@yalnizplanet
aytekin kardeş ben aranıza yeni katılmak üzereyim, butun yazılarınızı baştan sona okudum sen bu işi en ilerletmiş kişisin. sana birkaç soru sorucam;
yurt dışında bu motoru şekillendirenlerle konuşuyormuşsun ordan grenej siparişi verelim abi. 1 tane gelse yeter onun kalıbını döktürürüz. burda o kalıba ihtiyacı olan birsürü kişi var. kalıp parasını paylaşırsak nerdeyse bedavaya gelir. hepimiz aynı yerde döktürürsek yine bi maddi avantaj elde etmiş oluruz. olmadı çizimi iyi olan bir arkaladaş bize çizsin onu döktürelim. bu grenej işlerinden anlamam ama ben kalıp ve döktürülecek yerleri bulabilirim. şimdi napalım?...
Dostum Selamlar;
Grenaj hikayesi için elemanlarla görüştüm ama yanlış hatırlamıyorsan motor fiyatının 1/5'i gibi bir rakam çıkıyor döviz kuru karşısında. Üstelik herhangi bir online satış ya da ciddi bir firma bazında satış olmadığı için o kadar parayı tanımadığım birine gönderip gelip gelmeyeceği belli olmayan bir grenaj beklemeyi gözüm kesmedi. Gelse dahi bizim gümrükte nelerle uğraşacağımı aşağı yukarı tahmin ettiğimden fazla düşünmedim.
Eğer dediğin gibi grenaj için kalıp çıkartabilecek fiberci usta tanıdığın falan varsa en temizi motorun fabrikasyon halinin ve benim göndermiş olduğum grenajlı modellerin resimlerini alıp ustaya göstermek. Eskiden MZ'ler için grenaj falan dökerlerdi de şimdi usta bulamadım kafama göre. Maslak sanayiyi falan bir dolaşmak gerek, keza bostancı sanayiyede bakıp bu işlerle uğraşacak bir usta bulmalı.
@diğer dostlar;
Anlaşılan motorlarımızla ilgili polemikler halen devam etmekte, elde patlayacağı, kötü ve kalitesiz olduğu performans eksikliği gibisinden yorumlar halen mevcut. Böyle düşünen arkadaşlar zaten amman uzak dursunlar bu makinadan sakın almasınlar, ben kar kış, yağmur soğuk demeden 10.000km'ye az kala hayatımdan ve motorumdan memnunum. Bu kış kısmet olurda aklımdaki modifiyeleri gerçekleştirebilirsem, önümüzdeki sezon daha da memnun olacağım sanırım.
Herkese İyi Sürüşler...