Yıldırım Z1 RR

Katılım
11 Haz 2012
Mesajlar
25
Bunlarda fotorealistik görüntüler,daha iyisini yaptıkça paylaşacağım...
90389824.jpg


4w6yu.jpg
 
Katılım
7 Ara 2010
Mesajlar
494
ellerinize sağlık çok güzel duruyor hava kanalları açılsa biraz daha iyi olur mesela ducati 1198 de lambanın altında ki yerler gibi bunada hava kanalcığı açılabilir
 
Katılım
11 Haz 2012
Mesajlar
25
ellerinize sağlık çok güzel duruyor hava kanalları açılsa biraz daha iyi olur mesela ducati 1198 de lambanın altında ki yerler gibi bunada hava kanalcığı açılabilir
Çok teşekkür ederim,grenajla birlikte bahsettiğiniz değişikliği yapmayı düşünüyorum,fırsat buldukça üzerinde duracağım :)
Bu arada bir görüntü daha ekliyorum
4w6yu.jpg
 
Katılım
30 Eki 2010
Mesajlar
355
Kafa grenajı pek bi ayrıntıdan yoksun gibi.. onun dışında kuyruk ve sele gayet şık
 
Katılım
10 Haz 2006
Mesajlar
6,542
Çalışmaların güzel olmuş. Özgün tasarım herzaman iyidir. Fakat bunları yaparken amerikayı baştan keşvetmeye gerek de yok. Geçen çiziminde olduğu gibi bir superbike için bence çok geniş bir tasarım olmuş. Deponun etrafındaki eğer şasinin kendisi ise çok tombul ve ağır görünüyor. Bu da grenajları büyütüp balina kasa bir motor ortaya çıkartıyor. Buna karşılık kıç çok ince kalıyor tabi. Benim görüşüm önce şasiye biraz el atman olacaktır.

R1
2008-r6-frame.jpg

1000RR
honda+cbr+1000rr+chassis.JPG
 
Katılım
11 Haz 2012
Mesajlar
25
Yorumlar için teşekkür ederim arkadaşlar...

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:13 ----------

Çalışmaların güzel olmuş. Özgün tasarım herzaman iyidir. Fakat bunları yaparken amerikayı baştan keşvetmeye gerek de yok. Geçen çiziminde olduğu gibi bir superbike için bence çok geniş bir tasarım olmuş. Deponun etrafındaki eğer şasinin kendisi ise çok tombul ve ağır görünüyor. Bu da grenajları büyütüp balina kasa bir motor ortaya çıkartıyor. Buna karşılık kıç çok ince kalıyor tabi. Benim görüşüm önce şasiye biraz el atman olacaktır.

R1
http://motoaus.com/images/stories/2008R6/2008-r6-frame.jpg
1000RR
http://3.bp.blogspot.com/_jiLsBLaOv...Okjf0tiF50U/s400/honda+cbr+1000rr+chassis.JPG
Yorumunuz ve verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim :) bahsettiğiniz gibi şasi biraz hantal oldu,ağır kasaları sevdiğim için böyle denedim,ama değişikliğe gidebilirim,daha hafif ve estetik bir şasi ile grenaj yapabilirim.
Yeni görüntüler ekliyorum
90187859.jpg


96991364.jpg


18903074.jpg


36610400.jpg


36659645.jpg


48376442.jpg


44129771.jpg


50702910.jpg


---------- Mesajlar birleştirildi - 14:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:37 ----------

83155403.jpg
 
Katılım
10 Haz 2006
Mesajlar
6,542
Rendering gayet başarılı olmuş.
Önceden de dediğim gibi seri üretim bir motorun şasisini birebir çizip üzerine tasarım yaparsanız standartlara uygun muhteşem bir motor çıkabilir. Şasi motorun en önemli parçası , kafadan çizmekle pek olacak iş değil. Üzerinde büyük mühendislik var. Ama standart bir şasi alıp , hatta motorunu da üzerine oturttuktan sonra üzerine istediğiniz oynamalarla yeni tasarımınızı giydirebilirsiniz. Çok çekici ve standartlara daha uygun olacaktır.
 
Katılım
11 Haz 2012
Mesajlar
25
Rendering gayet başarılı olmuş.
Önceden de dediğim gibi seri üretim bir motorun şasisini birebir çizip üzerine tasarım yaparsanız standartlara uygun muhteşem bir motor çıkabilir. Şasi motorun en önemli parçası , kafadan çizmekle pek olacak iş değil. Üzerinde büyük mühendislik var. Ama standart bir şasi alıp , hatta motorunu da üzerine oturttuktan sonra üzerine istediğiniz oynamalarla yeni tasarımınızı giydirebilirsiniz. Çok çekici ve standartlara daha uygun olacaktır.

Beğendiğinize sevindim,güzel fikirleriniz içinde teşekkür ederim,vakit buldukca çalışmalarıma devam edeceğim,chopper yada scooter motorsiklet yapmayı düşünüyorum,önerilerinizi beklerim...
 
Katılım
10 Haz 2012
Mesajlar
285
Çizimlerin çok güzel Tebrik ediyorum.Bu çalışmanın eksileri şunlar o grenajlar çok büyük geniş ve kuruk kısmı incecik...o grenaşlar çıkartıldığında cbr125 in eski kasası gibi bir cılız bir şey çıkaçak ortay ve şasi si çok geniş yani o grenajlar biraz daha içeriye doğru olsaydı daha güzel olurdu kuyrukla uyumlu olurdu...böyle öncen çok büyük bi motor arkadan bakıldığında incecik cılız bir motor gibi duruyor bu yumu bi şekilde senin tutturacağına inanıyorum.Ve arka jantın çapı çok geniş öne göre gözüme çapı büyük geldi onuda biraz daha uyumlu hale getirisen süper olur :cat:.+ larımı - lerimi söyleyin demişsin darılmaca gücenmece yok ben ney gördüysem onları söyledim.
 
Katılım
10 Haz 2012
Mesajlar
137
ben beğenmekle beraber biraz olumsuz yorum yapıcam
motor üzerinde parçaların diğer parçalarla orantılarına bakıyormusun,
eğer bu motoru gerçek dünyada üretmeye kalkarsak,
mesela depoya oranla oturağın küçücük kaldığını görebiliriz,
yada arka dişli zincir takımını miniminnacık olarak karşımızda buluruz.
tekerlerin kalınlığına bakarsak eğer aynalar sinek gibi kalır gibime geliyor.
ama güzel bir çalışma, uğraş verilmiş,emeğine sağlık
 
Katılım
24 Nis 2011
Mesajlar
118
gösterge ve far dizaynı cok hosuma gitti.gostergede kullanılan renkler hoş olmus
 
Katılım
27 Eyl 2010
Mesajlar
1,326
şahsi fikrim madem bu kadar geniş karenajlı bi tasarım yapıyosunuz o halde sürücünün dizleri karenajın içinde kalacak şekilde olması aerodianmik açıdan daha başarılı olmaz mı?
 
Katılım
11 Eki 2005
Mesajlar
4,387
Motorun tasarimina baktigimda bana ilk hatirlatan YK2 MTT ve Ducati Desmosidici

BR06.jpg


pictures-Ducati-Desmosedici-RR-red-headlight-photo.jpg


Program kullanma yeteneginiz cok basarili , bunu belirtiyim. Sunum gucu cidden iyi

Sadece bazi teknik konular gozunuzden kacmis. Onlari duzeltir iseniz, daha gercekci duracak.

Kenar grenajlarin sasinin altina inmesi lazim. su andaki tasarimda kullanicinin dizleri o grenajlara degecek. Ozelikle virajda knee down yaparken sorun yaratacak.

On fren ile arka fren kaliperleri ayni boyda, bu normalde boyle degildir. Sanirim copy paste yaptiniz. Arka fren kaliperleri her zaman daha ufaktir. Ayrica kaliper sabitleme noktasiniunutmussunuz. Kaliperin sasiye bagli olmasi gerekiyor.

Yan air intake bosluklarini biraz fazla birakmisiniz. Bu motoru yandan gelen ruzgarlarda olumsuz etkileyebilir. O alanlarda kucuk turbulans lar yaratir.

Gidon kismi Crown diye adlandirdigimiz kisim cidden buyuk. Motora gereksiz agirlik yukleyecektir.

Arka disli sanirim 12 filan :) Pek gercekci durmuyor. Arka disliyi buyultun mutlaka.

Yaptiginiz islerin telif hakkini almayi unutmayin. Bunlari yurt disi ureticiler ile paylasin. Kendinize guvenin , dogru yoldanisiniz

Tebrikler
 
Katılım
11 Haz 2012
Mesajlar
25
Çizimlerin çok güzel Tebrik ediyorum.Bu çalışmanın eksileri şunlar o grenajlar çok büyük geniş ve kuruk kısmı incecik...o grenaşlar çıkartıldığında cbr125 in eski kasası gibi bir cılız bir şey çıkaçak ortay ve şasi si çok geniş yani o grenajlar biraz daha içeriye doğru olsaydı daha güzel olurdu kuyrukla uyumlu olurdu...böyle öncen çok büyük bi motor arkadan bakıldığında incecik cılız bir motor gibi duruyor bu yumu bi şekilde senin tutturacağına inanıyorum.Ve arka jantın çapı çok geniş öne göre gözüme çapı büyük geldi onuda biraz daha uyumlu hale getirisen süper olur :cat:.+ larımı - lerimi söyleyin demişsin darılmaca gücenmece yok ben ney gördüysem onları söyledim.
Teşekkür ederim,genellikle ince kuyruklu modellerin ilgi gördüğünü düşünüyorum,hatta bazı sitelerdede karşılaşmıştım,aynı şekilde bu sitede de hayabusa için tasarlanmış ince kuyruk tasarımlarını da incelemiştim,kendi tercihimde hep bu tip motorlar oldu,Yıldırım Z1'in de kuyruğu nu bu tarzda tasarladım,ancak kuyruğu biraz daha büyültebilirim,eleştiriniz için tekrar teşekkür ederim,seviyeli şekilde yapılan eleştirilere kim darılırki?ayrıca memnun olurum :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:52 ----------

gösterge ve far dizaynı cok hosuma gitti.gostergede kullanılan renkler hoş olmus
Çok teşekkür ederim,beğendiğinize çok sevindim :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:55 ----------

şahsi fikrim madem bu kadar geniş karenajlı bi tasarım yapıyosunuz o halde sürücünün dizleri karenajın içinde kalacak şekilde olması aerodianmik açıdan daha başarılı olmaz mı?
Evet,değişiklik yapabilirim.

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:01 ----------

Motorun tasarimina baktigimda bana ilk hatirlatan YK2 MTT ve Ducati Desmosidici

http://bikeglam.com/wp-content/uploads/2012/02/BR06.jpg

http://otosport.addfinal.com/wp-con...Ducati-Desmosedici-RR-red-headlight-photo.jpg

Program kullanma yeteneginiz cok basarili , bunu belirtiyim. Sunum gucu cidden iyi

Sadece bazi teknik konular gozunuzden kacmis. Onlari duzeltir iseniz, daha gercekci duracak.

Kenar grenajlarin sasinin altina inmesi lazim. su andaki tasarimda kullanicinin dizleri o grenajlara degecek. Ozelikle virajda knee down yaparken sorun yaratacak.

On fren ile arka fren kaliperleri ayni boyda, bu normalde boyle degildir. Sanirim copy paste yaptiniz. Arka fren kaliperleri her zaman daha ufaktir. Ayrica kaliper sabitleme noktasiniunutmussunuz. Kaliperin sasiye bagli olmasi gerekiyor.

Yan air intake bosluklarini biraz fazla birakmisiniz. Bu motoru yandan gelen ruzgarlarda olumsuz etkileyebilir. O alanlarda kucuk turbulans lar yaratir.

Gidon kismi Crown diye adlandirdigimiz kisim cidden buyuk. Motora gereksiz agirlik yukleyecektir.

Arka disli sanirim 12 filan :) Pek gercekci durmuyor. Arka disliyi buyultun mutlaka.

Yaptiginiz islerin telif hakkini almayi unutmayin. Bunlari yurt disi ureticiler ile paylasin. Kendinize guvenin , dogru yoldanisiniz

Tebrikler
Öncelikle güzel eleştiriniz için çok teşekkür ederim... :)
Çalışma konusunda eksik parçaların farkındayım,bu eksiklikler çok zamanımı alacağı için öncelikli olarak tasarımı ortaya çıkarmaya çalıştım,bütün parçaları en küçük ayrıntısına kadar modelleyebilirim,ayrıca autocad ile de son noktayı koyabilirim ama bunun için üretilmesi lazım,yani anlatmak istediğim üretimi yapılacakki bende rahat rahat zaman ayırıp,her hafta herşeyiyle yeni bir motorsiklet tasarımı çıkarayım,malesef imkan veren olmayınca belli bir yere kadar gidiyor,öte yandan yaptığım çalışmaların telifini almakta baya masraflı iş,okadar çok tasarım varki kafamda,hangi birine başlayacağımı şaşırıyorum,zamanla yapıp paylaşmak istiyorum ama telifini almayıncada paylaşamıyorum,bu işi elimin kalem tuttuğu günden beri yapıyorum ve Allah izin verirse ömrümün sonuna kadar da yapmak istiyorum ama malesef herşey istediğimiz gibi olmuyor,sağlık olsun.
 
Katılım
22 Ocak 2011
Mesajlar
525
Gidon topuzları haricinde gayet güzel olmuş kardeşim, hangi programı kullandın çizimde?
 
Katılım
21 Şub 2010
Mesajlar
779
Bu renderları alabilmek için min. bilgisayar donanımı ne olmalıdır.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst