Merhaba dostum;
Servis piston aralığının çok olduğunu nasıl karar verebiliyor?
Bu motorla ilgili az çok tecrübe edinebildim. Şimdi;
Motorun hangi contasını nasıl değiştirdiniz? Bu motorlarda bir silindir kapağının üzerinde, birde silindir ile şanzumanın bağlandığı yüzeyde iki adet conta vardır. contası plastik üzeri ince bir yumuşak conta ile kaplı olup, dağıtıcısı Adana'da bile bulunması imkansızdır (servis harici). eğer üst kapağın contasını değiştirdiyseniz ve klingerit conta kullandıysanız (1.5mm) sıkıştırmada fark yaratmamışsınız demektir. Sizin sorununuz, (sanırım) bu motorların egzantirik milini takmak tam bir bela. egzantirik mili ile zincirini yanlış konumlandırdıysanız, hem güç düşmesi hemde tam gazlarda çıtırdıya benzer avans sesi duyarsınız.
eğer alt çontayı değiştirdiyseniz, pistonu takarken segmanları hangi konumda taktınız önemlidir. Zira her segmanın açık ağzı, birbirine 120 derece bakacak şekilde takılmalıdır. Bundan dolayı kartere kompresyon kaçağına neden oluyor olabilirsiniz.
Sorunu ve motoru nasıl topladığınızı detaylı olarak anlatırsanız çok sevinirim.