Zamcıktan sonra motorunu satmaya çalışan "fırsatçı" kitle

Katılım
24 Şub 2016
Mesajlar
143
Motosikleti
Ktm 1290 sas
Arkadaşlar millet neticesinden fiyat uygulamıyor farkında mısınız bilmiyorum ama sürekli her şeyin fiyatı artıyor hangi kafayla acaba aldığı günkü fiyattan hesaplıyorsunuz? Bundan 15 yıl önce gsxr1000 10bin tl idi o zaman 2010 model motorun bugün fiyatı 5bin tl olsun olur mu öyle? Araçta değer hesaplanırken sıfırından yola çıkılarak yaşı, kilometresi, hasar durumu, orijinalliği gibi durumlar göz önüne alınıp değer biçilir. Yıl geçti zam geldi, sıfır fiyatına göre güncelleyecek tabii ki. Burada konuşuyorsunuz da hanginiz hangi motoru aldığı fiyattan sattı? Varsa şu an öyle bir ticaret yapacak arkadaş hemen alayim motorunu ben
 
Katılım
17 Ocak 2017
Mesajlar
168
Aynı şeyi söylüyoruz. Devletin göstermelik ve bir kaç seferlik denetimsi uygulamalarından ziyade kalıcı sürekli ve sürdürülebilir uygulamaları hayata geçirdiğinde, zaten çoğu şey çorap söküğü gibi gelir. Bütün bu kuralsızlık ve kanunsuzluk nedeni ile 90lardaki mekanlara çökme ve haraç alma mevzuları tekrar patlak verdi.
 
Katılım
23 Kas 2020
Mesajlar
1,875
Baslik sahibi arkadas sana bir sir vereyim. Gezegendeki butun ticaret firsatlar uzerine kurulu haberin olsun:)

Ticaret= alabilecegin en ucuz fiyata al, satabilecegin en yuksek fiyata sat.

Bonus sır: Peygamber de bunu yapiyordu:)
 
Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
7,644
Motosikleti
Ns200 15"
Bir malı satarken eksiklerini yapmakta fayda gelmiyor, mesela bir çok parçasını yenileyin ve iyi malzemeler kullanın ama halen onu öldürme peşinde insanlar, mesela arabamı yakın zamanda satmayı düşünüyorum ama arabanın görünmeyen yerlerinde bir çok eksiklerini hakkıyla yaparak ilana koyacağım. Motorun ince ayarları, sıvı bakımları, fren bakımları ve şanzıman ayarı gibi ince işleri halledip ilana 420.000 TL civarına koymaya düşünüyorum, ilanlardaki bir çok araçlar sıkıntılı ve dürüst ilan değiller. Bu yaptıklarım sayesinde açıkçası çokta bir pazarlık yapmayı düşünmüyorum, 3-5.000 TL altına kolay kolay ineceğimi düşünmem...
 
Katılım
28 Eyl 2024
Mesajlar
210
Motosikleti
Ducati Multistrada 1200 Enduro - Kawasaki Z900 RS
Motorum yoktu satmam gerekti.

Yanlış anlamayın da çok merak ettiğim birşey var hocam; ikinci el piyasasını mahvediyor diye;

Neden motor almamak / elimdekini değiştirmemek gibi bir seçeneği seçmem gerekiyor? ya da hepsini geçtim elimdeki paranın değerini korumakla neden uğraşmalıyım?

Piyasanın olması gerektiği gibi olmaması yüzünden neden yükü ben çekmeliyim?

Serbest piyasa gidip adama X liraya satamazsın diyemem; yaptıgını eleştirebilirim. Ancak siz gelip mağdur olan insanları eleştiriyorsunuz.

Yükü siz çekmelisiniz çünkü demokrasi (!) bunu istedi diyelim.
Birileri altın varaklı tuvaletinde hacetini gidersin diye tüm bunlar.
Ben sizi anlıyorum çünkü bir çoğumuz varyetimizi bu canavarlardan ( yaşı yetenler bilir, gazetede eskiden enflasyon kelimelerinin yanında yeşil renkli Dinazor resmi yerleştirirlerdi ) korumanın derdindeyiz. Tabi bu çok zor ve yorucu, pek çoğumuz zaman zaan bu stres altında bunalıyoruz veya isyan edip daha büyük tepkiler gösteriyoruz. Bunu yaparken aynı zamanda kendimizi de ödüllendirmek için bir şeyler alma peşindeyiz.

Çünkü şartlar böyle. Siz kabul etseniz de etmeseniz de.

İşte bu rasyonelliktir. Ya bu deveyi güdersin ya bu diyardan gidersin misali.
 
Katılım
10 Ara 2015
Mesajlar
5,023
Motosikleti
Tiger1200, Tvs Apache
inanılmaz derecede kuş beyinli insanlar var... bir tanesini örnek vereceğim, telefonla ilgili ama bu.

"vivo y22s" model telefon alacaktım ama henüz 1 yılını doldurmamış yeni telefondu ama yine de ilanlara bakmak istedim, sıfır yerine ucuza alırım dedim. sıfırı 5400 lira idi o zamanlar ve ilanlarda bir tane ikinci el gördüm 6500 lira yazmış satıcı... tam olarak aramızdaki diyaloğu aşağıya bırakayım.

+merhaba, sanırım fiyatta bir hata var, sıfırı 5400 lira ama siz ikinci el fiyatını 6500 lira yazmışsınız.
- ben 9 bin liraya aldım fiyat doğru.
+siz faturaya ek taksitle almışsınızdır fakat peşin 5400 lira bu telefon, siz onu 6500 liraya satamazsınız.
-en son 6 bin lira olur.
+ben pazarlık etmek için yazmıyorum, sizi uyarmak için yazdım sadece, ben 4500 liradan fazla vermem, gider 5400 e sıfırını alırım zaten.
-almayacaksan boş yapma, fiyat bu. alıyorsan al almıyorsan ikile.
+bana bak gerizekalı, bu telefonu 5 bin liraya satacaksın ve geriye 9 bin lira ödeyeceksin... kredi çekmiş misali 5 bin eline peşin geçer ve 4 bin faiz ödersin... başka türlü o telefonu satamazsın(yazdım ama gönderemedim çünkü engelledi beni :D )

benden sonra gerizekalı fiyatı 5400 liraya indirdi, muhtemelen satamamıştır yada 4500-5000 arası bir fiyata satmıştır.
 
Katılım
21 Kas 2016
Mesajlar
5,675
En tırt geleneklerimizden biri de "pazarlık sünnettir" anlayışıdır. Siz dip fiyat da verseniz birileri gelip pazarlık edip fiyatı daha aşağı çekmeye çalışacak. O nedenle çoğu ilanda pazarlık payı oluyor. Pazarlık kadar nefret ettiğim bir şey yok.

Tiksiniyorum ya pazarlık muhabbetinden.
Az kullanılmış bot, kullanılmamış eldiven vs bir kaç parça bir şey satıyorum şu an, dümdüz istediğim fiyatı yazdım. Yani bedava bile olsa pazarlık etmek istiyor adam, gerçekten bedava 0 TL yazsam "500TL ateşlersen olur" diyecek.. Yok ulan diyip geçiyorum ben de, satılmazsa satılmasın tüccar değilim yani satılmaması bana bir şey kaybettirmez. Yıldım ama yani..


Şu fırsatçılık meselesine gelince..
İnsanların barınma ihtiyacına karşılık gelen bir şeyi alıp pahalıya satıldığı zaman hiç fırsatçı falan denmiyor? Kimse 2 milyona aldığı evi 6 milyona satıyor diye küfür yemiyor, aksine arkadaş sohbetlerinde doğru zamanda almış akıllı adam falan diye övülüyor hayırdır? Kıçımın kenarı bir ihtiyaç olan motosiklete gelince mi rant düşmanı kesiliyoruz yani? :)

Ha dalga geçerim. 9 Ocak 2024'te Vespa'yı bi laz galericiye sattım, 129bin TL'ye. Yazlığıma götürücem binicem ayağı çekti, neden? Çünkü ben ilan metnine "galerici al satçı vs'ye gelmez, alıp 1-2 sene bineceğim diyen arkadaşlar için fırsattır" yazmıştım (listesi de o sırada 170 civarı bir şeydi sanırım) Ben bunu alacak kişi ne alacağını bilsin diye yazdım, o galeride satıcam derse satmam diye yazdığımı sandı... =)
Benden motoru aldı, 3 gün sonra 183bin'e ilana koydu.. Memleketin zekisi kendisi ya, sakallı nerd deyişik oğlanı görünce kapattı ucuza motoru.
Bugün 17 Ocak 2024. Motor hala ilanda.. :) Sanki ben bilmiyordum 180'e satmayı...

Şimdi ben bu adama gülerim.
Ama reel enflasyonun kaç olduğunun belli olmadığı bir ülkede, aldığı malı %bilmemkaç yükseğe satmak isteyene fırsatçı, adi, falan filan gibi sıfatlar yakıştırmam. En fazla salak diyebilirim çok çok saçmaladıysa. Bu dalgalı bozulmuş durumun sorumlusunu anıra anıra dile getiremediğimiz için birbirimize sarıyoruz..
 
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
13,467
Motosikleti
D400
Yükü siz çekmelisiniz çünkü demokrasi (!) bunu istedi diyelim.
Birileri altın varaklı tuvaletinde hacetini gidersin diye tüm bunlar.
Ben sizi anlıyorum çünkü bir çoğumuz varyetimizi bu canavarlardan ( yaşı yetenler bilir, gazetede eskiden enflasyon kelimelerinin yanında yeşil renkli Dinazor resmi yerleştirirlerdi ) korumanın derdindeyiz. Tabi bu çok zor ve yorucu, pek çoğumuz zaman zaan bu stres altında bunalıyoruz veya isyan edip daha büyük tepkiler gösteriyoruz. Bunu yaparken aynı zamanda kendimizi de ödüllendirmek için bir şeyler alma peşindeyiz.



İşte bu rasyonelliktir. Ya bu deveyi güdersin ya bu diyardan gidersin misali.
işin üzücü yanı burada bile hakkını arayanları sucluyorlar, aslında hakediyoruz cünkü kendi kendimize yapıyoruz.


inanılmaz derecede kuş beyinli insanlar var... bir tanesini örnek vereceğim, telefonla ilgili ama bu.

"vivo y22s" model telefon alacaktım ama henüz 1 yılını doldurmamış yeni telefondu ama yine de ilanlara bakmak istedim, sıfır yerine ucuza alırım dedim. sıfırı 5400 lira idi o zamanlar ve ilanlarda bir tane ikinci el gördüm 6500 lira yazmış satıcı... tam olarak aramızdaki diyaloğu aşağıya bırakayım.

+merhaba, sanırım fiyatta bir hata var, sıfırı 5400 lira ama siz ikinci el fiyatını 6500 lira yazmışsınız.
- ben 9 bin liraya aldım fiyat doğru.
+siz faturaya ek taksitle almışsınızdır fakat peşin 5400 lira bu telefon, siz onu 6500 liraya satamazsınız.
-en son 6 bin lira olur.
+ben pazarlık etmek için yazmıyorum, sizi uyarmak için yazdım sadece, ben 4500 liradan fazla vermem, gider 5400 e sıfırını alırım zaten.
-almayacaksan boş yapma, fiyat bu. alıyorsan al almıyorsan ikile.
+bana bak gerizekalı, bu telefonu 5 bin liraya satacaksın ve geriye 9 bin lira ödeyeceksin... kredi çekmiş misali 5 bin eline peşin geçer ve 4 bin faiz ödersin... başka türlü o telefonu satamazsın(yazdım ama gönderemedim çünkü engelledi beni :D )

benden sonra gerizekalı fiyatı 5400 liraya indirdi, muhtemelen satamamıştır yada 4500-5000 arası bir fiyata satmıştır.

bu adamın oyu ile bizim oyumuz bir olmamalı. vade farkını yansıtıyor herif ikinci ele :D

Ah Aysun Kayacı, çok hakkını yedik zamanında.
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,549
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Ha dalga geçerim. 9 Ocak 2024'te Vespa'yı bi laz galericiye sattım, 129bin TL'ye. Yazlığıma götürücem binicem ayağı çekti, neden? Çünkü ben ilan metnine "galerici al satçı vs'ye gelmez, alıp 1-2 sene bineceğim diyen arkadaşlar için fırsattır" yazmıştım (listesi de o sırada 170 civarı bir şeydi sanırım) Ben bunu alacak kişi ne alacağını bilsin diye yazdım, o galeride satıcam derse satmam diye yazdığımı sandı... =)
Benden motoru aldı, 3 gün sonra 183bin'e ilana koydu.. Memleketin zekisi kendisi ya, sakallı nerd deyişik oğlanı görünce kapattı ucuza motoru.
Bugün 17 Ocak 2024. Motor hala ilanda.. :) Sanki ben bilmiyordum 180'e satmayı...
Beyin, rutin işleyişini gerçekleştirmek için fosfora ihtiyaç duyar ama hamsiyi de fazla tüketince böyle mal oluyor insan. Uyy uyy uyyy ,ha uşak haa haa, oh nenni koçari
 
Son düzenleme:
Katılım
16 Eki 2015
Mesajlar
3,261
Motosikleti
Çükü Olanın Dükü Olur.
Seviyorduk hani acıyı?:D
Biz daha çok hacıyı seviyoruz.
hac-Biber.jpg
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,039
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Beyin, rutin işleyişini gerçekleştirmek için fosfora ihtiyaç duyar ama hamsiyi de fazla tüketince böyle mal oluyor insan. Uyy uyy uyyy ,ha uşak haa haa, oh nenni koçari
Hamsi tüketmiyor çoğu, ayrıca sadece fosfor da yetmez; iyot lazım... Ülkemizde (bazı bölgelerde daha fazla olmak üzere) genel bir iyot eksikliği var.
 
Katılım
14 Mar 2016
Mesajlar
1,991
Abi, devleti, enflasyonu, bayisi... fasa fiso. Ne zaman, alıcı iken gösterdiğimiz özeni, tavrı, satıcı iken de gösterdik, o zaman düzelir bu iş.
 
Katılım
14 Eki 2005
Mesajlar
1,407
Motosikleti
2013 Honda Cbf150
Tiksiniyorum ya pazarlık muhabbetinden.
Az kullanılmış bot, kullanılmamış eldiven vs bir kaç parça bir şey satıyorum şu an, dümdüz istediğim fiyatı yazdım. Yani bedava bile olsa pazarlık etmek istiyor adam, gerçekten bedava 0 TL yazsam "500TL ateşlersen olur" diyecek.. Yok ulan diyip geçiyorum ben de, satılmazsa satılmasın tüccar değilim yani satılmaması bana bir şey kaybettirmez. Yıldım ama yani..


Şu fırsatçılık meselesine gelince..
İnsanların barınma ihtiyacına karşılık gelen bir şeyi alıp pahalıya satıldığı zaman hiç fırsatçı falan denmiyor? Kimse 2 milyona aldığı evi 6 milyona satıyor diye küfür yemiyor, aksine arkadaş sohbetlerinde doğru zamanda almış akıllı adam falan diye övülüyor hayırdır? Kıçımın kenarı bir ihtiyaç olan motosiklete gelince mi rant düşmanı kesiliyoruz yani? :)

Ha dalga geçerim. 9 Ocak 2024'te Vespa'yı bi laz galericiye sattım, 129bin TL'ye. Yazlığıma götürücem binicem ayağı çekti, neden? Çünkü ben ilan metnine "galerici al satçı vs'ye gelmez, alıp 1-2 sene bineceğim diyen arkadaşlar için fırsattır" yazmıştım (listesi de o sırada 170 civarı bir şeydi sanırım) Ben bunu alacak kişi ne alacağını bilsin diye yazdım, o galeride satıcam derse satmam diye yazdığımı sandı... =)
Benden motoru aldı, 3 gün sonra 183bin'e ilana koydu.. Memleketin zekisi kendisi ya, sakallı nerd deyişik oğlanı görünce kapattı ucuza motoru.
Bugün 17 Ocak 2024. Motor hala ilanda.. :) Sanki ben bilmiyordum 180'e satmayı...

Şimdi ben bu adama gülerim.
Ama reel enflasyonun kaç olduğunun belli olmadığı bir ülkede, aldığı malı %bilmemkaç yükseğe satmak isteyene fırsatçı, adi, falan filan gibi sıfatlar yakıştırmam. En fazla salak diyebilirim çok çok saçmaladıysa. Bu dalgalı bozulmuş durumun sorumlusunu anıra anıra dile getiremediğimiz için birbirimize sarıyoruz..
Geçmiş zaman 17 bin km. de Cbf150 satıyorum.
Kız gibi bakmışım motora nokta hata yok, koruma demirleri shad çantası falan ful artı ful yani
Adam geldi uzun uzun baktı baktı baktı
Motorda metal yorgunluğu var dedi.
 
Katılım
23 Kas 2024
Mesajlar
3,893
Motosikleti
Aprilia Tuareg 660
Geçmiş zaman 17 bin km. de Cbf150 satıyorum.
Kız gibi bakmışım motora nokta hata yok, koruma demirleri shad çantası falan ful artı ful yani
Adam geldi uzun uzun baktı baktı baktı
Motorda metal yorgunluğu var dedi.
onun derdi fiyatı biraz daha düşürmek eksik bulurum düşürürüm diye gelmiş bulamayınca kafa yanmış
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst