Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
3. sayfa BirinciBirinci 123

japon motosikletlerin kilometre ömrü'nü bilen varmı?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #41
    acemi60 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ekim 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha X-City 250
    Alıntı IRau adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aslında gerçek olan xcity ile uzun yolda dip gaz gitsin bakalı hava filtresinin ordan eksiltiyomu görelim.

    suküter motorla fazla basmadı galiba abimiz ondan eksiltmedi.
    XCITY250 ile 120-130 bandında yüzlerce km gittiğim oldu. CBF 150 ile 100 km/h'yi bile nadiren görmüşümdür. Yine de yağ eksiltiyordu. Ayrıca sibop şıkırtılı motor sesi bana kabus gibi geliyordu. Hava filtresinden yağ eksilmek nedir anlamadım?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Alıntı jacob34 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar yüksek cc motorlarda yüksek km yapıldığını herkes biliyor. Bakımı düzgünse daha gider gibi klasik cevaplar dışında aradığım şey tek silindir su soğutmalı 250cc japon motorun ömrü ne kadardır sizce. İstediğin kadar bakımlı olsun arabada bmw mercedes kadar uzun km yapmaz mesela. Onun gibi bi cevap arıyorum. E270cdi gördüm 1milyonu devirmiş 200bine gelmiş. Bi tane bmw örneği bulamazsınız böyle. Yani r1200ler transalpler africa twinler bunları zaten biliyoruz asıl soru crf250 klx250 wr250 gibi motorlar 100bin 150 bin yaparmı?
    O zaman ben sana daha detaylı bir cevap vereyim. Motor nasıl eskir ? Pistonun aşağı yukarı hareketinden ve krankın dönüşünden dolayı aşınarak eskir. O zaman bu hareketi az yapan motorların ömrü daha uzun olacaktır. Bunlar da düşük devir çeviren, düşük devirde yüksek tork veren motorlardır. O Mercedes'in de olayı budur. Genelde hiçbir kitapta yazmasa da, hiçbir eğitimde lafı geçmese de sürücüler farkında bile olmadan motorlarını kendilerini en iyi hissettikleri, en çok keyif aldıkları devirlerde kullanırlar. Bu da uygulamada maksimum tork devri ve civarına tekabül eder çünkü o devirler motorun en iyi ivmelendiği devirlerdir. Bu yüzden genel olarak maksimum torkunu alt devirlerde veren motorların uzun ömürlü olacağını varsayabiliriz. Yüksek cc motorlar daha uzun ömürlüdür diye bir şey yoktur. Açıp ikinci el ilanlarına bakarsan bir dolu 10 yıllık çöp SS de görürsün, 20 yıllık sıfır gibi Cruiser motor da... Bunları yazarken motorun insan gibi kullanıldığını, redline'da zorlanmadığını, bakımlarının zamanında ve kaliteli yağlarla yapıldığını ve malzeme kalitelerinin aynı olduğunu varsayıyorum. Aksi durumda bu iş şansına bağlıdır. Birinde 100 bin km giden motor, diğer sürücüde 50 binde biter. Motor tek silindirli de olsa, 6 silindirli de olsa o pistonlar her krank turunda bir kez inip çıkacaklardır.

    Yazdıklarım tamamen yuvarlak şeylerdir, kesin sonuç çıkarılamaz.
    maktama bunu beğendi.

  3. #43
    IRau - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Kasım 2014
    Şehir
    şarköy
    Motosikleti
    Xmax
    Alıntı acemi60 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    XCITY250 ile 120-130 bandında yüzlerce km gittiğim oldu. CBF 150 ile 100 km/h'yi bile nadiren görmüşümdür. Yine de yağ eksiltiyordu. Ayrıca sibop şıkırtılı motor sesi bana kabus gibi geliyordu. Hava filtresinden yağ eksilmek nedir anlamadım?
    şöyleki motoru uzun yolda dip gazla kullandığınızda xmax da hava filtesinin ordan xcity de nerde bilmiyorum onun ordan az bişey yağ eksiltmesi yapmaktadır.

    bu yüzden yokuş aşağı giderken dip gaz yüklenmeyin diye telkinlerde bulunur bu işin uzmanları.

  4. #44
    Ros1n2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Kasım 2014
    Şehir
    Ankara / Osmaniye
    Motosikleti
    Superduke
    Alıntı HaydarBıçak adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    500 cc ve üzeri 2 silindir ve 4 silindir olarak ayırmak lazım çünkü 4 silindir motorlar diğerlerine göre daha uzun ömürlü oluyor.
    düzgün rodaj, insan gibi kullanım ile 200.000 km civarı 4 silindr bir motor için gayet normal. ama burası türkiye 50,000 km olmuş motora herkes pert gözüyle bakıyor.
    Yeminle ekranın içine böcek girmiş sandım :D
    Scooter 100cc (35k) - Vitesli 125cc (14k) - 250cc (54k) - 600cc (6k)

  5. #45
    brooklynnn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Haziran 2011
    Şehir
    çanakkale
    Motosikleti
    yeşil fıstık 300
    40500deyim
    100000 olayım güncellerim konuyu.

  6. #46

    Üyelik
    17 Nisan 2012
    Sanirim bir omur bicmiyorlar yanii arabada olmadigi gibi kullanima bakima vs seylere bagli mondial max kitapciginda 100 150km falan yaziyordu ve kalitesiz bir motordu onda bile oyleyse unutun kmyi

  7. #47
    jimi_hendrix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2015
    Motosikleti
    Yohhh
    yaw japonu bırak benim babamda babamla beraber kullandığımız bisan-lifan marka cup var 4 senede 46.000 km yaptık ve gösterge yaklaşık 5 sene önce bozuldu. yani 5 sene önce 46.000 de idi motor. şu an 85-90 bin km aralığında olduğunu düşünüyoruz. zincir dişli hava filtresi dışında bir masrafımız olmadı.
    "ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"

  8. #48
    Mamba09 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2013
    Şehir
    Kusadasi
    Motosikleti
    Ducati Scrambler & Suzuki Vanvan
    1-2 ay önce disk kilidi almak için gittiğim tamircide 60 küsür binde bi kuba cg gördüm. sahibinin söylediğine göre, "motosiklete egzoz vs hiç bir modifiye yapmadım, motoruna anahtar değmedi, yağını hep erken değiştirdim, 2 kere zincir dişli değiştirdim" demişti. ve ilk sahibi. adam köyden işe, işten köye gidiyormuş hep.

  9. #49
    shooter1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2013
    Şehir
    Manisa
    Alıntı GP500-1st adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Barkın Bayoğlunun 98 fireblade di de 100.000 km de idi motor komple rektefeye olmadı ama açılıp ayrıntılı olarak segman ve bazı miller conta vs değişti.

    m2 nin ZX-6 sı ve suzuki yamahlar bir yana, 1996-2000 hondalar için (900RR, cbr600f-r, VFR750) motoruna ölümsüz denirdi. Honda hakikaten ölümsüzlüğe oynuyordu o yıllarda. Ama gel gelelim bizdeki bütün o model hondalar çatlak patlak. 15 sahip değiştiren motorlar yurdum apaçisinden bol bol nasibini aldı

    En iyi motor geçmişte bakımının takip edilip edilmediğin bildiğini motordur
    m2 tanıdığım birinden aldım demişti ama eski motosiklet sabır isteyen bir iş diyordu vlogta

  10. #50

    Üyelik
    20 Aralık 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Gsx-R 1000(gixxer k9)
    Alıntı IRau adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    şöyleki motoru uzun yolda dip gazla kullandığınızda xmax da hava filtesinin ordan xcity de nerde bilmiyorum onun ordan az bişey yağ eksiltmesi yapmaktadır.

    bu yüzden yokuş aşağı giderken dip gaz yüklenmeyin diye telkinlerde bulunur bu işin uzmanları.
    Genelde dip gazda filtreye yağ geliyor sizdeki problem sibobla alakalı olabilir.

  11. #51
    Stunt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2015
    Şehir
    KUŞADASI-ANTALYA
    Motosikleti
    çok var sığmıyor :)
    Alıntı IRau adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    şöyleki motoru uzun yolda dip gazla kullandığınızda xmax da hava filtesinin ordan xcity de nerde bilmiyorum onun ordan az bişey yağ eksiltmesi yapmaktadır.

    bu yüzden yokuş aşağı giderken dip gaz yüklenmeyin diye telkinlerde bulunur bu işin uzmanları.
    hava filtresine yağ gelmez, uzman dediklerin yamaha mühendisi mi ?

  12. #52

    Üyelik
    20 Aralık 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Gsx-R 1000(gixxer k9)
    Alıntı Stunt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hava filtresine yağ gelmez, uzman dediklerin yamaha mühendisi mi ?
    Peki bize hava filtresindeki yağlanmanın sebebini anlatırmısınız?

  13. #53
    whitedeamon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Eylül 2013
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    MTT Y2K
    Alıntı Mamba09 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1-2 ay önce disk kilidi almak için gittiğim tamircide 60 küsür binde bi kuba cg gördüm. sahibinin söylediğine göre, "motosiklete egzoz vs hiç bir modifiye yapmadım, motoruna anahtar değmedi, yağını hep erken değiştirdim, 2 kere zincir dişli değiştirdim" demişti. ve ilk sahibi. adam köyden işe, işten köye gidiyormuş hep.
    Sadece iş ev arası 60 bin mi yapmış maşallah.

  14. #54
    IRau - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Kasım 2014
    Şehir
    şarköy
    Motosikleti
    Xmax
    Alıntı Stunt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hava filtresine yağ gelmez, uzman dediklerin yamaha mühendisi mi ?
    Hemen alttaki yorumu cevapla seker kardesim hadi bakim

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:33 ----------

    Alıntı IRau adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hemen alttaki yorumu cevapla seker kardesim hadi bakim
    bu arada hava filtresinin orda 2-3 santimik bir boşluk var arkasında hortumda mevcut.
    bu delik üzerine yem koyup kuş besleyebileceğin bir alan olmadığı için google amcadan araştırınca
    yağ tahliyesi olarak geçmektesir.

    yani motosikletimiz yüksek devir yüksek hızda fazla sıkıştırıldığında motorun yağından atmaktadır

    sen yine tatmin olmadıysan oğuz ustam ile görüşebilirsin.ş

  15. #55
    acemi60 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ekim 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha X-City 250
    Alıntı IRau adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hemen alttaki yorumu cevapla seker kardesim hadi bakim

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:33 ----------



    bu arada hava filtresinin orda 2-3 santimik bir boşluk var arkasında hortumda mevcut.
    bu delik üzerine yem koyup kuş besleyebileceğin bir alan olmadığı için google amcadan araştırınca
    yağ tahliyesi olarak geçmektesir.

    yani motosikletimiz yüksek devir yüksek hızda fazla sıkıştırıldığında motorun yağından atmaktadır

    sen yine tatmin olmadıysan oğuz ustam ile görüşebilirsin.ş
    Hava filtresine yağ gelmesi neyi gösterir bilemiyorum. Genelde araçlarımı kendim kurcalamayı sevdiğimden biliyorum Volkswagen ve "gül gibi" Şahin dahil olmak üzere bu durumu kullandığım bütün araçlarda gördüm. Yağ derken, öyle kepçeyle değil. Sadece yağlı bir ıslaklık olarak gözlemlemiştim. Nedir? Ne değildir? Bir usta yorum yapsada merakımızı gidersek...

    Not : Aynı durum XCITY de de var.


    REKLAM ALANI
3. sayfa BirinciBirinci 123

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)