- Katılım
- 15 Nis 2003
- Mesajlar
- 1,384
- Konu Yazar
- #1
Moderatör tarafında düzenlendi:
Debriyaja basmadan vites atmak ?
Hız konusunda sorun yok, internette 165 yaptığı başka bir video daha var. Motor yaklaşık 35 BG ve forum ahalisinin taptığı R25'ten sadece 1 BG eksiği var. Dolayısıyla dişli değişikliği ile bu hızlara çıkabilir. O yüzden bana göre sırf reklam olsun diye, bizim millet beygir gücüne ve son hıza tav olur diye, Adventure bir motorun standart durumundan daha hızlı gidebildiğini göstermek için dişlisi ile oynamak ne kadar anlamsızsa, videodaki hızın yanlış olduğunu söylemek de o kadar anlamsızdır. Eskiden forumda "Çin motorunun 10 beygiri ile Japon motorunun 10 beygiri aynı değil" diyen arkadaşlar geldi aklıma... Oktay Motorun yaptığı şey bana göre saçmalıktır. Ayrıca tork diye de bir şey var, 300 cc motoru iki kişi yüklüyken yokuş yukarı da bir görmek gerekir.
Normalde bu tip reklam amaçlı videoları izlemem. Videonun sonunda 42 bin TL'ye Çin motoru alınır mı konusuna değinmişler. Asıl soru şu olmalı: 42 bin TL'ye 310 cc motor alınır mı ? Alınırsa neden Kawasaki veya BMW alınmaz da bu alınır ? Benim motorun kalitesinden en ufak bir şüphem yok. Zontes böyle motorlar çıkarmakla çok iyi bir iş yapmıştır ancak çok da aptalca bir iş yapmıştır. Araştırın bakalım Versys 300 kaç tane satabilmiş ? İkinci elde 1700 km'de 37 bin TL'ye Versys 300 var. Neden satamıyor peki ? Çünkü millet enayi değil ki 300 cc motora 45 bin TL versin. Üstelik o Kawasaki olmasına rağmen satamıyor. Böyle bir ortamda bu motorun ne kadar şansı olabilir ? Rakibi Benelli TRK502 39 bin TL. CFMoto 650'ler 41 bin TL. Bu arkadaş 310 cc'ye sırf daha kaliteli ve güzel olduğu için 42 bin TL diyor. İyi de Çin motorsikleti alacak olan adamın Benenlli veya CFMoto'nun sunduğundan daha fazla kaliteye ihtiyacı yok ki. Ne yapayım elektrikli camı, pırı pırıl parlayan boyayı, süper tasarımı. Yola çıkınca bunlar karın doyurmuyor. Sürekli 170 ile gitmiyorsun ama sürekli yokuş çıkıp sollama yapabiliyorsun.
Özetle, bu motorların reklamını yapmak için daha fazla kasmayın çünkü satılmayacaklar. Ha, satılmıyor diye birçok firmanın geçmişte yaptığı gibi, iki sene sonra fiyatı 10 bin TL aşağı çekecekseniz de o işi şimdiden yapın. Zararın neresinden dönerseniz kârdır. Diğer yandan elinizde ZT250S gibi bir model varken ve ABS'li olarak 14990 TL gibi muhteşem bir fiyat verilmişken, hayalleri bırakıp biraz gerçeğe dönün ve bu motorun reklamını yapın. Test sürüşü organizasyonları yapın. Normalde peynir ekmek gibi satması gereken motor hiç satmıyor bari buna yazık olmasın.
Hız konusunda sorun yok, internette 165 yaptığı başka bir video daha var. Motor yaklaşık 35 BG ve forum ahalisinin taptığı R25'ten sadece 1 BG eksiği var. Dolayısıyla dişli değişikliği ile bu hızlara çıkabilir. O yüzden bana göre sırf reklam olsun diye, bizim millet beygir gücüne ve son hıza tav olur diye, Adventure bir motorun standart durumundan daha hızlı gidebildiğini göstermek için dişlisi ile oynamak ne kadar anlamsızsa, videodaki hızın yanlış olduğunu söylemek de o kadar anlamsızdır. Eskiden forumda "Çin motorunun 10 beygiri ile Japon motorunun 10 beygiri aynı değil" diyen arkadaşlar geldi aklıma... Oktay Motorun yaptığı şey bana göre saçmalıktır. Ayrıca tork diye de bir şey var, 300 cc motoru iki kişi yüklüyken yokuş yukarı da bir görmek gerekir.
Normalde bu tip reklam amaçlı videoları izlemem. Videonun sonunda 42 bin TL'ye Çin motoru alınır mı konusuna değinmişler. Asıl soru şu olmalı: 42 bin TL'ye 310 cc motor alınır mı ? Alınırsa neden Kawasaki veya BMW alınmaz da bu alınır ? Benim motorun kalitesinden en ufak bir şüphem yok. Zontes böyle motorlar çıkarmakla çok iyi bir iş yapmıştır ancak çok da aptalca bir iş yapmıştır. Araştırın bakalım Versys 300 kaç tane satabilmiş ? İkinci elde 1700 km'de 37 bin TL'ye Versys 300 var. Neden satamıyor peki ? Çünkü millet enayi değil ki 300 cc motora 45 bin TL versin. Üstelik o Kawasaki olmasına rağmen satamıyor. Böyle bir ortamda bu motorun ne kadar şansı olabilir ? Rakibi Benelli TRK502 39 bin TL. CFMoto 650'ler 41 bin TL. Bu arkadaş 310 cc'ye sırf daha kaliteli ve güzel olduğu için 42 bin TL diyor. İyi de Çin motorsikleti alacak olan adamın Benenlli veya CFMoto'nun sunduğundan daha fazla kaliteye ihtiyacı yok ki. Ne yapayım elektrikli camı, pırı pırıl parlayan boyayı, süper tasarımı. Yola çıkınca bunlar karın doyurmuyor. Sürekli 170 ile gitmiyorsun ama sürekli yokuş çıkıp sollama yapabiliyorsun.
Özetle, bu motorların reklamını yapmak için daha fazla kasmayın çünkü satılmayacaklar. Ha, satılmıyor diye birçok firmanın geçmişte yaptığı gibi, iki sene sonra fiyatı 10 bin TL aşağı çekecekseniz de o işi şimdiden yapın. Zararın neresinden dönerseniz kârdır. Diğer yandan elinizde ZT250S gibi bir model varken ve ABS'li olarak 14990 TL gibi muhteşem bir fiyat verilmişken, hayalleri bırakıp biraz gerçeğe dönün ve bu motorun reklamını yapın. Test sürüşü organizasyonları yapın. Normalde peynir ekmek gibi satması gereken motor hiç satmıyor bari buna yazık olmasın.
Olmadı ama şimdi. "Ama elektrikli cam?" yazmam gerekiyordu benim. Artık yazamayacağım. N'olacak şimdi?Ne yapayım elektrikli cami, pırı pırıl parlayan boyayı, süper tasarımı. Yola çıkınca bunlar karın doyurmuyor. Sürekli 170 ile gitmiyorsun ama sürekli yokuş çıkıp sollama yapabiliyorsun.
Olmadı ama şimdi. "Ama elektrikli cam?" yazmam gerekiyordu benim. Artık yazamayacağım. N'olacak şimdi?
Madem bu motosiklet çok satmayacak ülkemizde, bari "Zontes" markası boşa gitmesin. Kötü niyet olmaksızın, birinin söyleyeceği lafı daha söylemeden ağzında kakmaya "zontes çekmek" diyelim, kelime işe yarasın, dilimiz zenginleşsin. Hemen cümle içinde kullanayım:
"Tam da Haşmet yine aynı gereksiz yorumu yapacaktı ki Seko tak diye zontes çekti Haşmet'e."
Nasıl? Olmuş mu? Satar mı bu kelime?