Zamcıktan sonra motorunu satmaya çalışan "fırsatçı" kitle

Katılım
17 Mar 2014
Mesajlar
1,291
Motosikleti
1190 ADV
İlana koyan kendiisi ise bunun fırsatcılık ile ne alakası var? Adam 300e koyar sen zorunda oldugunu fark edip 250 teklif edip almaya calısarsan bu fırsatcılıktır. Adamın koydugu fiyattan alıyorsan bu alıcı tarafından fırsatcılık değil zaten adamın istediği rakamı vermektir.

Hah işte problem bu; piyasayı mahvediyorlar diye X motoru alamıyorsan Y motoru al, bunu alamıyorsan bisiklet mantıgının aynısını yapan bir kitle var.
hani et pahalı onun yerıne fasulye yiyin; ekonomi kötü değil bonfile yemeyin tavuk yiyin onu da yiyemiyorsanız protein mercimekte de var onu diyin diyen tayfa ile aynı kafa yapısı bu.

Sistemi bozan insanları savunmak, sistemin bozuklugundan dolayı hakettiklerini elde edemeyen insanları desteklemekten daha kolay gelen bir kapitalist / burjuva seviciliği tamamen.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:



Şartları inkar etmiyorum, bu şartları oluşturan kişileri eleştiriyorum =)

İnsanların mevcut gücü ile ulaşabildiklerinin her zaman daha iyisi olacaktır.

Sen 300binliralık motoru alamıyorum diye şikayet ediyorsun, başkası da 2milyonluk motoru alamıyorum diye şikayet ediyor.

Eeee ?

Senin şikayetini ilettiğin yer saçma. Ben malımı istediğim fiyata satabiliyorsam, senin o fiyatı verecek paran yoksa bundan banane.

Serbest piyasa denen kavramın ne olduğunu anlayamamışsın.
 
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
13,469
Motosikleti
D400
İnsanların mevcut gücü ile ulaşabildiklerinin her zaman daha iyisi olacaktır.

Sen 300binliralık motoru alamıyorum diye şikayet ediyorsun, başkası da 2milyonluk motoru alamıyorum diye şikayet ediyor.

Eeee ?

Senin şikayetini ilettiğin yer saçma. Ben malımı istediğim fiyata satabiliyorsam, senin o fiyatı verecek paran yoksa bundan banane.

Serbest piyasa denen kavramın ne olduğunu anlayamamışsın.

Satamaz diye birşey mi dedim? Hatta bir önceki sayfada istediği fiyata satar serbest ancak eleştirebiliriz dedim.

Okudugunu anlayamıyorsun hocam. Yazdıklarıma saçma diyorsunuz ancak şu an sacmalayan sizsiniz.

Özgür bir toplumda insan istediği herşeyi eleştirebilir, siz şu an eleştiriyi susturmaya calısıyorsunuz.
 
Katılım
17 Mar 2014
Mesajlar
1,291
Motosikleti
1190 ADV
Satamaz diye birşey mi dedim? Hatta bir önceki sayfada istediği fiyata satar serbest ancak eleştirebiliriz dedim.

Okudugunu anlayamıyorsun hocam. Yazdıklarıma saçma diyorsunuz ancak şu an sacmalayan sizsiniz.

Özgür bir toplumda insan istediği herşeyi eleştirebilir, siz şu an eleştiriyi susturmaya calısıyorsunuz.

Biz de seni ve senin gibileri eleştiriyoruz ;) Geçmedi mi filtreden ?
 
Katılım
18 Şub 2024
Mesajlar
46
Motosikleti
KTM RC 390
Feminizm kocayı bulana kadar, komünizm ise parayı bulana kadardır diye bir laf var.

Bu motor fiyatlarından, ikinci el fiyatlarının yüksekliğinden şikayetler de motor sahibi olana kadardır.

Motor alıp, sonradan yükseltmek için satışa koyunca o da herkes gibi karanlık tarafa geçip (!) sıfır fiyatlarına ve km durumuna göre bir fiyat belirler vicdansız.

Halbuki 200 bine aldıysa, bir sene içinde fiyatlar %50 artmış olsa da en fazla 210 bine satmalı, çünkü bence öyle.
 
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
13,469
Motosikleti
D400
Aralık ayında motorumu sattım; hatta hızlı gitsin diye piyasanın altında sattım. Çok şükür gönül rahatlıgı ile sistemi eleştirebiliyorum vicdanım rahat.
 
Katılım
17 Ocak 2017
Mesajlar
168
Valla hocam zam yapılır ama belirli bir fiyat aralığında yapılır. 279 bin TL'den motosikleti almışsın, belki daha ucuzdan, bir süre kullanmışsın, misal 1 yıl. 15 bin km yapmışsın. 1 yılda da yeni motosiklet ayırabilecek kadar bütçe ayırmışsın kenara. Zamlanabileceğini önceden zaten düşünebiliyor olman gerek. 200 bin TL'ye ilana koymuşsun, hadi 250 bine koy, 300-350 bin TL gerçekten bana çok absürt geliyor valla kusura bakmayın. Bir de herkes iyi niyetli düşünmüyor işte.
Senin mantığına göre 10 yıl önce 250 bine alınan bir evi 200bine satmamız gerekiyor.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,042
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Enflasyonist ortamda önce aldığınız malı günümüz değerine getirirsiniz ve piyasadaki sıfır fiyatı ile karşılaştırırsınız, bu ikisi arasında uygun olanı alır sonra da malın kullanımı ve durumuna göre yine hem sizin hem de potansiyel müşterinizin makul bulacağı şekilde iskontolar ve fiyatınızı buna göre belirlersiniz. Bana göre doğru ve hakkaniyetli yaklaşım budur.

Ama ülkemizde herkes pornocu, herkes Ron Jeremy / Rocco Siffredi / Johnny Sins (vs. vs. anladınız mevzuu...) olduğu için bu mantık yürüyemiyor maalesef...
 
Katılım
16 Eki 2015
Mesajlar
3,261
Motosikleti
Çükü Olanın Dükü Olur.
Ama ülkemizde herkes pornocu, herkes Ron Jeremy / Rocco Siffredi / Johnny Sins (vs. vs. anladınız mevzuu...) olduğu için bu mantık yürüyemiyor maalesef...
Yerli ve milli doğan görünümlü Şahin abimizi yok saymayalım lütfen. 🥱
s-d5a704fe2c500d7215ecf97896fb02e6008df7eb.jpg
 
Katılım
2 Eki 2023
Mesajlar
2,220
Motosikleti
Honda CB750 Hornet / Kanuni Seha 150
Enflasyonist ortamda önce aldığınız malı günümüz değerine getirirsiniz ve piyasadaki sıfır fiyatı ile karşılaştırırsınız, bu ikisi arasında uygun olanı alır sonra da malın kullanımı ve durumuna göre yine hem sizin hem de potansiyel müşterinizin makul bulacağı şekilde iskontolar ve fiyatınızı buna göre belirlersiniz. Bana göre doğru ve hakkaniyetli yaklaşım budur.

Ama ülkemizde herkes pornocu, herkes Ron Jeremy / Rocco Siffredi / Johnny Sins (vs. vs. anladınız mevzuu...) olduğu için bu mantık yürüyemiyor maalesef...
Fazla cinsiyetçi olmamış mı? Bütün satıcılar erkek / alıcılar kadın diyorsunuz yani? :)
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,042
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Fazla cinsiyetçi olmamış mı? Bütün satıcılar erkek / alıcılar kadın diyorsunuz yani? :)
(vs. vs. anladınız mevzuu...) yazmıştım. Kadın tarafından bir allegori kuramadım, siz becerebilirseniz buyurun.
 
Katılım
2 Eki 2023
Mesajlar
2,220
Motosikleti
Honda CB750 Hornet / Kanuni Seha 150
(vs. vs. anladınız mevzuu...) yazmıştım. Kadın tarafından bir allegori kuramadım, siz becerebilirseniz buyurun.
Valla o fanteziye giriyor :)

Alegoriyi bir de Almanca kurmayı deneyin. Bizim jenerasyonun anadili gibidir :)
 
Katılım
4 Haz 2016
Mesajlar
1,362
Motosikleti
Triumph Tiger 800XRx
Ahlâk denilen kavram artık bizim toplumumuzda kabul görmüyor. Bu kadar ahlaksız insanın var olduğu ve bunların davranışlarının normal karşılandığı hâtta bu durumun zekilik, iş bilirlik addedildiği bir toplumda böyle durumları çok da yadırgamıyorum.
 
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
13,469
Motosikleti
D400
Ahlâk denilen kavram artık bizim toplumumuzda kabul görmüyor. Bu kadar ahlaksız insanın var olduğu ve bunların davranışlarının normal karşılandığı hâtta bu durumun zekilik, iş bilirlik addedildiği bir toplumda böyle durumları çok da yadırgamıyorum.

Zaten bu insanlar yüzünden bu halde değil miyiz ülke olarak.
 
Katılım
23 Kas 2024
Mesajlar
3,893
Motosikleti
Aprilia Tuareg 660
abi ben anlamadım simdi ben 5400kmdeki sıfırı 200bin olan motorumu kaça koysam hem ben memmun olurum hem alacak memmun olur :D
 
Katılım
13 Ara 2024
Mesajlar
254
450Sr'ın sıfırının zamlanmasından sonra 2. el fiyatları hemen uçuşa geçti. Yapmayın, yazık günah ya :D 2 tane SS bırakacağım, ne anlatmaya çalıştığımı anlayacaksınız.



Bu da bir diğer ilan;


Gerçekten yazık. Biz bizi öperiz Türkiye'm. Başkasına gerek yok. +100 bin TL'ye satabileceğini düşünmesi de trajikomik olmuş gerçekten. İlanların birisi 2023, birisi 2024 model 450Sr. 2024 sonunda 450Sr 279 bin TL idi. Ne gerek var sıfırından fazla fiyat çekmeye. Yazık.
Sıfır 2025 model motorun fiyatı zamlanıyor sana noluyor kardeşim diye sorarlar adama işte
 
Katılım
9 Eyl 2024
Mesajlar
2,113
Ahlâk denilen kavram artık bizim toplumumuzda kabul görmüyor. Bu kadar ahlaksız insanın var olduğu ve bunların davranışlarının normal karşılandığı hâtta bu durumun zekilik, iş bilirlik addedildiği bir toplumda böyle durumları çok da yadırgamıyorum.
Ahlak kuralları ile etik kuralları birbirine çok sık karıştırıyoruz. Hindistan'da bazı yerlerde bir kadın bir adam ile evlenirse o adamın bütün kardeşleri ile evli sayılıyor ve beraber yaşıyorlar. ilgili linki ekliyorum


Bizde bu olay ahlaksızlık sayılırken Hintlilerde gayet normal.

Ancak etik kurallara bakarsanız nasıl ki bizdeki hırsızlık, yalan, devletin malını yeme kötü bir davranış ise inanın Hintlilerde de böyle.

Elindeki mala kafasına göre zam yapmak ise hem ahlak kurallarına göre hem de etik kurallara göre normaldir. Dünya Kapitalizmin dünyası ve burada şartlar maalesef böyle.
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst