Yol Kayıt Kask Kamerası (Action camera) sahipleri bilgi paylaşımı

Katılım
3 Şub 2013
Mesajlar
612
Arkadaşlar merhaba,

Buradaki bilgi paylaşımları sonucunda AEE SD21 Pro satın aldım. Henüz motosiklette kullanmadım ama araç içerinde gündüz vakti oldukça iyi, akşam çekimi ise eh işte.

Benim asıl paylaşmak istediğim bilgi farklı,
Kayıt başladıktan sonra ekran sürekli açık kalıyor, haliyle batarya daha kısa zamanda bitiyor. Bir şekilde kapanabilir mi diye epey araştırdım, Next' in destek bölümüne de sordum, bilmiyorlar.

Cihazın pilini bitirmek için kurcalarken buldum :)

kayıt esnasında fotoğraf çekme tuşuna 2-3 saniye kadar basılı tutarsanız, ekran kapanıyor fakat kayıt etmeye devam ediyor.

Bu şekilde 20 dakikaya yakın daha fazla kayıt süresi aldım.

Sizin de işinize yarayacağını düşünüyorum,

Herkese iyi çalışmalar,

ben de sd21 kullanıyorum.
dediğiniz gibi fotoğraf çekme tuşuna 3sn basılı tutunca ekran kapanıyor, ayrıca lazeri kapatmak için de yeşil video tuşuna 3sn basılı tutmanız lazım. o da pil ömrünü 3 - 5 dakika olumlu etkileyecektir.

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:58 ----------

AEE SD21 pro olan modelde wifi varmı.yoksa kaska takınca açıyı nasıl yakalıycaz.

tam da bu amaçla kamera üzerine laser pointer yerleştirmişler.
pozisyonlarken odak noktanızı lazer ışığına göre belirliyorsunuz.
gereksiz gibi görünse de işe yarıyor. ben garajda açısını ayarlayıp lazeri kapatıyorum.
 
Katılım
19 Eki 2010
Mesajlar
75
Şarjı ne kadar gidiyor yaklaşık olarak?

Hocam yaklasik 1 bucuk saat civari gidiyordu sarji.
Tesekkurler arkadaslar Next firnasini arayip olmazsa Decathlondan alayim bari.
Bu arada kayit yaparken Ekran kapamayi basaramadim. Fotograf cekme tusuna basili tutuyorum fakat sadece resim cekiyor. Ekran ayni duruyor hala..
 
Katılım
19 Ocak 2015
Mesajlar
458
Motosikleti
BMW F650 GS (2006)
Ben de yedek batarya düşüneyim madem.
Decatlona uğrarsam bakacağım.
 
Katılım
27 Haz 2010
Mesajlar
1,558
Hocam yaklasik 1 bucuk saat civari gidiyordu sarji.
Tesekkurler arkadaslar Next firnasini arayip olmazsa Decathlondan alayim bari.
Bu arada kayit yaparken Ekran kapamayi basaramadim. Fotograf cekme tusuna basili tutuyorum fakat sadece resim cekiyor. Ekran ayni duruyor hala..

fotoğraf çekme tuşuna kameradan mı yoksa uzaktan kumandadan mı basıyorsunuz, kameradan basmanız lazım
 
Katılım
19 Eki 2010
Mesajlar
75
fotoğraf çekme tuşuna kameradan mı yoksa uzaktan kumandadan mı basıyorsunuz, kameradan basmanız lazım

Kumandadan basiyordum hocam, kameradan hic aklima gelmdi nedense :D Tesekkur ederim :))

Kamerayla birlikte gelen 8 gb lik bellekte yetersiz kaliyordu. Degistiren oldumu acaba? Hb' da 32 gb lik class10 bir bellek vardi sanirim 40 tl civarinda. 1 tanede bellek gerekecek gibi.

Decathlondaki urun su sanirim. http://www.decathlon.com.tr/g-eye-batarya-kiti-id_8295221.html

Merak ettim gidip bakicam :) yetisebilirsem 1 tane alayim.
 
Son düzenleme:
Katılım
19 Ocak 2015
Mesajlar
458
Motosikleti
BMW F650 GS (2006)
Geçenlerde aldığım Next'in AEE SD21 Pro modelini bugün kullandım ilk kez.

Lazer Pointer olayı güzel ama gerekli mi bilemedim. Kameranın yerini sürekli değiştirecekseniz gerekli olabilir ama ben kamerayı kaskın tam üzerine taktım. Açısını da ayarladım, vidasını sıktım. Bir daha lazer pointer gerekmeyecek mesela. Bu sebeple lazer pointer özelliğini komple kapattım.

Uzaktan kumanda çok hoş ama düğmelerine bastığınızda yanıp sönen kırmızı ışık, aydınlık ve güneşli bir ortamda kolay kolay görünmüyor. Dolayısıyla kayıt başladı mı durdu mu bazen şüpheye düşebiliyorsunuz. Belki bir elinizle gölge yapıp ondan sonra tuşa basarak kırmızı ışığın yanıp söndüğünü görmek daha garantili olabilir.

LCD ekranın kendi kendine kapanma özelliğini 2 dakikaya ayarladım. Pilden tasarruf sağlar diye düşünüyorum. Fotoğraf çekme tuşuna uzun süre basınca da standby moduna geçip LCD ekranın kapandığını söylemiş arkadaşlar, ben unuturum falan diye menüden 2 dakika sonra kapan ayarını yaptım.

Eğer sabahtan akşama sürecek bir gezi yapıyorsanız ve bütün geziyi kaydetmek isterseniz yedek pilin de yedeğini almanız gerekiyor. Bir pilin ömrü yaklaşık 2 saat.

8 gb'lık kart da yetersiz maalesef. Ya çekim kalitesini düşürmeli ya da yüksek hafızalı micro sd kart almalısınız. Kayıt kalitesini düşürerek belki daha fazla video kaydedebilirsiniz. Ben, kameranın fabrika ayarları ile kayıt yaptım, galiba 1080P, 25 fps. Bu ayarları hiç kurcalamadım. Eğer şu ayarı şuna düşür, kaliteden pek ödün vermezsin ama boyut düşer dediğiniz bir ayrıntı varsa duymak isterim.

Bugün, 2,5-3 saatlik kayıt yaptığımı zannettim ama toplamda, yaklaşık 1 saat 10 dakikalık video kaydetmişim. Pil bitmiş, bir video yarım kalmış. Birkaç video, uzaktan kumandanın azizliği yüzünden hiç kaydedilmemiş. Birkaç video sd kartın hafızası dolduğu için yarım kalmış falan. İzlenebilecek videolar toplam 70 dakika (kimisi 20 dakika, kimisi 2,5 dakika), toplam boyut 5,80 gb. Bu da demektir ki, uzun videolar kaydetmek için birkaç yedek batarya ve birkaç büyük hafızalı micro sd şart. Ben microsd alacağım ama 1 adet 64 gb mi yoksa 3-4 adet 16 gb hafızalı microsd mi kararsızım. 64 gb aldığınızı, bir sürü video kaydettiğinizi ve kartın bozulduğunu bir düşünsenize :)

Ara sıra 140 km hıza çıktım, ne vida gevşedi, ne çift taraflı bant kaydı. Sağlamlığı hoşuma gitti.

Ses kaydı kısmına hiç girmiyorum. Ama su geçirmez kılıfla kullandım kamerayı ve kılıf, rüzgar sesini oldukça azaltmıştı. Konuşsam kaydeder miydi bilemedim, kendi kendime hiç konuşmadım sürüş esnasında.

Yedek bataryalar, yedek SD kartlar demişken, uzaktan kumandanın pili biterse ne olacak :) Sağına soluna baktım ama pil yuvası, açılır kapanır kapağı falan yok :)

Şimdilik ilk test izlenimlerim bu kadar :) Gittiğim yolları kaydedeyim, gezdiğim yerlerde bir video çekeyim de hatıra kalsın diyen birisiyseniz tam size göre bir ürün. 399 TL fiyat için gayet tatmin edici sonuçlar aldım ben. İşin teknik kısmına hiç girmiyorum bu sebeple, videonun bilmemne oranı düşükmüş, yok açı büyükmüş falan ben anlamam öyle teknik ayrıntılardan :) Benim işimi görür bu :)

ilker AVCI
 
Son düzenleme:
Katılım
19 Eyl 2008
Mesajlar
328
Selam. Uzun suredir ufak tefek turlarım icin action cam bakarken gearbest'te amkov amk5000s'i gordum. İsimden oturu kafamda hemen eledim. Amkov diye isim mi olur :p:queen:Ancak biraz arastırınca ,bi kac inceleme yazısı,videodan sonra olacaksa 80 dolara olur diye siparısı verdim. bekliyorum bakalım.
Kamera bu;
http://www.gearbest.com/action-cameras/pp_77094.html
Hiç deneyimi olan var mı acaba?

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:41 ----------

Ayrıca kac gb hafiza karti onerirsiniz?
 
Katılım
22 Şub 2015
Mesajlar
18
http://www.mediamarkt.com.tr/mcs/product/_GO-PRO-Hero-5GPR-CHDHA-301-EU-Aksiyon-Kamera,103452,465689,1742089.html?langId=-14

Go pronun ilk çocuklarından ama kalite ve çekim olarak diğer yan sanayilerden iyidir bence.
 
Katılım
27 Haz 2010
Mesajlar
1,558
Kumandadan basiyordum hocam, kameradan hic aklima gelmdi nedense :D Tesekkur ederim :))

Kamerayla birlikte gelen 8 gb lik bellekte yetersiz kaliyordu. Degistiren oldumu acaba? Hb' da 32 gb lik class10 bir bellek vardi sanirim 40 tl civarinda. 1 tanede bellek gerekecek gibi.

Decathlondaki urun su sanirim. http://www.decathlon.com.tr/g-eye-batarya-kiti-id_8295221.html

Merak ettim gidip bakicam :) yetisebilirsem 1 tane alayim.

rica ederim,bir yedek batarya daha kesinlikle lazım, fazla gitmiyo şarjı, hafıza kartı da lazım, gerçi kendi şarjıyla ancak doluyor 8gb.

Geçenlerde aldığım Next'in AEE SD21 Pro modelini bugün kullandım ilk kez.

Lazer Pointer olayı güzel ama gerekli mi bilemedim. Kameranın yerini sürekli değiştirecekseniz gerekli olabilir ama ben kamerayı kaskın tam üzerine taktım. Açısını da ayarladım, vidasını sıktım. Bir daha lazer pointer gerekmeyecek mesela. Bu sebeple lazer pointer özelliğini komple kapattım.

Uzaktan kumanda çok hoş ama düğmelerine bastığınızda yanıp sönen kırmızı ışık, aydınlık ve güneşli bir ortamda kolay kolay görünmüyor. Dolayısıyla kayıt başladı mı durdu mu bazen şüpheye düşebiliyorsunuz. Belki bir elinizle gölge yapıp ondan sonra tuşa basarak kırmızı ışığın yanıp söndüğünü görmek daha garantili olabilir.

LCD ekranın kendi kendine kapanma özelliğini 2 dakikaya ayarladım. Pilden tasarruf sağlar diye düşünüyorum. Fotoğraf çekme tuşuna uzun süre basınca da standby moduna geçip LCD ekranın kapandığını söylemiş arkadaşlar, ben unuturum falan diye menüden 2 dakika sonra kapan ayarını yaptım.

Eğer sabahtan akşama sürecek bir gezi yapıyorsanız ve bütün geziyi kaydetmek isterseniz yedek pilin de yedeğini almanız gerekiyor. Bir pilin ömrü yaklaşık 2 saat.

8 gb'lık kart da yetersiz maalesef. Ya çekim kalitesini düşürmeli ya da yüksek hafızalı micro sd kart almalısınız. Kayıt kalitesini düşürerek belki daha fazla video kaydedebilirsiniz. Ben, kameranın fabrika ayarları ile kayıt yaptım, galiba 1080P, 25 fps. Bu ayarları hiç kurcalamadım. Eğer şu ayarı şuna düşür, kaliteden pek ödün vermezsin ama boyut düşer dediğiniz bir ayrıntı varsa duymak isterim.

Bugün, 2,5-3 saatlik kayıt yaptığımı zannettim ama toplamda, yaklaşık 1 saat 10 dakikalık video kaydetmişim. Pil bitmiş, bir video yarım kalmış. Birkaç video, uzaktan kumandanın azizliği yüzünden hiç kaydedilmemiş. Birkaç video sd kartın hafızası dolduğu için yarım kalmış falan. İzlenebilecek videolar toplam 70 dakika (kimisi 20 dakika, kimisi 2,5 dakika), toplam boyut 5,80 gb. Bu da demektir ki, uzun videolar kaydetmek için birkaç yedek batarya ve birkaç büyük hafızalı micro sd şart. Ben microsd alacağım ama 1 adet 64 gb mi yoksa 3-4 adet 16 gb hafızalı microsd mi kararsızım. 64 gb aldığınızı, bir sürü video kaydettiğinizi ve kartın bozulduğunu bir düşünsenize :)

Ara sıra 140 km hıza çıktım, ne vida gevşedi, ne çift taraflı bant kaydı. Sağlamlığı hoşuma gitti.

Ses kaydı kısmına hiç girmiyorum. Ama su geçirmez kılıfla kullandım kamerayı ve kılıf, rüzgar sesini oldukça azaltmıştı. Konuşsam kaydeder miydi bilemedim, kendi kendime hiç konuşmadım sürüş esnasında.

Yedek bataryalar, yedek SD kartlar demişken, uzaktan kumandanın pili biterse ne olacak :) Sağına soluna baktım ama pil yuvası, açılır kapanır kapağı falan yok :)

Şimdilik ilk test izlenimlerim bu kadar :) Gittiğim yolları kaydedeyim, gezdiğim yerlerde bir video çekeyim de hatıra kalsın diyen birisiyseniz tam size göre bir ürün. 399 TL fiyat için gayet tatmin edici sonuçlar aldım ben. İşin teknik kısmına hiç girmiyorum bu sebeple, videonun bilmemne oranı düşükmüş, yok açı büyükmüş falan ben anlamam öyle teknik ayrıntılardan :) Benim işimi görür bu :)

ilker AVCI

ben de şarj olayından memnun kalmamaya başladım, yedek batarya da o kadar iyi değil, yarım saatte felan bitiyo, ama kendi bataryası 1-2 saat gidiyo.
görüntüsü ilk başta iyiydi fakat sonradan güneşssiz havalarda çok beyaz ışık patlamaları olmaya başladı, normal mi acaba
uzaktan kumandadan şüphe etmeye gerek yok, bastığın anda alıyo, pili varsa da çok uzun süre gider, ne kadar enerji harcayabilir ki
aparatları çok kaliteli, benim de çok hoşuma gitti
su geçirmez kap sesi çok çok az geçiriyor, rüzgarı da.kasktan konuşunca nerdeyse hiç duyulmuyor. ama kapsız ses kalitesi çok iyi. suyun altında da denedim, hiç su almıyor kabı gerçekten ve su altında görüntüsü çok tatmnin edici
 
Katılım
19 Eyl 2008
Mesajlar
328
Selam. Uzun suredir ufak tefek turlarım icin action cam bakarken gearbest'te amkov amk5000s'i gordum. İsimden oturu kafamda hemen eledim. Amkov diye isim mi olur :p:queen:Ancak biraz arastırınca ,bi kac inceleme yazısı,videodan sonra olacaksa 80 dolara olur diye siparısı verdim. bekliyorum bakalım.
Kamera bu;
http://www.gearbest.com/action-cameras/pp_77094.html
Hiç deneyimi olan var mı acaba?

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:41 ----------

Ayrıca kac gb hafiza karti onerirsiniz?

Arkadaşlar merhaba.Kamera gelmiş,bugün yarın teslim alacağım.Ben hem yolu,hem motosikletin gösterge kısımlarını görecek şekilde takmak istiyorum.
Çeneye mi,yana mı yoksa,üste mi takmalıyım ?
Sanırım 2 adet yapıskan gelecek.Bu yapıskan yuksek hızda tutar mı yoksa,altına baska bi yapıskan lazım mı?Bi de sd kart 16 gb yeter mi?Çok soru sordum sanki :pale:İyi günler dilerim....
 
Katılım
19 Eki 2010
Mesajlar
75
Arkadaşlar merhaba.Kamera gelmiş,bugün yarın teslim alacağım.Ben hem yolu,hem motosikletin gösterge kısımlarını görecek şekilde takmak istiyorum.
Çeneye mi,yana mı yoksa,üste mi takmalıyım ?
Sanırım 2 adet yapıskan gelecek.Bu yapıskan yuksek hızda tutar mı yoksa,altına baska bi yapıskan lazım mı?Bi de sd kart 16 gb yeter mi?Çok soru sordum sanki :pale:İyi günler dilerim....


Ben kaskın tepesine taktım, biraz pişmanlık var, motorumun göstergeleri pek cıkmıyor videolarda :) Bende yan kask aparatıyla eğimli aparat olarak farklı farklıydı, belki sizdede öyledir. Yeni kaskımda büyük ihtimal yana takacağım.

Ben 32 gb hafıza kartı taktım ama kayıtlarda nedense 1 saatten sonraki kayıtlar bozuk cıkıyor (Kameram Next, kart Sandisk 32gb Class10 diye geciyor). Çözemedim bu sorunu. Diski exfat, fat32 olarak ayrı ayrı formatlayıp denedim yinede çözülmedi. Diğer Next kullanıcılarındada böyle bir problem varmı acaba?
Kameranın ismi süpermiş ama, sesli güldüm :))
 
Katılım
19 Ocak 2015
Mesajlar
458
Motosikleti
BMW F650 GS (2006)
16 gb Toshiba microsd kullanıyorum Next kamera ile, bir sorun yok.

Ben de tepeme taktım kamerayı. Birkaç çekimde, göstergeler de çıktı. İstemedim göstergelerin çıkmasını. Sadece yol ve gökyüzü gözüksün istiyorum. Ona göre açısını tekrar ayarladım :)
 
Katılım
19 Eki 2010
Mesajlar
75
Keşke bende 16 lık alsaymışım. Zaten 32'liği dolduracak kadar şarjda gitmiyor :) Sanırım çakma bir sd kartım var, bir yerden sonra kayıt alamıyor.
Bu arada siz housing'ide taktınızmı? Ben biraz kaba olduğu için kullanmadım ama bu seferde çok toz toprak oluyor.
 
Katılım
19 Ocak 2015
Mesajlar
458
Motosikleti
BMW F650 GS (2006)
Ben de şarj problemi yüzünden 16'lık aldım zaten. Bir diğer sebep de, büyük boyutlu bir kart bozulursa, içindekiler gitti diye üzülürüm ama böyle olunca en azından bir parça gider diye düşündüm.

Housing takılı hep. Çıplak kamera riskli olur diye housing olmadan kullanmadım henüz.

Bu da ilk test videom: https://www.youtube.com/watch?v=FZ-nnzpAoSQ
 
Katılım
19 Eyl 2008
Mesajlar
328
16 gb Toshiba microsd kullanıyorum Next kamera ile, bir sorun yok.

Ben de tepeme taktım kamerayı. Birkaç çekimde, göstergeler de çıktı. İstemedim göstergelerin çıkmasını. Sadece yol ve gökyüzü gözüksün istiyorum. Ona göre açısını tekrar ayarladım :)

Çok teşekkür ederim cevabınız için :)

Bugün beklediğim kamera geldi. Bu biraz acemi bir alışveriş oldu,piyasayı çok araştırmadım. Umarım pişman olmam :)

Ürün bu; http://www.gearbest.com/action-cameras/pp_175674.html

Kaska takmak için iki tane yapışkan var. Umarım hızlı sürüşte düşmez ? Silikon vb yapışkanlar ile daha iyi sabitleyenler varmış. Önerisi olan varsa denerim :)

Kaska monte edemediğim için video çekemedim. Ancak wifi ile telefondan kamerayı kontrol edebiliyorum. Sevdim bunu :)



isim çok ofsayt :queen:









---------- Mesajlar birleştirildi - 14:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:58 ----------

Ben kaskın tepesine taktım, biraz pişmanlık var, motorumun göstergeleri pek cıkmıyor videolarda :) Bende yan kask aparatıyla eğimli aparat olarak farklı farklıydı, belki sizdede öyledir. Yeni kaskımda büyük ihtimal yana takacağım.

Ben 32 gb hafıza kartı taktım ama kayıtlarda nedense 1 saatten sonraki kayıtlar bozuk cıkıyor (Kameram Next, kart Sandisk 32gb Class10 diye geciyor). Çözemedim bu sorunu. Diski exfat, fat32 olarak ayrı ayrı formatlayıp denedim yinede çözülmedi. Diğer Next kullanıcılarındada böyle bir problem varmı acaba?
Kameranın ismi süpermiş ama, sesli güldüm :))

Cevabınız için çok teşekkür ederim sayın m_arslan :)

Aslında ön tarafta yazsaydı daha iyi olurdu.
Çok güzel mesaj verirdi magandalara :queen:
 
Katılım
19 Ocak 2015
Mesajlar
458
Motosikleti
BMW F650 GS (2006)
Next kameranın pil ve microsd kartlarıyla ilgili ufak bir inceleme yaptım, buraya kopyala yapıştır yapamadım, isteyen okuyabilir: http://avciilker.blogspot.com.tr/2015/05/next-aee-sd21-pro-aksiyon-kamera-kask.html
 
Katılım
19 Eyl 2008
Mesajlar
328
Çok güzel bir yazı olmuş. Teşekkürler.
Next kameranın pil ve microsd kartlarıyla ilgili ufak bir inceleme yaptım, buraya kopyala yapıştır yapamadım, isteyen okuyabilir: http://avciilker.blogspot.com.tr/2015/05/next-aee-sd21-pro-aksiyon-kamera-kask.html

Bende dün gelen action camı kurcalamaya devam ediyorum.
Video çektim ama yükleyemedim. 1080 30 fps,720 60 fps çekim modları güzel çıktı.
720 30 fps ise çok tatkminkar değil ama iş görür.

Bunlar da fotoğraf modundan çekimler..




 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst