- Katılım
- 22 Ocak 2011
- Mesajlar
- 525
- Konu Yazar
- #1
Merhabalar,
Uluslararası Formula SAE ve Formula SAE yarışlarında dünyanın seçkin üniversiteleri ile yarışacak, Türkiye'nin ilk Formula SAE aracı olan Bee-R ı üretmiş olmanın mutluluğunu yaşıyorken şuan ikincisinin üretimine başlamış bulunmaktayız.. Projenin başında İTÜ Makina Mühendisliği 3. sınıf öğrencisi ve bir Motosiklet.net forumdaşınız olarak ben varım. Kısmetse İtalya'da 14-17 Eylülde ilk yarışımıza katılacağız. Desteğinizi bekliyoruz.
Bu yarış da neyin nesi?
Bu yarış tıpkı formula 1 gibi yılın farklı zamanlarında İngiltere, İtalya, Macaristan, ABD, Brezilya, Rusya, Almanya, İspanya'da takvimsel olarak düzenlenen bir yarıştır. Özelliği ise katılanların üniversite takımları olmasıdır. Mühendislik eğitimi veren bir çok teknik üniversite bu yarışlarda boy göstermektedir.
Aracınız kaç basıyor?
Türkiye'nin ise ilk yarışmacı ekibi ve aracı şüphesiz İstanbul Teknik Üniversitesi'nden çıkmıştır. 4 yıllık bir çalışmayla üretilen ilk aracımızdan sonra şuanda, ikinci aracımızın da üretim aşamasına geçilmiştir. Çünkü aynı araçla kural gereği bir sezondan fazla yarışılamamaktadır.
Araçların motoru en fazla 610 cc olabilir. Dolayısıyla ekiplerin tamamı kompakt yapısı ve hafifliği nedeniyle motosiklet motorlarını tercih etmektedir. Bizim araçlarımızda da Honda CBR 600 F4i Sport motoru bulunmaktadır. Aracımız yarışma kuralı gereği, motorun orjinal emme sisteminde her bir silindire 37mm hava girişi mevcutken, 4 silindir için tek bir hava girişi ile sınırlandırılmıştır.(20mm) Dolayısıyla performans bir hayli düşmüştür. İşin bu noktasında öğrencilerden mühendislik yapması(!) ve tekrar güç elde etmesi istenmektedir. Şuanda aracımız bu sınırlandırma ile maksimum 160km/sa hıza çıkabilmektedir.
Aşağıdaki link ise internet sitemizdir. Benim iletişim bilgilerim iletişim bölümünde mevcuttur.Soru ve görüşlerinizi sabırsızlıkla beklemekteyim.
http://www.formulasae.itu.edu.tr/
Sponsorluk dosyamız:
http://www.formulasae.itu.edu.tr/ITU_Formula_SAE_Sponsorluk.pdf
Uluslararası Formula SAE ve Formula SAE yarışlarında dünyanın seçkin üniversiteleri ile yarışacak, Türkiye'nin ilk Formula SAE aracı olan Bee-R ı üretmiş olmanın mutluluğunu yaşıyorken şuan ikincisinin üretimine başlamış bulunmaktayız.. Projenin başında İTÜ Makina Mühendisliği 3. sınıf öğrencisi ve bir Motosiklet.net forumdaşınız olarak ben varım. Kısmetse İtalya'da 14-17 Eylülde ilk yarışımıza katılacağız. Desteğinizi bekliyoruz.
Bu yarış da neyin nesi?
Bu yarış tıpkı formula 1 gibi yılın farklı zamanlarında İngiltere, İtalya, Macaristan, ABD, Brezilya, Rusya, Almanya, İspanya'da takvimsel olarak düzenlenen bir yarıştır. Özelliği ise katılanların üniversite takımları olmasıdır. Mühendislik eğitimi veren bir çok teknik üniversite bu yarışlarda boy göstermektedir.
Aracınız kaç basıyor?
Türkiye'nin ise ilk yarışmacı ekibi ve aracı şüphesiz İstanbul Teknik Üniversitesi'nden çıkmıştır. 4 yıllık bir çalışmayla üretilen ilk aracımızdan sonra şuanda, ikinci aracımızın da üretim aşamasına geçilmiştir. Çünkü aynı araçla kural gereği bir sezondan fazla yarışılamamaktadır.
Araçların motoru en fazla 610 cc olabilir. Dolayısıyla ekiplerin tamamı kompakt yapısı ve hafifliği nedeniyle motosiklet motorlarını tercih etmektedir. Bizim araçlarımızda da Honda CBR 600 F4i Sport motoru bulunmaktadır. Aracımız yarışma kuralı gereği, motorun orjinal emme sisteminde her bir silindire 37mm hava girişi mevcutken, 4 silindir için tek bir hava girişi ile sınırlandırılmıştır.(20mm) Dolayısıyla performans bir hayli düşmüştür. İşin bu noktasında öğrencilerden mühendislik yapması(!) ve tekrar güç elde etmesi istenmektedir. Şuanda aracımız bu sınırlandırma ile maksimum 160km/sa hıza çıkabilmektedir.
Aşağıdaki link ise internet sitemizdir. Benim iletişim bilgilerim iletişim bölümünde mevcuttur.Soru ve görüşlerinizi sabırsızlıkla beklemekteyim.
http://www.formulasae.itu.edu.tr/
Sponsorluk dosyamız:
http://www.formulasae.itu.edu.tr/ITU_Formula_SAE_Sponsorluk.pdf