la olum yırtık dondan çıkar gibi çıktın gene...:mrgreen:
10 numara yağ yazan yerlerde kamyoncular için 20-50 yerine 10-40 yağ satılmıyor mu
ya da ben mi çok safım
ula bunlar kaçakçı at hırkızı adamlar, kan alırlar şırıngayla, ne karıştırıyon saf saf :mrgreen:
şikaat ettim benzetmen için, banlanırsan görüşemeyiz hakkını helal et![]()
beni severler banlamazlar...:mrgreen:
dizel motorlar ın çalışma sistemi sıkıştırılmış ve ısısı artmış olan havaya yakıt püstürkülmek sureti ile çalışır. bu sebeble sıkıştırlmış hava içine yağ (buna 10 30 40 50 no yağ dahildir.)püskürtebilecek bir düzeneğiniz varsa bir patlama enerjisi elde edebilirsiniz .motorin ,petrolün gaz yağı ndan sonra elde edilen en hafif yağ dır numarasıda yanlış hatırlamıyorsam 6 no dur yani numara rakamı arttıkça sıvının yoğunluğu artmaktadır . yakıt püskürtülerek yandığı için yanma sonrasında ne kadar az partikül kalırsa yakıtın verimliliği o kadar çok artmaktadır. yani numarası en küçük olan yağ daha verimli yanıyor . marin dizel diye bir yakıt var ve bu nerdeyse 15 numara yağ kıvamındadır .gemilerde kullannılamakta ve bir silindir içerisine birden fazla enjektör yardımı ile pompalanmaktadır. gelelim 10 no yağ işine . kamyoncu kesimi diye tabir edilen grup araçlarının eski (euro emisyon sistemlerini karşılamayan) araçlarında bu yağı yakıt olarak kullanıyorlar .kullanmalarının nedeni ucuz olamsı yüzünden . ama motor ömrünü düşürüyor ,bu aşikar .çünkü bıraktığı partikül miktarı ve oluşan basınç nedeni ile motorlar erken deforme oluyor . ama şu var bu yakıtla aracını ne kadar sürdü ve bu zaman sonunda motor rektefiyesine ne kadar para harcadı .emin olun yeni nesil araçlardan kardalar. ama zamandan kaybediyorlar ve tamirciden hiç çıkamıyorlar . benim kendime ait scudo 1.9td dizel aracım var . ve bu aracıma 2.50 2.60 lık yakıt ları kullanıyorum yaklaşık 20 000 km dirde sürüyorum .şu ana kadar eksozdan birazcık fazla çıkan duman haricinde bir sorunum yok .aracın çekişinden gayet memnunum . yakıt tüketimimde gayet tatminkar .ama 10 no yağ koymam......