Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Mete Han Tronic® Yeni Nesil Şehir Şanzımanı :)

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    Green Arrow - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Nisan 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Moto Guzzi v7 850 Special + Kymco People S 200
    Vites olaylarında inanılmaz çeşitlilik var ancak adamlar bunu milyon kilometre testlerine tabi tutuyorlar haliyle sadece günümüzdeki bilindik şanzumanlar kalite-maliyet-dayanıklılık baglılıgını yakalayabiliyor birde eldeki teknolojiyi satıp bitirip ileriye gitme modeli oldugundan hemen yenilige sıcak bakmıyorlar.Farkettiyseniz çift kavramalı sanzumanlar çıktıgında önce 6 ileri sora 7 ileri şimdi 8 ilerililer kullanılıyor eminimki ilk günden de 8i koyabilirlerdi.
    mete_han bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    drsteel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2010
    moıtosikletin markası ne? eğer enjeksiyonlu bir motor ise motordan devir okunacak devir 0 hız 0 oldugunda sistem çalışmaya başlayacak. gaz verdiğinde devir artacak hız artacak hız=10 km/sa olunca degraj teline ek yapıp saracağımız bir motor devreye girecek debraj telini cekecek sonra vites koluna eklediğimiz diğer motor vitesi n-2 atacak. mantık budur. ihtiyacın iki tane yazıcı motoru bir tane pic devresi birde devir saatinden ek elektronik devir saati.
    tahmini masrafda 300-500 arası gibi
    mete_han bunu beğendi.

  3. #23
    ReiZzZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2011
    Şehir
    HATAY
    Jawa da vardı bu sistem 1. Vitese atarken debriyaj istemiyor kendi yapıyor debriyaj işini vitese baş gazla
    mete_han bunu beğendi.

  4. #24
    mezit - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ocak 2008
    Şehir
    yalova
    Motosikleti
    Honda cb125e
    Alıntı mete_han adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Baktım ortam gergin...makarasına bir fantaaaazimden sizlere bahsetmek istiyorum...

    Arkadaşlar bildiğiniz üzere farklı tiplerde şanzımanlar var...Tiptronic (sıralı) şanzıman... Otomatikleştirilmiş Manuel Şanzımanlar Easytronic...Audinin geliştirdiği S-tronic...değişken oranlı Multıtronıc falan derken ben kendi geliştirdiğim şanzıman sistemimle olaya farklı bir boyut getirmek istiyorum...


    Şimdi mesele şu 1.vitesden ve kalkışlardan hepimiz rahatsız oluyormuyuz...galiba evet...devrin o en devrik halinden nefret eden ve vitesli motosikletden vazgeçemeyen benim gibi kullanıcılar için hayalini kurduğum şanzıman sistemi sadece 1 vitesin otomatik olduğu ve debriyajı 2.vites ve sonrası için kullanabileceğim bir sistem olsaydı kalkışlarda CUP motorun rahatlığını ve sonrasında yine vitesli kullanmanın keyfini yaşardım...

    şimdi sorum şu...bu teknik olarak imkansızmıdır...


    neden bu şanzıman..çünkü şehir içinde yoğun trafikde biz düşük cc kullanıcıları için inanılmaz bir konfor olacak diye düşünüyorum..

    600 lük veya 1000 lik makinam olsaydı da böyle bir şanzıman isterdim...düşünsene kalkışdaki ivmelenmeyi...drag gibi sert ve güçlü kalkar makina...ama sadece 1.vites ve kalkışlar için eziyeti önlemek maksat...


    cruser makinan var dur kalkda pert oluyosun mesela...bu tip şanzımanla tüm vitesli makinalar rahat bir nefes almaz mı


    alın size çılgın bir proje...ulen bi capon mühendis yakalasam bahsedicem porojemden ama bir dahaki fuara artık...


    offf...herşeyi benmi düşünmek zorundayım ...
    irfana danış...
    mete_han bunu beğendi.

  5. #25
    APALA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Kasım 2012
    Motosikleti
    ARMadillo
    Alıntı piyanist_irf adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    birde üstüne 2000 daha koycular var ...... onlarında hakkını yemeyecen
    ahanda sesli güldüm abi birden allah seni yaşatsın
    mete_han ve piyanist_irf bunu beğendiler.
    Güvenebileceğimiz tek gözler, kendi gözlerimizdir.

  6. #26
    blt_59 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    kocaeli/gebze
    Motosikleti
    motorsuz :(
    devrem mükemmel düşünmüşsün,zincirle motor arasına bizim şu çakma bugg ye koydugumuz moskoviç şanzumandan korsak bırak 1-2 yi geri vitesimiz bile olur[IMG][/IMG][IMG][/IMG][IMG][/IMG]
    tezer ve mete_han bunu beğendiler.

  7. #27
    htmetin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Temmuz 2008
    Şehir
    İstanbul -MALTEPE
    Motosikleti
    Honda Twister - honda cbf 150
    Bu şanzıman bir harika dostum.
    mete_han bunu beğendi.

  8. #28
    madlive - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Nisan 2010
    Şehir
    Bağcılar / İstanbul
    Motosikleti
    Vespa SLX 250 ie.
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    CVT'nin ara hızlanmaları çok kötü 250'lik scooter 150'lik vitesli kadar hızlanabiliyor ani gazlamalarda. Sabit oranlı otomatik şanzıman olursa kabulüm.
    Yok öyle birşey. He 250 cc scooter ağır bir çinliyse 100 cc vitesli ile de geçebilmen mümkün olabilir.
    Ama bu söylediğini ben kabul edemem.
    150 cc yi görmüıyorum. 250 cc viteslileri muhattabım. Yani 150 cc vitesli 250 cc scooteri öper diye bişey yok. Ben 250 cc scooterla 250 cc viteslileri geçiyorum ara hızlanmalarımda. Tabi ki bu geçtiğim 250 cc Nnja değil.
    mete_han ve satoyama bunu beğendiler.
    ölümün seni nerde beklediğini bilemezsin..

  9. #29
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı satoyama adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    herkes de aynı yanılgı var ama adam gibi bir 250cc scooter kullandığınız zaman "heee öyle değilmiş" diyorsunuz..

    hadi benim scarabeo yu geçtim, sen istediğin 150cc vitesliyi getir aprilia sportcity 250ie ile avans vericem..

    scooter eğer scooter ise hele birde italyan ise serilik zaten bilinen bir olgu. döküntü cvtler ile genelleme yapmayalım. gel gelelim bugün pcx125 bile bir çok 125cc den verimli çalışır daha güçlü ve daha ekonomiktir.

    aynı şekilde sportcity ve scarabeo xcity xmax xevo muadili vitesli motorlardan daha verimlidir. şu vites ve debriyajın el altında olmayışı insanı bu yanılgıya mı düşünüyor diyim.. (gilere lara hiç gelmiyorum onlar hem yakıyor hem gidiyor)


    bu tür muhabbetlerden uzak durmaya çalışırım fakat millet yanılgıya düşmesin diye yazdım.
    Yamaha xmax250 yi unutmuşsun o da çok fena kalkıyor.

    ---------- Post added at 17:36 ---------- Previous post was at 17:34 ----------

    Alıntı ReiZzZ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Jawa da vardı bu sistem 1. Vitese atarken debriyaj istemiyor kendi yapıyor debriyaj işini vitese baş gazla


    Sadece 1. de değil hepsinde yapar
    mete_han ve satoyama bunu beğendiler.
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  10. #30
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    şimdi Metehan..olaya el koymayı gerekli görüyorum..

    şimdi işin teknik boyutuna girelim..

    1. vites cup sonrası debriyajlı demişsin..tamam ama ...

    cup otomatik şanzumanının momentum katsayısının,hipotenüse oranı, gerekli olan ivmelenme katsayısının karesinin pi sayısıyla çarpılıp vites sayısına bölünmesi gerekir..bu da 1.vites otomatik olacağından geri kalan 4 vites üzerinden ve dişli oranlarının x/y tanjant durumuna göre düşündüğümüzde,tekerlek çapını yarıçap bölü kotenjantının 18 inç olması durumunda ivmelenme had safhada olacaktır..

    Ama sen debriyaja basıpta dişlileri birbirine 2500 devirde birleştirdiğinde ortaya çıkan güç motorun jantının kotenjantla uyum sağlayamaması durumunda tek tekere kalkma ve birdaha inmeme sorunu yaşayabilirsin ki istenmeyen bir yan etki olarak karşımıza hep çıkmıştır.dolayısıyla tekerler 18 inç olmasaydı yada motor 6 vites olsaydı daha güzel bişeyler düşünülebilirdi...

    ayrıca zincir dişli oranına da değinmek istiyorum ama dayak yemeyeceğimden emin olmadan o konuya şimdilik girmeyeceğim...

    anlamadığın bir yer olursa sakın bana sorma..anlamaya çalış.madem kafan çalışıyor di mi yaa...

  11. #31
    mete_han - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2005
    Şehir
    4.LEVENT & SERENGETI
    Motosikleti
    Melmeket Uşak/Manisa.2020 NC 750 X DCT/2015 CBF150
    Samoşşşş söveydin daha eyiydi be balım mobilden sadece takip ediyorum eve geçlnce bende sana bi dütlerim artık qwerty klavyeden anca bu gadar canısı...

  12. #32
    KUVVETMİRA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2008
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    xt 600
    fikir iyi de yapılsaydı capon yapardı kardeşim.
    hem 1900'lü yıllarda amarikan patent dairesi başkanı ne demiş?

    "Bulunabilecek herşey bulundu, bundan sonra birşey bulamazlar"
    mete_han ve piyanist_irf bunu beğendiler.

  13. #33
    mezit - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ocak 2008
    Şehir
    yalova
    Motosikleti
    Honda cb125e
    Alıntı Samet Ağır adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    şimdi Metehan..olaya el koymayı gerekli görüyorum..

    şimdi işin teknik boyutuna girelim..

    1. vites cup sonrası debriyajlı demişsin..tamam ama ...

    cup otomatik şanzumanının momentum katsayısının,hipotenüse oranı, gerekli olan ivmelenme katsayısının karesinin pi sayısıyla çarpılıp vites sayısına bölünmesi gerekir..bu da 1.vites otomatik olacağından geri kalan 4 vites üzerinden ve dişli oranlarının x/y tanjant durumuna göre düşündüğümüzde,tekerlek çapını yarıçap bölü kotenjantının 18 inç olması durumunda ivmelenme had safhada olacaktır..

    Ama sen debriyaja basıpta dişlileri birbirine 2500 devirde birleştirdiğinde ortaya çıkan güç motorun jantının kotenjantla uyum sağlayamaması durumunda tek tekere kalkma ve birdaha inmeme sorunu yaşayabilirsin ki istenmeyen bir yan etki olarak karşımıza hep çıkmıştır.dolayısıyla tekerler 18 inç olmasaydı yada motor 6 vites olsaydı daha güzel bişeyler düşünülebilirdi...

    ayrıca zincir dişli oranına da değinmek istiyorum ama dayak yemeyeceğimden emin olmadan o konuya şimdilik girmeyeceğim...

    anlamadığın bir yer olursa sakın bana sorma..anlamaya çalış.madem kafan çalışıyor di mi yaa...
    hiç bişi anlamadım...
    mete_han ve namk bunu beğendiler.

  14. #34
    altınkartal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Nisan 2012
    Şehir
    Trabzon
    Alıntı Samet Ağır adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    şimdi Metehan..olaya el koymayı gerekli görüyorum..

    şimdi işin teknik boyutuna girelim..

    1. vites cup sonrası debriyajlı demişsin..tamam ama ...

    cup otomatik şanzumanının momentum katsayısının,hipotenüse oranı, gerekli olan ivmelenme katsayısının karesinin pi sayısıyla çarpılıp vites sayısına bölünmesi gerekir..bu da 1.vites otomatik olacağından geri kalan 4 vites üzerinden ve dişli oranlarının x/y tanjant durumuna göre düşündüğümüzde,tekerlek çapını yarıçap bölü kotenjantının 18 inç olması durumunda ivmelenme had safhada olacaktır..

    Ama sen debriyaja basıpta dişlileri birbirine 2500 devirde birleştirdiğinde ortaya çıkan güç motorun jantının kotenjantla uyum sağlayamaması durumunda tek tekere kalkma ve birdaha inmeme sorunu yaşayabilirsin ki istenmeyen bir yan etki olarak karşımıza hep çıkmıştır.dolayısıyla tekerler 18 inç olmasaydı yada motor 6 vites olsaydı daha güzel bişeyler düşünülebilirdi...

    ayrıca zincir dişli oranına da değinmek istiyorum ama dayak yemeyeceğimden emin olmadan o konuya şimdilik girmeyeceğim...

    anlamadığın bir yer olursa sakın bana sorma..anlamaya çalış.madem kafan çalışıyor di mi yaa...
    Mühendislik hesabını katletmek bu olsa gerek

    (Hakkını yemiyim iyi tebessüm ettirdin. )
    mete_han bunu beğendi.

  15. #35
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    Alıntı mete_han adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Samoşşşş söveydin daha eyiydi be balım mobilden sadece takip ediyorum eve geçlnce bende sana bi dütlerim artık qwerty klavyeden anca bu gadar canısı...
    valla daha ne cevherler var bende ama...uygulaman zor olur diye korkuyorum...
    Alıntı mezit adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hiç bişi anlamadım...
    tabi mangal ,et , kanat olsa anlardın değilmi? boğaz düşkünü seniiii...

    Alıntı altınkartal adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mühendislik hesabını katletmek bu olsa gerek

    (Hakkını yemiyim iyi tebessüm ettirdin. )
    yok be ne katletmesi...millet anlamıyorsa kabahat bendemi? motordamı????
    mete_han bunu beğendi.
    Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
    Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...

  16. #36
    mete_han - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2005
    Şehir
    4.LEVENT & SERENGETI
    Motosikleti
    Melmeket Uşak/Manisa.2020 NC 750 X DCT/2015 CBF150
    Alıntı Samet Ağır adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    valla daha ne cevherler var bende ama...uygulaman zor olur diye korkuyorum...

    tabi mangal ,et , kanat olsa anlardın değilmi? boğaz düşkünü seniiii...



    yok be ne katletmesi...millet anlamıyorsa kabahat bendemi? motordamı????
    Argedeş seni mekanik ve fizik manyaaa yaparım kapişş...

    buldun bi toy eyleş bakam...yakalarım seni Tuzla Sahilde ama...

    neyse yine anlamadım ben...


    aslında bu fantastik şanzıman beklentimin bir motor markası tarafından geliştirilmesi ve piyasada benimsenmesidir olayım...yoksa bizim zihni sinir porocelerden biri olması kolay...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:30 ----------

    Alıntı mezit adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hiç bişi anlamadım...

    olm doğalgazcı adamsın...mezit ne anlar elektromekanikden...biz Samet Abimle ultra siber teknolojiden kendimiz anlayacak şekilde yazışıyoz dingil... sen gazına bak kombine bak...vana aç kapa ...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:34 ----------

    Alıntı mezit adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    irfana danış...
    olm İrfan balataları sıyırmış senin habarın yok...uçacam diyo başkada bişey demiyo...Hazerfan olcam diyo...Karamürselden Herekeye inerken Nuh Çimentonun bacasından içeri incek diye korkuyorum...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:37 ----------

    Alıntı satoyama adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    herkes de aynı yanılgı var ama adam gibi bir 250cc scooter kullandığınız zaman "heee öyle değilmiş" diyorsunuz..

    hadi benim scarabeo yu geçtim, sen istediğin 150cc vitesliyi getir aprilia sportcity 250ie ile avans vericem..

    scooter eğer scooter ise hele birde italyan ise serilik zaten bilinen bir olgu. döküntü cvtler ile genelleme yapmayalım. gel gelelim bugün pcx125 bile bir çok 125cc den verimli çalışır daha güçlü ve daha ekonomiktir.

    aynı şekilde sportcity ve scarabeo xcity xmax xevo muadili vitesli motorlardan daha verimlidir. şu vites ve debriyajın el altında olmayışı insanı bu yanılgıya mı düşünüyor diyim.. (gilere lara hiç gelmiyorum onlar hem yakıyor hem gidiyor)


    bu tür muhabbetlerden uzak durmaya çalışırım fakat millet yanılgıya düşmesin diye yazdım.
    satom...musıc encinıyırım...powerbasım...o takada tukadalar olmasa var ya 250 lik güzel makina ama en kral skuter bile bu melmeket yollarında seni beni üzer...aha polızeı lojmanları gibi cirlop yolda bilem takada tukada kastı be abi...


    satoyama bunu beğendi.
    Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
    (1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar

  17. #37
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    olm doğalgazcı adamsın...mezit ne anlar elektromekanikden...biz Samet Abimle ultra siber teknolojiden kendimiz anlayacak şekilde yazışıyoz dingil... sen gazına bak kombine bak...vana aç kapa ...[COLOR="Silver"]





    diyosun ya....
    tamam işte bende tam oraya değinecektim..bak şimdi..olay şöyle oluşuyor.......................................... ..............
    .................................................. .................................................. ........
    mete_han bunu beğendi.
    Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
    Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...

  18. #38
    mezit - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ocak 2008
    Şehir
    yalova
    Motosikleti
    Honda cb125e
    mete ve samet siber teknoloji
    videz kolu olacakmı bunun...
    mete_han bunu beğendi.

  19. #39
    mete_han - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2005
    Şehir
    4.LEVENT & SERENGETI
    Motosikleti
    Melmeket Uşak/Manisa.2020 NC 750 X DCT/2015 CBF150
    Alıntı mezit adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    mete ve samet siber teknoloji
    videz kolu olacakmı bunun...

    siber über encinıyır diyoruz olm sen vanalarla oynasana hade bakam...
    Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
    (1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar

  20. #40
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    ya ciğere uzanamıyo ya..mundar dedi işte..rencide etti bizi,ezdi geçti..(120 lg ya o bakımdan yani)...
    mete_han bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)