yollarda hiç dikkatinizi çekktimi 10 numara yağ

Katılım
8 Ocak 2008
Mesajlar
3,328
aslında bu bildiğimiz kaçak mazotmuş ben yeni öğrendim bende kendi kendime diyorum bu şanzıman yağı değilmi bukadar lazım bişi değilde heryerde satılıyor diee.
ne kadar safmışım... devlette göz yumuyo bunlara benzinlikten alanlar enayi sanki..
 
Katılım
25 Ağu 2009
Mesajlar
1,277
egede ve bursa civarında çok var böyle yerler bende ilk defa bunun mazot olduğunu senden duyuyorum ve aynen ben de düşünüyordum bu kadar yağı kim alacak diye vay be olaya bak
 
Katılım
26 Nis 2008
Mesajlar
5,397
iyide bende çok gördüm .arabamda dizel.ama sanırım fiyatları da ucuz değil????o yüzden almak cesaretinde bulunamadım...
 
Katılım
21 Kas 2007
Mesajlar
3,832
10 numara yağ yazan yerlerde kamyoncular için 20-50 yerine 10-40 yağ satılmıyor mu

ya da ben mi çok safım
 
Katılım
8 Ocak 2008
Mesajlar
3,328
10 numara yağ yazan yerlerde kamyoncular için 20-50 yerine 10-40 yağ satılmıyor mu

ya da ben mi çok safım

akü suyuda denebilir senin için..damıtılmış..:mrgreen:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:55 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:53 ----------

ula bunlar kaçakçı at hırkızı adamlar, kan alırlar şırıngayla, ne karıştırıyon saf saf :mrgreen:

şikaat ettim benzetmen için, banlanırsan görüşemeyiz hakkını helal et :p

beni severler banlamazlar...:mrgreen:
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
1 Eyl 2009
Mesajlar
4,559
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Sadece kaçak mazot niyetine kullanılıyor. Yani aslında yine yağ ama mazota yakın bir yağ olduğu için otobüs kamyon gibi büyük motor hacimli araçlarda yakıt olarak kullanıyorlar. Dizel otomobiller yakamaz. Yağ olarak satılması yasal ancak yakıt olarak kullanmak yasak. Yani yağı depoya döktüğünüzü gören bir polis yüklü bir miktar ceza kesebilir. Küçük çaplı otobüs şirketi olan bir arkadaşım var oradan biliyorum.
 
Katılım
8 Ağu 2010
Mesajlar
61
otobus firmalarinin genelde kendi benzinlikleride oluyor hatta hep dusunmusumdur pompanin birinden kacak mazot bassalar o pompadanda sadece kendi otobuslerine mazot verseler kim nereden bilecek diye:)

yanliz yoldan bidonla yakit alipta arabaya koymak akil mantik isi degil bence, yeni araclarin her bir parcasi dunya para helede dizel olanlarin. Olasi bir arizada cok ciddi masraflar acilabilir.
 
Katılım
1 Tem 2010
Mesajlar
214
dizel motorlar ın çalışma sistemi sıkıştırılmış ve ısısı artmış olan havaya yakıt püstürkülmek sureti ile çalışır. bu sebeble sıkıştırlmış hava içine yağ (buna 10 30 40 50 no yağ dahildir.)püskürtebilecek bir düzeneğiniz varsa bir patlama enerjisi elde edebilirsiniz .motorin ,petrolün gaz yağı ndan sonra elde edilen en hafif yağ dır numarasıda yanlış hatırlamıyorsam 6 no dur yani numara rakamı arttıkça sıvının yoğunluğu artmaktadır . yakıt püskürtülerek yandığı için yanma sonrasında ne kadar az partikül kalırsa yakıtın verimliliği o kadar çok artmaktadır. yani numarası en küçük olan yağ daha verimli yanıyor . marin dizel diye bir yakıt var ve bu nerdeyse 15 numara yağ kıvamındadır .gemilerde kullannılamakta ve bir silindir içerisine birden fazla enjektör yardımı ile pompalanmaktadır. gelelim 10 no yağ işine . kamyoncu kesimi diye tabir edilen grup araçlarının eski (euro emisyon sistemlerini karşılamayan) araçlarında bu yağı yakıt olarak kullanıyorlar .kullanmalarının nedeni ucuz olamsı yüzünden . ama motor ömrünü düşürüyor ,bu aşikar .çünkü bıraktığı partikül miktarı ve oluşan basınç nedeni ile motorlar erken deforme oluyor . ama şu var bu yakıtla aracını ne kadar sürdü ve bu zaman sonunda motor rektefiyesine ne kadar para harcadı .emin olun yeni nesil araçlardan kardalar. ama zamandan kaybediyorlar ve tamirciden hiç çıkamıyorlar . benim kendime ait scudo 1.9td dizel aracım var . ve bu aracıma 2.50 2.60 lık yakıt ları kullanıyorum yaklaşık 20 000 km dirde sürüyorum .şu ana kadar eksozdan birazcık fazla çıkan duman haricinde bir sorunum yok .aracın çekişinden gayet memnunum . yakıt tüketimimde gayet tatminkar .ama 10 no yağ koymam......
 
Katılım
14 Eyl 2006
Mesajlar
5,631
eniştemin tükkanında bol miktarda olan şey,

ben bu işin kaynağına indim arkadaşlar,adamların dükkanlarında bildiğiniz istasyonlardaki pomplardan var:)

400 litrelik depoya 6'şardan 2 litrelik bidonlardan katkı maddesi atıyorlar önce,gerisini 10 numara yağ,birazda gaz yağı karıştırıyorlar(nedense herzaman değil)

Zararı yokmu diye sorduğumda aldığım cevap... evet var

ama 2 senede masrafını hayli hayli çıkarıyormuş

mazot kullansam beş kuruş para kazanamam,boşuna gitgel yaparım diyor.
 
Katılım
11 Eki 2005
Mesajlar
4,387
dizel motorlar ın çalışma sistemi sıkıştırılmış ve ısısı artmış olan havaya yakıt püstürkülmek sureti ile çalışır. bu sebeble sıkıştırlmış hava içine yağ (buna 10 30 40 50 no yağ dahildir.)püskürtebilecek bir düzeneğiniz varsa bir patlama enerjisi elde edebilirsiniz .motorin ,petrolün gaz yağı ndan sonra elde edilen en hafif yağ dır numarasıda yanlış hatırlamıyorsam 6 no dur yani numara rakamı arttıkça sıvının yoğunluğu artmaktadır . yakıt püskürtülerek yandığı için yanma sonrasında ne kadar az partikül kalırsa yakıtın verimliliği o kadar çok artmaktadır. yani numarası en küçük olan yağ daha verimli yanıyor . marin dizel diye bir yakıt var ve bu nerdeyse 15 numara yağ kıvamındadır .gemilerde kullannılamakta ve bir silindir içerisine birden fazla enjektör yardımı ile pompalanmaktadır. gelelim 10 no yağ işine . kamyoncu kesimi diye tabir edilen grup araçlarının eski (euro emisyon sistemlerini karşılamayan) araçlarında bu yağı yakıt olarak kullanıyorlar .kullanmalarının nedeni ucuz olamsı yüzünden . ama motor ömrünü düşürüyor ,bu aşikar .çünkü bıraktığı partikül miktarı ve oluşan basınç nedeni ile motorlar erken deforme oluyor . ama şu var bu yakıtla aracını ne kadar sürdü ve bu zaman sonunda motor rektefiyesine ne kadar para harcadı .emin olun yeni nesil araçlardan kardalar. ama zamandan kaybediyorlar ve tamirciden hiç çıkamıyorlar . benim kendime ait scudo 1.9td dizel aracım var . ve bu aracıma 2.50 2.60 lık yakıt ları kullanıyorum yaklaşık 20 000 km dirde sürüyorum .şu ana kadar eksozdan birazcık fazla çıkan duman haricinde bir sorunum yok .aracın çekişinden gayet memnunum . yakıt tüketimimde gayet tatminkar .ama 10 no yağ koymam......

Teknik ve mantikli aciklama icin tessekurler

Bazen bu halk her halde bunu hak ediyor diyorum. Yagdan mazot uretmeyi biliyoruz ama 2 gun tum turkiye hic bir istasyondan yakit almasak ekonomi tersine doner petrol firmalari direk fiyati cekmek zorunda kalir , milyonlarca TL zarar ederler. Ama bunu yapamiyoruz.

Cok degil yaa 2 gun kapatin kontaginizi ve bakin devlet nasil fiyati cekiyor. Bu milletin gucu ama biz halen katekulli li islerin pesindeyiz. Devlete gelince sut dokmus kedi gibi suskun puskun oturuyoruz.
 
Katılım
1 Tem 2010
Mesajlar
214
kardeş sen istersen 3 gün yakıt alma .eninde sonunda bu yanan sıvıya muhtacız . sen almassan başkası almaya mecbur . düşünsene şu bir dakika içerisinde kaç bin tane akaryakıt istasyonundan ,kaç bin lt akaryakıt tekerlekli araç depolarına boşaldı .? tahminimi söyleyeyim milyon lt yi geçer......
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
23 Tem 2007
Mesajlar
5,610
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
10 numara yağın karbon salınımı normal dizelden çok daha fazladır.
Ama kamyoncular otobüsçüler maliyeti düşürmek uğruna bunu kullanıyorlar
nakliye sektöründeki korkunç rekabet yüksek akaryakıt fiyatları ile birleşince milletin gözü
bunlara kayıyor ister istemez.
Ben de dizel araç kullanıyorum ama ne bu 10 numara yağı ne de normal mazotu kullanıyorum
normal Mazotta 700-1000 ppm olan kükürt oranı Euro dizel de 10-50 PPM arası.
ve kükürt motorun düşmanıdır.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Üst