Zamcıktan sonra motorunu satmaya çalışan "fırsatçı" kitle

Katılım
26 Mar 2023
Mesajlar
412
Motosikleti
Çin Malı Skuter
450Sr'ın sıfırının zamlanmasından sonra 2. el fiyatları hemen uçuşa geçti. Yapmayın, yazık günah ya :D 2 tane SS bırakacağım, ne anlatmaya çalıştığımı anlayacaksınız.



Bu da bir diğer ilan;


Gerçekten yazık. Biz bizi öperiz Türkiye'm. Başkasına gerek yok. +100 bin TL'ye satabileceğini düşünmesi de trajikomik olmuş gerçekten. İlanların birisi 2023, birisi 2024 model 450Sr. 2024 sonunda 450Sr 279 bin TL idi. Ne gerek var sıfırından fazla fiyat çekmeye. Yazık.
 
Katılım
23 Kas 2024
Mesajlar
3,893
Motosikleti
Aprilia Tuareg 660
ben fırsatçılık olarak görmüyorum motorumu satmak için ben de zamı bekledim çünkü değeri bu değildi o zamanlar nakit alımlarda anormal fiyatlar vardı ve değişeceği belliydi bu motorun değeri fiyatı artık bu fazla gelebilir az gelebilir ama şöyle düşün sıfırı 260dan 360a çıkan bi motorunu 200e saatı diyelim benzer bir motosiklet almak istediğinde onun sıfırı veya 2. eli de artıyor burada kızacağınız kişi fiyatı 2 kata yakın arttıran uğur motorlu araçlar senin için değeri bu olmayabilir fazla olabilir katılıyorum da ben de bu fiyatlara cfmoto yerine r25 cbr 500r rs457 vs alırdım 0 km fiyatı yüzde kaç artıyorsa 2. elleri de o yüzde kadar artmalı benim görüşüm
 
Katılım
26 Mar 2023
Mesajlar
412
Motosikleti
Çin Malı Skuter
ben fırsatçılık olarak görmüyorum motorumu satmak için ben de zamı bekledim çünkü değeri bu değildi o zamanlar nakit alımlarda anormal fiyatlar vardı ve değişeceği belliydi bu motorun değeri fiyatı artık bu fazla gelebilir az gelebilir ama şöyle düşün sıfırı 260dan 360a çıkan bi motorunu 200e saatı diyelim benzer bir motosiklet almak istediğinde onun sıfırı veya 2. eli de artıyor burada kızacağınız kişi fiyatı 2 kata yakın arttıran uğur motorlu araçlar senin için değeri bu olmayabilir fazla olabilir katılıyorum da ben de bu fiyatlara cfmoto yerine r25 cbr 500r rs457 vs alırdım 0 km fiyatı yüzde kaç artıyorsa 2. elleri de o yüzde kadar artmalı benim görüşüm
Valla hocam zam yapılır ama belirli bir fiyat aralığında yapılır. 279 bin TL'den motosikleti almışsın, belki daha ucuzdan, bir süre kullanmışsın, misal 1 yıl. 15 bin km yapmışsın. 1 yılda da yeni motosiklet ayırabilecek kadar bütçe ayırmışsın kenara. Zamlanabileceğini önceden zaten düşünebiliyor olman gerek. 200 bin TL'ye ilana koymuşsun, hadi 250 bine koy, 300-350 bin TL gerçekten bana çok absürt geliyor valla kusura bakmayın. Bir de herkes iyi niyetli düşünmüyor işte.
 
Katılım
1 Nis 2019
Mesajlar
901
Sahibinden artık alım satım yapılan bi yer olmaktan çıktı. Son 2 yıldır ne zaman alış veya satış için girsem sinir krizi geçiriyorum.

Olurunu yazarsın, yarısını fiyat verirler. Düşük yazarsın, neden satıyon ne sorunu var diye benim malımın bekçiliğini yaparlar.

