Türkiye'nin ilk yerli Formula SAE aracı İTÜ'den.

Katılım
22 Ocak 2011
Mesajlar
525
Merhabalar,

Uluslararası Formula SAE ve Formula SAE yarışlarında dünyanın seçkin üniversiteleri ile yarışacak, Türkiye'nin ilk Formula SAE aracı olan Bee-R ı üretmiş olmanın mutluluğunu yaşıyorken şuan ikincisinin üretimine başlamış bulunmaktayız.. Projenin başında İTÜ Makina Mühendisliği 3. sınıf öğrencisi ve bir Motosiklet.net forumdaşınız olarak ben varım. Kısmetse İtalya'da 14-17 Eylülde ilk yarışımıza katılacağız. Desteğinizi bekliyoruz.

Bu yarış da neyin nesi?

Bu yarış tıpkı formula 1 gibi yılın farklı zamanlarında İngiltere, İtalya, Macaristan, ABD, Brezilya, Rusya, Almanya, İspanya'da takvimsel olarak düzenlenen bir yarıştır. Özelliği ise katılanların üniversite takımları olmasıdır. Mühendislik eğitimi veren bir çok teknik üniversite bu yarışlarda boy göstermektedir.

Aracınız kaç basıyor?
Türkiye'nin ise ilk yarışmacı ekibi ve aracı şüphesiz İstanbul Teknik Üniversitesi'nden çıkmıştır. 4 yıllık bir çalışmayla üretilen ilk aracımızdan sonra şuanda, ikinci aracımızın da üretim aşamasına geçilmiştir. Çünkü aynı araçla kural gereği bir sezondan fazla yarışılamamaktadır.

Araçların motoru en fazla 610 cc olabilir. Dolayısıyla ekiplerin tamamı kompakt yapısı ve hafifliği nedeniyle motosiklet motorlarını tercih etmektedir. Bizim araçlarımızda da Honda CBR 600 F4i Sport motoru bulunmaktadır. Aracımız yarışma kuralı gereği, motorun orjinal emme sisteminde her bir silindire 37mm hava girişi mevcutken, 4 silindir için tek bir hava girişi ile sınırlandırılmıştır.(20mm) Dolayısıyla performans bir hayli düşmüştür. İşin bu noktasında öğrencilerden mühendislik yapması(!) ve tekrar güç elde etmesi istenmektedir. Şuanda aracımız bu sınırlandırma ile maksimum 160km/sa hıza çıkabilmektedir.


Aşağıdaki link ise internet sitemizdir. Benim iletişim bilgilerim iletişim bölümünde mevcuttur.Soru ve görüşlerinizi sabırsızlıkla beklemekteyim.

http://www.formulasae.itu.edu.tr/

Sponsorluk dosyamız:
http://www.formulasae.itu.edu.tr/ITU_Formula_SAE_Sponsorluk.pdf
 
Katılım
22 Eyl 2011
Mesajlar
150
Yolunuz açık olsun kardeşim. Başarılar ardınız hiç bırakmasın... :) Gurur verici haberler bunlar...
 
Katılım
22 Ocak 2011
Mesajlar
525
Teşekkür ederim, şu yarışlardan alnımızın akıyla bir çıkalım da, neler neler yapacağız daha inşallah :)
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Basarilar dilerim.
Geçen yil sizin üniversiteden,makina mühendisi bir ögretim üyesi buradaydi.
Formula araç atölyelerinde yalitimla ilgili bir arastirma için gelmisti.
Sanirim 6-7 ay kaldi.
Güzel sonuçlar almisti.
Iyi çocuktu sevdik kendisini.
Umarim basarili olursunuz.
 
Katılım
22 Ocak 2011
Mesajlar
525
Basarilar dilerim.
Geçen yil sizin üniversiteden,makina mühendisi bir ögretim üyesi buradaydi.
Formula araç atölyelerinde yalitimla ilgili bir arastirma için gelmisti.
Sanirim 6-7 ay kaldi.
Güzel sonuçlar almisti.
Iyi çocuktu sevdik kendisini.
Umarim basarili olursunuz.

Çok teşekkür ederiz :)
 
Katılım
23 Eki 2010
Mesajlar
732
Tebrik eder başarılar dilerim.:cat:
Burada kazanmış olduğunuz tecrübe ve teknoloji,:thumleft:
Bizim ileriyi daha iyi görmemize ve bu konularda daha iyi yol almamıza yardımcı olacaktır.:rendeer:
 
Katılım
22 Ocak 2011
Mesajlar
525
Tebrik eder başarılar dilerim.:cat:
Burada kazanmış olduğunuz tecrübe ve teknoloji,:thumleft:
Bizim ileriyi daha iyi görmemize ve bu konularda daha iyi yol almamıza yardımcı olacaktır.:rendeer:

Biz de bunu amaçlıyoruz, çok teşekkürler. Yarışların bir ayağını da Türkiye'ye getirmek için elimizden geleni yapacağız, bir hedefimiz de budur.
 
Katılım
20 Kas 2011
Mesajlar
1,869
Cbr600f i fiberglass kaplamışlar, 1 vites var galiba son hız 160 olduğuna göre :)
 
Katılım
22 Ocak 2011
Mesajlar
525
Cbr600f i fiberglass kaplamışlar, 1 vites var galiba son hız 160 olduğuna göre :)

:) 20mm den senin motosiklete de hava verseler seninki de 70 i geçmez paşam :) kabuk fiberglass evet, şasimiz boru şasi olmakla beraber ralli araçlarındaki "roll cage" tarzı bir şasidir. ( monocoque değil) CBR 600 F 'den motor ve soğutma sistemini söktük. Kalan parçalar tamamen bizim üretimimiz.
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
Öncelikle tebrikler,

Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümünüzden yardım alabilirsiniz !!! Farklı bakış açıları ile süratinizi arttıracak detayları görebilirler diye düşünüyorum.

Burun kısmından (yol ile araç arası) 160km/h ile alınan rüzgar aracı iyice hafifletmez mi yol tutuşu ve viraj kabiliyeti olarak güvenlik sorunu oluşturmazmı,

Ürün insan ilişkisine (ergonomi) bakıldığında sürücünün bukadar dik oturması bir zorunluluk mu ? Eğer değil ise rüzgarı bukadar perdelemeniz aerodinamik olarak ciddi kayıp vermiyor mu ?

Ki bukadar yerden yükselmeniz denge olarakta araca olumsuz yansıyabilir. Herşeyi hesaplanmış farzedersek umarım başarılı bir sonuç alırsınız.

Mühendislik olmasaydı Tasarım olmazdı, Herşey mühendislik olsaydı Tasarım olmazdı, sanırım msj alındı. Tekrar tekrar başarılar dilerim :)
 
Katılım
24 Nis 2007
Mesajlar
4,756
Wright kardesler kemikleri kirila kirila ucmaya gonul vermeselerdi ucak teknolojisi hala emekleme asamasindaydi belkide.
Zamanla daha mukemmeli olur insallah.
Basarilar...
 
Katılım
22 Ocak 2011
Mesajlar
525
Öncelikle tebrikler,

Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümünüzden yardım alabilirsiniz !!! Farklı bakış açıları ile süratinizi arttıracak detayları görebilirler diye düşünüyorum.

Burun kısmından (yol ile araç arası) 160km/h ile alınan rüzgar aracı iyice hafifletmez mi yol tutuşu ve viraj kabiliyeti olarak güvenlik sorunu oluşturmazmı,

Ürün insan ilişkisine (ergonomi) bakıldığında sürücünün bukadar dik oturması bir zorunluluk mu ? Eğer değil ise rüzgarı bukadar perdelemeniz aerodinamik olarak ciddi kayıp vermiyor mu ?

Ki bukadar yerden yükselmeniz denge olarakta araca olumsuz yansıyabilir. Herşeyi hesaplanmış farzedersek umarım başarılı bir sonuç alırsınız.

Mühendislik olmasaydı Tasarım olmazdı, Herşey mühendislik olsaydı Tasarım olmazdı, sanırım msj alındı. Tekrar tekrar başarılar dilerim :)

Teşekkür ederiz,

End-Tas bölümünden yardım alıyoruz zaten şuanda :) araç yarış sırasında pistlerin özellikle virajlı seçilmesinden dolayı ( sonuçta öğrenciler yarışıyor, hız yapmalarını istemiyorlar) zaten 100km/h hızın üzerine çıkmıyor. Dolayısıyla aerodinamik açıdan olası düzenlemeler, motor gücünü artırmak için zamanımınızı harcamaya itiyor bizi onun yerine. Yani düşük hızlardaki rüzgarda ufacık bir aerodinamik kazanç için baya büyük bir spoiler takmamız lazım arkaya, hem gereksiz oluyor, hem de çirkin duruyor. Viraj kabiliyeti ve yol tutuşu için tabiki aracın yere yakınlığı önemli fakat bu yere yakınlık aerodinamik açıdan olmayıp, ağırlık merkezini olabildiğince yere yaklaştırmakla mümkündür. Ağırlık merkezini yere ne kadar yaklaştırırsanız o kadar dengeli olur araç.

Sürücünün bu kadar dik oturması konusuna gelirsek, aracın şasisinin ortasında "main hoop" isminde bükülmüş bir şasi borumuz mevcuttur. Sürücünün kafası bu borunun arka hizasına geçmeyecek şekilde tasarlanmalıdır araç. Aynı zamanda yine üstteki hayali çizgiye de 50mm den fazla yaklaşamaz sürücünün kafası.
http://students.sae.org/competitions/formulaseries/rules/2012fsaerules.pdf <-- bu linkteki kural kitabının 63. sayfasına bir göz atarsanız teknik resimleriyle açıklıyor anlatmak istediğimi.

Çok güzel sorular geliyor, bekliyorum yine böyle soruları :)

Wright kardesler kemikleri kirila kirila ucmaya gonul vermeselerdi ucak teknolojisi hala emekleme asamasindaydi belkide.
Zamanla daha mukemmeli olur insallah.
Basarilar...

Çok teşekkürler, biz de elimizden geldiğince geliştirmeye çalışıyoruz
 
Katılım
18 Nis 2006
Mesajlar
1,602
süpersiniz.. elinize emeğinize sağlık.. sizlerle bir Türk vatandaşı olarak gurur duyuyorum..
 
Katılım
16 Şub 2008
Mesajlar
0
makinananın şuanki beygir gücü olçuldumu? Söylemlerinize göre 45-50 hp ye düşmüş gibi duruyor.

Bu durumda bile 0-100 ünüz 5.0-5.5sn civarında olur:)
 
Katılım
22 Ocak 2011
Mesajlar
525
Şuanda motordan dinamometre üzerinde 65 beygir alabiliyoruz eski araçtan. Yenisinde bu artacak hesaplarımıza göre. Ortalama 15-20 beygirlik bir artış bekliyoruz. Şuanda 0-100 ümüz 4-4.5 saniye kadar. Ferrari'nin bir modelinden daha hızlıydı sanırım :)
 
Katılım
20 Kas 2011
Mesajlar
1,869
:) 20mm den senin motosiklete de hava verseler seninki de 70 i geçmez paşam :) kabuk fiberglass evet, şasimiz boru şasi olmakla beraber ralli araçlarındaki "roll cage" tarzı bir şasidir. ( monocoque değil) CBR 600 F 'den motor ve soğutma sistemini söktük. Kalan parçalar tamamen bizim üretimimiz.

Güzel olmuş tebrik ederim. Tasarıma biraz daha önem verebilirdiniz ama olsun :)
 
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
5,149
Birkaç sorum olacak:

Motosiklet şanzımanını mı kullanıyorsunuz?
Aktarma zincir mi, şaft mı?
Aracın aks mesafesi kurallar sebebiyle mi bu kadar kısa?
 
Katılım
11 Eki 2005
Mesajlar
4,387
Basarilar, Carbon sasi yapimi ile ilgili sizmi benim ile irtibata gecmistiniz? Emin olamadim su anda. ITU den birinin benim ile carbon sasi yapimi konusunda irtibata gectigini hatirliyorum ama. Aracin hafifletilmesi konsununda bir yardimim dokunacak yada sorucaginiz soru var ise cekinmeden bana ulasabilirsiniz
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst