesaplama ile yapılması yerine refleks haline gelmiş olması lazım.
    Tam verimli fren yapabilmek gerçekten çok zor bir iştir. Aslında en iyisi abs li motosiklete binip risk yaşamamak sanırım ?
    yasdal bunu beğendi.

  3. #43

    Üyelik
    11 Ekim 2012
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    BMW 1200 gs ADV
    İlk önce motorunu yatıksa dik konuma getirip abs varsa her iki frene sonuna kadar asılacaksın.Abs yoksa lastiği kitlemeden daha yavaş yavaş sıkacaksın.İlk kural her zaman motor dik olmalı eğer motor eğikken fren yaparsan asfaltı kazırsın...

  4. #44
    Green Arrow - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Nisan 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Moto Guzzi v7 850 Special + Kymco People S 200
    Alıntı kreatin37 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İlk önce motorunu yatıksa dik konuma getirip abs varsa her iki frene sonuna kadar asılacaksın.Abs yoksa lastiği kitlemeden daha yavaş yavaş sıkacaksın.İlk kural her zaman motor dik olmalı eğer motor eğikken fren yaparsan asfaltı kazırsın...
    Abs var ise iki frenede asılmanıza gerek yok acil durumlarda. Yapabilirseniz güzel ABS daha geç devreye girer ancak herhangi bi teker kitlenip abs devreye girer ise iki frene de kuvvet uyguluyor. Düzgün ABS'ler kombine çalışır tek taraflı ABS'ler çok eskide kaldı.

  5. #45
    anılbel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Temmuz 2010
    Şehir
    İzmir - Kuşadası
    Motosikleti
    Wolf 125/ VSTAR
    120 ile otoban disinda gidiyorsanız vay halinize ...

  6. #46
    Ros1n2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Kasım 2014
    Şehir
    Ankara / Osmaniye
    Motosikleti
    Superduke
    Ybr kullanıcısıyım geçenlerde 80 le giderken önümdeki araç önüne kedi çıktığı için panik fren yaptı bende yakın seyrediyordum ve o hızla 10 - 15 metre arasında durabildim. Hala inanamıyorum arkamda artçıda vardı nasıl durduk bilmiyorum. Oysaki araca nasıl çarpacağımın nereye nasıl düşeceğimin senaryosunu bile çizmiştim o kısacık zaman arasında. O günden beridir belkide benim hayatımı kurtaran ybr'mi çok seviyorum

  7. #47
    anılbel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Temmuz 2010
    Şehir
    İzmir - Kuşadası
    Motosikleti
    Wolf 125/ VSTAR
    Abs motorun durmasina yakin devreden cikip motoru saliyor diyorlar ? Dogru mudur ?

  8. #48
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    120 ile giderken önünde 50 metre boşluk varsa elbette durursun

    o 50 metre eğer 40 ise sen duramasan da durdurulursun

  9. #49
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    ne acidir ki burada yazilanlarin cogu yanlis, eksik ya da hatali.

    mumkunse egitim al, turkce ya da diger dillerde olan fren egitim videolarini izle.

    genel olarak takip mesafesi, gittigin hizin yarisini metre olarak hesaplamaktir.

    120 ile gidiyorsan onunde en az 60 metrelik guvenli bir mesafe olmali.

    ondeki arac 120 sende 120 ile gidiyorken kic kica takip edersen, ondeki araç aniden durursa sen duramazsin.

  10. #50
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı Olcay Avşar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ne acidir ki burada yazilanlarin cogu yanlis, eksik ya da hatali.

    mumkunse egitim al, turkce ya da diger dillerde olan fren egitim videolarini izle.

    genel olarak takip mesafesi, gittigin hizin yarisini metre olarak hesaplamaktir.

    120 ile gidiyorsan onunde en az 60 metrelik guvenli bir mesafe olmali.

    ondeki arac 120 sende 120 ile gidiyorken kic kica takip edersen, ondeki araç aniden durursa sen duramazsin.

    hocam 10 metre ile mesafeyi tutturamamışım bende mi hatalıyım :D

  11. #51
    EthanHunt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2015 Honda Cbf 150
    Motor freni meselesini araştırıyorum. Zararı var mı yok mu, ara ara kullanıyorum. Yokuş aşağı inerken 1. vitese alıp gaz vermeden yavaş yavaş iniyorum. Bazen cabuk durmak veya kontrollü yavaşlamak için 4 3 2 olarak vites düşürüp motor freni yapıyorum. ön ve arka frene lastiklerden dolayı güvenemiyorum. kızaklar yere yapışıırm diye.

  12. #52

    Üyelik
    17 Mart 2015
    Şehir
    kocaeli
    Motosikleti
    yamaha r25
    moruk güzel bi lastik al bence rossoları taktığımdan beri ani frende götü başı dağıtmayan stabil bi motora sahip oldum.

  13. #53

    Üyelik
    11 Ekim 2012
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    BMW 1200 gs ADV
    Alıntı Green Arrow adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abs var ise iki frenede asılmanıza gerek yok acil durumlarda. Yapabilirseniz güzel ABS daha geç devreye girer ancak herhangi bi teker kitlenip abs devreye girer ise iki frene de kuvvet uyguluyor. Düzgün ABS'ler kombine çalışır tek taraflı ABS'ler çok eskide kaldı.
    Kombine fren demek birine basınca ikisi de tutuyor demek değildir.Bastığın fren normal tutarken diğeri de bir ölçüde yardımcı olur.
    Panik frende her iki frende abs varsa sonuna kadar sıkılır(daha önce de dediğim gibi motor dik,zemin müsaitse)
    Takip mesafesi ayrı bir konudur,120 ile gitmek ayrı bir konu.mevzu hız ne olursa olsun PANİK FREN ise her iki frenle sonuna kadar sıkmakla yapılır,durmazsın da 120 yerine önündeki engele 40 ile çarparsın bu bile hayatını kurtarır....

  14. #54
    SizofrenMacaPapazi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2007
    Şehir
    istanbul/Beylikdüzü
    Motosikleti
    bmw 1974 R60 , AS 200 GY
    gazı kapat , vites küçült motoru kompresyona sok , önce ön fren olmak üzere ön arka frene çok abanmadan yavaş yavaş sık biraz öne doğru gelerek motorun da üzerinde stabil dur

  15. #55
    Green Arrow - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Nisan 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Moto Guzzi v7 850 Special + Kymco People S 200
    Alıntı kreatin37 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kombine fren demek birine basınca ikisi de tutuyor demek değildir.Bastığın fren normal tutarken diğeri de bir ölçüde yardımcı olur.
    Panik frende her iki frende abs varsa sonuna kadar sıkılır(daha önce de dediğim gibi motor dik,zemin müsaitse)
    Takip mesafesi ayrı bir konudur,120 ile gitmek ayrı bir konu.mevzu hız ne olursa olsun PANİK FREN ise her iki frenle sonuna kadar sıkmakla yapılır,durmazsın da 120 yerine önündeki engele 40 ile çarparsın bu bile hayatını kurtarır....
    Hocam ben güncel olarak bir Bosch mühendisi ile konuştum ar-ge kısmında çalışan. Boschun şuanki güncel ABS'leri bir insanın basamayacağı veya ayarlayamayacağı ayarda gerektiği kadar tek koldan yapılan freni 2 noktaya dağıtabiliyor. ABS aktif iken siz istediğiniz kadar abanın size belli bir dozajın üstünde müsade etmiyor. Bu dediğim olay yeni nesil 1kg olan ABS'lerde geçerli eski nesil olanlar 3-5 kilo civarında olması lazım. Diğer markalarda güncel sistemlerinde bunu kullanıyorlar, hatta çekiş kontrol sistemi ile birlikte çok daha verimli oluyor.

  16. #56

    Üyelik
    15 Ağustos 2014
    abilerım kardeşlerim tek bi soru sorcam butun forum bunu sormamımı beklıyordu :D:ASD:AS bu kadar eğlenceli ve eğitici bi tartışma olamaz skıldıkca tekrar okuyorum :D
    SizofrenMacaPapazi bunu beğendi.

  17. #57
    beko12345 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Haziran 2012
    Şehir
    Bursa / Nilüfer
    Motosikleti
    Suzuki Dl 650 V-Strom K8 , Kuba blackcat
    Alıntı alihankvrckk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    abilerım kardeşlerim tek bi soru sorcam butun forum bunu sormamımı beklıyordu :D:ASD:AS bu kadar eğlenceli ve eğitici bi tartışma olamaz skıldıkca tekrar okuyorum :D
    Çok mu komik?

    İnsanlar sen kaza yapma diye uğraşıyor.

    Sen burda ukalalık yapıyorsun.

    Yok arkadaş yok bir halt olmaz bizim insanımızdan.
    sezgingulmez ve EthanHunt bunu beğendiler.
    Mecnun bir bilseydi motosiklet sevgisini , severmiydi hiç Leyla zillisini ?

  18. #58
    sezgingulmez - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Şubat 2015
    Şehir
    Çorlu/Tekirdağ
    Motosikleti
    Kanuni GT170 / Mondial RX3İ EVO
    Alıntı beko12345 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok mu komik?

    İnsanlar sen kaza yapma diye uğraşıyor.

    Sen burda ukalalık yapıyorsun.

    Yok arkadaş yok bir halt olmaz bizim insanımızdan.
    müdür imza efsane
    ve dediğinde kesinlikle haklısın. adam burayı facebook sanmış yaptığı paylaşıma gelen yorumları etrafındaki boş insanların boş muhabbetleri sanıyor. halbuki burada ki bilgilerle insanların hayatları kurtuluyor.

    Sa 120 ile falan gıderken bırden durmanız gerekırse motorun hakımıyetını kaybetmeden nasıl dururusnuz acaba??

    aynı sonuçtan 70 le giderken kaza yaptım ondan soruyorum
    sen 120 ile giderken aniden durman gerekiyorsa (altındaki motoru az çok tahmin ederekten) sen salavat getir duramazsın.
    Yavaş gitmeyi hızlı hale getirmeyi deneyin

  19. #59

    Üyelik
    15 Ağustos 2014
    @beko12345 abicim yanlış anladın ben eğlenceli ve tartışmalı dedim herkez benım ıcın ugrasıyor herkez bilgi için ugrasıyor burda sımdıye kadar aldıgım bılgının haddı hesabı yok ben ukalalık ypamadım sadece gayet guzel bişey oldugunu belırtmek ıstemıstım bence bazı ınsanlar sizin gibi her lafı kotuye çarpıtıp yok san ukalalar yok bunlardan bı halt olmaz gıbı laflara gırısmesnız gerçekten daha ıyı olucak

  20. #60

    Üyelik
    09 Nisan 2015
    Ben şöyle yaparım ön ve arka freni sıkarken aynı anda debriyajı sıkıp vitesi seri bir şekilde düşürürüm


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)