Hasbelkader(çok çok az) gerçek binici veya alıcı bulursun anlaşır satarsın, tabi bu süre içinde şu kadar olurmucular, çocuğun kumbarasını patlattımcılar canından bezdirmiştir seni. Kafandaki motor ilanlarına bakmaya başlarsın.

Sıfırından fazla fiyat çekenler mi dersin, kendi motorundan başkası yokmuş gibi davrananlar mı dersin, alırsan al almazsan alma diyenler mi dersin(niye ilana koydun o zaman mk?), yazdığı fiyattan 1 lira aşağı olmaz diyenler mi dersin(bizim ülkede pazarlık olmazsa olmaz gibi bişeydir, istediği fiyattan 3 5 yukarı yazanları anlıyorum), sazan sarmalına çekmeye çalışanlar mı dersin, bakımına olabildiğince az para harcayıp kusursuz sorunsuz masrafsız diyenler mi dersin vs vs.

Alım işi daha zor sanırım, daha çok yazacaktım da yoruldum :) kısacası sahibinden artık keriz avına çıkanların ve ölücülerin yeri. Gerçek binici kalmadığını düşünüyorum. Motomania gökhan hocanın instagram sayfası bence çok daha başarılı, artık bişey alıp satacağım zaman ordan fikir ediniyorum. Hoş, gerçi bu ortam senede 3 motor değiştiren beni bile durulttu.
 
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
13,469
Motosikleti
D400
Kızacaksınız biliyorum yine de yazıyorum.

2024 Modeli sıfırı bayilerde fotosunu paylaştıgınız motorlardan daha ucuz.

Kimse kusura bakmasın tekerlek takılmış çöpünüz de o para etmez.

Motorun değerini "düşürüyorlar / arttırıyorlar"cılar uzak dursun; bir motora bindiğin anda %20 değer kaybetmesi normal. Binmeye devam ettikce de bu oran artar.
 
Katılım
9 Eyl 2024
Mesajlar
2,113
Fırsatçılık olabilmesi için, alacağınız eşyanın temel ihtiyaç veya alternatifinin olmaması gerekir. Satıcının tekel olduğu durumlarda da bu bazen olabilir.
Satıcılar istedikleri fiyattan satabilirler. İsterlerse sıfırı 100 bin olan motora 500 bin de isteyebilirler. Siz de isterseniz alırsınız. İsterseniz almazsınız. Buna serbest piyasa denir. Kimse almazsa, adamda satamaz. satamazsa fiyatı düşürmek zorunda kalır. Buna takılacağınıza, elektrik , doğal gaz, su paralarına takılmanız daha doğru olur. Çünkü orada pazarlık şansınız yok.
Bunun yanında 1 lt şişe pet su yaklaşık 15 tl. Tonu 15000 tl ye gelir.
Size tonu 15 bin tl den su içiyorsunuz desem bana gülersiniz. Motosiklete gelene kadar konuşulacak çok konu var.
 
Katılım
26 Mar 2023
Mesajlar
412
Motosikleti
Çin Malı Skuter
Fırsatçılık olabilmesi için, alacağınız eşyanın temel ihtiyaç veya alternatifinin olmaması gerekir. Satıcının tekel olduğu durumlarda da bu bazen olabilir.
Satıcılar istedikleri fiyattan satabilirler. İsterlerse sıfırı 100 bin olan motora 500 bin de isteyebilirler. Siz de isterseniz alırsınız. İsterseniz almazsınız. Buna serbest piyasa denir. Kimse almazsa, adamda satamaz. satamazsa fiyatı düşürmek zorunda kalır. Buna takılacağınıza, elektrik , doğal gaz, su paralarına takılmanız daha doğru olur. Çünkü orada pazarlık şansınız yok.
Bunun yanında 1 lt şişe pet su yaklaşık 15 tl. Tonu 15000 tl ye gelir.
Size tonu 15 bin tl den su içiyorsunuz desem bana gülersiniz. Motosiklete gelene kadar konuşulacak çok konu var.
Bir motosiklet forumunda doğal gaz, elektrik, su zammını konuşmanın doğru olduğunu düşünmüyorum. Herhangi bir sosyal medya platformunda bu konuların diyaloğu kurulabilir ama bu forumda kurulmasının amaç dışına yönelik olacağını düşünüyorum.
Kızacaksınız biliyorum yine de yazıyorum.

2024 Modeli sıfırı bayilerde fotosunu paylaştıgınız motorlardan daha ucuz.

Kimse kusura bakmasın tekerlek takılmış çöpünüz de o para etmez.

Motorun değerini "düşürüyorlar / arttırıyorlar"cılar uzak dursun; bir motora bindiğin anda %20 değer kaybetmesi normal. Binmeye devam ettikce de bu oran artar.
Evet o yüzden demiştim aslında, bu fiyatlar bence çok çok abartı.
Sahibinden artık alım satım yapılan bi yer olmaktan çıktı. Son 2 yıldır ne zaman alış veya satış için girsem sinir krizi geçiriyorum.

Olurunu yazarsın, yarısını fiyat verirler. Düşük yazarsın, neden satıyon ne sorunu var diye benim malımın bekçiliğini yaparlar.

Hasbelkader(çok çok az) gerçek binici veya alıcı bulursun anlaşır satarsın, tabi bu süre içinde şu kadar olurmucular, çocuğun kumbarasını patlattımcılar canından bezdirmiştir seni. Kafandaki motor ilanlarına bakmaya başlarsın.

Sıfırından fazla fiyat çekenler mi dersin, kendi motorundan başkası yokmuş gibi davrananlar mı dersin, alırsan al almazsan alma diyenler mi dersin(niye ilana koydun o zaman mk?), yazdığı fiyattan 1 lira aşağı olmaz diyenler mi dersin(bizim ülkede pazarlık olmazsa olmaz gibi bişeydir, istediği fiyattan 3 5 yukarı yazanları anlıyorum), sazan sarmalına çekmeye çalışanlar mı dersin, bakımına olabildiğince az para harcayıp kusursuz sorunsuz masrafsız diyenler mi dersin vs vs.

Alım işi daha zor sanırım, daha çok yazacaktım da yoruldum :) kısacası sahibinden artık keriz avına çıkanların ve ölücülerin yeri. Gerçek binici kalmadığını düşünüyorum. Motomania gökhan hocanın instagram sayfası bence çok daha başarılı, artık bişey alıp satacağım zaman ordan fikir ediniyorum. Hoş, gerçi bu ortam senede 3 motor değiştiren beni bile durulttu.
Gercekten millet cok ilginc ya. Almazsan alma kafasina erismeyi cok istiyorum bir gun 😄
 
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
13,469
Motosikleti
D400
Fırsatçılık olabilmesi için, alacağınız eşyanın temel ihtiyaç veya alternatifinin olmaması gerekir. Satıcının tekel olduğu durumlarda da bu bazen olabilir.
Satıcılar istedikleri fiyattan satabilirler. İsterlerse sıfırı 100 bin olan motora 500 bin de isteyebilirler. Siz de isterseniz alırsınız. İsterseniz almazsınız. Buna serbest piyasa denir. Kimse almazsa, adamda satamaz. satamazsa fiyatı düşürmek zorunda kalır. Buna takılacağınıza, elektrik , doğal gaz, su paralarına takılmanız daha doğru olur. Çünkü orada pazarlık şansınız yok.
Bunun yanında 1 lt şişe pet su yaklaşık 15 tl. Tonu 15000 tl ye gelir.
Size tonu 15 bin tl den su içiyorsunuz desem bana gülersiniz. Motosiklete gelene kadar konuşulacak çok konu var.

Dogrı fırsatcılık değil çakallık diyelim bu duruma. Cünkü ne yazık ki ikinci el fiyatını sarı site belirliyor cogunlukla.

X kişisi Y nin morosunu görüp o 200 e satıyorsa benım motorum daha yeni 220 diyor onu gören de bu 220 ise ben 230 yapayım diyor. böyle böyle yapa yapa ikinci el piyasası yükseliyor.

Sıfır satışı olan modellerde bunlar genelde elde kalıyor ancak düzenli zam alan bir ülke oldugumuz için sıfırını beklemek zorunda kalınan modellerde gerçekten almak isteyen insanlar "nasılsa bayii de motor beklesem daha pahalı olacak" diyen insanlar ikinci elini tercih etmek zorunda kalıyor. bu da motorun hakettiğinden fazlasına satılmasına; ve aslında elindeki nakit o motorun hakettiği değere yetiyor olsa da istediği motoru alamayacak binlerce insanın başka şeylere yönelmesine sebep oluyor.
 
Katılım
10 Tem 2007
Mesajlar
2,760
Motosikleti
Kymco Downtown350i/Dominar 400/Suzuki GSX-8S
Güzel insanlar, alan satan aldığından verdiğinden memnunsa bize olayı irdelemek düşmez. Bu ürünlerde genel fiyatı alıcı belirler, ama biz toplum olarak hiç bir şeyde birlik olamadığımız için alıcı istediği fiyatı belirliyor. Biz bırak motoru, çarşı pazardaki pahalı malı almamazlık etmiyoruz buda satıcıya cesaret veriyor. Hem reis almayarak protesto edin demedi mi?
 
Katılım
9 Eyl 2024
Mesajlar
2,113
Sıfır satışı olan modellerde bunlar genelde elde kalıyor ancak düzenli zam alan bir ülke oldugumuz için sıfırını beklemek zorunda kalınan modellerde gerçekten almak isteyen insanlar "nasılsa bayii de motor beklesem daha pahalı olacak" diyen insanlar ikinci elini tercih etmek zorunda kalıyor.
Bahsettiğiniz durumda 2. el motosiklet tercih edilmeyebilir. Bu alan kişinin arzusuna bağlıdır. Bu işte zorunluluk yok. Almazsanız almazsınız. Eğer siz bunu almak için acele ederseniz bu durumda doğal olarak fırsatçılar veya çakallar olacaktır. Yani aslında olay sabır edebilmek ile alakalı. Tabi yaşı 50 olan bir kişi olarak söylüyorum. Kanı kaynayan ve bir an önce motosikletini yükseltmek isteyen gençler fiyatına bakmadan alacaklardır. Bu da fırsatçılara zemin hazırlıyor tabii ki.
 
Katılım
17 Mar 2014
Mesajlar
1,291
Motosikleti
1190 ADV
2 sene öncesinde motosiklet almak istediğim zaman bir ilanı favorilerime eklemiştim, fiyatı o zaman yüksekti piyasaya göre.




Motosiklet halen ilanda...

Diyeceklerim bu kadar.
 
  • Beğen
Tepkiler: pea
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
13,469
Motosikleti
D400
Bahsettiğiniz durumda 2. el motosiklet tercih edilmeyebilir. Bu alan kişinin arzusuna bağlıdır. Bu işte zorunluluk yok. Almazsanız almazsınız. Eğer siz bunu almak için acele ederseniz bu durumda doğal olarak fırsatçılar veya çakallar olacaktır. Yani aslında olay sabır edebilmek ile alakalı. Tabi yaşı 50 olan bir kişi olarak söylüyorum. Kanı kaynayan ve bir an önce motosikletini yükseltmek isteyen gençler fiyatına bakmadan alacaklardır. Bu da fırsatçılara zemin hazırlıyor tabii ki.

Hocam o iş öyle olmuyor işte.

Sallıyorum Honda X modeli. 20 Aralık Bayi Fiyatı 300 Bin Tl. Çakallar ikinci elini hep 280 bin Tl'ye koymuş.

Sizin elinizde max 250 bin TL var.

Normalde bu 250bin TL rahat rahat ikinci el alabiliyor olması lazım ama yetmiyor.

20 aralıkta bayiler de fiyat revizyonundan stok yok / sipariş yok diyerek sizi 2025'e kadar 10 gün bekletmeye çalışıyor.

Biliyorsunu ki 2025'de o motor en az 30 bin zamlanacak; cünkü bu ülkede böyle. Bu durumda sıfırı 330 olacak ve bunu gören ikinci elciler 300'e cıkartacak.

Sonuc? Elinizdeki max para ile 20 aralıkta ikinci el fiyatları mantıklı olsa motor alabilecek iken alamadınız. 2025'e geçince de ne ikinci el alabildiniz ne sıfır alabildiniz cünkü bu sefer iyice fiyatın aşağısında kaldınız.

bunu yaşamamak için adam sağdan soldan 20-30 daha bulup ikinci elini alıyor 20 aralıkta. Ne oldu? çakallık yapıp yüksekten satan adam satışını yapmış oldu.

Tabi bu her modelde değil; mesela bajaj grubunda bunu yapamadıkları için şu an fiyatlar dipte.

Diyeceksiniz ki "motor zorunlu bir ihtiyac değil" .hayır motor zorunlu bir ihtiyac benim için. Cünkü evimin konumu nedeniyle temel ulaşımımı motor ile sağlıyorum. Araba alacak gücüm yok. Motorum olmaz ise 5 dakikada gideceğim heryere 30 - 40 dakikada gitmek zorunda kalıyorum ancak 6 gün calısan birisi olarak bu kadar vaktim yok.

Doğal olarak elimde olan X tutar ile düzgün bir motor almak zorundayım; yeniisini belki yıllarca alamayacağım ve elimdeki para ile en iyisini almam gerekiyor.
 
Katılım
9 Eyl 2024
Mesajlar
2,113
Diyeceksiniz ki "motor zorunlu bir ihtiyac değil" .hayır motor zorunlu bir ihtiyac benim için. Cünkü evimin konumu nedeniyle temel ulaşımımı motor ile sağlıyorum. Araba alacak gücüm yok. Motorum olmaz ise 5 dakikada gideceğim heryere 30 - 40 dakikada gitmek zorunda kalıyorum ancak 6 gün calısan birisi olarak bu kadar vaktim yok.
Motorunuz var mı? Eğer var ise neden yenisini almak zorunda kalıyorsunuz? Bakımını yaptırıp kullanın. Eğer yok ise paranıza uygun bir motor illaki vardır.
Size şöyle söyleyeyim. Dünyanın yarsından fazlasını gezdim. Aklınıza dahi gelmeyecek yerlere gittim ve şunu gördüm. Dünyada ihtiyacı olmayan ve kullanamayacağı şeyleri satın alan, asgari ücret kazanıp İphone 15 pro max alan, her sene yeni model telefon, araba, motosiklet kullanmaya çalışan, ekonomi ve finans konusunda kendini hiç geliştirmeyen tek millet biziz. Bunun yanında insanlar şikayet etmek için her bahaneyi kullanırken "gelirimi nasıl arttırırım", "standartlarımı nasıl yükseltirim", "daha iyi bir yaşam nasıl sağlarım" diye düşünmüyor. Spor yapmıyor sigara içiyor ama sağlıklı bir yaşam umut ediyor. Yabancı dil öğrenmiyor, okumuyor ama zengin olmayı hayal ediyor. Çalışmıyor, didinmiyor bir de zamanını boşa harcıyor ama konforlu yaşamak istiyor. Avrupa'da çalışan insanlar en eski telefonları kullanıyor, en eski motosikletlere biniyor. Eski arabalar kullanıyor. Zamanlarını üretmeye, kendini geliştirmeye ve hayatı yaşamaya adıyor. Biz bunların çook uzağındayız.

Bunun yanında elinizdeki paranın sürekli değer kaybettiğine inanıyorsanız (ki öyle) kendinizi suçlayın. O paranın değerini korumayı öğrenemediğiniz için. Önce finansal okur yazarlık. Sonra kaliteli motosiklet.
 
Katılım
17 Mar 2014
Mesajlar
1,291
Motosikleti
1190 ADV
Hocam o iş öyle olmuyor işte.

Sallıyorum Honda X modeli. 20 Aralık Bayi Fiyatı 300 Bin Tl. Çakallar ikinci elini hep 280 bin Tl'ye koymuş.

Sizin elinizde max 250 bin TL var.

Normalde bu 250bin TL rahat rahat ikinci el alabiliyor olması lazım ama yetmiyor.

20 aralıkta bayiler de fiyat revizyonundan stok yok / sipariş yok diyerek sizi 2025'e kadar 10 gün bekletmeye çalışıyor.

Biliyorsunu ki 2025'de o motor en az 30 bin zamlanacak; cünkü bu ülkede böyle. Bu durumda sıfırı 330 olacak ve bunu gören ikinci elciler 300'e cıkartacak.

Sonuc? Elinizdeki max para ile 20 aralıkta ikinci el fiyatları mantıklı olsa motor alabilecek iken alamadınız. 2025'e geçince de ne ikinci el alabildiniz ne sıfır alabildiniz cünkü bu sefer iyice fiyatın aşağısında kaldınız.

bunu yaşamamak için adam sağdan soldan 20-30 daha bulup ikinci elini alıyor 20 aralıkta. Ne oldu? çakallık yapıp yüksekten satan adam satışını yapmış oldu.

Tabi bu her modelde değil; mesela bajaj grubunda bunu yapamadıkları için şu an fiyatlar dipte.

Diyeceksiniz ki "motor zorunlu bir ihtiyac değil" .hayır motor zorunlu bir ihtiyac benim için. Cünkü evimin konumu nedeniyle temel ulaşımımı motor ile sağlıyorum. Araba alacak gücüm yok. Motorum olmaz ise 5 dakikada gideceğim heryere 30 - 40 dakikada gitmek zorunda kalıyorum ancak 6 gün calısan birisi olarak bu kadar vaktim yok.

Doğal olarak elimde olan X tutar ile düzgün bir motor almak zorundayım; yeniisini belki yıllarca alamayacağım ve elimdeki para ile en iyisini almam gerekiyor.

Birde şöyle olur, motorunu arabasını satan kişinin acil paraya ihtiyacı vardır. Normalde 250 bin TL'ye 1 ay içinde satabileceği aracı 220bin TL ye ilana koyar. Birileri de havada kapar motoru.

Bu fırsatçılık olmuyor da, tam tersi olunca niye fırsatçılık oluyor.

Temel ihtiyaçlar kişisel tercihlere göre belirlenmez ayrıca. Ulaşım aracı senin için bir temel ihtiyaçtır motosiklet değil. Motor alamıyorsan bisiklet al. X motoru alamıyorsan Y motoru al.
 
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
13,469
Motosikleti
D400
Motorunuz var mı? Eğer var ise neden yenisini almak zorunda kalıyorsunuz? Bakımını yaptırıp kullanın. Eğer yok ise paranıza uygun bir motor illaki vardır.
Size şöyle söyleyeyim. Dünyanın yarsından fazlasını gezdim. Aklınıza dahi gelmeyecek yerlere gittim ve şunu gördüm. Dünyada ihtiyacı olmayan ve kullanamayacağı şeyleri satın alan, asgari ücret kazanıp İphone 15 pro max alan, her sene yeni model telefon, araba, motosiklet kullanmaya çalışan, ekonomi ve finans konusunda kendini hiç geliştirmeyen tek millet biziz. Bunun yanında insanlar şikayet etmek için her bahaneyi kullanırken "gelirimi nasıl arttırırım", "standartlarımı nasıl yükseltirim", "daha iyi bir yaşam nasıl sağlarım" diye düşünmüyor. Spor yapmıyor sigara içiyor ama sağlıklı bir yaşam umut ediyor. Yabancı dil öğrenmiyor, okumuyor ama zengin olmayı hayal ediyor. Çalışmıyor, didinmiyor bir de zamanını boşa harcıyor ama konforlu yaşamak istiyor. Avrupa'da çalışan insanlar en eski telefonları kullanıyor, en eski motosikletlere biniyor. Eski arabalar kullanıyor. Zamanlarını üretmeye, kendini geliştirmeye ve hayatı yaşamaya adıyor. Biz bunların çook uzağındayız.

Bunun yanında elinizdeki paranın sürekli değer kaybettiğine inanıyorsanız (ki öyle) kendinizi suçlayın. O paranın değerini korumayı öğrenemediğiniz için. Önce finansal okur yazarlık. Sonra kaliteli motosiklet.

Motorum yoktu satmam gerekti.

Yanlış anlamayın da çok merak ettiğim birşey var hocam; ikinci el piyasasını mahvediyor diye;

Neden motor almamak / elimdekini değiştirmemek gibi bir seçeneği seçmem gerekiyor? ya da hepsini geçtim elimdeki paranın değerini korumakla neden uğraşmalıyım?

Piyasanın olması gerektiği gibi olmaması yüzünden neden yükü ben çekmeliyim?

Serbest piyasa gidip adama X liraya satamazsın diyemem; yaptıgını eleştirebilirim. Ancak siz gelip mağdur olan insanları eleştiriyorsunuz.
 
Katılım
9 Eyl 2024
Mesajlar
2,113
Motorum yoktu satmam gerekti.

Yanlış anlamayın da çok merak ettiğim birşey var hocam; ikinci el piyasasını mahvediyor diye;

Neden motor almamak / elimdekini değiştirmemek gibi bir seçeneği seçmem gerekiyor? ya da hepsini geçtim elimdeki paranın değerini korumakla neden uğraşmalıyım?

Piyasanın olması gerektiği gibi olmaması yüzünden neden yükü ben çekmeliyim?

Serbest piyasa gidip adama X liraya satamazsın diyemem; yaptıgını eleştirebilirim. Ancak siz gelip mağdur olan insanları eleştiriyorsunuz.
Çünkü şartlar böyle. Siz kabul etseniz de etmeseniz de.
 
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
13,469
Motosikleti
D400
Birde şöyle olur, motorunu arabasını satan kişinin acil paraya ihtiyacı vardır. Normalde 250 bin TL'ye 1 ay içinde satabileceği aracı 220bin TL ye ilana koyar. Birileri de havada kapar motoru.

Bu fırsatçılık olmuyor da, tam tersi olunca niye fırsatçılık oluyor.

Temel ihtiyaçlar kişisel tercihlere göre belirlenmez ayrıca. Ulaşım aracı senin için bir temel ihtiyaçtır motosiklet değil. Motor alamıyorsan bisiklet al. X motoru alamıyorsan Y motoru al.

İlana koyan kendiisi ise bunun fırsatcılık ile ne alakası var? Adam 300e koyar sen zorunda oldugunu fark edip 250 teklif edip almaya calısarsan bu fırsatcılıktır. Adamın koydugu fiyattan alıyorsan bu alıcı tarafından fırsatcılık değil zaten adamın istediği rakamı vermektir.

Hah işte problem bu; piyasayı mahvediyorlar diye X motoru alamıyorsan Y motoru al, bunu alamıyorsan bisiklet mantıgının aynısını yapan bir kitle var.
hani et pahalı onun yerıne fasulye yiyin; ekonomi kötü değil bonfile yemeyin tavuk yiyin onu da yiyemiyorsanız protein mercimekte de var onu diyin diyen tayfa ile aynı kafa yapısı bu.

Sistemi bozan insanları savunmak, sistemin bozuklugundan dolayı hakettiklerini elde edemeyen insanları desteklemekten daha kolay gelen bir kapitalist / burjuva seviciliği tamamen.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Çünkü şartlar böyle. Siz kabul etseniz de etmeseniz de.

Şartları inkar etmiyorum, bu şartları oluşturan kişileri eleştiriyorum =)
 
Katılım
9 Eyl 2024
Mesajlar
2,113
Şartları biz oluşturuyoruz. Size Adam Smith'in "ulusların zenginliği" isimli kitabını öneririm.
umarım keyifle okursunuz.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst